Connect with us

Eveniment

Ce drepturi vor avea persoanele care călătoresc cu avionul, autobuzul, trenul sau vaporul. Noi reguli în Uniunea Europeană

Publicat

Publicitate

Drepturile pasagerilor care călătoresc în UE vor fi consolidate printr-o serie de propuneri adoptate de Comisia Europeană.

Actualizările propuse ale legislației existente privind mobilitatea vor consolida mecanismele de punere în aplicare.

De asemenea, vor îmbunătăți normele privind rambursarea pentru pasagerii care călătoresc cu avionul.

Noi drepturi pentru călătorii în UE

Regulamentul revizuit privind drepturile pasagerilor și Directiva din 2015 privind pachetele de servicii de călătorie vizează:

  • persoanele cu handicap care călătoresc pe calea aerului: în cazul în care compania aeriană le obligă să călătorească însoțiți, persoana care le însoțește ar călători gratuit
  • biletele de avion achiziționate prin intermediari (cum ar fi agențiile de turism): pasagerii vor avea mai multă claritate care le vor rambursa: operatorul de transport sau intermediarul
  • călătorii multimodale: pasagerii care utilizează diferite tipuri de transport vor avea dreptul la o mai bună informare și protecție
  • plăți în avans pentru pachetele de călătorie în momentul rezervării sau „plăți în avans”: limitare la maximum 25 % din prețul pachetului până la 28 de zile înainte de plecare
  • rambursare prin vouchere: rambursare automată dacă nu este utilizată înainte de sfârșitul perioadei lor de valabilitate și protecție împotriva insolvenței companiei de turism
  • dreptul de a fi rambursat în termen de 14 zile este reafirmat

Spațiu european comun al datelor privind mobilitatea

Comisia propune, de asemenea, crearea unui „spațiu european comun al datelor privind mobilitatea”.

Acesta va facilita accesul și partajarea datelor privind transportul atât pentru întreprinderi, cât și pentru pasageri.

Publicitate

Noile norme propuse vor încuraja statele membre să monitorizeze în mod proactiv problemele legate de călătorii și nu doar să răspundă atunci când există plângeri.

Dacă va fi adoptată, Comisia ar putea solicita țărilor UE să investigheze și să ia măsuri acolo unde este necesar.

Călătoria multimodală

Propunerea privind drepturile pasagerilor în contextul călătoriilor multimodale stabilește, pentru prima dată, noi norme de protecție a pasagerilor care utilizează diferite tipuri de transport, cum ar fi:

  • autobuzele, trenurile și avioanele, toate în cadrul unei singure călătorii.

Pasagerii se vor bucura de drepturi de informare mai bune înainte și în timpul acestor călătorii, inclusiv în ceea ce privește duratele minime de legătură între diferitele servicii de transport.

În plus, în cazul în care au cumpărat călătoria multimodală în cadrul unui contract de transport, aceștia vor avea dreptul la asistență din partea transportatorului în cazul pierderii legăturilor.

  • informații în timp real cu privire la diferite moduri de transport
  • accesul la actualizări în timp real în timpul călătoriei, de exemplu cu privire la întârzieri și anulări
  • vor fi disponibile noi tipuri de informații, cum ar fi dacă bicicletele pot fi transportate în tren

Rambursări

Călătorii vor avea în continuare dreptul la rambursare în termen de 14 de zile.

Organizatorii de pachete, dintre care majoritatea sunt întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri), vor avea dreptul la o rambursare din partea prestatorilor de servicii în termen de 7 de zile.

overlay-clever

Faptul că aceștia primesc rambursarea în termen de o săptămână le permite, la rândul lor, să își ramburseze clienții în termen de două săptămâni în total.

Plăți în avans

Aconturile efectuate de călători pentru pachete nu pot depăși 25 % din prețul pachetului.

Excepție este cazul în care organizatorii se confruntă cu costuri care justifică un acont mai mare, de exemplu, deoarece aceștia trebuie să plătească în avans companiei aeriene prețul integral al biletului.Organizatorii nu pot solicita plata totală mai devreme de 28 de zile înainte de începerea derulării pachetului.

Vouchere

Călătorii cărora li se oferă un voucher vor primi informații clare cu privire la faptul că pot solicita rambursarea și vor fi informați cu privire la caracteristicile voucherului înainte de a-l accepta.

Aceste vouchere vor fi rambursate automat dacă nu sunt utilizate înainte de sfârșitul perioadei lor de valabilitate. În plus, titlurile valorice și drepturile de rambursare vor fi acoperite de protecția în caz de insolvență.

Informații mai clare

Turiștii vor primi informații clare cu privire la măsura în care o combinație de servicii de călătorie:

  • constituie un pachet
  • cine este răspunzător în caz de probleme
  • ce drepturi au în calitate de călători care achiziționează pachete de servicii.

13 miliarde de pasageri

Aproximativ 13 miliarde de pasageri care călătoresc cu avionul, cu trenul, cu autocarul, cu autobuzul sau cu feribotul în fiecare an în UE beneficiază de drepturile pasagerilor din UE.

Mulți alții utilizează transportul local, constată Comisia.

Se preconizează că această cifră va ajunge la 15 miliarde până în 2030 și la aproape 20 miliarde până în 2050.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Discuții cu Wizz Air la Budapesta pentru mai multe curse aeriene la Suceava

Publicat

Publicitate

Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, a avut, vineri, o întâlnire la Budapesta cu reprezentanții Wizz Air cu care a discutat despre posibilitatea de dezvoltare a mai multor curse aeriene de pe Aeroportul Stefan cel Mare Suceava, informează newsbucovina.ro.

„Împreună cu directorul aeroportului, Ioan Măriuța, și președintele Consiliului de Administrație, Cristian Alexe, le-am prezentat strategia noastră de dezvoltare, care include construirea unui nou terminal, eficientizarea terminalelor existente, extinderea parcării și, mai ales, modernizarea sistemului ILS pentru aterizări sigure în condiții de vizibilitate redusă (ceață)”, a spus Șoldan.

El a adăugat că a vorbit totodată despre proiectele conexe pentru transformarea zonei aeroportului într-un hub economic important, prin deschiderea Zonei Libere Suceava, dar și despre dezvoltarea și modernizarea infrastructurii rutiere, prin construcția autostrăzii A7, tronsonul de la Pașcani la Siret, a drumului expres Suceava-Botoșani și a unui nou drum de acces către aeroport.

Potrivit președintelui CJ Suceava, toate aceste proiecte vor asigura un flux și mai mare de călători și vor transforma Aeroportul „Ștefan cel Mare” Suceava într-unul competitiv.

„Nu fac promisiuni înainte de vreme, dar partenerii noștri au apreciat deschiderea și direcția clară de dezvoltare a aeroportului. Am plecat cu toții optimiști că în lunile următoare vom veni cu vești bune”, a concluzionat Șoldan.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Botoșănean amendat aspru de comisarii de la Garda de Mediu pentru că a vrut să-și facă un iaz fără a cere aprobare

Publicat

Publicitate
În timpul unor verificării în vederea soluționării unei sesizării, comisarii din cadrul Garda de Mediu Botoșani s-au autosesizat pentru un amplasament pe care s-au demarat lucruri de decopertări sol și excavații în vederea amenajări unui iaz pe un afluent al râului Dresleuca.
Întrucât persoana fizica nu a solicitat și nu a obținut nici un act de reglementare din punct de vedere al protecţiei mediului a fost sancționată cu amendă de 5000 lei.
Totodată s-au impus măsuri cu termen pentru intrarea în legalitate.
Conform legislației de mediu nerespectarea obligaţiei persoanelor fizice şi juridice de solicitare şi obţinere a actelor de reglementare conform prevederilor legale, precum şi a acordului de import/export şi a autorizaţiilor privind organismele modificate genetic, conform prevederilor legale, în termenele stabilite de autoritate constituie contravenţii şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei, pentru persoane fizice, şi de la 30.000 lei la 60.000 lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Elevii vor putea să-și schimbe opțiunile de discipline din curriculum, pe parcursul anilor de liceu. Precizări de la minister

Publicat

Publicitate

Elevii vor avea opțiunea să-și modifice disciplinele alese prin curriculum, pe parcursul anilor de liceu. Precizările au fost făcute, în contextul dezbaterilor pe planurile-cadru, de către un reprezentant al Ministerului Educației, scrie alba24.ro.

Este vorba despre Curriculumul la decizia elevului din oferta școlii (CDEOȘ). După ce și-au exprimat inițial anumite preferințe în clasa a VIII-a, în momentul completării fișei de admitere, în anii de liceu pot alege alte discipline.

„Abordarea pentru CDEOȘ va fi decizia unității de învățământ, deci nu decizia elevului, școlile își vor personaliza oferta, iar elevii, puși în fața admiterii din clasa a IX-a, vor ști spre ce unitate de învățământ să se ducă, astfel încât să obțină învățarea în zona de interes pe care și-o exprimă.

Cu observația că opțiunea pe care o face un elev la clasa a VIII-a se poate schimba în timp”, a explicat șeful serviciului Curriculum din Ministerul Educației, Gabriel Vrînceanu, citat de edupedu.ro.

Curriculumul la decizia elevului

În legislația actuală, curriculumul la decizia elevului din oferta școlii este format din disciplinele/domeniile de studiu și este propus pentru toți elevii din învățământul primar, gimnazial și liceal, filiera teoretică și filiera vocațională.

Publicitate

CȘOS este elaborat la nivel național, regional, local sau la nivelul unității de învățământ.

Elevul are posibilitatea de a alege disciplinele/domeniile de studiu, din oferta școlii, în funcție de propriile nevoi și interese de cunoaștere.

Citeste mai mult

Eveniment

Victor Ponta s-a suspendat din PSD și critică partidul: „Nu voi susține candidatura lui Crin Antonescu”

Publicat

Publicitate

Victor Ponta s-a suspendat vineri din PSD, afirmând că nu poate susține candidatura lui Crin Antonescu la alegerile prezidențiale din acest an, informează alba24.ro.

Această cerere de suspendare vine în contextul speculațiilor potrivit cărora fostul premier ar putea intra în cursa pentru alegerile prezidențiale din acest an.

”Conducerea PSD a decis, pentru prima dată în istoria sa ca partid, să nu aibă un candidat propriu pentru Alegerile Prezidențiale din 2025 – în acest fel electoratul de stânga este abandonat și nereprezentat;

Conducerile UDMR și PNL, ulterior și PSD, au stabilit un candidat așa-zis „de dreapta”, dar care reprezintă Sistemul și trecutul pe care românii l-au respins la vot în noiembrie 2024; electoratul suveranist și cel care își dorește o schimbare a Sistemului care a dus România în prăpastie în ultimii 10 ani este abandonat” a transmis Victor Ponta în solicitarea de suspendare.

”NU voi susține candidatura Dlui Crin Antonescu pentru funcția de Președinte al României!

Sunt convins că această candidatură este împotriva intereselor României și împotriva așteptărilor legitime ale votanților a mai precizat acesta.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending