Connect with us

Actualitate

Criza de plastic îi sabotează pe botoșănenii care vor un buletin nou. Cât durează eliberarea unei cărți de identitate

Publicat

Publicitate

Criza de plastic pentru tipărirea buletinelor mărește termenul de obținere a unui act de identitate. Un botoșănean, de exemplu, poate să aștepte și o lună de zile până să-și primească actele. Unii se plâng că nu pot încheia tranzacții sau nu pot face retrageri de bani fiindcă nu au actele necesare, scrie ADEVARUL.

Cartea de identitate este absolut necesară în societate. Fără buletin nu putem face tranzacții bancare, nu putem obține alte documente, deschide o firmă, obține un pașaport sau chiar pleca din țară. Încă de acum câteva luni, procurarea unui buletin este tot mai dificilă. Sau, mai exact, implică un timp de așteptare tot mai mare.

La Botoșani, de exemplu, o persoană care dorește obținerea unui buletin, fie schimbare, fie obținerea unui buletin nou, poate aștepta și o lună de zile. De vină, spun șefii de la SPCLEP Botoșani, este o criză de plastic pentru tipărirea buletinelor. Este o criză națională, care după cum arată situația, s-a acutizat pe finalul verii.

„Termenul de eliberare a crescut de la 10 zile la 30 de zile”
În județul Botoșani termenul de eliberare a unei cărți de identitate, indiferent dacă era vorba despre un document nou sau schimbat,era de 3-4 zile lucrătoare, după depunerea tuturor documentelor la Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Populației. Cărțile de indentitate erau tipărite la Botoșani în cadrul unui departament de evidența populației subordonat DGEP. În ultimele trei luni, timpul de așteptare pentru populație a crescut substanțial, din cauza unei noi crize de plastic pentru tipărirea cărților de identitate.

De la 3-4 zile lucrătoare s-a ajuns la termene de 30 de zile pentru eliberarea unui buletin. „În general, în 3-4 zile lucrătoare se elibera o carte de identitate, după depunerea actelor necesare. Mai apoi am primit înștiințare că termenele cresc la 10 zile, apoi la 20 de zile și în cele din urmă s-a ajuns la 30 de zile”, spune, Costel Gabur, șef SPCLEP Botoșani.

Pentru zonele rurale în special se poate ajunge să se tipărească doar 1-2 cărți de identitate pe săptămână. „Eu sper să fie ceva temporar, această criză de material plastic. Am avut situații în care am chemat cetățeanul la 10 zile, iar cu două zile înainte de acest termen, s-a devansat la 20 de zile.  A trebuit să-l chemăm din nou”, a precizat șeful de la SPCLEP.

Publicitate

„Eram disperat, cardul expirase, îmi intra salariul”
Mihai este un profesor botoșănean și primește salariul pe card. Întâmplarea a făcut ca într-o perioadă scurtă de timp să-i expire și buletinul, dar și cardul bancar. Spune că a fost norocos nu a trebuit să aștepte prea mult pentru buletin, având reședința în municipiul Botoșani. Dar, cu toate acestea întârzierea i-a cam dat emoții.

„Eram disperat, cardul expirase, îmi intra salariul. Și nu puteam să-mi fac nici card, nici măcar să-mi scot bani de la ghișeu, fără buletin.  Auzisem că se întârzie eliberarea. Am avut noroc că au fost doar 10 zile. Dacă era o lună, eram terminat”, precizează botoșăneanul.

Alți botoșăneni spun că termenele prea lungi la eliberarea buletinului, ar putea să le strice vacanțe, dacă vor să treacă granița sau chiar să le întârzie anumite tranzacții sau eliberarea altor acte necesare. Șefii de la SPCLEP spun că singura soluție este buletinul provizoriu care se poate elibera pe loc și este valabil 45 de zile. Dar numai în cazuri de urgență spun reprezentanții SPCLEP.

SURSA: ADEVĂRUL

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Reglementări privind temele pentru acasă în învățământul preuniversitar

Publicat

Publicitate

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a semnat vineri ordinul care reglementează temele pentru acasă în învățământul preuniversitar.

‘Între aspectele reglementate, menționăm, în sinteză, următoarele: tema pentru acasă este necesar să fie stabilită diferențiat, după cum urmează: tema obligatorie, care are un nivel mediu de dificultate, pentru toți elevii clasei, tema suplimentară, care este facultativă, cu caracter general sau individual-diferențiată, pentru activități de recuperare sau de pregătire pentru performanță. La nivelul educației timpurii și la clasa pregătitoare nu se dau teme pentru acasă. Timpul total alocat la învățământul primar pentru temele obligatorii va fi de maximum 1 oră. Pentru toate celelalte niveluri de învățământ preuniversitar temele obligatorii pentru acasă nu pot depăși 2 ore’, informează Ministerul Educației într-un comunicat de presă remis AGERPRES.

Altă măsură prevede că tema pentru acasă la o disciplină, având drept finalitate realizarea unor lucrări mai ample/de sinteză, poate să fie maximum una pe interval de învățare (modul).

În perioada vacanțelor, de regulă, nu se vor da teme pentru acasă elevilor din învățământul primar și gimnazial, se mai arată în ordinul ministrului Educației.

‘În stabilirea temelor pentru acasă se va evita apariția unor efecte negative, de tipul: pierderea interesului elevului față de învățare (din cauza cantității, dificultății sau monotoniei temelor etc.), oboseală fizică și emoțională, reducerea timpului liber destinat unor activități recreative (activități sportive, artistice, gospodărești, lectură etc.), adâncirea diferențelor dintre elevii performanți și cei aflați în dificultate. Se interzice utilizarea temei ca instrument de pedeapsă (cantitate mare de teme, exerciții repetitive), precum și solicitarea realizării/parcurgerii unor activități de învățare/conținuturi, care necesită o abordare sistematică în clasă și nu pentru a fi realizate/parcurse individual, ca temă pentru acasă’, precizează ordinul.

Potrivit acestuia, anual se va colecta feedbackul elevilor și al părinților cu privire la utilitatea și eficiența temelor pentru acasă.

Publicitate

‘Directorul, pentru învățământul primar, și dirigintele clasei, pentru celelalte niveluri ale învățământului preuniversitar, sunt responsabili pentru colectarea feedbackului, care va fi analizat în consiliile de administrație ale unităților școlare, care vor lua măsuri atât pentru eficientizarea educației prin teme, cât și pentru creșterea gradului de satisfacție al elevilor și părinților’, se menționează în comunicat.

Ordinul urmează a fi publicat în Monitorul Oficial. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Ce își doresc comisarii de mediu botoșăneni în seara de Moș Nicolae? Până una-alta, au dat câteva amenzi

Publicat

Publicitate
Ce își doresc comisarii de mediu în seara de Moș Nicolae?
Își doresc:
-să nu se confirme sesizăriile,
-operatorii economici să prezinte autorizaţiile de mediu și vizele anuale valabile,
-să fie realizate monitorizarile impuse prin actele de reglementare,
-să fie realizate în totalitate și la termen măsurile impuse anterior.
Poate lucrurile se schimba mâine….,
astăzi comisarii de mediu au scris 6 amenzi contravenționale în cuantum de 186.000 lei, 3 dintre acestea pentru desfășurarea activității fără a deține autorizaţie de mediu.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 80 de asistenți sociali din Vorona, instruiți de pompierii botoșăneni

Publicat

Publicitate

Peste 80 de asistenți sociali din comuna Vorona, care îngrijesc persoane cu nevoi speciale, au fost instruiți astăzi cum să reacționeze în momente critice și cum să prevină apariția unor situații de urgență. Activitatea de informare și educare preventivă a fost organizată la Căminul Cultural din localitate, la inițiativa Primăriei Comunei Vorona.

Încă din primele minute, participanții au fost implicați în activități practice. Paramedicii SMURD le-au prezentat modul corect de acordare a primului ajutor în caz de înec cu bol alimentar, cu ajutorul vestelor Heimlich special destinate instruirii. Ulterior, asistenții sociali au exersat manevrele de resuscitare pe manechine, pentru a dobândi deprinderi esențiale în acordarea primului ajutor.

Specialiștii din cadrul Inspecției de Prevenire și Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților le-au vorbit celor prezenți despre modul corect de utilizare a surselor de căldură, a instalațiilor electrice și de gaze naturale, precum și despre conduita adecvată în cazul producerii unor situații de urgență.

Tot în cadrul activității, participanții au aflat când și cum se folosește autospeciala de hidroperforare, fiind prezentate pe rând accesoriile din dotare și rolul fiecăruia în intervențiile operative.

Evenimentul face parte din programul permanent al Inspectoratului de Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani dedicat pregătirii populației și sprijinirii instituțiilor care lucrează cu persoane vulnerabile, contribuind astfel la creșterea gradului de siguranță în comunitate.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Primăria municipiului Botoșani va organiza, în noaptea de Revelion, un spectacol care va include și un foc de artificii

Publicat

Publicitate

Primăria municipiului Botoșani va organiza, în noaptea de Revelion, un spectacol care va include și un foc de artificii, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, primarul Cosmin Andrei.

Potrivit acestuia, focul de artificii reprezintă una din principalele atracții pentru botoșănenii care aleg să petreacă noaptea dintre ani în spațiul public.

‘Au fost discuții pe Facebook, comentarii din partea iubitorilor de animale, dar nu avem nicio petiție oficială din partea vreunei asociații. Cu siguranță, oamenii vin la spectacolul organizat de Primărie și pentru focul de artificii’, a afirmat Cosmin Andrei.

Bugetul alocat de municipalitate focului de artificii se ridică la 40.000 de lei. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending