Connect with us
Publicitate

Actualitate

Crește valoarea tichetelor de creșă, din aprilie. Condiții de acordare și detalii pentru părinți

Publicat

Valoarea tichetelor de creșă va crește, din aprilie, cu 30 de lei. Proiectul pentru majorarea acestora a fost pus în dezbatere publică de către Ministerul Muncii, relatează alba24.ro.

Din aprilie, valoarea tichetelor de creșă va fi de 600 de lei, față de 570 de lei cât este în prezent.

”Pentru semestrul I al anului 2023, începând cu luna aprilie 2023, valoarea sumei lunare care se acordă sub formă de tichete de creşă, stabilită potrivit prevederilor art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1045/2018 cu modificările ulterioare, este de 600 lei”, se arată în proiect.

Potrivit documentului citat, valoarea nominală stabilită se aplică și pentru primele 2 luni ale semestrului II al anului 2023, respectiv august 2023 și septembrie 2023.

Cum se acordă tichetele de creșă

Tichetele de creşă sunt bilete de valoare care se acordă, lunar, angajaţilor care nu beneficiază de concediul şi de indemnizaţia acordate pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap.

Tichetele de creşă pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la creşa unde este înscris copilul.

Tichetele de creşă se acordă, la cerere, unuia dintre părinţi sau tutorelui căruia i-a fost încredinţat copilul spre creştere şi educare, pe baza livretului de familie.

Nu pot beneficia de tichete de creşă asistenţii maternali profesionişti sau persoanele la care este găzduit copilul şi pentru care s-a instituit măsura plasamentului în regim de urgenţă.

Potrivit normelor metodologice de aplicare a legii, tichetele de creșă pot fi utilizate de către angajați numai la creșele sau entitățile asimilate acestora și cu care unitățile emitente au încheiate contracte de prestări de servicii. Prin entități asimilate se înțelege alte unități de educație timpurie antepreșcolară, publice sau private, organizate în condițiile legii, precum și persoanele care exercită profesia de bonă.

Suma individuală sub forma tichetelor de creșă se acordă pentru acoperirea parțială sau integrală a taxelor de creșă reprezentând contribuția lunară a părinților/reprezentanților legali la suportarea cheltuielilor pentru copiii înscriși în creșe sau alte unități de educație timpurie antepreșcolară publice sau, după caz, a contravalorii serviciilor prestate de unități de educație timpurie antepreșcolară private sau de bone și se suportă integral de către angajator.

Documente necesare

Tichetele de creșă se distribuie salariaților, lunar, pentru fiecare dintre copiii lor naturali, inclusiv pentru fiecare copil adoptat, precum și pentru cei cărora li s-a instituit tutela, pe baza următoarelor documente:

  • a) cerere pentru acordarea tichetului de creșă
  • b) actul doveditor eliberat de creșa/entitatea asimilată acesteia la care este înscris copilul
  • c) documente care să ateste calitatea de părinte, respectiv certificatul de naștere al copilului, în cazul părinților naturali, sau hotărârea judecătorească de încuviințare a adopției, în cazul copilului adoptat
  • d) documente care să ateste calitatea de tutore, respectiv hotărârea judecătorească de instituire a tutelei sau, după caz, dispoziția autorității tutelare
  • e) declarație pe propria răspundere că celălalt părinte sau, după caz, tutorele nu beneficiază de tichete de creșă, de concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani, în cazul copilului cu handicap
  • f) alte documente solicitate de angajator, după caz

Angajatorii au obligația de a informa angajații cu privire la creșele/entitățile asimilate acestora cu care unitățile emitente ale tichetelor de creșă au încheiate contracte de prestări de servicii.

Unitățile emitente ale tichetelor de creșă solicită de la angajatori datele de identificare ale creșelor/entităților asimilate acestora în care angajații au copii înscriși, în vederea încheierii contractelor de prestări de servicii

În cazul în care creșa/entitatea asimilată nu are personalitate juridică, unitățile emitente vor încheia contractele de prestări de servicii cu persoana juridică, în structura căreia este organizată creșa/entitatea asimilată acesteia.

În cazul în care angajatul căruia i s-au acordat tichete de creșă nu a prezentat angajatorului informațiile privind prezența copilului la creșă/entitatea asimilată acesteia, în scris cu confirmarea creșei/entității asimilate acesteia, acesta are obligația să restituie angajatorului contravaloarea tichetelor de creșă acordate și necuvenite.

Dacă restituirea nu este posibilă, angajatorul va recupera din drepturile salariale cuvenite angajatului respectiv contravaloarea tichetelor de creșă acordate suplimentar, corespunzător numărului de zile absente din luna în care copilul a fost absent de la creșă/entitatea asimilată acesteia.

Alte condiții

Valoarea lunară a tichetelor de creșă acordată salariaților și decontată creșei/entității asimilate acesteia de către unitățile emitente nu poate fi fracționată de creșa/entitatea asimilată acesteia, pe perioade de utilizare, dependent de absența de la creșă a copiilor în cursul unei luni calendaristice sau de cuantumul taxelor stabilit pentru copiii ai căror părinți achită taxele de creșă în numerar.

Eventualele sume neconsumate de creșă/entitatea asimilată acesteia în luna curentă, ca urmare a absenței copiilor, vor fi utilizate de creșă/entitatea asimilată acesteia în luna în care copiii în cauză vor fi prezenți la creșă/entitatea asimilată acesteia.

În aceste cazuri, valoarea lunară a tichetelor de creșă acordată angajaților pentru luna în care copilul va fi prezent la creșa/entitatea asimilată acesteia în cauză se diminuează, în mod corespunzător, de către angajator. Informațiile privind prezența lunară a copilului la creșă/entitatea asimilată acesteia, confirmate de creșă/entitatea asimilată acesteia, se comunică angajatorului, în scris, de către angajatul beneficiar de tichete de creșă.

Sumele decontate de unitățile emitente și neconsumate de creșă/entitatea asimilată acesteia până la sfârșitul lunii calendaristice se reportează în contul lunii următoare.

La sfârșitul anului calendaristic, soldul contului bancar deschis pentru operațiunile cu tichetele de creșă va fi reportat pentru anul următor.

Creșa/Entitatea asimilată acesteia trebuie să organizeze lunar o evidență proprie privind prezența lunară a copilului la creșă/entitatea asimilată acesteia.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Pe mai multe telefoane mai vechi nu va mai funcționa WhatsApp din aprilie. Care sunt cele 49 de modele

Publicat

Lista telefoanelor pe care WhatsApp nu va mai funcționa începând din aprilie este acum disponibilă. Pe anumite modele incluse în această listă, aplicația WhatsApp a încetat deja să funcționeze începând cu data de 1 ianuarie 2024. Pentru alte modele, această problemă va apărea în aprilie, în funcție de sistemul de operare utilizat, relatează alba24.ro.

În total, lista telefoanelor care vor pierde accesul la WhatsApp din 2024, ajunge la 49 de modele.

Aplicația WhatsApp este compatibilă cu aproape toate dispozitivele mobile și este utilă pentru funcțiile și opțiunile pe care le oferă.

Cu toate acestea, sistemele de operare ale diferitelor dispozitive mobile ”expiră”.

Acestea tind să fie actualizate periodic până când încetează să mai facă acest lucru, în cazul acelor dispozitive mai vechi.

Acest lucru înseamnă că, încetul cu încetul, acele dispozitive cu un sistem de operare învechit încetează să mai primească actualizări ale aplicațiilor.

Mai exact, va fi vorba de acele dispozitive Android care au o versiune anterioară versiunii 5.0, în timp ce pe iPhone va înceta să mai funcționeze pe dispozitivele care au o versiune anterioară iOS 12.

LISTA telefoanelor pe care nu va mai funcționa WhatsApp din 2024

Mai multe portaluri specializate, cum ar fi 20 bits sau marca.com au compilat ce dispozitive nu vor mai avea acest serviciu.

Pe baza acestor informații, vă lăsăm aici o serie de telefoane mobile împărțite pe mărci în care nu va mai fi posibilă utilizarea celebrei aplicații de mesagerie instantanee odată cu actualizarea acesteia.

Apple: orice iPhone anterior seriei 6 (inclusiv iPhone 6S, 6S Plus și SE).

Archos: Modelul Archos 53 Platinum.

Huawei: modelele Ascend D2, Ascend G740 și Ascend Mate.

Lenovo: Lenovo A820.

LG: modelele LG Enact și LG Lucid 2 și mai multe dispozitive din seria Optimus (L3 II Dual, L5 II, F5, L3 II, L7II, L5 Dual, L7 Dual, F3, F3Q, L2 II, L4 II, F6 și F7).

Samsung: Galaxy Ace 2, Galaxy Core, Galaxy S3 mini, Galaxy Trend II, Galaxy X cover 2 și Galaxy Trend Lite.

Sony: Sony Xperia M.

Wiko: Wiko Cink Five and the Darknight.

ZTE: ZTE Grand Memo, ZTE Grand S Flex and ZTE V956 – UMI X2.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfânta Muceniță Matroana din Tesalonic

Publicat

Sfânta Matroana a fost slujnică la o păgână, anume Pavtila, femeia voievodului Tesalonicului. Din tinereţe, fiind învăţată în credinţa creştinească, stăpâna ei o silea credinţă păgânească. Şi, fiindcă ea nu se supunea, o chinuia foarte rău, bătând-o adeseori. Însă Matroana pe toate le răbda cu osârdie pentru Hristos şi la biserică se ducea într-ascuns. Într-una din zile, înștiințându-se Pavtila că Matroana a fost la biserică, i-a zis: “Pentru ce n-ai mers la templul nostru, ci te-ai dus la biserică?” Răspuns-a fericita Matroana cu îndrăzneală: “De vreme ce Dumnezeu este în biserica creştinească, iar în templu sunt idoli, nu mă duc acolo, ci la biserică”. Atunci Pavtila, şi mai mult mâniindu-se, a bătut-o fără cruţare şi într-o cămară întunecoasă a închis-o legată. Iar a doua zi a fost găsită sfânta dezlegată din legături cu dumnezeiasca putere, preamărind pe Hristos. Dar stăpâna ei iarăşi a bătut-o cu vine crude, până la sânge şi, mai tare legând-o, a închis-o iarăşi în cămara aceea şi uşa a pecetluit-o, ca să nu intre cineva să-i facă vreo uşurare. Şi a petrecut sfânta în acea închisoare fără hrană şi băutură patru zile, întărind-o Dumnezeu. După aceasta Pavtila, dezlegând pecetea aceea şi deschizând uşa, a găsit-o iarăşi dezlegată din legături şi stând la rugăciune. Deci, fierbând de mânie, a bătut-o cu beţe groase şi, abia suflând, a închis-o în aceeaşi închisoare unde s-a şi sfârșit sfânta, dându-și sufletul lui Dumnezeu. Trupul ei l-a aruncat acea rea femeie de pe zid, pentru că erau înalte casele acelea. Creştinii, luând mult chinuitul trup al Sfintei Muceniţe Matroana, l-au îngropat cu cinste. Mai pe urmă Alexandru, episcopul Tesalonicului, a zidit o biserică în numele sfintei, iar cinstitele ei moaşte le-a pus într-însa. Iar pe Pavtila, după vrednicie, degrabă a ajuns-o judecata lui Dumnezeu, pentru că de pe înălţimea zidului, de unde a aruncat jos trupul Sfintei Matroana, ea singură, alunecând, a căzut şi, murind rău, şi-a lepădat ticălosul ei suflet.

Citeste mai mult

Eveniment

Tehnologie 4G și 5G la serviciul 112: Persoanele în situații de urgență vor putea fi localizate cu o precizie de câțiva metri

Publicat

Persoanele aflate în situații de urgență vor putea fi localizate cu o precizie de câțiva metri, datorită utilizării noilor tehnologii bazate pe c. Acest lucru după ce ANCOM a lansat în consultare publică un proiect de revizuire a deciziei privind conectarea la Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență (SNUAU), relatează alba24.ro. Acest proiect are ca scop facilitarea implementării comunicațiilor de urgență prin intermediul tehnologiilor 4G și 5G.

Folosind rețelele IP, în contextul noilor reglementări, furnizorii de rețele mobile împreună cu administratorul SNUAU vor asigura o localizare a apelantului considerabil îmbunătățită, care poate fi, în multe situații, de ordinul a câțiva metri” precizează reprezentanții ANCOM.

De asemenea, se deschide calea utilizării de noi servicii multimedia de comunicații de urgență prin rețele IP: NG eCall, Text în Timp Real și Conversație Totală.

ANCOM are rolul de a stabili condițiile tehnice și economice pentru realizarea comunicațiilor către SNUAU și condițiile tehnice pentru transmiterea informațiilor de localizare şi identificare a apelantului.

Schimbare la serviciul 112: Modificări propuse

În contextul închiderii rețelelor 3G și, ulterior, a rețelelor 2G, complementar cu dezvoltarea rețelelor 4G și 5G care folosesc o altfel de tehnologie pentru a transmite date, proiectul propune utilizarea tehnologiei IMS, bazată pe tehnologia IP.

Documentul complet poate fi consultat AICI.

Tehnologia IP va asigura preluarea apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare corespunzătoare, inclusiv prin tehnologia 4G și, de asemenea, poate asigura accesul utilizatorilor finali cu dizabilități la serviciile de urgență în condiții echivalente cu cele de care beneficiază ceilalți utilizatori finali, prin realizarea unei infrastructuri adecvate pentru facilitarea acestor comunicații de urgență multimedia.

Interconectarea bazată pe comutarea de circuite va mai fi folosită o perioadă ca soluție de rezervă, până la migrarea totală a apelurilor la noile tehnologii.

Operatorii de telefonie vor trimite date de două ori pe an la ANCOM

Capabilitățile terminalelor inteligente cu funcționalități avansate contribuie în mod radical la o mai bună localizare.

În acest sens, proiectul de decizie prevede și o nouă obligație a operatorilor mobili de a transmite de două ori pe an către ANCOM câte o listă cu terminalele conectate la rețea, una din perioada septembrie – martie, iar cealaltă din perioada martie – septembrie.

Operatorii vor trebui să precizeze denumirea producătorului, denumirea terminalului, modelul terminalului și versiunea sistemului de operare a terminalului, precum și anumite capabilități ale acestora.

Aceste informații vor fi utilizate pentru evaluarea dinamică, prin statistici, a procentajului terminalelor din piață, capabile de localizări performante.

Proiectul de decizie vine în continuarea demersurilor inițiate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 48/2023 privind unele măsuri în domeniul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență, care impune implementarea unui cumul de soluții tehnice în premieră la nivelul serviciilor de urgență europene în vederea îmbunătățirii localizării apelurilor la numărul de urgență 112.

Procesul de consultare publică

Având în vedere că modificările propuse au fost testate și că mare parte dintre obligațiile ce revin operatorilor au fost deja agreate între părți, proiectul de decizie pentru modificarea și completarea Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Comunicații nr. 1023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă este supus consultării publice în regim de urgență, pentru o perioadă de 10 zile.

Proiectul de decizie poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 04.04.2024, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Citeste mai mult

Eveniment

Copilă din Darabani găsită în parcul Mihai Eminescu. A fugit de familie și a cerut internarea într-un centru de plasament

Publicat

Polițiștii locali de la Botoșani au anunțat astăzi că în data de 23.03.2024, în jurul orei 12:00, în parcul Mihai Eminescu a fost găsită o minoră în vârsta de 15 ani, care a părăsit voluntar domiciliul din orașul Darabani.

A fost legitimată iar ca urmare a verificărilor efectuate, a rezultat că nu figura ca fiind declarată dispărută.

Din discuțiile purtate, această a relatat faptul că a plecat de la domiciliu din cauza unor neînțelegeri cu membrii familiei și dorește să fie internată într-un Centru de Plasament.

“Având în vedere aceste aspecte, minora a fost încredințată reprezentanților Centrului de Primire a Copilului in Regim de Urgență „Micul Prinț”, pentru parcurgerea procedurilor legale”, au transmis polițiștii locali de la Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending