Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ce scrie, de fapt, în acordul prin care România și Bulgaria intră în spațiul Schengen

Publicat

Publicitate

Negocierile privind aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen și rezultatul acestora au fost atacate de opozanții politici din Bulgaria înainte de a se ajunge la decizia din penultima zi a anului trecut. Criticiile nu au avut în vedere documente concrete sau proiecte, ci articole din mass media.
S-a continuat cu acuzații, descrise de guvern drept dezinformare pură, și după ce s-a decis ca țara să călătorească – împreună cu România – fără verificări de documente în spațiul Schengen, de la sfârșitul lunii martie, doar la granițele aeriene și maritime din cele 27 de state membre. Atât decizia Consiliului Uniunii Europene din 30 decembrie, cât și declarația trilaterală Austria-Bulgaria-România nu reprezintă documente secrete sau confidențiale – au fost publicate în Jurnalul Oficial al UE, la sfârșitul anului 2023. Decizia privind prima fază a admiterii în Schengen ocupă doar o pagină și are două articole într-un document care, împreună cu pagina principală și o anexă care enumeră documentele la care se referă în mod concret, însumează 13 pagini. Mai puțin de două pagini are declarația Austriei și a celor două țări candidate, adică acestea nu sunt „condiții austriece” unilaterale adăugate ca anexă. Există și o declarație de jumătate de pagină a Comisiei Europene, din care 90% este inclusă în documentul celor trei țări.

Fapte și precizări
„Dnevnik” prezintă punctele principale ale acestora cu scurte explicații a ceea ce decurge din unele texte. Decizia a fost luată printr-o procedură de aprobare scrisă, care a durat două ore și jumătate. S-a deschis pe 30 decembrie, la 18:52 CET, s-a închis la 21:30.

Cu două ore înainte de deschiderea procedurii, agenția oficială de presă austriacă APA a anunțat că, cu 24 de ore mai devreme, în seara zilei de 29 decembrie, guvernul de la Viena și-a dat acordul cu privire la cele două state și a notificat țările partenere și Comisia Europeană cu o scrisoare către Bruxelles. Aceasta este o confirmare a tezei conform căreia pentru calitatea de membru se va lucra până în ultimul moment al președinției spaniole – sfârșitul anului 2023.

Publicitate

Prin decizia din 30 decembrie s-a aprobat „implementarea integrală a prevederilor acquis-ului Schengen în Republica Bulgaria și în România” și că „în aceste state membre sunt îndeplinite condițiile necesare pentru implementarea tuturor părților din respectivele realizări ale acquis-ului”.

Expresia „implementare deplină” este motivul pentru care guvernul bulgar a răspândit știrea cu afirmația că Bulgaria devine membru cu drepturi depline al spațiului Schengen. În realitate, este nevoie de mai multă claritate juridică aici, deoarece niciodată până acum o țară nu a fost acceptată în acord fără a fi menționată o dată de intrare în vigoare cu toate frontierele, inclusiv cele terestre. Pe de altă parte, nu poate fi vorba de „jumătate de membru” sau „50%” membru – logica aici pare să fie că o țară este acceptată ca „membru 100%”, dar cu o parte din atribuții amânate pentru o vreme.

„Din motive tehnice și operaționale, este oportun să se elimine mai întâi controalele interne la frontierele aeriene și maritime, cât mai curând posibil, în 2024”. Nu există nimic în această formulare care să sugereze că Bulgaria și România nu sunt pregătite pentru aderare în procent de 100%. Mai degrabă, pare un argument pentru o eliminare rapidă a controlului pașapoartelor – la mai puțin de trei luni de la decizie. În Bulgaria, afectează doar controlul la frontieră la cele patru aeroporturi internaționale: Sofia, Varna, Plovdiv și Burgas (în total, aproximativ jumătate din fluxul de pasageri al Sofiei trece prin Varna și Plovdiv). La fel și în porturile maritime (în principal Varna și Burgas) și cele dunărene (șapte sunt de importanță națională, dar doar unele dintre ele deservesc pasageri), iar autoritățile vor trebui în continuare să explice cum va funcționa noul regim acolo.

Publicitate

„Aceste verificări ar trebui eliminate cât mai curând posibil, conform schimbării sezoniere a programului IATA”. Acesta este un alt mod pentru a se menționa o dată orientativă pentru granițele aeriene, fără ca aceasta să fie menționată. Cea mai apropiată dată este 24 martie, când, conform calendarului anual al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), intră în vigoare orarul de vară al companiilor aeriene. Dacă din anumite motive această dată este ratată, va trebui să se aștepte până la introducerea orarului de iarnă, la 27 octombrie 2024.

„De la 31 martie 2024, controalele asupra persoanelor de la frontierele aeriene și maritime interne cu și între Bulgaria și România se desființează, iar prevederile acquis-ului Schengen specificate în anexă se aplică Bulgariei și României atât între ele, cât și în relațiile dintre ele cu …” (urmează o enumerare a a țărilor din Acordul Schengen – n. red.)

Data concretă – atât pentru aeroporturi, cât și pentru frontierele maritime – este menționată la articolul 1 din decizie. Cele 23 de țări de până acum, plus Bulgaria și România, au convenit că de la 31 martie nu există niciun motiv pentru a solicita controlul pașapoartelor cetățenilor ambelor țări în spațiul Schengen, cu excepția granițelor terestre. Cu excepția cazului în care o țară membră a introdus (sau a introdus ulterior) un control temporar din motive de securitate, dar acest lucru se aplică tuturor „cetățenilor Schengen”, nu doar bulgarilor și românilor.

Publicitate

„Consiliul va încerca să ia o decizie cu privire la eliminarea controalelor asupra persoanelor la frontierele terestre interne. Această decizie va fi luată de Consiliu în unanimitate (…).” luând în considerare înțelegerile tehnice și operative de la aceste frontiere și starea actuală a cooperării reciproce, menționate la considerentul 11”.

Aceasta este una dintre deciziile pe care Bulgaria a încercat să le evite, convenind asupra unei date concrete și pentru deschiderea granițelor terestre. Aceasta înseamnă că, în loc să extindă automat noul regim pentru bulgari și români la granițe, cele 27 de guverne Schengen (patru dintre ele nu sunt în UE) vor trebui să se convingă din nou în permanență că, dacă au existat probleme, acestea au fost depășite, iar securitatea la frontieră este chiar mai bună decât la 31 martie 2024. Doar dacă un singur stat nu este de acord, verificările pașapoartelor terestre pentru Bulgaria și România continuă să fie în vigoare, coloanele de vehicule grele și ușoare la granițe rămân o realitate.

 

Unele vize bulgare și române devin vize Schengen
Decizia Consiliului UE din 31 decembrie are doar două articole, al doilea referindu-se la vizele de ședere pe scurtă durată, eliberate până la 31 martie 2024 de Bulgaria și România pentru străini. Valabilitatea acestora nu este sistată la data intrării în Schengen și pot fi folosite pentru a trece în tanzit prin celelalte țări Schengen sau pentru a rămâne pe teritoriul lor, dar nu mai mult de 90 de zile în termen de 180 de zile (în măsura în care aceste țări recunosc astfel de vize de ședere de scurtă durată în scopurile declarate).

Cu alte cuvinte, această categorie de vize emise de Bulgaria și România va fi validă și ca vize Schengen.

În prezent, viza bulgară de ședere de scurtă durată (așa-numita tip C) poate fi pentru o singură intrare, una dublă sau multiplă, pentru o perioadă totală de ședere de până la 90 de zile într-un interval de șase luni, începând de la data primei intrări. Viza cu intrări multiple poate fi valabilă până la 12 luni sau în mod excepțional – până la cinci ani, și poate fi folosită, în general, de oameni de afaceri, străini cu legături de familie în Bulgaria sau șoferi internaționali și lucrători feroviari de la trenurile internaționale. Ridicarea frontierei aeriene și maritime a Schengen nu pare să se aplice ultimelor două grupuri, cu excepția cazului în care tiriștii călătoresc cu camionul pe o navă sau o barjă fluvială sau vin cu avionul sau vaporul pentru a prelua mărfuri.

Regula de ședere „nu mai mult de 90 de zile în decurs de 180 de zile” a fost imediat subliniată de presa britanică drept una din pierderi pentru britanici. Unii dintre ei au folosit-o pentru a rămâne când în Grecia, când în Bulgaria, alternându-le și ocupându-și astfel jumătate de an. Acum, în a 90-a zi, ei vor trebui să părăsească spațiul Schengen, indiferent de locul în care se află.

 

Declarațiile suplimentare
În afară de decizia Consiliului UE din 30 decembrie, există două documente care nu fac parte din aceasta. Primul este o declarație a Comisiei Europene, iar al doilea este o declarație comună a Austriei, Bulgariei și României.

În decizia propriu-zisă, cel de-al doilea text este amintit fără a fi menționate cele trei țări, în contextul faptului că a fost „luat în considerare” și că asemenea „măsuri suplimenare și angajamente” în cele două declarații au jucat un rol important în decizia Consiliului. „Consiliul ia în considerare faptul că există o înțelegere reciprocă pentru viitoarea cooperare între unele state membre, cu sprijinul Comisiei”, se arată în decizia din 30 decembrie.

Aceste formulări nu sună ca niște „condițiile” ale Austriei privind decizia. Ele sunt importante pentru guvernul de la Viena și au importanță la Bruxelles, dar sunt doar „luate în considerare”, iar Comisia Europeană va sprijini cooperarea în privința lor. Cele 27 de țări din Schengen nu au scris nicăieri că, până când nu le vor implementa, Bulgaria, România și Comisia Europeană nu vor avea o decizie cu privire la granițele terestre.

Dar în acordul trilateral propriu-zis se precizează în mod explicit că Viena nu va spune „da” înainte de implementarea lor în partea numită „Ce urmează”:

„Angajamentul de a discuta în 2024 o dată pentru posibila ridicare a controalelor la frontierele terestre depinde de asemenea de implementarea cu succes a tuturor măsurilor și angajamentelor suplimentare (punctele 1-5) care conduc la o îmbunătățire semnificativă a situației migrației în Austria”.

Declarația trilaterală, adică acestea sunt și puncte ale Bulgariei și României, are un titlu suplimentar „Continuarea eforturilor comune de combatere a migrației ilegale (măsuri și angajamente suplimentare)” și enumeră cele cinci puncte:

1. „Bulgaria și România trebuie sprijinite suplimentar în protecția frontierelor externe ale UE.

● Prezența FRONTEX la granița bulgaro-turcă ar trebui cel puțin triplată; în afară de asta, ar trebui sporită prezența grănicerilor FRONTEX la granița sârbo-bulgară.

● Sprijin financiar substanțial oferit de Comisia Europeană pentru protecția frontierelor externe bulgare și române (extinderea supravegherii frontierelor: de exemplu cu vehicule de teren, drone, sisteme electronice de supraveghere, întreținere garduri).

● Stabilizarea proiectelor-pilot la frontierele externe (Bulgaria-Turcia și România-Serbia) și asumarea unui angajament de a trece la un acord mai structurat (de exemplu, un plan de acțiune comun sau o declarație cu Comisia Europeană și agenții)”.

Toate cele trei subcondiții enumerate sunt în discuție sau există deja înțelegeri și nu este o problemă să se întâmple. Ele sunt repetate aproape unu la unu în declarația separată a Comisiei Europene.

2.„Consolidarea controlului la frontieră la frontierele terestre dintre Bulgaria și România, precum și din România la granița cu Ungaria (de exemplu, echipe multilaterale pentru măsuri compensatorii, care creează un sistem multifiltru pentru a aborda în continuare migrația ilegală)”.

 

Această formulare necesită clarificări în Bulgaria. Pe de o parte, ar putea însemna o tergiversare cu și mai multe controale de trafic între cele două țări și din România peste prima graniță Schengen cu Ungaria. Pe de altă parte, deja au fost făcute invitații pentru austrieci să se alăture echipelor, iar tehnici de urmărire și verificare mai multe și mai bune, precum și lupta în interiorul țării împotriva traficanților de persoane, să oprească și mai eficient migranții ilegali.

3. „Conlucrare pentru limitarea circulației a doua oară, în conformitate cu dreptul Uniunii, în special prin angajamentul rapid și sârguincios de a pune în aplicare pe deplin acquis-ul Dublin, prin primirea imediată înapoi a tuturor solicitanților de azil pentru care Bulgaria și România sunt responsabile în conformitate cu Regulamentul de la Dublin (și viitorul Regulament privind acordarea de azil și gestionarea migrației), fără niciun fel de restricții (în special în ceea ce privește numărul de persoane care urmează a fi luate înapoi în decurs de o lună), prin primirea înapoi a beneficiarilor de protecție internațională în Bulgaria și România, precum și prin garantarea (în cel mult 3 zile lucrătoare) de răspunsuri rapide la cererile de returnare/preluare a cazurilor. Acest lucru este în prezent deosebit de important pentru solicitanții de azil afgani și sirieni care caută un refugiu”.

În această propoziție lungă există o expresie deosebit de importantă – „pentru care Bulgaria și România sunt responsabile în conformitate cu Regulamentul Dublin”, în timp ce criticii din Bulgaria au văzut doar cuvintele „afgani și sirieni” și le-au dat amploare, la sfârșitul lunii decembrie, ajungând „ până la 6000, chiar de anul acesta” (deși ritmul în care se întorc ar dura 60 de ani pentru atât de mulți oameni) și chiar pentru „200.000 în următorii 1-2 ani”.

Guvernul a explicat aproape imediat după ce a anunțat decizia de a intra în spațiul Schengen că acest angajament este de fapt o obligație a fiecărei țări din UE în temeiul Regulamentului Dublin, începând cu anul 2013. Adică, ar fi trebuit să fie implementat de o serie de guverne GERB în ultimii 10 ani. Austriecii doresc implementarea și readmisia mai stricte a persoanelor înregistrate că solicită protecție internațională în Bulgaria și pentru care Bulgaria este responsabilă ca țară de primă intrare în UE. Consiliul de Miniștri de la Sofia a precizat:

Potrivit Regulamentului Dublin, solicitanții de azil nu pot alege țara în care li se acordă protecție, iar cererea lor trebuie să fie procesată doar de statul membru responsabil. (Acesta este semnalul transmis celor care urmează să se îmbarce în Europa, se arată în declarația trilaterală – n.red.)

Angajamentul care este luat este pentru o cooperare sporită, cu un ritm accelerat de lucru și fără formalități inutile. Bulgaria nu acceptă și nu poate primi persoane pentru care nu este responsabilă.

La 31 decembrie, Consiliul de Miniștri de la Sofia și Agenția de Stat pentru Refugiați au menționat că, de la începutul anului 2023, Austria a returnat 113 migranți (numărul solicitanților a fost de 193) înregistrați în Bulgaria și pentru care Bulgaria este responsabilă. Dintre aceștia, 69 sunt din Siria și 24 din Afganistan.

4.„Detașarea de consilieri de documente (inclusiv consilieri austrieci) pentru zborurile respective pe aeroporturi din Bulgaria și România; controale la fața locului, la sosirea în Austria, în conformitate cu legislația Uniunii”.

Întrebarea aici este cum vor aplica austriecii a doua parte a condiției. În cazul în care controalele la fața locului (spot checks) sunt prea frecvente, acest lucru va împiedica libera circulație a persoanelor și se poate dovedi a fi mai puțin în conformitate, ci mai degrabă un obstacol în calea aplicării legislației Uniunii.

5. „Angajamentul de a discuta în 2024 despre funcționarea spațiului Schengen și activități de pregătire pentru măsuri compensatorii la granița cu România și Bulgaria”.

În această ultimă „condiție” se află ceva pentru care Viena face apel de luni de zile, nu numai Bulgaria sau România, ci toți membrii Schengen și UE. În acest spirit – și având în vedere că a fost semnat de ambele țări candidate – este cel mai probabil un gest politic către Austria de a fi susținută această cauză a sa pentru un Schengen mai eficient. Cu atât mai mult cu cât „măsurile compensatorii” în cauză vor fi în mare parte programe cu finanțare de la UE pentru granița terestră cu Bulgaria. Iar dacă Viena decide să încetinească procesul „Schengen terestru”, poate recurge la acest ultim punct, a cărui implementare nu depinde doar de autoritățile de la Sofia și București.

Angajamentele din partea Comisiei Europene
Prin declarația sa, în care salută declarația celor trei state, Comisia a răspuns ce se face deja și ce va face privind „condițiile” și acest lucru este deja inclus la începutul declarației tripartite. Au fost adăugate doar clarificări minore, cum ar fi faptul că poate fi utilizat Corpul european de pază la frontieră și de coastă, în special la granițele dintre Bulgaria și Turcia și dintre Bulgaria și Serbia.

Comisia a reamintit că funcționarea spațiului Schengen va continua să fie discutată în 2024 în Consiliul Schengen. Eforturile de cooperare operațională vor continua să fie asigurate cu sprijinul așa-numitului Coordonator Schengen. În prezent, acesta este Henrik Nielsen, care este director general adjunct pentru Schengen și securitate internă la Direcția Generală pentru Migrație și Afaceri Interne a Comisiei Europene.

Sursa: Revista Presei Rador Radio România

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

(P) Ciprian Manolache: „PSD e singurul partid care are programe pentru pregătirea forței de muncă înalt calificată pentru industriile competitive”

Publicat

Publicitate

Ciprian Manolache, inspector scolar general adjunct și profesor de limba și literatura română la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” din Botoșani, candidat PSD pentru Camera Deputaților, a anunțat astăzi principalele măsuri din programul de guvernare privind pregătirea forței de muncă înalt calificată pentru industriile competitive.

Deficitul de forță de muncă specializată din județul nostru și din toată țara își poate găsi rezolvarea prin extinderea rapidă a învățământului dual. Avem cadrul legal major, avem și finanțarea necesară! În urma insistențelor PSD, în noua Lege a Educației, s-a reintrodus învățământul dual pentru elevii care vor să învețe o meserie. Iar, prin PNRR, sunt asigurate 338 de milioane de euro pentru înființarea de Consorții regionale pentru învățământ dual! Obiectivul asumat este ca 40% dintre elevi să fie înscriși pe o rută duală, în anul școlar 2025-2026”, a declarat Ciprian Manolache.

Măsurile prin care PSD dorește să crească numărul elevilor ce vor să învețe o meserie și să-și găsească un loc de muncă bine plătit, încă din școală, sunt cuprinse în Programul de guvernare:

Publicitate
  • Extinderea Programului privind învățământul dual, profesional și tehnic în toate municipiile din România și dotarea cu echipamente și tehnologie a școlilor profesionale. Obiectivul este creșterea de 5 ori a numărului de elevi din învățământul dual în următorii 5 ani, respectiv 100.000 de elevi încadrați în această formă de învățământ.
  • Dezvoltarea competențelor în știință, tehnologie, inginerie și matematică prin formarea cadrelor didactice, creșterea accesului la resurse educaționale, amenajarea de laboratoare, achiziția de echipamente și realizarea de parteneriate între companii de tehnologie și unități de învățământ.
  • Programul „România Profesională”, care înseamnă acordarea de vouchere, cu o valoare între 100 și 800 de euro, direct persoanelor interesate în calificarea sau recalificarea în domeniile de importanță ridicată pentru economie.
  • Acordarea de vouchere de formare profesională angajaților, în valoare de 500-800 de euro și scheme de ajutor de stat pentru mobilitatea forței de muncă, prin construcția de locuințe de serviciu și compensarea cheltuielilor cu forța de muncă.

PSD a devenit promotorul învățământului dual, tehnic și profesional și va continua în următorii patru ani, dacă va ajunge la guvernare. Adecvarea sistemului de educație la piața muncii, prin dezvoltarea învățământului dual, profesional și tehnic, precum și prin programe de ucenicie reprezintă unul dintre obiectivele principale ale PSD, prin care se dorește atragerea tinerilor, în scopul specializării într-o meserie, astfel íncât aceştia să lucreze aici, acasă, fără a mai fi nevoiți să plece în străinătate”, a subliniat candidatul PSD Botoșani.

 

Programul de guvernare cu toate măsurile în domeniul educației poate fi accesat pe pagina psdbotosani.ro la secțiunea  chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.psd.ro/wp-content/uploads/2024/10/Program_Guvernare_PSD_2025_2028.pdf

Publicitate

 

CMF11240017

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Două case din Dorohoi s-au aprins din cauza coșului de fum neizolat. O femeie a ajuns la spital intoxicată cu fum

Publicat

Publicitate

Două femei din municipiul Dorohoi au rămas fără acoperiș deasupra capului în urma unui incendiu care a izbucnit în jurul coșului de fum. S-a întâmplat în această dimineață. Locuințele celor două sunt lipite una de cealaltă, iar flăcările au fost observate târziu, de una dintre proprietare.

La caz au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Dorohoi, cu două autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD. Aceștia au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la bunurile din interiorul caselor.
Una dintre proprietare, în vârstă de 74 de ani, a fost transportată la spital întrucât a suferit o ușoară intoxicație cu fum.

Cauza probabilă a fost stabilită ca fiind coș de fum neizolat termic față de materialele combustibile.

Publicitate

Vă reamintim faptul că în sezonul rece multe dintre incendii se produc din cauza coșurilor de fum defecte, necurățate de funingine sau neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.

Verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.).

Curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.

Publicitate

Tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn).

Îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului.

Păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

Publicitate

De asemenea, pentru prevenirea intoxicaţiilor cu fum se recomandă montarea detectoarelor de incendiu în locuințe, în vederea semnalizării din timp a utilizatorilor referitor la eventualele acumulări de fum și gaze toxice.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Sistemul de apă din Botoșani va deveni funcțional, iar barajul de la Vârfu Câmpului va fi declarat proiect major de importanță națională

Publicat

Publicitate

Sper că cei de la PSD o să vadă și vor lua aminte! Lucrurile pot fi rezolvate. Avem dovada chiar aici. Am făcut un pas extraordinar de important odată cu startul acestui proiect. Sistemul de apă din Botoșani va deveni funcțional, iar barajul de la Vârfu Câmpului, care este deja terminat în proporție de 80 %, va fi declarat proiect major de importanță națională. Mulțumesc domnului ministru Mircea Fechet pentru promptitudine și implicare.

Dacă cineva încă se întreabă cu ce mă ocup, de ce sunt atât de des în teritoriu și cum evoluează lucrurile în județ de când am preluat funcția de președinte al Consiliului Județean, vreau să știți că asta fac: muncesc pentru ca Botoșaniul să se dezvolte. Sunt sigur că doamna Federovici împreună cu domnul Budăi își trăiesc șocul vieții văzând câte probleme sunt în județ, dar și cât de rapid pot fi rezolvate atunci când se vrea cu adevărat și nu se ascunde mizeria sub preș. De doamna Lipă nici nu mai spun nimic, dumneaei nici nu știe cum a fost parașutată la Botoșani, de rezolvarea problemelor de aici nici habar nu are.

Așa este, când îți asumi funcția avută și nu doar scaunul ei, rezultatele nu vor întârzia să apară. Atunci când există dorința de a face o schimbare, ușile închise sau telefoanele mereu ocupate nu sunt un impediment. După ce ani buni, cei de la PSD au încercat cu atâta stăruință să ne facă să credem că nu este posibil, că este prea complicat sau că va dura zeci de ani, astăzi avem certitudinea și încrederea că județul Botoșani va fi aprovizionat cu apă.

Publicitate

Botoșăneni, așa se lucrează pentru binele comunității. Urmează și alte schimbări în județ, toate la fel de importante, dar le luăm pe rând. Astăzi ne bucurăm de o victorie pe drumul anevoios de a readuce Botoșaniul pe vectorul dezvoltării.

CMF 11240002

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

(P) Investiții făcute de echipa PSD în sistemul educațional botoșănean

Publicat

Publicitate

Educația este un domeniu prioritar pentru echipa PSD Botoșani, iar investițiile făcute în ultimii ani demonstrează acest lucru.

 

Pentru a avea un viitor mai bun, trebuie să investim în educația copiilor noștri. Doar printr-un sistem educațional solid și de calitate putem asigura un progres continuu al societății noastre, iar acest lucru se reflectă direct în dezvoltarea individuală a fiecărui elev și în succesul colectiv pe termen lung. În ultimii patru ani, am depus eforturi semnificative pentru a transforma învățământul din județul nostru într-un mediu modern, eficient și propice dezvoltării tinerelor talente. Alături de colegii primari, am alocat resurse considerabile pentru dezvoltarea infrastructurii școlare, iar astăzi, multe dintre unitățile de învățământ dispun de condiții care rivalizează cu cele mai avansate standarde europene”, a declarat Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Publicitate

 

Prin finanțările PNRR atrase de autoritățile locale, școlile din județul Botoșani au fost dotate cu mobilier modern, tehnologie de ultimă generație, materiale didactice, IT și cu utilaje specializate pentru învățarea unor meserii care vor oferi tinerelor generații nu doar cunoștințe teoretice, dar și abilități practice, esențiale pentru integrarea lor pe piața muncii.

 

Publicitate

Un alt proiect important în domeniul educației derulat de aleșii social-democrați a fost asigurarea unei mese sănătoase pentru elevii din județ. „Cu sprijinul colegilor mei din Parlament și al Guvernului PSD, am reușit să implementăm un program care oferă o masă echilibrată zilnic pentru 13.000 de elevi, asigurându-le acestora nu doar hrană, ci și condiții mai bune pentru concentrare și învățare. Educația nu se limitează doar la teorie, iar o nutriție corespunzătoare este esențială pentru dezvoltarea unui copil sănătos și activ, capabil să facă față provocărilor școlare și să exceleze în orice domeniu”, a mai declarat liderul social-democraților botoșăneni, Doina Federovici.

 

Achiziționarea microbuzelor școlare ecologice a fost un alt obiectiv realizat de echipa PSD.

Publicitate

 

Am achiziționat 54 de microbuze școlare, dintre care 36 sunt electrice și 18 hibride, contribuind astfel la reducerea poluării și la protejarea mediului. Primele 9 microbuze electrice au fost livrate și, conform contractului, alte 17 microbuze electrice vor ajunge în județ. S-a finalizat licitația și pentru cele 10 microbuze electrice achiziționate din economii, astfel că anul viitor vor fi livrate alte 28 de microbuze școlare: 18 hibrid și 10 electrice. Aceste microbuze asigură transportul sigur și comod al elevilor din zonele mai îndepărtate și fac educația accesibilă tuturor copiilor, indiferent de locul în care trăiesc”, a subliniat Doina Federovici.

 

Într-o perioadă în care educația reprezintă fundamentul dezvoltării societății, aleșii PSD au demonstrat că, prin acțiuni concrete și investiții susținute, se poate face diferența. „Continuăm să lucrăm pentru un sistem educațional de calitate, care să ofere fiecărui copil din județul nostru oportunitatea de a reuși. Pe 1 Decembrie, când veți merge la urne, vă invit să susțineți viitorul copiilor noștri și să votați candidații PSD la alegerile parlamentare. Poziția 3 pe buletinul de vot este alegerea pentru o educație mai bună, condiție esențială pentru un județ mai prosper”, a conchis Doian Federovici.

Raportul de activitate al Doinei Federovici ca președinte al Consiliului Județean pentru perioada 2020-2024 se poate consulta pe pagina  https://www.psdbotosani.ro/ la secțiunea:

INVESTIȚII PENTRU BOTOȘANI 2020-2024

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.psdbotosani.ro/wp-content/uploads/2024/11/Raport_D_Federovici_compressed.pdf

 

CMF11240017

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending