Connect with us

Eveniment

Clienții E.ON pot transmite indexul autocitit simplu și rapid. Când și cum o poți face

Publicat

Publicitate

Transmiterea indexului autocitit este cea mai bună modalitate de a plăti lunar exact cantitatea de energie electrică sau gaze naturale consumată, dar și pentru a evita, la fiecare trei luni, facturi de regularizare mari. Din start, este important de știut că indexul poate fi transmis doar în perioada activă specificată de furnizor și care este de aproximativ o săptămână. Odată trimis, acesta poate fi modificat doar până la finalul zilei următoare celei în care a fost transmis inițial.

 

Clienții E.ON pot transmite indexul autocitit, simplu și rapid, prin intermediul următoarelor canale:

 

·         direct din contul personal deschis în E.ON Myline, secțiunea „Autocitire/Transmitere index”;

·         prin apel gratuit, nonstop, la asistentul virtual Ioana, la 0800 800 366 sau 0800 800 900;

Publicitate

 

Chiar dacă autocitirea este transmisă lunar, potrivit reglementărilor actuale, la un interval de timp de 3 luni, distribuitorul va face citirea indexului, în baza căruia E.ON va emite factura de regularizare. Întrucât citirea de către operator nu se poate face exact în ziua în care clientul a transmis indexul autocitit, pot să apară diferențe mici care se vor reflecta în factura de regularizare, aceasta fiind o excepție. În rest, toate facturile emise sunt calculate pe baza autocitirii, reflectând strict consumul.

 

Dar ce se întâmplă dacă uiți să transmiți indexul sau nu îl transmiți în intervalul specificat de furnizorul tău? Într-o astfel de situație, consumul va fi facturat, potrivit legislației actuale, folosind un index estimat în baza convenției de consum care poate fi adăugată și modificată în contul E.ON Myline și care ar trebui actualizată periodic astfel încât estimarea să fie cât mai aproape de cantitățile consumate lunar. Dacă nu există această convenție, facturarea se va face în funcție de istoricul de consum.

Clienții care nu optează pentru autocitire au ca alternativă facturarea în baza convenției de consum lunar, care este stabilită de client și furnizor prin contract și are la bază fie consumul efectiv realizat în anul anterior, fie un consum estimat de consumator pentru fiecare lună a anului în curs.

 

O situație cu care ne confruntăm și care are impact asupra facturării este cea în care clientul nu este acasă, iar citirea indexului de către reprezentanții operatorului de distribuție nu este posibilă, întrucât contoarele sunt montate în interiorul proprietății. Operatorul de distribuție are obligația legală de a citi contoarele o dată la 3 luni, indiferent de opțiunea de facturare exprimată de client: bazată pe autocitire, convenție sau istoric de consum. Menționăm că această obligație este valabilă în cazul tuturor consumatorilor, indiferent de furnizorul cu care aceștia au contract.

În cazul clienților din aria de acoperire a Delgaz Grid, circa 60% dintre contoarele de energie electrică și 30% dintre contoarele de gaze naturale sunt montate în interiorul proprietății. În situațiile în care nu se poate efectua citirea la 3 luni, factura de regularizare se emite în baza convenției de consum încheiată cu furnizorul sau în baza istoricului de consum înregistrat de acesta.

Pentru a veni în sprijinul clienților la care nu a fost posibil accesul în vederea citirii contoarelor, distribuitorul transmite o notificare prin care le comunică acestora canalele prin care pot face o programare. Delgaz Grid a dezvoltat un canal digital pe portalul delgaz.ro, unde clienții pot să își facă programarea pentru efectuarea citirii contorului. Precizăm că la acest canal au acces nediscriminatoriu toți consumatorii din aria de acoperire a Delgaz Grid, indiferent de furnizorul pe care și l-au ales.

În prezent, circa 1 milion dintre clienții E.ON transmit lunar indexul contorului,  în timp ce majoritatea, peste 65 %, preferă facturarea în baza unor estimări de consum.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Evaluare Națională 2025, clasa a II-a: Subiectele la proba de Română citit – Limbă și comunicare. Cerințele pentru elevi

Publicat

Publicitate

Evaluare Națională 2025 clasa a II-a: miercuri, 14 mai, elevii au susținut a doua testare, cea de citit la Română. Au avut la dispoziție 45 de minute pentru a rezolva cerințele. 

Rezultatele elevilor la această evaluare nu vor fi comunicate public. Acestea nu se înregistrează în catalogul clasei. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

  • elaborarea planurilor individualizate de învățare
  • informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

Evaluare Națională 2025 clasa a II-a: subiectele la proba de Română citit – Limbă și comunicare

Elevii au primit un text suport din „Povestea anotimpurilor” după Maria Dorina Pașca, pe baza căruia au avut de răspuns la mai multe întrebări, potrivit edupedu.ro

Publicitate

Evaluare Națională clasa a II-a 2025. Calendar

  • Limbă și comunicare — scris — Limba română — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — Limba maternă — 13 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba română — 14 mai 2025
  • Limbă și comunicare — citit — Limba maternă — 14 mai 2025
  • Matematică și Explorarea mediului — 15 mai 2025
  • Limbă și comunicare — scris — citit — Limba română pentru minoritățile naționale — 16 mai 2025

Citeste mai mult

Eveniment

Închidere casierie SC Modern Calor SA – punct de lucru Uvertura Mall

Publicat

Publicitate

SC Modern Calor SA informează clienții că începând cu data de 1 iunie 2025, casieria din incinta Uvertura Mall își va înceta definitiv activitatea.

Această măsură face parte dintr-un proces amplu de modernizare și eficientizare a serviciilor oferite, cu accent pe soluții digitale și canale de plată alternative, care să ofere mai multă flexibilitate și accesibilitate clienților noștri.

După închiderea casieriei din Uvertura Mall, aveți la dispoziție următoarele modalități de plată:

  • Casieria din Strada Vârnav, lângă Școala nr. 7, cu program de lucru: luni -joi: 07:00 – 17:00; vineri: 07:00 – 14:30;
  • Plata online, prin intermediul platformei noastre oficiale: www.moderncalor.ro, Secțiunea Clienți;
  • Rețeaua PayPoint;
  • Aplicaț­ia un-doi Centru de Plăți;
  • Sucursalele băncilor BRD, BCR, Banca Transilvania;
  • Ghișeele Oficiilor Poșta Româna.

Vă încurajăm să optați pentru metodele moderne de plată, rapide și sigure, care pot fi utilizate din confortul propriei locuințe, evitând astfel deplasările și timpul de așteptare.

Pentru informații suplimentare sau asistență privind utilizarea acestor opțiuni, echipa noastră vă stă la dispoziție la numărul de telefon 0231 537 100, int. 113, 114, 115, 116,  sau prin e-mail la office@moderncalor.ro, relatii.clienti@moderncalor.ro .

Vă mulțumim pentru încrederea și înțelegerea dumneavoastră și vă asigurăm că depunem toate eforturile pentru a vă oferi servicii moderne, eficiente și adaptate nevoilor actuale.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Expoziția „Arta cămășii cu altiță – cos pentru o cauză”, la Secția de Artă Plastică – Etnografie Botoșani

Publicat

Publicitate

Muzeul Județean Botoșani, Secția de Artă Plastică – Etnografie – Științele Naturii, în colaborare cu Asociația Semne Cusute, organizează expoziția ,,Arta cămășii cu altiță – cos pentru o cauză”.

Conceptul expozițional propus de asociație, #cospentruocauză, dezvăluie tabloul întreg tuturor celor ce caută sensul acestor semne. Cămășile tradiționale ilustrează o lume completă. Cei ce le admiră de la distanță sunt fascinați de culoare, de strălucire, de flori și de stele. Dar cine le coase și meditează asupra lor nu are cum să piardă din vedere importanța insectelor: fluturi, albine, furnici, buburuze, cărăbuși și alte gâze. Deși sunt mici, nu sunt neînsemnate și străbunele noastre au născocit pentru ele zeci de semne și modele, înțelegând rostul lor vital. Depărtați de natură, nu mai realizăm că fără ele nu putem trăi nici noi. Studiile sunt îngrijorătoare: insectele dispar din cauza nesăbuinței oamenilor.

Membre ale comunității Semne Cusute aduc în expoziție rezultatul unui exercițiu de imaginație, căci fiecare cămașă nouă prezintă cele două lumi în contrast: pe o parte, raiul biodiversității, pe de altă parte, drama și pustiul generat de lăcomie, de exploatarea nesăbuită a resurselor, de consumerism și fast fashion.

Cămășile invită la reflecție: îți poți imagina lumea dacă insectele dispar din ea? Ce mai rămâne pentru generațiile viitoare dacă nu acționăm acum? Este nevoie de un semnal de alarmă și trebuie să vorbim despre ce putem face noi, prin alegeri personale. Trebuie să vorbim deschis despre pesticide, despre cânepă, despre adevăratul preț al tricourilor ieftine, despre industria textilă și ceea ce lasă în urmă consumul fără discernământ. Cămașa cu altiță se înscrie în această galerie selectă de croiuri „zero waste”, fără pierderi, fiind o lecție de eficiență plină de tâlc.

Expoziția ,,Cos pentru o cauză” este despre fashion și activism inspirat din tradiție și din bogăția naturii.

Prin piesele din patrimoniul Muzeului Județean Botoșani se completează acest demers curatorial, aducându-se în prim plan cămășile tradiționale și insectele care au inspirat, secole la rând, creatoarele de frumos din lumea satului românesc.

Publicitate

Cum Grigore Antipa, naturalist, biolog, zoolog, oceanolog, ecolog, muzeolog și profesor universitar, a văzut lumina zilei pe plaiurile botoșănene, dedicăm evenimentul de față memoriei acestui deschizător de drumuri și întemeietor al Muzeului Național de Istorie Naturală.

Vernisajul expoziției va avea loc marți, 20 mai 2025, ora 13.00, la Galeriile de Artă ,,Ștefan Luchian” Botoșani.

 

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

„Tăcerea e tot violență! Vocea ta e soluția”: Polițiștii botoșăneni continuă campania

Publicat

Publicitate

POLIȚIȘTII DE SIGURANȚĂ ȘCOLARĂ – ACTIVITĂȚI ÎN CADRUL CAMPANIEI ”Tăcerea e tot violență! Vocea ta e soluția.”

 

Polițiștii de siguranță școlară continuă implementarea Campaniei ”Tăcerea e tot violență! Vocea ta e soluția.”, inițiată la nivel național de către Inspectoratul General al Poliției Române.

 

Ieri – 13 mai, peste 120 de elevi ai școlilor gimnaziale din comunele Lozna și Dersca au participat la dezbateri centrate pe o paletă de subiecte circumscrise:

  • prevenirii și combaterii violenței în mediul școlar
  • toleranței ”0” pentru actele de violență și importanța sesizării lor de către oricine ia cunoștință de comiterea acestora
  • modalităților de evitare a unui conflict
  • importanței relaționării armonioase în școală, familie și societate.
  • riscului asociat consumului de substanțe psihoactive
  • pericolelor pe care le poate ascunde expunerea excesivă și necontrolată pe rețelele de socializare

 

Publicitate

La activitate au participat de asemenea cadre didactice care profesează în unitățile de învățământ.

 

Subsumat Campaniei ”Tăcerea e tot violență! Vocea ta e soluția.”, în perioada septembrie 2024 – aprilie 2025, polițiștii de siguranță școlară au desfășurat în unitățile de învățământ din județ, peste 570 de activități de informare și conștientizare a elevilor.

***

Totodată, reamintim tuturor elevilor de gimnaziu din județ că în această luna se va desfășura Concursul național de fotografie ”Școală în siguranță!”, în cadrul căruia pot participa cu creații fotografice prin intermediul cărora să transmită într-un mod creativ și nonviolent propriile opinii cu privire la modul de combatere a violenței școlare.

 

Concursul va include o singură etapă de jurizare, la nivel național, iar elevii se pot înscrie accesând link-ul destinat care se regăsește pe site-ul www.sigurantascolara.ro , secțiunea PROIECTE&CAMPANII; pe aceeași platformă poate fi parcurs și regulamentul concursului.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending