Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ce îi așteaptă pe elevii de liceu, din anul școlar 2023-2024. Îi va putea ajuta pe adolescenți să își exploreze trăirile

Publicat

Publicitate

Disciplina va putea fi studiată în oricare an de studiu din învăţământul liceal, la decizia şcolii, cu un buget de timp de 1 oră/săptămână, pe durata unui an şcolar. Acest buget de timp are caracter orientativ, organizarea timpului pe săptămână sau pe durata anului şcolar fiind flexibilă, la decizia şcolii.

Elevii de liceu vor putea studia o nouă disciplină opțională din anul școlar 2023-2024. Este vorba despre „Managementul emoțiilor”, materie care va putea fi introdusă în programa școlară la decizia școlilor.

Aceasta se va adresa elevilor din clasele a IX-a și a XII-a și urmăreşte să îi ajute pe adolescenți să îşi exploreze trăirile, în contextul trecerii de la gimnaziu la liceu sau de la liceul la învăţământul superior ori la viaţa profesională, pentru adaptarea la un nou ethos şcolar/organizaţional, la noi grupuri/comunităţi şi la noi cerinţe.

Publicitate

Ordinul nr. 6174/2022 privind aprobarea programei şcolare din categoria curriculum la decizia şcolii, nivel liceal, elaborată în cadrul proiectului sistemic Profesionalizarea carierei didactice – PROF – POCU/904/6/25/Operaţiune compozită OS 6.5, 6.6, cod SMIS 146587, al cărui beneficiar este Ministerul Educaţiei a fost publicat în Monitorul Oficial la data de 16 noiembrie 2022.

Ordinul aprobă programa şcolară pentru disciplina „Managementul emoţiilor”, din categoria curriculum la decizia şcolii pentru nivel liceal.

Programa şcolară se aplică în sistemul de învăţământ preuniversitar în anul şcolar 2023-2024, ca ofertă naţională de curriculum la decizia şcolii sau în cadrul temelor incluse în activitatea corespunzătoare disciplinelor de studiu din ariile curriculare „Om şi societate”, „Consiliere şi orientare” şi „Limbă şi comunicare”, opţional integrat la nivelul acestor arii începând cu anul şcolar 2022-2023.

Publicitate

Ce reprezintă disciplina „Managementul emoțiilor”
Programa şcolară pentru disciplina „Managementul emoţiilor” reprezintă o ofertă educaţională pentru curriculumul la decizia şcolii, propusă la nivel naţional, adresată elevilor din învăţământul liceal (şi profesional, în măsura în care permit reglementările privind curriculumul).

„Managementul emoțiilor” se adresează tuturor elevilor, indiferent de filieră, profil sau specializare. Se încadrează tematic în ariile curriculare Om şi societate, Consiliere şi orientare şi Limbă şi comunicare, fiind un opţional integrat la nivelul acestor arii.

Programa răspunde necesităţii accentuării educaţiei afective în învăţământul preuniversitar, ca răspuns la nevoi psihologice specifice vârstelor de dezvoltare în contextul provocărilor multiple ale mediului familial, şcolar şi social. Cercetările demonstrează că de gestionarea eficientă a propriilor emoţii depinde şi relaţia elevului cu şcoala, cu învăţarea şi cu viaţa, în general.

Publicitate

„Adresându-se elevilor din clasele a IX-a-a XII-a, acest opţional urmăreşte să îi ajute să îşi exploreze trăirile, în contextul trecerii de la gimnaziu la liceu sau de la liceul la învăţământul superior ori la viaţa profesională, al adaptării la un nou ethos şcolar/organizaţional, la noi grupuri/comunităţi şi la noi cerinţe. Astfel, urmăreşte să pună bazele logicii unei stări de bine în sala de clasă, cu impact atât personal, cât şi organizaţional.

De asemenea, răspunde nevoilor adolescenţilor de a înţelege strategiile personale sau ale celorlalţi de exprimare şi reglare emoţională în diferite medii şi contexte, inclusiv în mediul virtual, în condiţiile în care tinerii petrec din ce în ce mai mult timp în faţa ecranelor, departe de interacţiunea socială clasică.

Prin urmare, această disciplină se înscrie într-un demers amplu de sprijinire a igienei şi sănătăţii mintale, contribuind la dezvoltarea afectivă şi ajutând adolescenţii să recunoască semne timpurii ale unor posibile tulburări sau afecţiuni (anxietate, depresie, tulburări alimentare etc.). Înţelegerea acestor semne constituie un prim pas în identificarea precoce şi oferirea de sprijin (sieşi sau celorlalţi)”, se precizează în programa școlară.

Potrivit documentului citat, disciplina propusă valorifică experienţa fiecărui elev, modul său particular de a simţi, interpreta şi aprecia, precum şi învăţarea între egali – explorarea unor cazuri/situaţii de viaţă.

„Aceasta nu urmăreşte acumularea de cunoştinţe academice, teoretice, ci formarea de competenţe de autocunoaştere şi autocontrol, de interacţiune socială pozitivă. Este un opţional integrat, care poate fi corelat cu disciplinele socioumane, cu cele din aria Consiliere şi orientare şi cu alte discipline – de exemplu, Biologia sau Educaţia fizică”, se mai precizeză în programa școlară.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Nu mai luptă pentru Botoșani, dar a câştigat derby-ul Moldovei. Cornel Șfaițer fericit după ce Poli Iaşi a câștigat în fața Oțelului

Publicat

Publicitate

Echipa lui Cornel Șfaițer, Poli Iaşi, a câştigat duminică derby-ul Moldovei, disputat cu Oţelul Galaţi, după ce a fost condusă la pauză cu 1-0.

Poli Iaşi a câştigat duminică derby-ul Moldovei, disputat acasă, cu Oţelul Galaţi. La partidă au asistat peste 4.700 de spectatori.

Galăţenii au deschis scorul în minutul 2, prin Maciel.

Publicitate

Scorul a rămas nemodificat până în minutul 71, când Tailson a egalat.

Ieşenii au marcat golul victoriei trei minute mai târziu prin Gheorghiţă.

Iașiul face 20 de puncte și urcă pe un nesperat loc 7 în clasament, în timp ce criza Oțelului se prelungește.

Publicitate

În runda următoare, a 16-a, prima a returului, Poli Iași va juca tot acasă, cu Sepsi Sf. Gheorghe, în timp ce Oțelul va primi replica FC Botoșani, echipa de la care a plecat în urmă cu ani de zile foarte supărat Cornel Șfaițer.

Citeste mai mult

Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de duminică, 3 noiembrie 2024

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, duminică, 3 noiembrie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 3 noiembrie 2024:

Loto 6/49: 8, 21, 19, 20, 42, 18

Publicitate

Loto 5/40: 37, 10, 27, 20, 16, 11

Joker: 41, 15, 18, 16, 7 + 2

Noroc: 2 6 9 2 6 8 3

Publicitate

Noroc Plus: 5 1 8 0 1 2

Super Noroc: 6 8 4 9 9 4

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Școlile din Dorohoi, dotate cu mobilier nou cumpărat cu bani de la Uniunea Europeană

Publicat

Publicitate

Municipalitatea de la  Dorohoi a anunțat că a semnat 2 contracte de furnizare mobilier şcolar în valoare totală de 2,423,560.87 lei inclusiv T.V.A., finanţate prin Planul Național de Redresare şi Reziliență de către Uniunea Europeană.

Administrația publică dorohoiană a explicat că, ca urmare a procedurii desfăşurate a fost desemnat câştigător S.C. MOBILIER DELAGRAVE S.R.L. DARABANI atât pentru lotul 1 – „Mobilier pentru sălile de clasă” (bănci, scaune, catedre pentru profesori, dulapuri pentru elevi şi pentru materiale didactice) în valoare de 2.275.736,77 lei cu T.V.A., cât şi pentru lotul 2 – „Mobilier specific pentru laboratoare” în valoare de 147.824,10 lei cu T.V.A.

În baza unui calendar bine stabilit, toate unitățile de învăţământ beneficiare vor putea folosi noul mobilier la începutul lunii decembrie 2024”, a transmis primarul municipiului Dorohoi, ing. Dorin Alexandrescu.

Publicitate

Mobilierul şcolar vine în completarea celorlalte dotări de care copiii dorohoieni beneficiază deja, respectiv echipamente digitale  (sisteme all-in-one, display-uri interactive, calculatoare, laptopuri, scanere, imprimante, camere foto și video) şi materiale didactice (filme didactice, dicţionare, culegeri, atlase, enciclopedii, cărţi, planşe educaţionale, jocuri educaţionale, benzi desenate, hărţi interactive, truse geometrice, kit-uri de experimente pentru elevi, microscoape, mulaje pentru biologie, instrumente muzicale).

Investiţia „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a unităților de învățământ preuniversitar și a unităților conexe din municipiul Dorohoi, județ Botoșani”, în valoare totală de 10.453.632,51 lei cu T.V.A., are ca scop creșterea calității actului educațional la standarde europene”, a mai adăugat administrația publică de la Dorohoi pe pagina de socilizare.

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Mii de firme lăudate că și-au plătit la timp datoriile: ANAF a publicat “lista albă” pentru al treilea trimestru al anului 2024

Publicat

Publicitate

Agenţie Naţională de Administrare Fiscala (ANAF) a publicat lista contribuabililor, persoane juridice, care au declarat şi au achitat la scadenţă obligaţiile fiscale de plată şi care nu au obligaţii restante în T3 2024, conform legislaţiei în vigoare, potrivit zf.ro, citat de mediafax.ro.

În “lista albă” sunt incluse firmele care au declarat şi au achitat la scadenţă obligaţiile fiscale de plată şi care nu au obligaţii restante în T3 2024.

Această obligaţie, survine ca urmare a publicării în 2022 a Ordinului ANAF 1.923/2022 – Procedură din 1 noiembrie 2022 de publicare a listei contribuabililor care nu înregistrează obligaţii restante, publicată în Monitorul Oficial nr. 1058 din 1 noiembrie 2022.

Publicitate

Obligaţiile fiscale pentru T3 2024 sunt aferente perioadei iulie – septembrie 2024.

Condiţiile ce trebuie îndeplinite cumulativ de către contribuabili la întocmirea listei:

a) sunt depuse, pe perioada de prescripţie a dreptului de a stabili obligaţii fiscale, toate declaraţiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, până la data întocmirii listei. Această condiţie se consideră îndeplinită şi în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declaraţii fiscale, obligaţiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

Publicitate

b) au achitate la scadenţă/termenul de plată prevăzut de lege, obligaţiile fiscale principale şi accesorii, în trimestrul pentru care se realizează publicarea listei;

c) nu înregistrează obligaţii bugetare restante la data întocmirii listei.

În categoria contribuabililor care sunt cuprinşi în listă fac parte şi contribuabilii care se încadrează în situaţiile prevăzute la art. 157 alin. (2) şi (3) din Codul de procedură fiscală, inlcusiv cei care beneficiază de înlesniri la plată acordate potrivit legii, care se află în derulare.

Publicitate

Având în vedere faptul că pentru o parte din obligaţiile declarative nu există un termen clar de depunere a declaraţiei (ex. declaraţia de accize se depune la autoritatea competentă în termen de 5 zile calendaristice de la data eliberării pentru consum, potrivit art. 346 alin. (3) din Codul fiscal – data cunoscută doar de către contribuabil), condiţia de declarare se verifică la data întocmirii listei, respectiv dacă până la această dată, sunt depuse toate declaraţiile, conform vectorului fiscal, indiferent de termenul legal de declarare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending