Connect with us

Actualitate

Cei mai mulți elevi români fac meditații, au nevoie de ajutor suplimentar la școală și se simt extenuați

Publicat

Publicitate

Doar o treime dintre elevii de clasa a VIII-a spun că se simt pregătiți pentru examenele naționale care urmează, 31% dintre copiii din învățământul secundar inferior și superior afirmă că au rămas în urmă cu materia școlară, în vreme ce aproape 60% dintre elevi fac meditații la cel puțin o materie.

Cei mai mulți elevi se simt extenuați și copleșiți și consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri, iar în cazul celor care au de dat un examen, aceste sentimente sunt mai acutizate. Așa arată școala românească, la capătul a doi ani de restricții, educație online și criză sanitară, potrivit unui sondaj realizat de Organizația Salvați Copiii România.

”Suntem foarte obosiți și cantitatea mare de teme ne stresează și mai mult. Cu online-ul nu înțelegeam mai nimic, iar testele sunt grele și notele din ce în ce mai mici. Am rămas în urmă cu materia și nimic nu mai e ca altă dată. Înainte știam tot și luam numai zece, dar din a VII-a am început să mă pierd pe drum. Simt că nu mai înțeleg nimic și nici măcar nu mai pot învăța cum trebuie. Îmi pierd concentrarea extrem de repede, iar la ore pic de oboseală. Avem programul supraîncărcat, intrăm de la 8 si avem 7 ore pe zi. Ne întoarcem de la scoală, iar majoritatea dintre noi au meditații aproximativ 2 ore.” (elev)

Principalele informații care au rezultat din ancheta Salvați Copiii România:

·         Aproape unul din doi copii (47%) afirmă că temele sunt mai grele comparativ cu anii precedenți. Astfel, pentru 35% dintre respondenți temele sunt mai grele, iar pentru 12% temele sunt mult mai grele. În cazul elevilor din clasa a VIII-a, procentul celor care sesizează o dificultate mai mare a temelor în comparație cu anii școlari anteriori este semnificativ mai mare (53%). Nu același fenomen este sesizat de liceeni, în condițiile în care aproape 40% dintre ei afirmă că nivelul de dificultate a temelor nu s-a schimbat comparativ cu anii trecuți, iar 16% consideră că nivelul de dificultate a scăzut sau nu primesc deloc teme.

 

Publicitate

·         Raportat la auto-percepția evoluției educaționale, aproximativ 50% dintre elevi afirmă că au parcurs materia școlară fără probleme, iar 31% că au rămas în urmă. Băieții afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată comparativ cu fetele că au parcurs materia fără probleme (55% vs. 50%), iar elevii de gimnaziu sunt mai încrezători decât liceeni sub acest aspect (55% vs. 50%).

 

·         51% dintre copii consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă, 13% de ajutor prin intermediul meditațiilor, iar 9% din partea familiei (părinți și frați). Elevii din clasa a VIII-a afirmă într-o măsură semnificativ mai ridicată că au simțit nevoia să facă meditații, comparativ cu colegii lor din alte clase, iar fetele că ar fi avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor de la clasă.

·         Jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a aleg un nivel de mijloc al scalei în ceea ce privește nivelul de pregătire pentru Evaluarea Națională, neputând lua o decizie între bine și slab pregătit, în timp ce 1 din 3 se consideră pregătit, iar aproape 2 din 10 se simt nepregătiți.

 

·         Majoritatea copiilor (aprox.70%) alocă pregătirii temelor (în afara orelor de curs) între una și trei ore zilnic, cu o valoare medie la nivel de eșantion de 2,8 ore. Elevii de clasa a VIII-a și fetele tind să aloce semnificativ mai mult timp zilnic pentru această activitate (cu valori medii specifice de 3 ore/zi).

 

·         Aproape 60% dintre elevi afirmă că fac meditații la cel puțin o materie. În rândul celor care recurg la meditații, timpul mediu alocat săptămânal este de 2,6 ore. Timp semnificativ mai mult alocat meditațiilor (medie ore pe săptămână) apare în cazul elevilor de gimnaziu (2,8 ore/săptămână), în special cei din clasa a VIII-a (cu o valoare medie specifică de 3,5 ore pe săptămână).

 

·         În ceea ce privește comunicarea emoțională cu profesorii, aproape jumătate dintre elevi (47%) spun că nu au vorbit cu profesorii despre modul în care se simt și alți 14% că ar fi vrut ca acest lucru să se întâmple. 1 din 4 copii a vorbit despre dificultățile emoționale cu profesorii și afirmă că este mulțumit de rezultat. Din perspectiva genului, fetele spun într-o măsură semnificativ mai ridicată (16% vs. 11% băieții) că și-ar fi dorit să vorbească cu profesorii despre cum se simt, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Elevii de gimnaziu (28% vs. 23% liceeni) și cei din mediul rural (35% vs. 24% urban) afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că au discutat cu profesorii despre cum se simt și au fost mulțumiți de rezultat.

 

EXTENUARE, FURIE, TRISTEȚE – CE SIMT ELEVII, DUPĂ DOI ANI DE CRIZĂ SANITARĂ ȘI RESTRICȚII

Pentru a evalua modul în care elevii se simt din punct de vedere emoțional în acest an școlar, au fost folosite o serie de atribute, pozitive (vesel, în siguranță, liniștit și încrezător) sau negative (stresat, furios, speriat, trist, obosit, singur, plictisit), iar respondenții au fost îndemnați să evalueze, pe o scală de la 1 la 10, măsura în care fiecare dintre aceste atribute li se aplică.

Cele mai mari scoruri (ca valoare medie, la nivelul întregului eșantion) se remarcă în cazul oboselii (nivel mediu de 7,7), al sentimentului de siguranță (7,2) și al stresului (6,6). Respondenții de gen masculin obțin scoruri semnificativ mai ridicate la majoritatea atributelor pozitive, în timp ce cei de gen feminin la majoritatea celor negative. Altfel spus, fetele spun în măsură mai ridicată că sunt stresate, furioase, speriate, în timp ce băieții că sunt veseli, liniștiți sau încrezători. Copiii din mediul urban afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt triști, obosiți sau că se simt singuri.

 

”Bună ziua, domnilor profesori! Anul ăsta ar putea fi cel mai greu an de până acum pentru noi. Dăm două examene foarte importante, de care ne este foarte teamă. Consider că elevii se simt speriați, pierduți, singuri. Noi avem nevoie doar de susținere și încurajări ca să ne simțim siguri pe noi. Vă mulțumim pentru munca grea depusă!” (elevă)

De asemenea, liceenii, afirmă în măsuri semnificativ mai ridicate că sunt stresați, furioși, triști sau obosiți. Elevii de clasa a VIII-a oferă scoruri mai ridicate la atributele negative, comparativ cu toți ceilalți respondenți la chestionar. Principalele trăiri negative care sunt semnificativ mai ridicate în rândul copiilor de clasa a VIII-a sunt ‘stresat’, ‘speriat’ și ‘obosit’.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii de Imigrări: Mii de permise de ședere emise și străini îndepărtați din România sub escortă

Publicat

Publicitate

În perioada 1 – 9 martie a.c., polițiștii de imigrări au desfășurat o serie de acțiuni pentru reglementarea dreptului de ședere a străinilor, prevenirea și combaterea migrației ilegale și a muncii nedeclarate a străinilor în România. Peste 3000 de permise de ședere au fost emise, trei străini au fost îndepărtați din țară și alți patru au fost introduși în centrul de custodie publică. De asemenea, au fost realizate verificări la angajatori pentru a asigura respectarea legislației privind angajarea cetățenilor străini.

 

Reglementarea șederii – Peste 3000 de documente emise

 

Polițiștii de imigrări au înregistrat un număr mare de cereri pentru reglementarea dreptului de ședere. Au fost înregistrate 2.271 de solicitări pentru eliberarea avizelor de angajare în muncă, alte 2.477 au fost aprobate și 498 au fost respinse.

 

Publicitate

Totodată, 2.688 de permise de ședere temporară și pe termen lung au fost emise pentru străinii care îndeplineau condițiile legale. În aceeași perioadă, 2.101 cereri de prelungire a dreptului de ședere au fost înregistrate.

 

Protecția temporară – Sprijin pentru cetățenii ucraineni

 

În contextul aplicării Directivei 2001/55/CE privind protecția temporară, polițiștii de imigrări au emis 494 de permise de ședere pentru persoanele care beneficiază de acest statut, majoritatea fiind cetățeni ucraineni strămutați din cauza conflictului din țara lor.

 

Ilfov – Tânără din Nepal, îndepărtată sub escortă

 

La data de 4 martie, polițiștii de imigrări din Ilfov au depistat în Aeroportul Internațional Henri Coandă București o tânără de 27 de ani din Nepal, care încerca să părăsească țara noastră cu intenția de a ajunge în Spania.

 

Din verificări a reieșit că acesta se află în ședere ilegală, fiind îndepărtată sub escortă din România. După părăsirea teritoriului Uniunii Europene, Spațiului Economic European și Confederației Elvețiene, a fost dispusă interdicția de intrare pentru o perioadă de șase luni.

 

București – Doi străini îndepărtați sub escortă și patru introduși în custodie publică

 

Polițiștii de imigrări din București au luat măsuri ferme împotriva celor care nu respectă legislația privind șederea în România.

 

La data de 4 martie, o femeie și un bărbat din Iran, de 32, respectiv 35 de ani, au fost depistați în ședere ilegală. Întrucât nu au respectat deciziile anterioare de plecare voluntară, aceștia au fost introduși în custodie publică până la îndepărtarea sub escortă de pe teritoriul României.

 

Tot în aceeași zi, o femeie din Nigeria, care trecuse ilegal frontiera, a fost escortată până la punctul de trecere a frontierei.

 

În aceeași zi, polițiștii de imigrări au preluat doi cetățeni turci de 22 și 28 de ani, bănuiți că au trecut ilegal frontiera. Aceștia au fost introduși în custodie publică până la finalizarea procedurilor de îndepărtare sub escortă.

 

La data de 5 martie, un cetățean din Nepal și unul din Sri Lanka au fost depistați în ședere ilegală. Unul dintre ei a fost escortat până la punctul de trecere al frontierei, iar celălalt a primit un termen de 15 zile pentru a părăsi voluntar România.

 

Pentru toate aceste cazuri, polițiștii de imigrări au dispus interdicții de intrare în România, cuprinse între șase luni și cinci ani.

 

Botoșani – Verificări la angajatori

 

În perioada 6 – 7 martie, polițiștii de imigrări din Botoșani au efectuat controale la două societăți comerciale care desfășoară activități în domeniul HoReCa. Au fost legitimate și verificate zece persoane, dintre care cinci cetățeni români și cinci străini – trei din Bangladesh și doi din Nepal.

 

În urma verificărilor, nu au fost constatate nereguli. Atât străinii, cât și angajatorii, au fost informați cu privire la respectarea legislației în vigoare.

 

Polițiștii de imigrări rămân în teren, asigurând respectarea legii și menținerea unui climat de siguranță.

 

Acțiunile vor continua și în perioada următoare.

Citeste mai mult

Eveniment

FC Botoșani termină sezonul regulat cu o victorie de moral: 1-0 pe teren propriu în fața Unirii Slobozia

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a încheiat sezonul regulat cu o victorie importantă pe teren propriu, impunându-se cu scorul de 1-0 în fața formației Unirea Slobozia. Partida disputată pe stadionul „Municipal” a contat pentru etapa a 30-a din Superligă și a fost arbitrată la centru de Alina Peșu.

Unicul gol al confruntării a fost înscris în minutul 22 de Chică-Roșă, care a finalizat o pasă excelentă venită de la colegul său Mitrov. Golul atacantului botoșănean a făcut diferența într-un meci echilibrat, în care ambele echipe și-au creat oportunități, dar eficiența a fost de partea gazdelor.

Repriza secundă a adus mai multe schimbări de ambele părți, iar FC Botoșani a încercat să-și consolideze avantajul. Echipa gazdă a rămas însă în zece jucători din minutul 89, după ce Alin Șeroni, introdus pe teren în repriza a doua, a fost eliminat direct în urma unui fault dur cu cotul asupra lui Akhmatov.

În finalul partidei, Unirea Slobozia a forțat egalarea, arbitrul prelungind meciul cu șase minute suplimentare, însă defensiva botoșănenilor a rezistat presiunii exercitate de echipa vizitatoare.

Antrenorul Leo Grozavu a operat mai multe schimbări tactice pe parcursul meciului, introducându-i pe Papa, Mouaddib și Petro pentru a menține ritmul și echilibrul echipei sale. De cealaltă parte, Adrian Mihalcea a încercat să revitalizeze ofensiva echipei din Slobozia, prin introducerea pe teren a jucătorilor Medina, Neagu, Vojtus, Lupu și Vlăsceanu, însă fără succes pe tabela de marcaj.

Astfel, FC Botoșani termină sezonul regulat cu o victorie de moral, în timp ce Unirea Slobozia va trebui să-și reevalueze jocul înainte de confruntările din play-out.

Publicitate

Sursa foto ilustrativ: Digisport.ro

Citeste mai mult

Eveniment

Inspecție tematică în toate școlile din județul Botoșani

Publicat

Publicitate

În perioada 10-14 martie 2025, în toate unitățile de învățământ botoșănene se desfășoară o inspecție cu următoarea tematică de control: Monitorizarea managementului unităților de învățământ de stat și particular/conexe.

„Inspectorii școlari vor verifica documentele manageriale, modul de soluționare al sesizărilor/ reclamațiilor, înregistrarea și soluționarea audiențelor acordate în acest an școlar, monitorizarea activității cadrelor didactice prin asistențe la orele de curs, dar și modul în care sunt implementate Planurile de măsuri pentru îmbunătățirea rezultatelor elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a/ a XIII-a la examenele naționale, având în vedere că săptămâna viitoare se va desfășura simularea examenului de Evaluare națională, iar peste două săptămâni simularea examenului de bacalaureat.” a declarat inspectorul școlar general, prof. Bogdan Gheorghe SURUCIUC.

De asemenea, săptămâna trecută, în data de 6 martie 2025, în cadrul ședinței de lucru online cu directorii unităților de învățământ, au fost analizate unele aspecte importante, de actualitate în această perioadă, și anume: respectarea prevederilor regulamentului școlar privind utilizarea telefoanelor mobile în timpul cursurilor, gestionarea  programului național Masă sănătoasă și respectarea calendarelor de înscriere a copiilor în învățământul primar și preșcolar în anul școlar 2025-2026.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Călin Georgescu contestă la CCR decizia de respingere a candidaturii sale dată de BEC

Publicat

Publicitate

Călin Georgescu contestă la CCR decizia Biroului Electoral Central de respingere a candidaturii sale la alegerile prezidențiale 2025. Anunțul a fost făcut de liderul AUR, George Simion.

George Simion declară că AUR va continua să îl susțină pe Călin Georgescu drept candidat la alegerile prezidențiale, potrivit Mediafax. Acesta precizează că Georgescu ”va epuiza toate căile legale”.

Candidatura lui Călin Georgescu a fost respinsă de către Biroul Electoral Central (BEC), pentru alegerile prezidențiale 2025. Ședința s-a desfășurat duminică, de la ora 18.00. Decizia a fost luată cu 10 voturi pentru și patru împotrivă.

Duminică seara, BEC a publicat motivele pentru care a respins candidatura candidatului.

Decizia vizează ”conduita electorală” a lui Georgescu.  Concret, i s-a reproșat o atitudine în manifestă contradicţie cu valorile de esenţă ale statului de drept.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending