Connect with us

Eveniment

Ce scrie, de fapt, în acordul prin care România și Bulgaria intră în spațiul Schengen

Publicat

Publicitate

Negocierile privind aderarea României și Bulgariei la spațiul Schengen și rezultatul acestora au fost atacate de opozanții politici din Bulgaria înainte de a se ajunge la decizia din penultima zi a anului trecut. Criticiile nu au avut în vedere documente concrete sau proiecte, ci articole din mass media.
S-a continuat cu acuzații, descrise de guvern drept dezinformare pură, și după ce s-a decis ca țara să călătorească – împreună cu România – fără verificări de documente în spațiul Schengen, de la sfârșitul lunii martie, doar la granițele aeriene și maritime din cele 27 de state membre. Atât decizia Consiliului Uniunii Europene din 30 decembrie, cât și declarația trilaterală Austria-Bulgaria-România nu reprezintă documente secrete sau confidențiale – au fost publicate în Jurnalul Oficial al UE, la sfârșitul anului 2023. Decizia privind prima fază a admiterii în Schengen ocupă doar o pagină și are două articole într-un document care, împreună cu pagina principală și o anexă care enumeră documentele la care se referă în mod concret, însumează 13 pagini. Mai puțin de două pagini are declarația Austriei și a celor două țări candidate, adică acestea nu sunt „condiții austriece” unilaterale adăugate ca anexă. Există și o declarație de jumătate de pagină a Comisiei Europene, din care 90% este inclusă în documentul celor trei țări.

Fapte și precizări
„Dnevnik” prezintă punctele principale ale acestora cu scurte explicații a ceea ce decurge din unele texte. Decizia a fost luată printr-o procedură de aprobare scrisă, care a durat două ore și jumătate. S-a deschis pe 30 decembrie, la 18:52 CET, s-a închis la 21:30.

Cu două ore înainte de deschiderea procedurii, agenția oficială de presă austriacă APA a anunțat că, cu 24 de ore mai devreme, în seara zilei de 29 decembrie, guvernul de la Viena și-a dat acordul cu privire la cele două state și a notificat țările partenere și Comisia Europeană cu o scrisoare către Bruxelles. Aceasta este o confirmare a tezei conform căreia pentru calitatea de membru se va lucra până în ultimul moment al președinției spaniole – sfârșitul anului 2023.

Prin decizia din 30 decembrie s-a aprobat „implementarea integrală a prevederilor acquis-ului Schengen în Republica Bulgaria și în România” și că „în aceste state membre sunt îndeplinite condițiile necesare pentru implementarea tuturor părților din respectivele realizări ale acquis-ului”.

Expresia „implementare deplină” este motivul pentru care guvernul bulgar a răspândit știrea cu afirmația că Bulgaria devine membru cu drepturi depline al spațiului Schengen. În realitate, este nevoie de mai multă claritate juridică aici, deoarece niciodată până acum o țară nu a fost acceptată în acord fără a fi menționată o dată de intrare în vigoare cu toate frontierele, inclusiv cele terestre. Pe de altă parte, nu poate fi vorba de „jumătate de membru” sau „50%” membru – logica aici pare să fie că o țară este acceptată ca „membru 100%”, dar cu o parte din atribuții amânate pentru o vreme.

„Din motive tehnice și operaționale, este oportun să se elimine mai întâi controalele interne la frontierele aeriene și maritime, cât mai curând posibil, în 2024”. Nu există nimic în această formulare care să sugereze că Bulgaria și România nu sunt pregătite pentru aderare în procent de 100%. Mai degrabă, pare un argument pentru o eliminare rapidă a controlului pașapoartelor – la mai puțin de trei luni de la decizie. În Bulgaria, afectează doar controlul la frontieră la cele patru aeroporturi internaționale: Sofia, Varna, Plovdiv și Burgas (în total, aproximativ jumătate din fluxul de pasageri al Sofiei trece prin Varna și Plovdiv). La fel și în porturile maritime (în principal Varna și Burgas) și cele dunărene (șapte sunt de importanță națională, dar doar unele dintre ele deservesc pasageri), iar autoritățile vor trebui în continuare să explice cum va funcționa noul regim acolo.

Publicitate

„Aceste verificări ar trebui eliminate cât mai curând posibil, conform schimbării sezoniere a programului IATA”. Acesta este un alt mod pentru a se menționa o dată orientativă pentru granițele aeriene, fără ca aceasta să fie menționată. Cea mai apropiată dată este 24 martie, când, conform calendarului anual al Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA), intră în vigoare orarul de vară al companiilor aeriene. Dacă din anumite motive această dată este ratată, va trebui să se aștepte până la introducerea orarului de iarnă, la 27 octombrie 2024.

„De la 31 martie 2024, controalele asupra persoanelor de la frontierele aeriene și maritime interne cu și între Bulgaria și România se desființează, iar prevederile acquis-ului Schengen specificate în anexă se aplică Bulgariei și României atât între ele, cât și în relațiile dintre ele cu …” (urmează o enumerare a a țărilor din Acordul Schengen – n. red.)

Data concretă – atât pentru aeroporturi, cât și pentru frontierele maritime – este menționată la articolul 1 din decizie. Cele 23 de țări de până acum, plus Bulgaria și România, au convenit că de la 31 martie nu există niciun motiv pentru a solicita controlul pașapoartelor cetățenilor ambelor țări în spațiul Schengen, cu excepția granițelor terestre. Cu excepția cazului în care o țară membră a introdus (sau a introdus ulterior) un control temporar din motive de securitate, dar acest lucru se aplică tuturor „cetățenilor Schengen”, nu doar bulgarilor și românilor.

„Consiliul va încerca să ia o decizie cu privire la eliminarea controalelor asupra persoanelor la frontierele terestre interne. Această decizie va fi luată de Consiliu în unanimitate (…).” luând în considerare înțelegerile tehnice și operative de la aceste frontiere și starea actuală a cooperării reciproce, menționate la considerentul 11”.

Aceasta este una dintre deciziile pe care Bulgaria a încercat să le evite, convenind asupra unei date concrete și pentru deschiderea granițelor terestre. Aceasta înseamnă că, în loc să extindă automat noul regim pentru bulgari și români la granițe, cele 27 de guverne Schengen (patru dintre ele nu sunt în UE) vor trebui să se convingă din nou în permanență că, dacă au existat probleme, acestea au fost depășite, iar securitatea la frontieră este chiar mai bună decât la 31 martie 2024. Doar dacă un singur stat nu este de acord, verificările pașapoartelor terestre pentru Bulgaria și România continuă să fie în vigoare, coloanele de vehicule grele și ușoare la granițe rămân o realitate.

 

Unele vize bulgare și române devin vize Schengen
Decizia Consiliului UE din 31 decembrie are doar două articole, al doilea referindu-se la vizele de ședere pe scurtă durată, eliberate până la 31 martie 2024 de Bulgaria și România pentru străini. Valabilitatea acestora nu este sistată la data intrării în Schengen și pot fi folosite pentru a trece în tanzit prin celelalte țări Schengen sau pentru a rămâne pe teritoriul lor, dar nu mai mult de 90 de zile în termen de 180 de zile (în măsura în care aceste țări recunosc astfel de vize de ședere de scurtă durată în scopurile declarate).

Cu alte cuvinte, această categorie de vize emise de Bulgaria și România va fi validă și ca vize Schengen.

În prezent, viza bulgară de ședere de scurtă durată (așa-numita tip C) poate fi pentru o singură intrare, una dublă sau multiplă, pentru o perioadă totală de ședere de până la 90 de zile într-un interval de șase luni, începând de la data primei intrări. Viza cu intrări multiple poate fi valabilă până la 12 luni sau în mod excepțional – până la cinci ani, și poate fi folosită, în general, de oameni de afaceri, străini cu legături de familie în Bulgaria sau șoferi internaționali și lucrători feroviari de la trenurile internaționale. Ridicarea frontierei aeriene și maritime a Schengen nu pare să se aplice ultimelor două grupuri, cu excepția cazului în care tiriștii călătoresc cu camionul pe o navă sau o barjă fluvială sau vin cu avionul sau vaporul pentru a prelua mărfuri.

Regula de ședere „nu mai mult de 90 de zile în decurs de 180 de zile” a fost imediat subliniată de presa britanică drept una din pierderi pentru britanici. Unii dintre ei au folosit-o pentru a rămâne când în Grecia, când în Bulgaria, alternându-le și ocupându-și astfel jumătate de an. Acum, în a 90-a zi, ei vor trebui să părăsească spațiul Schengen, indiferent de locul în care se află.

 

Declarațiile suplimentare
În afară de decizia Consiliului UE din 30 decembrie, există două documente care nu fac parte din aceasta. Primul este o declarație a Comisiei Europene, iar al doilea este o declarație comună a Austriei, Bulgariei și României.

În decizia propriu-zisă, cel de-al doilea text este amintit fără a fi menționate cele trei țări, în contextul faptului că a fost „luat în considerare” și că asemenea „măsuri suplimenare și angajamente” în cele două declarații au jucat un rol important în decizia Consiliului. „Consiliul ia în considerare faptul că există o înțelegere reciprocă pentru viitoarea cooperare între unele state membre, cu sprijinul Comisiei”, se arată în decizia din 30 decembrie.

Aceste formulări nu sună ca niște „condițiile” ale Austriei privind decizia. Ele sunt importante pentru guvernul de la Viena și au importanță la Bruxelles, dar sunt doar „luate în considerare”, iar Comisia Europeană va sprijini cooperarea în privința lor. Cele 27 de țări din Schengen nu au scris nicăieri că, până când nu le vor implementa, Bulgaria, România și Comisia Europeană nu vor avea o decizie cu privire la granițele terestre.

Dar în acordul trilateral propriu-zis se precizează în mod explicit că Viena nu va spune „da” înainte de implementarea lor în partea numită „Ce urmează”:

„Angajamentul de a discuta în 2024 o dată pentru posibila ridicare a controalelor la frontierele terestre depinde de asemenea de implementarea cu succes a tuturor măsurilor și angajamentelor suplimentare (punctele 1-5) care conduc la o îmbunătățire semnificativă a situației migrației în Austria”.

Declarația trilaterală, adică acestea sunt și puncte ale Bulgariei și României, are un titlu suplimentar „Continuarea eforturilor comune de combatere a migrației ilegale (măsuri și angajamente suplimentare)” și enumeră cele cinci puncte:

1. „Bulgaria și România trebuie sprijinite suplimentar în protecția frontierelor externe ale UE.

● Prezența FRONTEX la granița bulgaro-turcă ar trebui cel puțin triplată; în afară de asta, ar trebui sporită prezența grănicerilor FRONTEX la granița sârbo-bulgară.

● Sprijin financiar substanțial oferit de Comisia Europeană pentru protecția frontierelor externe bulgare și române (extinderea supravegherii frontierelor: de exemplu cu vehicule de teren, drone, sisteme electronice de supraveghere, întreținere garduri).

● Stabilizarea proiectelor-pilot la frontierele externe (Bulgaria-Turcia și România-Serbia) și asumarea unui angajament de a trece la un acord mai structurat (de exemplu, un plan de acțiune comun sau o declarație cu Comisia Europeană și agenții)”.

Toate cele trei subcondiții enumerate sunt în discuție sau există deja înțelegeri și nu este o problemă să se întâmple. Ele sunt repetate aproape unu la unu în declarația separată a Comisiei Europene.

2.„Consolidarea controlului la frontieră la frontierele terestre dintre Bulgaria și România, precum și din România la granița cu Ungaria (de exemplu, echipe multilaterale pentru măsuri compensatorii, care creează un sistem multifiltru pentru a aborda în continuare migrația ilegală)”.

 

Această formulare necesită clarificări în Bulgaria. Pe de o parte, ar putea însemna o tergiversare cu și mai multe controale de trafic între cele două țări și din România peste prima graniță Schengen cu Ungaria. Pe de altă parte, deja au fost făcute invitații pentru austrieci să se alăture echipelor, iar tehnici de urmărire și verificare mai multe și mai bune, precum și lupta în interiorul țării împotriva traficanților de persoane, să oprească și mai eficient migranții ilegali.

3. „Conlucrare pentru limitarea circulației a doua oară, în conformitate cu dreptul Uniunii, în special prin angajamentul rapid și sârguincios de a pune în aplicare pe deplin acquis-ul Dublin, prin primirea imediată înapoi a tuturor solicitanților de azil pentru care Bulgaria și România sunt responsabile în conformitate cu Regulamentul de la Dublin (și viitorul Regulament privind acordarea de azil și gestionarea migrației), fără niciun fel de restricții (în special în ceea ce privește numărul de persoane care urmează a fi luate înapoi în decurs de o lună), prin primirea înapoi a beneficiarilor de protecție internațională în Bulgaria și România, precum și prin garantarea (în cel mult 3 zile lucrătoare) de răspunsuri rapide la cererile de returnare/preluare a cazurilor. Acest lucru este în prezent deosebit de important pentru solicitanții de azil afgani și sirieni care caută un refugiu”.

În această propoziție lungă există o expresie deosebit de importantă – „pentru care Bulgaria și România sunt responsabile în conformitate cu Regulamentul Dublin”, în timp ce criticii din Bulgaria au văzut doar cuvintele „afgani și sirieni” și le-au dat amploare, la sfârșitul lunii decembrie, ajungând „ până la 6000, chiar de anul acesta” (deși ritmul în care se întorc ar dura 60 de ani pentru atât de mulți oameni) și chiar pentru „200.000 în următorii 1-2 ani”.

Guvernul a explicat aproape imediat după ce a anunțat decizia de a intra în spațiul Schengen că acest angajament este de fapt o obligație a fiecărei țări din UE în temeiul Regulamentului Dublin, începând cu anul 2013. Adică, ar fi trebuit să fie implementat de o serie de guverne GERB în ultimii 10 ani. Austriecii doresc implementarea și readmisia mai stricte a persoanelor înregistrate că solicită protecție internațională în Bulgaria și pentru care Bulgaria este responsabilă ca țară de primă intrare în UE. Consiliul de Miniștri de la Sofia a precizat:

Potrivit Regulamentului Dublin, solicitanții de azil nu pot alege țara în care li se acordă protecție, iar cererea lor trebuie să fie procesată doar de statul membru responsabil. (Acesta este semnalul transmis celor care urmează să se îmbarce în Europa, se arată în declarația trilaterală – n.red.)

Angajamentul care este luat este pentru o cooperare sporită, cu un ritm accelerat de lucru și fără formalități inutile. Bulgaria nu acceptă și nu poate primi persoane pentru care nu este responsabilă.

La 31 decembrie, Consiliul de Miniștri de la Sofia și Agenția de Stat pentru Refugiați au menționat că, de la începutul anului 2023, Austria a returnat 113 migranți (numărul solicitanților a fost de 193) înregistrați în Bulgaria și pentru care Bulgaria este responsabilă. Dintre aceștia, 69 sunt din Siria și 24 din Afganistan.

4.„Detașarea de consilieri de documente (inclusiv consilieri austrieci) pentru zborurile respective pe aeroporturi din Bulgaria și România; controale la fața locului, la sosirea în Austria, în conformitate cu legislația Uniunii”.

Întrebarea aici este cum vor aplica austriecii a doua parte a condiției. În cazul în care controalele la fața locului (spot checks) sunt prea frecvente, acest lucru va împiedica libera circulație a persoanelor și se poate dovedi a fi mai puțin în conformitate, ci mai degrabă un obstacol în calea aplicării legislației Uniunii.

5. „Angajamentul de a discuta în 2024 despre funcționarea spațiului Schengen și activități de pregătire pentru măsuri compensatorii la granița cu România și Bulgaria”.

În această ultimă „condiție” se află ceva pentru care Viena face apel de luni de zile, nu numai Bulgaria sau România, ci toți membrii Schengen și UE. În acest spirit – și având în vedere că a fost semnat de ambele țări candidate – este cel mai probabil un gest politic către Austria de a fi susținută această cauză a sa pentru un Schengen mai eficient. Cu atât mai mult cu cât „măsurile compensatorii” în cauză vor fi în mare parte programe cu finanțare de la UE pentru granița terestră cu Bulgaria. Iar dacă Viena decide să încetinească procesul „Schengen terestru”, poate recurge la acest ultim punct, a cărui implementare nu depinde doar de autoritățile de la Sofia și București.

Angajamentele din partea Comisiei Europene
Prin declarația sa, în care salută declarația celor trei state, Comisia a răspuns ce se face deja și ce va face privind „condițiile” și acest lucru este deja inclus la începutul declarației tripartite. Au fost adăugate doar clarificări minore, cum ar fi faptul că poate fi utilizat Corpul european de pază la frontieră și de coastă, în special la granițele dintre Bulgaria și Turcia și dintre Bulgaria și Serbia.

Comisia a reamintit că funcționarea spațiului Schengen va continua să fie discutată în 2024 în Consiliul Schengen. Eforturile de cooperare operațională vor continua să fie asigurate cu sprijinul așa-numitului Coordonator Schengen. În prezent, acesta este Henrik Nielsen, care este director general adjunct pentru Schengen și securitate internă la Direcția Generală pentru Migrație și Afaceri Interne a Comisiei Europene.

Sursa: Revista Presei Rador Radio România

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Se scrie istorie: Imagini de la redactarea documentului care proclamă 16 noi sfinți români

Publicat

Publicitate

La împlinirea a 100 de ani de la înființare, Patriarhia Română va proclama 16 noi sfinți care s-au remarcat prin mărturisirea credinței în timpul regimului comunist ateu. Printre aceștia se numără Sfinții Cleopa de la Sihăstria, Arsenie de la Prislop, Dumitru Stăniloae și Sofian de la Antim.

Evenimentul central al zilei de marți va fi prezentarea Tomosului Sinodal, documentul oficial care atestă canonizarea și poartă semnătura tuturor ierarhilor români.
Înainte de a fi semnat de membrii Sinodului, tomosul este redactat cu migală de Costel Nacu, pictor și inspector eparhial în cadrul Sectorului Patrimoniu și Pictură Bisericească al Arhiepiscopiei Bucureștilor. Documentul este scris pe pergament din piele de capră, iar imperfecțiunile naturale ale acestuia fac procesul de redactare mai dificil. Pentru realizarea unui astfel de tomos, Costel Nacu lucrează între trei și șapte zile, folosind tușuri speciale, cerneală și culori de pictură. De asemenea, utilizează stilouri și penițe modificate manual pentru a se adapta suprafeței pergamentului.
Proclamarea oficială a canonizării noilor sfinți va avea loc marți, 4 februarie, după Sfânta Liturghie, la Catedrala Patriarhală, urmând ca ulterior să fie organizate și proclamări locale.

Foto credit: Basilica.ro / Mircea Florescu

Citeste mai mult

Economie

Nouă variantă de plafonare a facturilor la energie. Ce spune ministrul Finanțelor despre sprijinul pentru consumatorii vulnerabili

Publicat

Publicitate

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, spune că va exista schemă de sprijin pentru consumatorii vulnerabili privind plafonarea facturilor la energie, scrie alba24.ro

O comisie de specialitate va prezenta Coaliției forma noului sistem.

Guvernul a prevăzut în bugetul pentru 2025 suficienți bani pentru a plăti datoriile către furnizorii de energie deja validate și pentru sumele care vor veni.

Va fi o nouă schemă de sprijin pentru consumatorii vulnerabili, a declarat sâmbătă, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna.

Plata datoriilor validate de ANRE
”Noi am bugetat în bugetul anului 2025 suficienți bani pentru a plăti datoriile deja validate de ANRE (Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei n.r). În același timp, avem fonduri suficiente pentru a plăti în continuare sumele care vin de la ANRE lunar pentru a oferi companiilor acel sprijin de care au nevoie practic pentru a-și recupera banii.

În momentul în care Comisia care lucrează la formula noii scheme va lua o decizie finală, vom putea analiza și impactul bugetar pe 2025-2026 al noii scheme. Cu siguranță, va exista o schemă de sprijin pentru consumatorii vulnerabili și, cu siguranță, vom putea plăti sumele care sunt necesare”, a spus Tanczos Barna, potrivit Agerpres.

Publicitate

El a subliniat că, neavând prelungită schema și neavând un impact bugetar, în momentul de față nu se poate vorbi despre cifre exacte. A reiterat că bugetul are suficiente prevederi, are suficienți bani pentru a face plăți în mod curent.

Schemă de sprijin

Întrebat dacă va exista o schemă de sprijin pentru toți consumatorii sau doar pentru persoanele vulnerabile, ministrul a răspuns că Executivul ”nu plătește persoanele, ci este în relație cu companiile care oferă energia și gazele la preț redus”.

”Trebuie să vedem în aprilie care va fi schema nouă, să o bugetăm, să o prindem în bugetele celor două ministere (Ministerul Energiei și Ministerul Muncii n.r). Stringentul este acum plata datoriilor pe anii trecuți. Acolo avem bani și, în momentul în care vin celelalte decontări, avem și acolo bani ca să facem plăți”, a punctat Tanczos Barna.

Scenariul de bază
În urmă cu câteva zile, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirma că scenariul de bază rămâne prelungirea actualei scheme de compensare-plafonare pentru o perioadă determinată, în contextul regional instabil și al creșterii prețului gazului pe piețele internaționale.

”Schema de compensare-plafonare pentru prețurile la energie se află în atenția Guvernului și a Coaliției de guvernare. Preocuparea noastră este de a găsi cele mai bune soluții pentru a proteja consumatorii. Scenariul de bază rămâne prelungirea actualei scheme pentru o perioadă determinată, în contextul regional instabil și al creșterii prețului gazului pe piețele internaționale”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Buget la Ministerul Energiei
Ministerul Energiei are prevăzuți în buget 1,5 miliarde de lei pentru plata cererilor de decontări acordate furnizorilor de energie în baza schemei de plafonare-compensare.

O sumă similară a fost alocată și în bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, potrivit proiectului de buget aferent anului 2025.

În bugetul Ministerului Energiei, la capitolul 80.01 ‘Acțiuni generale economice, comerciale și de muncă’, titlul 40 ‘Subvenții’, este prevăzută suma de 1,5 miliarde de lei pentru plata cererilor de decontări formulate în cazul consumatorilor noncasnici.

De asemenea, tot 1,5 miliarde de lei sunt alocați în bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, la capitolul 68.01 ‘Asigurări și asistență socială’, titlul 57 ‘Asistență socială’ pentru plata cererilor de decontări formulate de furnizorii de energie în baza prevederilor aceleiași OUG, pentru consumatorii casnici.

Măsurile de urgență fiscală ar trebui eliminate
Însă, conform raportului privind situația macroeconomică pe anul 2025 și proiecția acesteia pe anii 2026-2028, aceste măsuri de urgență fiscală luate pentru a răspunde șocului prețurilor la energie ar trebui să fie eliminate cât mai curând posibil.

”Sprijinul bugetar nespecific prelungit acordat gospodăriilor și întreprinderilor nu este instrumentul potrivit în situația actuală, deoarece sporește presiunile inflaționiste și contribuie la o politică monetară restrictivă prelungită. De asemenea, limitează marja bugetară pentru cheltuielile productive, de exemplu pentru investițiile verzi și digitale.

Sprijinul pentru gospodăriile vulnerabile ar trebui să fie acordat în mod specific prin intermediul sistemelor de protecție socială și al plaselor de siguranță socială instituite”, prevede raportul.

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a primit de la furnizorii de energie cereri de decontare pe schema de compensare-plafonare în valoare de aproximativ 4 miliarde de lei.

În perioada decembrie 2024 – 23 ianuarie 2025 au fost verificate și trimise spre plată Ministerului Energiei și Ministerului Muncii – Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) cereri de aproape 327 milioane de lei, a anunțat, joi, președintele ANRE, George Niculescu.

Citeste mai mult

Economie

260 de locuri de muncă disponibile la Botoșani. LISTA cu locurile de muncă comunicată de AJOFM

Publicat

Publicitate

NU mai puțin de 260 de locuri de muncă sunt libere în această săptămână la nivelul județului Botoșani. Datele au fost centralizate de AJOFM Botoșani de la agenții economici și făcute publice la începutul acestei săptămâni.

Iată și lista completă cu locurile de muncă comunicate de AJOFM Botoșani:

DENUMIRE COR DENUMIRE ANGAJATOR ADRESA ANGAJATOR
DIRECTOR ECONOMIC DIACONU CONSULT OFFICE S.R.L. STR.NAŢIONALĂ, Nr. 28A, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0751031143
DIRECTOR SUCURSALA UNIX AUTO SRL STR.Calea Dorbantilor,

Nr. 98-100, Jud. Cluj; Pt. BOTOSANI, Telefon:0264441444

CONTABIL-SEF SCM IGIENA BOTOSANI STR.BUCOVINA, Nr. 17, LOC.BOTOSANI, Telefon:0724503875
INGINER TEXTILE, PIELARIE ROMED SRL STR.ION PILLAT, Nr. 27A, LOC.BOTOSANI, Telefon:0040231537200
INGINER CONSTRUCTII CIVILE, INDUSTRIALE SI AGRICOLE ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21, LOC.BOTOSANI, Telefon:0744556520
INGINER CONSTRUCTII CIVILE, INDUSTRIALE SI AGRICOLE AST PÎNZARIU SRL STR.Aleea MĂRULUI, Nr. 3, 3, Ap. 20, LOC.DOROHOI, Telefon:0751201821
INGINER ÎN INDUSTRIA ALIMENTARA SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
MEDIC REZIDENT SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA MAVROMATI STR.MARCHIAN, Nr. 11,

LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/518812

IGIENIST SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
MAISTRU CONSTRUCTII CIVILE, INDUSTRIALE SI AGRICOLE ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21, LOC.BOTOSANI, Telefon:0744556520
TEHNICIAN ELECTRONICA CONTED SA STR.Str. 1 DECEMBRIE 1918, Nr. 8, LOC.DOROHOI, Telefon:0760685644
TEHNICIAN PRESTATII VEHICULE DTUNING PRO DARABANI S.R.L. STR.MORII, Nr. 1B, ORŞ., LOC.DARABANI, Telefon:0745530680
TEHNICIAN ÎN INDUSTRIA CONFECTIILOR SI TRICOTAJELOR GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ,

Nr. 30, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/534833

BRANCARDIER SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN., LOC.DOROHOI, Telefon:231613240
ASISTENT MEDICAL GENERALIST SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN., LOC.DOROHOI, Telefon:231613240
CONTABIL DAGAMITEX S.R.L. STR.NAŢIONALĂ, Nr. 32, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0740113388
REFERENT NOVA APASERV SA STR.Bdul MIHAI EMINESCU, Nr. 34, LOC.BOTOSANI, Telefon:0331/711800
AGENT DE VÂNZARI MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503
PROGRAMATOR AJUTOR CA CONNECT SRL STR.PINULUI, Nr. 2C,

Publicitate

LOC.BOTOSANI, Telefon:0746262176

PROGRAMATOR AJUTOR CA CONNECT SRL STR.PINULUI, Nr. 2C,

LOC.BOTOSANI, Telefon:0746262176

ANALIST AJUTOR CA CONNECT SRL STR.PINULUI, Nr. 2C,

LOC.BOTOSANI, Telefon:0746262176

RECEPTIONER DE HOTEL MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503
GESTIONAR DEPOZIT SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
PRIMITOR-DISTRIBUITOR MATERIALE SI SCULE COMBUSTIBILUL SRL STR.Bdul MIHAI EMINESCU, Nr. 170,

LOC.BOTOSANI, Telefon:0231514268

BUCATAR GAMA SRL STR.Str. UNIRII, Nr. 12, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743930964
BUCATAR IANYS BUSINESS SRL STR.aleea dumbrava, Nr. 4, LOC.DOROHOI, Telefon:0748117774
BUCATAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503
BUCATAR VICTORIOUS BUSINESS S.R.L. STR.Cuza Voda nr.4 LOC.MUNICIPIUL BOTOSANI, Telefon:0747081800
PIZZAR IANYS BUSINESS SRL STR.aleea dumbrava, Nr. 4, LOC.DOROHOI, Telefon:0748117774
PIZZAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503
PIZZAR MIORITA SRL STR.TRANSILVANIEI, Nr. 2, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0745/672761
AJUTOR OSPATAR GAMA SRL STR.Str. UNIRII, Nr. 12, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743930964
OSPATAR (CHELNER) GAMA SRL STR.Str. UNIRII, Nr. 12, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743930964
OSPATAR (CHELNER) IANYS BUSINESS SRL STR.aleea dumbrava, Nr. 4, LOC.DOROHOI, Telefon:0748117774
BARMAN CEDIWORK TRADE SRL STR.GEORGE ENESCU,

Nr. 22, MUN. , B, LOC.BOTOSANI, Telefon:0742352373

BARMAN IANYS BUSINESS SRL STR.aleea dumbrava,

Nr. 4, LOC.DOROHOI, Telefon:0748117774

GOSPODAR ASOCIATIA DE PROPRIETARI NR. 36 STR.GARII , Nr. 2, LOC.0, Telefon:0742795594
CAMERISTA HOTEL MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11,

LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503

VÂNZATOR RIDACOM SRL STR.Str. PRIMAVERII, Nr. 22, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/532305
Comerciant vanzator marfuri nealimentare MIORITA SRL STR.TRANSILVANIEI, Nr. 2,

LOC.BOTOSANI, Telefon:0745/672761

AGENT DE SECURITATE KOBRA FORCE SECURITY SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 4, LOC.BOTOSANI, Telefon:0755030782
ZIDAR ROSAR-TENCUITOR ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21, LOC.BOTOSANI, Telefon:0744556520
ZIDAR ROSAR-TENCUITOR D&D CONSTRUCT SRL STR.1 MAI, Nr. 1A, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743794621
ZIDAR RESTAURATOR CLASIC SI MODERN SRL STR.4, Nr. 3, LOC.DURNESTI, Telefon:0768966752
FIERAR BETONIST D&D CONSTRUCT SRL STR.1 MAI, Nr. 1A, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743794621
DULGHER (EXCLUSIV RESTAURATOR) D&D CONSTRUCT SRL STR.1 MAI, Nr. 1A, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743794621
FINISOR TERASAMENTE CLASIC SI MODERN SRL STR.4, Nr. 3, LOC.DURNESTI, Telefon:0768966752
FAIANTAR CLASIC SI MODERN SRL STR.4, Nr. 3, LOC.DURNESTI, Telefon:0768966752
FAIANTAR D&D CONSTRUCT SRL STR.1 MAI, Nr. 1A, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743794621
ZUGRAV ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21, LOC.BOTOSANI, Telefon:0744556520
ZUGRAV D&D CONSTRUCT SRL STR.1 MAI, Nr. 1A, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743794621
VOPSITOR AUTO DTUNING PRO DARABANI S.R.L. STR.MORII, Nr. 1B, ORŞ., LOC.DARABANI, Telefon:0745530680
REGLOR-MONTATOR NOVA APASERV SA STR.Bdul MIHAI EMINESCU, Nr. 34, LOC.BOTOSANI, Telefon:0331/711800
MECANIC AUTO DTUNING PRO DARABANI S.R.L. STR.MORII, Nr. 1B, ORŞ., LOC.DARABANI, Telefon:0745530680
MECANIC AUTO KRS TRANSPORTER SRL STR.0, LOC.DRAGALINA, Telefon:0766274206
MECANIC AUTO REC SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 163, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/631235
MECANIC INTRETINERE SI REPARATII UTILAJE DIN INDUSTRIA TEXTILA, CONFECTII SI INCALTAMINTE GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/534833
ELECTRICIAN ÎN CONSTRUCTII ELSACO POWER SRL STR.Str. RĂZBOIENI, Nr. 3B, LOC.BOTOSANI, Telefon:0728027530
ELECTRICIAN DE ÎNTRETINERE SI REPARATII CONTED SA STR.Str. 1 DECEMBRIE 1918, Nr. 8, LOC.DOROHOI, Telefon:0760685644
ELECTROMECANIC GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/534833
CIONTOLITOR TRANSATOR CARNE SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
CIONTOLITOR TRANSATOR CARNE SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
PATISER MIORITA SRL STR.TRANSILVANIEI, Nr. 2, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0745/672761
OPERATOR LA FABRICAREA PRODUSELOR CONGELATE DE PATISERIE SI PANIFICATIE MIORITA SRL STR.TRANSILVANIEI, Nr. 2, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0745/672761
TÂMPLAR UNIVERSAL PRODIMPEX-M SRL STR.TĂTARILOR, Nr. 46-48, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/511100
CONFECTIONER, PRELUCRATOR ÎN INDUSTRIA TEXTILA MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11, LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503
CONTROLOR CALITATE GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/534833
OPERATOR CONFECTIONER INDUSTRIAL ÎMBRACAMINTE DIN TESATURI, TRICOTAJE, MATERIALE SINTETICE ALDACONF DUALY SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 32, LOC.BOTOSANI, Telefon:0740022193
OPERATOR CONFECTIONER INDUSTRIAL ÎMBRACAMINTE DIN TESATURI, TRICOTAJE, MATERIALE SINTETICE DAGAMITEX S.R.L. STR.NAŢIONALĂ, Nr. 32, MUN., LOC.BOTOSANI, Telefon:0740113388
OPERATOR CONFECTIONER INDUSTRIAL ÎMBRACAMINTE DIN TESATURI, TRICOTAJE, MATERIALE SINTETICE FORMENS SRL STR.Calea NATIONALA, Nr. 4, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/518063
OPERATOR CONFECTIONER INDUSTRIAL ÎMBRACAMINTE DIN TESATURI, TRICOTAJE, MATERIALE SINTETICE GT COMPANY SRL STR.Calea NAŢIONALĂ, Nr. 30, LOC.BOTOSANI, Telefon:0231/534833
OPERATOR LA VALORIFICAREA SUBPRODUSELOR DE ABATOR SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
FOCHIST PENTRU CAZANE DE ABUR SI DE APA FIERBINTE SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN., LOC.DOROHOI, Telefon:231613240
SOFER DE AUTOTURISME SI CAMIONETE PRIMARIA COMUNEI BRAESTI STR.CALEA NATIONALA, Nr. 41, LOC. Telefon:0231620023
SOFER DE AUTOTURISME SI CAMIONETE SPITALUL MUNICIPAL DOROHOI STR.BLD. VICTORIEI, Nr. 75, MUN., LOC.DOROHOI, Telefon:231613240
SOFER DE AUTOTURISME SI CAMIONETE TOTAL AUTOCARP SRL STR.PRINCIPALA, Nr. FN, LOC.DRAGALINA, Telefon:0744228522
MUNCITOR NECALIFICAT LA DEMOLAREA CLADIRILOR, CAPTUSELI ZIDARIE, PLACI MOZAIC, FAIANTA, GRESIE, PARCHET ALERO SRL STR.NAŢIONALĂ, Nr. 21, LOC.BOTOSANI, Telefon:0744556520
MUNCITOR NECALIFICAT LA SPARGEREA SI TAIEREA MATERIALELOR DE CONSTRUCTII CLASIC SI MODERN SRL STR.4, Nr. 3, LOC.DURNESTI, Telefon:0768966752
MUNCITOR NECALIFICAT LA SPARGEREA SI TAIEREA MATERIALELOR DE CONSTRUCTII ELSACO POWER SRL STR.Str. RĂZBOIENI, Nr. 3B, LOC.BOTOSANI, Telefon:0728027530
MANIPULANT MARFURI SAMCOM AS SRL STR.0, LOC.ROSIORI, Telefon:0331/710730
MANIPULANT MARFURI YANNIS BAR LOUNGE S.R.L. STR.TUDOR VLADIMIRESCU, Nr. 12A, 24B, LOC.DARABANI
AJUTOR BUCATAR GAMA SRL STR.Str. UNIRII, Nr. 12, LOC.BOTOSANI, Telefon:0743930964
AJUTOR BUCATAR IANYS BUSINESS SRL STR.aleea dumbrava, Nr. 4, LOC.DOROHOI, Telefon:0748117774
AJUTOR BUCATAR MARIOSPRODCONF SRL STR.ION LUCA CARAGIALE, Nr. 11, LOC.BOTOSANI, Telefon:0752216503
AJUTOR BUCATAR MIORITA SRL STR.TRANSILVANIEI, Nr. 2, LOC.BOTOSANI, Telefon:0745/672761
AJUTOR BUCATAR VICTORIOUS BUSINESS S.R.L. STR.Cuza voda nr.4 LOC.MUNICIPIUL BOTOSANI, Telefon:0747081800

Citeste mai mult

Eveniment

Scandalul câinilor omorâți la Corlăteni bagă în ședință autoritățile. Prefectul Nechifor a convocat o ședință de urgență

Publicat

Publicitate

În urma evenimentelor recente din zona UAT Corlăteni, prefectul Dan Nechifor a convocat o ședință de urgență cu reprezentanții instituțiilor abilitate.

În cadrul discuțiilor s-a constatat că două dosare de cercetare penală au fost deja înaintate Parchetului de pe lângă Judecătoria Dorohoi, iar instituțiile abilitate continuă verificările.

Pentru prevenirea unor astfel de incidente pe viitor, s-a stabilit necesitatea unei mai bune coordonări între instituțiile implicate, prin notificarea din timp a activităților desfășurate și intensificarea monitorizării zonelor vizate.

Instituția Prefectului rămâne implicată în coordonarea acestor demersuri și va monitoriza îndeaproape aplicarea măsurilor stabilite, asigurând că astfel de situații vor fi gestionate eficient și responsabil.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending