Connect with us

Eveniment

De ASTĂZI, 27 octombrie: Polițiștii pot amenda pe baza filmărilor făcute cu camere de bord sau de supraveghere

Publicat

Publicitate

Începând de duminică, 27 octombrie, polițiștii vor putea sancționa șoferii cu comportament agresiv în trafic, bazându-se pe înregistrările audio-video realizate de alți participanți la trafic. Totodată, pentru sancționarea șoferilor care încalcă regulile de circulație, polițiștii vor avea acces la datele captate de camerele de monitorizare a traficului de pe drumurile publice, relatează alba24.ro.

Astfel, începând cu data de 27 octombrie, pe aplicația M.A.I., hub.mai.gov.ro , la secțiunea E-SAR (sesizări abateri rutiere) se vor putea transmite informații despre comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.

Ordonanța de Urgență nr. 84/2024, publicată pe 29 iunie în Monitorul Oficial, introduce în Codul Rutier posibilitatea ca șoferii să fie sancționați de polițiști și în baza unor înregistrări surprise de alți participanți la trafic sau de administratorii drumurilor publice.

Prevederile menționate intră în vigoare la 120 de zile de la data publicării OUG în Monitorul Oficial, adică pe 27 octombrie.

Polițiștii vor putea folosi imaginile de pe camerele de monitorizare a traficului

Potrivit noilor reglementări, Poliția Română are dreptul de a prelucra datele de monitorizare a traficului rutier, colectate de administratorii drumurilor publice de interes județean și local cu ajutorul unor mijloace tehnice instalate pe drumurile pe care le administrează.

„Poliția Română primește de la administratorii drumurilor publice de interes județean și local, automat, prin intermediul unor sisteme de comunicații securizate, semnalări și datele de monitorizare a traficului aferente acestora care privesc posibila:

Publicitate
  • încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice;
  • prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară”, se precizează în OUG 84/2024.

Posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice vizează:

  • limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
  • interdicția sau restricția de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
  • semnificația culorii roșii a semaforului;
  • trecerea la nivel cu calea ferată;
  • interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice;
  • depășirea coloanelor de vehicule oprite la culoarea roșie a semaforului sau la trecerile la nivel cu calea ferată.

Cerințele de compatibilitate și interconectare cu platformele software ale Poliției Române, inclusiv formatul semnalărilor și al datelor de monitorizare a traficului aferente acestora, se vor stabili, la nivel național, prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Ce obligații au administratorii drumurilor publice

Administratorii drumurilor publice au următoarele obligații:

  • de a se asigura că mijloacele tehnice destinate măsurării vitezei care furnizează date către Poliția Română sunt omologate și verificate metrologic, potrivit normelor în vigoare;
  • de a informa public, pe pagina de internet proprie, cu privire la existența mijloacelor tehnice fixe și scopul prelucrării datelor de monitorizare a traficului rutier;
  • de a asigura capabilități și/sau servicii de imprimare masivă și comunicare a documentelor întocmite în legătură cu încălcarea normelor de circulație pe drumurile publice;
  • de a implementa cerințele de compatibilitate și interconectare cu platformele software ale Poliției Române

Prelucrarea datelor de către polițiști se realizează în raport cu capacitatea tehnică și operațională a Poliției Române și numai în măsura în care sunt respectate obligațiile prevăzute. Poliția Română prelucrează automat semnalările și datele de monitorizare a traficului aferente acestora. Rezultatul prelucrării automate se procesează manual de către polițiștii rutieri în cadrul dispeceratelor de monitorizare aparținând Poliției Române.

Administratorii drumurilor publice de interes județean și local, precum și structurile Poliției Române au calitatea de operatori de date cu caracter personal pentru prelucrările efectuate.

Polițiștii îi vor putea amenda pe șoferi folosind filmări surprinse pe camerele de bord

Potrivit noilor reglementări, polițistul rutier va putea constata contravenția de adoptare a unui comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice și cu ocazia verificării sesizării formulate de un participant la trafic ce a perceput în mod nemijlocit și întâmplător efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul unui vehicul, a oricăreia dintre manevrele prevăzute de lege și a surprins aceste manevre agresive într-o înregistrare audio-video sau video, după caz.

Sesizarea participantului la trafic trebuie să conțină în mod obligatoriu:

  • datele acestuia de identificare – nume, prenume și cod numeric personal ori, după caz, codul unic de identificare,
  • datele de contact – număr de telefon și adresa de corespondență,
  • declarația pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute și a înregistrării audio-video sau video,
  • data, ora, locul sau orice elemente de natură să conducă la identificarea locului unde a fost percepută și surprinsă posibila faptă contravențională,
  • semnătura,
  • înregistrarea audio-video.

Comunicarea sesizării se realizează prin platforme informatice destinate furnizării de servicii electronice.

Competența de verificare a sesizării aparține poliției rutiere pe raza căreia a fost percepută și surprinsă posibila faptă contravențională. Sesizarea greșit îndreptată se trimite poliției rutiere competente, considerându-se valabilă dacă a fost trimisă în termen.

Ce înseamnă comportament agresiv în trafic

Codul rutier interzice conducătorilor de vehicule să adopte un comportament agresiv în conducerea acestora pe drumurile publice.

Prin comportament agresiv se înţelege efectuarea, pe drumul public, de către conducătorul de vehicul, a uneia dintre următoarele manevre:

  • deplasarea succesivă de pe o bandă de circulaţie pe alta sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depăşirii unui şir de vehicule care circulă în acelaşi sens;
  • întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor;
  • pornirea vehiculului de pe loc prin patinarea excesivă, în gol, a roţilor motoare;
  • circulaţia cu vehiculul la o distanţă foarte redusă faţă de un alt vehicul, înaintea sau în spatele acestuia, cât şi în lateral, ori reducerea bruscă a vitezei de deplasare fără motiv întemeiat, de natură a intimida conducătorul acestuia;
  • folosirea repetată a semnalelor sonore şi/sau luminoase de natură a obliga nejustificat conducătorul de vehicul care circulă în faţa sa să elibereze banda de circulaţie;
  • conducerea mopedului sau motocicletei având în contact cu partea carosabilă numai una dintre roţi;
  • mersul cu spatele cu vehiculul în scopul intimidării celorlalţi participanţi la trafic care circulă în spatele acestuia;
  • realizarea intenţionată a unui derapaj controlat al vehiculului în vederea întoarcerii sau rotirii acestuia;
  • conducerea intenţionată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului, de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public.

Ce sancțiuni riscă șoferii care au un comportament agresiv în trafic

Sancțiunea pentru comportamentul agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice este prevăzută de articolul 100/3/i din O.U.G. nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

Mai exact, șoferii care au un comportament agresiv în trafic vor primi 4-5 puncte de amendă (660-825 de lei).

Totodată, polițiștii vor aplica măsura complementară de reținere a permisului de conducere pentru 30 de zile.

Ce trebuie să cuprindă filmările făcute cu camerele de bord

Înregistrarea audio-video sau video trebuie să cuprindă următoarele elemente:

  • extrasul cadrului din filmarea audio-video sau video care surprinde manevrele agresive percepute de participantul la trafic;
  • data și ora când au fost surprinse manevrele agresive;
  • locul ori elemente de natură să conducă la identificarea locului unde au fost surprinse manevrele agresive;
  • vehiculul implicat și numărul de înmatriculare ori înregistrare al acestuia, după caz;
  • semnalizarea rutieră a sectorului de drum public pe care au fost surprinse manevrele agresive, relevantă pentru constatarea contravenției.

În ce situații nu se vor lua în considerare sesizările

Sesizarea se clasează de către poliția rutieră competentă, fără altă formalitate, în oricare dintre următoarele situații:

  • se constată că aceasta nu este formulată de un participant la trafic;
  • persoana care a formulat sesizarea nu a perceput în mod nemijlocit și întâmplător manevrele agresive;
  • aceasta nu cuprinde elementele prevăzute de lege;
  • aceasta a fost transmisă după o perioadă mai mare de 30 de zile de la data surprinderii manevrelor agresive;
  • înregistrarea audio-video sau video lipsește ori nu cuprinde toate elementele prevăzute.

Se consideră că persoana care a formulat sesizarea nu a perceput în mod întâmplător manevrele agresive atunci când:

  • aceasta a sesizat, cu privire la același autovehicul, mai mult de o posibilă faptă contravențională săvârșită într-un interval de 24 de ore sau mai mult de trei posibile fapte contravenționale săvârșite într-un interval de 15 zile;
  • aceasta a sesizat, cu privire la același loc, mai mult de trei posibile fapte contravenționale săvârșite într-un interval de 24 de ore sau mai mult de șapte posibile fapte contravenționale săvârșite într-un interval de 15 zile.

Cât timp se păstrează înregistrările video

Înregistrarea audio-video sau video, împreună cu sesizarea, se păstrează pentru o perioadă de 1 an de la data sesizării. Fac excepție situațiile în care sunt utilizate în cadrul unei proceduri judiciare, caz în care acestea urmează regimul probelor. La împlinirea acestui termen înregistrările se distrug, prin proceduri ireversibile.

În cuprinsul procesului-verbal de constatare a contravenției, întocmit ca urmare a verificării sesizării, se consemnează obligatoriu împrejurările în care a fost constatată aceasta, inclusiv numărul de înregistrare al sesizării participantului la trafic ce a perceput cum s-a petrecut fapta contravențională și a surprins-o pe filmare.

Poliția rutieră va asigura confidențialitatea datelor cu caracter personal ale participantului la trafic ce a formulat sesizarea. Acestea vor fi puse la dispoziție, la cerere, exclusiv organelor de verificare și control sau organelor judiciare, după caz.

Procesul-verbal de constatare a contravenției se poate încheia și în lipsa contravenientului, după stabilirea identității conducătorului de vehicul. Acest lucru se va menționa în procesul-verbal, fără a fi necesară confirmarea faptelor de către martori.

Măsurile organizatorice și cerințele tehnice privind utilizarea platformelor informatice destinate furnizării de servicii electronice în scopul primirii și verificării sesizării se stabilesc prin ordin al ministrului afacerilor interne.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Procurorul general: România, ţinta unor campanii hibride în timpul alegerilor din 2024. Beneficiarul a fost Călin Georgescu

Publicat

Publicitate

Procurorul general: România, ţinta unor campanii hibride în timpul alegerilor din 2024. Procurorul general Alex Florența a explicat, marți, modurile prin care s-au derulat atacuri hibride asupra țării noastre, de care s-ar fi folosit și fostul candidat la alegerile prezidențiale Călin Georgescu, arătând că România a fost ținta „predilectă” a unor astfel de campanii ample în contextul scrutinelor din anul 2024, „actorii ostili urmărind modelarea continuă a opiniei publice”, scrie alba24.ro.

„Din anchetele derulate la nivelul Parchetului General se poate desprinde în acest moment concluzia (…) că România a fost ținta predilectă a unor campanii ample hibride, în contextul scrutinelor electorale din anul 2024, actorii ostili urmărind modelarea continuă a opiniei publice, destabilizarea capacității de decizie a autorităților și diluarea gradului de coeziune la nivelul populației.

Campania lansată în spațiul românesc s-a manifestat prin atacuri cibernetice, măsuri de destabilizare a ordinii publice, cât și prin campanii de micro-targetare a populației, dezinformare și influențarea electoratului”, a declarat Alex Florența, în cadrul unei conferințe de presă în care prezentat concluziile anchetelor efectuate la nivelul Parchetului General în ultimele luni privind modurile în care s-au derulat evenimentele din toamna anului 2024 din preajma scrutinului pentru alegerea președintelui țării.

Tehnici de inginerie socială

Potrivit acestuia, atacurile hibride au exploatat vulnerabilitățile audiențelor naționale atât prin utilizarea versatilă a platformelor sociale, cât și prin tehnici de inginerie socială care au vizat segmentarea populației.

„S-a evidențiat caracterul ofensiv al agresiunilor hibride ce au vizat România, care au exploatat, pe de o parte, vulnerabilitățile audiențelor naționale, atât prin utilizarea versatilă a platformelor sociale, respectiv prin eludarea politicilor prezente la nivelul acestora privind modul de promovare a persoanelor din spectrul politic, cât și prin tehnici de inginerie socială care au vizat segmentarea populației, în vederea livrării ulterioare a unor mesaje personalizate către audiențe deja receptive, rezultatul scontat fiind deturnarea derulării optime a procesului electoral.

Este esențial să înțelegem în acest context modul în care s-a derulat și se derulează în continuare războiul hibrid care afectează România de ceva timp”, a subliniat Florența, citat de Agerpres.

Publicitate

Procurorul general a explicat că războiul hibrid din prezent, prin comparație cu războiul tradițional, este „mult mai insidios, mult mai perfid”, dar cu rezultate mult mai ample de influențare a modului de derulare a vieții sociale-economice a unui stat.

„Pentru că este un termen foarte uzitat în spațiul public, dar insuficient explicat pentru a fi înțeles pe deplin, lucrurile care trebuie transmise opiniei publice, care asociază, probabil, cel mai adesea, termenul de război hibrid în general doar unei idei de dezinformare, sunt că războiul hibrid în momentul de față, prin comparație cu războiul tradițional, cel care este mult mai evident, mai transparent prin prisma rezultatelor materiale pe care le produce, este mult mai insidios, mult mai perfid, dar cu rezultate de influențare a modului de derulare a vieții sociale-economice a unui stat mult mai ample, pentru că el presupune folosirea în paralel, împreună sau separat, dar în mod clar coordonat a mai multor tipuri de instrumente care vizează un stat – fie că vorbim de diferite instrumente economice, administrative, de atacuri cibernetice, acțiuni secrete destabilizatoare pentru ordinea publică a statului respectiv, subversiune politică și, desigur, dezinformarea și propaganda”, a arătat Alex Florența.

Conform procurorul general, în 2024, s-au lansat mai mult de 85.000 de atacuri cibernetice asupra infrastructurii electorale.

„Să nu uităm că în 2024 atacurile cibernetice rusești s-au intensificat asupra instituțiilor și companiilor românești. (…) Cu referire strictă la procesul electoral derulat anul trecut trebuie să avem în vedere că s-au derulat mai mult de 85.000 de atacuri cibernetice lansate asupra infrastructurii electorale, care au urmărit obținerea unor credențiale, în special din partea autorității electorale centrale și a Biroului Electoral Central, (…) multe dintre acestea fiind ulterior diseminate în grupuri de Telegram din infrastructura rusească”, a explicat Florența.

Întrebat dacă fostul candidat la alegerile prezidențiale Călin Georgescu a beneficiat de campaniile hibrid, Alex Florența a răspuns afirmativ.

„Da, clar, beneficiarul acestei campanii de influențare, de dezinformare și de creare artificială a unui trend în viralizarea mesajelor candidatului independent a fost făcută cu certitudine în sprijinul acestuia”, a indicat procurorul general.

A fost exploatată vulnerabilitatea prin rețelele sociale

Potrivit procurorului general, la nivelul rețelelor sociale au fost mesaje în jurul ideii de revoltă generală și de nostalgie, făcând referire la revoluția din 1989 care generează tensiune. Este o inflație de mesaje în mediul online create cu inteligența artificială, generând o tensiune, o stare de efervescență în rândul comunităților cărora le sunt adresate fiind apoi viralizate.

Din 27 noiembrie s-a constatat campania de intensificare a candidatului la prezidențiale – peste 1,3 milioane membri care dispersau mesaje pe rețele. Campania avut mesaje instigatoare la ură. Modelul „furtunii de minciuni” – volum mare de conținut, canale multiple, ritm rapid și continuu.

Haștagul revoluție a fost folosit în preajma alegerilor – în perioada 6-8 decembrie 2024 – de pe rețele Telegram din Rusia  au fost 1,8 milioane de vizualizări zilnic.

Ecosistemul online utilizat de Federația Rusă privește o gamă largă de instrumente, de la media clasică la ferme de troli și rețele întregi de boți.

În spatele atacurilor se află o coordonare din partea unui actori statali străini. Cultivarea unor rețele de afaceri, mass-media care să influențeze acțuni guvernamentale – vizite la Ambasada Rusiei a unor parlamentari români.

Microtargetarea populației românești: O campanie sofisticată încă din 2019 dusă de o companie cu legături cu Rusia – a realizat sondaje personalizate identificând un anume tip de conținut care putea crește numărul de accesări.

În urma acestei activități au fost identificate 4 tipuri de atitudini la nivelul populației: identitar- nostalgic, conspiraționist, intereasat de medicină alternativă sau religie.

Fermele de boți au amplificat artificial vizibilitatea, prin folosirea de influenceri corupți. Cel care dorește să dezinformeze își adaptează discursul la context național: energie, migrație, corupție, alegeri.

Patru companii cu legături „certe” cu Rusia

Potrivit procurorului general Alex Florența, au fost patru companii cu legături certe cu Federația Rusă – siteuri, pagini care prezintă conținut generat cu AI, rețea de influenceri – toate targhetând populația României. Rețea amplă de site-uri cu reclame pentru cele 4 companii cu legătură cu Federația Rusă.

Abordarea tematicilor – se face în formă alarmistă, cu tenta conspiraționistă. A fost identificată o campanie care spunea că au murit rudele unor demnitari. Au fost distribuite pe Facebook de cetățeni străini de origine africană sau care distribuiau anonim.

Metoda folosită DOPPELGANGER – tactica de dezinformare în mediul online – ca să pară că vin din surse oficiale – sunt clonate siteuri ale unor instituții publice, care imită vizual sursa originală pentru a crea confuzie – dau informații care par reale, dar denaturează, conținutul e apoi distribuit prin conturi false, boți, scopul fiind nu doar să li se transmită oamenilor minciuni , ci să nu mai știe în cine să aibă încredere.

Au fost 2000 de pagini pe Facebook care generau conținut prin AI – redirecționau traficul către siteuri bazate pe titluri înșelătoare care atrăgeau atenția prin curiozitate, indignare, s-au utilizat reclame. Au fost create în perioada 2022 – 2024 pe narative religioase, medicină alternativă, comunism, nostalgie etc – pentru ca apoi să direcționeze către siteuri clone – exemplu site-ul <Ce zice lumea>. Canalul Telegram: <PropagatorCG – care și-a schimbat apoi numele în <Implica-te si tu>, scrie Antena3.ro.

Sondaje false și boți pentru viralizarea mesajelor

„Au fost sondaje false, materiale cu Călin Georgescu pe fundalul cărora rula vocea lui Georgescu. Au fost testate mai multe tipuri de conținut, fiind destinate unor nișe emoționale. Pentru viralizare suplimentară a mesajelor lui Călin Georgescu s-a folosit foarte mult campania TikTok , cu o rețea de peste 20 mii de boți, păstrată din 2023 și activată înainte de primul tur ale alegerilor.

TikTok, la solicitare noastră, a făcut o analiză amplă, au fost identificate două rețele coordonate care-l promovau pe Călin Georgescu.

Rețeaua Pravda, din 2019 a fost extinsă în 19 țări din UE, printre care și România -cu mesaje care justificau invazia rusă în Ucraina.

Acțiuni lansate de pagini pro-ruse: de exemplu boicotarea supermarketurilor prin #curateniegenerala – 156 de milioane de vizualizări – locul 4 la nivel național.

sursa: antena3, agerpres

foto: captura Antena3

Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Tinerii fermieri sunt așteptați la sediile APIA la care sunt arondați

Publicat

Publicitate

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, Centrul Județean Botoșani anunță fermierii care au solicitat Sprijinul Complementar pentru Venit pentru Tinerii Fermieri CIS-YF (Intervenţia PD-03) că trebuie să depună, până la data de 30 septembrie inclusiv, documentele care fac dovada formării sau a deținerii competențelor adecvate în domeniul agricol/agronomic.

  ”În județul Botoșani sunt înregistrate un număr de 663 de solicitări. Fermierii botoșăneni care au solicitat această masură de sprijin prin cererea de plată sunt din toate zonele județului. Îmbucurător este faptul că numărul acestora este în creștere de la an la an. Acești fermieri trebuie să depună anumite documente necesare acordării acestei subvenții la sediile APIA la care sunt arondați.” a declarat Dan Șlincu, director executiv APIA Botoșani.

  Tinerii fermieri sunt persoanele fizice care pot demonstra, conform legislației în vigoare, că au urmat cursuri sau au obținut calificări în domeniul agricol. Documentele acceptate pentru dovadă includ:

– Diplomă sau certificat care atestă absolvirea unui curs acreditat de inițiere în domeniul agronomic eliberat de un formator autorizat sau de Agenția Națională pentru Consultanță Agricolă/DAJ.

– Diplomă sau adeverință pentru absolvirea unei forme de învățământ agronomic (liceu, școală profesională, facultate, cursuri postuniversitare).

– Certificat de competențe profesionale în domeniul agronomic, eliberat de un formator autorizat sau de un centru de evaluare autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări.

Publicitate

– Documente doveditoare a experienței practice în agricultură, precum un angajament de experiență de cel puțin 12 luni în ultimii 10 ani, eliberat de un angajator din România sau din alt stat.

Subvenția pentru tinerii fermieri, prevăzută în cadrul Intervenției PD-03_Sprijin Complementar pentru Venit pentru Tinerii Fermieri_CIS-YF din Planul Strategic PAC 2023-2027, constă într-o plată anuală destinată fermierilor cu vârsta de maximum 40 de ani, care au fost instalați ca șefi de exploatație pentru prima dată și dețin până la 50 de hectare eligibile. Acesta se acordă pentru o perioadă de 5 ani consecutivi, începând din primul an de depunere a cererii, cuantumul unitar planificat pentru anul 2025 fiind de 48 euro/ha.

Citeste mai mult

Economie

Digital IQ: Peste 600 de angajați din Botoșani își vor dezvolta competențele digitale printr-un proiect de 5 milioane de lei

Publicat

Publicitate

Camera de Comerț și Industrie Botoșani, în calitate de Beneficiar, în parteneriat cu Agenția Județeană pentru ocuparea Forței de Muncă Botoșani, anunță lansarea proiectului Digital IQ, cod SMIS 330612.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de bază și avansate pentru 602 persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 si 64 ani, din județul Botoșani, care dețin calitatea de angajați cu contract individual de muncă ( cu normă întreagă sau cu timp parțial ), inclusiv persoane care detin funcții de management, din întreprinderi publice și private – prin furnizarea a două programe de formare profesională în domeniul competențelor digitale, respectiv :

 1. Curs de competente cheie : competențe digitale, inclusiv de siguranță pe internet și securitate cibernetică – 510 participanți, pentru angajați cu ISCED 3 – 8

2. Curs de specializare : manager securitatea informației – 92 participanti, pentru angajați cu ISCED 5 – 8 .

 

Implementarea activităților proiectului va conduce la atingerea următoarelor rezultate548 de angajați care au finalizat formarea cu certificat / au participat la schimb de bune practici.

Publicitate

 

Durata de implementare a proiectului este de 29 luni, în perioada 1.09.2025 – 31.01.2028.

 

Valoarea totală a proiectului este de 4.963.646,49 lei, din care 4.219.099,52 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE+ și 372.857,84 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național și 371.689,13 lei reprezintă contribuția proprie a partenerului.

 

Proiectul este confinanțat din Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, Prioritatea P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității“, Apel: PEO/375/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A34. Competențe digitale pentru piața muncii – Regiuni mai puțin dezvoltate.

 

Pentru informații suplimentare, cu privire la activitățile proiectului puteți utiliza următoarele date de contact:

– Camera de Comerț și Industrie Botoșani, str. Dragoș Vodă nr.13, Botoșani, email: secretariat@cciabt.ro tel 0331 711 039.

– Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, str. Colonel Victor Tomoroveanu nr.2, Botoșani, e-mail: ajofm.bt@anofm.gov.ro, tel 0231536791 / 0231510506

Citeste mai mult

Administratie

Municipiul Dorohoi se alătură „Zilei de Curățenie Națională 2025”. Voluntarii sunt așteptați să pună umărul la curățarea orașului și a zonelor limitrofe

Publicat

Publicitate

Primăria Municipiului Dorohoi anunță că sâmbătă, 20 septembrie 2025, între orele 09.00 și 15.00, se va desfășura acțiunea națională de voluntariat „Ziua de Curățenie Națională 2025”. Evenimentul are ca scop mobilizarea comunității pentru ecologizarea orașului și a împrejurimilor.

Cei care doresc să participe sunt invitați să se înscrie la sediul Primăriei, situat pe strada Grigore Ghica nr. 34. Persoana de contact desemnată pentru organizarea voluntarilor este consilierul Lazăr Alexandru Iulian.

„Este o ocazie importantă pentru fiecare dintre noi să contribuim direct la un oraș mai curat și mai prietenos cu mediul. Cu cât suntem mai mulți, cu atât impactul va fi mai mare”, transmit reprezentanții administrației locale.

Acțiunea face parte dintr-o campanie națională desfășurată simultan în mai multe județe ale țării, sub deviza „Hai să facem România mai curată într-o singură zi!”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending