Connect with us

Eveniment

Cazierul judiciar va putea fi eliberat online. Mai întâi pentru persoanele care folosesc ghişeul.ro

Publicat

Publicitate

Ministrul Digitalizării, Sebastian Burduja, susține că autoritățile discută despre un program pe etape în urma căruia cazierul judiciar va putea fi scos și online, în viitorul apropiat.

”O evidenţă a serviciilor publice pe care le avem: cel mai căutat este cazierul judiciar. Ni se cere de foarte multe ori. Undeva la 4 milioane de caziere judiciare sunt eliberate în fiecare an în România.

Ştiţi procedura: trebuie să mergi în persoană, la o secţie de poliţie. Acolo un funcţionar introduce în sistem CNP-ul şi eliberează documentul. Am putea să facem asta de acasă.

Am discutat cu Ministerul Justiţiei. Am gândit un program pe etape. Mai întâi pentru persoanele care folosesc ghişeul.ro, să putem avea o funcţionalitate să ne scoatem cazierul judiciar din ghiseul.ro”, a spus ministrul, potrivit antena3.ro.

În ceea ce privește termenul la care cazierul judicar va putea fi eliberat online, ministrul spune că acest lucru va fi posibil în maximum un an.

Proiect: cazierul judiciar, solicitat online, de către românii din străinătate

Publicitate

Un proiect de lege înregistrat la Senat prevede ca, de anul viitor, cererile de obținere a certificatului de cazier judiciar să poată fi depuse de românii de peste hotare și prin mijloace electronice, direct la secțiile de poliție din țară, nu doar la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, ca în prezent.

Data propusă pentru introducerea cererii electronice este 1 august 2023

“Persoanele fizice care se află în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin transmiterea cererii electronice către orice unitate sau subunitate de poliţie de pe teritoriul României sau prin depunerea cererii la misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României”, se arată în proiect, potrivit avocatnet.ro.

Eliberarea cazierului judiciar pentru persoane fizice – în prezent

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar din România, persoana fizică poate depune personal cererea-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliție în care există ghișeu de cazier judiciar însoţită de actul de identitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie şi certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă, aflate în termen de valabilitate).

Persoanele domiciliate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

La cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor necesare în bazele de date, adeverinţe în care consemnează rezultatele verificărilor. Aceste adeverințe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar și se utilizează exclusiv în străinătate.

Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor legale în vigoare, după cum urmează:

  • în ţară, de către avocatul persoanei fizice în baza împuternicirii avocațiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995 pentru organizarea și funcționarea profesiei de avocat, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotărârea Consiliului Uniunii Naționale a Barourilor din Romănia nr. 64/2011, cu modificările și completările ulterioare, sau, după caz, de alt împuternicit, pe baza unei procuri autentificate de către notarul public;
  • în străinătate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de către un notar, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine. Pentru statele care au aderat la Convenţia de la Haga din 5 octombrie 1961 este suficient să fie aplicată apostila.

Conţinutul procurii, respectiv al împuternicirii avocațiale trebuie formulat în termeni clari, din care să rezulte persoana sau, după caz, avocatul care a fost mandatat, scopul şi durata mandatului.

În situaţia în care cererea se depune prin împuternicit, aceasta va fi însoţită de copia actului de identitate a solicitantului, copia actului de identitate a împuternicitului şi de procura autentificată în condiţiile legi.

Procurile întocmite în Republica Moldova sau de ambasadele Republicii Moldova, în limba română, sunt acceptate ca valabile fără vreo altă supralegalizare.

Când certificatul de cazier judiciar este necesar pentru depunere la dosarul de graţiere individuală, acesta poate fi solicitat de persoana condamnată, copiii, apărătorul ori reprezentantul legal al acesteia, soţul persoanei condamnate, ascendenţii, fraţii ori surorile celui condamnat sau ai soţului acestuia.

Când certificatul de cazier judiciar este necesar pentru Registrul Operatorilor Intracomunitari în document se înscriu pe lângă sancţiunile penale din hotărârile judecătoreşti rămase definitive și şi date notate în mod provizoriu privind persoanele fizice sau juridice faţă de care s-a dispus punerea în mişcare a acţiunii penale.

Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc, sau în cel mult 3 zile de la data solicitării, în cazurile în care cererea-tip este depusă în România.

Pentru situațiile în care cererea este depusă prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, certificatul de cazier judiciar se eliberează în cel mult 30 de zile de la data depunerii, iar în cazul adeverințelor în termen de 10 zile de la data solicitării.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ministerul Muncii: Se extinde dreptul la muncă pentru pensionarii de invaliditate

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat noi criterii clare și unitare pentru încadrarea în gradele de invaliditate și evaluarea capacității de muncă, fiind extins astfel dreptul la muncă pentru pensionarii de invaliditate, potrivit unui anunț postat pe Facebook de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS).

”Noul cadru legal deschide posibilitatea rămânerii în activitate și pentru pensionarii de invaliditate gradul I sau II, în locuri de muncă sau activități independente adaptate capacității lor de muncă”, a declarat Simona Bucura Oprescu, ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale.

Persoanele cu grad de invaliditate I sau II vor putea desfășura activități profesionale care corespund capacității lor de muncă, menționează ministerul de resort. În plus, definițiile gradelor de invaliditate au fost actualizate pentru a reflecta legislația în vigoare.

”Noul cadru legal sprijină integrarea pe piața muncii și oferă mai multe oportunități celor afectați”, se mai scrie în postare. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Primă de instalare pentru șomeri de 15.000 de lei: Care este condiția pentru a putea beneficia de bani. Alte indemnizații

Publicat

Publicitate

Primă de instalare pentru șomeri de 15.000 de lei. Șomerii care își găsesc un loc de muncă într-o altă localitate, aflată la peste 50 de kilometri de casa lor, pot beneficia de un ajutor financiar pentru a-și acoperi o parte din cheltuielile de relocare.

Prima de instalare se vă putea acorda șomerilor care se angajează pentru cel puțin 12 luni, la o firmă situată la o distanță mai mare de 50 de kilometri față de localitatea de domiciliu sau de reședință, iar cuantumul vă fi diferit, după cum urmează:

12.500 de lei pentru persoană fară loc de muncă ce își schimbă domiciliul pentru a se angaja;
15.500 de lei pentru persoană fară loc de muncă ce își schimbă domiciliul pentru a se angaja și care este însoțită și de membrii familiei, potrivit ANOFM;

Cine poate beneficia de prima de relocare

Potrivit legii, această primă este destinată persoanelor care sunt înregistrate ca șomeri la agențiile pentru ocuparea forței de muncă și care își găsesc un loc de muncă într-o altă localitate, aflată la o distanță mai mare de 50 de kilometri față de domiciliul sau reședința lor actuală.

Pentru a primi ajutorul, este necesar ca persoana să își schimbe domiciliul sau să își stabilească noua reședință în localitatea respectivă sau în apropiere.

Publicitate

Alte prime de încurajare a șomerilor:

Prima de mobilitate

Persoanele care își schimbă domiciliul pentru a începe să lucreze vor beneficia, la rândul lor, de prime de mobilitate, acordate în funcție de distanța față de localitatea lor de domiciliu, transmite Euronews.

De primele de încadrare și de instalare (denumite prime de mobilitate) se vor bucura șomerii care se încadrează în munca, cu norma întreagă, pe o perioadă de cel puțin 12 luni.

Prima de încadrare

Va putea fi obținută de șomerii care se angajează pentru o perioada de cel puțin 12 luni într-o localitate aflata la cel puțin 15 kilometri distanta față de cea de domiciliu sau de reședință, iar cuantumul acesteia se vă calcula la 0,5 lei/km, dar nu mai mult de 55 lei/zi.

Prima de activare

Indemnizația poate fi obținută de șomerii care reușesc să se angajeze cu norma întreagă în baza unui contract pe o perioadă de cel puțin trei luni, menționată de la început în contract.

Dacă vei fi angajat pentru mai puțin de trei luni, nu poți obține prima de activare nici în cazul în care apoi se modifică durata încadrării în muncă.

Pentru acordarea primei de activare de 500 de lei, șomerii trebuie să depună documentele la agenția pentru ocuparea forței de muncă unde se afla în evidență, în termen de maximum 30 de zile de la data angajării.

Citeste mai mult

Administratie

S-a stabilit traseul Drumului Expres Botoșani – Suceava

Publicat

Publicitate

Studiul alternativelor de traseu pentru viitorul drum de mare viteză care va lega Autostrada A7 de municipiul Botoșani a fost finalizat!

Documentația tehnică realizată de firma Consitrans a fost aprobată în cea de-a doua etapă a Analizei Multicriteriale (AMC II). După analiza celor două variante de traseu, selectate anul trecut, miercuri, la Suceava, a fost stabilită varianta finală a drumului de mare viteză Botoșani – Suceava, variantă care va fi supusă aprobării CTE-ului din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

            „Prin stabilirea variantei optime de traseu pentru Drumul Expres s-a făcut un pas foarte important în implementarea acestui proiect. Nodul de la Huțani, a cărui formă va fi definitivată în urma auditului de siguranță rutieră, a fost menținut. Acesta este esențial atât pentru succesul proiectului, cât și pentru oportunitățile de dezvoltare ale județului nostru. De-a lungul timpului, am solicitat în mod expres acest nod de descărcare pentru a maximiza potențialul de dezvoltare al zonei. La Bucecea se dezvoltă un parc industrial, iar prin DJ291 se va colecta traficul dinspre Dorohoi și cele două puncte vamale: Siret și Racovăț”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

            Drumul de mare viteză Botoșani – Suceava va fi o construcție nouă, care va porni din apropierea Aeroportului Salcea, de pe A7, și va ocoli localitățile Dumbrăveni – Huțani – Vlădeni – Baisa, până în zona Mănăstirea Doamnei, unde va conecta cu viitoarea centură a municipiului Botoșani. Aceasta va reduce distanța dintre Salcea (Autostrada A7) și viitoarea centură a municipiului Botoșani la 20 de kilometri. Va avea o lățime a părții carosabile de 22,5 metri, cu câte două benzi pe sens și va permite o viteză de deplasare de 120 de km/h. Sensurile de mers vor fi delimitate prin separatoare.  Proiectul include 15 poduri și pasaje, cu o lungime totală de 2,6 kilometri, spații de servicii, un punct de sprijin pentru întreținere la Huțani și sisteme moderne de siguranță rutieră.

            „Tot în această săptămână, au început studiile geotehnice, deminările și descărcările arheologice. De asemenea, s-au solicitat avizele necesare pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate. Este un proiect major, cel mai important al județului Botoșani, și cred cu tărie că este pașaportul nostru pentru dezvoltare”, a conchis senatorul Doina Federovici.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Blocada la Ștefănești. Zeci de mașini și persoane, verificate de polițiști

Publicat

Publicitate

Miercuri, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Ștefănești, împreună cu cei  ai Secției de Poliție Rurală nr. 10 Ștefănești  au organizat o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale și pentru impunerea unui climat de siguranță rutieră.

 

Astfel, polițiștii au acționat în baza planului de activitate Blocada, fiind legitimate peste 60 de persoane și controlate 54 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 12 sancțiuni contravenționale, în valoare de  aproximativ 5.000 de lei.

 

Toate sancțiunile au fost aplicate pentru nereguli la regimul rutier, fiind reținut un permis de conducere pentru nerespectarea limitei legale de viteză.

 

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending