Connect with us

Actualitate

Data la care intră banii pentru plata facturilor. Anunţ pentru românii care primesc card de energie

Publicat

Publicitate

Poşta Română va fi cea care va face plăţile pentru ajutorul de încălzire al celor cu venituri mici, pentru că această companie are structuri în mediul rural, a precizat ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Euopene, Marcel Boloş, citat de Antena3.ro.

Plăţile vor fi făcute prin cititoare optice cu care vor fi dotaţi poştaşii, iar banii pentru ajutorul de încălzire vor ajunge la oameni pe 20 februarie.

Citește și: A fost aprobat: Cum arată cardul de energie prin care se vor acorda ajutoare de 1400 de lei pentru milioane de români

„Sunt peste 7.200 de cititoare optice pentru care este în curs de încheiere contractul de achiziţie, termenul de livrare este de 20 de zile.

Deci, practic, tot ce înseamnă echipamentele necesare pentru ca această citire a facturilor să aibă loc direct de către poştaşi şi să nu mai avem nevoie ca beneficiarul să meargă la oficiul poştal.

E nedrept să creăm cozi la oficiile poştale. Am gândit în detaliu aceste mecanisme pentru ca oamenii să aibă acces la bani”, a afirmat Marcel Boloş, duminică seara.

Publicitate

În ce priveşte data virării banilor pe cardul de energie, oficialul precizează că 20 februarie este termenul-limită.

Marcel Boloş: „Data de 20 februarie este termenul-limită”
„Data de 20 februarie este termenul. Aceste cititoare vor fi la dispoziţia oficianţilor poştali.

Vineri am fost la Poşta Română, am stat de vorbă personal inclusiv cu directorii teritoriali pentru a înţelege ce probleme mai sunt pentru ca mecanismul să funcţioneze”, a precizat Boloş, potrivit digi24.ro.

Întrebat de ce a fost aleasă Poşta Română pentru acest serviciu, Boloş a explicat că instituţia are structuri în mediul rural.

 

„Este singura instituţie, entitate din România care are structuri în mediul rural. Gânditi-vă câţi oameni puteau să rămână fără acest sprijin.

Al doilea lucru foarte important, este singura entitate care prin serviciile de mandat poştal are posibilitatea ca orice factură care se emite de furnizorul de energie să fie plătită.

De la factura de curent, de gaz, lemne de foc, gazul lichefiat. De aceea am ales la Poşta Română să deruleze acest mecanism”, a adăugat Boloş.

Cum iau românii cardul de energie pentru plata facturii. Marcel Boloş: „E nevoie de trei documente”

Oamenii sunt puși din nou pe drumuri. Ca să își poată lua cardul pentru ajutorul la plata facturilor la energie, românii trebuie să treacă mai întâi pe la administratorii de blocuri.

Deși trebuia să fie un sistem simplu de ajutorare a statului pentru oamenii care încă sunt racordați la sistemul public de încălzire, noua modalitate de decontare a facturilor la energie a dat peste cap atât administratorii de blocuri, cât și locuitorii care încă beneficiază de acest serviciu.

Pe de o parte, administratorii de blocuri trebuie să scoată din factura de întreținere costul la încălzire pe fiecare apartament în parte și pe fiecare beneficiar.

Mai apoi, trebuie să facă o declarație prin care se arată faptul că aceștia beneficiază de ajutorul statului în valoare de 1400 de lei și cu acea declarație, cu acel card primit din partea statului, dar și cu buletinul, oamenii trebuie să meargă la un ghișeu poștal.

Acolo, românii depun toate documentele și, prin mandat poștal, statul își recuperează banii din contul fiecărei persoane alocat.

„Acest certificat de validare a datoriilor este specific numai pentru încălzirea în sistem centralizat. Pentru căldura de la bloc avem peste 190.000 de asociații de proprietari.

E nevoie de trei documente: cartea de identitate, cardul de energie și acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficiantului poștal.

Se eliberează apoi o dovadă privind operațiunile de servicii de mandat poștal”, a explicat ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Mai multe tipuri de vaccinuri vor putea fi administrate în farmacii. Campania de vaccinare antigripală, din 15 octombrie

Publicat

Publicitate

Mai multe tipuri de vaccinuri vor putea fi administrate în farmacii, nu doar cel antigripal. Campania de vaccinare antigripală a început oficial din 15 octombrie, scrie alba24.ro.

Vaccinarea în farmacii va fi extinsă și pentru alte tipuri de vaccinuri. Costurile vor fi decontate de Casa de Asigurări de Sănătate (CNAS).

Precizările au fost făcute de către ministrul Alexandru Rogobete.

„Am făcut o modificare care a trecut de plen acum două săptămâni, prin care în farmacii nu doar că se extind mai multe lucruri, dar se introduc inclusiv aceste servicii, care vor fi decontate mare parte din ele de Casa Națională de Asigură de Sănătate.

Noua formulă care a trecut la Camera Deputaților prevede inclusiv decontarea de către CNAS, a serviciilor care sunt desfășurate de către farmacii”, a declarat Rogobete, potrivit antena3.ro.

Vaccinarea antigripală

Campania oficială de vaccinare antigripală a început din 15 octombrie, însă vaccinurile sunt disponibile încă de la jumătatea lunii septembrie în farmacii, a precizat ministrul, săptămâna trecută.

Publicitate

Vaccinul antigripal este compensat 100%, adică se poate ridica din farmacii gratuit, pe baza unei prescripții de la medicul de familie sau medicul specialist, pentru anumite categorii de persoane. Altele beneficiază de reducere de 50%. Pentru restul, acesta este disponibil la prețul de 70–80 de lei/doză.

După achiziție, vaccinul se poate administra atât în farmacii, cât și la medicul de familie.

Potrivit CNAS, administrarea vaccinurilor se efectuează de medicii vaccinatori (medici de familie, epidemiologi, de boli infecţioase, pediatri sau medici din orice altă specialitate care au un atestat de vaccinologie) sau de farmaciștii vaccinatori în cazul vaccinului gripal.

Beneficiari vaccin antigripal compensat 100%

Potrivit CNAS, vaccinul antigripal poate fi procurat cu compensare 100% pentru:

  • copii cu vârsta între 6 luni și 19 ani
  • gravide
  • persoane cu vârsta 19 ani și 65 ani, cu:
    • boli cardiovasculare cornice
    • boli respiratorii cornice
    • boli renale cornice
    • boli hepatice cornice
    • boli neurologice cornice
    • boli metabolice
    • boli oncologice
    • boli autoimune
    • malformaţii congenitale
    • obezitate
    • asplenie sau în pregătirea efectuării splenectomiei
    • infecţie HIV/SIDA
    • terapie imunosupresoare
    • transplant
    • imunosupresie congenitală
  • persoane cu vârsta de peste 65 de ani
  • personal de specialitate medico-sanitar şi auxiliar

Compensare 50% vaccin antigripal

  • persoane cu vârsta între 45 ani și 65 ani, fără boli cronice

Eficiența vaccinului apare după aproximativ două săptămâni de la administrare. Protecția durează între 4 și 6 luni, după care nivelul de imunitate scade treptat. AICI, mai multe detalii.

Citeste mai mult

Eveniment

Tractorist beat criță, din Coțușca, scos din trafic de polițiștii din Darabani

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din Darabani au oprit pentru control, în comuna Coțușca, un utilaj agricol, condus de către un bărbat, de 58 ani, din aceeași localitate.

 

Întrucât acesta emana halenă alcoolică a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 1,12 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a fost condus la o unitate spitalicească pentru recoltarea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe”.

 

Publicitate

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru o șoferiță de 47 de ani, din Botoșani. Cum au surprins-o polițiștii

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Botoșani au oprit pentru control, marți, pe strada Sucevei, din municipiul Botoșani, un autoturism condus de către o femeie, de 47 de ani, din aceeași localitate.

 

În urma verificărilor efectuate de către polițiști, a reieșit faptul că valabilitatea autorizației de circulație provizorie eliberată figurează ca fiind expirată.

 

Polițiștii continuă cercetările într-un dosar penal pentru săvârșirea infracțiunii de punerea în circulație sau conducerea unui vehicul neînmatriculat.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor pentru siguranța cetățenilor, la Darabani

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani împreună cu cei din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 7 Darabani au organizat o acțiune pentru menținerea unui climat de ordine și liniște publică și siguranță rutieră.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost legitimate aproximativ 30 de persoane și controlate 20 autovehicule, iar în urma neregulilor constatate de către polițiști au fost aplicate 20 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 15.000 de lei, pentru nerespectarea regimului circulației rutiere pe drumurile publice.

 

Totodată, a fost reținut un permis de conducere.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending