Connect with us

Economie

Clienții vor putea verifica și raporta la FISC dacă magazinele și firmele nu au case de marcat conectate la sistemul ANAF

Publicat

Publicitate

Cetățenii români vor, putea, în curând să verifice și să sesizeze dacă bonul fiscal primit a fost eliberat printr-o casă de marcat conectată la ANAF sau nu. Este vorba despre o aplicație aflată în lucru, relatează alba24.ro.

Detalii despre procesul de digitalizare la nivelul ANAF și al Ministerului Finanțelor a dat, luni, ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, la Digi24.

Citește și: Ajutor de stat de un milion de lei pentru crescătorii de porci din rasele Bazna şi Mangaliţa (proiect)

Potrivit ministrului, în cadrul Ministerului de Finanțe, Centrul Național pentru Informații Financiare (CNIF) este unitatea care se ocupă zona IT a ANAF și a ministerului, este responsabilă de procese de digitalizare.

”Acum lucrăm la o aplicație punctuală, prin care românii vor putea verifica, cu o simplă poză a unui bon fiscal, dacă acel bon fiscal este emis de pe o casă conectată la serverele ANAF. Urmează și acest proiect în perioada următoare.

Toate casele de marcat trebuie conectate și orice consumator, cetățean român va putea sesiza situațiile care exced cadrului legal”, a declarat Burduja.

Potrivit acestuia, cele mai multe case de marcat sunt conectate la serverele ANAF.

Publicitate

”Dacă statul percepe anumite fluctuații în activitatea economică, anumite comportamente diferite față de normă, poate să trimită inspecția acolo și să constate”, a precizat ministrul.

Potrivit legislației în vigoare, contribuabilii mari au avut termen 30 iunie 2021 pentru conectarea caselor de marcat la serverele ANAF. Pentru contribuabilii mici și mijlocii, data limită a fost 30 noiembrie 2021. ANAF a organizat verificări privind respectarea acestei obligații, potrivit hotnews.ro.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Platforma de licitații publice SEAP a fost restabilită dar Ghișeul ro este în continuare indisponibil

Publicat

Publicitate

Funcționarea platformei de licitații publice SEAP a fost restabilită joi, a anunțat Autoritatea pentru Digitalizarea României. Platforma Ghișeul.ro este în continuare nefuncțională, relatează alba24.ro

Reamintim faptul că platforma Ghișeul.ro, Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Punctul de Contact Unic Electronic (PCUE) și Sistemul Informatic de Atribuire Electronică în Transporturi (SIAE), aflate în gestionarea ADR, au devenit indisponibile de marți dimineață.

„Autoritatea pentru Digitalizarea României revine cu precizări în ceea ce privește platforma de achiziții publice: specialiștii ADR au restabilit funcționarea platformei SEAP, în condiții normale.

Pentru respectarea principiului tratamentului egal și asigurarea nerestricționată a accesului la procedurile de achiziție publică, toate procedurile online cu date limită de depunere 11-14 februarie 2025, precum și fazele finale de licitație electronică cu date limită de depunere 11-14 februarie 2025, se amână până la 17 februarie, la aceleași ore de închidere”, au transmis joi reprezentanții ADR, într-un comunicat.

Reprezentanții ADR au anunțat în cursul zilei de joi că vor extinde activitatea de mentenanță și restaurare până la data de 17 februarie.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Bărbatul din Trușești care și-a incendiat concubina a fost trimis în judecată

Publicat

Publicitate

Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani a anunțat astăzi că a dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a unui bărbat din comuna Trușești, județul Botoșani, acuzat de „violență în familie în forma tentativei la omor calificat”.

Potrivit anchetatorilor, incidentul a avut loc pe 22 noiembrie 2024, între orele 18:00 și 19:00, la domiciliul comun al celor doi. Pe fondul consumului de alcool, inculpatul V.S., în vârstă de 51 de ani, și-a stropit concubina, T.N., cu benzină și i-a dat foc.

Victima a suferit arsuri de gradul II-III, necesitând între 38 și 40 de zile de îngrijiri medicale, cu posibilitatea unor complicații ulterioare.

Parchetul precizează că această etapă a procesului penal marchează finalizarea anchetei și trimiterea rechizitoriului la instanță, subliniind că inculpatul beneficiază, conform legii, de prezumția de nevinovăție până la o eventuală condamnare definitivă.

Cazul urmează să fie judecat de instanțele competente, care vor decide asupra vinovăției inculpatului.

“Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale şi trimiterea rechizitoriului la instanţă spre judecare, situaţie care nu poate în niciun fel să înfrângă principiul prezumţiei de nevinovăţie”, a transmis Parchetul de pe lângă Tribunalul Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Ministerul Muncii: Se extinde dreptul la muncă pentru pensionarii de invaliditate

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat noi criterii clare și unitare pentru încadrarea în gradele de invaliditate și evaluarea capacității de muncă, fiind extins astfel dreptul la muncă pentru pensionarii de invaliditate, potrivit unui anunț postat pe Facebook de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS).

”Noul cadru legal deschide posibilitatea rămânerii în activitate și pentru pensionarii de invaliditate gradul I sau II, în locuri de muncă sau activități independente adaptate capacității lor de muncă”, a declarat Simona Bucura Oprescu, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Persoanele cu grad de invaliditate I sau II vor putea desfășura activități profesionale care corespund capacității lor de muncă, menționează ministerul de resort. În plus, definițiile gradelor de invaliditate au fost actualizate pentru a reflecta legislația în vigoare.

”Noul cadru legal sprijină integrarea pe piața muncii și oferă mai multe oportunități celor afectați”, se mai scrie în postare. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Primă de instalare pentru șomeri de 15.000 de lei: Care este condiția pentru a putea beneficia de bani. Alte indemnizații

Publicat

Publicitate

Primă de instalare pentru șomeri de 15.000 de lei. Șomerii care își găsesc un loc de muncă într-o altă localitate, aflată la peste 50 de kilometri de casa lor, pot beneficia de un ajutor financiar pentru a-și acoperi o parte din cheltuielile de relocare.

Prima de instalare se vă putea acorda șomerilor care se angajează pentru cel puțin 12 luni, la o firmă situată la o distanță mai mare de 50 de kilometri față de localitatea de domiciliu sau de reședință, iar cuantumul vă fi diferit, după cum urmează:

12.500 de lei pentru persoană fară loc de muncă ce își schimbă domiciliul pentru a se angaja;
15.500 de lei pentru persoană fară loc de muncă ce își schimbă domiciliul pentru a se angaja și care este însoțită și de membrii familiei, potrivit ANOFM;

Cine poate beneficia de prima de relocare

Potrivit legii, această primă este destinată persoanelor care sunt înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care își găsesc un loc de muncă într-o altă localitate, aflată la o distanță mai mare de 50 de kilometri față de domiciliul sau reședința lor actuală.

Pentru a primi ajutorul, este necesar ca persoana să își schimbe domiciliul sau să își stabilească noua reședință în localitatea respectivă sau în apropiere.

Publicitate

Alte prime de încurajare a șomerilor:

Prima de mobilitate

Persoanele care își schimbă domiciliul pentru a începe să lucreze vor beneficia, la rândul lor, de prime de mobilitate, acordate în funcție de distanța față de localitatea lor de domiciliu, transmite Euronews.

De primele de încadrare și de instalare (denumite prime de mobilitate) se vor bucura șomerii care se încadrează în munca, cu norma întreagă, pe o perioadă de cel puțin 12 luni.

Prima de încadrare

Va putea fi obținută de șomerii care se angajează pentru o perioada de cel puțin 12 luni într-o localitate aflata la cel puțin 15 kilometri distanta față de cea de domiciliu sau de reședință, iar cuantumul acesteia se vă calcula la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi.

Prima de activare

Indemnizația poate fi obținută de șomerii care reușesc să se angajeze cu norma întreagă în baza unui contract pe o perioadă de cel puțin trei luni, menționată de la început în contract.

Dacă vei fi angajat pentru mai puțin de trei luni, nu poți obține prima de activare nici în cazul în care apoi se modifică durata încadrării în muncă.

Pentru acordarea primei de activare de 500 de lei, șomerii trebuie să depună documentele la agenția pentru ocuparea forței de muncă unde se afla în evidență, în termen de maximum 30 de zile de la data angajării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending