Connect with us

Eveniment

Ce s-a întâmplat cu femeia care a cerut tăierea capului Sfântului Ioan Botezătorul

Publicat

Publicitate

Salomeea, fiica Irodiadei, este cea care a cerut și a primit de la Irod, capul Sfântului Ioan Botezătorul, pe o tipsie, după ce aceasta a promis că-I va dărui orice, în urma dansului ei. Ce s-a întâmplat cu ea după acest moment?

În urma morții fratelui său, Filip, Irod s-a căsătorit cu soția acestuia, Irodiada, acest lucru fiind împotriva legii. Pentru gestul său, Sfântul Ioan Botezătorul l-a mustrat pe Irod în fața poporului și, în cele din urmă, pentru aceasta, regele l-a aruncat în temniţă și a poruncit să fie legat cu lanțuri, dar nu l-a omorât, pentru că știa că este bărbat drept şi sfânt și îi era frică de oameni, după cum precizează Evanghelistul Matei. Nu la fel gândea și Irodiada, care ar fi decis imediat uciderea lui.
Sărbătorindu-și Irod ziua de naștere, i-a adunat pe boierii săi, pe voievozi, pe cei mai mari şi pe toate căpeteniile Galileei şi le-a făcut un ospăţ mare.

La acest ospăţ, fiica Irodiadei, jucând şi plăcând lui Irod şi celor ce şedeau cu dânsul, a cerut de la dânsul – după sfatul mamei sale – capul Sfântului Ioan Botezătorul. Deci, ea a câştigat ceea ce a cerut, căci Irod se jurase ei să-i dea orice va cere, chiar şi jumătate din împărăţie.

Nevrând să-și calce jurământul, Irod îl trimite pe călău imediat în temniță să-i taie capul Sfântului Ioan şi să-l aducă pe tipsie, lucru care s-a și întâmplat. Luându-l în mâini fără frică, Salomeea l-a dus Irodiadei. Aceasta, luându-l, a înţepat cu un ac ascuțit limba care mustra fărădelegea lor, după care a poruncit ca să nu-i fie îngropat capul împreună cu trupul, crezând că prorocul ar putea învia. De aceea, ea i-a luat capul şi l-a îngropat adânc într-un loc ascuns şi necurat din curtea palatului.
După momentul uciderii Sfântului Ioan Botezătorul, Irod a continuat să guverneze până când regele arab Aretas i-a declarat război, dorind să se răzbune pentru necinstea şi batjocura care s-a făcut fiicei lui, cea dintâi soție a lui Irod. Adunând armată, a pornit împotriva lui Irod și l-a înfrânt, trimițându-l în exil alături de Irodiada și de Salomeea, mai întâi în Galia, apoi în Spania.

Într-o iarnă, aflându-se în exil în orașul Loredo, Salomeea a vrut să traverseze râul Sikaris. La un moment dat, mergând ea pe gheaţă, aceasta s-a rupt, iar Salomeea a căzut în apă până la gât. Adunându-se gheața în jurul gâtului, ea încearcă să scape, rotindu-se în apă ca într-un soi de dans, „precum a dansat cândva la curtea lui Irod”, după cum subliniază Sinaxarul. În pofida încercărilor ei disperate de a se salva, gheaţa i-a strâns gâtul foarte tare, încât atârna cu trupul în apă, iar capul îl avea deasupra, pe gheaţă.

A rămas așa până când o bucată ascuțită de gheață i-a retezat capul. Apa râului i-a purtat trupul în aval, iar capul i-a fost adus lui Irod și Irodiadei pe o tipsie, precum odată se adusese capul Sfântului Ioan Botezătorul, însă nu tăiat de sabie, ci de gheaţă.

Publicitate

Astfel, pentru păcatul comis, dreapta judecată a lui Dumnezeu a venit asupra lui Irod, a Irodiadei și a Salomeei, chiar în timpul vieții lor pământești, după cum este scris: „Căci toți cei ce ridică sabia, de sabie vor pieri” (Matei 26,52).

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Turneu în cartierul tău” – ediția a II-a! Muzica se întoarce în parcurile din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Primăria Municipiului Botoșani, în parteneriat cu Filarmonica „George Enescu” Botoșani, anunță desfășurarea celei de-a doua ediții a proiectului cultural „Turneu în cartierul tău”, în zilele de 3 și 4 mai 2025.
Proiectul, inițiat pentru a aduce muzica mai aproape de comunitate, își propune să transforme spațiile verzi din oraș în scene în aer liber, accesibile tuturor cetățenilor. Concertele vor avea loc în mai multe cartiere ale municipiului și vor fi susținute de Orchestra de suflători a Filarmonicii „George Enescu”, alături de invitați speciali.
Programul evenimentului:
Sâmbătă, 3 mai 2025
• Ora 12:00 – Parcul „Junior”
• Ora 16:00 – Parcul Tineretului
• Ora 19:00 – Parcul Curcubeului – Primăverii
Duminică, 4 mai 2025
• Ora 11:00 – Parcul „Mihai Eminescu” – foișor
Artiști participanți:
• Orchestra de suflători a Filarmonicii „George Enescu” Botoșani
• Dirijor: Alexandru Ilie
• Grup pop-opera – 4 Tenori:
o Nicolae Ilincăi
o Filip Aurelian Mihai
o Claudiu Chereji
o Bronislaw Babias-Anton
• Invitată specială (4 mai): soprana Miruna Dascălu
Programul muzical va include piese de promenadă, arii celebre și melodii din repertoriul național și internațional.
Accesul publicului este gratuit, iar fiecare concert va avea o durată de aproximativ 50 de minute.
„Ne dorim ca muzica să ajungă în mijlocul comunității, în locuri familiare botoșănenilor, pentru a crea momente de bucurie și apartenență. Invităm toți cetățenii să participe și să se bucure de aceste evenimente culturale în aer liber”, a declarat Cosmin Andrei, primarul municipiului Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Program special casierii Nova Apaserv de 1 Mai

Publicat

Publicitate

Nova APaserv a anunțat că are programul casieriiilor va suferi modificări pe 1 Mai, astfel:

PROGRAM  SPECIAL CASIERII

01.05. 2025

 

 

 

Publicitate

Casieria

Joi

01.05.2025

 

Bulevard, Botosani 08.00-12.00
Primaverii, Botosani
Uvertura Mall  10.00-14.00
Piata  1 Decembrie  Botosani Inchis
A.I.Cuza Dorohoi, 08.00-12.00
Darabani Inchis
Saveni Inchis
Bucecea Inchis

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultate deosebite obținute de elevii botoșăneni la etapa națională a Olimpiadei Naționale de Limba Engleză

Publicat

Publicitate

Etapa națională a Olimpiadei Naționale de Limba Engleză s-a desfășurat la Tulcea, în perioada 24–28 aprilie 2025. Competiția, organizată de Ministerul Educației și Cercetării din România și Inspectoratul Școlar Județean Tulcea, a adus rezultate deosebite elevilor botoșăneni:

• Premiul I – Sinescu I. R. Rareş, clasa a XII-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani;

• Premiul al III-lea – Lupașcu C. Matei Ioan, clasa a IX-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani;

• Mențiuni:

– Burlacu M. Anamaria, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători,

– Iacob D. George Teofil, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani;

Publicitate

– Iurcu D. Amalia, clasa a IX-a, de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani.

 

Județul Botoșani a fost reprezentat de unsprezece elevi, însoțiți de prof. Dulgheru Anca Luminița de la Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani.

Lotul județului Botoșani a fost compus din:

• Cărăuleanu D.P. Andrei, clasa a VII-a, de la Liceul Teoretic „Grigore Antipa” Botoșani, îndrumător, prof. Colbea Petronela;

• Șurubariu O. A. Victor, clasa a VIII-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Moruzi Alexandrina;

• Iurcu D. Amalia, clasa a IX-a, de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani, îndrumător, prof. Epure Mihaela;

• Radu C. C. Alexandra, clasa a X-a, de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Botoșani, îndrumător, prof. Oniciuc Maria;

• Lupașcu C. Matei Ioan, clasa a IX-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători, prof. Papară Oana Cristina și prof. Ghineț Lavinia Elvina

• Iacob D. George Teofil, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Iacob Ionela Florentina;

• Moruzi F. C. Andrei, clasa a XI-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Ghineț Lavinia Elvina;

• Sinescu I. R. Rareş, clasa a XII-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Iacob Ionela Florentina;

• Bulgariu L. M. Adrian-David, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători, prof. Crețu Elena și prof. Ghineț Lavinia Elvina;

• Burlacu M. Anamaria, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumători, prof. Crețu Elena și prof. Ghineț Lavinia Elvina;

• Ţepeluş M.V.F. Mirela, clasa a X-a, de la Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani, îndrumător, prof. Dulgheru Anca Luminița.

 

„Rezultatele foarte bune obținute de elevii botoșăneni la etapa națională a Olimpiadei de Limba Engleză sunt o dovadă clară a talentului și perseverenței lor. Această performanță reflectă nu doar efortul individual al elevilor, ci și sprijinul profesorilor care i-au ghidat cu profesionalism și pasiune. Suntem mândri de această realizare și ne dorim ca astfel de succese să inspire generațiile viitoare. Felicitări tuturor participanților!” a declarat Bogdan Gheorghe SURUGIUC, inspector școlar general.

Citeste mai mult

Eveniment

Cadrul național actualizat pentru recunoașterea calificărilor, pus în consultare de Ministerul Educației. Care sunt noutățile

Publicat

Publicitate

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a pus în consultare publică un proiect de hotărâre de guvern privind aprobarea Cadrului Național al Calificărilor (CNC). Prin acesta, se îmbunătățește transparența, comparabilitatea și recunoașterea calificărilor cetățenilor care doresc să aibă acces pe piața muncii europeană, scrie alba24.ro.

Modificarea vizează utilizarea, în CNC, a unui set de descriptori care indică rezultatele învățării exprimate sub formă de: cunoștințe, abilități și responsabilitate, autonomie, transmite ministerul.

Implementarea CNC vizează sistemul național de calificări obținute în ucenicie, învățământul secundar, precum și în învățământul terțiar universitar și nonuniversitar, atât în contexte formale, cât și în contexte informale și nonformale, din perspectiva învățării pe tot parcursul vieții.

Cadrul Național al Calificărilor. Context

În prezent, Cadrul Național al Calificărilor (CNC) este reglementat prin HG nr. 918/2013. Odată cu modificările în legislația educației, este necesară actualizarea acestuia.

Prin CNC, se face clasificarea calificărilor după criterii ce corespund unor niveluri de învățare. Acesta este corelat cu Cadrul European al calificărilor pentru învățarea pe tot parcursul vieții. CNC este structurat e opt niveluri de calificare. Fiecare nivel este definit de un set de descriptor ice indică rezultatele învățării relevante.

Principalul său obiectiv este de a sprijini cetățenii în dezvoltarea parcursurilor educaționale și a carierelor profesionale. Totodată, acesta este conceput pentru a sprijini actorii din domeniul educației, formării și ocupării forței de muncă în optimizar persoane fizice, angajatori, sindicate, furnizori

Publicitate

Se adresează: persoanelor fizice, angajatorilor, sindicatelor, furnizorilor de educație și formare, organismelor de recunoaștere a calificărilor, autorităților guvernamentale și organizațiilor internaționale.

CNC facilitează recunoaşterea, măsurarea şi relaţionarea tuturor rezultatelor învăţării şi asigură coerenţa calificărilor, a diplomelor, certificatelor și actelor de studii corespunzătoare acestora, emise de instituții autorizate/acreditate.

Cadrul Național al Calificărilor. Nivelurile de calificare

În contextul CNC, cunoştinţele sunt descrise ca fiind teoretice şi/sau faptice. Abilitățile sunt descrise ca fiind cognitive (implicând utilizarea gândirii logice, intuitive şi creative) şi practice (implicând dexteritate manuală şi utilizarea de metode, materiale, unelte şi instrumente).

Responsabilitatea şi autonomia sunt descrise ca fiind capacitatea cursantului de a aplica cunoştinţele şi abilitățile sale într-un mod autonom şi responsabil.

Nivelul 1 CNC

  • cunoştinţe generale de bază
  • abilități de bază necesare pentru a executa sarcini simple
  • munca sau studiul sub supraveghere directă într-un context structurat

Nivelul 2 CNC

  • cunoştinţe faptice de bază într-un domeniu de muncă sau de studiu
  • abilități cognitive şi practice de bază, necesare pentru utilizarea informaţiilor relevante în scopul
  • executării sarcinilor şi al rezolvării problemelor de rutină prin utilizarea unor reguli şi instrumente simple
  • munca sau studiul sub supraveghere, cu un anumit grad de autonomie

Nivelul 3 CNC

  • cunoștințe faptice, cunoașterea unor principii, procese şi concepte generale dintr-un domeniu de muncă sau de studiu
  • o gamă de abilități cognitive şi practice necesare pentru executarea sarcinilor şi rezolvarea problemelor prin selectarea şi aplicarea de metode, instrumente, materiale şi informații de bază
  • asumarea responsabilității pentru executarea sarcinilor într-un domeniu de muncă sau de studiu
  • adaptarea propriului comportament la circumstanțe, pentru rezolvarea problemelor

Nivelul 4 CNC

  • cunoștințe faptice şi teoretice în contexte largi, în cadrul unui domeniu de muncă sau de studiu
  • o gamă de abilități cognitive şi practice necesare pentru găsirea de soluţii la probleme specifice, într-un domeniu de muncă sau de studiu
  • autogestionare în cadrul liniilor directoare aferente unor contexte de muncă sau de studiu în general previzibile, dar care se pot schimba
  • supravegherea activității de rutină a altor persoane, preluând o anumită responsabilitate pentru evaluarea şi îmbunătățirea activităților de muncă sau de studiu

Nivelul 5 CNC

  • descriptor pentru ciclul scurt – studii universitare de scurtă durată, inclusiv dual corespund, rezultatelor învăţării pentru nivelul 5 al Cadrului european al calificărilor CEC.
  • descriptor pentru învățământul postliceal/terțiar nonuniversitar inclusiv dual corespund, rezultatelor învăţării pentru nivelul 5 al Cadrului european al calificărilor CEC
  • cunoștințe faptice şi teoretice cuprinzătoare, specializate, într-un domeniu de muncă sau de studiu şi conștientizarea limitelor cunoștințelor respective
  • o gamă amplă de abilități cognitive şi practice necesare pentru conceperea de soluții creative la probleme abstracte
  • gestionare şi supraveghere în situații de muncă sau de studiu în care schimbările sunt imprevizibile
  • revizuirea şi dezvoltarea performanțelor proprii şi ale altora

Nivelul 6 CNC

(descriptor pentru primul ciclu, inclusiv dual, corespunde rezultatelor învăţării pentru nivelul 6 al Cadrului european al calificărilor CEC)

  • cunoștințe avansate într-un domeniu de muncă sau de studiu, care implică înțelegerea critică a teoriilor şi principiilor
  • abilități avansate, care denotă control şi inovare, necesare pentru a rezolva problem complexe şi imprevizibile într-un domeniu de muncă sau de studiu specializat
  • gestionarea de activități sau proiecte tehnice sau profesionale complexe, prin asumarea responsabilității pentru luarea deciziilor în situații de muncă sau de studiu imprevizibile
  • asumarea responsabilității pentru gestionarea dezvoltării profesionale a indivizilor şi a grupurilor

Nivelul 7 CNC

(descriptor pentru al doilea ciclu, inclusiv dual, corespunde rezultatelor învăţării pentru nivelul 7 al Cadrului european al calificărilor CEC)

  • cunoștințe foarte specializate, unele dintre ele situându-se în avangarda nivelului de cunoştinţe dintr-un domeniu de muncă sau de studiu, ca bază a unei gândiri şi/sau cercetări originale
  • conștientizare critică a cunoștințelor dintr-un domeniu şi a cunoștințelor aflate la graniţa dintre diferite domenii
  • abilități de specialitate pentru rezolvarea problemelor în materie de cercetare şi/sau inovare, pentru dezvoltarea de noi cunoștințe şi proceduri şi pentru integrarea cunoștințelor din diferite domenii
  • gestionarea şi transformarea situațiilor de muncă sau de studiu care sunt complexe, imprevizibile şi necesită noi abordări strategice
  • asumarea responsabilității pentru a contribui la cunoștințele şi practicile profesionale şi/sau pentru revizuirea performanței strategice a echipelor

Nivelul 8 CNC

(descriptorul pentru al treilea ciclu, inclusiv dual, corespunde rezultatelor învăţării pentru nivelul 8 al Cadrului european al calificărilor CEC)

  • cunoştinţe la cel mai avansat nivel dintr-un domeniu de muncă sau de studiu sau aflate la graniţa dintre diferite domenii
  • abilitățile şi tehnicile cele mai avansate şi specializate, inclusiv abilitatea de sinteză şi evaluare, necesară pentru rezolvarea problemelor critice de cercetare şi/sau inovare şi pentru extinderea şi redefinirea cunoștințelor sau a practicilor profesionale existente
  • demonstrarea unui nivel ridicat de autoritate, de inovare, de autonomie, de integritate ştiinţifică şi profesională, precum şi a unui angajament susţinut pentru dezvoltarea de noi idei sau procese aflate în avangarda unor situații de muncă sau de studiu, inclusiv în materie de cercetare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending