Connect with us

Actualitate

Cu ochii pe SAMSARII auto. ANAF începe vânătoarea celor care vând „poate sute de maşini într-un an”

Publicat

Publicitate

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) are acces din august la datele Registrului Auto Român despre samsarii de maşini care încearcă să vândă autoturisme fără să plătească taxe, a declarat preşedintele Agenţiei, Lucian Ovidiu Heiuş, menţionând că sunt persoane fizice care aduc zeci de maşini, „poate sute de maşini într-un an”.

„Ni se pun la dispoziţie datele pe care le au ei (Registrul Auto Român – RAR – n.r) şi de acolo noi extragem şi vedem cine are un rulaj foarte mare de maşini care sunt vândute, vedem la ce preţ sunt vândute. Iar mecanismul era relativ simplu: te duci şi cumperi pe achiziţie intracomunitară, ca să eludezi plata TVA vii şi o înregistrezi la o factură mai mică în România şi atunci nu plăteşti TVA, sau mai nou şi-au deschis firme în Bulgaria încercând cumva să evite Fiscul din România. Sunt şi persoane fizice care aduc zeci de maşini, poate sute de maşini într-un an, evită să plătească, dar care obţin venituri din această activitate. Şi acum având acest protocol noi vedem dacă apare pe numele lui Popescu Gheorghe că a dus 60 de maşini într-un an. Nu poţi să aduci şi să vinzi 60 de maşini că nu îţi place ţie. Poţi să îţi cumperi o maşină, să nu fi mulţumit de ea, sau vrei să o vinzi sau ceva. Una, două, dar când vinzi 60, de fapt tu să nu ai niciun venit e clar că acolo e o activitate care nu este în regulă. Iar cei care merg pe societăţi comerciale, tendinţa lor e de a găsi tot felul de tertipuri pentru a nu plăti TVA”, a explicat Lucian Ovidiu Heiuş.

Conform instituţiei, activitatea configurată în baza protocolului încheiat între ANAF şi RAR nr. 1039 din data de 2 martie 2022, prin care RAR şi-a asumat colectarea informaţiilor despre facturi şi transmiterea acestora către ANAF, s-a realizat efectiv de la data de 2 august 2022.

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a demarat, cu sprijinul Centrului Naţional pentru Informaţii Financiare – CNIF, procesul de dezvoltare a aplicaţiei informatice de gestionare a acestor date, în prezent fiind finalizată vizualizarea datelor şi criteriile de selecţie, iar modulul de posibilitate editare fiind în curs de testare. Urmează a fi implementat în decursul următoarei săptămâni, modulul de gestionare a listelor.

În această primă lună, personalul angrenat în această activitate, 4 inspectori şi şeful de serviciu, s-a concentrat asupra identificării următoarelor :persoane juridice române care prezintă risc fiscal; societăţi deschise de persoane fizice române în alte state pentru a evita plata TVA.

Conform ANAF, au fost astfel identificate 15 societăţi cu achiziţii intracomunitare de 53 milioane lei, cu risc de neplata TVA. Au fost dispuse 2 măsuri asiguratorii în sumă de 1,856 milioane de lei, o amendă de 20.000 lei şi au fost indisponibilizate 2 autovehicule la sediul unui transportator.

Publicitate

În ceea ce priveşte societăţile deschise de persoane fizice române în alte state pentru a evita plata TVA, pentru identificare au fost analizaţi furnizorii pentru aproximativ 2.000 de autovehicule, în urma cărora s-au făcut demersuri de cooperare externă (SCAC sau mesaje în baza acordului cu Bulgaria) pentru un număr de : 22 societăţi din Bulgaria. S-au primit date pentru 12 dintre acestea, valoarea achiziţiilor intracomunitare fiind de 27,619 milioane de euro, estimat un prejudiciu pe teritoriul României de peste 5,25 milioane de euro. Pentru 7 societăţi deja s-au iniţiat demersuri pentru verificare, urmând a se realiza procedurile de înregistrare din oficiu pe teritoriul României.

De asemenea, s-au demersuri pentru 14 societăţi din Slovacia, una din Germania, una din Italia şi 4 din Ungaria pentru care s-au iniţiat verificări SCAC şi un warning Eurofisc.

Concomitent, în decurs de 10 zile, au fost identificate 14 autovehicule noi, vechime până în 6 luni sau mai puţin de 6000 km, achiziţionate de persoane fizice fără depunerea decontului special de taxă şi care au o valoare de 644.078 euro. Conform ANAF, se vor analiza datele la zi, pentru acestea urmând ca după data de 25 septembrie a fi demarate acţiuni de verificare documentară pentru impunerea TVA.

Instituţia precizează că volumul zilnic de date este între 1.300-1.800 de autovehicule. Au mai fost identificate situaţii de vehicule cu preţuri de achiziţie subevaluate, de exemplu auto de 50.000 euro contractat cu 1.000 euro, persoane fizice împuternicite de alte persoane fizice, între 50-100 de auto/lună, care aparent nu îşi înregistrează veniturile, precum şi de multe documente aparent false, contracte cu date de identificare furnizor indescifrabile, societăţi externe cu coduri de TVA invalide etc.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Cătălin Silegeanu: Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

Publicat

Publicitate

COMUNICAT DE PRESĂ

Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

 

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a reacționat prompt la interpelarea depusă de senatorul Cătălin Silegeanu privind starea sediului în care funcționează Serviciul Rutier și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul IPJ Botoșani, anunțând că se află în derulare proceduri pentru identificarea unui nou spațiu.

 

Potrivit documentului transmis de MAI, starea clădirii în care funcționează cele două servicii, precum și limitările logistice semnalate justifică necesitatea unei relocări. Ministerul precizează că situația este analizată în colaborare cu autoritățile locale, iar soluția vizată este găsirea unui imobil care să asigure condițiile tehnice și operaționale specifice.

Publicitate

 

Interpelarea senatorului Silegeanu a pornit de la sesizările unor angajați ai IPJ Botoșani, care au descris spațiul actual drept impropriu desfășurării activităților curente, cu instalații depășite și zone degradate.

 

„Problema sediului Serviciului Rutier din Botoșani mi-a fost semnalată de mai mulți angajați care lucrează acolo zi de zi. Spațiul nu mai corespunde cerințelor de funcționare, iar faptul că în același imobil este organizat și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase face situația și mai urgentă. MAI confirmă necesitatea schimbării sediului și a început procedurile pentru identificarea unui imobil nou, împreună cu autoritățile locale”, a afirmat senatorul Cătălin Silegeanu.

 

Acesta a precizat că va monitoriza întregul proces până la finalizarea relocării și la asigurarea unui spațiu care să permită funcționarea normală a celor două servicii. „Este un punct de plecare important, pentru că ambele servicii au nevoie de un spațiu care să le permită să-și facă treaba în condiții normale”, a punctat parlamentarul botoșănean.

 

Ministerul nu a indicat încă un termen estimativ pentru finalizarea procedurilor, însă răspunsul oficial plasează problema pe agenda instituțională, cu statut de prioritate.

Citeste mai mult

Educație

Dealurile și văile din Hănești, pline de colinde și bucurie: Copiii școlii „Teofil Vâlcu” au adus spiritul Crăciunului în toată comuna

Publicat

Publicitate

Dealurile și văile din Hănești au prins viață în acest final de săptămână, când sute de copii din școlile și grădinițele comunei au adus spiritul sărbătorilor de iarnă mai aproape de oamenii din comună. Cu chiote, colinde și multă voie bună, elevii au colindat profesorii, părinții și autoritățile locale, într-un adevărat tablou de Crăciun autentic.

Momentul culminant al evenimentului l-a reprezentat serbarea școlară de final de an, organizată în unitățile de învățământ din comună. Cu această ocazie, copiii au primit cadouri de la Moș Crăciun, daruri oferite prin grija primarului Costel Matei, împreună cu Primăria Hănești și Consiliul Local Hănești.

Directorul Școlii Gimnaziale „Teofil Vâlcu”, Marinela Vieriu, a subliniat importanța păstrării tradițiilor locale și a colaborării dintre școală și autorități.

„Ideea este că ne străduim să ducem tradiția mai departe. Mulțumiri reprezentanților Primăriei și Consiliului Local, prin intermediul cărora Moș Crăciun aduce bucurie în inimile tuturor copiilor din grădinițele și școlile din Hănești”, a explicat directorul Școlii Gimnaziale „Teofil Vâlcu”, Marinela Vieriu.

Tot din respect pentru tradiție, colindatul a continuat cu directorul școlii, urmat de reprezentanții Primăriei, într-un gest simbolic ce întărește legătura dintre instituțiile locale și comunitate. Atmosfera caldă, emoția copiilor și bucuria dăruită au transformat evenimentul într-o adevărată sărbătoare a comunei, cu imagini care vor rămâne mult timp în amintirea tuturor.

Iată și câteva imagini surprinse cu această ocazie:

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Aproape 20.500 de persoane din județul Botoșani au primit ajutor pentru încălzirea locuinței cu lemne

Publicat

Publicitate

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani a efectuat miercuri, 17 decembrie, plățile pentru aproape 20.500 beneficiari ai ajutorului pentru încălzirea locuinței cu lemne, în valoare totală de 23.189.320 lei, în conformitate cu Legea nr. 226/2021 privind măsurile de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Pentru ajutorul de încălzire cu lemne, AJPIS Botoșani a virat celor 78 de primării din județ suma de 22.780.800 lei, pentru tot sezonul rece, respectiv noiembrie 2025-martie 2026, în timp ce suma virată primăriilor pentru suplimentul la lemne, pe luna noiembrie, se ridică la 408.520 lei.

Aceste beneficii se acordă în baza dispoziției primarului și se adresează familiilor sau persoanelor singure fără alte bunuri ori proprietăți, conform cererii, care au venit mediu net lunar de până la 1.386 lei/persoană pentru familie sau până la 2.053 lei pentru persoana singură.

Pentru combustibili solizi sau petrolieri, suma aferentă sezonului rece se plătește integral în luna decembrie (sau proporțional, dacă cererea este depusă ulterior), iar suplimentul se acordă pe tot parcursul anului.

Citeste mai mult

Eveniment

Casieriile NOVA APASERV Botoșani, program special de sărbători

Publicat

Publicitate

Programul casieriilor NOVA APASERV Botoșani va suferi modificări în perioada sărbătorilor de iarnă. Compania anunță ajustarea orarului de funcționare pentru încasarea plăților, recomandând utilizatorilor să își achite facturile din timp sau să folosească metodele alternative de plată disponibile.

24 Decembrie 2025–08 Ianuarie 2026

 

Casieria

Miercuri 24.12.2025

 

Publicitate

Joi,

25.12. 2025

 

Vineri

26.12.2025

 

Sambata

27 12.2025

Luni

29.dec.2025

Marti

30.12.2025

Miercuri

31.dec.2025

 Bulevard Botosani

8-12

Inchis

Inchis

 8-12

Program normal

Program normal

8-12

Primaverii

Botosani

Inchis

Inchis

  Inchis

  Inchis

  Program normal

  Program normal

Inchis

Uvertura Mall

10-14

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

10-14

Piata 1 Decembrie

Botosani

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

A.I.Cuza Dorohoi

8-12

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

8-12

Casieria Darabani

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

Casieria Saveni

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

Casieria Bucecea

Inchis

Inchis

Inchis

  Inchis

Program normal

Program normal

Inchis

 

25-26 decembrie 2025- Sărbătoarea Crăciunului şi 01-02 Ianuarie 2026 – Anul Nou– toate casieriile vor fi închise.

În perioada 03-08 Ianuarie 2026 toate casieriile vor fi închise pentru inventarierea anuală a soldurilor.

Reamintim ca platile pot fi efectuate in conturile bancare mentionate pe factura, deschise la BCR,BRD,TRANSILVANIA, pe site-ul operatorului si prin POS.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending