Connect with us

Eveniment

Cum ești furat în service: Metode prin care proprietarii de maşini pot fi înşelaţi

Publicat

Publicitate

Atunci când vine vorba de reparaţii auto, fiecare proprietar de maşină vrea să primească servicii de calitate la un preţ corect, iar acest lucru ar trebui să fie garantat într-un service auto de încredere. Cu toate acestea, există mecanici şi service-uri care încearcă să profite de clienţii lor prin diverse metode de înşelăciune.
Într-un serviciu auto există numeroase modalităţi prin care poţi fi furat. De la preţuri nerealiste la reparaţii inutile, există diverse metode prin care proprietarii de maşini pot fi înşelaţi. Dar, cu atenţie şi câteva canale de informare, poţi fi sigur că nu vei cădea în plasa acestor escroci. În cele ce urmează, prezentăm opt metode prin care poţi fi furat în service-ul auto şi cum poţi să-i prinzi.

1. Piese de schimb înlocuite cu unele de calitate inferioară
Mulţi mecanici pot înlocui piesele de schimb cu unele de calitate inferioară sau chiar cu piese aflate în stare de uz. De exemplu, pentru a economisi bani, un mecanic poate înlocui o piesă uzată cu o altă piesă la fel de veche ce provine de la o maşină în dezmembrare. Pentru a evita această problemă, cere să vezi piesele de schimb înainte de a fi înlocuite şi cere aprobarea ta înainte de a fi efectuate reparări.

2. Preţuri nerealiste
Uneori, mecanicii pot oferi preţuri nerealiste pentru a atrage clienţi şi a-i păcăli. Una dintre cele mai bune modalităţi de a evita aceasta este de a cerceta mai multe service-uri auto şi de a compara preţurile.

3. Nu schimbă consumabilele
Consumabilele, cum ar fi filtrele de aer, ulei și combustibil, sunt esențiale în cadrul operațiunilor de revizie și determină un număr mare de clienți să solicite serviciile unui service auto. Din păcate, este aici unde se înregistrează cele mai multe furturi, deoarece angajații nu înlocuiesc consumabilele, deși pe fișă este consemnat că au fost înlocuite. Acest lucru poate crea o pagubă de circa 300 de lei, când un filtru vechi și „curățat” este montat în locul unuia nou. Pentru a preveni astfel de situații, este recomandat să marchezi consumabilele cu un marker discret, astfel încât să poți verifica dacă au fost schimbate sau nu. De asemenea, poți solicita să primești și piesele vechi, pentru a fi sigur că consumabilele au fost înlocuite așa cum ai solicitat.

4. Cote de muncă fictive
Uneori, mecanicii pot factura cote de muncă foarte mari pentru a-şi maximiza profiturile. De exemplu, un mecanic poate declara că înlocuirea unei conducte de frână a necesitat trei ore de muncă, în timp ce operaţiunea ar fi durat numai o oră. Aceasta poate fi evitată prin solicitarea unui raport detaliat cu privire la timpul necesar pentru efectuarea fiecărei reparaţii.

5. Servicii inutile
Mecanicii pot recomanda uneori servicii inutile sau nu necesare pentru a-şi majora profiturile. De exemplu, un mecanic poate spune că trebuie înlocuită o piesă care nu prezintă defecţiuni, numai pentru a-şi justifica preţul facturat. Pentru a evita această problemă, insistă să primeşti un raport scris cu privire la toate reparările necesare.

Publicitate

6. Nu schimbă, de fapt, uleiul
Dacă crezi că aducerea lichidului de schimb pentru uleiul mașinii tale este suficient pentru a te asigura că acesta a fost înlocuit cu un ulei nou și de calitate, ar trebui să fii atent. Mulți mecanici nu schimbă în totalitate uleiul uzat, ci doar o parte din acesta, iar restul îl completează cu uleiul tău nou. În final, o parte din uleiul pe care l-ai adus îți va fi folosit, iar restul va rămâne la mecanic.

Dacă vrei să te asiguri că operațiunile de service sunt efectuate corect și transparent, atunci ar trebui să alegi un service auto care îți oferă posibilitatea să observi fiecare etapă a operațiunii, prin intermediul unui geam transparent. Această metodă este eficientă și poate fi aplicată la orice tip de operațiune de service.

7. Încărcarea cu taxe
Încărcarea cu taxe suplimentare este o practică des întâlnită în unele service-uri auto. De exemplu, o maşină poate fi ţinută mai mult timp decât este necesar, pentru a fi taxată un tarif mai mare, sau serviciile pot fi facturate la un preţ mai mare decât cel practicat. Este important să întrebi înainte de a depune maşina la service care este tariful pentru diverse servicii.

6. Utilizarea pieselor contrafăcute
În unele cazuri, mecanicii pot utiliza piese contrafăcute, care sunt mult mai ieftine decât piesele originale şi care pot fi de calitate inferioară. Aceasta poate fi evitată prin verificarea autenticităţii fiecărei piese înainte de a fi instalată.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ninsorile opresc lucrările pe Transalpina: Redeschiderea drumului, amânată din cauza vremii

Publicat

Publicitate

Transalpina rămâne temporar închisă, după ce ninsorile recente au determinat autoritățile să suspende lucrările de redeschidere a unuia dintre cele mai spectaculoase drumuri montane din România – DN 67C.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Craiova a anunțat luni că operațiunile de curățare și reabilitare au fost întrerupte din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile din zonă.

Lucrările pentru redeschiderea circulației între Rânca și Obârșia Lotrului, suspendate din cauza condițiilor meteo

Stratul de zăpadă proaspăt depus între Rânca și Obârșia Lotrului face imposibilă continuarea în condiții de siguranță a lucrărilor pentru redeschiderea circulației rutiere pe DN 67C – Transalpina, între Rânca și Obârșia Lotrului.

„Lucrările de punere în siguranță în vederea redeschiderii circulației rutiere se suspendă până când condițiile meteo permit efectuarea lucrărilor în siguranță”, a transmis DRDP Craiova luni, într-o postare pe Facebook.

 

Transalpina, cunoscută și sub denumirea de Drumul Național 67C sau „Drumul Regelui”, este cel mai înalt drum rutier din România, atingând altitudinea maximă de 2.145 metri în Pasul Urdele.

Publicitate

În fiecare an, redeschiderea acestui drum montan reprezintă o provocare pentru drumari, fiind direct dependentă de condițiile meteorologice din zonă.

Citeste mai mult

Educație

„Nu e corect să evaluăm doar la două materii!”. Ce planuri are ministrul Educației pentru admiterea în liceu

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației, Daniel David, susține că nu este corect ca la Evaluarea națională de la clasa a VIII-a să fie doar două materii, atât timp cât elevilor li se cer mai multe competențe.

Fiindcă întrebarea e: și cu celelalte competențe cheie ce facem?! Ele nu au nevoie de niște valori standardizate, ca să știm – le-au asimilat copiii, nu le-au asimilat, să știm cum se compară o școală cu o altă școală, să știm cum se comportă profesorii?! (…). Și atunci corect este să evaluăm toate competențele cheie.

Acum este o discuție, că am fost surprinși de mișcarea pe care a făcut-o Comisia Europeană la început de an, că ați văzut că au discutat despre faptul că cele opt competențe-cheie ar trebui cumva minimal să fie reduse la cinci ‘basic skills’, adică cinci competențele focalizate pe abilități’, a declarat Daniel David, potrivit Agerpres.

Admiterea la liceu: metodologie de ocupare a locurilor

El a spus că ia în calcul și o metodologie pentru ocuparea locurilor în licee.

„Sunt de acord și vreau să păstrez ideea bună din lege (…) ca măcar până la 50% din locurile pe care le avem la licee să poată să fie ocupate printr-un examen organizat de licee. Sigur, aici va trebui să fim atenți la ce metodologie facem, ca să avem niște standarde prin care să nu devină un business foarte personal al unor unități școlare. Cred că este un lucru important. În același timp, cred că trebuie să vină după examenul național. (…)

Poate cineva în ziua respectivă chiar a avut o zi proastă când dă examenul național. Poate e foarte bun la Biologie și Chimie și pur și simplu la Matematică și Limba și literatura română, ca urmare a unei zile proaste, ne-am trezit că are o notă foarte mică. I-ai omorât orice șansă de a merge la un liceu bun, într-o zonă de Științe.

El poate fi foarte, foarte bine pregătit pe acele componente. Deci, aș lăsa-o, dar după o metodologie în care să controlăm, ca să spun așa, arbitrariul și lucrurile incorecte care pot să apară”, a explicat ministrul Educației.

Publicitate

Tot ca ”principiu”, a arătat el, ar descentraliza și mai mult spre licee și spre specializări chiar, ca să acorde ponderi diferite pentru disciplinele care vor intra în Evaluarea națională.

”Din nou mi se pare că personalizăm bine educația dacă facem acest lucru. Eu am avut o problemă de la început cu acest examen de clasa VIII-a, pentru că este nenatural într-un sistem obligatoriu. Adică, când noi știm că învățământul obligatoriu va merge până la nivel de liceu, tu să faci un examen atât de greu, complicat, pe două materii, care după aceea să marcheze traiectoria de viață a copilului, cred că este incorect”, a transmis ministrul Educației.

Citeste mai mult

Eveniment

Prezidențiale2025: Nicușor Dan spune că ar putea depune jurământul în fața Parlamentului lunea viitoare

Publicat

Publicitate

Președintele ales, Nicușor Dan, a afirmat că ar putea depune jurământul în fața Parlamentului lunea viitoare, în condițiile în care Curtea Constituțională urmează să valideze joi rezultatul alegerilor prezidențiale.

‘Dacă nu se întâmplă nimic extraordinar, o să fie o ședință a Curții Constituționale joi, la amiază, în care se validează alegerile și jurământul se depune în fața Parlamentului, foarte probabil, luni, la amiază’, a declarat Nicușor Dan, luni, pentru B1 Tv.

El a spus că ar putea efectua prima vizită externă la Bruxelles. ‘Chișinău, Bruxelles sau Washington. Probabil că Bruxelles’, a menționat Nicușor Dan.

Președintele ales i-a indicat pe Valentin Naumescu, Corneliu Bjola, Iulian Fota drept posibili consilieri în domeniul politicii externe.

‘Am lucrat cu niște oameni care m-au ajutat pe viziunea pe politică externă. În măsura în care dumnealor vor dori să se implice, cu mare plăcere. (…) Domnul Naumescu, domnul Bjola, domnul Fota’, a explicat el.

Nicușor Dan a reiterat că unul dintre obiectivele sale va fi clarificarea responsabilităților pentru modul în care s-au desfășurat alegerile prezidențiale din noiembrie 2024.

Publicitate

‘Ce s-a întâmplat la alegerile din noiembrie a fost un eșec și, ca președinte, vreau să lămurim cât de repede și cât mai temeinic chestiunea asta, pentru că nu e normal ca după șase luni, din noiembrie, să știm doar că avem un om de afaceri care a dat un milion de euro către niște influenceri. Cam acesta este rezultatul. Ca președinte voi încerca să clarific responsabilitățile pe ce s-a întâmplat în alegerile din noiembrie’, a transmis Nicușor Dan. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

FOTO: „Diferiți, dar egali”: Mobilitate de învățare pentru profesori la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu – Albești

Publicat

Publicitate

În perioada 12 -16 mai 2025, la Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești a avut loc cea de-a treia mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”, o mobilitate de învățare pentru profesorii din cele patru școli partenere: Școala Gimnazială Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești – ROMÂNIA; OU „Sv. sv. Kiril i Metodiy“ – BULGARIA; OOU Petar Pop Arsov – MACEDONIA DE NORD și Canakkale Provincial National Education Directorate – TURCIA.

În cele cinci zile petrecute în România, școlile partenere din cadrul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali” au participat la numeroase activități și workshop-uri în vederea dezvoltării unor competențe civice, sociale, a unor abilități de cooperare, de integrare, de învățare a obiceiurilor și tradițiilor celorlalți. Astfel, cei zece profesori prezenți la unitatea de învățământ din România au descoperit tradițiile populare românești, au participat la activități ce au presupus incluziunea, diversitatea culturală și multiculturalism, toate fiind realizate cu scopul de a fi aplicate în școlile partenere pentru a atinge obiectivul combaterii abandonului școlar, a prevenirii eșecului școlar și pentru a elimina barierele sociale, etnice și de orice altă formă de discriminare.

Programul mobilității a cuprins următoarele activități:

  1. Ziua 1: deschiderea mobilității (la care au participat inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, prof. Bogdan Suruciuc, inspector – prof. Sandu Liliana Cristina și primarul comunei Albești – Cristian Câmpanu); vizitarea Școlii Gimnaziale Nr. 2 Tudor Vladimirescu-Albești; participarea la workshop-ul pe tema incluziunii „Include-mă în viața ta!”; vizitarea Primăriei Albești și participarea la o masă rotundă pe tema educației și a sistemului de învățământ din școlile partenere în proiect.
  2. Ziua 2: Plantarea copacului prieteniei – simbolul proiectului Erasmus + „Diferiți, dar egali”; participarea la workshop-ul realizat în parteneriat cu părinții (vizitarea afacerilor locale ale părinților); participarea la workshop-ul pe tema diversității culturale „Încondeierea ouălor. Tradiție de zeci de ani” la Muzeul de Etnografie din Trușești.
  3. Ziua 3: Vizitarea orașului Iași. Descoperirea unor obiective turistice și culturale reprezentative pentru zona Moldovei: Palatul Culturii; Biserica Sfinții Trei Ierarhi; Biserica Sf. Nicolae Domnesc; Teatrul „Vasile Alecsandri”; Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” – Sala Pașilor Pierduți.
  4. Ziua 4: Pe urmele lui Mihai Eminescu: activități culturale care au presupus vizitarea Bisericii Uspenia (unde a fost botezat poetul); vizitarea Casei Memoriale „Mihai Eminescu” din Ipotești; vizitarea Muzeului din Ipotești și drumeție spre „lacul cu nuferi”; cina tradițională.
  5. Ziua 5: participarea la workshop-ul „Uniți prin diversitate!” – realizarea unei capsule a timpului în care fiecare țară parteneră a transmis un mesaj care va rămâne pentru eternitate; ceremonia de decernare a certificatelor; încheierea mobilității.
  6. Proiectul Erasmus + „Diferiți, dar egali”, un proiect de Educație școlară, KA2, parteneriate la scară mică, nr. ref. 2023-2-RO01-KA210-SCH-000177472, a fost implementat în școlile partenere încă din mai 2024, având ca obiective: creșterea gradului de participare a elevilor la activitatea școlară din instituțiile partenere; dezvoltarea comportamentului responsabil al comunităților școlare în raport cu egalitatea de șanse; cultivarea unei relații mai bune între părinți și școli prin inițierea unui număr sporit de activități comune școală-familie-comunitate: activități de consiliere parentală, programe educaționale dezvoltate în școlile partenere și scăderea discriminării elevilor vulnerabili din școlile partenere.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending