Connect with us

Eveniment

Cum poți scăpa de amenda radar și cum funcționează noile radare fixe instalate pe drumuri în cadrul sistemului e-SIGUR

Publicat

Publicitate

Cum poți scăpa de amenda radar: Sistemul de monitorizare a traficului rutier e-SIGUR, înființat prin lege încă din 2022, a fost inaugurat în ianuarie 2025, scrie alba24.roPoliția Română a activat sistemul e-SIGUR, iar primele radare fixe au fost deja instalate pe drumuri, potrivit unei postări de pe pagina oficială de facebook a Poliției Române.

Acestea sunt primele radare fixe pentru măsurarea vitezei implementate în România, ca parte a sistemului e-SIGUR.

Șoferii care depășesc limita de viteză pe autostrăzile A1 și A2, precum și pe drumul național DN2 din județul Vrancea, vor primi amenzile direct acasă.

„Camerele mobile (cunoscute sub numele de pistoale radar), amplasate pe marginea drumului, înregistrează activitatea din trafic în zona supravegheată. Înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști” au precizat polițiștii.

Cum poți scăpa de amenda radar

Verifică legalitatea procesului verbal

Publicitate

Analizează procesul-verbal primit. Poți contesta amenda dacă:

  • Datele sunt incorecte: Verifică dacă informațiile despre mașină, locație sau viteză sunt corecte.
  • Semnătura lipsește: Dacă procesul-verbal nu este semnat de agentul constatator, acesta poate fi considerat invalid.
  • Termenele nu au fost respectate: Procesul-verbal trebuie să fie emis și comunicat în termenul legal specificat de lege (de obicei, 15 zile).

Solicită dovezi

În cazul unei amenzi radar, ai dreptul să ceri:

  • Fotografia sau filmarea care atestă viteza înregistrată. Verifică dacă:Mașina ta este clar identificabilă.
  • Radarul era omologat și verificat periodic.

Consultă un avocat

Un specialist în drept rutier te poate ajuta să identifici posibile greșeli în emiterea amenzii și să-ți pregătești apărarea.

De multe ori, un avocat poate crește șansele de anulare a sancțiunii.

Plătește amenda redusă (dacă nu contești)

Dacă nu dorești să contestezi amenda, poți beneficia de reducerea la jumătate a sumei, dacă o plătești în termenul legal (de obicei, 15 zile).

Cum poți scăpa de amenda radar: ce să nu faci

Nu încerca să eviți plata pe căi ilegale. Orice falsificare sau întârziere intenționată poate atrage consecințe mai grave.

Respectă legislația rutieră pe viitor pentru a evita alte amenzi.

Contestă amenda în instanță

Dacă consideri că amenda este nedreaptă, poți depune o contestație:

Termen: Ai 15 zile de la primirea procesului-verbal pentru a depune contestația la judecătoria competentă din zona unde a fost emisă amenda.

Documente necesare: Include o copie a procesului-verbal, dovada plății taxei de timbru (dacă este cazul) și orice alte dovezi relevante (fotografii, filmări, declarații).

Motive de contestație: Invocă aspecte precum erori ale radarului, neclaritatea dovezilor sau încălcarea procedurilor legale.

Cum poți scăpa de amenda radar: ce poți folosi în instanță

Instanța de judecată decide anularea amenzii auto în situațiile în care aceste informații sunt incorecte sau lipsesc:

  • datele agentului constatator (nume, prenume, funcție, instituție);
  • datele de identificare ale contravenientului, inclusiv CNP-ul;
  • data și locul unde a fost încheiat procesul-verbal;
  • descrierea faptelor, inclusiv menționarea datei, orei, a locului și a împrejurărilor;
  • încadrarea faptei în textul legii și identificarea prevederilor legale încălcate;
  • semnătura agentului constatator trebuie să fie pe fiecare pagină a procesului-verbal.

Care sunt limitele de viteză în România

În România, limitele de viteză diferă în primul rând în funcție de tipul de drum pe care se aplică.

Viteza maximă acceptată este de:

  • 50 km/h în localitate;
  • 90 km/h pe drumurile naționale sau județene;
  • 100 km/h pe drumurile europene;
  • 120 km/h pe drumurile expres;
  • 130 km/h pe autostradă.

Amenda pentru nerespectarea vitezei

  • 10-20 km/h: 2-3 puncte de amendă;
  • 21-30 km/h: 4-5 puncte de amendă;
  • 31-40 km/h: 6-8 puncte de amendă;
  • 41-50 km/h: 9-20 puncte de amendă;
  • peste 50 km/h: 9-20 puncte de amendă + suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile.
  • peste 70 km/h: 9-20 puncte de amendă + suspendarea permisului de conducere pentru 120 de zile.

Punctul de amendă este stabilit, începând cu 1 ianuarie 2025, la 202,5 de lei.

Asta înseamnă că cea mai mică amendă pentru depășirea limitei de viteză este de 405 lei, iar cea maximă e de 4.050 de lei.

Confuzia legată de zecile de radare fixe care urmează să fie instalate pe drumuri

În spațiul public a circulat o listă cu zeci de radare fixe care ar fi fost sau urmează să fie instalate pe tot atâtea sectoare de drum din România.

Europa Liberă a aflat că este vorba de fapt, despre o confuzie.

Lista, de fapt, include punctele cu camere pentru depistarea șoferilor care circulă fără rovinietă, explică purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Drumuri (CNAIR), Alin Șerbănescu.

Sunt aproximativ 100 de camere de monitorizare a rovinietei în România.

Confuzia vine din faptul că CNAIR are în pregătire un proiect de aproximativ 16 milioane de euro (80 de milioane de lei), cu finanțare din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), prin care ar urma să fie instalate peste 400 de radare fixe.

Contractul nu a fost încă scos la licitație publică, iar operarea sistemului are termen până la final de 2026.

„Locurile unde vom instala acele radare fixe poate să coincidă, dar în foarte puține cazuri, cu cele unde sunt camerele pentru rovinietă, care sunt adeseori în zone mai puțin expuse vitezei.

Ori prin radarele pentru depistarea vitezomanilor vizăm locurile expuse accidentelor grave”, a explicat Șerbănescu.

De altfel, până în 2030, România își propune să reducă cu 129 numărul punctelor negre de pe șosele, care semnalează o zonă cu risc ridicat de producere a accidentelor rutiere. În prezent sunt aproape 270 de astfel de zone.

Foto: Poliția Română

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Permisul de conducere ar putea fi suspendat pentru neplata amenzilor. Noi reguli și la achiziția unei mașini

Publicat

Publicitate

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat vineri că Guvernul Bolojan intenționează să adopte măsuri ferme pentru combaterea neplății amenzilor și taxelor, relatează alba24.ro.

Una dintre cele mai importante propuneri este suspendarea permisului de conducere pentru șoferii care nu își achită amenzile de circulație în termen de 90 de zile.
„Permisul va putea fi restituit doar după ce se face dovada achitării tuturor obligațiilor restante. Dacă mai există datorii, permisul rămâne suspendat”, a explicat ministrul.

Reguli noi pentru radierea și cumpărarea autovehiculelor
Radierea unui vehicul va fi posibilă doar cu prezentarea unui certificat de atestare fiscală, care să confirme absența datoriilor către bugetul local.

De asemenea, cumpărarea unei mașini va fi condiționată de lipsa restanțelor fiscale ale cumpărătorului — o schimbare importantă față de situația actuală, în care doar vânzătorul trebuie să prezinte acest document.

Autorizațiile de construire, legate de plata datoriilor
Guvernul mai pregătește o măsură care va condiționa eliberarea autorizațiilor de construire de plata integrală a tuturor taxelor și amenzilor de către solicitant.

În plus, va fi introdus un cadru legal care va permite utilizarea dronelor pentru identificarea clădirilor și a suprafețelor acestora, în vederea actualizării și verificării bazei de date fiscale.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Noi reguli de salarizare, mai puțini polițiști locali. Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan

Publicat

Publicitate

Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan. Guvernul condus de Ilie Bolojan pregătește o reformă amplă a administrației locale, care va include plafonarea numărului de angajați din primării și consilii județene, precum și limitarea numărului de polițiști locali și introducerea unei grile de salarizare unice pentru anumite localități.

Pentru primării, principalul criteriu în stabilirea numărului maxim de posturi va fi numărul de locuitori. În cazul consiliilor județene, indicatorii vor fi mai detaliați, incluzând numărul de unități administrativ-teritoriale din județ, existența unui spital județean în subordine și alți factori.

Scopul acestor măsuri este de a elimina discrepanțele actuale: în prezent, există primării cu un număr redus de angajați care funcționează eficient, dar și primării cu personal numeros, fără îmbunătățiri vizibile ale serviciilor publice.

Acolo unde personalul este supradimensionat, va fi necesară reducerea acestuia. În schimb, primăriile care au un număr redus de angajați nu vor fi afectate.

În premieră, un funcționar public va putea avea norma împărțită între două – trei primării.

”La o primărie mică, colaborarea între primării este foarte importantă. Un contabil poate rezolva problemele de contabilitate cu o jumătate de normă la primărie, o jumătate de normă la alta.

Publicitate

Sunt situații în care nu mai avem biblioteci în rural și un bibliotecar poate lucra la două primării. Un bilbiotecar la o comună mică nu se justifică cu normă întreagă” a spus Bolojan.

Limitarea numărului de polițiști locali și reducerea suprapunerilor de competențe

Guvernul intenționează și modificarea normei privind numărul de polițiști locali. În prezent, standardul este de 1 polițist local la 1.000 de locuitori, însă această normă va fi majorată, întrucât există orașe care funcționează bine cu 1 polițist la 2.000 de locuitori, în timp ce altele depășesc limita legală din cauza constrângerilor juridice.

Se vor lua măsuri pentru a evita suprapunerile de atribuții cu Poliția Națională, inclusiv:

  • organizarea de dispecerate comune;

  • utilizarea eficientă a sistemelor de supraveghere video;

  • coordonarea clară a echipajelor.

Reforma administrației locale: Salarii plafonate în localitățile cu venituri insuficiente

O altă măsură esențială este stabilirea unei grile de salarizare unice pentru localitățile care nu-și pot acoperi din venituri proprii nici măcar cheltuielile de personal.

Această grilă, aplicabilă la nivel național, nu va putea fi depășită, având în vedere că statul acoperă deja, prin transferuri, o parte importantă din cheltuielile acestor administrații.

Citeste mai mult

Eveniment

Motivul întârzierii recalculării pensiilor. Ce explicații dă ministrul Muncii, Florin Manole

Publicat

Publicitate

Întârzierea recalculării pensiilor are cauze obiective, printre care și implementarea în sistem a contribuției CASS pentru pensiile mai mari de 3.000 de lei, a explicat vineri ministrul Muncii, Florin Manole, în cadrul unei dezbateri organizate de IMM România, scrie alba24.ro.

”Există și un argument obiectiv pentru care se poate accepta o mică întârziere de la termenul asumat.

Argumentul obiectiv este că, între timp, Casei de Pensii i-a revenit și tema implementării în sistem a CASS-ului pentru pensiile de peste 3.000 lei.

Dar, e un termen asumat acolo de către o instituție și va trebui să-l urmărească și să-l îndeplinească”, a precizat ministrul, potrivit Agerpres.

El a mai spus că mulți dintre angajații Caselor de pensii lucrează în condiții improprii.

”Nu vreau să scuz conducerea, mai ales conducerea anterioară a Casei de Pensii, pentru ca actuala conducere are mai puțin de două luni, dar există condiții de muncă foarte proaste la unele case de pensii și este bine să se știe asta.

Publicitate

Tot discursul public despre bugetari are și exemple concrete, relevante și clare de bugetari care poate nu-și fac treaba, dar sunt sute de mii de oameni în sistemul bugetar care muncesc pe bune, care sunt competenți, care sunt serioși și care, uneori, lucrează în condiții improprii.

Să știți că pentru acești oameni cu venituri mici sau medii, condițiile vătămătoare chiar există atunci când lucrezi cu dosare de pensii vechi de zeci de ani, cu praf, cu acarieni și cu alte probleme”, a afirmat Manole.

Ministrul a menționat că s-au făcut și abuzuri cu acordarea sporului de condiții vătămătoare.

”S-au abuzat în niște birouri și au plătit oameni modești, simpli și muncitori care chiar lucrează în genul ăsta de activitate.

Mi-a scris un muzeograf, cu toate studiile făcute, cu doctorat, cu totul în specialitate, că n-are un salariu mare și că pentru el condițiile vătămătoare într-un subsol de muzeu chiar există.
Și că e frustrat că are doctorat, că are toate studiile în profesie, că lucrează de zeci de ani acolo și că este tratat la grămadă cu foarte mulți despre care se spune că nu-și fac treaba, sunt neserioși, profită și care sunt ca omul gras care stă pe mediul economic slab.

Pentru acești oameni există nedreptăți care trebuie reglate”, consideră ministrul Muncii.

Angajații caselor de pensii din țară lucrează, în prezent, la dosarele pensionarilor anticipat care au ajuns la limită de vârstă. Modulul din softul de pensii e funcțional de puțin timp, la mai bine de zece luni de la intrarea în vigoare a noii legi.

Citeste mai mult

Eveniment

Narcis Ilaș a semnat un nou contract, valabil patru ani, cu FC Botoșani

Publicat

Publicitate

Echipa de fotbal FC Botoșani a anunțat, vineri, prin intermediul site-ului oficial, prelungirea pe o perioadă de patru ani a contractului jucătorului Narcis Ilaș, împrumutat în sezonul trecut la Ceahlăul Piatra Neamț.

‘Revenit în această vară la FC Botoșani, după împrumutul la divizionara secundă Ceahlăul Piatra Neamț, jucătorul Narcis Ilaș a semnat un angajament valabil pe 4 ani. În această vară, prin felul în care s-a pregătit în cele două stagii de pregătire centralizate ale echipei de la Putna și din Austria, Narcis Ilaș l-a convins pe antrenorul Leo Grozavu că merită să facă parte din lotul pe care acesta mizează în această a 13-a aventură consecutivă a ‘roș-alb-albaștrilor’ în prima ligă. Mult succes ‘Combi’, și la cât mai multe realizări în acest sezon în tricoul ‘roș-alb-albaștrilor”, precizează sursa citată.

Născut pe 27 martie 2007, Ilaș este un produs sută la sută al școlii botoșănene de fotbal, având și selecții la loturile naționale de juniori.

Narcis Ilaș, care este un jucător polivalent, evoluând atât în flancul drept, cât și în cel stâng, a fost integralist în meciul cu Farul Constanța, scor 1-1, din prima etapă a Superligii.

În această vară, FC Botoșani i-a mai transferat pe Sebastian Mailat (Sepsi OSK), Andrei Dumiter (FC Voluntari), Riad Suta (NK GOSK Gabela). De asemenea portarii Giannis Anestis și Luka Kukic și-au prelungit contractele cu FC Botoșani
AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending