Connect with us

Actualitate

Cei mai mulți elevi români fac meditații, au nevoie de ajutor suplimentar la școală și se simt extenuați

Publicat

Publicitate

Doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a spun că se simt pregătiți pentru examenele naționale care urmează, 31% dintre copiii din învățământul secundar inferior și superior afirmă că au rămas în urmă cu materia școlară, în vreme ce aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie.

Cei mai mulți elevi se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate. Așa arată școala românească, la capătul a doi ani de restricții, educație online și criză sanitară, potrivit unui sondaj realizat de Organizația Salvați Copiii România.

”Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia și nimic nu mai e ca altă dată. Înainte știam tot și luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înțeleg nimic și nici măcar nu mai pot învăța cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intrăm de la 8 si avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditații aproximativ 2 ore.” (elev)

Principalele informații care au rezultat din ancheta Salvați Copiii România:

·         Aproape unul din doi copii (47%) afirmă că temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenți. Astfel, pentru 35% dintre respondenți temele sunt mai grele, iar pentru 12% temele sunt mult mai grele. În cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor în comparație cu anii școlari anteriori este semnificativ mai mare (53%). Nu același fenomen este sesizat de liceeni, în condițiile în care aproape 40% dintre ei afirmă că nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuți, iar 16% consideră că nivelul de dificultate a scăzut sau nu primesc deloc teme.

 

Publicitate

·         Raportat la auto-percepția evoluției educaționale, aproximativ 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% că au rămas în urmă. Băieții afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată comparativ cu fetele că au parcurs materia fără probleme (55% vs. 50%), iar elevii de gimnaziu sunt mai încrezători decât liceeni sub acest aspect (55% vs. 50%).

 

·         51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați). Elevii din clasa a VIII-a afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată că au simțit nevoia să facă meditații, comparativ cu colegii lor din alte clase, iar fetele că ar fi avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

·         Jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a aleg un nivel de mijloc al scalei în ceea ce privește nivelul de pregătire pentru Evaluarea Națională, neputând lua o decizie între bine și slab pregătit, în timp ce 1 din 3 se consideră pregătit, iar aproape 2 din 10 se simt nepregătiți.

 

·         Majoritatea copiilor (aprox.70%) alocă pregătirii temelor (în afara orelor de curs) între una și trei ore zilnic, cu o valoare medie la nivel de eșantion de 2,8 ore. Elevii de clasa a VIII-a și fetele tind să aloce semnificativ mai mult timp zilnic pentru această activitate (cu valori medii specifice de 3 ore/zi).

 

·         Aproape 60% dintre elevi afirmă că fac meditații la cel puțin o materie. În rândul celor care recurg la meditații, timpul mediu alocat săptămânal este de 2,6 ore. Timp semnificativ mai mult alocat meditațiilor (medie ore pe săptămână) apare în cazul elevilor de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), în special cei din clasa a VIII-a (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână).

 

·         În ceea ce privește comunicarea emoțională cu profesorii, aproape jumătate dintre elevi (47%) spun că nu au vorbit cu profesorii despre modul în care se simt și alți 14% că ar fi vrut ca acest lucru să se întâmple. 1 din 4 copii a vorbit despre dificultățile emoționale cu profesorii și afirmă că este mulțumit de rezultat. Din perspectiva genului, fetele spun într-o măsură semnificativ mai ridicată (16% vs. 11% băieții) că și-ar fi dorit să vorbească cu profesorii despre cum se simt, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Elevii de gimnaziu (28% vs. 23% liceeni) și cei din mediul rural (35% vs. 24% urban) afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că au discutat cu profesorii despre cum se simt și au fost mulțumiți de rezultat.

 

EXTENUARE, FURIE, TRISTEȚE – CE SIMT ELEVII, DUPĂ DOI ANI DE CRIZĂ SANITARĂ ȘI RESTRICȚII

Pentru a evalua modul în care elevii se simt din punct de vedere emoțional în acest an școlar, au fost folosite o serie de atribute, pozitive (vesel, în siguranță, liniștit și încrezător) sau negative (stresat, furios, speriat, trist, obosit, singur, plictisit), iar respondenții au fost îndemnați să evalueze, pe o scală de la 1 la 10, măsura în care fiecare dintre aceste atribute li se aplică.

Cele mai mari scoruri (ca valoare medie, la nivelul întregului eșantion) se remarcă în cazul oboselii (nivel mediu de 7,7), al sentimentului de siguranță (7,2) și al stresului (6,6). Respondenții de gen masculin obțin scoruri semnificativ mai ridicate la majoritatea atributelor pozitive, în timp ce cei de gen feminin la majoritatea celor negative. Altfel spus, fetele spun în măsură mai ridicată că sunt stresate, furioase, speriate, în timp ce băieții că sunt veseli, liniștiți sau încrezători. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri.

 

”Bună ziua, domnilor profesori! Anul ăsta ar putea fi cel mai greu an de până acum pentru noi. Dăm două examene foarte importante, de care ne este foarte teamă. Consider că elevii se simt speriați, pierduți, singuri. Noi avem nevoie doar de susținere și încurajări ca să ne simțim siguri pe noi. Vă mulțumim pentru munca grea depusă!” (elevă)

De asemenea, liceenii, afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt stresați, furioși, triști sau obosiți. Elevii de clasa a VIII-a oferă scoruri mai ridicate la atributele negative, comparativ cu toți ceilalți respondenți la chestionar. Principalele trăiri negative care sunt semnificativ mai ridicate în rândul copiilor de clasa a VIII-a sunt ‘stresat’, ‘speriat’ și ‘obosit’.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Procurorul general: România, ţinta unor campanii hibride în timpul alegerilor din 2024. Beneficiarul a fost Călin Georgescu

Publicat

Publicitate

Procurorul general: România, ţinta unor campanii hibride în timpul alegerilor din 2024. Procurorul general Alex Florența a explicat, marți, modurile prin care s-au derulat atacuri hibride asupra țării noastre, de care s-ar fi folosit și fostul candidat la alegerile prezidențiale Călin Georgescu, arătând că România a fost ținta „predilectă” a unor astfel de campanii ample în contextul scrutinelor din anul 2024, „actorii ostili urmărind modelarea continuă a opiniei publice”, scrie alba24.ro.

„Din anchetele derulate la nivelul Parchetului General se poate desprinde în acest moment concluzia (…) că România a fost ținta predilectă a unor campanii ample hibride, în contextul scrutinelor electorale din anul 2024, actorii ostili urmărind modelarea continuă a opiniei publice, destabilizarea capacității de decizie a autorităților și diluarea gradului de coeziune la nivelul populației.

Campania lansată în spațiul românesc s-a manifestat prin atacuri cibernetice, măsuri de destabilizare a ordinii publice, cât și prin campanii de micro-targetare a populației, dezinformare și influențarea electoratului”, a declarat Alex Florența, în cadrul unei conferințe de presă în care prezentat concluziile anchetelor efectuate la nivelul Parchetului General în ultimele luni privind modurile în care s-au derulat evenimentele din toamna anului 2024 din preajma scrutinului pentru alegerea președintelui țării.

Tehnici de inginerie socială

Potrivit acestuia, atacurile hibride au exploatat vulnerabilitățile audiențelor naționale atât prin utilizarea versatilă a platformelor sociale, cât și prin tehnici de inginerie socială care au vizat segmentarea populației.

„S-a evidențiat caracterul ofensiv al agresiunilor hibride ce au vizat România, care au exploatat, pe de o parte, vulnerabilitățile audiențelor naționale, atât prin utilizarea versatilă a platformelor sociale, respectiv prin eludarea politicilor prezente la nivelul acestora privind modul de promovare a persoanelor din spectrul politic, cât și prin tehnici de inginerie socială care au vizat segmentarea populației, în vederea livrării ulterioare a unor mesaje personalizate către audiențe deja receptive, rezultatul scontat fiind deturnarea derulării optime a procesului electoral.

Este esențial să înțelegem în acest context modul în care s-a derulat și se derulează în continuare războiul hibrid care afectează România de ceva timp”, a subliniat Florența, citat de Agerpres.

Publicitate

Procurorul general a explicat că războiul hibrid din prezent, prin comparație cu războiul tradițional, este „mult mai insidios, mult mai perfid”, dar cu rezultate mult mai ample de influențare a modului de derulare a vieții sociale-economice a unui stat.

„Pentru că este un termen foarte uzitat în spațiul public, dar insuficient explicat pentru a fi înțeles pe deplin, lucrurile care trebuie transmise opiniei publice, care asociază, probabil, cel mai adesea, termenul de război hibrid în general doar unei idei de dezinformare, sunt că războiul hibrid în momentul de față, prin comparație cu războiul tradițional, cel care este mult mai evident, mai transparent prin prisma rezultatelor materiale pe care le produce, este mult mai insidios, mult mai perfid, dar cu rezultate de influențare a modului de derulare a vieții sociale-economice a unui stat mult mai ample, pentru că el presupune folosirea în paralel, împreună sau separat, dar în mod clar coordonat a mai multor tipuri de instrumente care vizează un stat – fie că vorbim de diferite instrumente economice, administrative, de atacuri cibernetice, acțiuni secrete destabilizatoare pentru ordinea publică a statului respectiv, subversiune politică și, desigur, dezinformarea și propaganda”, a arătat Alex Florența.

Conform procurorul general, în 2024, s-au lansat mai mult de 85.000 de atacuri cibernetice asupra infrastructurii electorale.

„Să nu uităm că în 2024 atacurile cibernetice rusești s-au intensificat asupra instituțiilor și companiilor românești. (…) Cu referire strictă la procesul electoral derulat anul trecut trebuie să avem în vedere că s-au derulat mai mult de 85.000 de atacuri cibernetice lansate asupra infrastructurii electorale, care au urmărit obținerea unor credențiale, în special din partea autorității electorale centrale și a Biroului Electoral Central, (…) multe dintre acestea fiind ulterior diseminate în grupuri de Telegram din infrastructura rusească”, a explicat Florența.

Întrebat dacă fostul candidat la alegerile prezidențiale Călin Georgescu a beneficiat de campaniile hibrid, Alex Florența a răspuns afirmativ.

„Da, clar, beneficiarul acestei campanii de influențare, de dezinformare și de creare artificială a unui trend în viralizarea mesajelor candidatului independent a fost făcută cu certitudine în sprijinul acestuia”, a indicat procurorul general.

A fost exploatată vulnerabilitatea prin rețelele sociale

Potrivit procurorului general, la nivelul rețelelor sociale au fost mesaje în jurul ideii de revoltă generală și de nostalgie, făcând referire la revoluția din 1989 care generează tensiune. Este o inflație de mesaje în mediul online create cu inteligența artificială, generând o tensiune, o stare de efervescență în rândul comunităților cărora le sunt adresate fiind apoi viralizate.

Din 27 noiembrie s-a constatat campania de intensificare a candidatului la prezidențiale – peste 1,3 milioane membri care dispersau mesaje pe rețele. Campania avut mesaje instigatoare la ură. Modelul „furtunii de minciuni” – volum mare de conținut, canale multiple, ritm rapid și continuu.

Haștagul revoluție a fost folosit în preajma alegerilor – în perioada 6-8 decembrie 2024 – de pe rețele Telegram din Rusia  au fost 1,8 milioane de vizualizări zilnic.

Ecosistemul online utilizat de Federația Rusă privește o gamă largă de instrumente, de la media clasică la ferme de troli și rețele întregi de boți.

În spatele atacurilor se află o coordonare din partea unui actori statali străini. Cultivarea unor rețele de afaceri, mass-media care să influențeze acțuni guvernamentale – vizite la Ambasada Rusiei a unor parlamentari români.

Microtargetarea populației românești: O campanie sofisticată încă din 2019 dusă de o companie cu legături cu Rusia – a realizat sondaje personalizate identificând un anume tip de conținut care putea crește numărul de accesări.

În urma acestei activități au fost identificate 4 tipuri de atitudini la nivelul populației: identitar- nostalgic, conspiraționist, intereasat de medicină alternativă sau religie.

Fermele de boți au amplificat artificial vizibilitatea, prin folosirea de influenceri corupți. Cel care dorește să dezinformeze își adaptează discursul la context național: energie, migrație, corupție, alegeri.

Patru companii cu legături „certe” cu Rusia

Potrivit procurorului general Alex Florența, au fost patru companii cu legături certe cu Federația Rusă – siteuri, pagini care prezintă conținut generat cu AI, rețea de influenceri – toate targhetând populația României. Rețea amplă de site-uri cu reclame pentru cele 4 companii cu legătură cu Federația Rusă.

Abordarea tematicilor – se face în formă alarmistă, cu tenta conspiraționistă. A fost identificată o campanie care spunea că au murit rudele unor demnitari. Au fost distribuite pe Facebook de cetățeni străini de origine africană sau care distribuiau anonim.

Metoda folosită DOPPELGANGER – tactica de dezinformare în mediul online – ca să pară că vin din surse oficiale – sunt clonate siteuri ale unor instituții publice, care imită vizual sursa originală pentru a crea confuzie – dau informații care par reale, dar denaturează, conținutul e apoi distribuit prin conturi false, boți, scopul fiind nu doar să li se transmită oamenilor minciuni , ci să nu mai știe în cine să aibă încredere.

Au fost 2000 de pagini pe Facebook care generau conținut prin AI – redirecționau traficul către siteuri bazate pe titluri înșelătoare care atrăgeau atenția prin curiozitate, indignare, s-au utilizat reclame. Au fost create în perioada 2022 – 2024 pe narative religioase, medicină alternativă, comunism, nostalgie etc – pentru ca apoi să direcționeze către siteuri clone – exemplu site-ul <Ce zice lumea>. Canalul Telegram: <PropagatorCG – care și-a schimbat apoi numele în <Implica-te si tu>, scrie Antena3.ro.

Sondaje false și boți pentru viralizarea mesajelor

„Au fost sondaje false, materiale cu Călin Georgescu pe fundalul cărora rula vocea lui Georgescu. Au fost testate mai multe tipuri de conținut, fiind destinate unor nișe emoționale. Pentru viralizare suplimentară a mesajelor lui Călin Georgescu s-a folosit foarte mult campania TikTok , cu o rețea de peste 20 mii de boți, păstrată din 2023 și activată înainte de primul tur ale alegerilor.

TikTok, la solicitare noastră, a făcut o analiză amplă, au fost identificate două rețele coordonate care-l promovau pe Călin Georgescu.

Rețeaua Pravda, din 2019 a fost extinsă în 19 țări din UE, printre care și România -cu mesaje care justificau invazia rusă în Ucraina.

Acțiuni lansate de pagini pro-ruse: de exemplu boicotarea supermarketurilor prin #curateniegenerala – 156 de milioane de vizualizări – locul 4 la nivel național.

sursa: antena3, agerpres

foto: captura Antena3

Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: Tinerii fermieri sunt așteptați la sediile APIA la care sunt arondați

Publicat

Publicitate

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură, Centrul Județean Botoșani anunță fermierii care au solicitat Sprijinul Complementar pentru Venit pentru Tinerii Fermieri CIS-YF (Intervenţia PD-03) că trebuie să depună, până la data de 30 septembrie inclusiv, documentele care fac dovada formării sau a deținerii competențelor adecvate în domeniul agricol/agronomic.

  ”În județul Botoșani sunt înregistrate un număr de 663 de solicitări. Fermierii botoșăneni care au solicitat această masură de sprijin prin cererea de plată sunt din toate zonele județului. Îmbucurător este faptul că numărul acestora este în creștere de la an la an. Acești fermieri trebuie să depună anumite documente necesare acordării acestei subvenții la sediile APIA la care sunt arondați.” a declarat Dan Șlincu, director executiv APIA Botoșani.

  Tinerii fermieri sunt persoanele fizice care pot demonstra, conform legislației în vigoare, că au urmat cursuri sau au obținut calificări în domeniul agricol. Documentele acceptate pentru dovadă includ:

– Diplomă sau certificat care atestă absolvirea unui curs acreditat de inițiere în domeniul agronomic eliberat de un formator autorizat sau de Agenția Națională pentru Consultanță Agricolă/DAJ.

– Diplomă sau adeverință pentru absolvirea unei forme de învățământ agronomic (liceu, școală profesională, facultate, cursuri postuniversitare).

– Certificat de competențe profesionale în domeniul agronomic, eliberat de un formator autorizat sau de un centru de evaluare autorizat de Autoritatea Națională pentru Calificări.

Publicitate

– Documente doveditoare a experienței practice în agricultură, precum un angajament de experiență de cel puțin 12 luni în ultimii 10 ani, eliberat de un angajator din România sau din alt stat.

Subvenția pentru tinerii fermieri, prevăzută în cadrul Intervenției PD-03_Sprijin Complementar pentru Venit pentru Tinerii Fermieri_CIS-YF din Planul Strategic PAC 2023-2027, constă într-o plată anuală destinată fermierilor cu vârsta de maximum 40 de ani, care au fost instalați ca șefi de exploatație pentru prima dată și dețin până la 50 de hectare eligibile. Acesta se acordă pentru o perioadă de 5 ani consecutivi, începând din primul an de depunere a cererii, cuantumul unitar planificat pentru anul 2025 fiind de 48 euro/ha.

Citeste mai mult

Economie

Digital IQ: Peste 600 de angajați din Botoșani își vor dezvolta competențele digitale printr-un proiect de 5 milioane de lei

Publicat

Publicitate

Camera de Comerț și Industrie Botoșani, în calitate de Beneficiar, în parteneriat cu Agenția Județeană pentru ocuparea Forței de Muncă Botoșani, anunță lansarea proiectului Digital IQ, cod SMIS 330612.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea nivelului de competențe digitale de bază și avansate pentru 602 persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 si 64 ani, din județul Botoșani, care dețin calitatea de angajați cu contract individual de muncă ( cu normă întreagă sau cu timp parțial ), inclusiv persoane care detin funcții de management, din întreprinderi publice și private – prin furnizarea a două programe de formare profesională în domeniul competențelor digitale, respectiv :

 1. Curs de competente cheie : competențe digitale, inclusiv de siguranță pe internet și securitate cibernetică – 510 participanți, pentru angajați cu ISCED 3 – 8

2. Curs de specializare : manager securitatea informației – 92 participanti, pentru angajați cu ISCED 5 – 8 .

 

Implementarea activităților proiectului va conduce la atingerea următoarelor rezultate548 de angajați care au finalizat formarea cu certificat / au participat la schimb de bune practici.

Publicitate

 

Durata de implementare a proiectului este de 29 luni, în perioada 1.09.2025 – 31.01.2028.

 

Valoarea totală a proiectului este de 4.963.646,49 lei, din care 4.219.099,52 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din FSE+ și 372.857,84 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul național și 371.689,13 lei reprezintă contribuția proprie a partenerului.

 

Proiectul este confinanțat din Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, Prioritatea P09 „Consolidarea participării populației în procesul de învățare pe tot parcursul vieții pentru facilitarea tranzițiilor și a mobilității“, Apel: PEO/375/PEO_P9/OP4/ESO4.7/PEO_A34. Competențe digitale pentru piața muncii – Regiuni mai puțin dezvoltate.

 

Pentru informații suplimentare, cu privire la activitățile proiectului puteți utiliza următoarele date de contact:

– Camera de Comerț și Industrie Botoșani, str. Dragoș Vodă nr.13, Botoșani, email: secretariat@cciabt.ro tel 0331 711 039.

– Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani, str. Colonel Victor Tomoroveanu nr.2, Botoșani, e-mail: ajofm.bt@anofm.gov.ro, tel 0231536791 / 0231510506

Citeste mai mult

Administratie

Municipiul Dorohoi se alătură „Zilei de Curățenie Națională 2025”. Voluntarii sunt așteptați să pună umărul la curățarea orașului și a zonelor limitrofe

Publicat

Publicitate

Primăria Municipiului Dorohoi anunță că sâmbătă, 20 septembrie 2025, între orele 09.00 și 15.00, se va desfășura acțiunea națională de voluntariat „Ziua de Curățenie Națională 2025”. Evenimentul are ca scop mobilizarea comunității pentru ecologizarea orașului și a împrejurimilor.

Cei care doresc să participe sunt invitați să se înscrie la sediul Primăriei, situat pe strada Grigore Ghica nr. 34. Persoana de contact desemnată pentru organizarea voluntarilor este consilierul Lazăr Alexandru Iulian.

„Este o ocazie importantă pentru fiecare dintre noi să contribuim direct la un oraș mai curat și mai prietenos cu mediul. Cu cât suntem mai mulți, cu atât impactul va fi mai mare”, transmit reprezentanții administrației locale.

Acțiunea face parte dintr-o campanie națională desfășurată simultan în mai multe județe ale țării, sub deviza „Hai să facem România mai curată într-o singură zi!”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending