Connect with us

Eveniment

Clarificări importante pentru beneficiarii de Microgranturi în domeniul agroalimentar

Publicat

Publicitate

Având în vedere prevederile art. 9, litera g) din OUG 61/2022 potrivit căruia “beneficiarul ajutorului de stat depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, împreună cu documentele justificative care au stat la baza efectuării cheltuielilor, în platforma IMM Recover, în termen de 90 de zile de la data la care disponibilul a fost transferat în contul bancar al acestuia. Nedepunerea raportului de progres în termenul solicitat sau depunerea acestuia cu informaţii lipsă ori necompletarea acestuia cu informaţii/documente solicitate dă dreptul AM-POC/MADR/APIA să iniţieze demersurile legale pentru recuperarea sprijinului financiar acordat sub formă de microgrant, …}”,

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) aduce următoarele clarificări beneficiarilor Măsurii M1 – Microgranturi în domeniul agroalimentar:

Toate documentele justificative care au stat la baza efectuării cheltuielilor și care urmează a fi încărcate în IMM Recover de către aplicanții eligibili ai Măsurii M1, vor purta sintagmadecontat din microgrant”, asumată prin semnătură beneficiarului (facturi/ordine de plată/extras de cont/etc.)

Conform Ghidului solicitantului, cheltuielile cu achizițiile de terenuri, terenuri construite, imobile, mijloace de transport, rate și/sau rambursări la credite/linii de credite/leasing, dobânzi aferente acestora, garanțiile de orice fel precum și TVA-ul deductibil, nu sunt considerate cheltuieli eligibile prin Măsura 1 – Microgranturi în domeniul agroalimentar.

Reamintim lista cheltuieilor eligibile angajate după data de 1 februarie 2020:

  1. a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari;
  2. b) datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate;
  3. c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat şi/sau cheltuieli privind arenda sau redevenţa pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  4. d) cheltuieli privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente/operaţionale, cu excepţia serviciilor de consultanţă;
  5. e) cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  6. f) cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii şi tehnologii necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  7. g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului şi bugetele locale.

ATENȚIE! Cheltuielile efectuate din micrograntruri trebuie să fie în legătură cuactivităţile/subactivităţile codului CAEN pentru care s-a solicitat finanţare.

Publicitate

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Cultura

Cercul de lectură pentru profesori, la Memorialul Ipotești

Publicat

Publicitate
Memorialul Ipotesti Centrul National de Studii „Mihai Eminescu”, instituție al cărui obiectiv este promovarea operei eminesciene și a literaturii în general, inițiază un cerc de lectură, destinat profesorilor de limbă și literatură română.
Cercul de lectură – coordonat de prof. Loredana Carcea – va lua forma unor întâlniri lunare, la care participanții sunt invitați să descopere și să analizeze, împreună, texte literare, să cunoască creatorii (scriitori, ilustratori de carte, fotografi, muzicieni etc.), propunând perspective interdisciplinare asupra lecturii.
Prima ședință a Cercului de lectură este preconizată pentru 3 noiembrie 2025 și va avea loc în Amfiteatrul Laurențiu Ulici de la Memorialul Ipotești. Invitata acestei ediții este scriitoarea Adina Popescu, care se va afla în rezidența pentru scriitori, oferită de Memorial în anul 2025.
Romanul propus pentru discuția de 2 ore (de la 17.00 la 19.00), în prezența autoarei, este „O istorie secretă a Țării Vampirilor. Cartea Pricoliciului”.
Înscrierile se pot face la adresa de e-mail:m.ipotesti@gmail.com.

Citeste mai mult

Administratie

TVA nu va crește și nici alte taxe în 2026, a dat asigurări premierul Ilie Bolojan

Publicat

Publicitate

Premierul Ilie Bolojan a declarat duminică seara, la Digi 24, că TVA nu va crește anul viitor și nu vor crește nici alte taxe și a reafirmat necesitatea continuării reducerilor de cheltuieli pentru menținerea echilibrelor bugetare.

‘Taxa pe valoare adăugată nu va crește și nici alte taxe. Subliniez asta și eu sunt un om corect față de români. Dar pentru asta trebuie să ne menținem echilibrele bugetare. Asta înseamnă că e nevoie să facem în continuare reduceri de cheltuieli. V-am explicat de ce. Având un deficit de 30 de miliarde în fiecare an, nu poți să rezolvi doar din creșteri de venituri sau doar din scăderi de cheltuieli, trebuie lucrat combinat. Am stabilit creșterile de venituri, trebuie să scădem cheltuielile și să ne eșalonăm investițiile pentru că am supracontractat investițiile. Gândiți-vă că la transporturi am avut 5,5 miliarde de euro bani europeni și am semnat contracte pe PNRR de 19,5 miliarde. Adică înmulțit aproape cu 4. Și atunci dacă nu facem aceste lucruri, deci dacă nu scazi cheltuielile și deficitul nu se menține într-o limită normală, dacă nu vrei să intri într-o zonă de incapacitate de plată, asta e valabil oriunde și pentru orice țară, atunci trebuie să-ți crești cumva veniturile. Deci aici nu e loc de întors’, a spus Bolojan.

Premierul a subliniat necesitatea reformei și a reducerilor de personal în administrația centrală și locală, susținând că ‘nu există altă soluție’.

‘De aceea eu am insistat în permanență că reforma administrației publice locale, făcută în același timp cu reforma administrației centrale, care înseamnă că ne place, că nu ne place, reduceri de personal, atât în administrația locală cât și în cea centrală, este o necesitate, pentru că altfel, v-am spus, aceste dobânzi, aceste datorii, aceste cheltuieli fixe vin peste noi și indiferent cine va fi în guvernare, o să ajungă din nou într-o situație incomodă. Și ar fi păcat pentru ceea ce am făcut până acum să nu ducem lucrurile până la capăt. (…) Vom face ceea ce trebuie în noiembrie. Nu există altă soluție’, a adăugat premierul.

Bolojan a explicat faptul că trebuie adoptată o variantă de măsuri cu efecte ‘reale’, cu rezultate ‘efective’, nu doar tăieri de posturi vacante.

Publicitate

‘Toți colegii sunt conștienți de această situație. Nu trebuie să accepte varianta propusă de premier, ci trebuie să adoptăm variante care au efecte reale. Dacă facem doar paliative, dacă desființăm doar posturi vacante sau luăm măsuri care sunt ocolite sub diferite formule, n-am făcut nimic. Și atunci trebuie să luăm măsuri care într-adevăr au efecte reale. Asta este fondul. Deci nu neapărat ce propune un partid sau altul sau ce propune unul din membrii Guvernului, măsuri care au rezultate efective. Dacă nu facem asta, v-am spus, lucrurile n-or să arate bine. Și eu trebuie să repet aceste lucruri și cât timp sunt pe această poziție, fac ceea ce trebuie pentru România. S-ar putea să nu sune bine aceste lucruri, dar miza nu este să stau aici, ci, într-adevăr, cât timp stau, o zi, o săptămână, o lună, să știu că n-am stat degeaba și am corectat lucrurile care s-au adunat în timp’, a indicat Bolojan.

Premierul Ilie Bolojan a menționat că în luna noiembrie trebuie ‘rezolvată’ și reforma pensiilor magistraților.

‘Tot în noiembrie ar trebui și acest lucru să se rezolve, pentru că ele sunt niște măsuri care se autosusțin. Dacă nu corectezi nedreptăți, nu ai legitimitatea să ai alte măsuri. Pe bună dreptate spun oamenii, bun, nu vedeți lucrurile care sunt într-o anumită zonă acumulate de ani de zile, nu faceți nimic să corectați acolo, de ce corectați în zone care oricum nu au aceste venituri? Și ele trebuie făcute într-o formă graduală și, într-adevăr, sunt niște măsuri complementare pentru că nu funcționează unele fără altele’, a conchis prim-ministrul. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Incendiul de la Icușeni Vale a fost stins în nouă ore. Pompierii care au luptat cu flăcările până aproape de epuizare

Publicat

Publicitate
Timp de nouă ore, pompierii din imagine au fost în foc, fum și frig, luptând pentru a stinge incendiul care a cuprins o gospodărie din Icușeni Vale. A fost o intervenție grea, cu momente în care focul părea de nestăpânit.
Au rămas acolo până la capăt, împreună, hotărâți să stingă fiecare urmă de jar.
În spatele acestei fotografii sunt ore de muncă, efort și tăcere. Fără vorbe mari — doar oameni care își fac meseria cu toată puterea.
Au muncit în tăcere, în condiții grele. Nu au plecat până nu au fost siguri că pericolul a trecut.
A fost o noapte lungă, una dintre multele în care datoria a învins oboseala.
Respect și mulțumiri pentru efortul, curajul și tăria acestor oameni care aleg, zi de zi, să fie acolo unde e cel mai greu.
Le mulțumim pentru devotament și pentru fiecare clipă în care pun siguranța noastră mai presus de propria lor odihnă., au transmis reprezentanții ISU

Citeste mai mult

Eveniment

IGPR: Peste 2.700 de arme de foc deținute ilegal, indisponibilizate de polițiști în primele 9 luni ale anului

Publicat

Publicitate

Polițiștii au indisponibilizat, în primele 9 luni ale anului, 2.733 de arme de foc deținute ilegal, precum și peste 7,3 tone de carne de vânat, în urma acțiunilor pentru combaterea infracțiunilor la regimul armelor, munițiilor, braconajului cinegetic și explozivilor’, scrie alba24.ro.

În primele 9 luni ale anului a.c., polițiștii Direcției Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase și ai structurilor teritoriale de profil au desfășurat activităţi circumscrise competențelor materiale ale structurii, având drept scop creșterea gradului de siguranță a cetățeanului, prin eficientizarea activității de combatere a infracţiunilor la regimul armelor, munițiilor, braconajului cinegetic, explozivilor și substanțelor periculoase fiind materializate în desfășurarea de acţiuni la nivel naţional şi regional pentru prevenirea, identificarea și sancționarea faptelor din aceste domenii.

La nivel național, structurile arme, explozivi și substanțe periculoase au efectuat 1.761 de acțiuni pe linie de arme și braconaj cinegetic și 933 de acțiuni pe linie de explozivi și substanțe periculoase.

De asemenea, au fost efectuate 10.047 de controale pe linie de arme la persoane fizice și juridice și 3.047 de controale pe linie de explozivi și substanțe periculoase, totodată fiind puse în aplicare și 2.217 mandate de percheziție domiciliară.

Astfel, polițiștii structurilor arme, explozivi și substanțe periculoase au scos din circuitul ilegal 2.733 de arme de foc deținute ilegal (229 letale și 2.504 neletale supuse autorizării) și au indisponibilizat 333.642 de bucăți de cartușe de diferite calibre, 7,3 tone carne de vânat, 41 de autovehicule folosite la săvârșirea infracțiunilor de braconaj cinegetic, aproximativ 10 kg explozivi de uz civil, peste 6 tone de articole pirotehnice și 784 de tone de substanțe periculoase.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending