Connect with us

Educație

Cum se acordă deducerea suplimentară pentru părinți cu copii la școală. Declarația pe proprie răspundere. DOCUMENT

Publicat

Publicitate

Părinții angajați, care au copii la școală, grădiniță sau creșă, adică minori până la 18 ani, au dreptul la o deducere suplimentară de 100 de lei lunar din impozitul pe venit. Această facilitate se acordă doar unuia dintre părinți, pentru fiecare copil.

Deducerea personală reprezintă suma cu care se reduce baza impozabilă la veniturile salariale. Este formată din:

  • deducerea personală de bază
  • deducerea personală suplimentară

Cum se acordă deducerea suplimentară

Deducerea personală suplimentară se acordă astfel:

  • 15% din salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată pentru persoanele fizice cu vârsta de până la 26 de ani, care realizează venituri din salarii al căror nivel este de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe țară
  • 100 de lei lunar pentru fiecare copil cu vârsta de până la 18 ani, dacă acesta este înscris într-o unitate de învățământ, părintelui care realizează venituri din salarii, indiferent de nivelul acestora.

Deducerea personală suplimentară se acordă unuia dintre părinţi prin prezentarea la angajator a documentului care atestă înscrierea copilului într-o unitate de învăţământ şi a unei declaraţii pe propria răspundere din partea părintelui beneficiar.

Vezi Model declarație pe proprie răspundere 

În situaţia în care părintele desfăşoară activitate la mai mulţi angajatori, în plus faţă de documentele de mai sus, părintele care beneficiază de deducerea personală suplimentară are obligaţia să declare că nu beneficiază de astfel de deduceri de la un alt angajator.

Publicitate

Prevederile privind deducerea personală

Modificările privind deducerea personală suplimentară sunt prevăzute de OG 16/2022 și se aplică din 2023.

Articolul 77, Cod fiscal, modificat prin OG 16/2022:

„ART. 77

Deducere personală

(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 59 alin. (1) lit. a), alin. (2) şi (2^1) – persoane salariate – n.r. – au dreptul la deducerea din venitul net lunar din salarii a unei sume sub formă de deducere personală, acordată pentru fiecare lună a perioadei impozabile numai pentru veniturile din salarii la locul unde se află funcţia de bază.

(2) Deducerea personală cuprinde deducerea personală de bază şi deducerea personală suplimentară şi se acordă în limita venitului impozabil lunar realizat.

(3) Deducerea personală de bază se acordă pentru persoanele fizice care au un venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată aprobat prin hotărâre a Guvernului, în vigoare în luna de realizare a venitului. În situaţia în care, în cursul aceleiaşi luni, se utilizează mai multe valori ale salariului minim brut pe ţară, se ia în calcul valoarea cea mai mică a salariului minim brut pe ţară.

Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii de până la nivelul prevăzut la alin. (3) inclusiv, deducerile personale de bază se stabilesc potrivit următorului tabel:

Persoane aflate în întreținere: fără – 1 pers. – 2 pers. – 3 pers. – 4 și peste

Venit brut lunar / Procent din salariul minim – Procent din salariul minim – Procent din salariul minim – Procent din salariul minim – Procent din salariul minim

  • 1 – salariul minim – 20,00% – 25,00% – 30,00% – 35,00% – 45,00%
  • salariul minim + 1 leu – salariul minim + 50 lei – 19,50% – 24,50% – 29,50% – 34,50% – 44,50%
  • salariul minim + 51 lei – salariul minim + 100 lei – 19,00% – 24,00% – 29,00% – 34,00% – 44,00%
  • salariul minim + 101 lei – salariul minim + 150 lei – 18,50% – 23,50% – 28,50% – 33,50% – 43,50%
  • salariul minim + 151 lei – salariul minim + 200 lei – 18,00% – 23,00% – 28,00% – 33,00% – 43,00%
  • salariul minim + 201 lei – salariul minim + 250 lei – 17,50% – 22,50% – 27,50% – 32,50% – 42,50%
  • salariul minim + 251 lei – salariul minim + 300 lei – 17,00% – 22,00% – 27,00% – 32,00% – 42,00%
  • salariul minim + 301 lei – salariul minim + 350 lei – 16,50% – 21,50% – 26,50% – 31,50% – 41,50%
  • salariul minim + 351 lei – salariul minim + 400 lei – 16,00% – 21,00% – 26,00% – 31,00% – 41,00%
  • salariul minim + 401 lei – salariul minim + 450 lei – 15,50% – 20,50% – 25,50% – 30,50% – 40,50%
  • salariul minim + 451 lei – salariul minim + 500 lei – 15,00% – 20,00% – 25,00% – 30,00% – 40,00%
  • salariul minim + 501 lei – salariul minim + 550 lei – 14,50% – 19,50% – 24,50% – 29,50% – 39,50%
  • salariul minim + 551 lei – salariul minim + 600 lei – 14,00% – 19,00% – 24,00% – 29,00% – 39,00%
  • salariul minim + 601 lei – salariul minim + 650 lei – 13,50% – 18,50% – 23,50% – 28,50% – 38,50%
  • salariul minim + 651 lei – salariul minim + 700 lei – 13,00% – 18,00% – 23,00% – 28,00% – 38,00%
  • salariul minim + 701 lei – salariul minim + 750 lei – 12,50% – 17,50% – 22,50% – 27,50% – 37,50%
  • salariul minim + 751 lei – salariul minim + 800 lei – 12,00% – 17,00% – 22,00% – 27,00% – 37,00%
  • salariul minim + 801 lei – salariul minim + 850 lei – 11,50% – 16,50% – 21,50% – 26,50% – 36,50%
  • salariul minim + 851 lei – salariul minim + 900 lei – 11,00% – 16,00% – 21,00% – 26,00% – 36,00%
  • salariul minim + 901 lei – salariul minim + 950 lei – 10,50% – 15,50% – 20,50% – 25,50% – 35,50%
  • salariul minim + 951 lei – salariul minim + 1.000 lei – 10,00% – 15,00% – 20,00% – 25,00% – 35,00%
  • salariul minim +1001 lei – salariul minim + 1.050 lei – 9,50% – 14,50% – 19,50% – 24,50% – 34,50%
  • salariul minim + 1.051 lei – salariul minim + 1.100 lei – 9,00% – 14,00% – 19,00% – 24,00% – 34,00%
  • salariul minim + 1.101 lei – salariul minim + 1.150 lei – 8,50% – 13,50% – 18,50% – 23,50% – 33,50%
  • salariul minim + 1.151 lei – salariul minim + 1.200 lei – 8,00% – 13,00% – 18,00% – 23,00% – 33,00%
  • salariul minim + 1.201 lei – salariul minim + 1.250 lei – 7,50% – 12,50% – 17,50% – 22,50% – 32,50%
  • salariul minim + 1.251 lei – salariul minim + 1.300 lei – 7,00% – 12.00% – 17,00% – 22,00% – 32,00%
  • salariul minim + 1.301 lei – salariul minim + 1.350 lei – 6,50% – 11,50% – 16,50% – 21,50% – 31,50%
  • salariul minim + 1.351 lei – salariul minim + 1.400 lei – 6,00% – 11,00% – 16,00% – 21,00% – 31,00%
  • salariul minim + 1.401 lei – salariul minim + 1.450 lei – 5,50% – 10,50% – 15,50% – 20,50% – 30,50%
  • salariul minim + 1.451 lei – salariul minim + 1.500 lei – 5,00% – 10,00% – 15,00% – 20,00% – 30,00%
  • salariul minim + 1.501 lei – salariul minim + 1.550 lei – 4,50% – 9,50% – 14,50% – 19,50% – 29,50%
  • salariul minim + 1.551 lei – salariul minim + 1.600 lei – 4,00% – 9,00% – 14,00% – 19,00% – 29,00%
  • salariul minim + 1.601 lei – salariul minim + 1.650 lei – 3,50% – 8,50% – 13,50% – 18,50% – 28,50%
  • salariul minim + 1.651 lei – salariul minim + 1.700 lei – 3,00% – 8,00% – 13,00% – 18,00% – 28,00%
  • salariul minim + 1.701 lei – salariul minim + 1.750 lei – 2,50% – 7,50% – 12,50% – 17,50% – 27,50%
  • salariul minim + 1.751 lei – salariul minim + 1.800 lei – 2,00% – 7.00% – 12,00% – 17,00% – 27,00%
  • salariul minim + 1.801 lei – salariul minim + 1.850 lei – 1,50% – 6,50% – 11,50% – 16,50% – 26,50%
  • salariul minim + 1.851 lei – salariul minim + 1.900 lei – 1,00% – 6,00% – 11,00% – 16,00% – 26,00%
  • salariul minim + 1.901 lei – salariul minim + 1.950 lei – 0,50% – 5,50% – 10,50% – 15,50% – 25,50%
  • salariul minim + 1.951 lei – salariul minim + 2.000 lei – 0,00% – 5,00% – 10,00% – 15,00% – 25,00%

Pentru contribuabilii care realizează venituri brute lunare din salarii de peste nivelul prevăzut la alin. (3), (venit lunar brut de până la 2.000 de lei peste nivelul salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată – n.r.), nu se acordă deducerea personală de bază.

  • (5) Persoana în întreţinere poate fi soţia/soţul, copiii sau alţi membri de familie, rudele contribuabilului sau ale soţului/soţiei acestuia până la gradul al doilea inclusiv, ale cărei venituri, impozabile şi neimpozabile, nu depăşesc lunar 20% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, cu excepţia veniturilor prevăzute la art. 62 lit. o), w) şi x) şi/sau a pensiilor de urmaş cuvenite conform legii, precum şi a prestaţiilor sociale acordate potrivit art. 58 din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
  • (6) În cazul în care o persoană este întreţinută de mai mulţi contribuabili, suma reprezentând deducerea personală de bază se atribuie unui singur contribuabil, conform înţelegerii între părţi. Pentru copiii minori ai contribuabililor, suma reprezentând deducerea personală de bază se atribuie fiecărui contribuabil în întreţinerea căruia/cărora se află aceştia.
  • (7) Copiii minori, în vârstă de până la 18 ani împliniţi, ai contribuabilului sunt consideraţi întreţinuţi.
  • (8) Suma reprezentând deducerea personală de bază se acordă pentru persoanele aflate în întreţinerea contribuabilului, pentru acea perioadă impozabilă din anul fiscal în care acestea au fost întreţinute. Perioada se rotunjeşte la luni întregi în favoarea contribuabilului.
  • (9) Nu sunt considerate persoane aflate în întreţinere persoanele fizice care deţin terenuri agricole şi silvice în suprafaţă de peste 10.000 m2 în zonele colinare şi de şes şi de peste 20.000 m2 în zonele montane.

(10) Deducerea personală suplimentară se acordă astfel:

  • a) 15% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată pentru persoanele fizice cu vârsta de până la 26 de ani, care realizează venituri din salarii al căror nivel este de până la nivelul prevăzut la alin. (3);
  • b) 100 de lei lunar pentru fiecare copil cu vârsta de până la 18 ani, dacă acesta este înscris într – o unitate de învăţământ, părintelui care realizează venituri din salarii, indiferent de nivelul acestora.

(11) Prin părinte, în sensul alin. (10) lit. b), se înţelege: părintele firesc, potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, adoptatorul, persoana care are copilul/copiii în încredinţare în vederea adopţiei, persoana care are în plasament copilul sau în tutelă, persoana desemnată conform art. 104 alin. (2) din Legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(12) În cazul în care copilul este întreţinut de ambii părinţi, deducerea personală suplimentară prevăzută la alin. (10) lit. b) se acordă unuia dintre părinţi prin prezentarea documentului care atestă înscrierea copilului într – o unitate de învăţământ şi a unei declaraţii pe propria răspundere din partea părintelui beneficiar.

(13) În situaţia în care părintele desfăşoară activitate la mai mulţi angajatori, în plus faţă de documentele prevăzute la alin. (12), părintele care beneficiază de deducerea personală suplimentară prevăzută la alin. (10) lit. b) are obligaţia să declare că nu beneficiază de astfel de deduceri de la un alt angajator.

(14) Deducerea personală determinată potrivit prezentului articol nu se acordă personalului trimis în misiune permanentă în străinătate, potrivit legii.

sursă: OG 16/2022

sursă Model de declarație pe propria răspundere: grup Facebook Grupul personalului auxiliar

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Angajatori din Europa caută muncitori români: 162 de posturi disponibile în nouă țări

Publicat

Publicitate

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 162 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 8 locuri de muncă vacante pentru : mecanic auto, operator CNC, technician electrician, technician mecanic, strungar universal, operator robot-placare cu laser. Calificare si experiență în domeniu. Cunostințe de limba engleză;

Germania – 50 locuri de muncă vacante pentru: lucrator in productie – procesare produse din carne, operator stivuitor, lucrător ajutor la prelucrarea metalelor, electrician, sudor MAG. Calificare și experienţa în domeniu. Cunoştinţe de limbă germană;

Irlanda – 1 loc de muncă vacante pentru îngrijitor persoane. Se solicită experiență și cunostințe de limba engleză;

Italia – 15 locuri de muncă vacante pentru șofer autobuz. Se solicită permis de conducere categ D si atestatul CQC, experienta in domeniu cel putin 1 an. Cunoștințe de limba engleză sau italiană.

Norvegia – 50 locuri de muncă vacante pentru muncitor in productie – industria piscicola. Se solicită experienţă şi cunostințe de limba engleză sau limbă scandinavă;

Publicitate

Polonia – 5 locuri de muncă vacante pentru lucrător în depozit. Calificari necesare pentru operarea motostivuitoarelor mecanice cu brat si a motostivuitoarelor mecanice cu operator care ridica sarcina. Se solicită cunostinte de limba poloneza, vorbit si scris nivel A2;

Slovenia – 9 locuri de muncă vacante pentru: finisor fațade exterioare cladiri și șofer camion. Se solicită calificare și experiență. Limba engleză/slovenă.

Spania – 20 locuri de muncă vacante pentru supervizor de linie. Supervizarea și coordonarea activităților liniei de producție într-o fermă agricolă. Se solicită experiență. Cunoștințe de bază de limba spaniolă.

Suedia – 4 locuri de muncă vacante pentru mecanic și electrician. Candidați cu experiență în mentenanță mecanică, ideal în industria grea, și care dețin o diplomă de liceu sau calificări echivalente. Cunoștințe de limba suedeza si/sau engleza.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând https://eures.anofm.ro/eures/solicitanti.html. Informaţii suplimentare la Consilierul EURES, telefon 0231536791 sau e-mail gabriela.drobota.bt@anofm.gov.ro .

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor în ultimele 48 de ore în localitățile Trușești și Văculești

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni și Secției de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi, împreună cu alte subunități de profil și sprijinul jandarmilor, au organizat marți o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor cu violență și pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, prevenirea și combaterea cauzelor generatoare de accidente rutiere, pe raza localităților Trușești și Văculești.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate aproximativ 60 de persoane și oprite, pentru control, 43 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 30 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 10.000 de lei.

 

De asemenea, au fost desfășurate activități pentru asigurarea unui climat corespunzător de ordine publică și siguranță în proximitatea unităților de învățământ și au fost efectuate controale la două localuri publice, pentru verificarea respectării normelor legale.

 

Publicitate

În același context a fost reținut un permis de conducere.

Citeste mai mult

Eveniment

IGPR: Percheziții în cazul unui bărbat care se prezenta ca ofițer SRI și a înființat o rețea de colectare de informații

Publicat

Publicitate

Polițiștii de la Crimă Organizată Alba Iulia și procurorii DIICOT Alba Iulia au efectuat, miercuri, șapte percheziții domiciliare, într-un dosar privind un bărbat care, sub pretextul că este ofițer al Serviciului Român de Informații (SRI), ar fi creat o structură capabilă să execute misiuni de culegere de informații și alte misiuni cu caracter secret.

Perchezițiile au fost în județele Arad, Timiș, Bihor și Hunedoara, într-o cauză privind săvârșirea infracțiunilor de desfășurarea, fără autorizare, a activităților specifice culegerii de informații supuse autorizării, uzurpare de calități oficiale, fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) transmis, miercuri, AGERPRES.

Din materialul probator administrat a reieșit faptul că un bărbat, în scopul obținerii facile de beneficii materiale frauduloase, ar fi acționat în diferite medii, recomandându-se ca angajat al SRI, într-o structură secretă cu atribuții în culegerea de informații și transportul corespondenței clasificate.

‘Acesta ar fi recrutat mai multe persoane, deținătoare de armament de autoapărare și pază, inclusiv unii foști combatanți în teatrele de operații care, din diferite motive, s-ar fi retras din forțele speciale ale Ministerului Apărării Naționale, altele pasionate de arme de foc, care efectuează trageri în cadrul poligoanelor autorizate deschise circuitului civil, cărora li s-a prezentat drept căpitan SRI, ce ar avea sarcina de serviciu de a organiza o structură capabilă să execute misiuni de culegere de informații și alte misiuni cu caracter secret’, arată sursa citată.

Pentru a accede în presupusa structură, persoanele recrutate ar fi fost supuse unor teste de operativitate și rezistență la stres, iar pe tot parcursul acestora ar fi fost utilizate diferite metode care le-ar fi întărit convingerea că bărbatul ar fi ofițer al structurii de informații.

Ulterior, după parcurgerea procedurii de recrutare și verificare, persoanelor acceptate li s-ar fi înmânat legitimații cu însemne specifice SRI, cu fotografie, serie și număr.

Publicitate

‘Pe timpul desfășurării pretinselor misiuni li s-ar fi solicitat să poarte armele personale, în cazul în care dețin permis de port armă, și li s-ar fi pus la dispoziție stații de emisie-recepție similare celor folosite de angajații Ministerului de Interne sau Ministerului Apărării Naționale, dar cu logo-ul Serviciului Român de Informații, pentru comunicare folosindu-se nume de cod’, precizează IGPR.

De asemenea, pentru deplasarea în diferite locații, bărbatul ar fi închiriat mijloace de transport, de un anume tip și culoare, pe care ar fi montat dispozitive care permit circulația în regim prioritar.

‘În perioada cuprinsă între finele lunii aprilie 2025 și luna iulie 2025, inclusiv, împreună sau sub coordonarea directă a bărbatului, șase dintre persoanele recrutate ar fi participat în mai multe pretinse misiuni în județele Arad, Timiș, Constanța, Satu-Mare, Bihor, Mureș și municipiul București, care ar fi presupus urmărirea și identificarea unor persoane ‘suspecte’, recoltarea de probe de apă din diverse zone, depistarea unor persoane urmărite și realizarea de fotografii în interiorul unor obiective. În acest context, ar fi interacționat și relaționat cu angajați ai Poliției, Poliției locale, dar și ai altor structuri, prezentându-se și legitimându-se drept angajați ai SRI, aflați în misiune’, se mai arată în comunicat.

Sunt puse în aplicare mandate de aducere, audierile urmând să se desfășoare la sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Alba Iulia.

Acțiunea beneficiază de sprijinul unităților subordonate Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, precum și al jandarmilor. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Centru de Resurse Antibullying, fizic și online, dedicat copiilor, profesorilor și părinților

Publicat

Publicitate

Organizația Salvați Copiii România a inaugurat, miercuri, Centrul de Resurse Antibullying, dedicat copiilor, profesorilor și părinților pentru a înțelege, a preveni și a răspunde adecvat situațiilor de bullying și pentru a îmbunătăți climatul școlar.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Centrul de Resurse Antibullying este un spațiu fizic și virtual în care școlile și grădinițele primesc sprijin real pentru a construi comunități educaționale sigure și incluzive.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

‘Este important să avem un spațiu al nostru, al celor interesați să schimbe climatul și atitudinea din școli. După cum știți cu toții, bullyingul este omniprezent cam în toate școlile noastre, din păcate. (…) 9 din 10 copii din școlile noastre sunt subiect – victimă, abuzatori ori martori la situații de bullying. Și cu toții știm cam ce efect ale bullyingul asupra sănătății copiilor, asupra bunăstării lor și ne dorim ca împreună să încercăm să găsim cea mai bună metodă, cea mai bună cale și de aceea am înființat și acest centru pentru a fi un suport în activitatea noastră’, a declarat, în deschiderea evenimentului, Gabriela Alexandrescu, președinte executiv al organizației Salvați Copiii România.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Gabriela Alexandrescu a anunțat că Centrul de Resurse Antibullying are un spațiu fizic, la sediul organizației din strada Matei Basarab nr. 23-25, și unul virtual, farabullying.ro – un spațiu fizic, dar și unul virtual atât pentru copii, cât și pentru părinți și profesori.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

‘Ne propunem și suntem pregătiți să asigurăm pregătirea profesorilor, indiferent că sunt la nivelul preșcolar, gimnazial, primar sau liceal. Dorim să dezvoltăm și să diseminăm metodologiile pe care le-am dezvoltat și, sigur, împreună să gândim altele, furnizarea de servicii de consiliere și suport atât pentru copii, cât și pentru părinți și pentru profesori, avem și echipă de psihologi care poate prelua cazurile mai dificile. Vrem să implicăm din ce în ce mai mulți și să oferim un spațiu de participare pentru copii, pentru că până la urmă ei sunt cei care găsesc cele mai bune variante și cea mai potrivită implicare pentru a preveni bullyingul și a rezolva anumite cazuri și, nu în ultimul rând, să continuăm campaniile de informare, de conștientizare, pentru că sunt foarte importante’, a spus președintele executiv al organizației.

Ea a precizat că în problema bullyingului trebuie ‘mult lucrat în educație, în prevenire’.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Publicitate

‘Trebuie tot personalul, toți actorii cheie să cunoască și să se implice – atât școala, prin profesori, manageri -, cât și părinții și, nu în ultimul rând, elevii. Elevii sunt foarte importanți’, a explicat Gabriela Alexandrescu.

Secretarul de stat Irina Danielescu (Ministerul Educației și Cercetării) a afirmat că este nevoie de un astfel de centru antibullying ‘în lupta împotriva acestui fenomen care, din păcate, nu reprezintă doar o problemă punctuală, ci este un semnal de alarmă pentru întreaga societate’.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

‘Lumea în care trăim astăzi este mult diferită față de cea de ieri, cu siguranță va fi cu totul alta mâine și toate aceste provocări trebuie să ne facă pe noi, pe toți, să gândim lucrurile dintr-o altă perspectivă. Ritmul accelerat al acestor transformări se datorează nu doar tehnologiei din zilele noastre, dar și evoluției societății, schimbării de mentalități. Știm că elevii, copiii, adolescenții sunt cei care se adaptează cel mai ușor la aceste transformări, pe când noi, adulții, suntem cei mai reticenți în fața acestora. Prin urmare, unele dintre lucrurile care funcționau până astăzi nu mai dau rezultate în zilele noastre. De aceea, timpurile ne obligă să regândim și să reformulăm, să reconstruim multe din lucrurile pe care le-am promovat până acum’, a subliniat Irina Danielescu.

Ea a adăugat că Ministerul Educației ‘are mai multe instrumente prin care luptă împotriva bullyingului’.

‘Noi știm ce valori trebuie să transmitem, știm ce trebuie să facem, cred că trebuie să regândim puțin în zilele noastre modul în care le facem, raportat la toate schimbările pe care le trăim. Noi privim și mediul online foarte mult, nu doar către comunități, către părinți, acolo unde copiii se refugiază foarte des, și trebuie să găsim împreună modalități de a comunica real cu ei și a le înțelege toate nevoile, aspirațiile, vulnerabilitățile, astfel încât să putem să acționăm eficient’, a mai spus secretarul de stat.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending