Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ce pot face românii aflați în vacanță în străinătate dacă pierd sau li se fură actele: pașaport, carte de identitate, permis

Publicat

Publicitate

Românii care călătoresc în străinătate în vacanță sau în alte scopuri și ajung să fie implicați într-un incident în urma căruia li s-au furat sau au pierdut actele ( pașaport, carte de identitate, permis de conducere), banii sau alte obiecte, nu se pot întoarce în țară decât în baza unui document denumit ”titlu de călătorie”.

Potrivit MAE, înainte de ajunge la consulat / ambasadă persoanele respective trebuie să facă următoarele:

  • Să anunțe imediat autorităţile locale de poliţie;
  • Să caute să beneficieze de prezenţa şi de declaraţiile unor martori care să ajute la descrierea faptelor şi a făptaşului;
  • Declaraţia făcută la poliţietrebuie însoțită cu o listă a obiectelor care v-au fost furate sau v-au dispărut;
  • Să solicite autorităţilor de poliţie emiterea unui raport (raportul poliţiei este de folos în cazul în care obiectele furate sau dispărute erau asigurate);

”Dacă v-a fost furat paşaportul sau alt act de identitate românesc, anunţaţi imediat ambasada sau consulatul României (acestea vă vor putea elibera un titlu de călătorie, pentru reîntoarcerea în ţară);

Publicitate

Dacă vi s-au furat banii, anunţaţi familia sau rudele apropiate şi solicitaţi-le sprijinul financiar pentru continuarea călătoriei sau pentru întoarcerea în ţară.” precizează MAE

Titlul de călătorie – singurul document cu care românii care își pierd actele în străinătate se pot întoarce în țară

Cetățenii români ce rămân fără acte de identitate în străinătate, fie că le-au pierdut sau că le-au fost furate, se pot adresa ambasadelor sau consulatelor României, pentru a intra în posesia unui titlu de călătorie, document ce le va permite reîntoarcerea în țară.

Potrivit avocatnet.ro , titlul de călătorie poate fi folosit doar pentru întoarcerea în România, respectiv pentru trecerea granițelor, iar valabilitatea lui este de cel mult 30 de zile. Titlul de călătorie îşi pierde automat valabilitatea la intrarea în România.

Publicitate

Primul lucru pe care trebuie să-l facă o persoană cu cetățenie română aflată temporar în străinătate, indiferent de motiv, după ce constată că a pierdut ori i s-au furat actele de identitate e să se adreseze autorităţilor locale de poliţie.

De acolo va primi o dovadă eliberată de polițiști în urma unei declaraţii de pierdere sau furt.

În baza acestui document, persoana care a rămas fără acte de identitate și care se află pe teritoriul unei țări străine se va putea adresa ambasadei sau celui mai apropiat consulat, pentru a obține, în mod gratuit, titlul de călătorie.

Publicitate

Prezența obligatorie la consulat/ ambasadă pentru eliberarea acetelor

Pentru eliberarea titlului de călătorie e nevoie de prezenţa obligatorie a solicitantului la oficiul consular, inclusiv în cazul minorilor, având în vedere că e nevoie de preluarea, în format electronic, a fotografiei şi/ sau a semnăturii acestuia.

În cazul documentelor de călătorie pierdute ori furate, la consulat trebuie prezentată o declaraţie de pierdere (de cele mai multe ori, aceasta poate fi dată şi la sediul oficiului consular) şi/ sau dovada eliberată de organele de poliţie.

Ce trebuie să faci dacă ai pierdut sau ți-a fost furat permisul de conducere

În cazul în care permisul de conducere a fost pierdut sau furat în timpul unei călătorii în străinătate, trebuie contactată cea mai apropiată unităte de poliţie din străinătate pentru a declara pierderea sau furtul.

Publicitate

La întoarcerea în România, se vor întreprinde formalităţile necesare privind obţinerea unui nou permis de conducere românesc, pe lângă autorităţilor locale competente.

Numai cetăţenii români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, ca turişti, pot solicita eliberarea unui nou permis de conducere prin intermediul unui mandatar, împuternicit prin procură specială autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

Procura poate fi autentificată şi de autorităţile străine, caz în care trebuie să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila de la Haga.

Este bine de știut că în cazul permisului și certificatul de înmatriculare, acestea pot fi înlocuite numai în țară, la unitățile DRPCIV competente.

Dacă le-ai pierdut în timpul vacanței în străinătate ești obligat să declari pierderea acestora la cea mai apropiată secție de poliție.

Adeverințele eliberate în urma acestui proces îți vor servi la trecerea prin punctele de frontieră și la obținerea unor acte noi la revenirea în țară. Iată are sunt actele necesare în cazul în care ţi-ai pierdut certificatul de înmatriculare, respectiv permisul.

Ai pierdut sau ți-au fost furate actele în străinătate? Un sfat bun

Este bine să ai copii foto ale actelor în telefon. Asta deoarece e mult mai simplu să obții duplicate după acestea atunci când cunoști numărul actului, autoritatea emitentă și data la care a fost emis.

Și mai util este să ai în bagaje copii legalizate după cele mai importante acte – pașaport, carte de identitate, permis de conducere, certificat de înmatriculare. Acestea trebuie fi păstrate separat de actele originale.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Oameni MARI și fără minte: Tânăr beat la volan la Cordăreni și altul fără carnet la volan la Gorbănești

Publicat

Publicitate

Sunt oameni mari dar par fără minte. Un tânăr a fost prins beat la volan la Cordăreni iar un altul a fost prins la volan fără carnet la Gorbănești în timp ce mașina pe care o conducea nici măcar nu era înmatriculată.

La data de 26 aprilie 2024, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi- Biroul Rutier au oprit pentru control, pe DJ 298, în comuna Cordăreni, un autovehicul condus de un tânăr, de 23 de ani, din aceeași localitate.

În urma testării cu aparatul etilotest, valoarea rezultată a fost de 0,86 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Publicitate

Și tot la da data de 26 aprilie 2024, polițiștii din cadrul Serviciului Rutier au oprit pe DC 57, în comuna  Gorbănesti, un autovehicul condus de un tânăr de 18 ani, din municipiul Botoșani.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta nu deținea permis de conducere pentru nicio categorie de autovehicule, iar autovehiculul pe care îl conducea nu era înmatriculat.

“Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere fără permis și punerea în circulație a unui autovehicul neînmatriculat”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

ANPC, recomandări de 1 Mai: REFUZAŢI produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea

Publicat

Publicitate

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă să evitați produsele din carne tocată în cazul în care există îndoieli cu privire la calitatea acestora sau dacă eticheta nu conține data limită de consum, sau dacă aceasta este modificată sau depășită. Această recomandare vine în contextul în care, în această perioadă a anului, românii obișnuiesc să sărbătorească Ziua de 1 Mai cu mici și bere, relatează agerpres.ro.

“La cumpărarea produselor din carne tocată acordaţi o atenţie deosebită aspectului produsului, urmăriţi modul de etichetare, nu cumpăraţi produse preambalate neetichetate, iar pentru cele comercializate vrac este obligatorie înscrierea, la locul de comercializare, a datei durabilităţii minimale/datei limită de consum şi a ingredientelor alergene. Refuzaţi produsele din carne tocată pentru care există îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare şi care nu au înscrisă, pe etichetă, data durabilităţii minimale/ data limită de consum sau dacă aceasta este modificată sau depăşită!”, a scris, sâmbătă, Paul Anghel, într-o postare pe Facebook.

Acesta recomandă consumatorilor să nu cumpere produse din carne tocată din locuri neautorizate, întrucât comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială, riscând astfel să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur care le poate afecta sănătatea.

Publicitate

În ceea ce priveşte berea, directorul general al ANPC recomandă verificarea stării ambalajelor (integritate, etanşeitate), limpiditatea lichidului şi data durabilităţii minimale.

“În cazul în care petreceţi ziua de 1 Mai în zone de agrement, e bine să fiţi atenţi la câteva aspecte: trebuie urmărit, în cazul produselor alimentare, modul de expunere şi comercializare a acestora, pentru a observa unele indicii care pot să conducă la identificarea riscurilor pentru sănătate şi anume: existenţa şi funcţionarea vitrinelor frigorifice în care sunt expuse alimentele; integritatea ambalajelor, care trebuie să asigure protecţie pe timpul transportului, depozitării şi comercializării; etichetarea acestora, cu date referitoare la tipul produsului, originea acestuia, termenul de valabilitate”, a subliniat directorul general al ANPC pe reţeaua de socializare.

De asemenea, înainte de achiziţionarea alimentelor din locuri specializate în acest sens, consumatorii trebuie să se asigure că vânzătorul este echipat corespunzător, poartă halat de protecţie şi bonetă, iar manipularea alimentelor neambalate o realizează cu mâinile acoperite de mănuşi curate sau de unică folosinţă.

Publicitate

Nu în ultimul rând, consumatorii trebuie să acorde atenţie preţului afişat şi să verifice concordanţa dintre preţurile afişate la raft şi cele marcate pe bonurile de casă.

“Şi un ultim sfat, solicitaţi şi păstraţi bonul de casă pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doreşte să reclame calitatea/siguranţa unui produs”, atenţionează reprezentantul ANPC.

În urma acţiunilor de supraveghere şi control desfăşurate de comisarii ANPC în anii trecuţi, în astfel de perioade, s-au constatat abateri legate de folosirea de produse şi proceduri nesigure care puneau în pericol viaţa şi sănătatea consumatorilor precum: materii prime cu data limită de consum depăşită (cârnaţi, carne de mici, băuturi răcoritoare); materii prime fără elemente de identificare (carne de mici, muştar, Ketchup); comercializarea unor produse cu urme de mucegai (chifle); utilizarea unui ulei excesiv de ars pentru prăjire; nerespectarea condiţiilor de păstrare şi depozitare a produselor; prezenţa la comercializare a unor produse cu modificări organoleptice (maioneză, sosuri pentru salate, roşii, ceapă, cartofi, castraveţi); utilizarea unor grătare neigenizate corespunzător şi a unor ustensile pentru bucătărie degradate (cleşti pentru grătar, cuţite), etc.

Publicitate

De asemenea, au mai existat şi deficienţe de informare a consumatorilor legate de ingredientele cu potenţial alergen, faptul că preparatele provin din produse decongelate sau lipsa afişării datei limită de consum, a mai scris Paul Anghel, în postarea sa de pe pagina sa de socializare.

Citeste mai mult

Eveniment

Din nou MATERIAL LEMNOS fără documente legale pe drumurile din Botoșani. A fost confiscat de polițiști

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr.4 Dorohoi au oprit pentru control la data de 26 aprilie 2024, pe DJ 291 B, în comuna Dersca, o autoutilitară condusă de un tânăr, de 34 de ani, care transporta material lemnos.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta transporta aproximativ 3 metri cubi de material lemnos, fără a deține documente legale.

“Față de conducătorul auto a fost dispusă măsura sancționării contravenționale cu amendă în cuantum de 2.000 de lei, iar materialul lemnos a fost confiscat”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Lucian Trufin: Voi continua dezvoltarea județului Botoșani prin experiența de 20 de ani în administrație publică, cu susținerea echipei PSD

Publicat

Publicitate

Le mulțumesc botoșănenilor care au semnat pentru susținerea candidaturii mele la Președinția Consiliului Județean. În această campanie de strângere de semnături, am realizat și o consultare publică. Eu așa consider că trebuie să procedeze reprezentantul botoșănenilor la nivel de județ, să se consulte cu oamenii, să le asculte problemele și împreună cu ei să stabilească prioritățile. Mi-am început campania cu această dezbatere publică, în care am consultat peste 53.000 de botoșăneni, și voi face astfel de acțiuni în toate aspectele importante pentru județul nostru”, a declarat senatorul Lucian Trufin, candidatul PSD pentru președinția Consiliului Județean Botoșani.

Social-democratul Lucian Trufin le-a prezentat alegătorilor propunerile și soluțiile sale pentru județul Botoșani. Discuțiile purtate în cadrul consultărilor au avut ca rezultat o ierarhizare a acestor propuneri de dezvoltare în cadrul programului „10 Pentru Botoșani”.

Primele trei măsuri, în preferințele botoșănenilor, au fost: realizarea unui hub alimentar în colaborare cu asociațiile de producători din Botoșani, care să cuprindă centre de produse agro-alimentare și unități de procesare, astfel încât să avem hrană proaspătă și sănătoasă și să generăm locuri de muncă bine plătite. Apoi, înființarea școlilor de meserii în colaborare cu angajatorii din județ pentru formarea profesională. Scopul principal este preîntâmpinarea plecării tinerilor din țară și asigurarea forței de muncă necesară antreprenoriatului botoșănean. Al treilea proiect este cel al unităților medicale mobile prin care să aducem asistența medicală mai aproape de fiecare botoșănean”, a subliniat Lucian Trufin.

Publicitate

Dintre toți candidații înscriși în competiția pentru președinte al Consiliului Județean Botoșani, Lucian Trufin este cel cu experiența cea mai mare în administrația publică.

Județul nostru nu își permite începători în domeniul administrativ. Ca fost primar, care a scris și implementat proiecte cu finanțare națională și europeană, voi prelua cu ușurință proiectele doamnei președinte Doina Federovici, dar voi gândi, împreună cu echipa PSD și botoșănenii, noi proiecte, pentru continuarea dezvoltării județului nostru. Am experiență în administrația publică, în procesul legislativ și mă bazez pe cea mai bună echipă formată din primarii, parlamentarii, și reprezentanții guvernamentali ai PSD”, a încheiat Lucian Trufin, candidatul PSD pentru președinția Consiliului Județean.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending