Connect with us
Publicitate

Eveniment

Circulația ar putea fi interzisă pentru acești șoferi pe timp de noapte. Propunerea vine chiar de la Uniunea Europeană

Publicat

Publicitate

Uniunea Europeană ia în considerare o propunere de a interzice circulația pe timp de noapte, între orele 00:00 și 06:00, pentru șoferii care dețin permis de conducere de mai puțin de trei ani. Această inițiativă are scopul de a reduce numărul accidentelor nocturne, în care sunt adesea implicați șoferii începători, conform informațiilor publicate de Motor Zoom, scrie playtech.ro.

România,  în fruntea listei cu cea mai mare rată de mortalitate pe șosele

Motivul din spatele acestei propuneri este creșterea cu 4% a deceselor rutiere în 2022 față de 2021 în întreaga UE, conform Eurostat. România se situează în fruntea listei țărilor cu cea mai mare rată de mortalitate pe șosele, înregistrând 86 de decese la un milion de locuitori, aproape dublu față de media europeană de 46. La polul opus se află Suedia, cu cea mai scăzută rată de decese, doar 22 la un milion de locuitori.

Restricția vizează în principal șoferii începători, o categorie vulnerabilă, având în vedere riscurile ridicate ale accidentelor pe timp de noapte. Aceasta face parte dintr-o serie de măsuri ale Uniunii Europene destinate creșterii siguranței rutiere în perioada 2021-2030, aliniate cu strategia „viziunea zero”, care își propune să elimine complet decesele pe drumurile europene până în 2050.

În paralel, Comisia Europeană lucrează la alte inițiative de siguranță, precum reducerea limitelor de alcool pentru șoferi și implementarea tehnologiilor de siguranță, cum ar fi sistemele eCall. Aceste propuneri ar putea avea un impact major asupra siguranței rutiere în UE, protejând în special participanții vulnerabili la trafic, cum ar fi pietonii și bicicliștii.

Propunerea este în dezbatere la nivel european, iar adoptarea acesteia va depinde de deciziile statelor membre, care vor juca un rol crucial în stabilirea noilor norme de siguranță rutieră.

Titi Aur: „România nu are o strategie pentru reducerea accidentelor”

România nu dispune de o strategie pentru gestionarea traficului rutier. Titi Aur, fost campion de raliuri și specialist în conducere defensivă, a subliniat lipsa unei abordări strategice din partea autorităților române în ceea ce privește șoferii și traficul.

Publicitate

El a evidențiat necesitatea unor măsuri coerente și bine corelate pentru a diminua numărul de accidente rutiere. Potrivit lui Titi Aur, este esențial ca legiuitorii să aibă o perspectivă cuprinzătoare asupra acestei probleme. „România nu are o strategie concretă pentru reducerea accidentelor rutiere”, a avertizat el.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Mai mulți elevi de la Colegiul Național „Mihai Eminescu ” din municipiul Botoșani au luat lecții de prim ajutor. Profesori au fost paramedicii SMURD

Publicat

Publicitate

Elevii claselor a VI-a A și a IX- a D de la Colegiul Național “Mihai Eminescu ” din municipiul Botoșani au participat, astăzi, la o lecție de prim ajutor. Activitățile au fost organizate în cadrul Programului “Școala Altfel”, la solicitarea instituției de învățământ.

Paramedicii SMURD le-au vorbit copiilor despre obstrucția căilor aeriene, fie cu alimente ingerate în grabă, fie cu diverse obiecte precum monezi, mărgele, agrafe, nasturi etc. Totodată, le-au arătat celor prezenți cum să execute corect resuscitarea, copiii fiind nerăbdători să încerce aceste manevre.

De asemenea, s-au adus în discuție și accidentele ce se pot produce atunci când aceștia se află în școală. Astfel, li s-a recomandat să nu se joace cu obiectele folosite la ore, precum compasul din trusa de geometrie pentru că acesta este ascuțit și îi poate răni.

Copiii au fost sfătuiți să nu se împingă pe hol sau în apropierea scărilor deoarece se pot lovi.

Cu acest prilej, salvatorii au oferit materiale de informare preventivă și sfaturi din cadrul campaniilor naționale: „Nu tremur la cutremur”, Ai grijă la cea mai mare grijă: siguranța copilului tău”, „R.I.S.C. – Renunță! Improvizațiile Sunt Catastrofale!”, „R.I.S.C. – Siguranța NU e un joc de noroc!”, „R.I.S.C. – Mai bine previi, decât să nu fii!” și „Un cămin sigur pentru copilul tău!”

Mai multe informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și aplicația de mobil DSU care poate fi descărcată gratuit din App Store și Google Play.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Anvelope auto semnalate în Sistemul European de Alerte cu risc de leziuni și accidente. Sunt vândute în magazine sau online

Publicat

Publicitate

Anumite anvelope auto pot prezenta risc de utilizare. Acestea sunt semnalate în Sistemul European de Alerte, atenționează InfoCons, relatează alba24.ro.

Toate produsele identificate în sistemul european de alertă au un grad de risc direct. Produsele pot fi găsite pe teritoriul Uniunii Europene direct în magazine sau pe platforme electronice de vânzare sau site-uri de prezentare, potrivit sursei citate.

Acestea pot prezenta risc de leziuni sau accidente din cauza defectelor de fabricare.

Anvelope auto semnalate în Sistemul European de Alerte

  • Denumire: UltraSpeed 2
  • Marcă : Gislaved
  • Tip de risc: risc de leziuni

”Fabricarea incorectă poate duce la o pierdere bruscă de aer, posibil cu ieșirea pereților laterali ai anvelopei, ceea ce poate duce la pierderea controlului vehiculului, crescând riscul unui accident . Produsul nu este conform cu Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și al sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective”.

  • Denumire: Ultragrip Peformance 3 235/50R18 101V XL
  • Marcă: Goodyear
  • Descrierea produsului: Anvelope 235/50R18 101V XL „Goodyear ULTRAGRIP PERFORMANCE 3” fabricate în săptămâna 27 a anului 2023. Acestea pot fi identificate printr-un număr DOT pe peretele lateral al anvelopei cu citirea 1K51P ML1R 2723. Produs vândut online.
  • Tip de risc: risc de leziuni

”Anvelopele pot fi afectate de o variație de fabricație care ar putea duce la cracarea benzii de rulare atunci când rulează la viteză mare. Acest lucru poate cauza deteriorarea totală sau parțială a benzii de rulare, ceea ce, la rândul său, poate afecta stabilitatea și direcția vehiculului, crescând riscul unui accident. Produsul nu este conform cu Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și al sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective”.

Anvelope auto semnalate în Sistemul European de Alerte

  • Denumire: WinterContact TS870, EcoContact 6 MO
  • Marcă: Continental
  • Tip de risc: risc de leziuni

”O eroare de fabricație poate duce la o pierdere bruscă de aer, posibil cu ieșirea pereților laterali ai anvelopei. Acest lucru poate duce la pierderea controlului vehiculului, crescând riscul unui accident. Produsul nu respectă Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și al sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective”.

Publicitate
  • Denumire: Ultrac, Quatrac, Quatrac Pro+, Quatrac Pro EV
  • Marcă: Vredestein
  • Tip de risc: risc de leziuni

”Un amestec de cauciuc contaminat poate face ca banda de rulare din cauciuc să se separe de centurile de oțel. Acest lucru poate duce la pierderea formei anvelopelor și poate duce la pierderea controlului vehiculului în timpul conducerii, crescând riscul de accidente și răniri. Produsul nu este conform cu Regulamentul privind omologarea și supravegherea pieței autovehiculelor și remorcilor acestora, precum și ale sistemelor, componentelor și unităților tehnice separate destinate vehiculelor respective”.

 

Alte produse neconforme

Potrivit InfoCons, numărul alertelor este în creștere pentru produsele identificate în sistemul de alerte de la:

Publicitate
  • produse chimice, articole pentru îngrijirea copilului și echipamente pentru copii, îmbrăcăminte, textile și articole de modă
  • echipamente de comunicații și media, produse pentru construcții, produse cosmetice, aparate și echipamente electrice, echipamente pentru medii explozive
  • mobilier, echipamente sportive / pentru activități recreative, bijuterii, accesorii de bucătărie / gătit
  • indicatoare cu laser, ascensoare, brichete, ghirlande luminoase , echipamente de iluminat, echipamente de protecție, jucării, papetărie.

Citeste mai mult

Eveniment

Un bărbat de 46 de ani din Havârna parcă a intrat în pământ, după ce a plecat de la stâna la care lucra. Sunați la 112, dacă aveți informații

Publicat

Publicitate

Polițiștii botoșăneni efectuează verificări pentru localizarea unui bărbat, de 46 de ani, din comuna Havârna, județul Botoșani, care în data de 16 septembrie a.c. a părăsit stâna la care lucra, amplasată în extravilanul localității, iar până în prezent nu a revenit și nici nu a putut fi contactat.

GROSU IOAN are următoarele semnalmente: păr șaten, ochi căprui, 1,70 m înălțime, aproximativ 80 de kg.

Vestimentația la momentul plecării: geacă de culoare gri, pantaloni de culoare neagră, cizme din cauciuc, pe cap purta fes de culoare gri.

Rugăm cetățenii care dețin informații cu privire la această persoană să apeleze 112 sau să se adreseze celei mai apropiate unități de poliție.

Citeste mai mult

Eveniment

Eclipsă de Lună, în această noapte, vizibilă și din România. De la ce oră poate fi observat fenomenul astronomic

Publicat

Publicitate

Eclipsă de Lună vizibilă și din România, în această noapte. Fenomenul astronomic poate fi observat din mai multe locații din țară. Eclipsa parţială de Lună se produce în noaptea de 17 spre 18 septembrie (marţi spre miercuri). Luna se va afla la graniţa dintre constelaţiile Aquarius şi Pisces, scrie alba24.ro.

Pe 18 septembrie este faza de Lună Plină la 05 h 34 m (ora pentru Bucureşti), potrivit astro-urseanu.ro. Pe tot parcursul nopţii, planeta Saturn se va afla în dreapta lunii.

Eclipsa este vizibilă în România în Bucureşti, dar şi în alte locaţii din ţară.

Eclipsă de Lună. Cum poate fi observat fenomenul astronomic

Fenomenul începe cu intrarea Lunii în penumbră, la ora 03 h 39 m (18 septembrie). În acel moment, Luna se va afla destul de jos pe cer, înspre sud-vest.

Pentru că penumbra Pământului nu este foarte opacă, la începutul fenomenului culoarea Lunii nu se va schimba mult. În apropierea fazei maxime a eclipsei parţiale de Lună, începând cu ora 05:30 (18 septembrie), partea de sus a Lunii va începe să aibă culoare, diferită faţă de partea de jos.

Faza maximă a eclipsei de Lună este la 05 h 44 m (ora pentru Bucureşti), spre dimineaţă. Atunci, Luna va fi în penumbră şi aproximativ 4% în umbra Pământului. În acel moment, Luna se va afla foarte jos pe cer, înspre orizontul de sud-vest.

Publicitate

După perioada de fază maximă, Luna îşi va recăpăta strălucirea şi culoarea, ieşind complet din umbră la ora 06 h 16 m, şi din penumbră la ora 07 h 05 m, potrivit Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti, citat de Agerpres.

Următoarea eclipsă de Lună (totală) va putea fi observată din România parţial (Luna apune înainte fazei maxime) şi se va produce la 14 martie 2025.

Eclipsă de Lună. Cum se produce fenomenul

O eclipsă de Lună se produce întotdeauna la Lună Plină (LP), deci când Soarele este în opoziţie cu Luna. Lunaţiile – Luna Nouă sau Luna Plină – se produc la fiecare 2 săptămâni, dar eclipse nu avem, de regulă, decât patru pe an, două de soare şi două de lună.

Publicitate

Pământul are întotdeauna o umbră în spaţiu creată de lumina Soarelui, care are o parte centrală mai întunecată şi o parte externă mai puţin întunecată, numită ”penumbră”. În timpul unei eclipse de Lună, Luna intră în umbra Pământului încetul cu încetul. La un moment dat, Luna poate dispărea aproape de tot, fiind vizibilă doar ca un disc de culoare roşie închisă. Aceasta se numeşte ”eclipsă totală de Lună”.

Dacă Luna nu intră în întregime în umbra Pământului, ci trece pe deasupra sau pe sub centrul umbrei, este posibil ca discul Lunii să nu fie acoperit în totalitate, ci doar ”muşcat” foarte tare. Aceasta se numeşte ”eclipsă parţială de Lună”. Dacă Luna trece doar prin partea externă a umbrei, prin penumbră, se zice că avem o ”eclipsă de Lună prin penumbră”.

Date pentru cercetători

Eclipsele de Lună mai puţin spectaculoase se întâmplă când aceasta intră în ”umbra” Pământului. Spre deosebire de cele de soare, pot fi văzute din orice punct de pe Glob, cu condiţia ca în locul respectiv să fie noapte şi cer senin.

Dincolo de spectaculozitatea acestor fenomene, eclipsele de Lună furnizează specialiştilor date extrem de importante privind atmosfera Pământului, gradul de poluare a acesteia, efectele radiaţiei solare asupra atmosferei şi altele, Luna comportându-se ca un ecran pe care putem ”citi” particularităţile atmosferei Pământului. Eclipsele de Lună sunt folosite şi pentru măsurarea vitezei de răcire a scoarţei lunare, în intervalul în care aceasta este lipsită de căldura Soarelui.

Cea mai veche eclipsă de Lună consemnată a avut loc în anul 3450 î.e.n. În vechile culturi, când avea loc o eclipsă, oamenii spuneau că soarele sau luna au fost înghiţite de balaur sau de dragon. La noi, oamenii spuneau că erau mâncate de vârcolaci.

Sursa: alba24.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending