Connect with us

Eveniment

Cerere de cinci ori mai mare din partea clienților casnici pentru soluția E.ON de producere a energiei fotovoltaice

Publicat

Publicitate

Aproape jumătate (46%) dintre români sunt interesați de achiziția, în următorul an, a unui sistem de panouri fotovoltaice de la un furnizor de energie, potrivit unui studiu* realizat de E.ON în luna septembrie, numărul lor fiind în creștere cu 11 puncte procentuale față de aceeași lună a anului trecut.

 

Această cifră vine să confirme rezultatele obținute de E.ON pe segmentul de soluții de producere a energie fotovoltaice pentru clienții rezidențiali, unde cererea pentru E.ON Solar Home a crescut, în primele nouă luni ale acestui an, de 5 ori față de perioada similară a anului trecut. O centrală PV poate aduce o reducere a facturii la energie chiar și cu 90%.

 

Totodată, anul acesta, numărul prosumatorilor racordați la rețeaua Delgaz Grid a crescut puternic, ajungând la finele lunii septembrie la peste 3.500, și se estimează că până la sfârșitul anului se vor înregistra circa 6.700 de prosumatori, aceasta reprezentând o creștere de 4 ori față de începutul acestui an.

 

Publicitate

De asemenea, numărul de instalări de centrale noi în condensație (E.ON Life), care asigură economii de până la 30% la factură, a crescut cu 17% în acest an. Potențialul de economisire rămâne ridicat, în condițiile în care foarte multe dintre centralele termice pe gaz din gospodăriile din România sunt mai vechi de zece ani și ar trebui să fie înlocuite cu unele eficiente energetic.

 

Și interesul pentru pompe de căldură (E.ON Green Life) este, de asemenea, în creștere. O pompă de căldură poate avea o eficiență energetică de 500% (COP5), altfel spus produce de 5 ori mai multă energie decât consumă și este de 5 ori mai eficientă decât o centrală termică pe gaz, iar randamentul mediu anual este 3,5 (COP).

 

E.ON își sprjină totodată clienții oferindu-le opțiuni de finanțare avantajoase pe o perioadă de până la 7 ani, pentru a le ușura sarcina achiziției de soluții eficiente energetic (centrale fotovoltaice, centrale pe gaz în condensație și pompe de căldură).

 

Aplicarea de măsuri și soluții de eficiență energetică, reducerea consumului prin gesturi mici, fără a afecta confortul, trecerea de la statutul de consumator la cel de prosumator sunt răspunsurile corecte la vremurile de criză pe care le traversăm, cu prețuri istorice la energie. Clienții casnici E.ON au dovedit că au înțeles cât de importante sunt aceste măsuri, iar rezultatele se văd în reducerea consumului în medie cu 7% la energie și cu 5% la gaze naturale în primele nouă luni ale anului, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Este important pentru România ca, prin contribuția fiecăruia, să devină mai puțin dependentă de importuri și împreună să facem față celor care folosesc energia ca armă”, a declarat Volker Raffel, director general al E.ON România.

 

E.ON România consideră că printre măsurile care vor trebui luate de autorități în perioada următoare este absolut necesar să se regăsească un pachet solid de măsuri de eficiență energetică care să țintească atenuarea impactului creșterii prețurilor la energie.

 

Plafonarea prețurilor este o măsură temporară de protejare a consumatorilor, însă trebuie să profităm de această perioadă pentru a ne pregăti pentru anii viitori. Aceasta implică adoptarea unor măsuri de reglementare sau financiare care pot să impulsioneze preocuparea pentru un consum energetic redus și asigurarea eficienței energetice. Efectul se va putea vedea în reducerea facturilor individuale la utilități, în crearea de locuri de muncă, în stabilizarea prețurilor și în reducerea poluării.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Lecții de siguranță susținute de pompieri în cadrul „Grădiniței de vară în domeniul situațiilor de urgență”, la Grădinița „Albă ca Zăpada” Dorohoi

Publicat

Publicitate

„Siguranța nu intra în vacanță” – de acest lucru s-au asigurat pompierii botoșăneni care au desfășurat mai multe activități, în această săptămână, cu copiii de la Grădinița cu Program Prelungit „Albă ca Zăpada” din Dorohoi, în cadrul proiectului „Grădinița de vară în domeniul situațiilor de urgență”.

 

Salvatorii le-au vorbit celor mici despre ce trebuie să facă să nu ajungă în situații critice, fie că sunt în concediu cu părinții, în tabere, la bunici sau acasă. Pentru o mai bună înțelegere a noțiunilor discutate, copiii au participat la exerciții de evacuare în caz de incendiu, concursuri interactive și au făcut o vizită la Detașamentul de Pompieri Dorohoi.

 

Acolo, au avut ocazia să vadă îndeaproape autospecialele folosite în misiuni și au aflat cum acționează pompierii în situații de urgență. Totodată, au participat la concursuri interactive cu rol educativ în domeniul situațiilor de urgență și au răspuns la întrebări despre prevenirea incendiilor.

 

Publicitate

Pentru ca cei mici să rămână în siguranță pe durata vacanței, pompierii le-au oferit o serie de recomandări importante:

 

– nu vă jucați cu chibrituri, brichete sau lumânări;

 

– evitați scăldatul în locuri neamenajate;

 

– nu vă cățărați în copacii din apropierea liniilor de înaltă tensiune – pericol de electrocutare;

 

– stați departe de liniile de cale ferată electrificată și nu urcați pe vagoane, nici măcar pentru fotografii;

 

– dacă vedeți cabluri electrice căzute sau panouri electrice deschise, îndepărtați-vă imediat și anunțați un adult;

 

– spuneți-le mereu părinților unde mergeți și cu cine sunteți.

 

Nu știm încă dacă micii participanți vor alege, în viitor, meseria de pompier, dar suntem siguri că lecțiile învățate îi vor ajuta să recunoască pericolele și să ia decizii corecte.

 

Activitățile au fost realizate în baza unui protocol de colaborare între Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani și unitatea de învățământ.

Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Muniție distrusă prin explozie controlată în poligonul militar Copălău

Publicat

Publicitate

Astăzi, în poligonul militar Copălău au fost distruse, prin explozie controlată, 901 muniții și elemente de muniție. Este vorba de o grenadă de mână defensivă, un proiectil exploziv trasor cal. 76,2 mm, un proiectil perforant trasor calibru 57 mm, un proiectil exploziv cal. 105 mm, un proiectil exploziv cal. 152 mm, 892 cartușe infanterie cal. 7,92 mm și patru carcase proiectil.

Operațiunea a fost executată de echipa de pirotehnicieni a Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani.

Muniția a fost descoperită, în ultima perioadă, pe raza localităților Viforeni, Mășcăteni, Băiceni, Rădăuți Prut și Ungureni.

Pe timpul misiunii de distrugere, pentru prevenirea unor incidente, un echipaj de jandarmi s-a asigurat ca nu sunt persoane în zonă, iar un echipaj SMURD a supravegheat întreaga activitate.

Informare preventivă

Muniția neexplodată este foarte periculoasă și de aceea oamenii trebuie să știe ce să facă atunci când găsesc obiecte metalice ce seamănă cu proiectile, grenade, bombe, cartușe sau altele asemănătoare.

Publicitate

În primul rând, nu trebuie să le atingă sau să le lovească, indiferent dacă sunt parțial îngropate în pământ sau se află la suprafață. Nu trebuie să le ridice pentru că nu au de unde să știe în ce stadiu se află acestea. Dacă nu sunt siguri ce fel de obiecte sunt, nu trebuie să le taie și nici să le folosească pentru improvizarea unor unelte sau ornamente.

Din curiozitate, unii oameni ar putea fi tentați să demonteze focoasele sau alte elemente componente, iar acest lucru este interzis pentru că o astfel de acțiune poate provoca explozii.

Tot ce trebuie să facă cetățenii este să apeleze numărul de urgență 112 dacă descoperă obiecte metalice cilindrice sau de altă formă ce prezintă suspiciunea că ar fi elemente de muniţie neexplodată.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Stâlp doborât de vânt peste o mașină, la Orășeni Deal

Publicat

Publicitate

Stâlp doborât de vânt peste un autoturism, la Orășeni Deal

 

În urmă cu puțin, pompierii au fost solicitați să intervină pe DJ 208 C, în localitatea Orășeni Deal, unde un stâlp de telefonie a fost doborât de vânt și a căzut peste o autoutilitară. În momentul producerii evenimentului, autovehiculul se deplasa pe direcția Botoșani -Vorona. Din fericire, nu au fost persoane rănite.

 

La fața locului s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de descarcerare, una de stingere, o ambulanță SMURD, o ambulanță SAJ, dar și un echipaj de poliție. Aceștia au constatat faptul că un stâlp de telefonie era căzut pe remorca autoutilitarei. Pompierii au acționat pentru degajarea acestuia. Conducătorul autoutilitarei, în vârstă de 38 de ani, a fost evaluat de echipajele medicale, dar nu a avut nevoie ajutor din partea acestora.

 

Publicitate

Pentru prevenirea unor situații nedorite în timpul unei furtuni, ISU Botoșani recomandă cetățenilor:

 

▪️să evite deplasările pe durata avertizării meteorologice;

 

▪️să întrerupă orice activitate desfășurată în aer liber și să se adăpostească în imobile sau spaţii închise, care să le asigure protecţia, în situația manifestării vântului puternic;

 

▪️să încuie uşile casei şi să protejează ferestrele pentru a nu fi sparte de vânturi puternice, de curenţii de apă sau de obiectele duse de curenţii de apă.

 

▪️să fie prudenți atunci când se află pe stradă și să evite deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

 

– să nu treacă prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

 

– să parcheze autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

 

– să îndepărteze copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

 

– să nu atingă firele căzute la pământ;

 

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

 

https://fiipregatit.ro/ghiduri/inundatii-despre-8-9#despre-33

 

https://fiipregatit.ro/ghiduri/furtuna-despre-8-6#siguranta-in-caz-de-furtuna-23

o

Citeste mai mult

Eveniment

ANAF: 30 iunie, termen limită de depunere a Formularului 397 privind Uber, Bolt și alte platforme de ridesharing

Publicat

Publicitate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) reamintește 30 iunie este termen limită de raportare pentru Formularul 397, „Declarație informativă privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate printr-o platformă digitală”.

Acesta este reglementat prin OPANAF nr. 382/2025.

Primul termen de raportare a „Declarației informative privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto intermediate printr-o platformă digitală” este 30 iunie 2025.

Toate informațiile din declarațiile primite vor fi analizate în mod integrat în vederea efectuării de analize de risc și selectării pentru controlul antifraudă a acelor contribuabili la care riscul fiscal evaluat este semnificativ.

Reamintim operatorilor de transport alternativ obligația de a respecta legislația fiscală, inclusiv cea care vizează utilizarea forței de muncă, respectiv de a declara și plăti la bugetul general consolidat al statului creanțele fiscale corespunzătoare activității desfășurate”, transmite ANAF.

Sunt vizate activitățile Uber, Bolt și ale altor platforme de ridesharing.

Publicitate

ANAF: Direcția Antifraudă face verificări

Potrivit sursei citate, Direcția generală antifraudă fiscală continuă acțiunile de control în domeniul ride-sharing, având ca obiectiv prevenirea și combaterea evaziunii fiscale care se manifestă în acest domeniu specific.

În prima parte a anului 2025, ca urmare a acțiunilor de control antifraudă efectuate la contribuabili care au desfășurat activitate de transport alternativ de persoane, au fost constatate creanțe fiscale suplimentare în sumă totală de 151,28 milioane de lei și au fost aplicate sancțiuni contravenționale de 4,6 milioane de lei.

Mai multe informații aici: https://static.anaf.ro/static/3/Anaf/20250627111122_656_com_f pot397.pdf

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending