Connect with us

Eveniment

Clienții E.ON pot transmite indexul autocitit simplu și rapid. Când și cum o poți face

Publicat

Publicitate

Transmiterea indexului autocitit este cea mai bună modalitate de a plăti lunar exact cantitatea de energie electrică sau gaze naturale consumată, dar și pentru a evita, la fiecare trei luni, facturi de regularizare mari. Din start, este important de știut că indexul poate fi transmis doar în perioada activă specificată de furnizor și care este de aproximativ o săptămână. Odată trimis, acesta poate fi modificat doar până la finalul zilei următoare celei în care a fost transmis inițial.

 

Clienții E.ON pot transmite indexul autocitit, simplu și rapid, prin intermediul următoarelor canale:

 

·         direct din contul personal deschis în E.ON Myline, secțiunea „Autocitire/Transmitere index”;

·         prin apel gratuit, nonstop, la asistentul virtual Ioana, la 0800 800 366 sau 0800 800 900;

Publicitate

 

Chiar dacă autocitirea este transmisă lunar, potrivit reglementărilor actuale, la un interval de timp de 3 luni, distribuitorul va face citirea indexului, în baza căruia E.ON va emite factura de regularizare. Întrucât citirea de către operator nu se poate face exact în ziua în care clientul a transmis indexul autocitit, pot să apară diferențe mici care se vor reflecta în factura de regularizare, aceasta fiind o excepție. În rest, toate facturile emise sunt calculate pe baza autocitirii, reflectând strict consumul.

 

Dar ce se întâmplă dacă uiți să transmiți indexul sau nu îl transmiți în intervalul specificat de furnizorul tău? Într-o astfel de situație, consumul va fi facturat, potrivit legislației actuale, folosind un index estimat în baza convenției de consum care poate fi adăugată și modificată în contul E.ON Myline și care ar trebui actualizată periodic astfel încât estimarea să fie cât mai aproape de cantitățile consumate lunar. Dacă nu există această convenție, facturarea se va face în funcție de istoricul de consum.

Clienții care nu optează pentru autocitire au ca alternativă facturarea în baza convenției de consum lunar, care este stabilită de client și furnizor prin contract și are la bază fie consumul efectiv realizat în anul anterior, fie un consum estimat de consumator pentru fiecare lună a anului în curs.

 

O situație cu care ne confruntăm și care are impact asupra facturării este cea în care clientul nu este acasă, iar citirea indexului de către reprezentanții operatorului de distribuție nu este posibilă, întrucât contoarele sunt montate în interiorul proprietății. Operatorul de distribuție are obligația legală de a citi contoarele o dată la 3 luni, indiferent de opțiunea de facturare exprimată de client: bazată pe autocitire, convenție sau istoric de consum. Menționăm că această obligație este valabilă în cazul tuturor consumatorilor, indiferent de furnizorul cu care aceștia au contract.

În cazul clienților din aria de acoperire a Delgaz Grid, circa 60% dintre contoarele de energie electrică și 30% dintre contoarele de gaze naturale sunt montate în interiorul proprietății. În situațiile în care nu se poate efectua citirea la 3 luni, factura de regularizare se emite în baza convenției de consum încheiată cu furnizorul sau în baza istoricului de consum înregistrat de acesta.

Pentru a veni în sprijinul clienților la care nu a fost posibil accesul în vederea citirii contoarelor, distribuitorul transmite o notificare prin care le comunică acestora canalele prin care pot face o programare. Delgaz Grid a dezvoltat un canal digital pe portalul delgaz.ro, unde clienții pot să își facă programarea pentru efectuarea citirii contorului. Precizăm că la acest canal au acces nediscriminatoriu toți consumatorii din aria de acoperire a Delgaz Grid, indiferent de furnizorul pe care și l-au ales.

În prezent, circa 1 milion dintre clienții E.ON transmit lunar indexul contorului,  în timp ce majoritatea, peste 65 %, preferă facturarea în baza unor estimări de consum.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

INSP: 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile, înregistrate de la începutul lunii iunie. Două decese

Publicat

Publicitate

Institutul Național de Sănătate Publică (INSP) a anunțat vineri că, în perioada 2 iunie – 23 octombrie, au fost înregistrate 49 de cazuri de infecție cu virusul West Nile în România.

Dintre acestea, 41 sunt cazuri confirmate și opt sunt cazuri probabile. Potrivit INSP, în aceeași perioadă au fost înregistrate două decese cauzate de infecția cu virusul West Nile.

Cazurile au fost raportate în: București (16) și în județele Alba (1), Brăila (5), Botoșani (1), Cluj (2), Dolj (1), Dâmbovița (1), Galați (6), Ilfov (4), Iași (2), Prahova (1), Sibiu (1), Sălaj (1), Timiș (3), Teleorman (1), Tulcea (1), Vâlcea (1), Vrancea (1).

Este vorba despre 22 de persoane din grupa de vârstă 70 – 79 de ani, 10 din grupa de vârstă 60 – 69 de ani, opt de 50 – 59 de ani, două din grupa de vârstă 40 – 49 de ani, patru de peste 80 de ani, două din grupa de vârstă 30 – 39 de ani și una din grupa de vârstă 10 – 19 ani.

În acest context, specialiștii INSP fac mai multe recomandări pentru populație:

* să evite expunerea la țânțari, purtând îmbrăcăminte cu mâneci lungi și pantaloni lungi;

Publicitate

* să utilizeze substanțe chimice repelente pentru țânțari;

* să împiedice pătrunderea țânțarilor în casă (prin plase de protecție la ferestre);

* să asigure desecarea bălților de apă din jurul gospodăriei;

* să îndepărteze recipientele de apă stătută și gunoiul menajer din gospodărie. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Carrefour se pregătește să vândă toate magazinele din România. Ce motive invocă compania franceză

Publicat

Publicitate

Retailerul francez Carrefour se pregătește să își vândă toate supermarketurile din România și a desemnat banca BNP Paribas să testeze interesul potențialilor cumpărători, scrie publicația franceză L’Informe, scrie alba24.ro.

În Alba, potrivit site-ului carrefour, sunt patru magazine: Un supermarket în Carolina Mall din Alba Iulia, un magazin express în fața Spitalului Județean Alba Iulia, un magazin la Sebeș și unul în Aiud.

Potrivit economedia.ro, decizia vine pe fondul politicilor tot mai agresive ale ultimelor guverne față de retaileri. Guvernele Ciucă, Ciolacu și Bolojan au luat sau păstrat decizii de plafonare a adaosurilor comerciale la zeci de produse, pe parcursul ultimilor doi ani și jumătate. În plus, marii retaileri au fost obligați să vândă mai multe mărfuri de proveniență locală.

Compania a afirmat că în al treilea trimestru al acestui an a raportat o creștere de doar 0,2% a vânzărilor like-for-like, ajungând la 773 milioane de euro, piața fiind afectată de măsurile de austeritate implementate, care apasă asupra încrederii consumatorilor, după cum a transmis compania, într-un raport.

O strategie mai mare de revizuire a portofoliului
În ce privește vânzările pentru primele nouă luni din an, Carrefour România a obținut 2,2 miliarde de euro, în creștere cu 1,9% față de perioada similară din anul trecut, au notat jurnaliștii de la Economedia.

Potrivit publicației franceze, L’Informe mișcare face parte dintr-o strategie mai amplă de revizuire a portofoliului internațional al Carrefour, care include și planurile de retragere din Argentina și Polonia.

Publicitate

În acest an, grupul francez și-a redus prezența internațională și în Italia, vânzând rețeaua de 1.200 de magazine, dintre care 900 în franciză, către New-Princes Group. În Polonia, Carrefour a desemnat JP Morgan să gestioneze vânzarea activităților, iar Deutsche Bank se ocupă de procesul similar din Argentina.

În ultimii ani, retailerul francez a abandonat 13 țări și doar în ultimele luni s-a retras în ultimele cinci luni de pe piețele din Grecia, Italia, Singapore, Malaezia și Columbia și își planifică ieșirea și din Indonezia, Turcia, potrivit publicației franceze LSA.

Citeste mai mult

Eveniment

Clădirea Primăriei Botoșani, iluminată în roșu și galben de Ziua Mondială de luptă împotriva Poliomielitei

Publicat

Publicitate
Primăria Municipiului Botoșani a răspuns invitației lansate de Clubul Rotary și s-a alăturat campaniei destinate 𝒁𝒊𝒍𝒆𝒊 𝑴𝒐𝒏𝒅𝒊𝒂𝒍𝒆 𝒅𝒆 𝒍𝒖𝒑𝒕𝒂̆ 𝒊̂𝒎𝒑𝒐𝒕𝒓𝒊𝒗𝒂 𝑷𝒐𝒍𝒊𝒐𝒎𝒊𝒆𝒍𝒊𝒕𝒆𝒊.
În această seară, 𝐜𝐥𝐚̆𝐝𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐦𝐮𝐧𝐢𝐜𝐢𝐩𝐚𝐥𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐢 𝐯𝐚 𝐟𝐢 𝐢𝐥𝐮𝐦𝐢𝐧𝐚𝐭𝐚̆ 𝐢̂𝐧 𝐜𝐮𝐥𝐨𝐫𝐢𝐥𝐞 programului mondial de luptă împotriva Poliomielitei – 𝐫𝐨𝐬̦𝐮 𝐬̦𝐢 𝐠𝐚𝐥𝐛𝐞𝐧, în semn de apreciere față de contribuția tuturor celor implicați în lupta continuă pentru eradicarea acestei maladii, de solidaritate cu cei afectați și nu în ultimul rând, cu scopul de a trage un semnal de alarmă cu privire la grava suferință pentru care nu există tratament însă poate fi evitată prin administrarea vaccinului.
De la lansarea programului PolioPlus în 1985, Rotary International a contribuit pentru combaterea poliomielitei iar prin proiectul internațional End Polio Now, se dorește eradicarea acestei maladii la nivel mondial.
Poliomielita este o boală care pune viața în pericol, cauzată de poliovirus. Simptomele poliomielitei sunt similare cu gripa.
Contrar credinței populare, poliomielita nu provoacă întotdeauna paralizie. Unii oameni cu poliovirus nu au niciun simptom. Cu toate acestea, în cazuri severe, virusul poate provoca leziuni ale nervilor. Când există o leziune nervoasă, aceasta poate duce la paralizie și chiar la moarte.

Citeste mai mult

Eveniment

Activitate de educație rutieră-patrulă școlară, la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Joi, a fost activată patrula școlară în zona Școlii Profesionale ”Ion Pillat”, din Dorohoi.

 

Echipați cu veste reflectorizante și indicatoare de semnalizare, elevii patrulei școlare, sub îndrumarea unui cadru didactic și sub supravegherea polițiștilor au dirijat circulația și au îndrumat pietonii să traverseze în siguranță.

Activitatea a fost desfășurată cu sprijinul polițiștilor din cadrul Serviciului Rutier Botoșani și Biroului Rutier Dorohoi, scopul acesteia fiind ca micii pietoni să se responsabilizeze cu privire la importanța respectării regulilor de circulație, iar conducătorii auto să conștientizeze prezența școlarilor în proximitatea instituțiilor de învățământ.

 

 

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending