Connect with us

Actualitate

Ce mașini NOI cumpără românii. TOP 10 mărci de autovehicule înmatriculate în România în acest an

Publicat

Publicitate

Înmatriculările de autovehicule sunt în creștere cu 9,4% în primele 10 luni din 2022, comparativ cu anul trecut, iar în ceea ce privește situația din luna octombrie 2022, vânzările sunt în scădere cu 11,7% față de perioada similară din anul 2020 şi în creştere cu 0,4% faţă de octombrie 2019, anunță APIA, citat de Mediafax.

Top 10 mărci autoturisme și autovehicule comerciale, după zece luni din 2022:

– Dacia (31.237 unități)

– Ford (10.319 unități)

– Toyota (9.089 unități)

– Renault (8.731 unități)

Publicitate

– Hyundai (8.202 unități)

– Volkswagen (7.567 unități)

– Skoda (7.168 unități)

– Mercedes Benz (6.018 unități)

– Peugeot (3.515 unități)

– BMW (2.467 unități).

Înmatriculările pe categorii de autovehicule

Autoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat, în luna octombrie 2022, un volum de 10.423 unități, cu 9,8% mai mult decât în luna similară din 2021.

În ceea ce privește cota de piață, segmentul SUV este pe prima poziție, cu o cotă de 43,7%, în creștere cu 0,5% față de 2021, urmat de Clasa C cu o cotă de 25,9%, în scădere cu 2,4% și Clasa B cu o cotă de 18,5%, în scădere cu 2,3% față de cota deținută în aceeași perioadă a anului trecut.

Înmatriculările pe categorii de combustibil

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele zece luni din acest an, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,8% față de perioada similară din 2021, ajungând, astfel, la o pondere de 65,1%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 6,2% față de primele zece luni din 2021 și dețîn o cotă de 14,1% din total.

Pe de altă parte, autoturismele “electrificate“, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-în), precum și cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să dețînă, după zece luni din 2022, o cotă de piață de 20,8%, care depăşeşte cu 6,8% și 7.080 unităţi cota deţinută de motoarele diesel.

Autoturismele full electrice dețîn o cotă de 8,1% din piață în primele 10 luni ale anului 2022 față de anul 2021 când reprezentau doar 2,7%.

Ca și în anul 2021, când, deși s-a înregistrat o scădere a achizițiilor de autoturisme în general, cele “verzi” au performat, în anul 2022, achizițiile din această categorie au crescut considerabil (+76,4%) comparativ cu perioda similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+224,1%) şi a celor plug-în hybrid (+44,3%).

Top autovehicule electrice

În primele zece luni din anul 2022, este de remarcat evoluția la vârful clasamentului:

– Dacia Spring: 4.567 unități; creștere de 12 ori față de octombrie 2021

– Tesla Model 3: 687 unități; creștere de 7 ori față de 2021

– Volkswagen e-UP!: 398 unități; creștere cu 21,3%

– Hyundai Kona: 327 unități; creștere cu 19,8%

– Tesla Model Y: 227 unități; fără înmatriculări în primele 10 luni ale anului trecut.

În ceea ce privește autoturismele Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 300 unități, +57,1%, urmată de Renault Captur cu 215 unități, +5,9%, Mercedes Benz GLE cu 211 unități și o creștere de 40,7%, Hyundai Tucson cu 205 unități, în creștere cu 38,5% și Mercedes Benz GLC cu 181 unități, în scădere cu 1,1%.

Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 2.030 unități, în creștere cu 10,4% față de 2021, urmată de Toyota C-HR cu 1.685 unități și 0,8% creștere, apoi Toyota RAV4 cu 1.414 unități, în creștere cu 7,5%.

Înmatriculări după tip de proprietar

Analizând evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4×4), observăm că, după zece luni din 2022, acestea dețin o cotă de piață de 21,1%, corespunzătoare unui volum total de 22.115 unități, în creștere cu 4,9% față de anul 2021, când se înregistrau 21.075 unități.

În ceea ce privește tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme în luna octombrie 2022 au fost realizate de către persoane juridice, care acoperă 63,0% din totalul achizițiilor de autoturisme. Dacă ne raportăm la cele zece luni din acest an, persoanele juridice acoperă un procent de 59,0%, iar diferența de 41,0% le revine persoanelor fizice.

Autovehiculele comerciale ușoare înregistrează, în octombrie 2022, o scădere de 8,1% față de luna octombrie 2021. Pe ansamblul celor zece luni din acest an, se remarcă o scădere de 15,4%, care consemnează o evoluție opusă faţă de cea a autoturismelor (+8,3%), mai relatează Mediafax.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 25 mai 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 25 mai 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 25 mai 2025:

Loto 6/49: 18, 42, 10, 37, 27, 13

Loto 5/40: 21, 15, 11, 28, 37, 31

Joker: 19, 34, 12, 15, 11 + 10

Noroc: 7 2 6 4 5 2 3

Publicitate

Noroc Plus: 8 5 3 4 0 2

Super Noroc: 8 4 9 5 4 0

Citeste mai mult

Eveniment

Bacteria Listeria pe raft la magazinele Penny: Un produs a fost retras de la vânzare din motive de siguranță

Publicat

Publicitate

ANSVSA informează că Producătorul Agro Ardeal a inițiat retragerea de la comercializare a unui produs din magazinele Penny, ca urmare a detectiei prezentei Listeria Monocytogenes.

Un lot al produsului Casa Gustului Slănină cu boia a fost retras de la vânzare din 418 magazine Penny din România, inclusiv din supermarketurile Penny din județul Botoșani, după ce a fost depistată prezența bacteriei Listeria Monocytogenes.

Recomandare pentru clienți: nu consumați produsul, returnați-l fără bon

Clienții care au cumpărat produsul sunt sfătuiți să nu îl consume, ci să îl distrugă sau să îl returneze în orice magazin Penny. Contravaloarea va fi returnată integral, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal.

AICI: LISTA MAGAZINELOR PENNY din care a fost retras produsul afectat de bacteria Listeria

Retragerea vizează produsul Casa Gustului Slănină cu boia, ambalat la 250 de grame, din lotul 183025, cu termen de valabilitate până la 13.06.2025. Informația a fost confirmată de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA).

Clienții care doresc să consulte lista magazinelor unde a fost distribuit produsul pot accesa site-ul oficial al ANSVSA.

Publicitate

Listeria Monocytogenes – un risc serios pentru sănătate

Bacteria Listeria Monocytogenes provoacă listerioza, o boală cu potențial grav, în special pentru femeile însărcinate, vârstnici și persoane cu imunitate scăzută. Microorganismul poate fi întâlnit în sol, apă, vegetale crude, carne, produse lactate nepasteurizate și alte alimente contaminate.

Listeria are o rezistență ridicată la temperaturi scăzute, ceea ce înseamnă că poate supraviețui în frigider și în alte condiții de depozitare obișnuite. Infecția apare cel mai frecvent prin consumul de alimente contaminate.

Citeste mai mult

Eveniment

Badminton de aur (și argint) pentru CS Botoșani la Cupa României! Performanță remarcabilă pentru sportivii de la categoriile U17 și U9

Publicat

Publicitate

CS Botoșani – Secția Badminton continuă să demonstreze că viitorul sportului botoșănean este promițător, iar performanțele obținute în acest weekend la Cupa României, desfășurată la Galați, sunt o confirmare clară în acest sens.

Sportivii botoșăneni au reușit o prestație de excepție, participând în 3 dintre cele 7 finale ale competiției, la categoriile U17 și U9, și obținând medalii importante pentru club și oraș. Badmintonul botoșănean prinde aripi, iar rezultatele nu întârzie să apară.

Claudiu Răileanu, unul dintre cei mai constanți și talentați sportivi ai clubului, a urcat de două ori pe podiumul Cupei României, cucerind două medalii de argint – la simplu băieți și la dublu băieți, categoria U17. Alături de partenerul său din Brașov, a format un duo redutabil, demonstrând ce înseamnă colaborare, spirit de echipă și pasiune pentru sport.

Un alt moment de mândrie a fost oferit de Tudor Marcu, cel mai tânăr sportiv al delegației botoșănene. La doar 6 ani, Tudor a impresionat nu doar prin curaj și ambiție, ci și prin rezultate, obținând medalia de argint la simplu, categoria U9, în fața unor adversari mai experimentați.

Eforturile întregii echipe merită apreciate: Ciobică Sebastian, Floristeanu Alessia, Marcu Sebastien, Dupu Ina și Onica Bianca au demonstrat determinare, disciplină și o atitudine de adevărați campioni. Acești copii, susținuți de antrenori și familii, sunt dovada vie că pasiunea și munca susținută pot construi performanță durabilă.

Clubul Sportiv Botoșani transmite mulțumiri tuturor celor care au fost alături de sportivi: antrenorilor, partenerilor, susținătorilor și, nu în ultimul rând, părinților care încurajează și susțin visul copiilor.

Publicitate

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (354)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist:

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI 

Nicolae Prelipceanu, în „Ramuri” nr. 7 din 2019, despre vocabula DA:”Căci suntem, în afară de ruşi, singurii din Europa care afirmăm prin această vocabulă, DA. Ilie Năstase, un mare tenisman al anilor 60 – 70 ai secolului trecut, cerea chiar să renunţăm la ea şi să spunem şi noi, ca  verii noştri italieni, SI. Şi ca verii verilor noştri, spaniolii, am adăuga noi, care n-am fost campioni la tenis. Propunere desigur luată în râs de oamenii educaţi: ei ştiu că nu se poate schimba limba prin decret. Ilie Năstase nu mai voia să avem acest cuvânt esenţial la fel ca la ruşi”;

Daniela Micu, în „Ramuri” nr. 7 din 2019, prezintă  procesele psihosociale şi mentale ce stau la baza formării dorinţei de a călători în concepţia lui Michel Onfray: „Plecând de la o informaţie înscrisă în ADN-ul nostru, există, în linii generale, două tipuri de temperament, ce-şi au originea în mitul biblic al lui Cain şi Abel. Acestea sunt: un temperament sedentar, tipul agricultor, şi altul migrator, tipul vânătorului sau păstorului. Având înscris acest cod genetic, purtătorul reacţionează la diferiţi stimuli externi ce determină manifestarea unuia dintre cele două temperamente”;

Poeta  Adriana Teodorescu, despre noiembrie, în cartea sa „Poveşti de trecere cu noi”:

  1. a) „se prelinge în noiembrie o iarnă grea”;
  2. b) „în noiembrie s-ar fi putut crede că am murit cu toţii”;
  3. c) „în noiembrie orice drum ne duce la cimitir”;
  4. d) „tot anul a fost o succesiune de noiembrie”;
  5. e) „în noiembrie pământul seamănă cu o mare de corbi”;

 Dan Lungu, în „Pâlpâiri” („Polirom”, 2018), despre existenţa satelor paralele: „În paralel cu satul oamenilor, există unul al insectelor şi vietăţilor minuscule, o grădină zoologică liliputană pentru care adulţii istoviţi, preocupaţi, îngrijoraţi, nepăsători, mândri, alcoolizaţi, abrutizaţi nu au ochi. Doar pentru ţânţari au câte o palmă sau pentru urechelniţe un călcâi. În schimb, copiii, adesea în patru labe, privesc această lume de jucării vii, exorbitant de scumpe în alte părţi, de aproape, cu încântare şi cruzime. Niciodată, cât am stat cu ochii în monitoare şi aerul condiţionat între umeri, nu mi-aş fi imaginat atâta agitaţie minimalistă. Mai exact, în paralel, un sat al găinilor, raţelor, gâştelor, porcilor, oilor, vacilor cailor, care dau ouă, lapte, carne, lână, pene, adică al vieţuitoarelor instrumentalizate. Asupra lor adulţii îşi concentrează toată atenţia. Au grijă de ele ca de ochii din cap, cum obişnuiesc să spună. Cu mic, cu mare, toţi au grijă de animale, cu sarcini după vârstă. Lumea animalelor instrumentalizate înseamnă program, atenţie şi muncă.”; 

Publicitate

Versuri frumoase: „Să bem, prieteni, cine ştie mâine / Când vor veni talente mari şi noi, / Din truda noastră ce va mai rămâne… / Tăcere ne-nveleşte-n falduri moi.”(Ion Barbu);

Versuri frumoase: „Un pai şi-a petrecut tinereţea / Într-o saltea / Şi credea despre lume / Că n-are decât o singură dimensiune: / Greutatea.” (Marin Sorescu);

Andrei Pleşu, în „Dilema veche” nr. 811 din 2019: „Se spune că românul e născut poet. De la o vreme am oarecari motive să cred că e născut preşedinte”; 

Matei Vişniec, în „Dilema veche” nr. 811 din 2019, reia un citat din Peter Wohlleben despre păduri: „pădurile funcţionează ca un organism, seamănă cu comunităţile umane…Bine ar fi dacă oamenii ar învăţa ceva de la arbori, dacă ar înţelege că existenţa umană se datorează faptului că pe planetă există păduri”;  

Horia Stanca povestind despre Petre Ţuţea: „ S-a propus admiterea lui Petre Ţuţea în Fondul Literar. Zaharia Stancu, preşedintele de atunci al Uniunii Scriitorilor,  întrebând pe ce argument, pe ce post anume, să fie primit, neavând el nicio carte publicată, Miron Radu Paraschivescu i-ar fi răspuns: „PE POST DE SOCRATE!”. Soluţia propusă a fost adoptată”;

Horia Stanca povestind despre Cornel Regman: „Îl cunoşteam mai bine pe Cornel Regman, devenit între timp profesor de limba română la un liceu unde îşi teroriza elevii cu întrebări deşucheate de gramatică, cum ar fi conjugarea verbelor „a ţâţâi” şi a „bâţâi”;

Grigore Grigurcu despre şapte critici: Edgar Papu: „o conştiinţă barocă”; Adrian Marino: „fals mizantrop”; Alexandru Piru: „homo duplex”; Nicolae Balotă: „un umanist”; Lucian Raicu: „exponentul criticii ca iubire pură”; Nicolae Manolescu: „colonizator”; Alexandru George: „un matein dificil”;

Mircea Platon, în „Ziarul Lumina” din 19 noiembrie 2019: „…ceea ce se întâmplă în cultura aceasta postmodernă este nişarea, totul este cultură de nişă, subcultură. S-a distrus cultura generală. Este greu să mai pretindem că avem o identitate de români. (…) Acum este o proliferare de identităţi construite, de segmente de hiperrealitate, de identităţi false de consum. Practic, am ajuns să ne identificăm prin ceea ce consumăm şi lucrul acesta este foarte periculos. De ce?  Pentru că tradiţia nu costă nimic, e gratis. Consumul costă. Ca să consumi trebuie să ai, să investeşti, să cumperi. Din această identitate construită pe bază de consum, se naşte şi foarte marea nesiguranţă a tinerilor, tot felul de complexe identitare, de statut social ş.a.m.d. Tradiţia, care se sedimentase prin sistemul de învăţământ clasic, se raporta la nişte criterii stabile. Pentru că acesta este rolul sistemului de învăţământ clasic, să îţi ofere nişte sisteme stabile”;

În „Ramuri” nr. 11 din 2019, Gabriela Rusu-Păsărin, făcând o cronică la romanul „Oraşul în mantie purpurie” a scriitoarei turce Ash Erdogan, defineşte o posibilă stare prin sintagma „singurătate absurdă”.  O explică prin „metafora canarului”: „Am citit undeva într-o carte că dacă-l eliberezi din colivie, canarul zboară direct spre geam. Dar dacă deschizi geamul în acelaşi timp, pasărea ia decizia înţeleaptă şi – conform scriitorului –se întoarce în colivie, lucru care îl salvează de la moarte sigură”;

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending