Connect with us

Actualitate

Constatarea amiabilă de accident va putea fi completată electronic

Publicat

Publicitate

Una dintre propunerile dintr-un proiect de modificare de normă pus în dezbatere de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) se referă la  ”constatarea amiabilă de accident” care ar putea fi completată și în format electronic, relatează alba24.ro.

„Pentru a veni în sprijinul asiguraților și a persoanelor prejudiciate și pentru a adapta legislația RCA la schimbările impuse de era digitală în cadrul proiectului a fost introdusă și posibilitatea încheierii în format electronic a formularului de „Constatare amiabilă de accident”, se arată în documentul citat.

De asemenea, este prevăzută modificarea modului de acordare a despăgubirilor aferente consecinței lipsei de folosință a vehiculelor inclusiv pentru înlocuirea temporară a acestora. Sunt modificări/abrogări pentru eliminarea unor restricții ce nu au fost impuse de legislația primară.

În Anexa nr.6 – formular BAAR, semnul distinctiv al vehiculelor înregistrate în Regatul Unit se modifică de la ”GB” la ”UK”.

De ce sunt propuse modificări

Se are totodată în vedere eliminarea riscului juridic ca prevederile normei sau sancțiunile aplicate de către A.S.F. societăților în cazul încălcării acestora să poată fi contestate în fața instanțelor de judecată și anulate, se mai precizează în document.

Proiectul de Normă pentru modificarea și completarea Normei A.S.F. nr. 20/2017 are în vedere abrogarea sau modificarea prevederilor acestui act normativ ce nu sunt conforme cu prevederile legislației europene și/sau fac obiectul discuțiilor purtate cu serviciile Comisiei Europene (COM) în cauza de infringement 2018/4075 – acțiune în constatarea neîndeplinirii obligațiilor de stat membru UE privind incompatibilitatea cu Directiva Solvabilitate II și Directiva MTPL a unor dispoziții ale legislației românești referitoare la asigurarea de răspundere civilă auto adoptate în 2017, mai explică ASF.

Publicitate

Modificările din proiectul privind Norma ASF 20/2017

Articolul 4, alineat 1 litera d)

”d) nota de fundamentare care să cuprindă tarifele de primă pentru primii 2 ani și metodele actuariale de calcul utilizate pentru stabilirea tarifelor de primă, potrivit prevederilor art. 11, și o estimare a indicatorilor specifici pentru o perioadă de 5 ani”

se modifică astfel:

”d) nota de fundamentare, care să cuprindă tarifele de primă pentru primii/următorii 3 ani şi metodele actuariale de calcul utilizate pentru stabilirea tarifelor de primă”

Articolul 10, alineatul 5 se abrogă:

”(5) În cazul vehiculelor pentru care, din cauza limitărilor tehnice sau legale, nu există posibilitatea de a circula în afara teritoriului României, asigurătorii RCA emit poliţa RCA cu valabilitate pe teritoriul României şi stabilesc tariful de primă luând în considerare riscurile aferente”

Articolul 11, alineatul 2 se abrogă:

”(2) Asigurătorii RCA notifică A.S.F. cu privire la intenția de modificare a tarifelor de primă cu cel puțin 60 de zile înainte de perioada în care acestea pot fi practicate”.

Articolul 11, alineatul 3

”(3) În cazul modificării tarifelor de primă RCA, asigurătorii RCA transmit A.S.F., cel târziu cu 30 de zile înainte de începerea perioadei în care acestea pot fi practicate, un raport întocmit de către un actuar avizat de către A.S.F., în care acesta certifică faptul că tarifele au fost calculate în conformitate cu prevederile legale în vigoare”

se modifică astfel:

„(3) Tarifele de primă practicate sunt certificate de către un actuar avizat de către A.S.F., în baza unui raport scris transmis asigurătorului RCA, în care acesta atestă cel puțin faptul că:

a) tarifele au fost calculate în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare;

b) calitatea datelor utilizate respectă cerințele menționate de dispozițiile legale în vigoare.”

Articolul 11 alineatul 4

”4) Raportul prevăzut la alin. (3) este însoţit de nota de fundamentare şi conţine detalierea procedurilor efectuate şi a rezultatelor obţinute cu privire la tarifele de primă RCA care urmează a fi practicate”

se modifică astfel

„(4) Raportul prevăzut la alin. (3) se transmite asigurătorului RCA în termen de maximum 20 de zile de la punerea în aplicare a tarifelor de primă de către asigurătorul RCA și conține detalierea procedurilor efectuate și a rezultatelor obținute cu privire la:”

Articolul 11, alineatul 5

”(5) Nota de fundamentare a tarifelor de primă conţine:

a) elementele necesare certificării tarifelor de primă de către actuarul avizat de A.S.F.

b) detalierea primelor ce urmează a fi practicate la nivel de segmente omogene

c) ipotezele utilizate, inclusiv cele cu privire la cheltuielile administrative şi de vânzare care includ taxe şi contribuţii

d) detalierea factorilor de încărcare

e) coeficienţii de majorare şi/sau corecţie utilizaţi

f) alte instrumente utilizate la determinarea primei de risc”.

se modifică astfel:

„(5) Raportul prevăzut la alin. (3) este însoțit de nota de fundamentare a tarifelor de primă ce conține cel puțin următoarele:

a) elementele necesare certificării tarifelor de primă de către actuarul avizat de către A.S.F.

b) detalierea primelor practicate la nivel de segmente omogene

c) ipotezele utilizate inclusiv cele cu privire la cheltuielile administrative și de vânzare care includ taxe și contribuții

d) detalierea factorilor de încărcare

e) coeficienții de majorare şi/sau corecție utilizați

f) alte instrumente utilizate la determinarea primei de risc.”

Articolul 11, alineatele 13, 14 și 16-18 se abrogă:

”13) Asigurătorii RCA efectuează trimestrial analize privind nivelul cheltuielilor administrative şi de vânzare înregistrate şi adoptă măsurile necesare pentru asigurarea respectării prevederilor art. 18 alin. (4) din Legea nr. 132/2017.

(14) Sistemul de corectare a tarifului de primă va permite acordarea unor reduceri persoanelor cu deficienţe locomotorii.

(16) Asigurătorii RCA utilizează în calculul tarifelor de primă aceleaşi segmente de riscuri omogene care sunt utilizate în calculul tarifului de referinţă.

(17) Asigurătorii RCA pot utiliza alte segmente de riscuri omogene cu aprobarea prealabilă a A.S.F.

(18) În termen de şase luni de la intrarea în vigoare a prezentei norme, asigurătorii RCA transmit A.S.F. raportul prevăzut la alin. (3) şi (4), strategia de afaceri pentru asigurările RCA şi o estimare a indicatorilor prudenţiali specifici pentru o perioadă de 5 ani”

Articolul 11, alineatul 19 și 20

”(19) Tarifele sunt calculate în funcţie de strategia adoptată de către asigurătorul RCA, prevăzută la alin. (18).

(20) Strategia inclusă în planul de afaceri prevăzut la art. 22 din Legea nr. 237/2015, cu modificările ulterioare, se corelează cu rezultatele analizei realizat versus estimat ale fiecărui an de referinţă din perioada de 5 ani şi se transmite A.S.F. la solicitarea acesteia”.

se modifică astfel:

„(19) Tarifele sunt calculate în funcție de strategia adoptată de către asigurătorul RCA.

(20) Strategia inclusă în planul de afaceri prevăzut la art. 22 din Legea nr. 237/2015, cu modificările ulterioare, se corelează cu rezultatele analizei realizat versus estimat ale fiecărui an de referință și se transmite A.S.F. la solicitarea acesteia.”

Articolul 13, alineatul 2

”(2) Asigurătorilor RCA şi intermediarilor de asigurări le sunt interzise ofertarea, promovarea şi comercializarea asigurării RCA la prime de asigurare mai mari decât cele rezultate din aplicarea prevederilor art. 11”

se modifică astfel:

„(2) Asigurătorilor RCA, intermediarilor de asigurări și intermediarilor de asigurări auxiliare le sunt interzise ofertarea, promovarea și comercializarea asigurării RCA la prime de asigurare mai mari decât cele rezultate din aplicarea tarifelor de primă.”

Articolul 13, alineatele 3 și 7

”(3) Indiferent de canalul de distribuţie utilizat, asigurătorul RCA practică aceeaşi primă de asigurare, stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat

(7) Oferta asigurătorului RCA este valabilă pentru o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare şi conţine următoarele informaţii:

a) prima de asigurare totală rezultată din aplicarea tarifului de primă, care este menţionată pe poliţa de asigurare

b) comisionul plătit intermediarului, exprimat în valoare absolută şi ca procent din prima de asigurare totală

c) menţionarea faptului că valoarea absolută a comisionului prevăzut la lit. b) se determină prin aplicarea procentului asupra primei de asigurare totale şi că acesta este inclus în prima totală

d) cheltuiala medie de vânzare directă

e) data până la care oferta este valabilă

f) tariful aferent decontării directe

g) clauze şi acoperiri suplimentare

h) clasa bonus-malus

i) menţiunea privind posibilitatea plăţii în rate”.

se modifică astfel:

„(3) Indiferent de canalul de distribuție utilizat, asigurătorul RCA practică aceeași primă de asigurare netă de cheltuieli de distribuție, stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat.

(7) Oferta asigurătorului RCA este valabilă pentru o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare și conține următoarele informații:

a) prima netă de cheltuieli de distribuție

b) comisionul plătit distribuitorului, exprimat în valoare absolută, sau

c) costul aferent vânzării directe

d) data până la care oferta este valabilă

e) costul acoperirii clauzei facultative de decontare directă

f) clauze și acoperiri suplimentare

g) clasa bonus-malus

h) mențiunea privind posibilitatea plății în rate.

i) prima de asigurare totală obținută prin însumarea primei nete de cheltuieli de distribuție cu cheltuielile de distribuție aferente canalului de vânzare utilizat de către potențialul asigurat, cu acoperirea și separat fără acoperirea clauzei de decontare directă.”

Articolul 24, alineatele 12 și 13 se abrogă:

”(12) În cazul persoanei prejudiciate deţinătoare a vehiculului înmatriculat în afara României, cu domiciliul sau sediul în alt stat, cuantumul despăgubirii se stabileşte astfel:

a) dacă reparaţia s-a efectuat într-un alt stat şi se solicită plata despăgubirii în valută, costul reparaţiei este cel prevăzut în documentaţia de reparaţie, avându-se în vedere avariile constatate de către asigurătorul RCA şi eventualele avarii suplimentare constatate la efectuarea reparaţiei, dacă producerea acestora se justifică prin dinamica accidentului;

b) în cazul în care reparaţia s-a efectuat în România şi se solicită plata despăgubirii în valută, calcularea în valută a costurilor reparaţiei stabilite în lei se face la cursul de schimb comunicat de BNR pentru data la care prejudiciatul a efectuat plata facturii de reparaţie;

c) în cazul în care se solicită plata despăgubirii înainte de efectuarea reparaţiilor, valoarea acesteia se stabileşte pe baza evaluării asigurătorului RCA, luând în considerare:

  • (i) constatările autorităţilor publice competente;
  • (ii) cumulul de elemente reţinute din descrierea accidentului şi rezultate din constatarea amiabilă de accident
  • (iii) cercetările asigurătorului RCA privind dinamica accidentului şi întinderea prejudiciului
  • (iv) dacă este cazul, documentele prezentate ulterior cu privire la plăţile efectuate de către persoana prejudiciată

d) în cazul în care se solicită plata în lei a despăgubirii stabilite în valută, echivalentul în lei se calculează la cursul comunicat de către BNR pentru data propunerii înaintate persoanei prejudiciate şi acceptate de către aceasta

e) calcularea în valută a limitelor privind cuantumul despăgubirilor stabilite potrivit art. 12 se face la cursul comunicat de către BNR pentru data producerii accidentului.

(13) În situaţia prevăzută la alin. (12) lit. c) pct. (iv), calcularea în valută a despăgubirilor stabilite în lei se face la cursul comunicat de către BNR pentru data propunerii înaintate persoanei prejudiciate şi acceptate de aceasta”

La articolul 25, alineatul (1)

”(1) Prejudiciile reprezentând consecinţa lipsei de folosinţă a vehiculului avariat, inclusiv înlocuirea temporară a acestuia, sunt stabilite:

a) pe baza documentelor justificative din care rezultă costurile de înlocuire temporară a vehiculului avariat cu un vehicul de o clasă similară ori inferioară, închiriat de la entităţi autorizate cu acest obiect de activitate; sau

b) pe baza documentelor justificative din care rezultă costurile privind transportul zilnic suportate de către persoana prejudiciată, fără ca acestea să poată depăşi costurile prevăzute la lit. a)”

se modifică și va avea următorul cuprins:

„(1) Despăgubirile cuvenite persoanelor prejudiciate, ca urmare a consecinței lipsei de folosință a vehiculului avariat, inclusiv pentru înlocuirea temporară a acestuia, sunt stabilite pe baza documentelor justificative care dovedesc prejudiciul suferit ca urmare a imposibilității utilizării vehiculului avariat”.

Articolul 25, alineatele 2 și 4 se abrogă:

”(2) Perioada maximă pentru calcularea lipsei de folosinţă este:

a) perioada de indisponibilitate a utilizării vehiculului avariat ca urmare a stării tehnice, inclusiv în situaţia în care asigurătorul RCA efectuează cercetări suplimentare, şi se calculează de la momentul efectuării constatării avariilor şi introducerii vehiculului în reparaţie;

b) perioada cuprinsă între data constatării avariilor şi data înaintării ofertei de despăgubire, în situaţia daunei totale economice

(4) În cazul reparaţiei vehiculului avariat, perioada maximă de indisponibilitate reprezintă timpul normal de reparaţie transformat în zile de lucru prin împărţirea la patru a timpului normat de reparaţie, la care se adaugă orice întârziere nejustificată cauzată de către asigurătorul RCA”

Articolul 34, alineatul 5

”(5) Tarifele aferente decontării directe sunt calculate distinct faţă de tariful de primă RCA şi sunt comunicate A.S.F. în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei norme”

se modifică astfel:

„(5) Tarifele de primă aferente decontării directe sunt calculate distinct față de tariful de primă RCA.”

Articolul 34, alineatul 6 se abrogă:

”(6) Asigurătorii RCA notifică A.S.F. cu privire la intenţia de modificare a tarifelor aferente decontării directe, cu cel puţin 60 de zile înainte de perioada în care acestea pot fi practicate, şi comunică A.S.F. noile tarife cel târziu cu 30 de zile înainte de începerea perioadei în care acestea pot fi practicate.

Articolul 41 alineatul 3:

”(3) Formularul „Constatare amiabilă de accident” poate fi utilizat în relaţia cu asigurătorii fără a mai fi necesară întocmirea documentelor de constatare de către poliţia rutieră, numai dacă este completat şi semnat de către ambii conducători de vehicule implicaţi în accident”

se modifică astfel:

„(3) Formularul „Constatare amiabilă de accident” poate fi utilizat în relația cu asigurătorii fără a mai fi necesară întocmirea documentelor de constatare de către poliția rutieră, numai dacă este completat și semnat pe suport de hârtie sau electronic prin intermediul unor sisteme informatice de către ambii conducători de vehicule implicați în accident.”

Mai jos, formularele anterioare:

Articolul 41, se adaugă alineatul 6:

„(6) Asigurătorii RCA și BAAR stabilesc de comun acord modul în care se poate emite și utiliza formularul „Constatare amiabilă de accident” în format electronic.”

Articolul 43, alineatul 1:

(1) Formularul „Constatare amiabilă de accident” conţine două pagini autocopiative, ambele având aceeaşi valoare juridică, în conformitate cu anexa nr. 7, şi instrucţiunile de utilizare a acestuia, prevăzute în anexa nr. 8”

se modifică astfel:

„(1) Formularul „Constatare amiabilă de accident” tipărit pe suport de hârtie conține două pagini autocopiative, ambele având aceeași valoare juridică, în conformitate cu anexa nr. 7, și instrucțiunile de utilizare a acestuia, prevăzute în anexa nr. 8”

Articolul 43 se introduce alineatul 1.1.:

„(1.1) Formularul „Constatare amiabilă de accident” în format electronic reproduce același model grafic, conține aceleași informații și are aceeași valoare juridică cu cea a formularului tipărit.”

Articolul 43 alineatul 2:

”(2) Formularul „Constatare amiabilă de accident” conţine informaţii privind:

a) data şi locul producerii accidentului;

b) datele de identificare ale conducătorilor auto implicaţi;

c) datele proprietarilor vehiculelor implicate;

d) datele vehiculelor implicate şi ale propriilor asigurători;

e) circumstanţele producerii accidentului”

se modifică astfel:

„(2) Modelul grafic și informațiile cuprinse în formularul „Constatare amiabilă de accident” sunt prevăzute în anexele nr. 7 și 8”

Articolul 44, alineatul 1:

”(1) Asigurătorii RCA tipăresc şi distribuie asiguraţilor formularul „Constatare amiabilă de accident” fără a inscripţiona pe acesta denumirea sau sigla proprie”.

se modifică astfel:

„(1) La momentul încheierii asigurării RCA, asigurătorii RCA pun la dispoziția asiguraților formularul „Constatare amiabilă de accident” pe suport de hârtie sau furnizează informații cu privire la modalitatea de încheiere a acestuia în format electronic”.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Noul Mers al Trenurilor 2025 – 2026, din 14 decembrie: Tarife mai mari pentru călătoriile cu trenul

Publicat

Publicitate

Începând cu data de 14 decembrie, Noul Mers al Trenurilor 2025–2026 devine oficial aplicabil, aducând modificări importante în circulația feroviară din România. Odată cu noile grafice de circulație, CFR Călători anunță și majorarea tarifelor pentru biletele de călătorie, schimbare care va fi resimțită de toți pasagerii care aleg transportul feroviar.

Bilete de tren mai scumpe

Biletele de tren se vor scumpi cu aproape 10% din 14 decembrie. Conducerea CFR Călători spune că majorarea de preţ reprezintă indexarea cu rata inflaţiei, potrivit prevederilor legale, notează Romania-actualitati.ro.

În urmă cu un an, indexarea a fost de 4,6%. În iulie, a fost o nouă scumpire, ca urmare a majorării TVA, de la 19 la 21%.

Noutăți în Mersul Trenurilor 2025-2026

CFR Călători a anunțat că va continua introducerea în circulație a vagoanelor și locomotivelor modernizate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Noile vagoane sunt dotate cu internet Wi-Fi, sisteme de informare audio-video, camere de supraveghere, prize electrice, instalații de climatizare, toalete ecologice. Acestea au și spații special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusă și chiar vagoane bar-bistro.

Unele trenuri Interregio care leagă Bucureștiul de Mărășești – Suceava/Iași, precum și de Brașov vor fi reclasificate în Intercity. Va fi utilizat material rulant modernizat prin PNRR.

Se vor introduce noile rame electrice Alstom Coradia Stream, puse la dispoziție de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Aceste rame pot atinge viteze de până la 160 km/h.

Publicitate

Vor fi utilizate în compunerea a 26 de trenuri cu circulație zilnică, repartizate pe cele mai solicitate rute:

  • 14 trenuri între București Nord și Constanța și retur
  • 6 trenuri între București Nord și Craiova și retur
  • 2 trenuri pe ruta București Nord – Craiova – Deva și retur
  • 2 trenuri între București Nord și Arad și retur
  • 2 trenuri București Nord – Brașov și București Nord – Timișoara Nord și retur.

Până în 1 februarie 2026 ar urma să fie operate 11 rame din primul lot de 12.

În 2026 vor fi puse în circulație 7 trenuri formate din rame PESA, aflate în prezent în proces de testare și recepție, pe relația București – Buzău – Adjud și retur. Acestea sunt achiziționate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

Vor mai fi folosite și vagoane modernizate în ultimii ani din fonduri proprii, conforme cu standardele europene, precum și material rulant mai vechi, aflat într-un proces gradual de înlocuire.

Trenuri internaționale

Legături directe între Budapesta și București. Trenurile IR 72 și IR 73 vor circula pe relația directă Budapesta Keleti – București Nord, extinzând traseul actual care se încheia la Craiova.

Revenirea trenurilor la Viena Westbahnhof. Trenurile IR 346 și IR 347 vor circula din nou până la Viena Westbahnhof, pe un traseu direct, via Budapesta Kelenfold (în loc de Budapesta Keleti). Totodată, relația Baia Mare – Viena Westbahnhof va continua să fie deservită de trenurile Someș 687/686.

Noi trenuri sezoniere pe ruta București – Giurgiu – Ruse. Pentru sezonul estival 2026, vor fi introduse 4 trenuri noi pe relația București Nord – București Progresu – Giurgiu – Ruse și retur.

Continuare colaborare cu Ucraina. Parteneriatul cu compania feroviară ucraineană UZ va continua în noul mers prin menținerea grupei de vagoane Kiev – Ungheni – București Nord și retur. Grupa directă a trenului Prietenia 401/402 va oferi o conexiune între România și Ucraina.

Reducerea timpilor de staționare la frontieră. Având în vedere aderarea României la spațiul Schengen, staționările trenurilor internaționale vor fi reduse, ca urmare a eliminării controlului documentelor.

Citeste mai mult

Eveniment

Amenzi de aproximativ 9.000 de lei și permise reținute în urma unei acțiuni a poliției la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi, împreună cu cei ai Secțiilor de Poliție Rurală nr. 5 Mihăileni, nr. 6 Pomârla și nr. 4 Dorohoi, au desfășurat, la data de 13 decembrie 2025, o acțiune amplă pentru menținerea ordinii publice și prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale, pe raza municipiului Dorohoi și a localităților învecinate.

În cadrul activităților desfășurate, oamenii legii au legitimat 70 de persoane și au controlat 63 de autovehicule. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 32 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor fiind de aproximativ 9.000 de lei.

Sancțiunile au fost aplicate pentru abateri de la regimul circulației pe drumurile publice, iar ca măsuri complementare, polițiștii au reținut cinci permise de conducere și au retras trei certificate de înmatriculare.

Astfel de acțiuni vor continua și în perioada următoare, scopul acestora fiind creșterea gradului de siguranță a cetățenilor și descurajarea faptelor antisociale, atât în mediul urban, cât și în zonele limitrofe.

Citeste mai mult

Economie

Amenzi de peste 20.000 de lei în urma controalelor poliției la trecerile la nivel cu calea ferată din Dorohoi și Săveni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului Rutier Dorohoi și Biroului Rutier Săveni au desfășurat, la data de 11 decembrie 2025, o acțiune amplă pentru prevenirea accidentelor rutiere în zona trecerilor la nivel cu calea ferată, pe raza localităților Dorohoi și Săveni.

În cadrul controalelor efectuate, oamenii legii au legitimat 50 de persoane și au oprit pentru verificări 46 de autovehicule. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate 49 de sancțiuni contravenționale, valoarea totală a amenzilor depășind 20.000 de lei.

O parte semnificativă dintre sancțiuni, respectiv 11, au vizat nerespectarea regulilor de circulație la trecerile la nivel cu calea ferată, una dintre principalele cauze ale producerii accidentelor grave în astfel de zone.

Totodată, polițiștii au dispus măsuri complementare, fiind reținute două permise de conducere și retrase cinci certificate de înmatriculare și au transmis că acțiunea face parte din eforturile continue ale poliției rutiere de a crește siguranța participanților la trafic și de a reduce riscul accidentelor produse în zonele cu grad ridicat de pericol.

Citeste mai mult

Eveniment

Patru metri cubi de material lemnos, confiscat de polițiști în urma unui control la o firmă din Botoșani

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului de Ordine Publică, împreună cu un reprezentant al Gărzii Forestiere Suceava – Compartimentul Botoșani, au desfășurat, la data de 12 decembrie 2025, o acțiune de control pe linia respectării legislației privind circulația, depozitarea, prelucrarea și comercializarea materialului lemnos.

Verificările au avut loc la punctul de lucru al unei societăți comerciale din municipiul Botoșani, unde oamenii legii au constatat mai multe nereguli. În urma controlului, s-a stabilit că societatea deținea aproximativ patru metri cubi de material lemnos pentru care nu existau documente legale de proveniență.

Ca urmare a celor constatate, administratorul firmei a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 10.000 de lei, conform legislației în vigoare. Totodată, cantitatea de material lemnos identificată a fost confiscată de polițiști.

Acțiunea face parte dintr-o serie de controale menite să prevină și să combată tăierile ilegale de arbori, precum și comercializarea materialului lemnos fără respectarea normelor legale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending