Connect with us

Actualitate

Cazier judiciar 2025: Cum se poate obține documentul online. Procedura și acte necesare

Publicat

Publicitate

Cazier judiciar 2025: Certificatul de cazier judiciar poate fi obținut și online, fără ca solicitantul să mai stea la coadă la ghișeu. Această opțiune este disponibilă prin platformele ghișeul.ro și hub.mai.gov.ro, pentru persoanele fizice, de cetățenie română.otrivit Poliției Române, cetățenii au la dispoziție două mecanisme de acces pentru obținerea certificatului de cazier judiciar electronic:

prin platforma hub.mai.gov.ro

Solicitanții vor completa un formular disponibil în platformă, iar pentru a li se stabili cu certitudine identitatea. Se vor prezenta fizic, o singură dată, la unitățile de poliție care eliberează certificate de cazier judiciar.

prin intermediul platformei https://www.ghiseul.ro, pentru utilizatorii care sunt înregistrați sau doresc să se înregistreze în platformă.

Solicitarea cazierului se face urmând procedura de validare a identității electronice folosind un card bancar înrolat 3D Secure, emis de o instituție bancară din România. În urma validării, aceștia vor fi redirecționați către platforma hub.mai.gov.ro, pentru completarea online a cererii tip.

Cazier judiciar 2025. Termen de eliberare a documentului

Certificatul de cazier judiciar pentru persoana fizică se obține de la orice subunitate de poliție în care funcționează ghișeu pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar.

Publicitate

Pentru cetățenii români, certificatul de cazier judiciar se eliberează, de regulă, pe loc sau în cel mult 3 zile lucrătoare.

Pentru cetăţenii străini, certificatul de cazier judiciar se eliberează în aproximativ 30 zile. La certificatul de cazier judiciar eliberat persoanelor care sunt cetăţeni ai unui stat membru, altul decât România, se ataşează şi extrasul din cazierul judiciar al statului membru de cetăţenie, iar la certificatul de cazier judiciar eliberat resortisanţilor unei ţări terţe se ataşează şi extrasul din cazierul judiciar al statelor membre care deţin informaţii cu privire la condamnarea acestora pe teritoriul statului lor.

Cazier judiciar 2025: Pașii procedurali

Pentru a obţine un certificat de cazier judiciar din România, persoana fizică cu vârsta minimă de 14 ani poate depune personal o cerere-tip, cu datele complete de stare civilă şi motivată, la orice subunitate de poliție în care funcționează ghișeu pentru eliberarea certificatelor de cazier judiciar.

Persoanele care se prezintă la ghișeu pot solicita ca cerea să fie tipărită din sistemul informatic, situație în care le revine doar sarcina semnării acesteia.

Când solicitanul se prezintă personal la ghișeu, acesta va prezenta un act de identitate original, aflat în termenul de valabilitate (cartea de identitate, buletinul de identitate, paşaport, cartea de identitate provizorie sau certificat de înregistrare a cetăţenilor U.E., carte de rezidenţă, carte de rezidenţă permanentă, permis de şedere temporară sau permanentă etc.).

În cazul persoanelor fizice de până la 14 ani, certificatul de cazier judiciar se poate obține de către părinte sau tutore, în baza cererii tip motivate, completate cu datele de stare civilă ale minorului.

Dacă solicitantul este părintele, acesta va prezenta în original actul său de identitate și certificatul de naștere al minorului.

Dacă solicitantul este tutorele minorului, acesta va prezenta în original actul său de identitate, certificatul de naștere al minorului și decizia de instituire a tutelei.

Cazier judiciar 2025 pentru românii din străinătate

Persoanele fizice aflate în străinătate pot solicita eliberarea certificatului de cazier judiciar prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României.

De asemenea, la cererea motivată a persoanelor aflate în străinătate, misiunile diplomatice şi oficiile consulare ale României pot elibera, după efectuarea verificărilor necesare în bazele de date, adeverinţe în care consemnează rezultatele verificărilor. Aceste adeverințe au valoarea juridică a unui certificat de cazier judiciar și se utilizează exclusiv în străinătate.

Pentru identificarea misiunilor diplomatice și a oficiilor consulare ale României, precum și pentru obținerea de informații privind procedurile specifice de lucru, se poate accesa pagina de internet www.mae.ro.

Cazier judiciar 2025: solicitarea prin împuterniciți

Certificatul de cazier judiciar pentru persoane fizice se poate solicita şi prin împuterniciţii acestora, conform procedurilor legale în vigoare, după cum urmează:

  • în ţară, de către avocatul persoanei fizice în baza împuternicirii avocațiale emise cu respectarea prevederilor Legii nr. 51/1995, sau, după caz, de alt împuternicit, pe baza unei procuri autentificate de către notarul public
  • în străinătate, pe baza unei procuri autentificate prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori de către un notar, cu respectarea cerinţelor legalizării actelor oficiale străine. Pentru statele care au aderat la Convenţia de la Haga din 5 octombrie 1961 este suficient să fie aplicată apostila.

Conţinutul procurii, respectiv al împuternicirii avocațiale trebuie formulat în termeni clari, din care să rezulte persoana sau, după caz, avocatul care a fost mandatat, scopul şi durata mandatului.

În situaţia în care cererea se depune prin împuternicit, acesta va prezenta un act de identitate original, aflat în termenul de valabilitate, iar cererea va fi însoţită de copia actului de identitate al solicitantului, copia actului de identitate al împuternicitului şi de procura autentificată în condiţiile legii/ împuternicirea avocațială.

sursa: Poliția Română

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Exerciții și adrenalină la Tabăra Airsoft Agafton: Jandarmii au dat deșteptarea

Publicat

Publicitate

Dimineață cu spirit militar la Tabăra Militară Airsoft Agafton, organizată de Direcția Județeană pentru Sport și Tineret Botoșani, în parteneriat cu Clubul Sportiv Airsoft Botoșani. Peste 50 de tineri participanți au avut parte, și în acest an, de tradiționala trezire „cazonă”, sub comanda jandarmilor botoșăneni.

Alergarea de înviorare pe terenul de sport a fost doar începutul. Jandarmii au susținut apoi o prezentare interactivă despre istoria, atribuțiile legale și misiunile Jandarmeriei Române, punând accent pe mijloacele din dotare și pe modalitățile de prevenire a faptelor antisociale.

Momentul culminant al zilei a fost demonstrativul de intervenție, în care jandarmii au simulat extracția unui infractor dintr-un autovehicul în mișcare. În misiune a fost implicat și câinele de serviciu Ciha, spre deliciul participanților.

Activitatea face parte dintr-o tradiție a taberei de la Agafton, jandarmii fiind prezenți la fiecare ediție organizată până acum în cadrul Centrului de Agrement „Codrii de Aramă.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO Dezastru ecologic lângă municipiul Botoșani: 500 kg de resturi animale, aruncate ilegal pe un teren privat

Publicat

Publicitate

O echipă de comisari ai Gărzii de Mediu Botoșani a descoperit o situație gravă de nerespectare a normelor de mediu, în urma verificărilor efectuate pe un amplasament privat din județ. În urma unei sesizări, inspectorii au constatat că, pe terenul respectiv, erau depozitate direct pe sol, fără a fi respectate condițiile legale, aproximativ 400-500 kg de deșeuri provenite din abatorizarea rumegătoarelor, respectiv intestine, stomacuri și conținut stomacal — resturi improprii consumului sau procesării.

Deșeurile erau acoperite sumar cu o folie de polietilenă, însă o parte dintre animalele aflate pe proprietate, respectiv 29 de suine, aveau acces direct la masa de resturi animale. Mai mult, inspectorii au identificat pe teren și alte zone unde fuseseră anterior depozitate astfel de deșeuri.

În urma controlului, Garda de Mediu a impus măsura cu caracter permanent de interzicere a eliminării, deținerii și păstrării deșeurilor în afara spațiilor autorizate. Totodată, pentru neregulile constatate, proprietarul va fi sancționat cu o amendă de 30.000 de lei, conform OUG 92/2021 privind regimul deșeurilor.

Acțiunea s-a desfășurat cu sprijinul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Cursă contracronometru pentru salvarea a două fetițe rătăcite în pădure, la Botoșani

Publicat

Publicitate

Miercuri după-amiază, în jurul orei 14:40, polițiștii din Botoșani au fost alertați despre dispariția a două minore, cu vârste de 8 și 11 ani, din comuna Cristinești. Cele două fetițe se aflau împreună cu bunica și alți membri ai familiei la cules de ciuperci într-o zonă împădurită, însă, pe fondul vremii extreme și al unui moment de neatenție, s-au rătăcit și s-au pierdut de grup.

Imediat după primirea apelului, forțele de ordine s-au mobilizat rapid. Echipe mixte formate din polițiști ai Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, pompieri, jandarmi, polițiști de frontieră și voluntari pentru situații de urgență au pornit în căutarea fetițelor. În sprijinul operațiunii a fost emis și un mesaj RO-Alert pentru locuitorii din zonă.

După o amplă acțiune de căutare desfășurată în condiții dificile, cele două minore au fost găsite în scurt timp și predate familiei, în stare bună de sănătate.

Citeste mai mult

Administratie

Lovitură pentru proprietari: Impozitele pe case, terenuri și mașini ar putea crește cu până la 70%

Publicat

Publicitate

Impozitele locale pe clădiri, terenuri și autoturisme ar putea crește cu până la 70%, potrivit unui set de măsuri discutat marți de Guvern cu primarii de municipii. Propunerile fac parte dintr-un nou val de reforme fiscale, denumit “pachetul doi”, prin care autoritățile încearcă să aducă mai mulți bani la bugetul de stat și, implicit, în bugetele locale, scrie alba24.ro.

Premierul Ilie Bolojan a avut, marţi, la Palatul Victoria, o primă rundă de consultări cu reprezentanţii Asociaţiei Municipiilor din România, în contextul întâlnirilor de lucru organizate cu autorităţile locale pe tema reformei administraţiei publice locale.

„Suntem la jumătatea anului 2025 într-o situaţie dificilă, atât pe componenta de deficit bugetar, cât şi pe cea de investiţii aflate în derulare. Am început implementarea primului pachet de măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare şi corectarea unor dezechilibre. Datele Ministerului Finanţelor ne arată că trebuie să continuăm această direcţie. Aşadar, pregătim cel de-al doilea pachet guvernamental care va cuprinde reforma administraţiei publice. Ţinta noastră este să reducem cheltuielile cu personalul din administraţia publică, să îmbunătăţim încasarea impozitelor locale, să creştem eficienţa serviciilor publice şi să continuăm descentralizarea”, a transmis Ilie Bolojan.

Reprezentanţii Guvernului şi cei ai Asociației Municipiilor din România au analizat propunerile privind reforma impozitării proprietăţilor, angajament asumat de România prin PNRR, reducerea numărului de angajaţi din administraţia publică locală şi creşterea performanţei profesionale, activarea clauzei potrivit căreia bugetele de echilibrare a bugetelor locale se vor stabili proporţional cu nivelul de încasare a impozitelor.

Impozitul pe clădiri, terenuri și mașini ar urma să crească cu până la 70%

„Se vor mări cu 70%. Asta e ideea din acest moment. La un moment dat exista un soft. Nu putea fi aplicat în localitățile din zona rurală și în localitățile mai mici, orase. Probabil în marile municipii se putea aplica”, a declarat primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, la Digi24.

Publicitate

Potrivit acestuia, se are în vedere creșterea veniturilor încasate de către primării, după 1 ianuarie 2026.

Până în prezent, era deja propusă o dublare a impozitului pe proprietate, însă acest plan nou adaugă o povară financiară asupra cetățenilor.

Reduceri de personal de până la 20% în administrația locală

În ceea ce privește tăierile de 20% din posturile ocupate în primării, în cadrul întâlnirii dintre reprezentanții Guvernului și primari s-ar fi ajuns la un consens. Mai exact, va urma o analiză pentru fiecare primărie și se va lăsa la latitudinea administrațiilor locale cum își gestionează banii și câți oamenii vor pleca.

Urmează o analiză pentru fiecare funcționar și în funcție de eficiență vor vedea care sunt oamenii care pleacă. Practic, fiecare primărie va trebui să se descurce cu bugetul.

Discuțiile Guvernului cu reprezentanții de la nivel local vor continua.

Ședința coaliției, anulată după ce PSD a anunțat că nu va mai participa

Ședința coaliției PSD-PNL-USR-UDMR care urma să aibă loc miercuri dimineața a fost anulată, după ce PSD a anunțat că nu va mai participa, în semn de protest față de USR.

După anunțul deceselui fostului președinte Ion Iliescu, USR i-a cerut lui Ilie Bolojan să nu decreteze doliu național și nici să nu organizeze funeralii de stat pentru acesta.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending