Connect with us

Eveniment

Concurs dedicat tinerilor, cu ocazia Zilei Internaționale pentru Reducerea Dezastrelor. Condiții și premii

Publicat

Publicitate

11-13 octombrie: Inspectoratul General pentru Situații de Urgență organizează un concurs dedicat tinerilor, cu ocazia Zilei Internaționale pentru Reducerea Dezastrelor. Pe lângă informațiile utile pe care tinerii le pot acumula, aceștia pot câștiga un rucsac de urgență cu un conținut minimal necesar supraviețuirii în caz de dezastre.

Concursul, intitulat  „Reducem riscurile, ajutăm comunitatea”, a fost lansat vineri, 11 octombrie, la ora 08:00 și va dura până în data de 13 octombrie 2024, ora 23:59.

Acesta urmărește verificarea cunoașterii informațiilor de bază privind riscurile de dezastre, precum și a regulilor privind pregătirea și comportarea în caz de dezastru.

Concursul este împărțit în două categorii de vârstă. Prima se adresează tinerilor cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani, iar a doua celor între 18 și 25 de ani.

Condiții de participare

Potrivit regulamentului, are drept de participare orice persoană fizică cu cetățenie română și/sau străină care îndeplinește cumulativ toate condițiile de mai jos:

Publicitate
  • are domiciliul legal sau un drept de ședere legal în România, pe toată perioada de desfășurare a concursului și pe perioada de revendicare a premiului câștigat;
  • are vârsta cuprinsă între 14 și 25 de ani, raportată la data de 06.10.2024;
  • are un cont personal de Google sau Google Classroom valabil;
  • în cazul în care este desemnată câștigătoare a Concursului, este de acord cu publicarea numelui său pe paginile web și pe cele de social media pe care este promovat Concursul;
  • confirmă că a citit și a înțeles prezentul Regulament și că este de acord în totalitate cu termenii și condițiile precizate de acesta, aspect confirmat prin participarea la Concurs;
  • participarea la Concurs implică faptul că răspunsurile furnizate vor fi utilizate pentru elaborarea, de către Organizator, de statistici privind nivelul de cunoaștere al riscurilor la nivelul categoriilor de vârstă 14-17, respectiv 18-25 ani.

Nu pot participa la acest concurs angajații organizatorului și unităților subordonate acestuia și copiii acestora.

Cum se face înscrierea

Concursul este organizat exclusiv în mediul online, prin intermediul serviciilor Google. Înscrierea la concurs se face prin completarea unui formular aferent categoriei de vărstă a celui interesat.

  • Formularul de înscriere pentru categoria 14-17 ani poate fi găsit AICI.
  • Formularul de înscriere pentru categoria 18-25 ani poate fi găsit AICI.

Cei care doresc să participe trebuie să dețină un cont de gmail, care să permită completarea unuia dintre chestionare.

În cazul în care o persoană a completat mai multe formulare, utilizând mai multe conturi Google, va fi luat în considerare doar primul formular completat și transmis.

Premii și desemnarea câștigătorilor

La finalul concursului, IGSU va acorda 10 premii – 5 premii pentru grupa de vârstă 14-17, respectiv 5 premii pentru grupa de vârstă 18-25 ani.

Premiul constă într-un rucsac de urgență cu un conținut minimal necesar supraviețuirii în caz de dezastre, pus la dispoziție de către Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale.

Premiile vor fi acordate prin tragere la sorți, care se va organiza în termen de 7 zile lucrătoare de la data încheierii concursului la sediul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență din București. Se vor extrage câte 5 câștigători, precum și 5 rezerve pentru fiecare grupă de vârstă dintre persoanele care au transmis formulare completate corect, în perioada de desfășurare a concursului.

Participanții desemnați câștigători vor fi contactați de către IGSU, la adresa de e-mail furnizată, în maximum 3 zile lucrătoare de la data extragerii, în vederea validării datelor de identificare.

foto: IGSU

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Meciul dintre FC Botoșani și Farul Constanța, supravegheat de jandarmi

Publicat

Publicitate

Măsuri de ordine publică adoptate de jandarmi la meciul de fotbal dintre F.C. Botoșani și Farul Constanța

 

În ziua de joi, 30 octombrie 2025, începând cu ora 19.00, pe Stadionul Municipal Botoșani se va disputa partida de fotbal dintre echipele F.C. Botoșani și Farul Constanța, în Cupa României.

Măsurile de ordine și siguranță publică la acest joc sportiv vor fi asigurate de Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, care va fi sprijinit de reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, Inspectoratului pentru Situații de Urgență al județului Botoșani și Poliției Locale Botoșani.

Accesul spectatorilor în stadion va fi permis începând cu ora 17:00, iar pentru evitarea aglomerației și facilitarea unui acces rapid, recomandăm spectatorilor să se prezinte din timp la porțile de intrare pe stadion.

În conformitate cu prevederile Legii nr.4/2008 privind prevenirea și combaterea violenței cu ocazia competițiilor și a jocurilor sportive, asigurarea măsurilor de ordine și siguranță publică în interiorul stadionului va fi realizată prin personalul unei firme specializate de pază și protecție.

Publicitate

Recomandări pentru spectatori:

• Respectați indicațiile forțelor de ordine și ale organizatorilor.

• Evitați implicarea în incidente care pot afecta ordinea și siguranța publică.

• Nu staționați pe scările de acces sau pe coronamentul arenei.

• Este interzis accesul cu obiecte pirotehnice, recipiente din sticlă sau afișe cu mesaje discriminatorii ori instigatoare la violență.

• Este strict interzisă pătrunderea pe terenul de joc.

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani aduce la cunoștința spectatorilor că siguranța tuturor participanților este prioritară, iar orice comportament antisocial va fi sancționat conform legii.

Vă mulțumim pentru înțelegere și cooperare și vă dorim să vă bucurați de un spectacol sportiv fără incidente!

Citeste mai mult

Eveniment

Patriarhia: Programul de închinare în Sfântul Altar al Catedralei Naționale, prelungit până pe 5 noiembrie

Publicat

Publicitate

Programul de închinare și trecere prin Sfântul Altar al Catedralei Naționale a fost prelungit, noul termen limită fiind de miercuri, 5 noiembrie, până la miezul nopții.

‘Ținând cont de numărul impresionant de pelerini care doresc să se închine și să treacă prin Sfântul Altar al Catedralei Naționale, Patriarhia Română anunță prelungirea programului de închinare, inclusiv pe timpul nopții, până în ziua de miercuri, 5 noiembrie 2025, la ora 24:00’, a transmis, miercuri, Biroul de Presă al Patriarhiei Române.

Patriarhia face apel la evitarea aglomerării excesive a rândului de așteptare.

‘Având în vedere această prelungire a programului de închinare facem un apel către toți credincioșii care doresc să se închine și să treacă prin Sfântul Altar al Catedralei Naționale să evite aglomerarea excesivă a rândului de așteptare’, precizează Patriarhia.

Timpul de așteptare poate fi consultat prin aplicația de hartă interactivă a Arhiepiscopiei Bucureștilor utilizând următorul link https://arhiepiscopiabucurestilor.ro/stiri/comunicate-si-mesaje/sfintirea-picturii-catedralei-nationale-harta-interactiva.

Peste 80.000 de persoane trecuseră, până miercuri dimineața, prin Sfântul Altar al Catedralei Naționale, numărul pelerinilor dublându-se în 24 de ore.

Publicitate

Potrivit hărții interactive realizate de Arhiepiscopia Bucureștilor, actualizată în timp real, rândul credincioșilor veniți să treacă prin altarul Catedralei Naționale se termină în Piața Constituției.

Anterior, credincioșii ortodocși se mai puteau închina în Sfântul Altar al Catedralei Naționale doar până în ultima zi a lunii octombrie. AGERPRES

Citeste mai mult

Economie

Rabla Auto 2025: AFM anunță noi înscrieri pentru cumpărarea de mașini cu motoare termice sau hibride. Valoarea ecotichetelor

Publicat

Publicitate

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat suplimentarea bugetului pentru persoane fizice și o nouă sesiune de înscrieri,  scrie alba24.ro.

Bugetul pentru autovehiculele termice și hibride din Programul Rabla Auto 2025 – persoane fizice va fi suplimentat cu 45 milioane de lei, potrivit AFM.

”Administrația Fondului pentru Mediu anunță redistribuirea bugetului alocat sesiunii de înscriere în cadrul Programului Rabla auto în vederea suplimentării fondurilor pentru persoanele fizice care doresc să-și achiziționeze autovehicule noi cu motoare termice și hibride.

În contextul cererii ridicate pentru achiziția de autovehicule noi cu sisteme de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC), motociclete și autovehicule cu sistem de propulsie hibrid, AFM a decis redirecționarea a 45 de milioane de lei către această categorie de autovehicule, prin diminuarea bugetului alocat autovehiculelor electrice”, este anunțul AFM.

Rabla Auto 2025: noi înscrieri

Solicitanții – persoane fizice se vor putea înscrie în aplicația informatică începând de joi, 6 noiembrie, noiembrie, ora 10.00, până la data de 15 decembrie 2025, ora 23.59 sau până la epuizarea fondurilor disponibile.

De asemenea, rămâne disponibilă înscrierea pentru achiziționarea autovehiculelor electrice, în limita noului buget disponibil.

Publicitate

“Dorim să oferim o nouă șansă celor care nu au reușit să se înscrie în prima etapă. O parte din fondurile alocate autovehiculelor electrice rămase neutilizate, precum și sumele rezervate pentru care nu s-au finalizat pașii procedurali conform ghidului de finanțare, vor fi puse la dispoziție pentru noi înscrieri.

Astfel, 45 de milioane de lei sunt transferate către componenta clasică a programului – pentru autovehicule pe benzină sau hibride – pentru ca mai mulți români să poată beneficia de sprijin pentru achiziția unei mașini noi, mai puțin poluante.”, a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.

Rabla Auto 2025. Buget total și valoare ecotichete

Programul Rabla Auto 2025 pentru persoane fizice are un buget total de 200 de milioane de lei, iar fondurile destinate autovehiculelor noi cu combustie internă, motocicletelor și celor cu sistem de propulsie hibrid s-au epuizat în data de 30 septembrie 2025, în doar 13 minute de la lansare.

Valoarea ecotichetelor acordate în cadrul programului Rabla Auto pentru persoanele fizice este următoarea:

  • 18.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen
  • 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice
  • 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hybrid
  • 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete.

Citeste mai mult

Eveniment

PSD Botoșani: Drumul Expres Botoșani – Suceava, sabotat de incompetența administrativă a președintelui CJ

Publicat

Publicitate

În lipsa rezultatelor concrete în primul an de mandat, președintele Consiliului Județean Botoșani, Valeriu Iftime, continuă să dezinformeze botoșănenii. Pentru a-și ascunde neputința administrativă și lipsa de acțiune în implementarea celui mai important proiect al județului, Drumul Expres Botoșani – Suceava, legătura municipiului reședință de județ de Autostrada A7, Iftime, împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, a apelat din nou la Facebook și TikTok, prezentând doar jumătăți de adevăr și selectând informațiile care îl avantajează. După un an de mandat, este clar că nu a înțeles încă cum funcționează administrația și cum se duc proiectele la capăt.

Cei doi contestă punctul de vedere oficial al Ministerului Transporturilor și al Guvernului României, făcut public în urma interpelării adresate premierului Ilie Bolojan de senatorul PSD Doina Federovici, care confirmă finanțarea Drumului Expres. Doar că Iftime și Scrioșteanu amestecă intenționat lucrurile. Ei vorbesc despre aplicația de finanțare pentru realizarea documentației tehnice, ignorând faptul că aceasta este cea care trebuia să furnizeze indicatorii tehnico-economici pentru aplicația de finanțare pentru execuție. Finalizarea la timp a SF-ului era de datoria președintelui CJ. Din păcate, nu s-a întâmplat acest lucru, motiv pentru care nu avem depusă încă aplicația de finanțare europeană pentru execuția lucrărilor.

Din fonduri europene se finanțează doar proiectele prinse în Planul Investițional 2021-2030. Acesta, pe lângă Drumul Expres Suceava – Botoșani, mai include alte șase proiecte de drum expres, Drumuri TransRegio, Variante de Ocolire, reabilitări de poduri și construcții de noduri rutiere cu o valoare totală estimată acum cinci ani de 4,6 miliarde euro. Anvelopa financiară disponibilă, inclusiv supracontractarea, este de 3 miliarde de euro. Toate aceste proiecte sunt în concurență, pentru că sumele disponibile sunt mai mici decât cele necesare, motiv pentru care alocarea fondurilor se face pe principiul „primul venit, primul servit”.

„Dacă președintele Consiliului Județean va continua să caute vinovați în PSD în loc să muncească pentru județ, proiectele Botoșaniului vor eșua rând pe rând, așa cum s-a întâmplat în acest prim an de mandat. Cel care nu a înțeles să facă front comun pentru binele județului este chiar președintele CJ Botoșani, el fiind cel care a încercat, împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, să oprească Drumul Expres la Corni. Valeriu Iftime trebuie să înțeleagă că este președintele Consiliului Județean Botoșani și nu doar al anumitor grupuri de interese. Dacă fondurile din Programul de Transport se vor termina și Drumul Expres Botoșani – Suceava nu va prinde finanțare, răspunderea va fi exclusiv a sa, pentru că a preferat să vândă iluzii pe Facebook și TikTok în loc să muncească efectiv pentru județ”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending