Connect with us

Actualitate

Cum se face RADIEREA AUTO în 2023: Ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei mașini din circulație și de la „Taxe și Impozite”

Publicat

Publicitate

Radiere auto 2023: Fie că sunt prea vechi sau impozitele sunt prea mari, există situații în care proprietarii de mașini au nevoie să scoată din circulație mașinile pe care le au în proprietate, informează alba24.ro.

Pe de-o parte, vorbim despre vechimea prea mare, ce implică un grad de uzură incompatibil cu normele de poluare, respectiv cu cele de siguranță auto, iar un alt motiv sunt impozitele mari mai ales la mașinile cu capacitate cilindrică mai mare de 3000 cmc.

Radierea auto în 2023 presupune două etape, radierea fiscala si radierea din circulatie. În ordinea obligativității întocmirii documentelor prima este radierea fiscală, apoi cu actele emise de autoritatea fiscala si cu restul dosarului, obtine si radierea din circulatie.

Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unei maşini poate părea un proces destul de complicat, însă lucrurile nu sunt aşa cum par scrie antena3.ro

În 2023, radierea auto reprezintă un proces foarte simplu dacă posesorul acesteia are toate actele necesare pentru a putea scoate maşina din circulaţie.

Publicitate

Radierea auto presupune două etape. Radierea fiscală și radierea din circulație, însă în ordinea obligativității este radierea fiscală.

Pentru radiere auto 2023, posesorii autovehiculelor trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a scoate din uz maşina.

Radiere auto 2023. Unde şi cum se face
Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unui autovehicul se face la DRPCIV. De reţinut este că, pentru radierea din circulaţie, conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală.

Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Astfel că, posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu următoarele documente pentru radierea fiscală:

declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
actul de identitate al solicitantului în copie şi în original;
cartea de identitate a vehiculului (CIV) în copie şi în original
actul care atestă instrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulatie.
Acte necesare radiere auto 2023
Potrivit DRPCIV, acestea sunt documentele necesare pentru radiere auto 2023.

Cererea solicitantului;
Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
Certificatul de înmatriculare – original;
Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
Cartea de identitate a vehiculului în original;
Certificatul de atestare fiscală;
Certificatul de radiere – 3 exemplare;
Actul de identitate al solicitantului, în original;
În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Ce este radierea fiscală
Radierea fiscală poate fi definită drept ștergerea vehiculului din registrele instituțiilor competente în domeniul circulației rutiere pe drumurile publice din România.

Există mai multe căi prin care această acțiune poate fi demarată. În primul rând, solicitarea radierii este de competența proprietarului de drept al vehiculului.

El are posibilitatea de a iniția procedurile în cazul în care nu mai dorește să mențină automobilul în circulație, ceea ce implică o dovadă a posibilității de a asigura depozitarea într-un spațiu adecvat.

În afară de această situație, cauzele unei asemenea decizii pot fi următoarele:
dezmembrarea vehiculului într-unul din centrele REMAT;
înscrierea mașinii în programul Rabla;
exportul către o altă țară;
transferul sarcinii fiscale a vehiculului între doi soți, în timpul procedurii de divorț;
furtul.
Cum pot fi radiate mașinile abandonate pe stradă
În cazul în care acesta nu poate fi identificat, iar mașina în cauză este abandonată, primăria unei localități are dreptul de a cere în instanță radierea.

Înainte de a demara acțiunea, autoritățile publice se vor adresa Direcției Permise și Înmatriculări Auto, către care vor trimite o sesizare cu privire la situația mașinii părăsite.

Astfel, radierea se va face în termen de o lună de la primirea sesizării.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Anomalii climatice în 2024-2025: A doua cea mai caldă iarnă din istoria României. Temperaturi record

Publicat

Publicitate

Anomalii climatice în iarna 2024-2025: A doua cea mai caldă din istorie, cu temperaturi record de peste 20 de grade în România.

Iarna 2024-2025 a fost a doua cea mai caldă din istoria măsurătorilor meteorologice și a înregistrat o anomalie termică de +0,72°C la nivel global și +1,46°C în Europa, comparativ cu media perioadei 1991-2020, scrie alba24.ro.

Această creștere a temperaturilor confirmă tendința accelerată de încălzire a climei și evidențiază necesitatea unor măsuri urgente pentru combaterea schimbărilor climatice, avertizează Bogdan Antonescu, cercetător român specializat în climatologie și meteorologie.

În analiza sa, „Iarna 2024-2025 – Anomalii, recorduri și semnale de alarmă”, publicată de Infoclima, el subliniază și deficitul major de precipitații înregistrat în Europa și România, alături de multiple recorduri de temperatură, factori care accentuează impactul schimbărilor climatice asupra regiunii, potrivit g4media.ro.

Iarna 2024-2025: temperaturi extreme în Europa și România

Iarna 2024-2025 a fost una dintre cele mai calde din istorie, cu o temperatură medie în Europa mai mare cu 1,46°C față de perioada de referință și s-a situat la egalitate cu sezonul 2015-2016 în topul celor mai călduroase ierni.

Publicitate

De altfel, anul 2024 a fost cel mai cald an înregistrat vreodată, cu o temperatură medie globală de 15,1°C, depășind pragul de +1,5°C stabilit prin Acordul de la Paris.

În România, decembrie 2024 și ianuarie 2025 au fost mult mai calde decât de obicei. În ianuarie s-a înregistrat un record de 20,7°C la Pătârlagele, iar zilele cu îngheț au fost mult mai puține.

Temperaturile au variat semnificativ în funcție de regiune: în Dobrogea au fost între 4 și 6°C, în timp ce pe crestele munților au coborât sub -4°C.

Schimbarea a venit brusc în februarie, când temperaturile au scăzut sub media obișnuită.

De exemplu, la Moldova Veche s-au înregistrat +2,2°C, iar la Vf. Omu -11,7°C. În zonele extracarpatice centrale și estice, temperaturile au fost între -4°C și 0°C. Această tranziție bruscă a creat un contrast puternic cu începutul iernii, subliniind extremele climatice tot mai frecvente.

 
Schimbări climatice la nivel global

Încălzirea globală a fost resimțită puternic în iarna 2024-2025, cu cele mai mari creșteri de temperatură în regiunile arctice și subarctice, precum Alaska, Quebec și Siberia centrală, dar și în estul Himalayei și pe Platoul Tibetan.

În contrast, unele zone, cum ar fi centrul și estul Statelor Unite sau nordul Chinei, au înregistrat temperaturi sub media climatologică.

Europa a fost, în mare parte, mai caldă decât de obicei, cu excepția Islandei și a nordului Franței, unde valorile termice s-au menținut în limite normale.

Cele mai semnificative abateri s-au înregistrat în nord-estul continentului, în regiunea Alpilor și de-a lungul Mării Adriatice, unde temperaturile au fost considerabil mai ridicate față de valorile obișnuite pentru această perioadă.

Deficit de precipitații în Europa: impact asupra solului și agriculturii

Iarna 2024-2025 a fost marcată de un deficit considerabil de precipitații în mare parte din Europa, cu excepția unor regiuni din nordul continentului, Italiei și Franței.

Cele mai severe lipsuri de apă s-au înregistrat în Peninsula Iberică, sud-estul Europei, inclusiv România, dar și în nordul Africii, unde umiditatea solului a scăzut cu până la 28% sub media normală.

În schimb, Scandinavia și anumite zone din Europa Centrală au avut precipitații ușor peste medie.

Această distribuție inegală a precipitațiilor afectează direct ecosistemele și agricultura, avertizează cercetătorul Bogdan Antonescu. Potrivit analizei sale, aceste fluctuații climatice extreme subliniază impredictibilitatea vremii și impactul încălzirii globale.

Iarna 2024-2025 reprezintă un nou semnal de alarmă privind necesitatea reducerii emisiilor de gaze cu efect de seră și adoptării unor măsuri climatice eficiente la nivel global.

Citeste mai mult

Eveniment

CFR: 80 de trenuri vor fi afectate de trecerea României la ora de vară

Publicat

Publicitate

Un număr de 80 de trenuri vor fi afectate de trecerea României la ora oficială de vară, în noaptea de sâmbătă spre duminică, atunci când ora 03:00 va deveni ora 04:00, informează CFR SA.

‘În noaptea de sâmbătă spre duminică, 29/30 martie 2025, România va trece la ora oficială de vară. Astfel, ora 03:00 va deveni ora 04:00. Această modificare nu determină schimbări majore în circulația trenurilor, însă anumite trenuri de călători aflate în parcurs la ora schimbării vor înregistra ajustări sau întârzieri’, se arată într-un comunicat al companiei.

Impactul asupra circulației trenurilor va fi următorul: trenurile aflate în circulație la ora 03:00 vor avea întârzieri, întrucât ora 03:00 devine ora 04:00; trenurile care urmează să plece după ora 04:00 vor circula conform orarului stabilit; trenurile internaționale care tranzitează granițele cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina și Bulgaria vor circula conform mersului de tren valabil pentru ora de vară.

La nivel național, 80 de trenuri de călători sunt afectate de această modificare, dintre care: 35 de trenuri vor staționa pentru adaptarea la noua oră; 40 de trenuri vor fi afectate în parcurs; cinci trenuri vor fi anulate, iar un tren suplimentar va fi introdus pentru a asigura continuitatea serviciilor.

AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Campanie de cercetare arheologică prin scanarea așezărilor cucuteniene din zona comunei Vaculești, Botoşani

Publicat

Publicitate

În cadrul parteneriatului internațional dintre Muzeul Județean Botoșani și universitatea Friedrich Alexander din Erlangen-Nürnberg, Germania, se desfășoară o campanie de cercetare arheologică prin scanarea așezărilor cucuteniene din zona comunei Vaculești, jud. Botoşani.

Rezultatele interesante nu au întârziat să apară. Concomitent cu scanarea geofizică, studenții colectează materialele de la suprafața terenului, cu scopul de a realiza harta cu zonele cele mai afectate de agricultură.

sursa: facebook Muzeul Județean Botoșani

Citeste mai mult

Eveniment

O tânără de 20 de ani, din municipiul Botoșani, este de negăsit! Dacă ați văzut-o, sunați la 112

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unei tinere de 20 de ani, din municipiul Botoșani.

Aceasta a părăsit domiciliul în data de 28 martie a.c., în jurul orei 14:00, iar până în prezent nu a revenit și nici nu și-a contactat familia.

Bodoi Roberta Andreea are următoarele semnalmente: 1,73 m înălțime, 79 de kg, ochi căprui,. Păr șaten, poartă ochelari de vedere cu rama roșie.

Vestimentație: geaca din fâș de culoare neagră, pantaloni de trening de culoare bleumarin, adidași negri.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending