Connect with us

Actualitate

Criza de plastic îi sabotează pe botoșănenii care vor un buletin nou. Cât durează eliberarea unei cărți de identitate

Publicat

Publicitate

Criza de plastic pentru tipărirea buletinelor mărește termenul de obținere a unui act de identitate. Un botoșănean, de exemplu, poate să aștepte și o lună de zile până să-și primească actele. Unii se plâng că nu pot încheia tranzacții sau nu pot face retrageri de bani fiindcă nu au actele necesare, scrie ADEVARUL.

Cartea de identitate este absolut necesară în societate. Fără buletin nu putem face tranzacții bancare, nu putem obține alte documente, deschide o firmă, obține un pașaport sau chiar pleca din țară. Încă de acum câteva luni, procurarea unui buletin este tot mai dificilă. Sau, mai exact, implică un timp de așteptare tot mai mare.

La Botoșani, de exemplu, o persoană care dorește obținerea unui buletin, fie schimbare, fie obținerea unui buletin nou, poate aștepta și o lună de zile. De vină, spun șefii de la SPCLEP Botoșani, este o criză de plastic pentru tipărirea buletinelor. Este o criză națională, care după cum arată situația, s-a acutizat pe finalul verii.

„Termenul de eliberare a crescut de la 10 zile la 30 de zile”
În județul Botoșani termenul de eliberare a unei cărți de identitate, indiferent dacă era vorba despre un document nou sau schimbat,era de 3-4 zile lucrătoare, după depunerea tuturor documentelor la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Populației. Cărțile de indentitate erau tipărite la Botoșani în cadrul unui departament de evidența populației subordonat DGEP. În ultimele trei luni, timpul de așteptare pentru populație a crescut substanțial, din cauza unei noi crize de plastic pentru tipărirea cărților de identitate.

De la 3-4 zile lucrătoare s-a ajuns la termene de 30 de zile pentru eliberarea unui buletin. „În general, în 3-4 zile lucrătoare se elibera o carte de identitate, după depunerea actelor necesare. Mai apoi am primit înștiințare că termenele cresc la 10 zile, apoi la 20 de zile și în cele din urmă s-a ajuns la 30 de zile”, spune, Costel Gabur, șef SPCLEP Botoșani.

Pentru zonele rurale în special se poate ajunge să se tipărească doar 1-2 cărți de identitate pe săptămână. „Eu sper să fie ceva temporar, această criză de material plastic. Am avut situații în care am chemat cetățeanul la 10 zile, iar cu două zile înainte de acest termen, s-a devansat la 20 de zile.  A trebuit să-l chemăm din nou”, a precizat șeful de la SPCLEP.

Publicitate

„Eram disperat, cardul expirase, îmi intra salariul”
Mihai este un profesor botoșănean și primește salariul pe card. Întâmplarea a făcut ca într-o perioadă scurtă de timp să-i expire și buletinul, dar și cardul bancar. Spune că a fost norocos nu a trebuit să aștepte prea mult pentru buletin, având reședința în municipiul Botoșani. Dar, cu toate acestea întârzierea i-a cam dat emoții.

„Eram disperat, cardul expirase, îmi intra salariul. Și nu puteam să-mi fac nici card, nici măcar să-mi scot bani de la ghișeu, fără buletin.  Auzisem că se întârzie eliberarea. Am avut noroc că au fost doar 10 zile. Dacă era o lună, eram terminat”, precizează botoșăneanul.

Alți botoșăneni spun că termenele prea lungi la eliberarea buletinului, ar putea să le strice vacanțe, dacă vor să treacă granița sau chiar să le întârzie anumite tranzacții sau eliberarea altor acte necesare. Șefii de la SPCLEP spun că singura soluție este buletinul provizoriu care se poate elibera pe loc și este valabil 45 de zile. Dar numai în cazuri de urgență spun reprezentanții SPCLEP.

SURSA: ADEVĂRUL

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Bărbat accidentat, ajutat de un jandarm la ieșirea din serviciu

Publicat

Publicitate

În această seară, in jurul orei 19.20, după ce a predat serviciul de pază și protecție instituțională la Serviciul Județean Botoșani al Arhivelor Naționale și pleca spre casă, un jandarm a auzit în apropierea obiectivului asigurat cu pază o persoană care striga după ajutor.

Jandarmul s-a îndreptat spre locul de unde se auzeau strigătele și a găsit un bărbat în vârstă de aproximativ 65 de ani, căzut pe trotuar.

Bărbatul i-a explicat jandarmului că s-a accidentat la un picior după ce s-a dezechilibrat în mers și nu se mai poate deplasa fără a fi sprijinit de altcineva.

Deoarece bărbatul acuza dureri la picior, jandarmul a solicitat prin apel 112 prezența unei ambulanțe, iar la sosirea acesteia a ajutat la urcarea bărbatului în vederea transportării la Unitatea de Primire a Urgențelor din cadrul Spitalului Mavromati, pentru acordarea îngrijirilor medicale de specialitate.

Având în vedere temperaturile negative prognozate pe timpul nopții în următoarele câteva zile, recomandăm celor care observă persoane în dificultate să solicite sprijinul autorităților prin apel la numărul unic de urgență 112, pentru a fi evitate posibilele cazuri de hipotermie, care pot avea consecințe grave asupra sănătății.

Serviciul Judeţean Botoşani al Arhivelor Naționale este unul din cele 18 obiective asigurate cu pază de efectivele structurilor specializate din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

Învățământ cu frecvență redusă: Cum se poate organiza, condiții și actele necesare pentru înscriere

Publicat

Publicitate

Învățământ cu frecvență redusă. Metodologia care reglementează organizarea și funcționarea învățământului obligatoriu la forma de învățământ cu frecvență redusă a fost publicată recent în Monitorul Oficial, scrie alba24.ro.

Ordinul pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea și funcționarea învățământului obligatoriu la forma de învățământ cu frecvență redusă a fost publicat în Monitorul Oficial vineri, 10 ianuarie.

Metodologia reglementează organizarea și funcționarea învățământului obligatoriu la forma de învățământ cu frecvență redusă.

Învățământul cu frecvență redusă implică participarea beneficiarilor primari în spațiul școlar doar la o parte dintre activitățile didactice prevăzute în planurile-cadru de învățământ, altă parte dintre acestea fiind înlocuită cu activități de studiu individual, în formele și contextele stabilite de unitatea de învățământ.

Învățământul obligatoriu cuprinde învățământul preșcolar, învățământul primar, învățământul gimnazial și învățământul liceal.

Învățământul obligatoriu este învățământ cu frecvență.

Publicitate

Pentru persoanele care au depășit cu mai mult de 3 ani vârsta clasei în învățământul primar, cu mai mult de 4 ani vârsta clasei în învățământul gimnazial, respectiv cu mai mult de 5 ani vârsta clasei în învățământul liceal, învățământul obligatoriu se poate organiza și în forma de învățământ cu frecvență redusă.

Persoanele care au promovat un număr de clase din învățământul preuniversitar obligatoriu, forma cu frecvență, zi, respectiv seral, se pot înscrie la forma cu frecvență redusă în clasa imediat următoare celei promovate, pe baza actelor doveditoare (foaia matricolă în original și adeverință eliberată de școală).

Organizarea învățământului la forma cu frecvență redusă

Învățământul primar se poate organiza la forma cu frecvență redusă, cu durata de 5 ani, cuprinzând clasa pregătitoare și clasele I-IV.

Învățământul gimnazial se poate organiza la forma cu frecvență redusă, cu durata de 4 ani, cuprinzând clasele V-VIII.

Învățământul liceal se poate organiza la forma cu frecvență redusă, pentru filiera teoretică, cu durata de 5 ani.

Învățământ cu frecvență redusă. Actele necesare pentru înscriere și perioada de înscriere

Înscrierea în învățământul obligatoriu cu frecvență redusă se face, în perioada stabilită de consiliul de administrație al unității de învățământ, la secretariatul acesteia.

Absolvenții clasei a VIII-a din seriile anterioare care împlinesc 20 de ani până la data de 31 august inclusiv se pot înscrie în învățământul liceal, la cursuri cu frecvență redusă.

Pentru înscrierea la învățământul obligatoriu cu frecvență redusă, solicitanții depun următoarele documente:

  • cerere de înscriere;
  • certificat de naștere în copie, conform cu originalul;
  • copie de pe cartea de identitate (după caz);
  • copie de pe cartea de identitate a părintelui/reprezentantului legal, în cazul beneficiarilor primari minori;
  • certificat de căsătorie în copie, conform cu originalul (după caz);
  • acte de studii care să ateste anii de școală absolviți anterior (după caz);
  • adeverință medicală tip, eliberată de medicul de familie

Evaluarea

Potrivit metodologiei, evaluarea elevilor din învățământul obligatoriu cu frecvență redusă se efectuează prin examinări orale, scrise și practice.

Numărul de note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de specialitate, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru.

La fiecare disciplină numărul de note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

În cazul curriculumului organizat modular, numărul de note acordate trebuie să fie corelat cu numărul de ore alocate fiecărui modul în planul de învățământ, precum și cu structura modulului, de regulă, o notă la un număr de 25 de ore. Numărul minim de note acordate elevului la un modul este de două.

Elevii aflați în situație de corigență vor avea cu cel puțin o notă în plus față de numărul de note prevăzut, ultima notă fiind acordată, de regulă, în ultimele trei săptămâni ale anului școlar.

Durata probei de evaluare scrise este de maximum 50 de minute.

Notele acordate elevilor se trec în catalog imediat după încheierea activității de evaluare. Situația școlară se încheie conform prevederilor de la învățământul cu frecvență zi.

Citeste mai mult

Eveniment

Doi polițiști pe patul de spital, după accidentul grav de la Vorona. Ce spune Inspectoratul de Poliție Botoșani

Publicat

Publicitate

Potrivit unui comunicat transmis de IPJ Botoșani, ambii conducători autoimplicați în accidentul de la Vorona au fost testați alcoolscopic, rezultatele fiind negative.

„Astăzi, 13 ianuarie, pe drumul județean DJ 208C, în comuna Vorona s-a produs un accident rutier în care a fost implicată o autospecială de poliție și un ansamblu de vehicule.

În urma impactului au rezultat trei victime, doi polițiști de 40 și 22 de ani și conducătorului celuilalt autovehicul, un tânăr de 27 de ani. Toți sunt conștienți și transportați la spital.

Este efectuată cercetarea la fața locului pentru a se stabili cu exactitate cauza și împrejurările producerii accidentului rutier.

Polițiștii sunt din cadrul Sectiei de Politie Rurlă nr. 1 Botoșani și se aflau în timpul serviciului.

Traficul este închis în acest moment pe ambele sensuri”, scrie alba24.ro.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Vorona: Mașină de poliție făcută praf de un tir. Trei persoane au ajuns la spital

Publicat

Publicitate

Trei persoane au fost rănite în urma unui accident rutier produs, în urmă cu puțin timp, pe DJ 208 C, în localitatea Vorona Mare. În eveniment au fost implicate un autoturism și un tir, în care erau, în total, trei persoane.

La caz s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani cu o autospecială de stingere, una de descarcerare, dar și trei ambulanțe aparținând SAJ Botoșani.
Forțele de intervenție au constatat faptul că toate persoanele erau ieșite din autovehicule. Acestea sunt conștiente și au fost preluate de echipajele medicale.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor, fiind deconectate bornele bateriilor.

Circulația în zonă este blocată.

Cazul a fost preluat de polițiștii.

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să dea dovadă de prudență la volan, să respecte toate regulile de circulație pentru propria lor siguranță, dar și a celorlalți participanți la trafic.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending