Connect with us

Actualitate

Cât va costa un pom de Crăciun în acest an. Peste 30.000 de brazi pentru sezonul sărbătorilor de iarnă pregătiți de Romsilva

Publicat

Publicitate

Romsilva a anunțat astăzi că va pune în vânzare peste 30.000 de pomi de Crăciun, prin unitățile teritoriale, pentru sezonul sărbătorilor de iarnă.

Majoritatea pomilor de Crăciun oferiți spre vânzare în acest an sunt din specia brad (22.295). Restul de 8.299 de bucăți sunt din specia molid sau alte specii de rășinoase, potrivit sursei, citate de alba24.ro.

Prețurile pornesc de la 15 lei pentru un pom de Crăciun specia molid cu înălțimea de până în 1,3 metri și ajung la 35 de lei pentru un exemplar de brad cu înălțimea între 2 și 3 metri. Cei cu înălțimi de peste 3 metri sunt considerați comenzi speciale.

Prețurile de mai sus sunt cele pentru pomii de Crăciun achiziționați direct de persoanele fizice, de la ocoalele silvice din cadrul Romsilva.

Dacă pomii de Crăciun sunt vânduți de unitățile din subordinea Romsilva în piețe sau alte locuri amenajate, la aceste prețuri se adaugă și costurile de transport, manipulare și depozitare.

În județul Alba, pomii comercializați de Direcția Silvică pot fi cumpărați direct de la ocoalele silvice, însă doar de la începutul lunii decembrie. Prețurile sunt cele de mai sus.

Publicitate

Din cei 30.594 de pomi de Crăciun puși pe piață prin intermediul ocoalelor silvice de stat:

21.814 bucăți, adică aproape 75%, sunt produși în pepinierele silvice ale Romsilva, în cadrul unor culturi specializate
8.780 provin din lucrări silvice autorizate, în urma cărora se extrag exemplarele din regenerările naturale unde există o densitate excesivă.
Regia Națională a Pădurilor – Romsilva administrează 3,13 milioane hectare păduri proprietatea publică a statului, circa 48% din pădurile țării, și asigură servicii silvice pentru circa un milion hectare de păduri aflate în alte forme de proprietate. De asemenea, Romsilva administrează 22 de parcuri naționale și naționale, precum și 12 herghelii de stat.

Din totalul pădurilor proprietatea publică a statului, 80% dețin certificarea managementului forestier în standard internațional.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Apel la implicare la Vorona: Curățenie generală înaintea Sărbătorilor Pascale

Publicat

Publicitate

Autoritățile locale de la Vorona fac un apel către toți cetățenii comunei pentru a contribui la menținerea curățeniei în cimitire, în pragul Sărbătorilor Pascale. Într-un mesaj transmis public, administrația locală subliniază importanța respectului față de cei trecuți în neființă și îndeamnă la mobilizare pentru întreținerea mormintelor.

Primăria a intervenit deja în toate cimitirele din comună, unde au fost amenajate aleile principale de la intrare, s-au recondiționat monumentele existente și au fost create spații speciale pentru depozitarea deșeurilor vegetale.

În plus, la intrările în curțile bisericilor au fost instalate bănci și coșuri de gunoi pentru confortul și igiena vizitatorilor.

„Nu rămâne decât ca dumneavoastră să vă implicați în curățirea mormintelor, îngrijirea florilor și întreținerea monumentelor”, a transmis liderul administrației publice locale, primarul Sergiu Dascălu.

Primăria reamintește că doar prin voință și implicare comună poate fi păstrată curățenia în întreaga localitate, mai ales în această perioadă încărcată de semnificație spirituală.

Publicitate
Citeste mai mult

Administratie

Primăriile municipiilor vor putea susține spitalele județene cu bani din bugetul local. Camera Deputaților a dat undă verde

Publicat

Publicitate

Primăriile municipiilor din România vor avea posibilitatea să aloce cel puțin 5% din bugetul local aprobat pentru finanțarea spitalelor de interes județean, indiferent de subordonarea administrativă a acestora, conform unui proiect de lege care modifică și completează Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, adoptat marți de Camera Deputaților.

S-au înregistrat 240 de voturi în favoarea propunerii legislative și 56 de voturi contra, scrie Agerpres.

Propunerea legislativă are ca obiect de reglementare modificarea art.199 alin.(1) din Legea nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, în sensul asigurării cadrului legal pentru angrenarea constantă a bugetelor locale, mai precis a bugetelor primăriilor municipiilor din România, în finanțarea și susținerea spitalelor de interes județean, cu excepția acelora care au preluat în administrare ca și ordonator de credite un spital.

Potrivit acesteia, autoritățile publice locale pot participa la finanțarea unor cheltuieli de administrare și funcționare, respectiv cheltuieli de personal, stabilite în condițiile legii, bunuri și servicii, investiții, reparații capitale, consolidare, extindere și modernizare, dotări cu echipamente medicale ale unităților sanitare cu paturi transferate, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinație în bugetele locale.

„Autoritățile publice locale municipale de pe raza teritorială a aceluiași județ, care nu au în rețeaua proprie spitale publice alocă obligatoriu minim 5% din bugetul local aprobat, pentru a finanța și susține spitalele de interes județean, indiferent de subordonarea acestora”, prevede proiectul care a fost respins de Senat.

Camera Deputaților este for decizional în cazul acestui proiect.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

„Pirat” auto din Botoșani, prins cu opt pasageri pe un drum din Flămânzi. NU mai are voie să folosească mașina șase luni

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au oprit pentru control, pe drumul european DE 58, în orașul Flămânzi, un autoturism condus de un bărbat, din municipiul Botoșani.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta transporta opt persoane, contra cost, în regim taxi, fără a fi autorizat în acest sens.

 

Conducătorul auto a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 1.000 de lei, iar ca măsură complementară i-a fost suspendat dreptul de a utiliza autoturismul pentru o perioadă de 6 luni.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Firmele care își plătesc la timp datoriile la stat au o bonificație de 3%. Cum se aplică compensarea

Publicat

Publicitate

Firmele care își achită la timp datoriile către stat beneficiază de o bonificație de 3%. Ordinul emis de ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, care stabilește procedura de acordare a reducerii de 3% din impozitul pe profitul anual și din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024 (sau unui an fiscal modificat ce începe în 2024), a fost publicat recent în Monitorul Oficial, scrie alba24.ro.

Bonificația este reglementată de OUG 107/2024 și vine ca o recompensă pentru firmele care își plătesc la timp datoriile la stat.

„Am introdus această facilitate în lege pentru cele aproximativ 560.000 de firme bune platnice, care își achită la timp datoriile la bugetul de stat. Este o măsură liberală ce vine în sprijinul mediului de afaceri, a celor care muncesc cinstit în această țară”, a scris deputatul PNL de Alba, Florin Roman, pe pagina de Facebook.

Bonificație de 3% pentru firmele care își plătesc la timp datoriile la stat

Ordinul ministrului finanțelor nr. 540/2025 pentru aprobarea Procedurii de acordare a bonificației de 3% din impozitul pe profit anual și din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024 a fost publicat în Monitorul Oficial pe 14 aprilie.

Ordinul aprobă procedura de acordare a bonificației de 3% din impozitul pe profit anual și din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024.

Publicitate

Procedura se aplică contribuabililor plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare și plată, precum și contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.

Contribuabilii beneficiază de o bonificație de 3% din impozitul pe profit anual și/sau din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz.

Organul fiscal central competent constată din oficiu îndeplinirea condițiilor pentru acordarea bonificațiilor prevăzute prin emiterea unei decizii, astfel:

a) în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual, potrivit legii, aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz;

b) în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Condiții pentru acordarea bonificației
Bonificația se acordă de către organul fiscal central competent, cu respectarea de către contribuabil a următoarelor condiții:

a) are depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

b) are stins integral, la termenele prevăzute de lege, impozitul pe profit anual/impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz

c) nu înregistrează nicio altă obligație fiscală restantă ori creanțe bugetare restante individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării, la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, respectiv prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Pentru contribuabilii plătitori de impozit pe profit care redirecționează sume din impozitul pe profit anual potrivit legii, acestea nu sunt luate în calcul la stabilirea bonificației.

Bonificația se calculează prin aplicarea procentului de 3% asupra:

a) impozitului pe profit anual/impozitului pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă, în cazul grupului fiscal, din care se scad sumele redirecționate potrivit legii;

b) impozitului datorat pe întregul an fiscal, determinat prin însumarea impozitelor pe veniturile microîntreprinderilor datorate trimestrial, potrivit legii;

c) atât a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, cât și a impozitului pe profit anual, impozite determinate potrivit lit. a) și b), în cazul microîntreprinderilor care devin plătitoare de impozit pe profit în anul 2024;

d) impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri dacă, la sfârșitul anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, acesta se datorează potrivit art. 181 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Bonificație de 3% pentru firmele care își plătesc la timp datoriile la stat. Procedura de acordare
Pentru acordarea bonificației, compartimentul de evidență analitică pe plătitori din cadrul organului fiscal central competent, denumit în continuare compartiment de specialitate, identifică în evidențele fiscale contribuabilii:

a) după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe profit anual, potrivit legii, aferentă anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit;

b) după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor.

Compartimentul de specialitate întocmește o listă separată pentru fiecare categorie de contribuabili, editată automat din aplicația informatică, care trebuie să conțină următoarele elemente:

a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscală;
c) denumirea obligației fiscale;
d) obligația fiscală declarată de contribuabili reprezentând impozit pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor, de natura celor ce fac obiectul acordării bonificației;
e) obligația fiscală stinsă de contribuabili în contul obligațiilor reprezentând impozit pe profit anual/impozit pe veniturile microîntreprinderilor;
f) cuantumul bonificației.

La întocmirea listelor, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe profit, se vor avea în vedere următoarele condiții:

a) există obligații fiscale privind impozitul pe profit anual aferent anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz, din care se scad sumele redirecționate din impozit, potrivit legii;

b) există obligații fiscale privind impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri dacă, la sfârșitul anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, acesta se datorează potrivit art. 181 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare;

c) obligațiile fiscale privind impozitul pe profit anual/impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz, inclusiv impozitul pe profit anual/impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, declarat de persoana juridică responsabilă, în cazul grupului fiscal, sunt stinse integral și la termenele prevăzute de lege;

d) sunt depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal. Acest criteriu se consideră îndeplinit și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

e) nu sunt înregistrate nicio altă obligație fiscală restantă ori creanțe bugetare restante individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării, la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe profit anual aferent anului 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024.

La întocmirea listelor, în cazul contribuabililor plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor, se vor avea în vedere următoarele condiții:

a) există obligații fiscale reprezentând impozit pe veniturile microîntreprinderilor, după expirarea termenului de depunere a declarației privind impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferentă trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii, sau există, concomitent, și obligații reprezentând impozitul pe profit anual, în cazul microîntreprinderilor care devin plătitoare de impozit pe profit în anul 2024, după caz;

b) sunt depuse toate declarațiile conform vectorului fiscal. Această condiție se consideră îndeplinită și în cazul în care, pentru perioadele în care nu s-au depus declarații fiscale, obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organul fiscal;

c) sunt stinse integral și la termenele prevăzute de lege impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent anului fiscal 2024, potrivit legii, și impozitul pe profit anual, în cazul microîntreprinderilor care devin plătitoare de impozit pe profit în anul 2024, după caz;

d) nu sunt înregistrate nicio altă obligație fiscală restantă ori creanțe bugetare restante individualizate în titluri executorii emise potrivit legii și existente în evidența organului fiscal central în vederea recuperării, la termenul legal pentru depunerea declarațiilor prin care se declară impozitul pe veniturile microîntreprinderilor aferent trimestrului IV al anului fiscal 2024, potrivit legii.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending