Connect with us

Eveniment

Cum se joacă partea întunecată a internetului cu mintea adolescenților. Adolescenții ascultă mai mult de influenceri de pe Tik-Tok și își pun viața în pericol cu provocări stupide

Publicat

Publicitate

Partea întunecată a internetului se joacă cu mintea și sănătatea copiilor din generația alpha. Influențați de ceea ce văd pe rețelele sociale aceștia fac tot soiul de provocări stupide, care pot duce inclusiv la deces. Astfel că sunt medici psihiatri care recomandă interzicerea acestor rețele, scrie ADEVĂRUL.

Conținutul anumitor rețele sociale, precum Tik-Tok, se joacă cu mintea oamenilor, spun specialiștii. Cei mai vulnerabili sunt puberii și adolescenții generației alpha, care își petrec o bună parte a zilei în lumea virtuală a internetului. Pe de o parte, spun specialiștii, au parte de o influență negativă din partea unor lideri de opinie, autointitulați și propulsați de aceste rețele, doar pe baza vizualizărilor, nu și a conținutului, iar de cealaltă parte sunt îndemnați subliminal la provocări care de care mai stupide, care pot duce la accidentări grave sau chiar deces.

Partea cea mai gravă, arată și profesorii este că părinții nu pot controla eficient conținutul, mai ales în cazul adolescenților, fără să intre în conflict cu tânărul sau să-și piardă în fața acestuia capitalul de imagine. Psihologii recunosc că situația este delicată și spun că interzicerea accesului la aceste platforme, prin lege, până la o anumită vârstă este cea mai bună soluție. Nu în ultimul rând, zona de platforme sociale este și o plajă ideală pentru influencerii specializați în manipulare socială și politică. Iar victimele predilecte sunt inclusiv adulții cu vulnerabilități sociale dar și un spirit critic slab dezvoltat, relatează Adevărul.

 

Adolescenții, carne de tun pentru mesajele de pe Tik-Tok

Adolescenții Alpha sunt o generație extrem de tehnologizată și care-și bazează mare parte din documentare, în multe domenii ale vieții, pe internet. Rețelele sociale, spun specialiștii, au o influență extraordinară asupra acestei generații care trăiește mult în spațiul virtual. Influencerii de pe Tik-Tok, de exemplu, le oferă „răspunsuri” privind anumite aspecte ale vieții, opinii privind societatea și viitorul dar și modele de urmat. Și nu toți influencerii oferă exemple utile sau pozitive. De multe ori rețelele sociale sunt luate mult mai în serios decât părinții sau școala.

Publicitate

„Este o linie foarte fină. A interzice să intre pe aceste rețele sau pe internet înseamnă practic conturarea unui fruct oprit, pe care nu vor ezista să-l obțină când înșeală vigilența părintelui. Interzicând părintele riscă să fie considerat un adversar de către adolescent, în antiteză cu influencerii în care el are încredere. Este o situație delicată care necesită o gestionare atentă dar și un exemplu personal. Dacă copilul ne vede și pe noi, adulții, accesând aceste rețele.”, spune Cristina Bălăucă, profesor și inspector școlar general adjunct, la Botoșani.

În plus, puberii, în special, spun medicii nu au un spirit critic dezvoltat și nici nu reușesc să facă diferența, eficient, între pozitiv și nociv. De aceea sunt foarte expuși conținutului nepotrivit, controversat, de pe rețelele sociale. Sunt victimele perfecte.

„Un copil la vârsta pubertății nu putem spune că poate să discearnă între bine și rău, de a avea gândire critică. Există însă aceea doză de impulsivitate specifică vârstei pubertății care face ca adolescentul să răspundă multor provocări de pe tik-tok, de exemplu, considerându-le o provocare care vine să-i arate lui că este capabil, că este puternic, că va obține atenția celorlalți. Și este validarea de care are el nevoie.”, spune Laura Jijie, psihiatru pediatric.

Mai mult, spun specialiștii, urmărind acei influenceri, sau diferite mesaje pe tik-tok, adolescenții riscă să-și facă o imagine deformată asupra realității, asupra seturilor de valori care contează în societate.

Pe aceste rețele sunt promovate teorii de genul „Pământul este plat”, teorii ale conspirației și alte informații controversate sau false de-a dreptul. „Din păcate tot mai mulți copii în ultima perioadă sunt mai influențați de ceea ce primesc pe interent decât de ceea ce spun părinții și profesorii. Ajung să nu-și mai facă nici temele. Folosesc realitatea virtuală. În aceste condiții nu li se dezvoltă acel spirit critic. Ceea ce mi se pare foarte grav”, spune Laura Dănilă, specialist psiholog și logoped. În plus, copiii au acces la clipuri video cu un conținut tulburător care-i pot afecta emoțional.

„Există un fenomen de contagiune în rândul adolescenților”

Faptul că rețelele sociale, fără niciun control, sau un control precar, din partea părinților se pot dovedi noua realitate de zi cu zi a adolescenților și chiar a copiilor de gimnaziu. Provocările, conținutul, standardele sociale impuse de influenceri sau de utilizatori, plus informațiile false care induc teamă, destabilizează psihic puberul și adolescentul. Se poate ajunge la suicid, avertizează medicii, cu multe cazuri concrete.

„Internetul a adus cu sine și o mare însingurare la copii. Aceștia nu mai interacționează în mod firesc,real. Refugiul acesta în virtual, mai ales la copiii vulnerabili emoțional, precum cei cu depresie și anxietate li se pot accentua aceste simptome. Se accentuează depresia. Am avut și cazuri în care tot răspunzând unori provocări de pe tik-tok s-a ajuns mai departe, inclusiv la sinucidere. Există chiar și un fenomen de contagiune socială în rândul adolescenților. Se i-au efectiv unii după alții”, spune Laura Jijie.

Provocări cu potențial mortal pe Tik Tok

Cele mai grave sunt însă provocările promovate prin clipuri video pe Tik-Tok. De la sufocări voluntare, la strivirea cu mobilier și automutilare. Toate filmate și prezentate ca acte de bravură pe rețele, unde părinții au tot mai puțin control. Ultima provocare la modă se numește ”Superman” și constă în proiectarea în aer a unei persoane, cu ajutorul unui grup, care creează o acțiune de propulsie, cu ajutorul mâinilor. De cele mai multe ori persoana aruncată în aer aterizează în pereți, în obiecte de mobilier sau efectiv cu fața de pământ, ducând la accidentări grave. În România au fost înregistrate deja numeroase cazuri de copii sau adolescenți care au ajuns la spital cu fracturi sau alte tipuri de traumatisme în urma acestei provocări populare pe Tik-Tok. Numai la Botoșani, în ultima perioadă, au ajuns la spital doi copii cu fracturi grave la membre după ce au fost proiectați în aer și s-au izbit de diferite obiecte de mobilier. Medicii de la Urgență atrag atenția și spun că oricând o astfel de experiență se poate termina cu decesul unuia dintre copii.

„Mi s-a adus la cunoștință din departamentul de Pediatrie cum că un anumit număr de copii în urma vizualizării unor materiale video de pe Tik-Tok ar fi recurs la procedee care s-ar fi dovedit a fi automutilante .Ei nu pot fi conștienți cu ce se poate solda o astfel de provocare. Și anume că o anumită lovitură poate chiar să-ți pună în pericol viața și că pot exista hematoame la nivelul creierului care pot să aibă o evoluție către deces.”, precizează șefa UPU Botoșani, Ramona Guraliuc.

Lipsa de afecțiune din cadrul familiei

Medicii psihiatrii spun că aceste provocări sunt foarte luate în serios de adolescenți fiindcă au nevoie de recunoaștere și apreciere în grup. Încearcă să atragă atenție. Specialiștii spun că de multe ori aceste comportament pot să apară și atunci când adolescenții sau copii simt un deficit de afecțiune sau atenție din partea părinților.

„Este un fenomen îngrijorător pe care trebuie să-l luăm serios în considerare atât părinții cât și educatorii. Copiii la pubertate dar și adolescenții sunt mai expuși pericolului de a răspunde acestor provocări. O fac pentru că însăși vârsta pubertății este o vârstă de instabilitate emoțională, o anumită nesiguranță în sine care poate să stea la baza acestui răspuns la provocare, de a arăta celorlalți că ei pot fi capabili de lucruri extraordinare de a obține validare și admirație din partea celorlalți, în speță colegilor de clasă. Pentru că întotdeauna aceată provocare are loc în grup. Nevoia aceasta de validare uneori poate fi asociat cu o lipsă de afecțiune și atenție din mediul familial pe care adolescentul încearcă să o compenseze”, spune Laura Jijie.

Aceasta precizează că o idee bună ar fi interzicerea platformei Tik-Tok, de exemplu, mai ales pentru copii și adolescenți. „ Acest impact negativ face ca în anumite țări poate să se pună în discuție interzicerea Tik-Tok-ului, de exemplu. Punându-se în balanță avantajele și dezavantajele acestei aplicații. Ceea ce este un lucru bun.”, adaugă Laura Jijie.

Sursa: Adevărul

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 20 noiembrie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 20 noiembrie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 20 noiembrie 2025:

Loto 6/49: 36, 47, 33, 39, 34, 3

Loto 5/40: 7, 22, 25, 12, 16, 2

Joker: 40, 41, 1, 43, 23 + 19

Noroc: 1 3 0 2 8 9 9

Publicitate

Noroc Plus: 9 8 8 8 6 6

Super Noroc: 2 0 7 0 1 6

Citeste mai mult

Eveniment

Eroii de pe strada Ștefan Luchian: Doi polițiști din Botoșani au salvat un bătrân de 94 de ani dintr-un incendiu

Publicat

Publicitate

A fost nevoie de doar câteva secunde ca doi polițiști din județul Botoșani să facă diferența între viață și moarte. Astăzi, în jurul orei 13:00, agent-șef principal Cătălin Mănăstireanu, șeful Postului de Poliție Manoleasa, și agent-șef adjunct Robert-Mihai Andrievici, șeful Postului de Poliție Dobârceni, se aflau în patrulare pe strada Ștefan Luchian din orașul Ștefănești când au observat un fum dens ridicându-se din curtea unei locuințe.

Fără ezitare, cei doi au oprit autospeciala și au pătruns în curtea imobilului. O anexă era deja cuprinsă de flăcări, iar focul înainta rapid. Printre trosnetele acoperișului și valurile groase de fum, polițiștii au auzit vocea slabă a unui bărbat cerând ajutor. În interior se afla un bătrân de 94 de ani, imobilizat și incapabil să se deplaseze singur.

Cătălin și Robert au intrat în anexă, l-au ridicat pe bărbat și l-au scos în siguranță, departe de zona afectată. Abia după ce au fost siguri că victima se află la adăpost, au solicitat intervenția pompierilor și a echipajului medical. Bărbatul, care locuia singur, a fost preluat de cadrele medicale și, datorită intervenției rapide, se află acum în afara oricărui pericol.

Într-o lume în care veștile bune par rare, gestul acestor doi polițiști readuce în față esența uniformei: curaj, responsabilitate și respect pentru viață. În câteva clipe, cei doi nu au mai fost doar oameni ai legii, ci salvatori. Au acționat instinctiv, cu o determinare care arată că, dincolo de atribuții, misiunea lor rămâne aceeași: protejarea vieților.

Astăzi, Cătălin Mănăstireanu și Robert-Mihai Andrievici au oferit un exemplu de omenie și profesionalism. Un exemplu pentru colegi, pentru comunitate, pentru toți.

„Felicitări, Cătălin și Robert! Dincolo de proceduri și ordine de serviciu, ați demonstrat ce înseamnă să fii, cu adevărat, un om în slujba oamenilor”, a transmis Inspectoratul de Poliție al Județului Botoșani.

Publicitate

Bărbatul în vârstă de 93 de ani, din orașul Ștefănești, a trecut astăzi printr-o sperietură zdravănă, după ce în locuința sa a izbucnit un incendiu. Bunurile din bucătărie au fost cuprinse de flăcări, cel mai probabil, din cauza jarului căzut din sobă pe materiale combustibile.

La fața locului au intervenit, în cel mai scurt timp, pompierii Gărzii de Intervenție Ștefănești, cu o autospecială de stingere și o ambulanță SMURD. Aceștia au constatat că nu erau persoane rănite și că incendiul se manifesta în bucătăria casei. Pompierii au acționat rapid, împiedicând extinderea flăcărilor la întreaga locuință și la casele din apropiere.

Din interiorul bucătăriei a fost scoasă și o butelie, eliminându-se astfel riscul de explozie. Proprietarul a suferit un atac de panică și a primit îngrijiri medicale la fața locului din partea echipajului SMURD, refuzând transportul la spital.

Pentru prevenirea unor evenimente similare, ISU Botoșani vă recomandă:

– nu introduceți în sobă lemne cu lungimea mai mare decât vatra focarului;

– nu lăsați ușa sobei deschisă;

– nu supraîncălziți soba;

– montați pe pardoseală, în fața ușii de alimentare cu combustibil a mijlocului de încălzire, o bucată de tablă cu dimensiuni de 0,50 x 0,70 metri;

– nu puneți haine la uscat pe sobe sau în imediata lor apropiere;

– nu lăsați sobele și alte mijloace de încălzire nesupravegheate pe timpul funcţionării;

– stingeți focul pe timpul nopții;

– nu lăsați, niciodată, copiii singuri în casă, mai ales într-o încăpere unde este în funcțiune un mijloc de încălzire.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea vieții.

Citeste mai mult

Eveniment

Programul Zilei Naționale la Botoșani 2025: Ceremonii, depuneri de coroane și defilare militară

Publicat

Publicitate

Botoșaniul se pregătește să celebreze Ziua Națională a României printr-o serie de ceremonii oficiale care vor avea loc, luni, în Piața 1 Decembrie 1918.

Autoritățile locale, reprezentanții instituțiilor militare și civile, alături de zeci de invitați, au anunțat astăzi că vor marca momentul printr-un program solemn, desfășurat între orele 11:45 și 12:45.  Manifestările încep cu adunarea oficialităților, urmată de sosirea primarului municipiului și a comandantului garnizoanei, care vor ocupa locurile stabilite pentru ceremonia militară. La ora 12:02 va răsuna Imnul Național, moment care marchează deschiderea oficială a sărbătorii de 1 Decembrie la Botoșani.

Un moment important îl reprezintă serviciul religios, oficiat de reprezentanții cultelor, urmat de alocuțiunile oficiale dedicate Zilei Naționale a României. La tribună vor urca prefectul județului, primarul municipiului, președintele Consiliului Județean și comandantul garnizoanei, care vor transmite mesaje despre unitate, identitate națională și respectul față de cei care au scris istoria României.

Ceremonialul continuă cu depunerea de coroane și jerbe de flori, în acordurile „Imnului Eroilor”. Instituțiile locale, administrația, asociațiile veteranilor, dar și reprezentanții Garnizoanei Botoșani vor aduce un omagiu eroilor care au luptat pentru România.

Finalul este rezervat celui mai așteptat moment al zilei: defilarea detașamentului de onoare. Militari, jandarmi, pompieri și polițiști ai structurilor MAI vor trece prin fața publicului, într-un moment simbolic al disciplinei și tradiției militare.

Evenimentul se încheie la ora 12:45, odată cu îmbarcarea și defilarea personalului participant la ceremonii.

Publicitate

Organizatorii îi invită pe botoșăneni să fie prezenți în număr cât mai mare pentru a celebra împreună Ziua Națională a României, într-un cadru solemn, încărcat de respect și emoție.

Citeste mai mult

Educație

Excelență la superlativ: 57 de elevi și 30 de profesori din Botoșani, celebrați la Gala Olimpicilor în Educație 2025

Publicat

Publicitate

Botoșaniul a celebrat astăzi excelența, într-un eveniment devenit deja tradiție. Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, în parteneriat cu mediul de afaceri local, a organizat Gala Olimpicilor în Educație 2025, ediția a IV-a, o manifestare care aduce în prim-plan performanța elevilor botoșăneni.

Atmosfera a fost una de sărbătoare și recunoștință, elevii fiind aplaudați pentru rezultatele remarcabile obținute la olimpiadele naționale și internaționale din anul școlar 2024–2025. În cadrul evenimentului au fost premiați 57 de elevi din întreg județul și 30 de profesori îndrumători, oameni care, prin dedicare și profesionalism, i-au susținut în drumul spre performanță.

Elevi de elită, premiați pentru rezultate excepționale

Lista elevilor distinși este impresionantă, cuprinzând tineri din toate domeniile – științe exacte, arte, sport, limbi moderne, limbi clasice, muzică, teologie, educație tehnologică sau pregătire sportivă teoretică.

Printre aceștia se numără:

  • Butnaru Matei, elev la Colegiul Național „Mihai Eminescu”, premiul I la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică;

  • Amarandei Roxana, de la Seminarul Teologic „Sf. Gheorghe”, premiul I la Olimpiada de Arte Vizuale;

    Publicitate
  • Cotruță Matias-Alexandru și Rotărescu Ioan, laureați ai olimpiadelor de interpretare instrumentală și vocală;

  • Echipe întregi de sportivi de la Liceul cu Program Sportiv și Școala Gimnazială nr. 13, care au dominat competițiile naționale la fotbal, volei și cros.

Performanțele lor confirmă că tinerii din Botoșani sunt competitivi, talentați și determinați, indiferent de domeniul pe care îl aleg.

Profesorii – oamenii din spatele reușitelor

La fel de importantă a fost și recunoașterea profesorilor care au format, îndrumat și încurajat generația de olimpici ai județului.

Printre profesorii distinși se remarcă:

  • Pintilei Aurelian, pentru rezultatele la Olimpiada Internațională de Astronomie;

  • Iacob Ionela Florentina și Manta Ionuț, pentru excelență în pregătirea elevilor la limbi moderne și arte;

  • Echipele de profesori de la Liceul cu Program Sportiv și Liceul Tehnologic Vorona, recunoscuți pentru performanțele obținute în competițiile sportive școlare;

  • Cadre didactice de la Colegiul „A.T. Laurian”, Colegiul „Mihai Eminescu”, Liceul de Artă și multe alte unități de învățământ.

Profesorii au primit aprecieri speciale pentru contribuția lor la transformarea județului într-un reper al excelenței educaționale.

Mesajul conducerii IȘJ Botoșani

Inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe Suruciuc, a transmis un mesaj emoționant, subliniind importanța muncii și a perseverenței.  „Felicitări tuturor elevilor care participă în fiecare an școlar la olimpiadele școlare! Munca, pasiunea și perseverența voastră sunt remarcabile! De asemenea, adresez mulțumiri profesorilor care i-au pregătit și care fac din județul nostru un reper al excelenței în educație.”, a transmis Inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe Suruciuc.

Iată lista cu premianții:

Nr.

crt.

Numele si prenumele elevului Școala de proveniență Clasa Denumirea concursului/Olimpiadei Premiul/mențiunea

obținute

1. BUTNARU MATEI COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” BOTOȘANI Clasa a X-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE ASTRONOMIE ȘI ASTROFIZICĂ PREMIUL I
2. AMARANDEI ROXANA SEMINARUL TEOLOGIC LICEAL ORTODOX „SF. GHEORGHE” BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA DE ARTE VIZUALE, ARHITECTURĂ ȘI ISTORIA ARTELOR PREMIUL I
3. COTRUȚĂ MATIAS-ALEXANDRU LICEUL DE ARTĂ „STEFAN LUCHIAN” BOTOȘANI Clasa a VIII-a OLIMPIADA DE INTERPRETARE INSTRUMENTALĂ PREMIUL I
4. ROTĂRESCU IOAN LICEUL DE ARTĂ „STEFAN LUCHIAN” BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA DE INTERPRETARE VOCALĂ, INSTRUMENTALĂ ȘI STUDII TEORETICE MUZICALE PREMIUL I
5. ISACHI LIVIU VASILICĂ LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR – CROS GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
6. BIGHIU RĂZVAN LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
7. CHIHAIA IONUȚ LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
8. CIOBANU ALIN LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a X-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
9. CIOBÎCĂ PETRICĂ LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a X-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
10. CIUȘTEA ALEXANDRU LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
11. HÂJ GABRIEL LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
12. JÎJIE VALENTIN LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
13. ROTARIU SEBASTIAN LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
14. ȘTEFAN DENIS LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
15. ȘUCHIANU ALEXANDRU LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a X-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
16. VASILACHE ALEXANDRU LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XI -a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
17. ZUB-URSU DARIUS LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING BĂIEȚI U18 PREMIUL I
18. ALECU ROBERTO ALESSANDRO ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a V-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
19. ARUȘTEI DARIUS ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a VI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
20. BELEUZ DIMITRIE RĂZVAN ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
21. BUTNARIU NICHOLAS ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
22. CĂLIN TUDOR OCTAVIAN ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
23. HUMELNICU NICU ALEXANDRU ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a V-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
24. MICU DENIS GABRIEL ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a VI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
25. NIȚĂ SEBASTIAN FLORIN ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
26. ȘOBÎRNEȚ SILVIU GABRIEL ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 13 BOTOȘANI Clasa a V-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR VOLEI GIMNAZIU BĂIEȚI PREMIUL I
27. ROMANIUC ANDRA ILINCA LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a X-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE PREGĂTIRE SPORTIVĂ TEORETICĂ PREMIUL I
28. SINESCU RAREȘ COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA ENGLEZĂ PREMIUL I
29. PURICE LAURA ALEXANDRA COLEGIUL NATIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI Clasa a IX-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA FRANCEZĂ PREMIUL I
30. GRIGORE MARIA-ALESSIA COLEGIUL NAȚIONAL „MIHAI EMINESCU” BOTOȘANI Clasa a X-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBI ROMANICE PREMIUL I
31. CAZACIUC YANIS ANDREI COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI Clasa a IX-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBI CLASICE: LIMBA LATINĂ PREMIUL II
32. POPOVICI COSMIN TUDOR COLEGIUL TEHNIC „GHEORGHE ASACHI” BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA DIN ARIA CURRICULARĂ TEHNOLOGII-DOMENIUL ELECTRONICĂ, AUTOMATIZĂRI, TELECOMUNICAȚII PREMIUL II
33. PODARIU DENISA OLIVIA LICEUL CU PROGRAM SPORTIV BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR – CROS LICEU FETE PREMIUL II
34. ABABEI MIHAELA PETRONELA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
35. ACASANDREI ALESSIA FILOFTEIA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
36. ACHELĂRIȚEI IOANA BEATRICE LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
37. AECOBOAEI ALESSIA IOANA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
38. CIOCOIU ECATERINA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
39. COJOCARIU ȘTEFANIA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
40. ILAȘCU ANTONIA MARIA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
41. IRIMIA DIANA TEODORA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
42. IRIMIA MIRUNA GABRIELA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
43. ONOFREI LAVINIA IOANA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
44. PRICOPE GEORGIANA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
45. SARGHEA GEORGIANA LAVINIA LICEUL TEHNOLOGIC „ȘTEFAN CEL MARE ȘI SFÂNT” VORONA Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ A SPORTULUI ȘCOLAR FOTBAL CUPA ING FETE U14 PREMIUL II
46. CONDRATOVA KIRA LICEUL PEDAGOGIC „NICOLAE IORGA” BOTOȘANI Clasa a VII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA RUSĂ MATERNĂ PREMIUL II
47. PETROSCEAC RĂZVAN MATEI COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI Clasa a IX-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA RUSĂ MATERNĂ PREMIUL II
48. APOPEI ECATERINA MARIA ȘCOALA GIMNAZIALĂ „ELENA RAREȘ” BOTOȘANI Clasa a VIII-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA GERMANĂ MODERNĂ PREMIUL II
49. ANGHEL MARIA SEMINARUL TEOLOGIC LICEAL ORTODOX „SF. GHEORGHE” BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA DE ARTE VIZUALE, ARHITECTURĂ ȘI ISTORIA ARTELOR PREMIUL III
50. PUȘCAȘU ADINA SEMINARUL TEOLOGIC LICEAL ORTODOX „SF. GHEORGHE” BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA DE ARTE VIZUALE,ARHITECTURĂ ȘI ISTORIA ARTELOR PREMIUL III
51. GIREADĂ TEODOR FLORIN LICEUL DE ARTĂ „STEFAN LUCHIAN” BOTOȘANI Clasa a IX-a OLIMPIADA DE INTERPRETARE VOCALĂ, INSTRUMENTALĂ ȘI STUDII TEORETICE MUZICALE PREMIUL III
52. MÎNDRIȘTEANU ANDREI LICEUL DE ARTĂ „STEFAN LUCHIAN” BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA DE INTERPRETARE VOCALĂ, INSTRUMENTALĂ ȘI STUDII TEORETICE MUZICALE PREMIUL III
53. ANDRIEȘ ANDREEA NARCISA LICEUL DE ARTĂ „STEFAN LUCHIAN” BOTOȘANI Clasa a XII-a OLIMPIADA DE ȘTIINȚE SOCIO-UMANE PREMIUL III
54. BURAGA MĂLINA DARIA ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR. 10 BOTOȘANI Clasa a VII-a OLIMPIADA EDUCAȚIE TEHNOLOGICĂ ȘI APLICAȚII PRACTICE PREMIUL III
55. RUSU ELENA LICEUL „DIMITRIE CANTEMIR” DARABANI Clasa a XI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE INOVARE ȘI CREAȚIE DIGITALĂ – INFOEDUCAȚIE PREMIUL III
56. LUPAȘCU C MATEI IOAN COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI Clasa a IX-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA ENGLEZĂ PREMIUL III
57. COTRUȚĂ VLADIMIR COLEGIUL NAȚIONAL „A. T. LAURIAN” BOTOȘANI Clasa a XI-a OLIMPIADA NAȚIONALĂ DE LIMBA FRANCEZĂ PREMIUL III

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending