Connect with us

Eveniment

Ce pot face românii aflați în vacanță în străinătate dacă pierd sau li se fură actele: pașaport, carte de identitate, permis

Publicat

Publicitate

Românii care călătoresc în străinătate în vacanță sau în alte scopuri și ajung să fie implicați într-un incident în urma căruia li s-au furat sau au pierdut actele ( pașaport, carte de identitate, permis de conducere), banii sau alte obiecte, nu se pot întoarce în țară decât în baza unui document denumit ”titlu de călătorie”.

Potrivit MAE, înainte de ajunge la consulat / ambasadă persoanele respective trebuie să facă următoarele:

  • Să anunțe imediat autorităţile locale de poliţie;
  • Să caute să beneficieze de prezenţa şi de declaraţiile unor martori care să ajute la descrierea faptelor şi a făptaşului;
  • Declaraţia făcută la poliţietrebuie însoțită cu o listă a obiectelor care v-au fost furate sau v-au dispărut;
  • Să solicite autorităţilor de poliţie emiterea unui raport (raportul poliţiei este de folos în cazul în care obiectele furate sau dispărute erau asigurate);

”Dacă v-a fost furat paşaportul sau alt act de identitate românesc, anunţaţi imediat ambasada sau consulatul României (acestea vă vor putea elibera un titlu de călătorie, pentru reîntoarcerea în ţară);

Dacă vi s-au furat banii, anunţaţi familia sau rudele apropiate şi solicitaţi-le sprijinul financiar pentru continuarea călătoriei sau pentru întoarcerea în ţară.” precizează MAE

Titlul de călătorie – singurul document cu care românii care își pierd actele în străinătate se pot întoarce în țară

Cetățenii români ce rămân fără acte de identitate în străinătate, fie că le-au pierdut sau că le-au fost furate, se pot adresa ambasadelor sau consulatelor României, pentru a intra în posesia unui titlu de călătorie, document ce le va permite reîntoarcerea în țară.

Potrivit avocatnet.ro , titlul de călătorie poate fi folosit doar pentru întoarcerea în România, respectiv pentru trecerea granițelor, iar valabilitatea lui este de cel mult 30 de zile. Titlul de călătorie îşi pierde automat valabilitatea la intrarea în România.

Publicitate

Primul lucru pe care trebuie să-l facă o persoană cu cetățenie română aflată temporar în străinătate, indiferent de motiv, după ce constată că a pierdut ori i s-au furat actele de identitate e să se adreseze autorităţilor locale de poliţie.

De acolo va primi o dovadă eliberată de polițiști în urma unei declaraţii de pierdere sau furt.

În baza acestui document, persoana care a rămas fără acte de identitate și care se află pe teritoriul unei țări străine se va putea adresa ambasadei sau celui mai apropiat consulat, pentru a obține, în mod gratuit, titlul de călătorie.

Prezența obligatorie la consulat/ ambasadă pentru eliberarea acetelor

Pentru eliberarea titlului de călătorie e nevoie de prezenţa obligatorie a solicitantului la oficiul consular, inclusiv în cazul minorilor, având în vedere că e nevoie de preluarea, în format electronic, a fotografiei şi/ sau a semnăturii acestuia.

În cazul documentelor de călătorie pierdute ori furate, la consulat trebuie prezentată o declaraţie de pierdere (de cele mai multe ori, aceasta poate fi dată şi la sediul oficiului consular) şi/ sau dovada eliberată de organele de poliţie.

Ce trebuie să faci dacă ai pierdut sau ți-a fost furat permisul de conducere

În cazul în care permisul de conducere a fost pierdut sau furat în timpul unei călătorii în străinătate, trebuie contactată cea mai apropiată unităte de poliţie din străinătate pentru a declara pierderea sau furtul.

La întoarcerea în România, se vor întreprinde formalităţile necesare privind obţinerea unui nou permis de conducere românesc, pe lângă autorităţilor locale competente.

Numai cetăţenii români care au domiciliul în România şi se află temporar în străinătate, ca turişti, pot solicita eliberarea unui nou permis de conducere prin intermediul unui mandatar, împuternicit prin procură specială autentificată de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

Procura poate fi autentificată şi de autorităţile străine, caz în care trebuie să îndeplinească condiţiile de supralegalizare prevăzute de lege sau să aibă aplicată apostila de la Haga.

Este bine de știut că în cazul permisului și certificatul de înmatriculare, acestea pot fi înlocuite numai în țară, la unitățile DRPCIV competente.

Dacă le-ai pierdut în timpul vacanței în străinătate ești obligat să declari pierderea acestora la cea mai apropiată secție de poliție.

Adeverințele eliberate în urma acestui proces îți vor servi la trecerea prin punctele de frontieră și la obținerea unor acte noi la revenirea în țară. Iată are sunt actele necesare în cazul în care ţi-ai pierdut certificatul de înmatriculare, respectiv permisul.

Ai pierdut sau ți-au fost furate actele în străinătate? Un sfat bun

Este bine să ai copii foto ale actelor în telefon. Asta deoarece e mult mai simplu să obții duplicate după acestea atunci când cunoști numărul actului, autoritatea emitentă și data la care a fost emis.

Și mai util este să ai în bagaje copii legalizate după cele mai importante acte – pașaport, carte de identitate, permis de conducere, certificat de înmatriculare. Acestea trebuie fi păstrate separat de actele originale.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Acțiune pentru siguranța pietonilor, la Darabani

Publicat

Publicitate

Duminică, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea accidentelor rutiere, care au drept cauze generatoare indisciplina pietonilor.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost aplicate 17 sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 5.000 de lei, iar 14 dintre acestea au fost aplicate pentru abateri ale pietonilor.

 

Reamintim că indisciplina pietonilor este principala cauză generatoare a accidentelor mortale în județul Botoșani.

 

Publicitate

Polițiștii vor continua să desfășoare astfel de activități preventive și în perioada următoare.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Biciclist pe trei cărări, pe bulevardul din Dorohoi: 2,25 mg/l alcool pur în aerul expirat

Publicat

Publicitate

Cea mai mare viteză înregistrată pe drumurile din județ a fost de 125 de km/h, în localitatea Cândești. Conducătorul auto a fost sancționat cu amendă în valoare de 2.000 de lei, iar permisul i-a fost reținut pentru 120 de zile, fără drept de circulație.

 

Totodată, cea mai mare alcoolemie a fost înregistrată în Dorohoi, duminica, 30 noiembrie 2025. Aparatul etilotest indicând o valoare de 2,25 mg/l alcool pur în aerul expirat în cazul unui biciclist. Acesta se deplasa pe drumul public, punându-se în pericol atât pe el, cât și pe conducătorii auto care se deplasau în zona respectivă.

Bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de aproximativ 1.600 de lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Aproximativ 70 de permise și certificate de înmatriculare reținute de polițiști în minivacanța de 1 Decembrie

Publicat

Publicitate

În minivacanța prilejuită de Ziua Națională a României la nivelul județului Botoșani s-a intervenit la 115 evenimente. De asemenea, au fost organizate 21 de acțiuni punctuale, atât pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale, cât și pentru prevenirea accidentelor rutiere.

 

Polițiștii care au fost prezenți în teren în aceste zile, au aplicat peste 500 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 260.000 de lei, cele mai multe fiind aplicate pentru abateri la regimul rutier și nerespectarea normelor de conviețuire socială.

 

În aceeași perioadă, în urma controalelor efectuate în trafic au fost reținute, în vederea suspendării exercitării dreptului de a conduce, 39 de permise de conducere și 30 de certificate de înmatriculare.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Doi ofițeri și patru subofițeri de la ISU Botoșani au fost înaintați în gradul militar următor

Publicat

Publicitate

În orice domeniu, recunoașterea muncii depuse este foarte importantă. Acest lucru l-au simțit, astăzi, șase pompieri, care au primit noile grade.

Cu prilejul Zilei Naționale a României, doi ofițeri și patru subofițeri care s-au evidenţiat prin modul exemplar de îndeplinire a atribuţiilor de serviciu, au fost înaintați în gradul militar următor, înaintea expirării stagiului minim.

Aceștia au fost avansați în gradele de:

– maior: Narcisa – Adriana Pălimariu și Bogdan – Ionuț Aparaschivei;

– plutonier adjutant șef: Gheorghe Cătălin Neculau, Ioan – Lucian Neculai și Teofil – Augustin Murgu;

– plutonier major: Andrei Palade.

Publicitate

Cu această ocazie, prim-adjunctul inspectorului șef al ISU Botoșani le-a transmis un mesaj de felicitare și, totodată, le-a cerut să lucreze, în continuare, în echipă, să dea dovadă de onestitate, modestie și responsabilitate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending