Connect with us

Actualitate

Cum se face RADIEREA AUTO în 2023: Ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei mașini din circulație și de la „Taxe și Impozite”

Publicat

Publicitate

Radiere auto 2023: Fie că sunt prea vechi sau impozitele sunt prea mari, există situații în care proprietarii de mașini au nevoie să scoată din circulație mașinile pe care le au în proprietate, informează alba24.ro.

Pe de-o parte, vorbim despre vechimea prea mare, ce implică un grad de uzură incompatibil cu normele de poluare, respectiv cu cele de siguranță auto, iar un alt motiv sunt impozitele mari mai ales la mașinile cu capacitate cilindrică mai mare de 3000 cmc.

Radierea auto în 2023 presupune două etape, radierea fiscala si radierea din circulatie. În ordinea obligativității întocmirii documentelor prima este radierea fiscală, apoi cu actele emise de autoritatea fiscala si cu restul dosarului, obtine si radierea din circulatie.

Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unei maşini poate părea un proces destul de complicat, însă lucrurile nu sunt aşa cum par scrie antena3.ro

În 2023, radierea auto reprezintă un proces foarte simplu dacă posesorul acesteia are toate actele necesare pentru a putea scoate maşina din circulaţie.

Publicitate

Radierea auto presupune două etape. Radierea fiscală și radierea din circulație, însă în ordinea obligativității este radierea fiscală.

Pentru radiere auto 2023, posesorii autovehiculelor trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a scoate din uz maşina.

Radiere auto 2023. Unde şi cum se face
Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unui autovehicul se face la DRPCIV. De reţinut este că, pentru radierea din circulaţie, conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală.

Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Astfel că, posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu următoarele documente pentru radierea fiscală:

declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
actul de identitate al solicitantului în copie şi în original;
cartea de identitate a vehiculului (CIV) în copie şi în original
actul care atestă instrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulatie.
Acte necesare radiere auto 2023
Potrivit DRPCIV, acestea sunt documentele necesare pentru radiere auto 2023.

Cererea solicitantului;
Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
Certificatul de înmatriculare – original;
Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
Cartea de identitate a vehiculului în original;
Certificatul de atestare fiscală;
Certificatul de radiere – 3 exemplare;
Actul de identitate al solicitantului, în original;
În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Ce este radierea fiscală
Radierea fiscală poate fi definită drept ștergerea vehiculului din registrele instituțiilor competente în domeniul circulației rutiere pe drumurile publice din România.

Există mai multe căi prin care această acțiune poate fi demarată. În primul rând, solicitarea radierii este de competența proprietarului de drept al vehiculului.

El are posibilitatea de a iniția procedurile în cazul în care nu mai dorește să mențină automobilul în circulație, ceea ce implică o dovadă a posibilității de a asigura depozitarea într-un spațiu adecvat.

În afară de această situație, cauzele unei asemenea decizii pot fi următoarele:
dezmembrarea vehiculului într-unul din centrele REMAT;
înscrierea mașinii în programul Rabla;
exportul către o altă țară;
transferul sarcinii fiscale a vehiculului între doi soți, în timpul procedurii de divorț;
furtul.
Cum pot fi radiate mașinile abandonate pe stradă
În cazul în care acesta nu poate fi identificat, iar mașina în cauză este abandonată, primăria unei localități are dreptul de a cere în instanță radierea.

Înainte de a demara acțiunea, autoritățile publice se vor adresa Direcției Permise și Înmatriculări Auto, către care vor trimite o sesizare cu privire la situația mașinii părăsite.

Astfel, radierea se va face în termen de o lună de la primirea sesizării.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Mucenic Teodot

Publicat

Publicitate

Sfantul Teodot a fost hangiu in timpul domniei imparatului Diocletian. El ii adapostea in han pe crestinii prigoniti. Teodot ii ajuta in taina cu toate cele necesare pe crestinii care scapasera de persecutii. Aduna trupurile crestinilor omorati si le ingropa.

In acea vreme, sapte fecioare au fost torturate pentru credinta lor in Hristos, iar in cele din urma inecate intr-un lac. Una dintre ele, Sfanta Tecusa, i-a aparut in vis lui Teodot si i-a cerut sa scoata trupurile lor din lac si sa le ingroape. In urma acestui vis, Teodot a iesit impreuna cu un credincios sa implineasca dorinta mucenitei. Condusi de un inger al Domnului, el a reusit sa afle trupurile fecioarelor si sa le ingroape. Dar acest insotitor l-a tradat pe Teodot judecatorului. Dupa ce a fost supus la mai multe chinuri, a primit mucenicia prin taierea capului.

Sfantul Mucenic Teodot

Mucenicul Tau, Doamne Teodot, intru nevointa sa, cununa nestricaciunii a dobandit de la Tine, Dumnezeul nostru; ca avand puterea Ta pe chinuitori a invins; zdrobit-a si ale demonilor neputincioasele indrazniri. Pentru rugaciunile lui mantuieste sufletele noastre, Hristoase Dumnezeule.

Tot astazi, facem pomenirea:
– Sfintii Mucenici Petru, Dionisie si Hristina;
– Sfintilor Mucenici Andrei, Pavel si a sapte fecioare care au patimit impreuna cu Sfanta Hristina;
– Sfintilor Mucenici Iraclie, Paulin si Venedim;
– Sfintelor sapte Fecioare Mucenite din Anghira Galatiei: Tecusa, Alexandra, Claudia, Faini, Eufrasia, Matroana si Iulia;
– Sfintei Eufrasia;
– Sfantului Stefan cel Nou, patriarhul Constantinopolului;
– Sfantului Mucenic Iulian;
– Sfintei Anastaso si a Sfantului Cuvios Martinian;
– Sfantului Mucenic Teodot, papa al Romei.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Măsuri pentru prevenirea și combaterea faptelor ilegale în stațiile de cale ferată și în trenurile de călători

Publicat

Publicitate

În perioada 13 – 14 mai 2025, la nivel național, polițiștii Direcției de Poliție Transporturi au acționat pentru asigurarea unui climat de ordine și siguranță publică, prevenirea și combaterea faptelor ilicite în stațiile de cale ferată și în trenurile de călători.

În cadrul acțiunii, au fost efectuate efectuate verificări în 481 de stații de cale ferată și 554 de trenuri de călători, fiind legitimate 3.873 de persoane.

Pentru neregulile constatate, polițiștii au aplicat 488 de sancțiuni contravenționale, dintre care 201 la Legea nr. 61/1991, pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice, 5 la Legea nr. 333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor și protecția persoanelor, 87 la H.G. nr. 203/1994, pentru stabilirea și sancționarea contravențiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române și 195 la alte acte normative, valoarea totală a contravențiilor aplicate fiind de 210.080 de lei.

Exemple:

1. La data de 13 mai 2025, polițiștii Secției Regionale de Poliție Transporturi București- Serviciul Județean de Poliție Transporturi Călărași, împreună cu jandarmii din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași și reprezentanți ai D.S.V.S.A., au desfășurat activități în municipiile Oltenița și Călărași.

În urma unui control efectuat la o societate comercială, într-un spațiu de depozitare, tip cameră frigorifică, erau deținute, în vederea comercializării, 160 de kilograme de pește din speciile crap și somn, aflate într-o stare improprie consumului și fără documente de proveniență.

Publicitate

Cantitatea de pește a fost ridicată și predată, în vederea distrugerii.

În cauză, a fost întocmit doar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de vânzarea de alimente, băuturi sau alte produse cunoscând că sunt alterate sau cu perioadă de valabilitate depășită și comercializarea fără documente de proveniență a peștelui și a altor viețuitoare acvatice.

2. La data de 13 mai 2025, polițiștii Secției Regionale de Poliție Transporturi Galați-Postul de Poliție Transporturi Feroviare Tecuci au fost sesizați de către un bărbat, cu privire la faptul că, la aceeași dată, acesta ar fi uitat rucsacul pe o bancă din zona gării, care conținea 2.400 de lei, un card bancar, precum și alte bunuri.

În cauză, a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de furt.

În urma activităților desfășurate, a fost identificată o persoană, de 25 de ani, din orașul Mărășești, județul Vrancea, bănuită de săvârșirea infracțiunii, rucsacul fiind recuperat.

3. La data de 13 mai 2025, polițiștii Secției Regionale de Poliție Transporturi Iași – Serviciul Județean de Poliție Transporturi Suceava au desfășurat activități împreună cu polițiștii Biroului Imigrări Suceava.

În urma activităților desfășurate, polițiștii au depistat un cetățean străin, constatându-se faptul că acesta nu are drept de ședere legală pe teritoriul României.

A fost dispusă măsura deciziei de returnare cu plecare voluntară cu termen de 15 zile și sancționarea contravențională a acestuia, conform O.U.G. 194/2002 privind regimul străinilor.

4. La data de 14 mai 2025, polițiștii Secției Regionale de Poliție Transporturi Brașov- Biroul de Siguranță Publică și Protecția Călătorilor Brașov au depistat o minoră, plecată voluntar, dintr-un complex, din localitatea Turnu Roșu, județul Sibiu.

Persoana depistată a fost predată reprezentanților din cadrul complexului.

5. La data de 14 mai 2025, polițiștii Secției Regionale de Poliție Transporturi Craiova-Posturile de Poliție T.N. și T.F. Turnu Măgurele au depistat un bărbat, de 52 de ani, din comuna Izbiceni, județul Olt, care transporta 2,5 mc material lemnos, pentru care deținea un aviz de însoțire, în format letric, prezentând suspiciuni de fals.

În urma verificărilor efectuate, s-a constat faptul că bărbatul ar fi întocmit avizul în fals, fără să-l înregistreze în aplicația SUMAL, și și-ar fi însușit contravaloarea materialului lemnos, respectiv 1.200 de lei.

În cauză, a fost întocmit dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de delapidare și fals intelectual, cantitatea de material lemnos fiind ridicată, în vederea confiscării.

Citeste mai mult

Eveniment

Un bărbat de 39 de ani, din municipiul Botoșani, este de negăsit! Sunați la 112, dacă aveți informații

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unui bărbat, de 39 de ani, din municipiul Botoșani, care astăzi dimineață, a părăsit domiciliul, iar până în prezent nu a revenit și nici nu a putut fi contactat de familie.

Olaru Petru Iulian are următoarele semnalmente: 1,80 m înălțime, aproximativ 85 de kg, ochi calrui, păr șaten.

Vestimentația cunoscută: Tricou verde, pantaloni de culoare închisă.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție!

Citeste mai mult

Eveniment

Șefii RAR din toate județele, convocați în ședință tehnică: Targetul nostru este media de 20 de zile pentru programări

Publicat

Publicitate

Directorul Registrului Auto Român, Mihai Alecu, a convocat o ședință tehnică de lucru cu cei 41 de conducători ai reprezentanțelor județene, într-un demers cu miză managerială și strategică.”, scrie alba24.ro.

Scopul principal: identificarea soluțiilor concrete pentru reducerea timpilor de așteptare la programările RAR și îmbunătățirea performanței generale.

„Targetul nostru este media de 20 de zile pentru programarea activităților la Registrul Auto Român”, a subliniat directorul Mihai Alecu în cadrul reuniunii.

În prezent, timpii de așteptare variază considerabil între reprezentanțe — de la o săptămână în unele cazuri, până la 30 de zile în altele.

RAR recunoaște nemulțumirea clienților și anunță că ia măsuri urgente pentru îmbunătățirea situației.

Printre măsurile ce vor fi aplicate începând chiar de săptămâna viitoare se numără:

Publicitate
  • Fluidizarea fluxului de distribuție a programărilor
  • Gestionarea eficientă a neprezentărilor
  • Anticiparea perioadelor aglomerate
  • Construirea de linii de lucru suplimentare
  • Optimizarea resurselor umane

Totodată, șefii tehnici ai RAR au prezentat rapoartele de prestație ale fiecărei reprezentanțe, analizând indicatorii de performanță ai inginerilor, și au stabilit o abordare diferențiată pentru fiecare structură teritorială în parte.

Un alt punct abordat a fost identificarea și gestionarea mai eficientă a autovehiculelor blocate de poliție în sistem, cazuri care necesită un timp de operare mai lung.

RAR subliniază că face eforturi constante pentru îmbunătățirea relației cu clienții, punând accent pe interacțiunea directă dintre aceștia și ingineri. În plus, conducerea reafirmă politica de „zero toleranță la orice tip de faptă de corupție”, ca principiu ferm al instituției.

Întâlnirile de acest tip între conducerea centrală și șefii reprezentanțelor teritoriale sunt considerate esențiale pentru analiza obiectivă a activității, schimbul de informații și dezvoltarea de soluții aplicabile în teren.

RAR informează, de asemenea, că în această perioadă numărul de autovehicule care se prezintă la programări a crescut cu peste 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o provocare suplimentară pentru capacitatea operațională a instituției.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending