Connect with us

Actualitate

Cazul Alexandra: Ce spune Prof. dr. Mircea Onofriescu, medic primar Obstetrică-Ginecologie Iași

Publicat

Publicitate

Prof. dr. Mircea Onofriescu, medic primar Obstetrică-Ginecologie, nu exclude ipoteza ca tânăra însărcinată, care a murit în cursul săptămânii trecute la Spitalul Judeţean din Botoşani, să fi suferit un tromboembolism pulmonar, el apreciind ca fiind de neconceput lipsa de comunicare în cursul nopţii cu personalul medical.

Profesorul ieşean, care a fost şi manager al celei mai mari maternităţi din Moldova, Spitalul de Obstetrică – Ginecologie „Cuza Vodă” din Iaşi, a vorbit pentru AGERPRES despre cazul care a stârnit revoltă în rândul populaţiei, provocând o serie de acţiuni de protest.

El a menţionat că aprecierea unui caz medical, mai ales unul soldat cu decesul pacientei, este foarte greu de făcut de la distanţă.

„Trebuie să ai toate informaţiile despre cazul respectiv. Colegii mei de la Botoşani mi-au comunicat că pe tot parcursul internării pacienta nu a avut o sângerare genitală importantă, care să impună evacuarea sarcinii. Pe de altă parte, toţi parametrii biologici ai acestei paciente au fost în limite normale. Ne referim la homoleucogramă, VSH, proteină C reactivă. Eu nu am avut posibilitatea să verific corectitudinea informaţiilor furnizate de colegii din Botoşani, dar în condiţiile de urgenţă majoră la o pacientă tânără, care nu avea sângerare genitală în cantitate importantă, este posibil să fi intervenit o altă afecţiune. Cel mai probabil a apărut un tromboembolism pulmonar. Tromboembolismul pulmonar este o urgenţă majoră care trebuie tratată în serviciul de terapie intensivă şi în colectiv multidisciplinar: medic cardiolog, ATI-st, obstetrician, medic internist şi aşa mai departe. Rezultatul anatomo-patologic o să arate cauza acestui caz cu evoluţie nefastă”, a declarat prof. dr. Mircea Onofriescu.

Conform acestuia, electrocardiograma făcută în terapia intensivă ar trebui să arate dacă pacienta a avut şi probleme cardiorespiratorii.

„O electrocardiogramă îţi arată care este disfuncţia cardiacă şi pulmonară. Sunt convins că nu au avut timp să facă o radioscopie pulmonară, care ar fi fost utilă. Mai sunt nişte analize de sânge care ar mai fi trebuit făcute. Pacienta nu a avut o hemoragie importantă care să impună evacuarea sarcinii. Acolo a mai fost altceva. Ea nu a fost dusă la reanimare pentru că nu pierdea sânge în cantitate importantă, nu avea o simptomatologie, iar analizele erau normale. Aşa că a fost pusă să stea într-un pat de pe secţie, ca să se odihnească. Dar chiar dacă te odihneşti într-un pat poate oricând să apară o complicaţie”, a explicat medicul.

Publicitate

Profesorul Onofriescu a admis că în acest caz au existat şi o serie de erori.

„Asistenta de sector trebuia să anunţe medicul de gardă, iar acesta trebuia să dirijeze urgent pacienta spre terapia intensivă, unde specialiştii de acolo ar fi trebuit să afle dacă e vorba de viroză respiratorie, stare septică, edem pulmonar, tromboembolism pulmonar etc. Posibilitatea unei septicemii cu şoc septic este puţin probabilă în condiţiile în care analizele efectuate la internare au fost normale”, a arătat Onofriescu.

Acesta a menţionat că astfel de situaţii, în care o pacientă internată la maternitate prezintă disfuncţie cardiorespiratorie acută, sunt rar întâlnite, iar pentru a fi rezolvate cu succes este nevoie de o echipă interdisciplinară implicată şi foarte bine pregătită profesional.

„Cu toţii trebuie să învăţăm din cazurile acestea care au un prognostic, din nefericire, nefavorabil. Eu am văzut cazuri de tromboembolism pulmonar care au fost rezolvate cu succes, dar trebuie să ai o echipă de specialişti în anestezie-terapie intensivă şi cardiologi foarte pricepuţi. Ştiu cazuri din mai multe spitale din Moldova în care au fost astfel de situaţii, în special după naştere, şi care au avut evoluţie nefavorabilă. Asta spune şi literatura de specialitate. Asta e realitatea. Poţi să faci tromboembolism pulmonar şi la New York, şi la Paris, şi la Tokio. Poţi să faci tromboembolism pulmonar după o intervenţie ginecologică sau după o naştere, dar în funcţie de caz trebuie făcută administrarea de anticoagulante. E clar că acolo a fost şi altceva, nu numai existenţa unei sarcini oprite din evoluţie. Tromboembolismul pulmonar e o urgenţă rară, dar care poate să existe”, a mai spus dr. Mircea Onofriescu.

El a precizat că şi medicii de la Maternitatea ”Cuza Vodă” s-au confruntat cu astfel de cazuri de tromboembolism pulmonar, dar care au apărut după ce pacientele au născut, ultimul caz fiind înregistrat în urmă cu jumătate de an.

„După naştere riscul de tromboembolie este mult mai mare. Ne-am dat seama că lucrurile nu merg cum trebuie, am chemat cardiolog, ne-am dat seama ce problemă este, pacientei i s-a făcut ecografie de cord, în terapie intensivă, şi electrocardiogramă. În jumătate de oră a fost transferată la Cardiologie, la Institutul de Boli Cardiovasculare. Toate lucrurile au mers bine, deşi a fost o urgenţă majoră. S-au folosit nişte medicamente de ultimă generaţie, pentru refacerea funcţiei cardiace. Pulmonul fiind blocat de cheaguri, inima nu mai poate, nu mai rezistă, aşa că trebuie refăcute funcţiile”, a explicat medicul.

Acesta a ţinut să precizeze că „lipsa de comunicare în cursul nopţii cu cadrele medicale, timp de 7 ore, este de neconceput”.

***
Alexandra Ivanov, o tânără de 25 de ani, a murit, vineri dimineaţă, la aproape nouă ore după ce a fost internată în Maternitatea din Botoşani. Ea era însărcinată în luna a treia şi a ajuns, joi seară, în jurul orei 23,30, la spital cu ambulanţa după ce a acuzat dureri şi hemoragie.

După ce a fost supusă unui set de analize şi a fost perfuzată, cadrele medicale au ignorat-o toată noaptea. Vineri dimineaţă, starea ei de sănătate s-a înrăutăţi considerabil, decedând în Secţia de anestezie – terapie intensivă.

Tânăra de 25 de ani nu a beneficiat, timp de aproape şapte ore, de îngrijiri medicale, se arată într-un raport preliminar întocmit de Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Botoşani.

Potrivit sursei citate, pacienta Alexandra Ivanov a fost internată la ora 23,30 cu „sângerare pe căi genitale externe, dureri hipogastrice şi lombare”. Diagnosticul stabilit la internare a fost de „sarcină oprită în evoluţie, metroragie minoră, observaţie anemie secundară”.

Inspectorii sanitari au stabilit că „de la ora 00,45, când i s-a administrat ser fiziologic şi un medicament, până la 07,35 nu a mai fost efectuată nicio manevră de îngrijire” pentru tânăra respectivă. AGERPRES

foto topiasi.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Începând din iulie, vor fi acordate vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la energie electrică. Cine este eligibil. Condițiile de acordare

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat vineri, prin ordonanță de urgență, acordarea unor vouchere electronice pentru plata energiei electrice, în valoare de 50 de lei pe lună. Măsura se adresează consumatorilor vulnerabili și va fi aplicată în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026, ca formă de sprijin social, scrie alba24.ro.

Voucherele se acordă pentru persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei și pentru familiile cu un venit net lunar/membru de familie de maximum 1.784 lei.

Tichetele se folosesc doar pentru plata facturilor la energia electrică.

Vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la curent

Voucherele se acordă la cererea beneficiarului, iar solicitarea se depune online, printr-o aplicație – EPIDS – care va fi dezvoltată și administrată tehnic de către STS, în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență. De asemenea, solicitarea se poate face și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal sau al primăriilor unde beneficiarul ajutorului declară locul de consum. Practic, cel care solicită ajutorul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, îl depune la oficiul poștal, sau, după caz, la primărie, iar aceste instituții au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Cei care beneficiază de venitul minim de incluziune nu trebuie să completeze  respectiva solicitare, informațiile necesare înregistrării în aplicație vor fi centralizate de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), iar informațiile privind furnizorul de energie electrică vor fi furnizate de către primăria care acordă respectivul venit minim de incluziune.

Publicitate

Sprijinul acordat este asimilat prestațiilor sociale, nu se consideră venit și nu se ia în calcul la stabilirea altor drepturi și obligații, inclusiv obligații de întreținere.

ANPIS va utiliza serviciul de call-center existent, unde solicitanții pot depune petiții și solicitări de clarificare pe toată durata de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență și de unde pot obține informații privind procesul de înregistrare a solicitărilor de sprijin.

Criterii de încadrare în categoria consumatorului afectat de sărăcie energetică

Potrivit proiectului, beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie, următoarele categorii de persoane și familii:

  • a) persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
  • b) familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei;

Nu beneficiază de acordarea sprijinului material:

  • a) persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
  • b) persoanele care nu au un act de identitate valabil;
  • c) persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.

Veniturile luate în calcul sunt următoarele:

  • venituri din pensii acordate în sistemul public de pensii;
  • venituri din pensii acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
  • venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii și casele de pensii sectoriale;
  • venituri din indemnizația socială pentru pensionari;
  • venituri din activități independente;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
  • venituri din salarii și asimilate salariilor;
  • venituri din cedarea folosinței bunurilor;
  • venituri din investiții;
  • venituri din premii și jocuri de noroc;
  • venituri din alte surse.

Acordarea sprijinului în valoare de 50 de lei lunar pentru plata facturilor la energie

Sprijinul este în valoare de 50 lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru major al familiei. Solicitarea se depune online, în aplicația EPIDS.

Aplicația urmează să fie dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către STS, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, conform cerințelor operaționale propuse de ANPIS și aprobate de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS).

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar membrii familiei declarați de solicitant nu se regăsesc la alt loc de consum.

Solicitarea va putea fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal, ori a autorităților administrației publice locale unde acesta declară locul de consum în solicitare, care au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/documentelor de solicitare a sprijinului în aplicația EPIDS.

Prin excepție, pentru beneficiarii categoriilor de ajutoare financiare care compun venitul minim de incluziune, nu este necesară completarea unei solicitări în acest scop. Informațiile necesare înregistrării în aplicația EPIDS se centralizează de către ANPIS.

În cazul solicitărilor depuse, solicitantul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal, sau, după caz, la primăriile unde acesta declară locul de consum. Oficiile poștale și autoritățile administrației publice locale au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Sprijinul se utilizează pentru plata facturilor de energie electrică aferente locului de consum declarat eligibil.

Plata se efectuează prin serviciul de mandat poștal, exclusiv pentru facturile care conțin POD-ul validat prin intermediul aplicației EPIDS.

Vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la curent

Destinatarul primește tichetul electronic de energie, în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului, în aplicația EPIDS. Tichetul electronic poate fi printat de către beneficiar sau de către entitatea care a completat solicitarea pentru solicitantul în cauză.

În situația în care solicitantul a optat pentru emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta se transmite în termen de maximum 15 zile de la validarea solicitării în aplicația EPIDS.

Pentru fiecare loc de consum se emite un singur tichet electronic de energie care are rol de informare asupra existenței dreptului la sprijin și a valorii disponibile în contul de mandat poștal aferent locului de consum.

Tichetul electronic de energie are înscrise următoarele mențiuni:

  • numele, emitentului, respectiv datele sale de identificare;
  • perioada de valabilitate a sprijinului;
  • numele și prenumele destinatarului și adresa locului de consum;
  • cod de bare/ cod QR;
  • informații privind numărul de telefon ce poate fi apelat în scopul obținerii de informații privind utilizarea tichetelor electronice de energie, precum și pentru transmiterea de sesizări.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Filtru al Poliției Rutiere pentru siguranța în trafic. Amenzi pe capete

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier, împreună cu cei ai subunităților de profil au desfășurat, vineri, o acțiune pentru combaterea nerespectării dispozițiilor în vigoare privind regimul legal de viteză pe raza întregului județ.

În  urma neregulilor constatate, au fost aplicate peste 60 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 32.000 de lei. Totodată au fost reținute, în vederea suspendării dreptului de a conduce 6 permise de conducere.

 

Recomandăm conducătorilor auto să respecte regimul legal de viteză aplicabil pe tronsonul de drum pe care circulă, să adapteze în permanență viteza la condițiile meteorologice, să circule cu prudență și să respecte semnalele polițiștilor rutieri.

Pietonilor le recomandăm să respecte regulile de circulație aplicabile lor : aceștia trebuie să traverseze strada pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatoarelor ”Trecere pentru pietoni”, iar acolo unde sunt instalate semafoare, numai la culoarea verde a acestora, să evite să pună conducătorii de autovehicule în situația de a frâna brusc pentru a le acorda prioritate și să constituie prin comportamentul lor un exemplu pozitiv pentru cei mici.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Haiduc de Darabani. Un bărbat de 34 de ani s-a ales cu dosar penal

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din Darabani au oprit pentru control, pe strada Aerodromului, din orașul Darabani, un autovehicul condus de un bărbat de 34 de ani, din același oraș.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul nu posedă permis de conducere pentru nici o categorie de autovehicule, iar polița R.C.A. a autovehiculului este expirată.

Bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 4.025 de lei, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere.

Citeste mai mult

Eveniment

Un scuterist din Vlăsinești s-a dat în spectacol în fața polițiștilor. Isprava unui bărbat de 33 de ani

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din Vlăsinești au oprit pentru control, pe raza comunei Vlăsinești, județul Botoșani, un moped, condus de un bărbat, de 33 de ani, din aceeași comună.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul nu posedă permis de conducere pentru nici o categorie de autovehicule, iar mopedul nu este înmatriculat.

Întrucât acesta emana halenă alcoolică a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 1,08 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a refuzat prelevarea de mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducerea unui vehicul fără permis de conducere, punerea în circulație a unui vehicul neînmatriculat și refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending