Connect with us

Actualitate

De la 1 septembrie, cei care primesc cetăţenia română vor avea un card de cetăţenie. Precizările MAI

Publicat

Publicitate

De la 1 septembrie, cei care primesc cetăţenia română vor avea un card de cetăţenie. Ministerul Afacerilor Interne a anunțat sâmbătă, 3 august, intrarea în vigoare a unor modificări legislative în procesul de acordare/redobândire a cetățeniei române, respectiv punerea în circulație a cardului de cetățenie română, scrie alba24.ro.

Potrivit MAI, la data de 25 iulie 2024 a fost publicată în Monitorul Oficial Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 100 pentru modificarea și completarea Legii cetățeniei române nr. 21/1991, precum și pentru modificarea și completarea altor acte normative, care introduce modificări atât în ceea ce privește procesul de acordare/redobândire a cetățeniei române, prin creșterea nivelului de securitate a documentelor ce dovedesc această calitate, respectiv prin punerea în circulație a cardului de cetățenie română, cât și în procesul de soluționare a cererilor de eliberare a pașapoartelor românești.

De la 1 septembrie, cei care primesc cetăţenia română vor avea un card de cetăţenie
Astfel, cererile de acordare / redobândire a cetățeniei române soluționate favorabil, începând cu data de 1 septembrie 2024, vor avea ca rezultat eliberarea cardului de cetățenie română, document care va fi personalizat de Centrul Național Unic de Personalizare a Pașapoartelor Electronice din cadrul Direcției Generale de Pașapoarte.

Totodată, conform ordonanței citate mai sus, cererile de eliberare a pașapoartelor românești cu menționarea țării de domiciliu, depuse de persoanele care au dobândit/ redobândit cetățenia română și care nu au mai deținut, ulterior obținerii cetățeniei române, un pașaport românesc sau un act de identitate românesc, trebuie să fie însoțite și de certificatul de cetățenie, respectiv de cardul de cetățenie română.

Pentru informații suplimentare privind documentele necesare obținerii pașaportului românesc cu menționarea țării de domiciliu, accesați Direcția Generală de Pașapoarte | Cetățeni români cu domiciliul în străinătate (gov.ro)

De asemenea, persoanele cărora, începând cu 1 septembrie 2024, li se va elibera cardul de cetățenie română și care vor dori să își stabilească domiciliul în străinătate, vor avea obligația să solicite, în termen de 3 ani de la data dobândirii/ redobândirii cetățeniei române, eliberarea unui pașaport românesc cu menționarea țării de domiciliu.

Publicitate

Prin modificările legislative pe care le reglementează, Ordonanța de urgență a Guvernului nr.100/2024 asigură continuarea procesului de digitalizare a serviciilor  publice oferite cetățenilor care necesită verificarea statutului juridic al persoanelor față de statul român.

Astfel, specialiștii Direcției Generale de Pașapoarte și ai Direcției Generale pentru Tehnologia Informației din cadrul Ministerului Afacerilor Interne constituie prima platformă de cetățenie ce va fi integrată în platforma HUB de servicii a Ministerului Afacerilor Interne, până la operaționalizarea de către Autoritatea Națională pentru Cetățenie a sistemului informatic de evidență a cardurilor de cetățenie română.

O altă modificare importantă adusă de ordonanța sus-menționată vizează reglementarea Sistemului informatic de evidență a datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, sistem administrat de Direcția Generală de Pașapoarte și constituit pe baza:

datelor și documentelor cu privire la cetățenia română, în cazul persoanelor care au parcurs procedura de redobândire a cetățeniei, conform Decretului-lege nr.137/ 1990 privind unele dispoziții referitoare la cetățenie română și art.37/ art.35 din Legea cetățeniei române nr.21 /1991, în forma în vigoare până la data de 18 iunie 2002;
datelor și documentelor cu privire la cetățenia română, în cazul persoanelor care se regăsesc în evidențele Direcției Generale de Pașapoarte și care, începând cu anul 1949, au urmat proceduri administrative de competența Direcției Generale de Pașapoarte.
Platforma de cetățenie va conține, atât datele din Sistemul informatic de evidență a datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple, cât și datele despre acordarea, redobândirea, retragerea cetățeniei române, respectiv renunțarea la cetățenia română, generate de Ministerul Justiției, Autoritatea Națională pentru Cetățenie și misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în străinătate, până la data intrării în vigoare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 100/2024, și care se regăsesc doar în evidențele informatice ale Direcției Generale de Pașapoarte.

De la data asigurării infrastructurii tehnice necesare, datele de pe Platforma de cetățenie vor putea fi accesate, în timp real, de autoritățile competente în materie de stare civilă, documente de identitate și pașapoarte, dar și de alte autorități care, conform atribuțiilor legale, au nevoie de datele despre cetățenia română, aspect care va conduce la optimizarea timpilor de furnizare a serviciilor publice care presupun confirmarea statutului de cetățean român în cazul persoanelor care nu dețin un document valabil care să facă dovada cetățeniei române, conform Legii nr.21/1991 a cetățeniei române, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Reprezentanții MAI reamintesc cetățenilor faptul că, în situația în care descendenții cetățenilor români sau foștii cetățeni români doresc să obțină, după caz, acte de stare civilă, documente de identitate sau de călătorie românești ori redobândirea cetățeniei române, este necesar să se adreseze direct instituțiilor competente să elibereze astfel de documente, respectiv să soluționeze cererile de redobândire a cetățeniei române, fără să solicite, în prealabil, Direcției Generale de Pașapoarte, furnizarea datelor despre cetățenia română din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Comuna Gorbănești trece la colectarea deșeurilor „din poartă în poartă” începând cu 1 iulie

Publicat

Publicitate

Locuitorii comunei Gorbănești vor beneficia, începând cu data de 1 iulie 2025, de un nou sistem de colectare a deșeurilor menajere, care va funcționa direct „din poartă în poartă”.

Anunțul a fost făcut de primarul Ionuț Melinte, care a explicat că această schimbare vine în sprijinul cetățenilor și are ca scop principal modernizarea procesului de gestionare a deșeurilor la nivel local.

„Ne dorim o comună mai curată, un mediu sănătos și, în același timp, să venim în întâmpinarea oamenilor care până acum erau nevoiți să transporte gunoiul la punctele fixe. Prin noul sistem, ridicarea deșeurilor se va face direct de la poarta fiecărei gospodării”, a explicat edilul.

Primăria a anunțat că toate containerele din punctele fixe existente vor fi desființate, iar depozitarea deșeurilor pe aceste amplasamente va fi strict interzisă. Cei care vor fi surprinși abandonând gunoiul în aceste zone riscă amenzi contravenționale.

În perioada următoare, vor fi distribuite pubelele necesare și va fi anunțat graficul oficial de colectare. Primarul face apel la cetățeni ca, în cazul în care nu primesc pubela în timp util, să se adreseze direct Primăriei Gorbănești.

„Fac un apel la responsabilitate. Vă rog să nu mai aruncați deșeurile pe câmp sau la întâmplare. Împreună putem păstra comuna curată. Este un pas important pentru noi toți”, a mai spus Ionuț Melinte.

Publicitate

Reprezentanții administrației locale au precizat că vor fi disponibili pentru orice întrebare sau nelămurire și le-au cerut oamenilor să ajute la răspândirea informației în comunitate.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 22 mai 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 22 mai 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 22 mai 2025:

Loto 6/49: 1, 14, 6, 32, 10, 46;

Loto 5/40: 22, 37, 31, 5, 27, 21;

Joker: 25, 32, 1, 28, 30, + 4;

Noroc: 0 1 1 2 4 0 3;

Publicitate

Noroc Plus: 7 4 0 7 6 6;

Super Noroc: 1 1 3 9 0 4

Citeste mai mult

Administratie

Liceul Tehnologic din Bucecea va fi reabilitat cu fonduri de la Uniunea Europeană. Investiție de peste 10 milioane de lei

Publicat

Publicitate

Orașul Bucecea marchează o reușită majoră în domeniul educației: Liceul Tehnologic Bucecea va fi reabilitat complet, în urma obținerii unei finanțări europene de peste 10,6 milioane de lei.

Anunțul a fost făcut de primarul Angel Gheorghiu, care a subliniat că este pentru prima dată când Primăria reușește să atragă fonduri de la Agenția pentru Dezvoltare Regională pentru un proiect de o asemenea anvergură.

„Este o investiție esențială pentru viitorul educației în orașul nostru, dar și un pas important în modernizarea infrastructurii școlare. Mulțumesc tuturor celor implicați în acest demers care a durat doi ani și care, în final, s-a concretizat într-un proiect de succes”, a transmis primarul Angel Gheorghiu.

Valoarea totală a proiectului este de 10.664.884,87 lei, iar partea de cofinanțare pe care trebuie să o asigure administrația locală echivalează cu întregul buget anual al orașului Bucecea. „Este un efort financiar considerabil, dar absolut necesar pentru copiii noștri și pentru viitorul comunității”, a adăugat Angel Gheorghiu.

În perioada următoare, vor fi demarate procedurile specifice pentru scoaterea la execuție a lucrărilor, urmând ca liceul să beneficieze de condiții moderne, adaptate standardelor europene.

„Continuăm să construim pas cu pas, împreună, un orășel mai frumos, mai bine pregătit pentru viitor. Educația este și va rămâne o prioritate pentru administrația locală din Bucecea”, a mai spus edilul.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Câtă durere! Apel la omenie: O mamă cu doi copii din Botoșani, răpusă în Belgia, are nevoie de ajutorul nostru pentru a fi adusă acasă

Publicat

Publicitate

Se spune că niciun drum nu e mai greu decât cel al unei mame care pleacă prea devreme, lăsând în urmă copii, visuri și o familie sfâșiată de durere.

Olivia Botușan, o tânără mamă din Botoșani, stabilită în Belgia în speranța unui viitor mai bun, s-a stins fulgerător, lăsând în urmă un gol imposibil de umplut.

Două suflete de copii și o familie întreagă își plâng acum fiica, sora și mama. Însă, dincolo de această pierdere sfâșietoare, cei dragi se confruntă cu o altă greutate: costurile mari ale repatrierii trupului neînsuflețit al Oliviei, pentru a-i putea oferi odihna veșnică acasă, în pământul ei natal.

Este un strigăt de ajutor, din partea unei familii zdrobite de durere, către toți cei care pot și vor să sprijine.

Asociația GRUP CIVIC Botoșani, a făcut un apel la Botoșăneni pentru a repatria trupul tinerei mămici.

“Chiar dacă nu am cunoscut-o personal, povestea Oliviei ne atinge inimile și ne amintește că, în fața suferinței, solidaritatea și compasiunea sunt cele mai frumoase dovezi de umanitate”, a transmis Daniel Câșlariu, președintele asociației GRUP CIVIC Botoșani.

Publicitate

Cei care doresc să ajute pot face donații în conturile:

  • Alexandra Botușan (sora Oliviei) – IBAN: BE35 3771 0748 5737
  • Violeta Bejinariu (mama Oliviei) – IBAN: RO94BTRLRONCRT0CW8135701

“Orice sumă, oricât de mică, poate aduce o rază de speranță. Haideți să fim alături de această familie în suferință, să le fim sprijin acolo unde durerea le-a luat tot. Să o aducem pe Olivia acasă, așa cum merită orice om: lângă cei care au iubit-o și o plâng.

Dumnezeu să o odihnească în pace”, a mai adăugat președintele Asociației GRUP CIVIC Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending