Connect with us
Publicitate

Actualitate

Ce este evaluarea standardizată a elevilor. Cum va funcționa și ce metode de supraveghere vor fi

Publicat

Publicitate

Testele standardizate sunt folosite pe scară largă în țările cu o tradiție solidă în educație. Aceasta va putea fi utilizată și în țara noastră pentru toate tipurile de evaluări interne – inițiale, de progres și sumative și externe – de tipul evaluărilor naționale sau prin eșantion, informează alba24.ro .

Ministerul Educației a pus în consultare publică proiectul prin care se introduce platforma online de evaluare a performanțelor școlare și competențelor elevilor.

Durata estimată de implementare tehnică a platformei este de 8 luni.

Publicitate

Prin platforma online, profesorii vor putea face testările elevilor la clasă, dar se vor putea desfășura și evaluările naționale, de la clasa a II-a, a IV-a, a VI-a, a VIII-a sau examenul de Bacalaureat.

 

Cum va funcționa platforma
Platforma va fi livrată cu un număr suficient de seturi de itemi, calibrați prin testarea pe eșantioane reprezentative de elevi. De exemplu, doar la disciplina Matematică ar trebui să existe peste 20.000 de itemi care acoperă în totalitate programa școlară.

Publicitate

Vor fi itemi formativi, creați de profesor, ce nu au un caracter cu aplicabilitate general și itemi pentru banca de itemi pentru evaluare – sunt utilizați în cadrul evaluărilorși examenelor naționale. Aceștia din urmă vor trece prin proces complex de creare, pilotare, validare formală la nivel de panel de experți, pretestare, analiză statistică și validare pentru includere în banca de itemi.

Itemii de la fiecare disciplină trebuie să acopere în totalitate competențele și conținuturile – care pot fi evaluate la nivel individual – prevăzute în programele școlare

Plaforma va permite:

Publicitate

configurări specifice pentru evaluările naționale formative la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
configurări specifice pentru evaluările de tip miză ridicată (High stakes) – evaluare națională, admitere, bacalaureat
configurări specifice pentru evaluările periodice ale nivelului de alfabetizare funcțională a beneficiarilor primari ai educației
configurarea altor tipuri de evaluări și testări

Modalitate de supraveghere

Platforma va permite supraveghere automatizată de bază pentru evaluări/examene. Va integra facilități de tip supraveghere (proctoring , online supervision) care blochează fereastra de browser și alte aplicații pe durata testării, permite supravegherea inclusiv pe cameră web, salvează capturi de ecran periodice din camera web, atenționează elevul și supraveghetorul dacă sunt acțiuni suspecte etc.

De asemenea, va putea genera, rapoarte, statistici, recomandări.

Fiecare cont de utilizator creat are un istoric cu rezultatele anterioare și cu evoluția acestora în timp

Tipuri de evaluări
Pentu evaluarea curentă, la clasă, a elevilor:

testele (instrumentele de evaluare) sunt create de profesori pentru propriii elevi și/sau pot fi „încărcate” din banca de item
evaluarea inițială – se inițiază de profesor la clasă sau de minister (la decizia ministerului)
crearea itemilor va fi realizată de profesorul de clasă pentru propriii elevi sau la nivel de catedră/disciplină de studiu/modul.
vor fi premise evaluarea formativă și evaluarea sumativă – în funcție de planificările didactice (pe modul/semestru/trimestru – după caz, pe an școlar, pe disciplină, pe ciclu, pe competențe, pe domenii de studiu)
Prin platforma online se vor putea realiza și:

Evaluări naționale
Evaluare finală clasa a II-a
Evaluare finală clasa a IV-a
Evaluare finală clasa a VI-a
Evaluări periodice ale nivelului de alfabetizare funcțională a beneficiarilor primari ai educației
Evaluarea națională – clasa a VIII-a
Concurs admitere liceu
Examen național de bacalaureat.
Platforma va putea fi utilizată de profesor, care are și rol de creator itemi și de instrumente de evaluare, de către elev – candidat și supervizor (director, inspector, profesor metodist etc.).

Cum se va face monitorizarea parcursului elevului
Platforma va permite

posibilitatea de urmărire longitudinală și transversală a performanțelor elevilor
transmiterea de date statistice la nivel de unitate de învățământ, județ, tip de probă etc.
indicarea poziției pe care un elev testat o ocupă la nivel național, comparativ cu toți elevii din același an de studiu din țară (prin scorul centilă)
monitorizarea evoluției elevului, ca parte din evaluarea școlii și a profesorilor
posibilitatea de a genera un schelet al unui plan individualizat de învățare raportat la examenele naționale, pe care să-l poată completa sau detalia cadrul didactic autorizat în acest sens
posibilitatea de a genera o listă de recomandări, cum ar fi: alte evaluări (pentru elevii care nu au îndeplinit nici standardul de referință minim (benchmark) sau cei care au depășit aceste standarde și pot fi încadrați la categoria avansați; fișe de lucru
recomandări de activități didactice pentru diverse discipline: recomandări pentru consilier (la non răspuns, acolo unde apar regrese și alte aspecte care ar trebui avute în vedere și din perspectiva încrederii, motivației etc.).

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Două case din Iacobeni și Oneaga au fost în pericol, noaptea trecută. Pompierii au intervenit la timp

Publicat

Publicitate

Curățați coşul de fum: pericol de incendiu ⚠️

 

Două case din localitățile Iacobeni și Oneaga au fost în pericol, noaptea trecută, după ce funinginea din coșul de fum s-a aprins.

Publicitate

 

Pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani și Stației Săveni au intervenit prompt și au stins flăcările înainte ca acestea să se extindă la acoperișurile caselor.

 

Publicitate

Cauza probabilă a fost stabilită ca fiind coș de fum necurățat de funingine.

 

Vă reamintim faptul că în sezonul rece multe dintre incendii se produc din cauza coșurilor de fum defecte, necurățate de funingine sau neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.

Publicitate

 

Verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.).

 

Curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.

 

Tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn).

 

Îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului.

 

Păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

 

De asemenea, pentru prevenirea intoxicaţiilor cu fum se recomandă montarea detectoarelor de incendiu în locuințe, în vederea semnalizării din timp a utilizatorilor referitor la eventualele acumulări de fum și gaze toxice.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Todireni! Un copil de 15 ani și un tânăr de 26 de ani au văzut moartea cu ochii

Publicat

Publicitate

Doi tineri de 15, respectiv 26 de ani, au avut nevoie de îngrijiri medicale după ce mașina în care se aflau a fost implicată într-un accident rutier. Evenimentul s-a produs pe raza localității Todireni, în urmă cu puțin timp.

 

La fața locului au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Gărzii de Intervenție Trușești, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, dar și două ambulanțe aparținând SAJ.

Publicitate

 

Victimele erau ieșite din mașină, au fost preluate și transportate la spital pentru îngrijiri medicale de specialitate.

 

Publicitate

Pompierii au acționat pentru înlăturarea pericolului de incendiu, fiind deconectate bornele bat

eriei.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2024: Sfântul Cuvios Antonie de la Iezeru-Vâlcea

Publicat

Publicitate

Cuviosul Antonie de la schitul Iezeru-Vâlcea era originar din unul din satele Olteniei. Venit pe lume într-o familie de creştini cu frica lui Dumnezeu el a mers la multele mănăstiri şi schituri din zonă. Cu această ocazie a văzut vieţuirea aleasă a călugărilor din aceste aşezări monahale şi a început să dorească să devină asemenea lor.

Pătruns de dorul după îngerescul chip al călugăriei şi la îndemnul egumenului de la schitul Iezeru-Vâlcea, a intrat ca frate în acest aşezământ. A fost călugărit primind numele de Antonie. Fiind atras de viaţa din liniştea pădurii, asemenea altor numeroşi sihastrii, cu „încredinţare de sus” şi cu binecuvântarea egumenului, în anul 1690 s-a retras la câţiva kilometri de schit, în muntele Iezeru.

Cobora numai la duminici şi sărbători la schit, pentru a asculta Sfânta Liturghie şi a se împărtăşi. Pentru toate aceste osteneli, cuviosul a primit de la Dumnezeu darul vederii înainte şi al vindecării suferinţelor omeneşti. De aceea, mulţi credincioşi, atât din Oltenia, cât şi de peste munţi (Transilvania) veneau la chilia sa pentru a-i asculta învăţăturile şi a primi binecuvântare. Prin anul 1700, schitul Iezeru, care era ctitoria domnitorului Mircea Ciobanul şi al soţiei sale doamna Chiajna, se afla în paragină.

Publicitate

La îndemnul şi cu ajutorul său, episcopul Ilarion a refăcut biserica de piatră şi chiliile, între anii 1700-1705. Cunoscându-i vieţuirea sfântă s-au strâns în jurul său mai mulţi ucenici, cărora cuviosul, de câte ori cobora din munte la schit, le dădea sfaturi folositoare pentru suflet. Dintre aceştia cel mai apropiat era Nicolae din Teiuş, care a devenit apoi preot şi duhovnic în schit. Dupa 28 de ani de viaţă aspră, în nevoinţă şi sihăstrie, avându-l alături în ultimele clipe pe acest ucenic iubit (care-l îngrijise de altfel, mai multe zile către sfârşitul vieţii), cuviosul Antonie s-a mutat la Domnul, în jurul anului 1714.

A fost înmormântat în uşa paraclisului săpat de el, cu mare evlavie de toată obştea schitului Iezeru şi plâns de numeroşii credincioşi veniţi de pretutindeni. Chiar şi după moarte credincioşii n-au încetat să vină la chilia sa pe care o numeau „Peştera Sfântului Antonie” şi să-l cinstească, ca pe un sfânt ridicat de Dumnezeu din neamul lor. Despre viaţa şi nevoinţele sale a scris, la câţiva ani după moartea lui, ucenicul său „duhovnicul Nicolae Ierei din Teiuş”.

Pentru toate acestea, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în şedinţa sinodală din 20 iunie 1992, a hotărât trecerea sa în rândul sfinţilor. De atunci, el este pomenit în fiecare an, cu mare cinste, la 23 noiembrie.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Elevii de la Liceul ,,Demostene Botez” din Trușești au sărbătorit Săptămâna Educației Globale

Publicat

Publicitate

În cadrul Săptămânii Educației Globale, elevii de la Liceul „Demostene Botez” Trușești au desfășurat activitatea „It’s our world. Let’s heal it TOGETHER!”, fiind coordonați de către doamnele profesoare Rebeca Coșorianu, Ana-Maria Bodai, Ionescu Ana-Claudia și Gania Cătălina.

Dezbaterea a permis abordarea interdisciplinară care a unit religia cu limbile străine, istoria si geografia. Invitat la activitate a fost preotul Andrei-Ionuț Bodai care a reușit să le explice liceenilor că incluziunea reprezintă acceptarea, valorizarea și integrarea tuturor oamenilor, indiferent de diferențele dintre ei. În contextul unei planete incluzive, aceasta implică respectul pentru diversitatea culturală, religioasă, lingvistică, socială și de gândire. Diversitatea nu este despre cum ne deosebim, ci despre cum învățăm să trăim împreună.

În cadrul activității a fost explorat modul în care libertatea lingvistică, religioasă, geografică, respectul reciproc și colaborarea ne conectează și ne conduc către o lume mai incluzivă. Toleranța religioasă înseamnă să acceptăm dreptul fiecărei persoane de a-și alege credința, fără prejudecăți sau discriminare. Istoria ne învață că doar prin respect reciproc și cooperare putem depăși momentele de conflict. O planetă incluzivă este una în care toți oamenii își găsesc locul, contribuind la echilibrul social, ecologic și spiritual. Filosofia existenței ne îndeamnă să reflectăm asupra rolului nostru nu doar ca indivizi, ci și ca parte a unui întreg mai mare. Fără comunicare, nu putem crea empatie. De la Declarația Universală a Drepturilor Omului (1948) la diverse tratate internaționale, umanitatea a luptat pentru o lume bazată pe egalitate, libertate și demnitate. Conexiunea autentică între oameni aduce progres social și personal. Întâlnirea cu Dumnezeu este o experiență profund personală, dar, în același timp, un punct comun care ne conectează pe toți. Autocunoașterea ne face să apreciem mai mult diversitatea din jurul nostru.

Publicitate

Sfatul primit de elevi a fost că trebuie să fim conectați nu doar prin tehnologie, ci prin empatie, respect și dragoste. O planetă incluzivă este posibilă dacă ne asumăm responsabilitatea de a crea legături autentice, pentru că „acolo unde iubirea există, nu există bariere!”.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending