Connect with us

Eveniment

De ce apa îmbuteliată are termen de valabilitate. Teorii conspiraționiste legate de calitatea apei

Publicat

Publicitate

În multe țări, inclusiv în Uniunea Europeană și Statele Unite, legile privind siguranța alimentară impun ca toate produsele destinate consumului uman să fie etichetate cu o dată de expirare sau de valabilitate. Aceste reguli se aplică și apei îmbuteliate, chiar dacă aceasta nu se alterează ca alte alimente sau băuturi, scrie alba24.ro.

Astfel, deși apa nu are o durată de valabilitate propriu-zisă, ambalajul în care este depozitată și condițiile de păstrare pot influența calitatea acesteia.

De ce apa îmbuteliată are termen de valabilitate

Data de expirare a apei îmbuteliate variază în funcție de legislația fiecărei țări și de producător, însă, în general, majoritatea sticlelor de apă au un termen de valabilitate de 1 până la 2 ani de la data îmbutelierii.

Recipientele din sticlă sunt, în general, mai sigure și mai durabile pentru păstrarea apei pe termen lung, dar sunt mai fragile. Cele din plastic sunt mai ușor de transportat și rezistente la șocuri, dar pot afecta calitatea apei în condiții de depozitare improprii.

Indiferent de material, apa trebuie păstrată într-un loc răcoros, întunecat și uscat.

Teorii conspiraționiste legate de calitatea apei îmbuteliate

Da, există mai multe teorii conspiraționiste legate de calitatea apei îmbuteliate. Iată câteva exemple frecvente:

Publicitate
  • Teorie:
    • Producătorii ar îmbutelia apă de la robinet fără să o trateze, apoi ar vinde-o la prețuri exorbitante sub pretextul că este „pură”.
  • Realitate:
    • Unele branduri folosesc apă de la robinet ca sursă, dar aceasta este tratată, filtrată și mineralizată conform standardelor stricte.
    • Etichetele sunt obligate să menționeze originea apei (de exemplu, „apă de izvor”, „apă minerală naturală” sau „apă purificată”), iar în unele țări, reglementările impun teste riguroase pentru a verifica puritatea și compoziția minerală.
    • Apa îmbuteliată trebuie să respecte reglementări stricte, adesea mai dure decât cele pentru apa potabilă de la robinet.

„Apa îmbuteliată conține substanțe toxice adăugate intenționat pentru a controla populația”

  • Teorie:
    • Unele persoane cred că apa îmbuteliată conține substanțe precum fluorura sau alte chimicale care ar afecta sănătatea mintală, fertilitatea sau ar facilita „controlul maselor”.
  • Realitate:
    • Majoritatea apelor îmbuteliate nu conțin fluor, decât dacă este specific menționat pe etichetă. Fluorura este, de obicei, adăugată doar în apa de la robinet în unele țări, pentru prevenirea cariilor dentare.
    • Substanțele detectate în apa îmbuteliată (precum urme de plastic sau minerale) apar în concentrații foarte mici, adesea sub nivelurile considerate dăunătoare pentru sănătate.
    • Studiile independente și reglementările guvernamentale monitorizează conținutul apei pentru a asigura siguranța consumatorilor.

„Apa îmbuteliată este contaminată intenționat cu microplastice”

  • Teorie:
    • Se crede că producătorii de apă îmbuteliată permit contaminarea cu microplastice pentru a afecta sănătatea consumatorilor.
  • Realitate:
    • Microplasticele pot fi prezente în apă din cauza procesului de îmbuteliere și a utilizării ambalajelor din plastic, dar acest lucru nu este intenționat.
    • Concentrația microplasticelor este investigată în mod activ de comunitatea științifică, iar până în prezent nu există dovezi clare că acestea sunt toxice la nivelurile detectate în apă.
    • Brandurile serioase încearcă să minimizeze contaminarea prin îmbunătățirea proceselor de producție și utilizarea materialelor de calitate mai bună.

„Apa îmbuteliată este un complot pentru a distruge accesul la apa potabilă gratuită”

  • Teorie:
    • Susținătorii acestei idei cred că marile corporații încearcă să monopolizeze sursele de apă potabilă pentru a forța populația să cumpere apă îmbuteliată.
  • Realitate:
    • Există cazuri documentate în care companii mari au extras cantități mari de apă din surse naturale, afectând comunitățile locale, dar acestea sunt reglementate și sancționate în multe țări.
    • Apa de la robinet rămâne principala sursă de apă pentru majoritatea populației, iar organizațiile internaționale promovează accesul gratuit la apă potabilă ca drept fundamental.

„Apa îmbuteliată conține bacterii periculoase”

  • Teorie:
    • Unele persoane cred că apa îmbuteliată nu este sterilă și poate conține bacterii care dăunează sănătății.
  • Realitate:
    • Într-adevăr, apa îmbuteliată nu este sterilă, dar este supusă unor standarde stricte pentru a limita conținutul bacterian.
    • Bacteriile detectate sunt, de obicei, inofensive, iar cazurile de contaminare gravă sunt extrem de rare și investigate rapid de autorități.

Cum pot fi combătute teoriile conspiraționiste

  • Transparență și reglementări:
    • Producătorii de apă îmbuteliată trebuie să respecte reglementări stricte privind calitatea și siguranța, iar autoritățile efectuează inspecții regulate.
  • Testări independente:
    • Numeroase organizații de consumatori testează frecvent apa îmbuteliată pentru a verifica respectarea standardelor.
  • Educație publică:
    • Informarea consumatorilor despre diferențele dintre tipurile de apă (minerală naturală, de izvor, purificată) și despre procesul de îmbuteliere ajută la demontarea miturilor.

Deși pot exista cazuri izolate de probleme cu apa îmbuteliată, majoritatea teoriilor conspiraționiste nu sunt susținute de dovezi științifice și sunt combătute prin reglementări stricte și teste independente.

Cum poate fi afectată calitatea apei în funcție de recipientul în care este îmbuteliată

Recipiente din plastic (PET):

  • Eliberarea de substanțe chimice: La temperaturi ridicate sau în condiții de depozitare necorespunzătoare, plasticul poate elibera substanțe care pot modifica gustul apei și pot ridica îngrijorări privind sănătatea.
  • Oxigenul și lumina: Plasticul nu este complet impermeabil la oxigen și lumină. În timp, acestea pot provoca degradarea apei și favoriza formarea algelor dacă apa este expusă la lumină directă.
  • Modificarea gustului: Plasticul poate absorbi mirosuri sau substanțe din mediul înconjurător, afectând gustul apei.

Recipiente din sticlă:

  • Interacțiune redusă cu apa: Sticla este inertă chimic, astfel încât nu eliberează substanțe în apă. De aceea, este considerată un ambalaj mai sigur pentru păstrarea gustului și calității apei.
  • Fragilitate: Sticla poate crăpa sau se poate sparge mai ușor, ceea ce poate duce la contaminarea apei dacă nu este bine protejată.
  • Depozitarea și lumina: Dacă sticla este transparentă și expusă la lumină directă, pot apărea modificări, cum ar fi formarea algelor (în special la lumina soarelui). Sticlele închise la culoare reduc acest risc.

Factori comuni care pot afecta apa în ambele tipuri de recipiente:

  • Expunerea la temperaturi extreme: Căldura poate accelera degradarea ambalajului, iar frigul extrem poate provoca fisurarea recipientului.
  • Depozitare prelungită: Apa îmbuteliată, mai ales dacă este depozitată prea mult timp, poate căpăta un gust de „stătut” din cauza interacțiunilor cu ambalajul sau a absorbției mirosurilor din mediu.
  • Contaminare externă: Dacă sigiliul recipientului este compromis, există riscul contaminării cu bacterii sau alte substanțe.

Recomandări pentru păstrarea apei îmbuteliate

Pentru a păstra apa îmbuteliată în condiții optime pentru o perioadă cât mai lungă, este esențial să urmați câteva reguli simple legate de depozitare și manipulare.

  • evitați expunerea apei la lumina directă a soarelui, deoarece căldura poate accelera degradarea sticlelor din material plastic și poate favoriza dezvoltarea algelor în cazul apei nefiltrate
  • cel mai bine este să păstrați apa la o temperatură între 10 și 20 grade Celsius, într-un loc ferit de surse de căldură
  • sticlele de sticlă sunt cele mai sigure pentru păstrarea pe termen lung, deoarece nu eliberează substanțe chimice în apă
  • recipientele din plastic (PET) sunt mai sensibile la temperatură și pot începe să elibereze microplastice sau alte substanțe în apă dacă sunt păstrate prea mult timp
  • după deschiderea unei sticle, apa trebuie consumată în câteva zile pentru a evita contaminarea bacteriană
  • dacă folosiți recipiente mai mari (ex. bidoane de 5-10 litri), turnați apa într-un pahar și închideți bine capacul după fiecare utilizare
  • evitați depozitarea apei îmbuteliate în apropierea substanțelor toxice, cum ar fi combustibili, vopsele, detergenți sau produse de curățenie
  • plasticul poate absorbi mirosuri din mediu, afectând gustul apei
  • sticlele PET de unică folosință nu sunt recomandate pentru refolosire, deoarece se pot zgâria și deveni medii propice pentru dezvoltarea bacteriilor

Dacă aveți o sticlă de apă îmbuteliată care a depășit termenul de expirare, verificați mirosul și gustul înainte de a o consuma.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Povești regale, talente de pretutindeni: Elevi din Botoșani, prezenți la Gala „Basmele Reginei Maria”, ediția a XX-a

Publicat

Publicitate

Joi, 19 iunie 2025, la ora 12, în grădina Palatului Elisabeta va avea loc, în prezența Alteței Sale Regale Principesa Sofia, ceremonia de premiere a concursului internațional de creație originală ‘Basmele Reginei Maria’, ajuns la ediția a XX-a. Concursul se află sub Înaltul Patronaj al Majestății Sale Margareta Custodele Coroanei și al ASR Principele Radu.

La ceremonie vor lua parte 50 de concurenți, alături de profesori și părinți, din București, Arad, Argeș, Brașov, Călărași, Bihor, Galați, Sibiu, Cluj, Gorj, Olt, Botoșani, Mehedinți, Dolj, Teleorman, Timiș, Tulcea, Vâlcea și din țări precum Franța, Marea Britanie, Suedia, Letonia și Bulgaria.

Concursul internațional ‘Basmele Reginei Maria’ a avut prima ediție în anul 2006 și a fost creat la inițiativa Palatului Copiilor din Craiova și a Inspectoratului Școlar Județean Dolj, cu participarea Colegiului Național Frații Buzești și a Colegiului Național Carol I din municipiul Craiova.

Evenimentul va începe la ora 12.00 și va avea loc în grădina palatului.

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbatul care a nenorocit pe viață un polițist din Suceava, în timpul unei percheziții, a fost arestat în Norvegia. Tribunalul Botoșani l-a condamnat la 12 ani și 8 luni de temniță

Publicat

Publicitate

Marți, în urma activităților operative comune realizate de către Poliția Română, prin Direcția de Investigații Criminale – Serviciul Urmăriri – I.G.P.R. și Serviciul de Investigații Criminale – Compartimentul Urmăriri – I.P.J. Suceava, și autoritățile norvegiene, prin accesarea canalelor de cooperare și în baza suportului informativ oferit, a fost depistat și arestat, pe teritoriul Norvegiei, un bărbat, de 37 de ani.

Acesta era urmărit național și internațional, având emis, de către Tribunalul Botoșani, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 12 ani și 8 luni pentru săvârșirea infracțiunilor de tentativă la omor, ultraj și trafic de persoane.

La data de 5 decembrie 2017, în timpul efectuării unei percheziții la domiciliul său, pentru a se sustrage de la răspundere penală, bărbatul de 37 de ani a lovit cu o sabie în zona cranio-cerebrală și a brațului stâng, un polițist din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale – I.P.J. Suceava, care se afla în exercitarea atribuțiilor de serviciu, punându-i viața în pericol și determinându-i o infirmitate și pierderea capacității de muncă, precum și încadrarea în gradul II de invaliditate.

De asemenea, în perioada mai 2017, acesta a constrâns o persoană pentru a vinde pliculețe cu substanțe interzise, aceasta fiind sechestrată și aflată sub supravegherea unei alte persoane, într-un apartament din municipiul Iași.

Ulterior, având în vedere modificările legislative și faptul că persoana condamnată s-a sustras executării pedepsei, polițiștii au întocmit un nou dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de evadare, urmând a fi soluționat procedural prin unitatea de parchet competentă.

Pentru exploatarea informațiilor obținute în activitatea de căutare, urmărire și arestare a bărbatului, polițiștii Serviciului Urmăriri din cadrul Direcției de Investigații Criminale au declanșat o operațiune ENFAST în care au beneficiat de sprijinul unităților de urmăriri din Germania, Franța și Spania, iar pentru arestarea acestuia au cooperat direct cu structura de urmăriri din cadrul Poliției Districtului Oslo-Regatul Norvegiei.

Publicitate

În prezent, persoana urmărită se află în custodia autorităților judiciare norvegiene, urmând să fie supusă procedurii de punere în executare a mandatului european de arestare emis pe numele său, și de predare către autoritățile judiciare române.

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (361)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

Ce  mai zic poeţii: Alexandru Sfârlea: „Ca să nu urmeze după duminică, ziua de luni s-a ascuns în locul gol lăsat de ziua de sâmbătă, ca o gaură neagră în plămâni”; Alexandru Sfârlea: „Am timpanele fisurate de la auzul ştirilor TV”; Alexandru Sfârlea: „Un căpeţel de smotocită sfoară este echivalentul situării tale  în lumea literară”; Marcel Vişa: „Poeţii iubesc doar băncile din  parcurile unde hrănesc porumbeii cu litere”; Marcel Vişa: „Poeţii nu poartă verighetă, cei care o au o ţin veşnic la amanet”; Vasile Igna: „Când moare un poet se face întuneric, dar silabele luminează inima unui astru vecin”;

Preotul Ciprian Florin Apetrei, în „Ziarul Lumina” din 11 martie 2020,  explică forma cifrei opt în care sunt făcuţi mucenicii în zona Moldovei: „…are un înţeles teologic şi ne arată influenţa monahală isihastă din mănăstirile moldave în viaţa credincioşilor din această zonă. Cifra 8 semnifică ziua a opta. În acest sens, în teologia Sfinţilor Părinţi, veşnicia creaţie9i transfigurate prin Hristos Domnul este redată de expresia „ziua a opta a creaţiei”. În opoziţie cu săptămâna de şapte zile, care măsoară timpul finit, ziua a opta arată modul existenţei mai presus de materie şi de timp” (Sfântul Maxim Mărturisitorul), defineşte un nou început şio altă stare care nu va mai fi supusă schimbării, pentru că „ziua a opta” nu va sfârşi niciodată şi nici nu va fi măsurată cu perioade trecătoare ale timpului, ci „va fi un timp format nu din succesiuni de momente trecătoare, pieritoare, ci din relaţia de dragoste plenară, care se săvârşeşte neîncetat într-o transfigurare dinamică din slavă în slavă” (Christos Yannaras). Ziua a opta este caracterizată de desfiinţarea distanţei fizice dintre Dumnezeu şi om, înseamnă unirea lui Dumnezeu cu Adam cel universal, fără să atingă sau să forţeze libertatea fiecărei persoane”;

Alex Ştefănescu, în „Luceafărul de dimineaţă” nr. 2 din 2020, prezintă câteva tendinţe caracteristice literaturii de după 1989:

Publicitate
  1. „cărţile cu o problematică politică încep să aibă un caracter explicit, renunţându-se treptat la stilul aluziv în utilizarea căruia scriitorii români ajunseseră în timpul comunismului la o adevărată virtuozitate”;
  2. „literatura pe teme erotice ia forme agresive şi sfidătoare, devenind frecvent licenţioasă, în replică la puritanismul impus de cenzura comunistă. Această defulare se asociază cu tentaţia de a scrie o literatură comercială, care să se vândă repede şi să asigure câştiguri mari, în stil americănesc”;
  3. „în mod numai aparent paradoxal, în paralel cu literatura erotică lipsită de prejudecăţi, se afirmă rapid şi o literatură de inspiraţie religioasă. Explicaţia este aceeaşi. Şi religiozitatea fusese îndelung reprimată în timpul comunismului”;

 

Nicolae Georgescu, în „Luceafărul de dimineaţă” nr. 2 din 2020, publică eseul „Actualitatea lui Maiorescu”. Reţin două aspecte care îl vizează pe Eminescu: 1. „Se spune (ziarele) că la cenaclul său din strada Mercur se citea (şi se comenta) „Luceafărul”, fără ca autorul să fie de faţă, după-amiaza sau seara. Momentul era înscris, oarecum, între evenimentele mondene ale Bucureştilor. Volumul de „Poesii” al lui Eminescu, foarte elegant, foarte scump, nu-i era dedicat publicului larg, tinerilor de pildă. „Managerul” său, Titu Maiorescu, l-a gândit pentru înalta societate, mai ales cea a doamnelor sau întreţinută de ele. În saloanele bucureştene, care înfloresc după ridicarea României la rangul de regat, se stabileşte notorietatea poetică a lui Eminescu”; 2. „Discutând atât de intens cu textul eminescian, Titu Maiorescu este, de fapt, întemeietorul eminescologiei ca ştiinţă, pentru că schimbările pe care le face el au motivaţie şi, mai ales, pentru că asta le permite editorilor de după el să schimbe, adică să şi-l apropie pe poet ca text. A merge din comparaţie în comparaţie, apoi cu manuscrisele, apoi cu primele tipărituri: asta înseamnă chiar eminescologie – şi se naşte din marea, imensa pasiune a Mentorului Junimii pentru poezie în sine.  Iată că, prin simplificarea textului, el transmite ceva saloanelor bucureştene întreţinute de doamne respectabile din înalta societate…”;

 

Ce mai zic poeţii: Felix Sima: „Umblă poezie tot cu capul spart / Umblă poezia ca un ameţit / Umblă poezia ca un hoţ de fete / Umblă poezia ca o fată mare / Umblă poezia căutând poeţi”; Gabriela Chiran: „…să dau pe gât / jumătatea plină a cuvântului / jumătatea plină a inimii /  jumătatea plină a frumuseţii / jumătatea plină a adevărului”; Ovidiu Genaru: „Frigul îi suflă prin oase ca vântul prin tuburi de orgă”; Octavian Doclin: „…astăzi când reciteşte / poemul sub cuvintele lui / vede cum zac putrezite / cuvintele la care a renunţat / chiar de la început”; Ioan Baba: „Poetul îşi căleşte cuvintele ca fierarul / Ce-i potcoveşte numai / Pe cei care nu  se potcovesc singuri / Întrebarea bizară este / Dacă poetul-potcovarul / Se potcoveşte pe sine sau nu”; Gela Enea: „…ne-am lipit buzele în ultimul sărut / cum se lipeşte pana unei păsări în sângele / de pe botul animalului de pradă”; Gela Enea: „…lupta cu sinele este un fel de prescură / câte puţin câte puţin / până te-nghiţi şi devii un dumicat frenetic de lut”;

Dan Stanca, în „Luceafărul de dimineaţă” nr. 2 din 2020, scrie despre o temă care îmi place: „Din când în când e bine să ne amintim că literatura unui popor nu e formată doar din vârfuri, din scriitori excepţionali şi din capodoperele pe care ei le produc. Literatura ţării este formată şi din nivelele care se află dedesubtul vârfurilor. E vorba aşadar de un relief complex, în care, cum ar veni spus, fiecare pietricică îşi are locul ei. Spun aceasta deoarece de multe ori mi-am dat seama că prea suntem obsedaţi de cotele maxime şi că textele care nu se află la acest nivel cad deci într-un con de umbră la care nimeni nu se uită. Nimic mai fals! O literatură cuprinde şi autori de mâna a doua – sintagma nu are nimic peiorativ – care dovedesc hărnicie, cultură şi, ceea ce e mai important, respect pentru cuvântul scris. Literatură nu poate face acela care ia în zeflemea literatura, o desconsideră, o consideră ceva fără importanţă. Oricum ai fi, cu mai mult sau mai puţin talent, ai datoria să crezi în ceea ce faci”;

Gabriela Rusu-Păsărin, în „Ramuri” nr. 2 din 2020,  face o scurtă prezentare a maniheismului, decodând simbolistica mărţişorului: „În viziunea maniheistă, omul este privit ca un nesfârşit câmp de luptă al principiului dualităţii. Partea binelui este reprezentată de suflet, format din lumină, partea negativă este apanajul trupului, compus din pământ negru. Sufletul nu poate fi corupt, susţine această concepţie, el defineşte persoana.  Filozoful persan Mani propovăduia că, încă de la începuturile creaţiei, au coexistat două naturi opuse: întunericul şi lumina. Pacea şi liniştea erau apanajul luminii, pe când în întuneric existau constante frământări. În aceeaşi cheie de decodare trebuie înţeleasă şi simbolistica mărţişorului din spaţiul românesc: şnurul roşu simbolizează viaţa, speranţa, şnurul alb (sau negru), întunericul, moartea, forţa răului.  Din lupta contrariilor rezultă bucuria clipei, triumful vieţii, trecerea ireversibilă a vieţii care este atenuată ca trăire prin lumina clipei ce domină întunericul îndoielii, al tristeţii.”;

În „Orizont” nr. 2 din 2020, Cristian Pătrăşconiu propune ancheta „În ce raporturi vă aflaţi cu nostalgia?”. Reţin câteva răspunsuri: Liana Alexandru: „aveam un fel, pe care nu l-am desluşit nici până azi, de aşezare în spaţiile dragi când eram copil”; Ana Barton: „Duc tot ce am cu mine. Trecutul meu e în prezentul meu şi amândouă mă poartă către clipa ce va să vie”; Roxana Dumitrache: „când eram foarte mică, îmi imaginam că nostalgia e boala oamenilor mari. Ca durerea de oase sau certurile şoptite în limba germană ale bunicilor”; Alina Gherasim: „aş prefera un tip de nostalgie inversată, a întâmplării sau a locului către persoană, să simtă şi el abisul melancoliei. Sau un tip de nostalgie pentru un timp  viitor”; Episcopul Ignatie al Huşilor: „Fără a fi idealist, pot spune cu maximală certitudine că am o singură nostalgie: nostalgia unei libertăţi interioare profunde şi nesincopate”; Martin S. Martin: „Şi-i dăm dreptate lui Siddhartha Mukherjee: „amintirile fac trecutul mai viu, realitatea este cea care se descompune”; Monica Pillat: „nostalgia face prezent absentul şi atât timp cât ne e dor de „altceva” nu ne putem rătăci”; Ariana Rosser Macarie: „Pentru mine, e o hoaţă notorie. Vicleană, învăluitoare, măsluitoare, îi fură eului meu care trăieşte bunul lui vital cel mai preţios: clipa, timpul prezent, şi-mi dă la schimb un eu care îşi aminteşte. Îşi aminteşte ce? Trecutul, căruia cu cât mai mult îi curtez substanţa, cu atât atribui mai multă valoare unor crâmpeie preferate: amintiri-bărci rătăcitoare abandonate în ceaţa tăcută”; Ioan Stanomir: „Nostalgia este asemenea unei porţi: în spatele ei se află largul domeniu al visului”; Ioana Scoruş: „Nostalgia? Mi-ar fi uşor să vorbesc despre cum aş vrea să ningă mult, fabulos, interminabil, ca-ntr-un poem de Cărtărescu sau ca într-o nuvelă rusească şi zăpada să acopere totul, albă, strălucitoare şi caldă, pâlpâind în albastru când noaptea se aşează peste ea, să stau dindărătul ferestrei şi aburii respiraţiei să acopere  geamul pe care, cu degetul tremurat, să desenez o inimă. Ca în copilărie. Şi apoi să ningă iar”; Tatiana Ţîbuleac: „Chiar dacă vine din trecut, nostalgia mea trăieşte astăzi, ca o prietenă din copilărie care se mută cu mine ori de câte ori e nevoie, în altă ţară, în alt cartier, la alt balcon”;

 

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

O zonă din municipiul Botoșani a rămas fără apă. De vină ar fi o avarie

Publicat

Publicitate

Pentru remedierea unei avarii survenite pe conducta de alimentare cu apă din material PHD, cu diametrul de 110 mm, situată pe strada Ștefăniță Vodă nr. 12, din municipiul Botoșani, S.C. Nova Apaserv S.A. anunță  întreruperea furnizării apei potabile începând de astăzi, 18 iunie 2025, ora 19:00, până mâine, 19 iunie, ora 13:00.

În acest timp, vor fi afectați consumatorii de pe strada Ștefăniță Vodă și de pe străzile adiacente.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile, în cel mai scurt timp.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending