Connect with us

Actualitate

Cu ochii pe SAMSARII auto. ANAF începe vânătoarea celor care vând „poate sute de maşini într-un an”

Publicat

Publicitate

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) are acces din august la datele Registrului Auto Român despre samsarii de maşini care încearcă să vândă autoturisme fără să plătească taxe, a declarat preşedintele Agenţiei, Lucian Ovidiu Heiuş, menţionând că sunt persoane fizice care aduc zeci de maşini, „poate sute de maşini într-un an”.

„Ni se pun la dispoziţie datele pe care le au ei (Registrul Auto Român – RAR – n.r) şi de acolo noi extragem şi vedem cine are un rulaj foarte mare de maşini care sunt vândute, vedem la ce preţ sunt vândute. Iar mecanismul era relativ simplu: te duci şi cumperi pe achiziţie intracomunitară, ca să eludezi plata TVA vii şi o înregistrezi la o factură mai mică în România şi atunci nu plăteşti TVA, sau mai nou şi-au deschis firme în Bulgaria încercând cumva să evite Fiscul din România. Sunt şi persoane fizice care aduc zeci de maşini, poate sute de maşini într-un an, evită să plătească, dar care obţin venituri din această activitate. Şi acum având acest protocol noi vedem dacă apare pe numele lui Popescu Gheorghe că a dus 60 de maşini într-un an. Nu poţi să aduci şi să vinzi 60 de maşini că nu îţi place ţie. Poţi să îţi cumperi o maşină, să nu fi mulţumit de ea, sau vrei să o vinzi sau ceva. Una, două, dar când vinzi 60, de fapt tu să nu ai niciun venit e clar că acolo e o activitate care nu este în regulă. Iar cei care merg pe societăţi comerciale, tendinţa lor e de a găsi tot felul de tertipuri pentru a nu plăti TVA”, a explicat Lucian Ovidiu Heiuş.

Conform instituţiei, activitatea configurată în baza protocolului încheiat între ANAF şi RAR nr. 1039 din data de 2 martie 2022, prin care RAR şi-a asumat colectarea informaţiilor despre facturi şi transmiterea acestora către ANAF, s-a realizat efectiv de la data de 2 august 2022.

Direcţia Generală Antifraudă Fiscală a demarat, cu sprijinul Centrului Naţional pentru Informaţii Financiare – CNIF, procesul de dezvoltare a aplicaţiei informatice de gestionare a acestor date, în prezent fiind finalizată vizualizarea datelor şi criteriile de selecţie, iar modulul de posibilitate editare fiind în curs de testare. Urmează a fi implementat în decursul următoarei săptămâni, modulul de gestionare a listelor.

În această primă lună, personalul angrenat în această activitate, 4 inspectori şi şeful de serviciu, s-a concentrat asupra identificării următoarelor :persoane juridice române care prezintă risc fiscal; societăţi deschise de persoane fizice române în alte state pentru a evita plata TVA.

Conform ANAF, au fost astfel identificate 15 societăţi cu achiziţii intracomunitare de 53 milioane lei, cu risc de neplata TVA. Au fost dispuse 2 măsuri asiguratorii în sumă de 1,856 milioane de lei, o amendă de 20.000 lei şi au fost indisponibilizate 2 autovehicule la sediul unui transportator.

Publicitate

În ceea ce priveşte societăţile deschise de persoane fizice române în alte state pentru a evita plata TVA, pentru identificare au fost analizaţi furnizorii pentru aproximativ 2.000 de autovehicule, în urma cărora s-au făcut demersuri de cooperare externă (SCAC sau mesaje în baza acordului cu Bulgaria) pentru un număr de : 22 societăţi din Bulgaria. S-au primit date pentru 12 dintre acestea, valoarea achiziţiilor intracomunitare fiind de 27,619 milioane de euro, estimat un prejudiciu pe teritoriul României de peste 5,25 milioane de euro. Pentru 7 societăţi deja s-au iniţiat demersuri pentru verificare, urmând a se realiza procedurile de înregistrare din oficiu pe teritoriul României.

De asemenea, s-au demersuri pentru 14 societăţi din Slovacia, una din Germania, una din Italia şi 4 din Ungaria pentru care s-au iniţiat verificări SCAC şi un warning Eurofisc.

Concomitent, în decurs de 10 zile, au fost identificate 14 autovehicule noi, vechime până în 6 luni sau mai puţin de 6000 km, achiziţionate de persoane fizice fără depunerea decontului special de taxă şi care au o valoare de 644.078 euro. Conform ANAF, se vor analiza datele la zi, pentru acestea urmând ca după data de 25 septembrie a fi demarate acţiuni de verificare documentară pentru impunerea TVA.

Instituţia precizează că volumul zilnic de date este între 1.300-1.800 de autovehicule. Au mai fost identificate situaţii de vehicule cu preţuri de achiziţie subevaluate, de exemplu auto de 50.000 euro contractat cu 1.000 euro, persoane fizice împuternicite de alte persoane fizice, între 50-100 de auto/lună, care aparent nu îşi înregistrează veniturile, precum şi de multe documente aparent false, contracte cu date de identificare furnizor indescifrabile, societăţi externe cu coduri de TVA invalide etc.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

DNSC: Mai multe site-uri web au fost indisponibile din cauza unor probleme ale serviciilor Cloudflare

Publicat

Publicitate

Mai multe site-uri web au fost indisponibile marți din cauza unor probleme ale serviciilor Cloudflare, care între timp au fost remediate, informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică.

‘În cursul zilei de astăzi, mai multe site-uri web (inclusiv site-ul DNSC, dar și site-uri ale unor entități de presă sau rețele de socializare) au devenit indisponibile din pricina unor probleme de furnizare a serviciilor companiei Cloudflare. Problemele semnalate au fost remediate între timp’, au anunțat reprezentanții DNSC pe pagina de Facebook a instituției.

Cloudflare este o companie care oferă servicii de securitate și de creștere a performanței site-urilor web, funcționând ca un proxy invers care direcționează traficul dintre vizitatori și serverul unui site. Din cauza acestui rol intermediar, indisponibilitatea serviciilor companiei determină erori la accesarea site-urilor web aflate sub gestiune, fără să semnaleze o problemă cu infrastructura site-ului respectiv, explică sursa citată.

‘DNSC transmite că acest eveniment a fost datorat unor erori operaționale și nu este o consecință a unui atac cibernetic. Analiza tehnică nu a identificat elemente care să indice o compromitere a sistemelor’, precizează specialiștii în cybersecurity. AGERPRES/(AS-redactor: Nicoleta Gherasi, editor: Andreea Marinescu, editor online: Andreea Lãzãroiu)

Sursa foto: Directoratul Național de Securitate Cibernetică – DNSC/Facebook.com

Publicitate
Citeste mai mult

Cultura

Expoziția „Doar viorile au rămas – Alma și Arnold Rosé”, la Memorialul Ipotești

Publicat

Publicitate

Atunci când muzica schimbă existențe. Destinul tragic a două personalități de referință ale scenelor muzicale și ale artelor spectacolului austriece și europene – Alma (1906-1944) și tatăl ei, Arnold Rosé (1863-1946) – este explorat în expoziția eveniment „Doar viorile au rămas – Alma și Arnold Rosé”, care va putea fi vizitată între 21 noiembrie 2025 și 1 februarie 2026, la Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” (vernisaj – 21 noiembrie, ora 17.00). Evenimentul este organizat de Memorialul Ipotești, în colaborare cu Asociația „Un concept Luna” și Forumul Cultural Austriac.

               Cei doi prodigioși instrumentiști aveau o relație destul de puțin cunoscută cu România – Arnold Rosé s-a născut la Iași, în 1863, înainte ca familia sa să se mute la Viena; de asemenea, în anii 1920, cvartetul Rosé cânta nu rareori cu George Enescu. Cariera celor doi violoniști Rosé, ca și cea a multor altor muzicieni, s-a încheiat brusc în 1938, când Austria a fost anexată de Reich-ul nazist. În timp ce tatăl ei a reușit să se refugieze în Marea Britanie, Alma Rosé a fost arestată și deportată în lagărul de concentrare de la Auschwitz-Birkenau. Aproape din întâmplare, Alma Rosé a fost auzită cântând și, la ordinul conducătorilor lagărului, ea a creat și dirijat o adevărată orchestră de femei. Astfel, ea a reușit să salveze viețile a numeroase muziciene evreice înainte de a muri ea însăși în acel lagăr, în 1944. Majoritatea instrumentistelor din această orchestră au supraviețuit și au fost eliberate în 1945. Peste 66.000 de evrei austrieci au căzut victime ale Holocaustului.

               Expoziția de la Ipotești prezintă totodată o cercetare a muzicologului Vlad Văidean despre turneele realizate de Cvartetul Rosé în România, la începutul secolului 20, precum și despre relația dintre Arnold Rosé și George Enescu. Această secțiune este realizată cu sprijinul Muzeului Național „George Enescu” din București.

               Oferită de Haus der Geschichte Österreich (Muzeul de istorie recentă a Austriei) și de Forumul Cultural Austriac, expoziția „Doar viorile au rămas – Alma și Arnold Rosé” este prezentată într-un concept scenografic supervizat de Luana Popa și Dinel Teodorescu („Un concept Luna”), special pentru Memorialul Ipotești.

               Expoziția „Doar viorile au rămas – Alma și Arnold Rosé” este însoțită de o prezentare extinsă a dezvoltării proiectului VR HUMAN VIOLINS – PRELUDE, scris și regizat de Ioana Mischie. HUMAN VIOLINS – PRELUDE este un proiect VR interactiv, despre puterea de transformare a muzicii în cele mai întunecate vremuri. A fost premiat cu Smart Award (FIPADOC, FR, 2025), cu Premiul european XR pentru cea mai bună regie artistică (Festivalul Stereopsia, BE, 2024) și a fost selectată in cadrul primei competiții Cannes Immersive, fiind menționată printre cele mai bune opt proiecte imersive din întreaga lume în anul 2024. Este totodată prima co-productie romano-franceza in domeniul VR.

               Proiectul este inspirat de un fapt real: în timpul Holocaustului, evreilor li s-a permis să aleagă un singur obiect înainte de a pleca în lagăre și mulți au ales să-și ia cu ei viorile. HUMAN VIOLINS PRELUDE urmărește povestea ficționalizată a unei fete, pe nume Alma, pasionată de sunetul viorii sale, publicul având posibilitatea de a duce mai departe moștenirea muzicii ei.

Publicitate

               HUMAN VIOLINS PRELUDE este scris și regizat de Ioana Mischie, produs de STORYSCAPES în colaborare cu DAPROD, co-finanțat de AFCN. Parteneri: Studioset si Noe-Fi Studios.

Citeste mai mult

Eveniment

Pachetul fiscal, ADOPTAT de Parlament. Ce măsuri conține legea, de la majorarea impozitelor până la noi obligații pentru firme

Publicat

Publicitate

Pachetul fiscal, ADOPTAT: Parlamentul a adoptat marți, 18 noiembrie, cu 253 de voturi „pentru”, pachetul fiscal care majorează impozitele pe locuințe și autoturisme și introduce noi obligații pentru firme și PFA-uri, scrie alba24.ro.

Proiectul, blocat inițial la Curtea Constituțională, merge acum la promulgare, după ce articolele declarate neconstituționale, cele privind testele poligraf, au fost eliminate. Noile taxe ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026.

Votul final a fost unul categoric: 253 de parlamentari au votat „pentru”, 128 „împotrivă”, în timp ce 3 aleși nu au votat și alți 3 s-au abținut.

Singurele articole eliminate sunt cele declarate neconstituționale de Curtea Constituțională (CCR), referitoare la testele poligraf pentru angajații ANAF, ai Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc (ONJN) și ai Autorității Vamale, în timp ce avizul psihologic de integritate a fost păstrat, potrivit Digi24.

Legea face parte din cele cinci proiecte pe care Guvernul Bolojan și-a asumat răspunderea la 1 septembrie 2025, transmite Europa Liberă, care a făcut și un inventar al măsurilor.

Pachetul fiscal, ADOPTAT: Ce conține legea votată marți în Parlament

1. Impozite mai mari pe locuințe și terenuri (din 2026)

Publicitate
  • Locuințe cu utilități: valoarea impozabilă crește de la 1.492 lei/mp → 2.677 lei/mp.
  • Locuințe fără utilități: 894 lei/mp → 1.606 lei/mp.
  • Pentru clădirile rezidențiale de peste 2,5 milioane lei, se aplică o taxă suplimentară de 0,9% pe suma care depășește acest prag.
  • Terenurile vor avea valori impozabile ajustate în funcție de destinație (cu excepții pentru mănăstiri, școli, clădiri sociale).
  • Toate evaluările vor fi realizate printr-un sistem informatic național automatizat.

2. Modificări la contribuțiile sociale

  • Se stabilește o extindere a bazei de calcul pentru contribuția la sănătate (CASS) pentru persoanele independente, până la 72 de salarii minime.

3. Măsuri pentru disciplină financiară

  • Firmele care nu au cont bancar în România sau nu depun situațiile financiare timp de 5 luni pot fi declarate inactive.
  • Firmele inactive pot fi dizolvate după un an.
  • Devine obligatoriu contractul de fideiusiune pentru eșalonările la plată.
  • Se elimină pragul de 50.000 lei pentru utilizarea POS-urilor.

4. Reguli noi pentru capitalul social și acționariat

  • Capitalul social rămâne neschimbat până la depășirea cifrei de afaceri de 400.000 lei.Dacă depășește acest prag, capitalul social minim devine 5.000 lei.
  • Pentru SRL-urile nou înființate: capital social minim de 500 lei.
  • Vânzarea părților sociale va fi permisă doar cu notificarea prealabilă a Fiscului.

5. Noi taxe: auto și ecologice

  • Impozit auto calculat în funcție de norma de poluare și capacitatea cilindrică.
  • Mașinile electrice: taxă fixă de 40 lei/an.
  • Pentru mașinile care depășesc 375.000 lei, se aplică o taxă suplimentară de 0,9% pe suma ce trece peste plafon.

6. Impozit minim pentru marile companii

  • Se menține IMCA, impozitul minim pe cifra de afaceri, pentru firmele cu venituri de peste 50 milioane euro.
  • Deducerea pentru servicii externe (proprietate intelectuală, management, consultanță) către firme afiliate este plafonată la 1% din cheltuieli.

7. Taxe în turism

Pentru închirieri în regim hotelier („short-term”), venitul net se calculează cu o cotă forfetară de 30%.
Pentru proprietăți cu peste 7 camere, activitatea devine impozitată ca activitate independentă.

8. Fiscalizarea criptomonedelor

Impozitare de 16% pe câștigurile din monede virtuale.

  • Se mențin scutiri pentru câștigurile mici.

Citeste mai mult

Eveniment

MAI reorganizează dispeceratele: 20% dintre polițiștii de birou, trimiși pe teren. Cum vor fi rezolvate sesizările cetățenilor

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) reorganizează dispeceratele județene din poliții. Aproximativ 20% din personal va fi redirecționat pentru munca în teren.

Apelul de la 112 va fi trimis de la dispeceratul județean direct la echipele din teren. Nu vor mai fi dispecerate locale de poliție, doar cel la nivel de județ.

Prin ordinul ministerial semnat marți, s-a dispus punerea etapizată în aplicare a Noului Sistem de Dispecerate al Ministerului Afacerilor Interne.

Realocarea de personal către structurile operative din teren

”În prezent, în sistemul Ministerului Afacerilor Interne funcționează 802 servicii de permanență operate cu aproape 6.000 de posturi, majoritatea la nivel județean.

Noul model prevede realocarea a aproximativ 20% din personal către structurile operative din teren.

Un sistem unitar de organizare la nivelul MAI, prin care apelul la 112 este transmis direct de la dispeceratul județean de Poliție către echipele de intervenție din teren, procesarea rapidă a datelor și redistribuirea optimă a resurselor.

Publicitate

Deci, munca birocratică va fi preluată de tehnologie, iar polițiștii de birou vor merge acum în stradă lângă cetățean sau în structuri operative care combat diverse tipuri de infracționalitate”, a anunțat ministrul Cătălin Predoiu.

Implementarea noului sistem, etapizat

Potrivit oficialului MAI, ”modernizarea este posibilă prin noile platforme digitale dezvoltate intern de MAI, de ex. aplicațiile iTrack și Geoportal”.

Implementarea se va realiza etapizat, la nivelul fiecărei arme, cu proiecte pilot de integrare inter-arme (poliție, jandarmerie, frontieră) la frontiera internă și externă Schengen, mai precizează ministrul.

”În cadrul acestui proces vom consulta și organizațiile sindicale, obiectivul rămâne clar: o intervenție MAI mai rapidă, mai interoperabilă, mai eficientă, pentru a crește protecția cetățeanului simultan cu utilizarea mai eficientă a banului public”, susține Predoiu.

Cum vor fi rezolvate sesizările cetățenilor

Reprezentanții MAI au menționat, marți, în conferință de presă, că mare parte a sesizărilor la dispeceratele de poliție vin prin sistemul 112.

Majoritatea serviciilor de dispecerat sunt la nivel județean, însă acestea există și la polițiile municipale, în orașe și zona rurală, dar și în sectoarele și secțiile de poliție din București.

Reforma prevede un singur dispecerat, la nivel județean. Cetățenii au solicitat o operaționalizare cât mai rapidă a solicitărilor, precizează aceștia.

”În prezent un cetățean care sună la 112 este preluat de operatorul de la STS, este direcționat la dispeceratul de la nivel județean, apoi direcționat către alt dispecerat, la nivel de localitate, dacă este cazul. Avem trei niveluri. Ne propunem să avem un singur nivel de discuție, între personalul MAI (operator) și cetățean. Sesizarea va fi direcționată direct de operatorul din dispecerat, într-o formulă rapidă, către patrula, echipa din teren, fără a mai trece prin alt intermediar”, spune secretarul de stat MAI, Bogdan Despescu.

Operatorii vor vedea, prin intermediul localizării GPS ale autospecialelor și sistemelor de colectare a datelor, unde se află echipele din teren. Astfel, acestea vor putea fi direcționate unde este nevoie sau suplimentate, potrivit sursei citate.

Calendarul de implementare a noilor măsuri începe din decembrie 2025 și va continua în 2026.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending