Connect with us

Actualitate

De ce documente ai nevoie pentru a pleca în concediu în țară și în străinătate cu mașina. Ce ai de făcut în cazul unui accident

Publicat

Publicitate

Este vremea vacanțelor, așa că unele reguli pe care trebuie să le știe șoferii care pleacă la drum sunt extrem de importante și ar trebui studiate din nou în această perioadă a concediilor. Pentru a circula pe drumurile din România este obligatoriu ca autovehiculul dumneavoastră să aibă o asigurare RCA. Însă, atunci când părăsiți țara, o poliță de asigurare CASCO și una de călătorii s-ar putea dovedi foarte utile în anumite situații, relatează alba24.ro.

România este una dintre cele 46 de state membre ale Consiliului Birourilor, mai cunoscut ca sistemul Carte Verde, iar acest fapt îi scapă pe șoferii români de suficiente bătăi de cap.

Fiind și membrii ai Uniunii Europene, deci supunându-ne Directivei care guvernează asigurările RCA în regiune, “misiunea” unui șofer care pleacă în vacanță cu familia în afara țării este chiar mai ușoară.

Practic, pentru a fi sigur că este acoperit în caz că provoacă daune nu mai este nevoie să facă nimic special, atât timp cât deține polița RCA, obligatorie oricum pe teritoriul României, potrivit studiifinanciare.ro.

Această asigurare este emisă , de când România este în UE, împreună cu componenta Carte Verde, ceea ce înseamnă că în cazul în care șoferul român provoacă un accident oriunde în sistem, adică în aproape toată Europa, inclusiv țările preferate de noi ca destinații turistice de vară (Grecia, Bulgaria și Turcia), daunele vor fi acoperite de asigurătorul RCA.

Cum te protejează cartea verde și ce trebuie să faci în caz că provoci un accident sau ești păgubit într-un accident în afara țării explică cei de la Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR), care, printre altele, are și funcția de Birou național carte verde.

Publicitate

În cazul în care sunteți păgubit într-un accident

  • Completați cu atenție toate rubricile formularului
  • Constatare amiabilă de accident și urmăriți ca și celălalt șofer să facă acest lucru, sau așteptați să vină autoritățile competente să întocmească documentele în care se consemnează accidentul, dacă legislația țării respective impune acest lucru. Pentru informații suplimentare puteți contacta biroul național din statul pe teritoriul căruia s-a produs accidentul (datele de contact ale birourilor naționale le găsiți pe verso-ul documentului Carte Verde).
  • În documentele încheiate (Constatare amiabilă de accident sau Proces-verbal), trebuie să fie indicat în mod expres numărul de înmatriculare al vehiculului, marca, tipul și culoarea acestuia, numărul/seria documentului de asigurare Carte Verde dacă există și perioada de valabilitate a acestuia, precum și societatea de asigurare. Dacă vehiculul „vinovat” este compus din cap tractor – remorcă/semiremorcă, aveți grijă ca în documente să fie indicate în primul rând elementele de identificare ale capului tractor și documentul de asigurare al acestuia!
  • Solicitați o copie (și/sau faceți o poză) a documentului de asigurare al vehiculului „vinovat”.
  • Este recomandat să faceți poze la locul accidentului atât vehiculului dumneavoastră cât și vehiculului „vinovat”, cu semnele de circulație, cu strada, intersecția și poziția vehiculelor implicate în accident și cu documentele celorlalte persoane/vehicule implicate în accident, cum ar fi actele de identitate ale șoferului și/sau vehiculului (cartea de identitate personală, pașaportul, permisul de conducere ale șoferilor, talonul – certificatele de înmatriculare, documentele de asigurare RCA/Carte Verde ale vehiculelor etc.). Aveți în vedere că cel puțin în una din fotografii să apară numărul de înmatriculare al vehiculului „vinovat” (în mod obligatoriu și al capului tractor dacă este cazul).
  • Dacă vehiculul „vinovat” este înmatriculat în statul pe teritoriul căruia s-a produs accidentul, pentru soluționarea cazului de daună de daună vă puteți adresa:
    • -asigurătorului RCA al vehiculului;
    • -BAAR după întoarcerea în România (în cazul în care vehiculul dumneavoastră permite deplasarea) dacă statul pe teritoriul căruia s-a produs accidentul face parte din Spațiul Economic European.
  • Dacă vehiculul „vinovat” este înmatriculat în alt stat decât cel pe teritoriul căruia s-a produs accidentul, pentru soluționarea cazului de daună de daună vă puteți adresa:
    • -Biroului național din statul pe teritoriul căruia s-a produs accidentul;
    • -BAAR după întoarcerea în România (în cazul în care vehiculul dumneavoastră permite deplasarea) dacă statul pe teritoriul căruia s-a produs accidentul face parte din Spațiul Economic European și vehiculul „vinovat” este înmatriculat în unul din aceste state.
  • Dacă aveți încheiată o asigurare CASCO, vă puteți adresa direct asigurătorului dumneavoastră.

In cazul în care sunteți vinovat într-un accident

  • Completați cu atenție toate rubricile formularului Constatare amiabilă de accident sau așteptați să vină autoritățile competente să întocmească documentele în care se consemnează accidentul, dacă legislația țării respective impune acest lucru.
  • Predați celuilalt șofer o copie după documentul dumneavoastră de asigurare Carte Verde, după talonul auto – certificatul de înmatriculare, carnetul dumneavoastră de conducere etc.
  • Anunțați-vă cât mai repede asigurătorul cu privire la producerea accidentului și urmați recomandările acestuia.
  • Dacă aveți încheiată o asigurare CASCO, asistență rutieră, etc. adresați-vă asigurătorului dumneavoastră.

Asigurarea CASCO, un “must have”, mai ales pentru anumite țări

Un al doilea plaier de protecție, valabil și pentru România, dar și pentru călătoriile în străinătate, este asigurarea CASCO. Acest tip de asigurare auto facultativă îți garantează că vei avea cu ce să repari mașina în cazul în care suferi un accident în care ești chiar tu cel vinovat și nu vei beneficia, deci, de acoperirea RCA a celuilalt șofer.

Mai mult, asigurarea CASCO presupune că asigurătorul te va despăgubi inclusiv în caz că mașina este furată.

Când vorbim, de exemplu, despre Bulgaria, cunoscută pentru numărul mare de români care îi vizitează litoralul dar și pentru frecvența ridicată a furturilor de mașini, această acoperire privind furtul devine aproape un “must have”.

Asigurarea CASCO nu este, totuși, pentru orice mașini. Automobilele cu vechime peste 10 ani nu mai sunt asigurabile sau sunt asigurabile doar în limite strânse privind riscurile acoperite, motiv pentru care nu ar ajuta cu nimic în afara țării.

De altfel, pentru un automobil mai vechi de 10 de ani, costul CASCO este deja prea mare comparativ cu valoarea mașinii sau cu eventualele costuri ale reparațiilor ca să mai merite să cumperi o asigurare. Pentru celelalte mașini, însă, CASCO face diferența.

Pentru o astfel de poliță, dacă nu ai mașina în leasing și deci CASCO impus de finanțator, vei plăti undeva între 5-7% din valoarea de piață a automobilului. Prețurile au crescut în ultimii ani, trase în sus de scumpirea mașinilor, dar și a reparațiilor.

În prezent, pentru o mașină din clasa medie, cu o valoare de piață de 25.000 de euro, vei plăti cel puțin 1.500 de euro pe an pentru un CASCO, cel mai probabil spre 1.700, în funcție și de ofertele de moment.

Ești acoperit pentru reparații, dar și în caz că mașina e furată, situație în care vei primi, în funcție de asigurător și de contract, până la 80-85% din valoarea de piață a mașinii. O poliță, chiar și “full CASCO”, acoperă o gamă largă de evenimente, însă este bine de știut că presupune și destule excluderi

De exemplu, dacă mașina ia foc din cauza unor elemente electrice, cei mai mulți asigurători nu plătesc despăgubirea. Fără o sumă suplimentară, nu sunt asigurate în mod normal nici părțile din sticlă ale mașinii și nici anvelopele și nu sunt plătite nici pagubele suferite în service sau pe platforma de tractare.

Citește foarte bine secțiunea “Excluderi” din oferta asigurătorului. Foarte important, în această secțiune se vorbește inclusiv despre ce nu trebuie să lași în mașină (de exemplu acte, obiecte de valoare, chei de rezervă etc) și ce trebuie să arăți asigurătorului (polița în original, ambele chei, etc) pentru a primi banii de despăgubire în caz de furt.

Sănătatea înainte de toate. Bonus: banii înapoi pe excursiile ratate

Înainte de a ne gândi la protecția automobilului și în general a bunurilor, e bine să ne gândim la propria sanătate. Și din acest punct de vedere asigurările pot fi de ajutor. Asigurarea simplă de călătorie este unul dintre cele mai ieftine produse din domeniu, raportat la acoperiri și, acolo unde este cazul, la utilitate.

Pentru o vacanță de 8 zile în orice țară din Europa plătiți în jur de 200 de lei pentru întreaga familie, aceasta în condițiile în care includeți la acoperiri și eventuale lovituri din practicarea unor sporturi altele decât cele considerate periculoase. Primiți, în schimb, în caz de nevoie, tratamente medicale de până la 30.000 de euro.

Este cunoscut că tratamentele medicale sunt extrem de costisitoare, iar în afara țării nu beneficiați de gratuitate mici măcar în privința urgențelor. Câteva copci cusute pentru o rană medie ca gravitat costă mai multe sute de euro. Nu mai vorbim despre tratamente mai complexe pentru accidente majore.

Pentru încă aproximativ 30-50 de lei de persoană veți avea asigurate și bagajale, iar pentru o acoperire maximă, pentru 5-7% din valoarea estimată a tuturor cheltuielilor cu excursia(cazare plătită în avans, masă, avion etc) puteți primi și garanția că vă veți recupera integral sau parțial banii în caz că excrusia e anulată din orice motiv.

Asigurările de călătorie au , la rândul lor, foarte multe excluderi și de aceea și în acest caz trebuie citită cu mare atenție secțiunea dedicată. Cele mai cunoscute excluderi sunt accidentele întâmplate în timpul practicării unor sporturi considerate periculoase, întrucât lista acestor sporturi este foarte lungă. Pentru astfel de situații puteți cumpăra, însă, un supliment de asigurare.

foto: pixabay free

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Primul an de mandat al lui Valeriu Iftime: Realitatea unui an DEZASTRUOS prezentat ca „Viziune strategică”

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani anunță cu surle și trâmbițe „Raportul de Activitate 2024–2025 – Un an de viziune strategică”. În realitate, documentul este mai degrabă un exercițiu de PR decât o prezentare onestă a rezultatelor. Iar primul an de mandat al președintelui Valeriu Iftime – cel mai mare afacerist al județului – a fost, în practică, unul marcat de blocaje, proiecte amânate și zero investiții care să crească condițiile de trai ale populației.

Un raport de intenții, nu de realizări

Deși documentul se prezintă ca fiind un „raport de activitate”, peste 80% din conținut enumeră intenții, idei, viitoare studii de fezabilitate, demersuri și corespondențe. În locul unor rezultate concrete, apar formulări vagi: „identificarea soluțiilor de finanțare”, „demersuri”, „relansare”, „începerea procesului de…”, „incluse în planurile Transgaz”.

Cu alte cuvinte, după un an, deși este condus de o minte sclipitoare în afaceri, la Consiliul Județean Botoșani nu există niciun proiect strategic început fizic. Nici un drum nou modernizat, nici un kilometru de rețea de apă funcțională în plus, nici o lucrare majoră pornită. Doar promisiuni.

Drumuri strategice: hărți, nu asfalt

Comunicatul enumeră o listă impresionantă de drumuri expres, conexiuni, variante ocolitoare. În realitate: nu vedem niciun SF finalizat, niciun proiect cu finanțare clară, niciun șantier deschis, niciun termen realist. Totul rămâne în faza schițelor și a PR-ului, cu zero impact asupra mobilității județului. Încă ne mirăm că s-au găsit bani pentru drumul de la Hănești la Borolea…

Publicitate

Apă: promisiuni reciclate, probleme nerezolvate

Sectorul apei rămâne cel mai mare eșec al administrației Iftime. Deși comunicatul vorbește despre „reorganizare”, botoșănenii au trăit un an de avarii în lanț, localități întregi fără apă, rețele depășite și un scandal permanent între populație și operatorul Nova Apaserv SA. Evdent și „deblocarea proiectului de 159 de milioane de euro” apare în fiecare discurs politic la fel ca și la alții în ultimii cinci ani, fără ca lucrările să avanseze.

Gaz: doar desen pe hârtie

Pe mai departe magistralele anunțate sunt doar introduse în planul de dezvoltare, fără finanțare și fără un calendar realist. Comunitățile din nordul județului nu au câștigat nimic concret în acest an.

Energie electrică: proiecte care nici măcar nu depind de CJ Botoșani

Implementarea liniei 400 kV Suceava–Bălți este un proiect al Transelectrica și al partenerilor externi, nu al Consiliului Județean. CJ Botoșani doar se asociază retoric la un proiect deja planificat la nivel național.

Conectivitate administrativă: o formulă vagă pentru lipsă de rezultate

„Conectivitate administrativă” este probabil cel mai neclar capitol al raportului, fără indicatori, fără realizări, fără exemple concrete. Este un paragraf de umplutură pentru a da impresia unei direcții inexistente.

Sondajul – un paravan pentru lipsa investițiilor

Comunicatul invocă un „sondaj” care confirmă că botoșănenii sunt preocupați de lipsa investițiilor, a locurilor de muncă și a salariilor.

Ceea ce comunicatul evită să spună este că: niciuna dintre aceste probleme nu a fost diminuată în primul an al mandatului, județul nu are investiții private majore, administrația nu a reușit să atragă proiecte noi iar problemele structurale s-au accentuat.

Declarația lui Iftime – discurs, nu bilanț

Valeriu Iftime afirmă că „a pus pe masa Guvernului problemele reale ale Botoșaniului”: „În acest primul an de mandat am pus pe masa Guvernului problemele reale ale Botoșaniului și am reușit să deschidem uși care până acum erau închise. Prioritatea noastră rămâne infrastructura completă, de la drumuri și rețele esențiale până la energie și apă, pentru ca județul să devină atractiv pentru investiții și un loc mai bun pentru toți botoșănenii.”,  transmite Valeriu Iftime.

Populația ar fi preferat ca după un an să vadă utilaje pe șantiere, rezolvarea crizei apei, drumul spre Suceava măcar început, investiții private atrase, modernizări vizibile. În schimb, au primit un raport poligraf, fără rezultate concrete.

În loc de concluzie

Primul an al lui Valeriu Iftime la conducerea Consiliului Județean Botoșani nu poate fi numit „un an de viziune strategică”, ci un an ratat, dominat de proiecte blocate, promisiuni reciclate, nicio lucrare strategică începută, criza apei menținută, un județ care stă pe loc în timp ce restul regiunii avansează.

Raportul prezentat public este o încercare de a cosmetiza un an slab, cu accent pe retorică și intenții, nu pe rezultate. Iar lucrurile care încă se mai întâmplă, sunt continuarea unor investiții începute înainte ca acesta să ajungă la conducerea Consiliului Județean Botoșani, deci proiectate în mandatul 2020 – 2024.

În loc de punct final vom scrie câteva rânduri: Nu ne plătește nimeni să scriem aceste concluzii și nici nu suntem finanțați de partidele politice. Nici de AUR și nici de cei de la PSD, aflați acum în opoziție. Și, deși se afișează ca un om cu inima largă și care încurajează profesionalismul și excelența, nici Valeriu Iftime sau firmele sale nu au dat vreodată vreun ban prin reclame, sprijin sau sponsorizare către publicația noastră. În concluzie, îl felicităm pentru rezultatele de la FC Botoșani și din companiile proprii, unde s-a dovedit a fi un adevărat „tigru” al afacerilor, dar la Consiliul Județean, cel mai bun om de afaceri de la Botoșani nu a făcut decât să ne aducă încă un an pierdut.

Iată și comunicatul Consiliului Județean Botoșani:

📌Consiliul Județean Botoşani prezintă public “𝐑𝐚𝐩𝐨𝐫𝐭𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐀𝐜𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝟐𝟎𝟐𝟒 – 𝟐𝟎𝟐𝟓 – 𝐔𝐧 𝐚𝐧 𝐝𝐞 𝐯𝐢𝐳𝐢𝐮𝐧𝐞 𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐞𝐠𝐢𝐜𝐚̆”, printr-un document care reflectă prioritățile de dezvoltare ale județului, așa cum a rezultat din sondajul realizat pe parcursul ultimelor 12 luni.
📊Rezultatele sondajului arată că majoritatea botoșănenilor consideră dezvoltarea pe termen lung a obiectivelor strategice – drumuri, apă, gaz, rețele electrice, colaborarea dintre instituțiile publice și comunitate, ca fiind fundamentul creșterii calității vieții și al atragerii investițiilor.
✍️Principala preocupare exprimată de cetățeni este lipsa oportunităților de angajare, corelată cu salariile reduse, situație determinată în mare măsură de lipsa investițiilor majore în județ.
⚠️Urmare a acestor concluzii, Consiliul Județean a înțeles clar că proiectele strategice sunt cele care pot produce schimbări reale și durabile, cu impact direct asupra ridicării nivelului de trai, motiv pentru care, atât în ultimele luni, cât și în anii ce vor urma, eforturile rămân concentrate pe cele cinci direcții esențiale de dezvoltare.
Primii pași în fiecare dintre aceste direcții au fost deja făcuți:
𝟏. 𝐃𝐫𝐮𝐦𝐮𝐫𝐢 𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐞𝐠𝐢𝐜𝐞:
🛣Drumuri Expres: Botoșani-Ștefănești/ conectarea cu noul Pod Stânca Costești; Rădăuți Prut-Darabani-Racovăț-Dorohoi-Bucecea-Huțani, conectare cu A7 prin DEx Botoşani – Suceava, identificarea soluțiilor de finanțare și elaborare a SF;
🛣Botoșani – Vercicani: conectarea directă cu A7, prin nodul strategic A7 – A8 Pașcani, proiect esențial pentru accesul direct la rețeaua de drumuri europene și autostrăzi;
🔁Variante ocolitoare:
🌉Conectarea zonei Lebăda cu Bălușeni – Stăuceni, care să completeze inelul de centură al municipiului, conectând DN29D (spre Ștefănești) cu DN29C (spre Suceava) și DN24C (spre Vama Sculeni);
🚆Rețeaua feroviară:
📨Demersuri și interpelări la Ministerul Transporturilor privind reluarea lucrărilor pe tronsonul Botoșani – Hârlău, extinderea rețelei între Săveni și Darabani cu conectare la nodul feroviar Dângeni și modernizarea liniei pe traseul Iași-Dângeni-Dorohoi.
🚧Deschiderea unui nou punct de trecere Teioasa (Darabani).
𝟐. 𝐀𝐩𝐚̆:
💧Reorganizarea operatorului de servicii publice, reducerea pierderilor prin monitorizare eficientă a rețelelor, asigurarea apei potabile în parametri optimi prin modernizarea stațiilor de pompare și preluarea spre operare a aproximativ 150 km rețele.
💧Deblocarea proiectului de 159 mil. € privind modernizarea sistemelor de apă potabilă;
Reluarea lucrărilor la proiectul de investiții “Amenajarea complexă Vârfu Câmpului pe râul Siret”;
🚜Programul “Asigurare utilități pentru fermieri”.
𝟑. 𝐆𝐚𝐳:
🔥Introducerea în planul de dezvoltare TRANSGAZ pentru elaborare, realizare SF și proiectare pentru magistrala Coșula-Săveni-Darabani, magistrala Dorohoi-Darabani și magistrala Gorbănești-Ștefănești.
𝟒. 𝐑𝐞𝐭̦𝐞𝐥𝐞 𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚𝐥𝐞 – 𝐄𝐧𝐞𝐫𝐠𝐢𝐞 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐫𝐢𝐜𝐚̆:
⚡️Implementarea liniei 400 kV Suceava-Bălți;
⚡️Montarea unei stații de 400/110 kV pe teritoriul județului creând premisele pentru o dezvoltare economică mai rapidă.
𝟓. 𝐂𝐨𝐧𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐚𝐝𝐦𝐢𝐧𝐢𝐬𝐭𝐫𝐚𝐭𝐢𝐯𝐚̆ 𝐬̦𝐢 𝐢𝐧𝐬𝐭𝐢𝐭𝐮𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐚̆.
🏛Toate aceste sunt necesare pentru a avea un județ atractiv atât pentru turiști și investitori, cât și pentru tineri, astfel încât aceștia să rămână în Botoșani.
📢Declarația președintelui Consiliului Județean Botoșani, Valeriu Iftime:
„𝐈̂𝐧 𝐚𝐜𝐞𝐬𝐭 𝐩𝐫𝐢𝐦 𝐚𝐧 𝐝𝐞 𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚𝐭 𝐚𝐦 𝐩𝐮𝐬 𝐩𝐞 𝐦𝐚𝐬𝐚 𝐆𝐮𝐯𝐞𝐫𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐦𝐞𝐥𝐞 𝐫𝐞𝐚𝐥𝐞 𝐚𝐥𝐞 𝐁𝐨𝐭𝐨𝐬̦𝐚𝐧𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐬̦𝐢 𝐚𝐦 𝐫𝐞𝐮𝐬̦𝐢𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐝𝐞𝐬𝐜𝐡𝐢𝐝𝐞𝐦 𝐮𝐬̦𝐢 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐩𝐚̂𝐧𝐚̆ 𝐚𝐜𝐮𝐦 𝐞𝐫𝐚𝐮 𝐢̂𝐧𝐜𝐡𝐢𝐬𝐞. 𝐏𝐫𝐢𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐧𝐨𝐚𝐬𝐭𝐫𝐚̆ 𝐫𝐚̆𝐦𝐚̂𝐧𝐞 𝐢𝐧𝐟𝐫𝐚𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐮𝐫𝐚 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐥𝐞𝐭𝐚̆, 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐝𝐫𝐮𝐦𝐮𝐫𝐢 𝐬̦𝐢 𝐫𝐞𝐭̦𝐞𝐥𝐞 𝐞𝐬𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚𝐥𝐞 𝐩𝐚̂𝐧𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐞𝐧𝐞𝐫𝐠𝐢𝐞 𝐬̦𝐢 𝐚𝐩𝐚̆, 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐚 𝐣𝐮𝐝𝐞𝐭̦𝐮𝐥 𝐬𝐚̆ 𝐝𝐞𝐯𝐢𝐧𝐚̆ 𝐚𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐢𝐯 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐢𝐧𝐯𝐞𝐬𝐭𝐢𝐭̦𝐢𝐢 𝐬̦𝐢 𝐮𝐧 𝐥𝐨𝐜 𝐦𝐚𝐢 𝐛𝐮𝐧 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐭𝐨𝐭̦𝐢 𝐛𝐨𝐭𝐨𝐬̦𝐚̆𝐧𝐞𝐧𝐢𝐢.”
🤝Încurajăm cetățenii să consulte documentul pentru o informare completă și corectă.

Citeste mai mult

Eveniment

Cine sunt polițiștii care l-au salvat pe tânărul prins sub tractor la Suharău. Intervenția rapidă a făcut diferența

Publicat

Publicitate

Cine sunt polițiștii care au intervenit primii și au salvat viața tânărului de 26 de ani, prins sub un tractor răsturnat la Suharău? Intervenția lor rapidă, coordonată și plină de curaj a făcut diferența într-o situație limită.

Incidentul a avut loc pe 16 noiembrie 2025, în comuna Suharău, după un apel la 112 care anunța un accident grav. Tractorul condus de un tânăr din localitate s-a răsturnat, iar utilajul l-a prins dedesubt, punându-i viața în pericol.

Primii care au ajuns la fața locului au fost polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 7 Darabani. Agenții Vatel, Răzvan și Olivian, sprijiniți de Cosmin, jandarm aflat în zona de acoperire, nu au ezitat nicio clipă. Într-o intervenție contracronometru, cei patru au stabilizat tractorul, au ridicat utilajul suficient pentru a elibera victima și i-au acordat imediat primul ajutor până la sosirea ambulanței.

Datorită reacției lor rapide, tânărul a fost scos în siguranță, fiind astfel eliminat riscul ca utilajul să îl strivească sub propria greutate.

Reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani transmit că gestul celor patru salvatori este un exemplu de profesionalism și dedicare. „Le mulțumim colegilor noștri pentru curajul, implicarea și devotamentul de care au dat dovadă”, au precizat aceștia, subliniind că astfel de intervenții arată, încă o dată, importanța reacției imediate la situații de urgență.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Avarie majoră la conducta de apă Ștefănești–Călărași: Cinci comune din Botoșani rămân fără apă timp de 48 de ore

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță o avarie serioasă pe conducta de transport apă din material PHD, cu diametrul de 400 mm, care face legătura între Stația de tratare Ștefănești și rezervorul din comuna Călărași, satul Libertatea.

Din cauza defecțiunii, furnizarea apei potabile va fi sistată pentru 48 de ore, începând de astăzi, 16 noiembrie 2025, de la ora 20:00.

Oprirea alimentării îi va afecta pe consumatorii din comunele Călărași, Hlipiceni, Răuseni și Santa Mare, precum și pe locuitorii din satele Dămideni (comuna Românești) și Tudor Vladimirescu (comuna Albești). Autoritățile atrag atenția că și după remedierea avariei, reluarea furnizării apei nu va fi instantanee în toate zonele.

Reprezentanții Nova Apaserv explică faptul că umplerea și reechilibrarea sistemului se vor realiza treptat și controlat, pentru a evita apariția altor defecțiuni. Din cauza configurației terenului și a diferențelor de altitudine, presiunea și debitul vor reveni progresiv, ceea ce înseamnă că unii utilizatori vor resimți alimentarea mai târziu decât alții.

Operatorul de apă a mai adăugat că își cere scuze pentru disconfortul creat și îi roagă pe toți consumatorii afectați să își asigure rezerve minime de apă pentru perioada în care rețeaua va fi oprită. De asemenea, conducerea societății transmite că echipele de intervenție sunt deja pe teren și lucrează pentru remedierea situației în cel mai scurt timp.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

54 de șoferi, amendați pentru viteză în doar câteva ore la Botoșani

Publicat

Publicitate

Polițiștii Serviciului Rutier, sprijiniți de subunitățile din teritoriu, au desfășurat pe 14 noiembrie 2025 o amplă acțiune pentru depistarea conducătorilor auto care nu respectă regimul legal de viteză. Verificările s-au desfășurat pe principalele artere din județ, în zone cunoscute pentru accidente cauzate de viteza excesivă.

În cadrul controalelor, echipajele au monitorizat traficul atât cu aparatele radar din dotare, cât și prin patrule mobile, intervenind punctual în sectoarele de drum unde au fost constatate depășiri semnificative ale vitezei legale.

În urma neregulilor depistate, polițiștii au aplicat 88 de sancțiuni contravenționale, dintre care 54 pentru viteză. Valoarea totală a amenzilor se ridică la aproximativ 60.000 de lei, semn că indisciplina în trafic continuă să fie o problemă majoră.

Totodată, pentru abateri grave, oamenii legii au reținut opt permise de conducere în vederea suspendării dreptului de a conduce. Dintre acestea, șapte au fost retrase conducătorilor auto care au depășit cu mult limita legală de viteză, punând în pericol atât propria siguranță, cât și pe a celorlalți participanți la trafic.

În același context, polițiștii au retras două certificate de înmatriculare, măsura fiind dispusă în urma unor deficiențe tehnice constatate la vehiculele verificate.

Reprezentanții Serviciului Rutier transmit că astfel de acțiuni vor continua și în perioada următoare, cu scopul reducerii numărului de accidente provocate de viteza excesivă și al încurajării unui comportament responsabil în trafic. Autoritățile fac apel la șoferi să respecte limita legală de viteză și să circule cu prudență, mai ales în condițiile meteo tot mai schimbătoare din această perioadă a anului.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending