Connect with us

Actualitate

Cum se face RADIEREA AUTO în 2023: Ce acte sunt necesare pentru scoaterea unei mașini din circulație și de la „Taxe și Impozite”

Publicat

Publicitate

Radiere auto 2023: Fie că sunt prea vechi sau impozitele sunt prea mari, există situații în care proprietarii de mașini au nevoie să scoată din circulație mașinile pe care le au în proprietate, informează alba24.ro.

Pe de-o parte, vorbim despre vechimea prea mare, ce implică un grad de uzură incompatibil cu normele de poluare, respectiv cu cele de siguranță auto, iar un alt motiv sunt impozitele mari mai ales la mașinile cu capacitate cilindrică mai mare de 3000 cmc.

Radierea auto în 2023 presupune două etape, radierea fiscala si radierea din circulatie. În ordinea obligativității întocmirii documentelor prima este radierea fiscală, apoi cu actele emise de autoritatea fiscala si cu restul dosarului, obtine si radierea din circulatie.

Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unei maşini poate părea un proces destul de complicat, însă lucrurile nu sunt aşa cum par scrie antena3.ro

În 2023, radierea auto reprezintă un proces foarte simplu dacă posesorul acesteia are toate actele necesare pentru a putea scoate maşina din circulaţie.

Publicitate

Radierea auto presupune două etape. Radierea fiscală și radierea din circulație, însă în ordinea obligativității este radierea fiscală.

Pentru radiere auto 2023, posesorii autovehiculelor trebuie să îndeplinească următoarele criterii pentru a scoate din uz maşina.

Radiere auto 2023. Unde şi cum se face
Procesul de radiere auto în 2023 poate părea unul destul de complex, însă totul se simplifică din momentul în care posesorul ştie de la bun început de la bun început lista cu actele necesare pentru a scoate o maşina din circulaţie.

Radierea unui autovehicul se face la DRPCIV. De reţinut este că, pentru radierea din circulaţie, conducătorul auto trebuie să se ocupe de radierea fiscală.

Procesul de radiere fiscală se efectuează la Direcţia Taxe şi Impozite Locale. Astfel că, posesorul autovehiculului trebuie să întocmească un dosar cu următoarele documente pentru radierea fiscală:

declaraţie pentru scoaterea din evidenţe a maşinii;
cerere pentru eliberarea certificatului de atestare fiscală;
actul de identitate al solicitantului în copie şi în original;
cartea de identitate a vehiculului (CIV) în copie şi în original
actul care atestă instrăinarea vehiculului sau adeverinţa de la REMAT dacă a fost scos din circulatie.
Acte necesare radiere auto 2023
Potrivit DRPCIV, acestea sunt documentele necesare pentru radiere auto 2023.

Cererea solicitantului;
Dovada depozitării acestuia într-un spațiu adecvat, deținut în condițiile legii;
Certificatul de înmatriculare – original;
Plăcuţele cu numărul de înmatriculare;
Cartea de identitate a vehiculului în original;
Certificatul de atestare fiscală;
Certificatul de radiere – 3 exemplare;
Actul de identitate al solicitantului, în original;
În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului), precum și împuternicirea reprezentatului legal al acestora;
Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

Ce este radierea fiscală
Radierea fiscală poate fi definită drept ștergerea vehiculului din registrele instituțiilor competente în domeniul circulației rutiere pe drumurile publice din România.

Există mai multe căi prin care această acțiune poate fi demarată. În primul rând, solicitarea radierii este de competența proprietarului de drept al vehiculului.

El are posibilitatea de a iniția procedurile în cazul în care nu mai dorește să mențină automobilul în circulație, ceea ce implică o dovadă a posibilității de a asigura depozitarea într-un spațiu adecvat.

În afară de această situație, cauzele unei asemenea decizii pot fi următoarele:
dezmembrarea vehiculului într-unul din centrele REMAT;
înscrierea mașinii în programul Rabla;
exportul către o altă țară;
transferul sarcinii fiscale a vehiculului între doi soți, în timpul procedurii de divorț;
furtul.
Cum pot fi radiate mașinile abandonate pe stradă
În cazul în care acesta nu poate fi identificat, iar mașina în cauză este abandonată, primăria unei localități are dreptul de a cere în instanță radierea.

Înainte de a demara acțiunea, autoritățile publice se vor adresa Direcției Permise și Înmatriculări Auto, către care vor trimite o sesizare cu privire la situația mașinii părăsite.

Astfel, radierea se va face în termen de o lună de la primirea sesizării.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Ordonanța trenuleț”, noi derogări. Liber la majorări salariale pentru cele mai bine plătite categorii de bugetari

Publicat

Publicitate

Noi derogări de la ”ordonanța trenuleț”: Guvernul dă liber, treptat, la majorări salariale pentru bugetarii de lux. Sunt vizați angajații Romgaz, Transelectrica, Nuclearelectrica și Hidroelectrica, după ce alte derogări vizează angajații din domeniul transporturilor, cum ar fi RAR, CNAIR, ISCTR și altele, scrie alba24.ro.

Guvernul aprobă derogări de la ”ordonanța trenuleț” pentru care companiile ale căror acțiuni sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, precum și filialele acestora, potrivit Hotnews.

Aceste companii pot acorda majorări salariale angajaților în acest an.

Aceasta după ce angajații mai multor companii din energie listate la bursă, precum Romgaz, Transelectrica, Nuclearelectrica și Hidroelectrica, au amenințat că vor intra în grevă, mai scriu jurnaliștii publicației.

Alte derogări de la ordonanța trenuleț: Și Ministerul Transporturilor a pregătit un proiect prin care permite unor instituții publice finanțate integral din venituri proprii să majoreze salariile, potrivit Economedia.

După măsurile anunțate inițial, acum se stabilesc derogări de la ”ordonanța trenuleț” exact pentru categoriile cele mai bine plătite.

Publicitate

Austeritatea bugetară a durat, așadar, mai puțin de două luni, iar Guvernul pare că se pregătește astfel de următoarele alegeri, cele prezidențiale, care vor avea loc în luna mai.

”Ordonanța trenuleț” prevede că salariile de bază ale bugetarilor şi cuantumul sporurilor se vor menţine în anul 2025 la nivelul din noiembrie 2024, la fel ca şi valoarea indemnizaţiei de hrană şi a alocaţiei de stat pentru copii.

De asemenea, nu se vor mai acorda bilete de valoare, cu excepţia tichetelor de creşă, conform proiectului de Ordonanţă privind unele măsuri fiscal-bugetare, publicat duminică de Ministerul Finanţelor.

Aici găsiți ordonanța trenuleț explicată.

Citeste mai mult

Eveniment

Un bărbat de 40 de ani din Santa Mare s-a dus să ceară o datorie de la un vecin și l-a lovit cu bărdița în cap. A fost trimis în judecată

Publicat

Publicitate

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoşani a dispus trimiterea în judecată în stare de arest preventiv a inculpatului H.C., în vârstă de 40 de ani, din comuna Santa Mare, jud. Botoșani, cercetat pentru săvârşirea infracţiunilor de „tentativă la omor calificat” și „tulburarea ordinii și liniștii publice”.

S-a reţinut următoarea situație de fapt:

În ziua de 08.01.2025, în intervalul orar 21.30-22.00, pe fondul unei discuții contradictorii cu persona vătămată C.A.M., legată de restituirea unei sume de bani, inculpatul s-a deplasat la domiciliul unei alte persoane, de unde s-a înarmat cu o bărdiță, după care a mers la domiciliul persoanei vătămate, pe care a amenințat-o cu moartea și i-a aplicat o lovitură cu bărdița pe direcția cap/umăr, de care persoana vătămată s-a apărat cu brațul stâng, suferind o fractură pentru vindecarea căreia a necesitat 45-50 de zile de îngrijiri medicale.

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie.

Citeste mai mult

Eveniment

Luna pentru Viață „Fiecare viață contează” – 2025

Publicat

Publicitate

Sâmbătă, 1 MArtie, debutează Luna pentru Viață „Fiecare viață contează” – 2025, o inițiativă dedicată promovării valorilor vieții și sprijinului acordat femeilor aflate în criză de sarcină. Pe parcursul acestei luni, parohii, asociații, instituții și comunități locale se implică activ în organizarea unor evenimente menite să crească gradul de conștientizare și solidaritate față de cei vulnerabili.

Activitățile desfășurate includ conferințe, dezbateri, concursuri, activități artistice și de creație, cateheze, campanii de conștientizare, proiecții de filme, ateliere pentru tineri și familii, precum și vizite și oferire de daruri mamelor, femeilor însărcinate și persoanelor vârstnice. De asemenea, sunt organizate târguri, ateliere de povești și campanii de informare, toate având scopul de a susține viața și pe cei aflați în situații dificile. Prin această inițiativă, comunitățile se unesc pentru a promova respectul pentru viață, sprijinul concret și empatia față de femeile care se confruntă cu o criză de sarcină, oferindu-le ajutor și resurse pentru a depăși provocările cu care se confruntă.

În această zi va fi lansat Imnul pentru viață, interpretat de bursierii înscriși în Proiectul de susținere la studii din Programul de solidaritate pentru familia cu mulți copii „Sfântul Stelian” și compus de Olivia Neagu, voluntar în cadrul Departamentului Pro Vita Iaşi. 

Citeste mai mult

Eveniment

Senat: 4 martie – dezbatere publică generată de propunerea legislativă care majorează pedepsele pentru șoferii drogați

Publicat

Publicitate

Inițiatorii propunerii legislative, care prevede că un șofer a comis o infracțiune atunci când în sângele său a fost depistată o substanță psihoactivă, organizează, pe 4 martie, la Senat, dezbaterea publică intitulată ‘Droguri. Toleranță zero’.

La această dezbatere vor participa senatori și deputați, reprezentanți ai instituțiilor interesate, medici cu diverse specializări, psihologi, reprezentanți ai DIICOT, ai Uniunii Naționale a Barourilor din România, alți specialiști și experți.

‘Mesajul proiectului inițiat este foarte clar: ‘Toleranță zero la droguri’. Totul pornește de la o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție privind stabilirea unor limite pentru a determina cazuistica condamnării în condițiile consumului de substanțe psihotrope și pentru a stabili dacă substanțele psihoactive afectează capacitatea de a conduce. În cadrul dezbaterii, vom analiza ce înseamnă să definim substanțele psihotrope și ce înseamnă consumul acestor substanțe. Pe lângă droguri, așa cum le numim noi, mai există și medicamente care conțin aceste substanțe și societatea civilă s-a alarmat că simplul consum de substanțe medicamentoase ar putea conduce la condamnarea celor care au condus sub influența lor’, a declarat, pentru AGERPRES, președintele Comisiei de cultură din Senat, Cristian Niculescu-Țâgârlaș, unul dintre inițiatorii proiectului.

El a explicat că ‘orice medicament care conține astfel de substanțe are prevăzută în prospect interdicția de a conduce’.

‘Iar dacă vorbim de Xanax, de medicamente care se eliberează doar cu prescripție medicală pentru persoane cu tulburări anxioase, stări depresive sau alte afecțiuni, în momentul eliberării rețetei, medicul atenționează pacientul că nu are voie să conducă. Din punct de vedere legal, nu există diferență dacă fumezi un joint sau iei Xanax și conduci. Efectul este imposibilitatea de a conduce în mod normal, cu toate elementele care determină reflexele și, drept urmare, pui în pericol viața și siguranța celorlalți care se află în trafic sau în zone de posibilă interferență cu autoturismul condus de către persoana aflată sub influența substanțelor psihotrope’, a adăugat Niculescu-Țâgârlaș.

Senatorul a punctat că și ‘partea de media este foarte importantă pe latura de prevenție, pentru a informa și avertiza populația asupra riscului de a conduce după consumul de substanțe cu efecte psihotrope, pentru a nu intra în sfera infracțională’.

Publicitate

Pe 30 ianuarie, la Senat, ca primă Cameră sesizată, a fost depusă o inițiativă legislativă care prevede că un șofer a comis o infracțiune atunci când în sângele său a fost depistată o substanță psihoactivă. Propunerea legislativă de modificare a Codului penal a fost inițiată de mai mulți parlamentari, printre care se numără Alina Gorghiu, Robert Cazanciuc, Cristian Niculescu-Țâgârlaș și Daniel Fenechiu.

‘Conducerea unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care are în sânge droguri sau alte substanțe cu efecte psihoactive se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea exercitării unor drepturi’, prevede propunerea legislativă pentru modificarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal.

În expunerea de motive a propunerii legislative se arată că ‘legiuitorul a considerat, dintotdeauna, gravă conduita persoanei care conduce autovehiculul ulterior consumului de substanțelor psihoactive, indiferent de cantitatea consumată sau de concentrația depistată în organism, având în vedere efectele pe care astfel de substanțe le produc asupra organismului. De aceea, pe fondul creșterii consumului de droguri, e necesară mărirea limitelor de pedeapsă de la 2 la 7 ani pentru a descuraja conducerea sub efectul unor droguri sau substanțe cu efecte psihoactive’.

În prezent, Codul penal pedepsește conducerea unui vehicul sub influența alcoolului/substanțelor psihoactive cu închisoare de la 1 la 5 ani sau cu amendă.

AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending