Connect with us

Actualitate

Cu cât a crescut prețul mașinilor second-hand în România. TOP cele mai vândute mașini anul trecut

Publicat

Publicitate

Piaţa auto a maşinilor noi a scăzut cu 20% faţă de 2019 – mai puțin cu aproape 33.000 de unităţi, cea mai mare scădere fiind la autovehicule second-hand de import. Au fost înregistrate și unele creșteri însă, în 2022.

În ceea ce privește prețul mașinilor second-hand, acesta a crescut cu 46% față de anul 2020.

La finalul anului 2022, au fost 129.328 de înmatriculări de mașini noi, cu 7% mai mult față de 2021. În prima jumătate a anului trecut, acest segment a avut cea mai mare creştere a înmatriculărilor la nivelul Uniunii Europene (UE), cu 58.712 de exemplare intrate pe piaţa locală, cu 23% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, conform datelor centralizate de Autovit.ro.

Top cele mai vândute mașini noi

În 2022, Dacia Logan a fost cea mai vândută maşină, următoarele din Top 5 fiind Duster, Sandero, Spring şi Ford Puma. Pe locurile 6-10 au fost modelele: Hyundai Tucson, Toyota Corolla, Skoda Octavia, Dacia Jogger și Toyota C-HR.

În ceea ce priveşte maşinile electrice, analiza Autovit.ro arată că vânzările din 2022 au fost de trei ori mai mari, iar modelul Dacia Spring a avut peste 50% din această piaţă. Astfel, per ansamblu, anul precedent se încheie cu peste 10.000 de maşini electrice vândute.

Piața mașinilor second-hand

Piaţa maşinilor second-hand din import reprezintă segmentul cu cea mai mare scădere de pe piaţa auto, de 18%, până la 325.062 de unităţi, comparativ cu cele 395.759 de maşini aduse în ţară în 2021.

Publicitate

La capitolul reînmatriculări, în România s-au înregistrat 622.583 de astfel de operaţiuni, în scădere cu 5% faţă de datele din 2021, dar la acelaşi nivel înregistrat în 2019. Specialiştii din domeniu apreciază că tranzacţiile interne cu maşini second-hand au crescut în 2021 pe fondul întârzierilor de pe piaţa maşinilor noi şi al stocurilor reduse de maşini rulate din import, înregistrând în acest fel o creştere de 14%, faţă de anul 2020.

Cât priveşte valoarea maşinilor puse la vânzare, în cursul anului 2022, pe platforma online de anunţuri auto aceasta a depăşit patru miliarde de euro, în creştere cu 13% faţă de 2021.

Preferințe în funcție de mărci și tip de combustibil

Cele mai multe anunţuri publicate pe Autovit.ro au fost pentru maşini cu valori cuprinse între 10.000 şi 25.000 de euro (31%), urmate de cele pentru modele între 5.000 şi 10.000 de euro (26%) sau sub 5.000 de euro (22%). Mărcile auto cu cele mai multe oferte au fost: Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi şi Ford.

În aceeaşi perioadă analizată, principalul tip de combustibil al maşinilor puse la vânzare rămâne dieselul, dar în scădere cu trei procente în comparaţie cu anul precedent. Totodată, numărul maşinilor pe benzină prezente pe platformă s-a majorat cu două procente, iar maşinile electrice şi hibrid rămân constante ca ofertă.

Cât a crescut prețul mașinilor second-hand

Față de finalul lui 2020, prețul mediu al mașinilor a crescut cu 46%, de la 7.664 de euro în decembrie 2020, la 11.198 de euro în decembrie 2022.

Datele centralizate de Autovit.ro arată faptul că modelele de maşini cele mai populare au înregistrat creşteri de preţuri între 16% şi 26%, iar cea mai mare evoluţie a preţului mediu o înregistrează BMW Seria 3 (cu o medie 18.254 euro în 2022, faţă de 11.342 euro în 2021). În ierarhie urmează Audi A4 şi Dacia Logan, cu creşteri ale preţului mediu de 25%.

Raportat la anul de fabricație, procentual, cel mai mult s-au scumpit mașinile cu o vechime cuprinsă între 5 și 10 ani. În decembrie 2022, prețul mediu pentru această categorie de pe Autovit.ro a fost cu 23% mai mare decât în decembrie 2021 și cu 49% mai mare decât în decembrie 2020. Cel mai puțin s-au modificat prețurile mașinilor mai vechi de 10 ani.

Pe de altă parte, la categoria pieselor de schimb, valoarea rezultată pe baza anunţurilor postate în 2022 a fost de 223 milioane euro. Top 5 mărci de maşini pentru care s-au postat cele mai multe anunţuri de piese sunt Volkswagen, BMW, Audi, Mercedes-Benz şi Opel.

surse: agerpres.ro, autovit.ro

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rapid, noul lider al Superligii, după 2-1 cu FC Botoșani

Publicat

Publicitate

FC Rapid București este noul lider al Superligii de fotbal, după ce a învins-o pe FC Botoșani cu scorul de 2-1 (0-0), luni seara, pe teren propriu, în ultimul meci din etapa a patra.

Ambele goluri ale gazdelor au fost marcate de atacantul francez Antoine Baroan (60, 69), intrat la pauză. Baroan a marcat primul său gol în tricoul Rapidului după ce a fost lansat în careu de Cristian Manea, reușita fiind ratificată de arbitrajul video după cinci minute. Golul al doilea a fost marcat de fotbalistul din Hexagon, după o pasă venită de la Rareș Pop. De remarcat că și Manea și Pop au început jocul din postura de rezerve.

Golul de onoare al oaspeților a fost reușit de francezul Hervin Ongenda (84), din lovitură liberă de la 22 de metri.

FC Rapid București – AFC Botoșani 2-1 (0-0), Giulești Superbet Arena – București
Au marcat: Antoine Baroan (60, 69), respectiv Hervin Ongenda (84).
Arbitru: Ionuț Coza (Cernica); arbitri asistenți: Adrian Vornicu (Iași), Florian Alexandru Vișan (Galați); al patrulea oficial: Adrian Viorel Cojocaru (Galați)
Arbitru video: Horia Gabriel Mladinovici (București); arbitru asistent video: Mircea Orbuleț (București)
Observatori: Irina Mirt (București) – CCA, Paul Cazan (București) – LPF

AGERPRES

FOTO: Prosport

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ioan Iacob Hozevitul de la Neamț

Publicat

Publicitate

Cuviosul Ioan Iacob, cu metania din Mănăstirea Neamţ, a fost un sihastru sfânt al zilelor noastre care s-a nevoit 24 de ani în Ţara Sfântă, atât pe Valea Iordanului, cât şi în pustiul Hozeva. Acest fericit purtător de Hristos s-a născut în satul Crăiniceni, comuna Păltiniş – Botoşani, la 23 iulie 1913, într-o familie de ţărani credincioşi, anume Maxim şi Ecaterina, fiind singur la părinţi.

Din botez s-a chemat Ilie, iar în familie i se spunea „Iliuţă”. La şase luni după naştere, mama sa, îmbolnăvindu-se, a decedat, iar copilul a rămas în grija bunicii sale după tată, Măria Iacob, care îl îngrijeşte ca o adevărată mamă timp de zece ani. În anul 1916, când copilul Ilie avea trei ani, tatăl său a decedat pe front, în anul 1923 a decedat şi bunica, lăsând pe micul Ilie cu totul orfan şi lipsit de mângâierea părinţilor şi a bunicilor.

De acum, copilul este luat în grija unchiului său, Alecu Iacob, care avea acasă şase copii. Între anii 1926-1932, tânărul Ilie urmează Gimnaziul „Mihail Kogălniceanu” şi Liceul „Dimitrie Cantemir” din Cozmeni – Cernăuţi. În vara anului 1933 a intrat ca vieţuitor în obştea Mănăstirii Neamţ. La 8 aprilie 1936, este tuns în monahism, primind numele de Ioan, iar în noiembrie acelaşi an se duce, cu alţi doi călugări din marea lavră, să se închine la Mormântul Domnului. Apoi rămâne definitiv în Ţara Sfântă, unde se nevoieşte în obştea Mănăstirii Sfântul Sava de lângă Betleem.

La 14 septembrie 1947, este hirotonit preot în Biserica Sfântului Mormânt de către mitropolitul Irinarh şi apoi numit egumen la Schitul românesc Sfântul Ioan Botezătorul de la Iordan. După cinci ani de ascultare se retrage cu ucenicul său, monahul Ioanichie Pârâială, în pustiul Hozeva, aproape de Ierihon. Aici se nevoiesc împreună opt ani de zile, în peştera Sfânta Ana, pe valea pârâului Horat.

La 5 august 1960, când avea 47 de ani, Cuviosul Ioan Iacob se mută la cereştile lăcaşuri şi este înmormântat în peştera în care s-a nevoit.

După 20 de ani, la 8 august 1980, s-a aflat întreg în mormânt, fiind preamărit de Dumnezeu ca sfânt. La 15 august, acelaşi an, moaştele sale au fost duse la Mănăstirea Sfântul Gheorghe Hozevitul din apropiere, cu binecuvântarea Patriarhului Benedict al Ierusalimului, şi se păstrează în biserică alături de celelalte sfinte moaşte.

Publicitate

Citeste mai mult

Actualitate

Botoșani: 1.800 de elevi vor învăța în clase cu învățământ simultan

Publicat

Publicitate

Aproape 1.800 de elevi din județul Botoșani vor învăța în anul școlar următor în clase în care se desfășoară învățământ simultan, a informat inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Botoșani, Bogdan Suruciuc.

Potrivit acestuia, deși numărul elevilor afectați de învățământul simultan este mare, este la jumătate în raport cu anul școlar 2024-2025, în care au fost aproape 3.400 de elevi care au învățat în aceeași clasă cu colegi de generație școlară diferită.

‘În anul școlar viitor rețeaua școlară a județului Botoșani va cunoaște un progres semnificativ prin reducerea considerabilă a numărului de clase în care se desfășoară învățământ simultan, de la 235 clase cu 3.397 de elevi, în anul școlar 2024-2025, la 123 clase și 1.797 de elevi în 2025-2026. Scăderea numărului de elevi care învață în regim simultan reprezintă o etapă esențială în direcția consolidării educației de calitate, astfel încât să fie asigurate condiții mai echilibrate și echitabile de învățare pentru fiecare elev, indiferent de mediul în care învață. Această reușită este rezultatul unei colaborări susținute și eficiente a Inspectoratului Școlar Județean Botoșani cu directorii unităților de învățământ și cu autoritățile locale, cărora le mulțumesc pe această cale’, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Suruciuc.

Principalul motiv pentru care în școlile din Botoșani încă există învățământ simultan este lipsa unei infrastructuri de transport care să permită transferul elevilor către școlile mai mari. Șeful ISJ susține că, dacă numărul microbuzelor școlare va crește, acest tip de educație școlară va dispărea.

AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Șofer din Curtești, prins circulând fără permis în centrul municipiului Botoșani

Publicat

Publicitate

Un bărbat de 49 de ani, din comuna Curtești, a fost depistat de polițiști în timp ce conducea un autoturism, deși avea permisul de conducere suspendat. Incidentul s-a petrecut pe 2 august 2025, pe raza municipiului Botoșani, în cadrul unui control de rutină efectuat de polițiștii Secției de Poliție Rurală nr. 1 și cei ai Biroului de Ordine Publică.

Verificările efectuate la fața locului au scos la iveală faptul că bărbatul nu mai avea dreptul legal de a conduce, permisul său fiind suspendat din luna iunie a acestui an.

Pe numele conducătorului auto a fost deschis un dosar penal, acesta fiind cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending