Connect with us

Actualitate

Codul Rutier 2024, reguli de parcare. Unde staționezi legal față de o trecere de pietoni, cum parchezi ca să nu-ți ridice mașina

Publicat

Publicitate

Șoferii care își caută un loc de parcare trebuie să fie extrem de atenți la reglementările Codului Rutier 2024. O parcare neregulamentară nu doar că te poate costa o amendă substanțială, dar te poți trezi și cu mașina ridicată. Este esențial să cunoști distanțele legale față de trecerile de pietoni și alte locuri restricționate pentru a evita astfel de sancțiuni, scrie playtech.ro.

La ce distanță poți parca față de o trecere de pietoni?

Conform Codului Rutier 2024, parcarea sau staționarea unui vehicul la mai puțin de 25 de metri înainte sau după o trecere de pietoni este strict interzisă. Această măsură este menită să asigure vizibilitatea atât pentru șoferi, cât și pentru pietoni, reducând riscul de accidente.

Textul legal este clar: „Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor în locul unde este instalat indicatorul „Trecere pentru pietoni” sau pe marcajele de traversare pentru pietoni ori la mai puțin de 25 m înainte și după acestea,” conform Art. 174 (e) din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002. Singura excepție de la această regulă este atunci când în apropierea trecerii de pietoni există o parcare special amenajată și marcată corespunzător, care respectă distanțele minime de siguranță.

Ce sancțiuni riști pentru parcarea neregulamentară?

Nerespectarea acestor reguli te poate costa scump. Amenda minimă pentru o parcare neregulamentară începe de la 330 de lei. Aceasta este aplicată, de exemplu, celor care parchează pe trotuar fără a respecta reglementările sau care opresc prea aproape de o trecere de pietoni.

Pentru cei care încalcă regulile de parcare în apropierea trecerilor de pietoni, amenzile pot urca până la 825 de lei. Pe lângă amenda financiară, autoritățile pot dispune și ridicarea vehiculului. Aceasta vine cu un cost suplimentar semnificativ. În București, de exemplu, în Sectorul 3, costurile pentru ridicarea unei mașini sunt următoarele:

  • Ridicare: 200 de lei
  • Transport: 150 de lei
  • Depozitare:
    • 150 de lei pentru primele 24 de ore
    • 50 de lei pentru fiecare zi suplimentară după primele 24 de ore

Astfel, pe lângă amenda de până la 825 de lei, un șofer neglijent ar putea plăti încă cel puțin 500 de lei pentru a-și recupera mașina ridicată.

Publicitate

Cum să eviți amenzile și ridicarea mașinii

Pentru a evita aceste sancțiuni, este crucial să te asiguri că respecți distanțele legale față de trecerile de pietoni și alte zone interzise. Dacă nu ești sigur că locul de parcare este conform reglementărilor, mai bine cauți un alt loc sau te orientezi către parcări special amenajate.

În concluzie, respectarea Codului Rutier nu este doar o obligație legală, ci și o măsură de siguranță pentru tine și ceilalți participanți la trafic. Asigură-te că parchezi corect pentru a evita amenzile și neplăcerile legate de ridicarea vehiculului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Liste de așteptare de până la un an și jumătate pentru protezarea genunchilor sau șoldurilor

Publicat

Publicitate

Un pacient care are nevoie de proteze la genunchi sau șold trebuie să aștepte până la un an și jumătate pentru a beneficia de aceste servicii medicale la Spitalul Județean de Urgență ‘Mavromati’ Botoșani, a declarat, miercuri, șeful Secției de ortopedie a unității medicale, medicul Radu Malancea.

Potrivit acestuia, protezarea genunchilor și șoldurilor sunt finanțate în baza unui program național, iar gratuitatea oferită de stat face ca numărul de solicitări să fie foarte mare și să fie creată o listă de așteptare foarte lungă.

‘E o avalanșă de cerințe. Foarte multă lume suferă de genunchi care trebuie protezați’, a afirmat Malancea.

El spune că, lunar, Secția de ortopedie a Spitalului Județean de Urgență ‘Mavromati’ beneficiază de un buget de 80.000 pentru proteze la genunchi și șold.

‘La mine se așteaptă un an și jumătate pentru proteze. Omul, dacă nu este mulțumit și spune că stă prea mult, automat se duce în regim privat și plătește intervenția chirurgicală’, a mai spus Radu Malancea.

AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Polițiștii și-au demonstrat măiestria la concursul de tir organizat în contextul Zilei Poliției Române

Publicat

Publicitate

În contextul Zilei Poliției Române, Inspectoratul de Poliție Județean Botoșani a organizat o serie de competiții dedicate polițiștilor, menite să evidențieze abilitățile și profesionalismul acestora. Una dintre cele mai apreciate probe a fost concursul de tir, unde participanții au avut de parcurs un traseu ce a îmbinat precizia cu viteza de acțiune.

Competiția a testat atât îndemânarea, cât și capacitatea de concentrare a polițiștilor, aceștia fiind nevoiți să lovească ținte plasate strategic, în timp ce încercau să obțină cel mai bun timp posibil. La final, cei mai rapizi și preciși trăgători au fost premiați pentru performanțele lor.

Evenimentul a avut ca scop consolidarea abilităților pe care polițiștii le utilizează în activitatea zilnică, totodată, fiind evidențiată importanța pregătirii continue și a perfecționării tehnicilor de tragere.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD intră pe piața din România. Va concura cu Dacia Spring și Tesla

Publicat

Publicitate

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD, unul dintre giganții în producția de vehicule electrice, anunță extinderea pe piața din România. Reprezentanța din țara noastră va opera începând din luna aprilie cu o rețea de 20 de dealeri auto și va oferi la vânzare șapte modele electrice și plug-in hybrid, scrie alba24.ro.

Planurile companiei chineze sunt impresionante, vizând o extindere a rețelei la 30 de dealeri până la finalul anului 2025. Pe termen mediu, strategia BYD include dezvoltarea unei rețele de 60 de dealeri auto în următorii trei ani, cu ambiția declarată de a deveni liderul pieței auto din România până în 2030, scrie EVmarket.

BYD (Build Your Dreams), cel mai mare producător de vehicule electrice din China, va introduce pe piața românească o gamă variată de vehicule electrice, concurând direct cu modele deja populare:

BYD Dolphin Surf – un competitor direct pentru Dacia Spring
BYD Sealion 7 – concurent pentru Tesla Model Y
BYD Seal – alternativă la Tesla Model 3
BYD Atto 2 – competitor pentru Ford Puma
BYD Seal-U – model SUV electric
Primele orașe din România unde vor fi disponibile showroom-uri BYD sunt București, Iași, Brașov, Timișoara, Cluj, Constanța, Pitești.

Pentru anul 2025, importatorul BYD estimează vânzări de 5.000 de vehicule electrice și plug-in hybrid pe piața românească.

Prezență europeană în creștere
România se alătură astfel unei liste în creștere de piețe europene unde brandul BYD este prezent în 2025, incluzând Germania, Norvegia, Suedia, Danemarca, Olanda, Belgia, Franța, Regatul Unit și Spania.

Publicitate

BYD construiește prima sa fabrică europeană de autoturisme de pasageri în Szeged, Ungaria. Această fabrică vă produce vehicule electrice de nouă generație.

BYD Co. Ltd este o companie chineză fondată în 1995 de Wang Chuanfu, cu sediul în Shenzhen, Guangdong. Compania are două filiale, BYD Automobile și BYD Electronic.

sursa: EVmarket.ro

foto: byd.com

Citeste mai mult

Eveniment

Rata şomajului înregistrat în evidenţele AJOFM Botoșani în luna februarie 2025

Publicat

Publicitate

La sfârșitul lunii februarie 2025, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 4.915 șomeri (din care 2.062 femei), rata șomajului fiind de 4,47%.

Din totalul de 4.971 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 1.011 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.904 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 3.660 șomeri provin din mediul rural și 1.255 sunt din mediul urban.

Structura șomajului pe grupe de vârste se prezintă sugestiv astfel:

 

Grupa de vârstă
Stoc la finele lunii
Total
4.915
< 25 ani
283
între 25-29
195
între 30-39
745
între 40-49
1.281
între 50-55
1.140
peste 55 ani
1.271
Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 44,97%. Șomerii cu studii primare si fara studii cu reprezintă 21,71% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 13,08%,  cei cu învățământ profesional 16,81%,cei cu studii superioare sunt 2,44% iar cei cu învățământ postliceal  1% .

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 292 persoane foarte greu ocupabile, 3.361 greu ocupabile,1.239 mediu ocupabile, iar 23 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Publicitate

Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina agenției la adresa : https://www.anofm.ro/botosani/programe-statistici/.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending