Connect with us

Actualitate

Ce taxe și tarife trebuie plătite la notar pentru cumpărarea-vânzarea unui apartament. Ce prevede legea

Publicat

Publicitate

Ce taxe și tarife trebuie plătite la notar pentru cumpărarea-vânzarea unui apartament. În cazul vânzării unui apartament se încheie un contract ce trebuie autentificat la notar. Pentru această tranzacție, este necesară achitarea unor taxe sau tarife, scrie alba24.ro.

Cumpărătorul trebuie să suporte cheltuielile pentru încheierea contractului de vânzare. Acesta trebuie să suporte onorariul notarial și tariful de intabulare.

Vânzătorul trebuie să achite impozitul pe venit, precum și costul extrasului de carte funciară necesar autentificării, scrie legalbadger.org.

Ce taxe și tarife trebuie plătite la notar pentru cumpărarea-vânzarea unui apartament

  • 40 lei – tariful privind obținerea extrasului de carte funciară pentru autentificarea contractului de vânzare
  • 17.85 lei – taxa privind verificarea anumitor registre electronice (spre exemplu, dacă vânzătorul și/sau cumpărătorul sunt căsătoriți, notarului public îi revine obligația de a verifica Registrul Național Notarial al Regimurilor Matrimoniale – RNNRM)
  • tariful privind intabularea dreptului de proprietate pe numele cumpărătorului
  • impozit pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal
  • onorariul notarial.

Cât este onorariul notarial

Onorariul notarial se calculează în funcție de valoarea imobilului:

  • 2,2% din valoare, minim 230 lei la valoare imobil până la 20.000 lei
  • 440 lei + 1,9% din suma ce depășește 20.001 lei la valoare imobil între 20.001 și 35.000 lei:
  • 725 lei + 1,6% din suma ce depășește 35.001 lei la valoare imobil între 35.001 și 65.000 lei
  • 1.205 lei + 1,5% din suma ce depășește 65.001 lei la valoare imobil între 65.001 și 100.000 lei
  • 1.705 lei + 1,1% din suma ce depășește 100.001 lei la valoare imobil între 100.001 și 200.000 lei
  • 2.805 lei + 0,9% din suma ce depășește 200.001 lei la valoare imobil între 200.001 și 600.000 lei
  • 6.405 lei + 0,6% din suma ce depășește 600.001 lei la valoare imobil peste 600.001 lei

Tariful de intabulare și impozitul pe venit

Relativ la tariful pentru intabularea dreptului de proprietate, pentru persoanele fizice, se aplică o taxă de 0,15% din prețul vânzării, iar pentru persoanele juridice, taxa este de 0,50%, ambele cu un prag minim de 60 lei per imobil.

Codul fiscal prevede la art. 111 impozitul pe venitul din transferul proprietăților imobiliare, calculat în funcție de perioada de deținere a imobilului:

Publicitate
  • 3% pentru construcțiile de orice fel și terenurile aferente acestora, precum și asupra terenurilor de orice fel fără construcții, deținute o perioadă de până la 3 ani inclusiv;
  • 1% pentru imobilele descrise la lit. a), deținute o perioadă mai mare de 3 ani.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Oficial: Elisabeta Lipă a revenit în funcția de președinte al Federației Române de Canotaj

Publicat

Publicitate

Fosta mare canotoare Elisabeta Lipă a declarat, joi, pentru AGERPRES, că a revenit oficial în funcția de președinte al Federației Române de Canotaj, după ce a a renunțat la funcția de președinte al Agenției Naționale pentru Sport (ANS) la finalul anului trecut.

‘Mi-am preluat mandatul de președinte al Federației Române de Canotaj, pentru că sunt președinte ales în Adunarea Generală. Nu se pune problema de incompatibilitate cu funcția de deputat. Mai sunt astfel de situații, cum e cazul domnului Cîtea de la box. Eu am fost suspendată doar în perioada în care am fost președinte la Agenția Națională pentru Sport’, a declarat Lipă pentru AGERPRES.

Ea a renunțat la funcția de președinte al Agenției Naționale pentru Sport (ANS), cu rang de secretar de stat, printr-o cerere înregistrată la Cabinetul prim-ministrului Marcel Ciolacu, la 23 decembrie 2024.

Atribuțiile sale au fost preluate de vicepreședintele Thomas Moldovan până la numirea unui nou conducător.

‘Thomas-Răzvan Moldovan, vicepreședinte, cu rang de subsecretar de stat, exercită atribuțiile de președinte, cu rang de secretar de stat, al Agenției Naționale pentru Sport, până la numirea conducătorului instituției, în condițiile legii’, se arată în decizia semnată de premier și publicată pe site-ul ANS.

Elisabeta Lipă fusese numită în funcție la data de 20 iunie 2023. Fosta canotoare a câștigat la ultimele alegeri un post de deputat pe lista PSD din județul Botoșani.

Publicitate

La 12 martie 2021, Elisabeta Lipă a fost realeasă în funcția de președinte al Federației Române de Canotaj în cadrul Adunării Generale organizate la Târgu Mureș, începându-și astfel cel de-al patrulea mandat al său la conducerea FRC.

Citeste mai mult

Eveniment

Încă un lider al unei comunități a trecut la cele veșnice. Constantin Drăsleucă, fostul primar al comunei Adășeni, a încetat din viață

Publicat

Publicitate

Încă o dramă în județul Botoșani. Comunitatea din Adășeni este în doliu după ce fostul primar, Constantin Drăsleucă, a trecut la cele veșnice. Vestea tristă a venit ca un trăsnet, marcând un început de an greu pentru familie, prieteni, colegi și locuitorii comunei pe care a condus-o timp de 12 ani.

Cunoscut pentru dedicarea și implicarea sa în dezvoltarea localității, Constantin Drăsleucă a fost o personalitate respectată și iubită de toți cei care l-au cunoscut. Timp de mai bine de un deceniu, acesta a fost o figură centrală în viața comunității, contribuind la numeroase proiecte și inițiative menite să îmbunătățească traiul oamenilor din Adășeni.

„Cu toții ne-am rugat pentru însănătoșirea sa și am sperat că va reuși să depășească această încercare grea. Din păcate, moartea a fost mai puternică. Ne rămân doar amintirile frumoase și respectul pentru ceea ce a realizat,” au transmis apropiații săi. Familia îndurerată primește în aceste momente sprijinul și compasiunea tuturor celor care l-au cunoscut și prețuit pe Constantin Drăsleucă. Comunitatea locală își exprimă solidaritatea și speră ca rugăciunile și gândurile bune să aducă alinare celor care suferă cel mai mult această pierdere.

„Binecuvântată să-i fie odihna veșnică! Vom păstra cu gratitudine și respect amintirea domnului primar, iar sufletul său bun va rămâne mereu în inimile noastre. Sincere condoleanțe familiei îndurerate. Dumnezeu să-l odihnească în pace!” transmis liderul PSD Botoșani, Doina Federovici.

Citeste mai mult

Eveniment

Când intră pensiile la Botoșani prin cont bancar. Anunțul Casei Județene de Pensii Botoșani

Publicat

Publicitate

Casa Județeană de Pensii Botoșani a anunțat astăzi, în mod special pentru pensionarii care au optat pentru încasarea pensiei prin cont bancar, detalii importante referitoare la procesarea plăților din luna ianuarie 2025.

În cursul zilei de joi, 9 ianuarie 2025, au fost operate și validate toate transferurile aferente pensiilor prin intermediul Trezoreriei Botoșani. Astfel, toate sumele destinate beneficiarilor au fost transferate către băncile cu care instituția noastră are încheiate convenții de colaborare.

“Vineri, 10 ianuarie 2025, în cursul după-amiezei, băncile partenere vor finaliza procesul de alimentare a conturilor beneficiarilor. Recomandăm verificarea soldurilor după această oră pentru confirmarea încasării pensiilor.

Această procedură este parte a angajamentului nostru de a asigura corectitudinea și predictibilitatea plăților către toți beneficiarii Casei Județene de Pensii Botoșani. În cazuri excepționale sau pentru clarificări suplimentare, vă rugăm să ne contactați la sediul instituției sau telefonic, utilizând datele de contact afișate pe site-ul nostru official”, a transmis Casa Județeană de Pensii Botoșani.

Citeste mai mult

Economie

Care este data la care vom afla care este DECIZIA finală referitoare la schema de compensare-plafonare. Ministrul Burduja a făcut anunțul

Publicat

Publicitate

Unul dintre scenariile de lucru aflate pe masă este păstrarea schemei de compensare-plafonare și după 1 aprilie 2025, iar o decizie finală va fi luată până pe 1 februarie, a declarat, joi, într-o conferință de presă, ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

‘Considerăm că avem argumente pentru ca la proiectul de buget să fim cel puțin în situația proiectului de buget și bugetului adoptat pentru anul trecut. Dacă vă amintiți, Ministerul Energiei a primit un miliard de lei și Ministerul Muncii cam tot atât, ceea ce ar da un spațiu de respiro furnizorilor. De ce este important? Pentru că unul dintre scenariile de lucru este păstrarea schemei de compensare-plafonare, așa cum este astăzi, pentru trei-șase luni, având în vedere că situația în regiune este complicată, având în vedere creșterile de preț la gaz, mai ales pe piața internațională și având în vedere că vrem să îi protejăm pe clienții finali. Vom lua decizia până la finalul lunii ianuarie. Ne vom reuni din nou în cadrul Comitetului interministerial și vom alege cea mai bună opțiune: păstrăm schema actuală exact așa cum e, țintim mai bine sprijinul pentru consumatorii vulnerabili și subvenționăm pe baza datelor socio-economice din fiecare gospodărie, și nu pe baza nivelului de consum, cum s-a mers până acum, sau optimizăm într-un alt fel schema de compensare-plafonare actuală. Asta înseamnă să renunțăm la unul dintre praguri sau să ajustăm un altul. Vom vedea. În orice caz, până la 1 februarie ar trebui să avem o decizie luată’, a spus Burduja.

Totodată, oficialul a menționat că, până la ora actuală, Ministerul Energiei a efectuat plăți către furnizori în valoare de 17 miliarde de lei, în timp ce Ministerul Muncii a plătit deja circa 10 miliarde de lei.

‘Până acum, Ministerul Energiei a făcut plăți de 17 miliarde de lei în cadrul acestei scheme (de compensare, n.r.) și, din ceea ce știm, Ministerul Muncii, undeva la 10 miliarde de lei. Așa cum știți, noi compensăm pentru clienții non-casnici, mediul economic, iar Ministerul Muncii pentru clienții casnici. Datoriile către furnizori, la această dată, nu sunt mari în raport cu cât au fost în trecut. Deci, la Ministerul Energiei 165 de milioane de lei, am avut și miliarde, dar sunt multe cereri în validare la ANRE. Lucrăm bine cu Autoritatea și sunt convins că, în cel mai scurt timp, trebuie găsite soluții, pentru că presiunea pe furnizori este mare. Sunt și câteva spețe mai delicate și nu vrem să se ajungă sub nicio formă în situația în care un furnizor, de exemplu, să nu poată să plătească distribuitorul și se trezește cu portofoliul de clienți aruncați în FUI (Furnizori de Ultimă Instanță, n.r.). Asta va genera efecte în lanț. Ne vom strădui să evităm un asemenea scenariu’, a afirmat ministrul Energiei, Sebastian Burduja.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending