Connect with us

Actualitate

De la 1 ianuarie 2023 CONTRACTELE DE ÎNCHIRIERE trebuie înregistrate obligatoriu la ANAF. MODELUL cererii

Publicat

Publicitate

Contractele de închiriere vor trebui înregistrate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), de la 1 ianuarie 2023. Ordinul pentru aprobarea procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” a fost publicat recent în Monitorul Oficial, relatează alba24.ro. 

Potrivit OG nr. 16 din 15 iulie 2022, pentru contractele încheiate începând cu 1 ianuarie 2023, contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, au obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent.

Începând cu 1 ianuarie 2023 în cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului încheiat între părţi şi a modificărilor survenite se efectuează în termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligaţia înregistrării acestora.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar are obligația înregistrării contractului de închiriere la organul fiscal competent.

Pentru înregistrarea contractului de închiriere, contribuabilii vor depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune”.

Vezi AICI modelul cererii de înregistrare a contractelor de locațiune (.pdf)

Instrucțiuni de completare a formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune”

Depunerea cererii

Cererea de înregistrare a contractelor de locațiune se completează și se depune de către:

Publicitate
  • persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor și care au obligația înregistrării contractului la organul fiscal, potrivit legii;
  • locatorii care solicită înregistrarea contractului la organul fiscal pentru a constitui titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele și modalitățile stabilite în contract sau, în lipsa
    acestora, prin lege.

Cererea se depune, direct sau prin împuternicit, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu scrisoare recomandată sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, după caz, la termenele stabilite de legislația în vigoare.

Cererea se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeț și corect, toate datele prevăzute de formular.

Un exemplar al cererii, însoțit de copia contractului de locațiune, se depune la organul fiscal competent și un exemplar se păstrează de contribuabil.

Organul fiscal competent este:

a) organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana fizică rezidentă are domiciliul fiscal, potrivit legii;

b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află bunul imobil care face obiectul contractului de închiriere, în cazul persoanelor fizice nerezidente/organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului, după caz, pentru persoanele fizice nerezidente;

c) organul fiscal în raza căruia se face constatarea închirierii bunului mobil, conform dispozițiilor legale fiscale, în cazul persoanelor fizice nerezidente;

d) organul fiscal în a cărui evidență este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe și contribuții locatorul persoană juridică/altă entitate fără personalitate juridică.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar persoană fizică are obligația depunerii cererii la organul fiscal competent, în vederea înregistrării contractului de închiriere, potrivit legii.

Completarea cererii

Caseta „Anul” – se completează anul calendaristic în care se depune cererea.

Caseta „Cerere rectificativă” — se completează cu X în cazul cererilor rectificative.

Casetele „Modificare/Încetare” — se completează cu X în cazul mențiunilor privind modificarea sau încetarea contractului de locațiune.

Secțiunea A „Date despre locator”

Subsecțiunea a. „Date de identificare a locatorului”

Caseta „Denumire/Nume și prenume” – se completează cu numele și prenumele persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se înscrie denumirea locatorului.

Caseta „Cod de identificare fiscală”- se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se completează codul de înregistrare fiscală al contribuabilului care are calitatea de locator.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

Subsecțiunea b. „Cota-parte deținută” – se completează cu cota-parte deținută de locator din bunul mobil sau imobil (procent sau fracție).

Secțiunea B „Date de identificare a locatarului (chiriașului)”

Caseta „Nume și prenume/Denumire” – se completează cu numele și prenumele/denumirea persoanei care are calitatea de locatar.

Caseta „Cod de identificare fiscală” – se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care are calitatea de locatar sau codul de înregistrare fiscală al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică care are calitatea de locatar, după caz.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

În situația în care într-un contract de locațiune sunt mai mulți locatari se completează câte o secțiune „date de identificare” pentru fiecare locatar.

Secțiunea C „Date despre contractul de locațiune”

Subsecțiunea a. „Contractul de locațiune inițial”

Casetele „Nr.”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare”, „Moneda”, „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” și „Date de identificare ale bunului mobil
care face obiectul contractului” – se completează cu informații conform contractului de închiriere.

Casetele „Data” și „Perioada contractului” – se completează sub forma zz/ll/aaaa.

Caseta „Moneda” – se completează cu codul ISO al monedei [RON (LEU), EUR].

Caseta „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” – se completează cu adresa completă a bunului imobil.

Caseta „Date de identificare ale bunului mobil care face obiectul contractului” – se completează cu date de identificare ale bunului mobil (exemplu: număr de înmatriculare, serie șasiu,
serie certificat etc.).

Subsecțiunea b. „Modificări ale contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Modificare”.

Casetele „Contract conex nr. ”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare” și „Moneda” – se completează cu informații conform actului adițional al contractului de închiriere.

Subsecțiunea c. „Încetarea contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Încetare”.

Casetele „Documentul care atestă încetarea”, „Nr.”, „Data” și „Motivul încetării” – se completează cu informații conform actului de încetare a contractului de închiriere.

Declarația este însoțită în mod obligatoriu de copia contractului de închiriere.

În cazul modificării/încetării, după caz, a contractului de locațiune, toate casetele de la secțiunea A. „Date de identificare a locatorului” și B „Date despre contractul de locațiune” se
completează în mod obligatoriu.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Spectacolul „Bani din cer” la Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani

Publicat

Publicitate

Teatrul „Mihai Eminescu” Botoșani invită iubitorii de artă în acest sfârșit de săptămână, la spectacolul „Bani din cer” de Ray Cooney.

Sâmbătă, 15 februarie și duminică, 16 februarie de la ora 1900 la Teatrul „Mihai Eminescu” va fi pus în scenă spectacolul „Bani din cer” de Ray Cooney, în regia lui Alexandru Vasilachi.

Regia artistică şi coloana sonoră: Alexandru Vasilachi

Scenografia: Mihai Pastramagiu

Distribuția:

Jean Perkins – Dana Bucătaru

Publicitate

Henry Perkins – Sorin Ciofu

Bill – Ioan Crețescu

Davenport – Gheorghe Frunză

Betty Johnson – Lorena-Petronela Chiribuță

Vic Johnson – Răzvan Amitroaei

Slater – Vali Popa

Un trecător – Petruț Butuman

„Orice situaţie de acest fel te învaţă ceva, te reface!”

Ray Cooney, autorul textului este, în primul rând, actor. El ştie ce înseamnă pentru un actor o situaţie foarte incitantă, explozivă. El ştie ce înseamnă replica. A scris un şir de piese ştiind toate cele spuse şi „Bani din cer” nu face excepţie de la „regulă”. Este o piesă scrisă pentru actori. Textul aduce la rampă, în primul rând, actorii. Situaţiile se schimbă din trei în trei minute, dacă nu şi mai repede. Şi actorul şi personajul sunt puşi în situaţii limită. Este vorba de limita comediei, să ne înţelegem, nu de limita umanului! Iar echipa de actori de la Botoşani a probat reacţii deosebite, evident, în situaţii cu totul şi cu totul deosebite!

Orice situaţie de acest fel – când capeţi, surprinzător – o sumă mare de bani – te învaţă ceva, te reface! Chiar dacă, până la urmă, nu vei avea parte de acei bani!

 

Pret bilet: 𝟰𝟬 𝗹𝗲𝗶 – balcon; 𝟱𝟬 𝗹𝗲𝗶 – stal; 𝟲𝟬 𝗹𝗲𝗶 – lojă

Preț bilet elevi – 𝟐𝟎 𝐥𝐞𝐢, pensionari – 𝟐𝟓 𝐥𝐞𝐢

Biletele se găsesc la 𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚 𝐭𝐞𝐚𝐭𝐫𝐚𝐥𝐚̆ 𝐝𝐢𝐧 𝐢𝐧𝐜𝐢𝐧𝐭𝐚 𝐂𝐢𝐧𝐞𝐦𝐚 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐞𝐚 0735.779.821 marți-vineri: 10°°-18°° sâmbătă, duminică: 12°°-18°°

𝒃𝙞𝒍𝙚𝒕𝙚 𝙤𝒏𝙡𝒊𝙣𝒆 https://eventbook.ro/program/teatrul-mihai-eminescu-botosani

𝐀𝐜𝐜𝐞𝐬𝐮𝐥 𝐢̂𝐧 𝐬𝐚𝐥𝐚 𝐝𝐞 𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐚𝐜𝐨𝐥𝐞 𝐬𝐞 𝐯𝐚 𝐟𝐚𝐜𝐞 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐨𝐫𝐚 𝟏𝟖.𝟑𝟎.

Citeste mai mult

Eveniment

Ziua Internaţională a Siguranţei pe Internet: Polițiștii botoșăneni au oferit sfaturi pentru scăderea riscului de victimizare în mediul online

Publicat

Publicitate

Marți , cu ocazia Zilei Internaţionale a Siguranţei pe Internet, polițiștii au discutat cu cetățenii și le-au oferit sfaturi pentru scăderea riscului de victimizare în mediul online. 

 

Ziua Internaţională a Siguranţei pe Internet a ajuns în acest an la cea de-a 22-a ediţie, ocazie cu care au fost desfășurate activități de informare preventivă a cetățenilor, derulate în statele membre U.E., printre care și în România.

 

Astfel de activități au fost susținute pe raza orașului Dorohoi de către polițiști din cadrul Compartimentului de Analiza și Prevenire a Criminalității și din cadrul Poliției Orașului Dorohoi.

Polițiștii au discutat cu cetățenii și le-au oferit flyere și informații referitoare existența unor noi modalități de comitere a fraudelor cu investiții, prin care indivizii sau entitățile necinstite promit investitorilor potențiali oportunități de investiții extrem de profitabile, dar care, în realitate, nu există sau sunt înșelătoare.

Publicitate

Totodată, poliţiştii botoşăneni vă atrag atenţia  cu privire la faptul că investițiile online au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani, dar această creștere a dat naștere și unui fenomen periculos, și anume fraudele cu investiții.

Aceste fraude, denumite și investment frauds, pot fi devastatoare pentru cei care le cad pradă, lăsându-i cu buzunarele goale și visurile spulberate.

Investment frauds reprezintă scheme diversificate și pot include tranzacții cu acțiuni fictive, criptomonede inexistente, scheme piramidale sau produse financiare fictive.

Persoanele vătămate accesează pe diferite rețele de socializare postări ce conțin reclame cu privire la servicii de investiții financiare, iar după aceea furnizează date de contact pe formularele puse la dispoziție în acele reclame.

În continuare, sunt contactate telefonic de persoane necunoscute, care utilizau numere de telefon atât românești, cât și din afara graniţelor.

Autorii, după discuții repetate, reușesc, de obicei, să convingă victimele să se înscrie pe diferite platforme de investiții online. Investițiile sunt destul de mici la început, de ordinul a câteva sute de euro. Investiția constă în achiziționarea de cryptomonede și transferarea acestora către portofelele electronice indicate de către autori.  Sumele respective apar apoi în contul victimei deschis pe acele platforme de investiții.

În multe situații, sub pretextul că vor acorda suport tehnic, atacatorii conving persoanele vătămate să își instaleze pe dispozitivele electronice folosite(telefon, tabletă, laptop etc.) aplicații tip remote desktop (control de la distanță), prin care aceștia capătă control total al acelor dispozitive.

Astfel, fără să conștientizeze efectul acțiunii lor, utilizatorii oferă atacatorilor acces la toate datele personale și bancare, accesibile prin intermediul dispozitivelor.

În vederea detectării și evitării principalelor amenințări din mediul online, vă puteți antrena pe site-ul https://sigurantaonline.ro, pentru a vă testa abilitățile și îmbunătăți cunoștințele de a nu cădea în capcana infractorilor cibernetici.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Amplă acțiune a polițiștilor, la Dorohoi. Aproape o sută de persoane au fost verificate, mai multe baruri și zeci de mașini

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi, împreună cu cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 5 Mihăileni, nr. 6 Pomîrla, Biroului Rutier Dorohoi, jandarmi și polițiști de prevenire au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea oricăror fapte de natură antisocială, menținerea unui climat de ordine și siguranță publică și prevenirea accidentelor rutiere.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost  legitimate peste 80 de persoane și au fost controlate 38 de autovehicule și 4 localuri publice, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 19 sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 7.000 de lei.

 

Sancțiunile au fost aplicate pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială și pentru abateri la regimul rutier.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Doi tineri din Botoșani, care s-au jucat de-a actorii, filmându-se cum se împușcau reciproc cu arme tip airsoft, pe rețelele de socializare, au primit amenzi usturătoare

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului Arme Explozivi și Substanțe Periculoase au demarat cercetări în cadrul unui dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de nerespectarea regimului armelor și munițiilor și uz de armă fără drept și au aplicat două sancțiuni în valoare de 10.000 de lei, ca urmare a utilizării în spațiul public,  de către doi tineri din județul Botoșani,  a unor pistoale.

 

Cei doi au postat pe rețelele de socializare imagini în care executau foc cu pistoale, în spațiul public. În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că ambele pistoale erau de tip airsoft, neletale, însă unul dintre acestea era din categoria celor supuse autorizării.

 

Armele au fost confiscate, fiind întocmit dosar penal în cazul persoanei care a utilizat un pistol din categoria celor supuse autorizării, iar în cazul celei care a utilizat un pistol, în spațiul public, tip airsoft, neletal și nesupus autorizării, a fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare de  10.000 de lei.

 

Publicitate

Precizăm faptul că, potrivit legislației în vigoare, armele sau dispozitivele neletale destinate agrementului și tirului sportiv pot fi folosite în spații delimitate, care nu sunt accesibile publicului sau în spații special amenajate. Este interzis portul sau folosirea acestora în locuri publice.

FOTO cu caracter ilustrativ

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending