Proiect finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.
Axa Prioritara 10 Protejarea sănătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19,
creșterea eficientei energetice si utilizarea surselor regenerabile de energie, cu finanțare din REACT-EU
Componenta 1 REACT-EU-Consolidarea capacitații unităților de învățământ de stat în vederea gestionarii situației de pandemie generata de virusul SARS-COV-2.
Titlu Proiect Dotarea unităților de învățământ preuniversitar de stat cu echipamente de protecție medicală de tip măști de protecție medicală, dezinfectanți, precum și alte echipamente de acest tip, necesare pentru a preveni răspândirea coronavirusului SARS-Cov-2 în Comuna Răchiți, Județul Botoșani
Publicitate
Cod proiect 143448
Comunicat de presă
Data: 30.01.2023
Finalizarea proiectului cu titlul: “Dotarea unităților de învățământ preuniversitar de stat cu echipamente de protecție medicală de tip măști de protecție medicală, dezinfectanți, precum și alte echipamente de acest tip, necesare pentru a preveni răspândirea coronavirusului SARS-Cov-2 în Comuna Răchiți, Județul Botoșani”, cod smis 143448, finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020
In luna ianuarie 2023 s-a finalizat implementarea proiectului “Dotarea unităților de învățământ preuniversitar de stat cu echipamente de protecție medicală de tip măști de protecție medicală, dezinfectanți, precum și alte echipamente de acest tip, necesare pentru a preveni răspândirea coronavirusului SARS-Cov-2 în Comuna Răchiți, Județul Botoșani”, cod smis 143448 , finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritara 10 Protejarea sănătății populației în contextul crizei sanitare cauzate de COVID-19, creșterea eficientei energetice si utilizarea surselor regenerabile de energie, cu finanțare din REACT-EU, Componenta 1 REACT-EU-Consolidarea capacitații unităților de învățământ de stat în vederea gestionarii situației de pandemie generata de virusul SARS-COV-2.
Contractul de finanțare a fost încheiat de Comuna Răchiți în calitate de beneficiar cu Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de Autoritate de Management.
Obiectivul general al proiectului l-a reprezentat creșterea capacitații de tratare si gestionare a crizei COVID-19 in timp util si eficient, prin dotarea dotarea unităților de învățământ preuniversitar de stat din comuna Răchiți cu echipamente de protecție medicala de tip măști de protecție medicala, dezinfectanți, precum si alte echipamente de acest tip, necesare pentru a preveni răspândirea coronavirusului SARSCov-2 în Răchiți, județul Botoșani, care va conduce la consolidarea capacitații de reacție la criza de sănătate publica cauzata de răspândirea virusului SARSCOV-2.
Obiectivele specifice ale proiectului :
OS1. Dotarea
Scolii Gimnaziale Nr 1 Răchiți;
Scolii Gimnaziale Nr 2 Roșiori;
Scolii Gimnaziale P. Șușter Costești;
Scolii Primare Nr 3 Costești,
cu materiale si consumabile necesare prevenirii si combaterii SARS-COv 2: masti chirurgicale de protectie (37.730 buc.), manusi chirurgicale de protectie (660 perechi), dispensere automate (22 buc.), covoare dezinfectante intrare (12 buc.), sapun lichid antibacterian (188 litri), clor dezinfectant pentru podele si toalete (1.568 litri), dezinfectant pentru suprafete (1.705 litri), 31 de bucati de lampi UVC antibacteriene destinate dezinfectarii celor 31 sali de clasa si spatii functionale.
Rezultate finale în urma implementării proiectului :
Asigurarea dotarilor cu echipamente de protectie medicala necesare în contextul gestionarii crizei COVID 19
Entităţi publice dotate / sprijinite pentru gestionarea crizei sanitare cauzate de SARS-CoV-2: 4 scoli din Comuna Răchiti;
Achizitii de materiale de protectie medicala necesare în contextul gestionarii crizei COVID 19:
Masti chirurgicale de protectie; Manusi de protectie; Dispensere automate sapun lichid; Covoras mare dezinfectant; Sapun lichid antibacterian; Clor dezinfectant; Dezinfectant pentru suprafete; Lampi UVC antibacteriane
Valoarea totală a Contractului de Finanțare a fost de 317.815,57 lei, din care valoare totala eligibila 317.815,57 lei si valoare totala eligibila nerambursabila din FEDR 317.815,57 lei.
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Date de contact:
Comuna Răchiti,
Sat Rachiti, județul Botosani, cod postal 717310,
Telefon și fax: 0231544210
Email: primaria.rachiti@gmail.com
Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
În perioada 1 – 9 martie a.c., polițiștii de imigrări au desfășurat o serie de acțiuni pentru reglementarea dreptului de ședere a străinilor, prevenirea și combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate a străinilor în România. Peste 3000 de permise de ședere au fost emise, trei străini au fost îndepărtați din țară și alți patru au fost introduși în centrul de custodie publică. De asemenea, au fost realizate verificări la angajatori pentru a asigura respectarea legislației privind angajarea cetățenilor străini.
Reglementarea șederii – Peste 3000 de documente emise
Polițiștii de imigrări au înregistrat un număr mare de cereri pentru reglementarea dreptului de ședere. Au fost înregistrate 2.271 de solicitări pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, alte 2.477 au fost aprobate și 498 au fost respinse.
Publicitate
Totodată, 2.688 de permise de ședere temporară și pe termen lung au fost emise pentru străinii care îndeplineau condițiile legale. În aceeași perioadă, 2.101 cereri de prelungire a dreptului de ședere au fost înregistrate.
Protecția temporară – Sprijin pentru cetățenii ucraineni
În contextul aplicării Directivei 2001/55/CE privind protecția temporară, polițiștii de imigrări au emis 494 de permise de ședere pentru persoanele care beneficiază de acest statut, majoritatea fiind cetățeni ucraineni strămutați din cauza conflictului din țara lor.
Ilfov – Tânără din Nepal, îndepărtată sub escortă
La data de 4 martie, polițiștii de imigrări din Ilfov au depistat în Aeroportul Internațional Henri Coandă București o tânără de 27 de ani din Nepal, care încerca să părăsească țara noastră cu intenția de a ajunge în Spania.
Din verificări a reieșit că acesta se află în ședere ilegală, fiind îndepărtată sub escortă din România. După părăsirea teritoriului Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, a fost dispusă interdicția de intrare pentru o perioadă de șase luni.
București – Doi străini îndepărtați sub escortă și patru introduși în custodie publică
Polițiștii de imigrări din București au luat măsuri ferme împotriva celor care nu respectă legislația privind șederea în România.
La data de 4 martie, o femeie și un bărbat din Iran, de 32, respectiv 35 de ani, au fost depistați în ședere ilegală. Întrucât nu au respectat deciziile anterioare de plecare voluntară, aceștia au fost introduși în custodie publică până la îndepărtarea sub escortă de pe teritoriul României.
Tot în aceeași zi, o femeie din Nigeria, care trecuse ilegal frontiera, a fost escortată până la punctul de trecere a frontierei.
În aceeași zi, polițiștii de imigrări au preluat doi cetățeni turci de 22 și 28 de ani, bănuiți că au trecut ilegal frontiera. Aceștia au fost introduși în custodie publică până la finalizarea procedurilor de îndepărtare sub escortă.
La data de 5 martie, un cetățean din Nepal și unul din Sri Lanka au fost depistați în ședere ilegală. Unul dintre ei a fost escortat până la punctul de trecere al frontierei, iar celălalt a primit un termen de 15 zile pentru a părăsi voluntar România.
Pentru toate aceste cazuri, polițiștii de imigrări au dispus interdicții de intrare în România, cuprinse între șase luni și cinci ani.
Botoșani – Verificări la angajatori
În perioada 6 – 7 martie, polițiștii de imigrări din Botoșani au efectuat controale la două societăți comerciale care desfășoară activități în domeniul HoReCa. Au fost legitimate și verificate zece persoane, dintre care cinci cetățeni români și cinci străini – trei din Bangladesh și doi din Nepal.
În urma verificărilor, nu au fost constatate nereguli. Atât străinii, cât și angajatorii, au fost informați cu privire la respectarea legislației în vigoare.
Polițiștii de imigrări rămân în teren, asigurând respectarea legii și menținerea unui climat de siguranță.
FC Botoșani a încheiat sezonul regulat cu o victorie importantă pe teren propriu, impunându-se cu scorul de 1-0 în fața formației Unirea Slobozia. Partida disputată pe stadionul „Municipal” a contat pentru etapa a 30-a din Superligă și a fost arbitrată la centru de Alina Peșu.
Unicul gol al confruntării a fost înscris în minutul 22 de Chică-Roșă, care a finalizat o pasă excelentă venită de la colegul său Mitrov. Golul atacantului botoșănean a făcut diferența într-un meci echilibrat, în care ambele echipe și-au creat oportunități, dar eficiența a fost de partea gazdelor.
Repriza secundă a adus mai multe schimbări de ambele părți, iar FC Botoșani a încercat să-și consolideze avantajul. Echipa gazdă a rămas însă în zece jucători din minutul 89, după ce Alin Șeroni, introdus pe teren în repriza a doua, a fost eliminat direct în urma unui fault dur cu cotul asupra lui Akhmatov.
În finalul partidei, Unirea Slobozia a forțat egalarea, arbitrul prelungind meciul cu șase minute suplimentare, însă defensiva botoșănenilor a rezistat presiunii exercitate de echipa vizitatoare.
Antrenorul Leo Grozavu a operat mai multe schimbări tactice pe parcursul meciului, introducându-i pe Papa, Mouaddib și Petro pentru a menține ritmul și echilibrul echipei sale. De cealaltă parte, Adrian Mihalcea a încercat să revitalizeze ofensiva echipei din Slobozia, prin introducerea pe teren a jucătorilor Medina, Neagu, Vojtus, Lupu și Vlăsceanu, însă fără succes pe tabela de marcaj.
Astfel, FC Botoșani termină sezonul regulat cu o victorie de moral, în timp ce Unirea Slobozia va trebui să-și reevalueze jocul înainte de confruntările din play-out.
În perioada 10-14 martie 2025, în toate unitățile de învățământ botoșănene se desfășoară o inspecție cu următoarea tematică de control: Monitorizarea managementului unităților de învățământ de stat și particular/conexe.
„Inspectorii școlari vor verifica documentele manageriale, modul de soluționare al sesizărilor/ reclamațiilor,înregistrarea și soluționarea audiențelor acordate în acest an școlar, monitorizarea activității cadrelor didactice prin asistențe la orele de curs, dar și modul în care sunt implementate Planurile de măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a/ a XIII-a la examenele naționale, având în vedere că săptămâna viitoare se va desfășura simularea examenului de Evaluare națională, iar peste două săptămâni simularea examenului de bacalaureat.” a declarat inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe SURUCIUC.
De asemenea, săptămâna trecută, în data de 6 martie 2025, în cadrul ședinței de lucru online cu directorii unităților de învățământ, au fost analizate unele aspecte importante, de actualitate în această perioadă, și anume: respectarea prevederilor regulamentului școlar privind utilizarea telefoanelor mobile în timpul cursurilor, gestionarea programului național Masă sănătoasă și respectarea calendarelor de înscriere a copiilor în învățământul primar și preșcolar în anul școlar 2025-2026.
Călin Georgescu contestă la CCR decizia Biroului Electoral Central de respingere a candidaturii sale la alegerile prezidențiale 2025. Anunțul a fost făcut de liderul AUR, George Simion.
George Simion declară că AUR va continua să îl susțină pe Călin Georgescu drept candidat la alegerile prezidențiale, potrivit Mediafax. Acesta precizează că Georgescu ”va epuiza toate căile legale”.
Candidatura lui Călin Georgescu a fost respinsă de către Biroul Electoral Central (BEC), pentru alegerile prezidențiale 2025. Ședința s-a desfășurat duminică, de la ora 18.00. Decizia a fost luată cu 10 voturi pentru și patru împotrivă.
Duminică seara, BEC a publicat motivele pentru care a respins candidatura candidatului.
Decizia vizează ”conduita electorală” a lui Georgescu. Concret, i s-a reproșat o atitudine în manifestă contradicţie cu valorile de esenţă ale statului de drept.