Connect with us

Eveniment

Cine are dreptul la PENSIA DE URMAȘ! Cum se obține, cum se calculează, care sunt beneficiile și ce documente sunt necesare

Publicat

Publicitate

Pensia de urmaș: Cine are dreptul la ea, cum se obține, cum se calculează, care sunt beneficiile și ce documente sunt necesare. Pensia de urmaş se cuvine copiilor şi sotului supravieţuitor, dacă susţinătorul decedat era pensionar sau îndeplinea condiţiile pentru obţinerea unei pensii, informează alba24.ro.

Obținerea pensiei de urmaș poate fi o mare bătaie de cap din punct de vedere birocratic. Vorbim de un hățiș de proceduri și documente greu de descurcat.

Alba24 a adunat toate informațiile disponibile pe aceste subiect: cine are dreptul la ea, până la ce vârstă (în cazul copiilor), în ce condiții se obține și ce documente sunt necesare.

Pensia de urmaș: Ce condiții trebuie să îndeplinesc?
Primesc necondiționat pensie de urmaș copiii care au vârsta de până la 16 ani.

Copiii între 16 și 26 de ani au dreptul la pensie de urmaș până la data absolvirii studiilor, dacă urmează o formă de învățământ.

Copiii urmași, cu vârsta de peste 26 de ani, primesc pensie pe toată durata invalidității de orice grad, dacă aceasta s-a ivit fie înainte de a împlini vârsta de 16 ani, fie în timp ce își continuau studiile, dar înainte de vârsta de 26 de ani.

Publicitate

Soțul supraviețuitor are dreptul la pensie de urmaș indiferent de vârstă, în următoarele situații:

pe perioada în care este invalid de gradul I sau II, dacă durata căsătoriei a fost de cel puțin un an;
dacă decesul soțului susținător s-a produs ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale și dacă supraviețuitorul nu realizează venituri sau dacă nivelul acestora este sub un anumit plafon, care este de 2.376,15 RON în ianuarie 2023;
dacă are în îngrijire copii cu vârsta de până la șapte ani și nu realizează venituri sau nivelul acestora este sub un anumit plafon, care este de 2.376,15 RON în ianuarie 2023;
timp de șase luni după decesul susținătorului dacă nu îndeplinește condițiile legale pentru a obține pensia de urmaș, dar în această perioadă nivelul veniturilor sale este sub un anumit plafon, care este de 2.376,15 RON în ianuarie 2023.
Soțul supraviețuitor are dreptul la pensie de urmaș la vârsta standard de pensionare, dacă durata căsătoriei cu persoana decedată a fost de cel puțin 15 ani. În cazul în care durata căsătoriei a fost de cel puțin 10 ani, soțul supraviețuitor are dreptul la pensie de urmaș, însă cuantumul acesteia este redus cu 0,5 % pentru fiecare lună în minus față de cei 15 ani (6 %/an).

Soțul supraviețuitor aflat într-una din situațiile de mai sus pierde dreptul la pensie de urmaș dacă se recăsătorește, potrivit ec.europa.eu.

Soții supraviețuitori care au dreptul la o pensie proprie, dar îndeplinesc și condițiile pentru obținerea pensiei de urmaș după soțul decedat, pot opta pentru cea mai avantajoasă pensie.

La ce beneficii am dreptul și cum le pot obține?
Pensia de urmaș
Pensia de urmaș este calculată ca procent din:

pensia pentru limită de vârstă sau din pensia pentru limită de vârstă cu vârsta standard redusă, în cazul în care persoana decedată a beneficiat sau i s-ar fi cuvenit o pensie pentru limită de vârstă;
pensia de invaliditate de gradul I, în cazul în care persoana decedată a beneficiat de o pensie de invaliditate, o pensie anticipată sau o pensie anticipată parțială sau i s-ar fi cuvenit oricare dintre aceste tipuri de pensie.
Procentul aplicat la calcularea pensiei de urmaș depinde de numărul de urmași îndreptățiți ai persoanei decedate și este de 50 % pentru un urmaș, 75 % pentru doi urmași și 100 % pentru trei sau mai mulți urmași.

Reducerea vârstei de pensionare pentru cei care au lucrat în grupa I și a II-a de muncă. Câți ani câștigi, în funcție de perioadă
Pensia de urmaș pentru copiii orfani de ambii părinți se stabilește prin însumarea drepturilor de pensie de urmaș, calculate după fiecare părinte.

Pensiile de urmaș mai mari de 2.000 RON sunt supuse impozitului pe venit. Acesta se calculează numai pentru partea din pensie care depășește 2.000 RON și, după caz, după deducerea contribuției de asigurări sociale de sănătate.

Cererea pentru pensia de urmaș se depune, împreună cu actele prin care se dovedește îndeplinirea condițiilor specifice pentru aceasta, la casa teritorială de pensii pe a cărei rază își are domiciliul solicitantul.

Pensia de urmaș este plătită lunar, prin mandat poștal sau prin transfer bancar în contul curent personal sau în contul de card al beneficiarului, în funcție de preferința acestuia.

Dacă persoana decedată a participat la un fond de pensii administrat privat și decesul acesteia a avut loc înainte de a avea dreptul la pensia privată, urmașilor îndreptățiți, numiți beneficiari, li se deschide câte un cont la ultimul fond de pensii la care a contribuit persoana decedată, în care se transferă activele cuvenite fiecăruia.

Beneficiarii pot primi o plată unică sau plați eșalonate în rate timp de maximum cinci ani, fără a datora penalități, dacă nu participă ei înșiși la un fond de pensii administrat privat.

În cazul în care urmașii participă la un astfel de fond, aceștia au dreptul să-și cumuleze conturile la un singur fond de pensii.

Pentru întrebări suplimentare, sunteți rugați să vă adresați Casei de Pensii din județul dumneavoastră.

Până la ce vârstă pot beneficia copiii de pensie de urmaș
Copiii pot beneficia de pensie de urmaș până la 16 ani, până la 26 de ani sau toată viața, în funcție de 3 situații posibile.

Până la vârsta de 16 ani, potrivit legii.
Până la vârsta de 26 de ani, dacă își continuă studiile într-o formă de învățământ organizată potrivit legii, până la terminarea acestora.
Pe toată durata invalidității de orice grad, dacă aceasta s-a ivit până la împlinirea vârstei de 16 ani, respectiv 26 de ani.
Potrivit reprezentanților Casei Naționale de Pensii, la împlinirea vârstei de 16 ani, copiii trebuie să prezinte adeverința școlară.

De asemenea, la începutul fiecărui an școlar/universitar copiii trebuie să depună adeverință din care să rezulte că urmează cursurile anului școlar în curs.

Pensia de urmaș: Copiii beneficiari ai unei pensii de urmaș, pot cumula pensia de urmaș cu venituri de natură salarială?
Potrivit informațiilor disponibile (ultima actualizare fiind din mai 2021), răspunsul este da.

Începând cu 1 ianuarie 2011, copiii, beneficiari ai unei pensii de urmaș, pot cumula pensia cu venituri provenite din situații pentru care asigurarea este obligatorie, indiferent de nivelul acestora (art. 118 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice).

Documentele necesare înscrierii la pensie de urmaș, după caz:
• cerere pentru înscrierea la pensie de urmaş (anexa nr. 8 la norme);

• actele de stare civilă ale urmaşilor şi reprezentantului legal, după caz, original  şi copie;

• decizia medicală asupra capacităţii de muncă (original), după caz;

• decizia de pensie/talonul de plată a pensiei, pentru cazurile în care susţinătorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);

• adeverinţa de studii (elev sau student), în cazul urmaşilor copii în vârstă de peste 16 ani, în original;

• actul doveditor al cauzei decesului, cu excepţia situaţiilor în care susţinătorul decedat avea calitatea de pensionar (copie);

• copie FIAM, pentru decesul cauzat de accident de muncă;

• copie BP2 şi copie certificat medical constatator al decesului, pentru decesul cauzat de boală profesională.

• declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că urmaşul nu a fost condamnat prin sentinţă rămasă definitivă pentru infracţiunea de omor sau tentativă de omor comisă asupra susţinătorului.

Pentru cazurile în care susţinătorul decedat nu avea calitatea de pensionar se depun şi următoarele documente:
carnetul de muncă (original si copie);
carnetul de muncă pentru membrii CAP (original și copie);
carnetul de asigurări sociale pentru agricultori (original și copie);
alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
livretul militar (original şi copie);
diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;
dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ universitar din străinătate;
adeverinţă privind stagiile de cotizare realizate în alte sisteme de asigurări sociale, neintegrate în sistemul public, în original;
adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă, în original (anexa nr. 15 la norme);
adeverinţă privind stagiul de cotizare realizat în grupa I de muncă, grupa a II a de muncă, în condiţii de muncă speciale și deosebite, în original (anexa nr. 12, anexa nr. 13, anexa nr. 14 la norme);
acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-Lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004;
alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.
Condițiile în care soţul supravieţuitor are dreptul la pensie de urmaş:
la împlinirea vârstei-standard de pensionare, dacă durata căsătoriei a fost de cel puţin 15 ani. Dacă durata căsătoriei a fost mai mică de 15 ani, dar de cel puţin 10 ani, cuantumul pensiei de urmaş cuvenit se diminuează cu 0,5% pentru fiecare lună, respectiv 6% pentru fiecare an de căsătorie în minus;
indiferent de vârstă, pe perioada în care este invalid de gradul l sau II, dacă durata căsătoriei a fost de cel puţin 1 an;
indiferent de vârstă şi de durata căsătoriei, dacă decesul soţului susţinător s-a produs ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale şi dacă nu realizează venituri lunare din activităţi dependente:
în baza unui contract individual de muncă;
în baza unui raport de serviciu;
din activități în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului, precum şi ca membri cooperatori într-o organizaţie a cooperaţiei meşteşugăreşti ale căror drepturi și obligații sunt asimilate în condițiile Legii nr. 263/2010 cu cele ale persoanelor prevăzute la art. I din lege.
Ori dacă acestea sunt mai mici de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

• care nu îndeplineşte condiţiile de mai sus, beneficiază de pensie de urmaş pe o perioadă de 6 luni de la data decesului dacă în această perioadă nu realizează venituri lunare din activităţi dependente

în baza unui contract individual de muncă;
în baza unui raport de serviciu;
din activități în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului, precum şi ca membri cooperatori într-o organizaţie a cooperaţiei meşteşugăreşti ale căror drepturi și obligații sunt asimilate în condițiile Legii nr. 263/2010 cu cele ale persoanelor prevăzute la art. I din lege.
care are în îngrijire la data decesului susţinătorului unul sau mai mulţi copii în vârstă de până la 7 ani, beneficiază de pensie de urmaş până la data împlinirii de către ultimul copil a vârstei de 7 ani, în perioadele în care nu realizează venituri lunare din activităţi dependente:
în baza unui contract individual de muncă;
în baza unui raport de serviciu;
din activități în funcţii elective sau care sunt numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti, pe durata mandatului, precum şi ca membri cooperatori într-o organizaţie a cooperaţiei meşteşugăreşti ale căror drepturi și obligații sunt asimilate în condițiile Legii nr. 263/2010 cu cele ale persoanelor prevăzute la art. I din lege.
Ori dacă acestea sunt mai mici de 35% din câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Cum cresc pensiile în funcție de vârstă, anul pensionării și stagiul de cotizare. Tabelul cu procentele pentru femei și bărbați
Copiii şi soţul supravieţuitor care au dreptul la o pensie proprie şi îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru obţinerea pensiei de urmaş după susţinătorul decedat pot opta pentru cea mai avantajoasă pensie.

Cuantumul pensiei de urmaş
Pensia de urmaş se calculează din:

pensia pentru limită de vârstă aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul, în condiţiile legii, susţinătorul decedat;
pensia de invaliditate gradul I, în cazul în care decesul susţinătorului a survenit înaintea îndeplinirii condiţiilor pentru obţinerea pensiei pentru limită de vârstă, inclusiv în situațiile în care era în plată cu pensie de invaliditate de orice grad, pensie anticipată sau pensie anticipată parţială.
Cuantumul pensiei de urmaş se stabileşte procentual din punctajul mediu anual realizat de susţinător, aferent pensiei pentru limită de vârstă aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul, în condiţiile legii, susţinătorul decedat sau, după caz, din punctajul mediu anual aferent pensiei de invaliditate gradul I, în funcţie de numărul urmaşilor îndreptăţiţi, astfel:

50% – pentru un singur urmaş;
75% – pentru 2 urmaşi;
100% – pentru 3 sau mai mulţi urmaşi.
Excepţie: Cuantumul pensiei de urmaş, în cazul orfanilor de ambii părinţi, se stabileşte prin însumarea drepturilor de pensie de urmaş, calculate după fiecare părinte.

Pensia de urmaş se cuvine de la data îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege, se acordă şi se plăteşte:

din prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc decesul, dacă cererea a fost depusă în termen de 30 de zile de la data decesului, în situaţia pensiei de urmaş acordate persoanei al cărei susţinător era pensionar, la data decesului;
de la data decesului, dacă cererea a fost înregistrată în termen de 30 de zile de la această dată, în situaţia pensiei de urmaş acordate persoanei al cărei susţinător nu era pensionar, la data decesului;
de la data îndeplinirii condiţiilor de pensionare, dacă cererea a fost înregistrată în termen de 30 de zile de la această dată, în situaţia pensiei de urmaş acordate persoanei care îndeplineşte condiţiile prevăzute de lege, referitoare la vârsta
în situaţia în care cererea a fost depusă cu depăşirea termenului de 30 de zile, pensia de urmaş se acordă şi se plăteşte de la data înregistrării cererii.
Pentru cazurile în care susţinătorul decedat nu avea calitatea de pensionar se depun şi următoarele documente:

carnetul de muncă (original si copie);
carnetul de muncă pentru membrii CAP (original și copie);
carnetul de asigurări sociale pentru agricultori (original și copie);
alte acte prevăzute de lege privind vechimea în muncă sau vechimea în serviciu realizată;
livretul militar (original şi copie);
diploma de absolvire a învăţământului universitar (original şi copie) şi adeverinţa din care să rezulte durata normală, perioada studiilor şi faptul că acestea au fost urmate la zi;
dovada echivalării de către statul român a cursurilor desfăşurate în cadrul unor instituţii de învăţământ universitar din străinătate;
adeverinţă privind stagiile de cotizare realizate în alte sisteme de asigurări sociale, neintegrate în sistemul public, în original;
adeverinţă privind sporurile cu caracter permanent reglementate prin lege sau prin contractul colectiv/individual de muncă, în original (anexa nr. 15 la norme);
adeverinţă privind stagiul de cotizare realizat în grupa I de muncă, grupa a II a de muncă, în condiţii de muncă speciale și deosebite, în original (anexa nr. 12, anexa nr. 13, anexa nr. 14 la norme);
acte pentru dovedirea calităţii de beneficiar al Decretului-Lege nr. 118/1990, Legii nr. 341/2004;
alte acte întocmite potrivit prevederilor legale prin care se dovedesc elemente necesare stabilirii drepturilor de pensie.
Revizuirea pensiei de urmaș
Revizuirea pensiei de urmaș se face din oficiu sau la solicitarea pensionarului în situaţia în care, ulterior stabilirii/plăţii pensiei se constată diferenţe între sumele stabilite şi/sau plătite şi cele legal cuvenite.

Sumele rezultate în urma revizuirii drepturilor de pensie se acordă sau se recuperează, după caz, în cadrul termenului general de prescripţie  de 3 ani, calculat de la data constatării acestor diferenţe.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Festivalul de datini și obiceiuri de iarnă ,,Din străbuni, din oameni buni”, sub lupa jandarmilor

Publicat

Publicitate

În ziua de duminică, 21 decembrie, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, în cooperare cu efective de poliție, pompieri și poliție locală, va adopta măsurile necesare în vederea desfășurării în condiții de siguranță a celei de-a cincizecea ediții a Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă ,,Din străbuni, din oameni buni”, organizat în Centrul Istoric al municipiului Botoșani de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani.

Având în vedere că, între orele 11.00 – 12.00, circulația autovehiculelor pe traseul Centrul Istoric – Biserica Uspenia – str. Calea Națională – Direcția Muncii – str. Cuza Vodă – str. Nicolae Iorga – Pod de Piatră – Sens giratoriu bazar – str. Calea Națională – str. 1 Decembrie va fi restricționată progresiv de echipaje de poliție rutieră, pentru a permite deplasarea fără incidente a Paradei formațiilor, recomandăm participanților la trafic să aleagă alte trasee de deplasare, iar in cazul în care întâlnesc coloana aflată în mișcare, să manifeste înțelegere față de măsurile luate de autorități și să reducă viteza de deplasare până la limita evitării oricărui pericol.

După terminarea paradei, jandarmii vor acționa în zona scenei amplasate în apropierea casei Ankele din Centrul Istoric, pentru a preîntâmpina producerea unor fapte antisociale de natură penală și contravențională ce ar putea afecta siguranța participanților la spectacolul cultural-artistic ce se va desfășura până la ora 21.00.
Pompierii vor fi prezenți cu o autospecială de stingere a incendiilor, fiind pregătiți să intervină imediat în cazul producerii unor situații de urgență și să acorde primul-ajutor medical la nevoie, potrivit competențelor instituționale.

Tot în acest sfârșit de săptămână, în ziua de sâmbătă, 20 decembrie, jandarmii botoșăneni vor fi alături de participanții la prima ediție a Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă din orașul Ștefănești, pentru ca evenimentul să nu fie afectat de producerea unor incidente nedorite.

De asemenea, în prima zi a săptămânii viitoare, pe 22 decembrie, efectivele de jandarmerie vor avea în atenție desfășurarea în condiții de siguranță a manifestărilor comemorative prilejuite de sărbătorirea ,,Zilei Victoriei Revoluției Române și a Libertății”, organizate la biserica Sfânta Cuvioasă Parascheva din municipiul Botoșani.
Recomandăm participanților să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine și să solicite sprijinul jandarmilor în mod direct în cazul sesizării unor fapte antisociale.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Pompierii militari de la Stația Săveni, ajutoarele lui Moș Crăciun

Publicat

Publicitate

Încă de la primele ore ale dimineții au pornit la drum, cu mașinile încărcate de cadouri și cu dorința sinceră de a aduce bucurie acolo unde este cea mai mare nevoie. Însoțiți de Moș Crăciun, au ajuns la patru familii cu mulți copii din localitățile Vlăsinești, Crasnaleuca, Coțușca și Avram Iancu.

Pentru cei mici, intalnirea cu pompierii a însemnat emoție, zâmbete și surprize, iar pentru părinți, un semn ca nu sunt singuri.

Bucuria copiilor și emoția părinților au fost cea mai mare răsplată pentru salvatorii care, dincolo de misiunile operative, demonstrează constant că solidaritatea și empatia fac parte din valorile profesiei.

Astfel de gesturi nu sunt o premieră pentru pompierii din Saveni. De-a lungul timpului, aceștia s-au implicat în numeroase acțiuni caritabile, confirmând încă o dată că sunt alaturi de comunitate nu doar în situații de urgență, ci și în momentele în care sprijinul uman este cel mai important.

Prin aceasta inițiativă, pompierii militari de la Statia Saveni transmit un mesaj de speranță, generozitate și unitate, reamintind tuturor ca spiritul Craciunului înseamnă, înainte de toate, a dărui.

Acțiunea face parte din campania derulată de Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoşani, „Pompierii și copiii lor aduc speranța de Sărbătorile de Iarnă ”, un demers devenit deja tradiție, prin care cadrele militare, alături de familiile lor, se implică activ în sprijinirea comunităților mai puțin favorizate.

Publicitate

Citeste mai mult

Educație

„Start la mișcare!”: Lecții despre sănătate și stil de viață activ pentru cei mai mici elevi de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga”

Publicat

Publicitate

Săptămâna „Școala Altfel” a venit cu activități educative interactive pentru elevii Liceul Pedagogic Nicolae Iorga, care au învățat, prin joc și experiențe directe, cât de important este un stil de viață sănătos încă de la cele mai fragede vârste.

În cadrul proiectului educativ „Start la mișcare!”, coordonat de profesorii pentru învățământ primar Diana Musteață și Lorena Alexa, elevii Clasei Pregătitoare C, Step-by-step, au participat timp de două zile la o serie de activități menite să le dezvolte obiceiuri corecte legate de sănătate, mișcare și alimentație echilibrată.

Prima activitate a fost dedicată igienei orale, copiii având ocazia să discute cu medicul stomatolog Andreea Boutiuc, care le-a explicat, pe înțelesul lor, de ce periajul corect și îngrijirea dinților sunt esențiale pentru o stare generală bună de sănătate.

Programul a continuat cu o vizită la FIT & FAN Gym, unde elevii au participat la un atelier interactiv susținut de psiho-nutriționistul Bella Ilie Dulgheru. Cei mici au aflat ce înseamnă alegerile alimentare sănătoase, au făcut mișcare și s-au bucurat de o gustare sănătoasă, pregătită special pentru ei.

Activitățile s-au încheiat la centrul de recuperare medicală Movivo, unde copiii au descoperit, într-un mod atractiv și adaptat vârstei lor, importanța mișcării. Momentul cel mai așteptat a fost testarea aparatului D-Wall, experiență care a stârnit entuziasm și curiozitate, transformând exercițiile fizice într-o activitate distractivă și motivantă.

Prin aceste activități, elevii au înțeles că sănătatea se construiește zi de zi, prin alegeri corecte, mișcare și implicare, punând astfel bazele unui stil de viață echilibrat încă din primii ani de școală.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Cătălin Silegeanu: Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

Publicat

Publicitate

COMUNICAT DE PRESĂ

Sediu nou promis de MAI pentru Serviciul Rutier din Botoșani, după presiuni parlamentare

 

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a reacționat prompt la interpelarea depusă de senatorul Cătălin Silegeanu privind starea sediului în care funcționează Serviciul Rutier și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul IPJ Botoșani, anunțând că se află în derulare proceduri pentru identificarea unui nou spațiu.

 

Potrivit documentului transmis de MAI, starea clădirii în care funcționează cele două servicii, precum și limitările logistice semnalate justifică necesitatea unei relocări. Ministerul precizează că situația este analizată în colaborare cu autoritățile locale, iar soluția vizată este găsirea unui imobil care să asigure condițiile tehnice și operaționale specifice.

Publicitate

 

Interpelarea senatorului Silegeanu a pornit de la sesizările unor angajați ai IPJ Botoșani, care au descris spațiul actual drept impropriu desfășurării activităților curente, cu instalații depășite și zone degradate.

 

„Problema sediului Serviciului Rutier din Botoșani mi-a fost semnalată de mai mulți angajați care lucrează acolo zi de zi. Spațiul nu mai corespunde cerințelor de funcționare, iar faptul că în același imobil este organizat și Serviciul Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase face situația și mai urgentă. MAI confirmă necesitatea schimbării sediului și a început procedurile pentru identificarea unui imobil nou, împreună cu autoritățile locale”, a afirmat senatorul Cătălin Silegeanu.

 

Acesta a precizat că va monitoriza întregul proces până la finalizarea relocării și la asigurarea unui spațiu care să permită funcționarea normală a celor două servicii. „Este un punct de plecare important, pentru că ambele servicii au nevoie de un spațiu care să le permită să-și facă treaba în condiții normale”, a punctat parlamentarul botoșănean.

 

Ministerul nu a indicat încă un termen estimativ pentru finalizarea procedurilor, însă răspunsul oficial plasează problema pe agenda instituțională, cu statut de prioritate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending