Connect with us

Actualitate

Cât va costa asigurarea auto după ce se vor plafona tarifele la polițele RCA. Proiectul pleacă la Guvern spre aprobare

Publicat

Publicitate

În urma retragerii autorizației Euroins, cel mai mare asigurator RCA din România, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a elaborat un proiect care vizează plafonarea tarifelor la polițele RCA, iar potrivit instituției, acest proiect urmărește să ofere o protecție mai bună consumatorilor, prin stabilirea unor prețuri juste și echitabile, relatează alba24.ro.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va înainta, luni, Ministerului Finanţelor Publice o propunere privind stabilirea unor tarife pentru poliţele RCA la nivelul celor din luna martie a anului trecut, dar şi o altă propunere care vizează renunţarea la taxa de unu la sută aplicată companiilor de asigurări

Tarifele RCA ar putea fi mai mica decât cele plătite de șoferi în ultimele luni

„Societăţile de asigurări vor folosi tarifele din urmă cu un an de zile. Am avut discuţii cu principalele societăţi de asigurări ca pentru următoarea perioadă să se raporteze la tarifele efectiv practicate în urmă cu un an de zile.

Mai mult, pentru a veni în sprijinul cetăţenilor care doresc să-şi facă o poliţă RCA, Autoritatea va renunţa la taxa de 1% pe care o aplică asigurătorilor.

Cam astea sunt principalele propuneri pe care noi, luni, le vom înainta Ministerului de Finanţe. Vrem să avem stabilitate pe piaţa RCA, nu vrem să mai crească tarifele pe piaţă”, a declarat într-o intervenţie la Digi 24 Valentin Ionescu, director general, în cadrul ASF.

Acesta a precizat, răspunzând unor întrebări, că tarifele ar urma a fie raportate la cele din luna martie a anului trecut, iar în aceste condiţii tarifele pentru poliţele RCA ar urma să fie „ceva mai mici” decât cele din ultimele luni.

Publicitate

Potrivit Income Magazine, acestea se vor plafona la nivelul mediu al pieței din martie 2022, tarife care au fost mai mici decât tarifele de referință stabilite în august cu circa 15-20%.

Plafonarea preţurilor la poliţele RCA este din nou luată în calcul de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) după ce publicarea recentă a tarifelor de referinţă au atras atenţia asupra creşterilor consistente din ultimul an ale tarifelor de referinţă, ajungând de la ritmuri de creştere de 11,5%, până la 69,7%.

Proiectul ar urma să intre săptămâna viitoare în ședința Guvernului pentru aprobare.

De asemenea, luni este așteptată la Parlament conducerea ASF pentru a prezenta situația companiei de asigurări Euroins România după ce Autoritatea a decis să-i retragă acesteia autorizația de funcționare.

Scumpiri pe piața RCA după ce ASF a retras autorizația Euroins

Șoferii din România s-ar putea confrunta cu noi scumpiri ale polițelor auto RCA, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a retras autorizația societății de asigurări Euroins, cel mai mare jucător din piață, cu peste 2,5 milioane de clienți, companie care și ținea tarifele jos, comparativ cu alți jucători din piață. La un an de la ultimul faliment din asigurări, cel al City Insurance, polițele RCA se scumpiseră cu peste 40%.

Cum vrea ASF să prevină un cutremur pe piața RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară ia în calcul plafonarea tarifelor RCA pe o perioadă determinată. Un alt scenariu ar putea fi o nouă majorare a contribuțiilor virate de companiile de asigurări la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), entitatea care plătește daunele păgubiților rămași în urma falimentelor de asigurări, potrivit unei analize economedia.ro

„În urma analizei efectuate de Autoritatea de Supraveghere Financiară, urmează să transmitem propunerile de soluționare către Ministerul de Finanțe, pentru înaintarea la nivelul Guvernului”, a declarat pentru Economedia Daniel Apostol, purtător de cuvânt al ASF.

Această soluție vine în contextul în care Fondul de Garantare a Asiguraților mai are în conturi doar circa 185 milioane de lei pentru plata despăgubirilor RCA, după ce în ultimul an a plătit despăgubiri de aproximativ 665,6 milioane lei în urma falimentului City Insurance, iar acestea încă nu s-au încheiat.

Anterior, Guvernul a precizat, într-un comunicat de presă, că va susține „toate măsurile necesare” pentru a proteja interesele asiguraților, în urma retragerii autorizației Euroins.

Alt scenariu ar putea fi o nouă majorare a contribuției virate de firmele de asigurare la Fondul de Garantare a Asiguraților. În 2022, contribuția a crescut deja de la 1% la 2,5%, în martie, imediat după declararea falimentului City Insurance. Iar în 2023, contribuția a crescut din nou, de la 2,5% la 4%. Aceste costuri în plus pot fi suportate de companiile de asigurări din propriile fonduri, dacă le au disponibile, dar în cele mai multe cazuri ele sunt transmise tot către șoferi, prin scumpirea ofertelor de poliță RCA.

Un alt scenariu, dar mai puțin probabil, ar putea fi contractarea de împrumuturi de către Fondul de Garantare a Asiguraților, pentru a putea asigura continuitatea plății despăgubirilor.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Reglementări mai clare privind parcările publice și private. Propunere pentru modificarea Codului Rutier

Publicat

Publicitate

O nouă inițiativă legislativă depusă la Senat propune modificarea Codului Rutier pentru a introduce reglementări mai clare privind parcările publice și private. Proiectul de lege urmărește să stabilească norme stricte privind utilizarea, amenajarea și gestionarea locurilor de parcare, atât în spațiile publice, cât și în cele private cu acces public, relatează alba24.ro.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.63, alin.(4) și a art.65 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 31 martie.

Proiectul a fost inițiat de parlamentari de la PNL, între care deputatul de Alba, Florin Roman.

Potrivit inițiatorilor, ținând cont de faptul că numărul autovehiculelor crește exponențial, în contextul unei urbanizări care se derulează la fel de repede, fluxul cu care autoritățile sunt nevoite să administreze eficient spațiile de parcare devine unul rapid și îngrijorător. În aceste circumstanțe, un anumit loc de parcare public sau privat (un spațiu specific amenajat și marcat pentru acest scop) este permis să fie folosit prin lăsarea autovehiculului nesupravegheat, pentru un timp mai îndelungat.

Din punct de vedere juridic, parcarea publică este definită ca fiind „spațiul destinat staționării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată și reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate”.

Prin OUG 195/2002 autoritățile publice locale au responsabilitatea de a reglementa parcările publice pe care acestea le au în administrare. Totodată, ordonanța definește și stabilește o serie de reguli în ceea ce privește oprirea, staționarea și parcarea pe drumurile publice.

Publicitate

Parcările private, în România, nu sunt reglementate printr-o singură lege. Legislaţia relevantă care face referire la dreptul de proprietate şi utilizarea terenurilor private, inclusiv parcările, este împărtăşită atât de Codu] Civil cât şi de Legea nr. 196/2018 privînd înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea aşociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Proprietatea este definită de Codul civil dreptul de a poseda, folosi şi dispune de un bun în mod exclusiv şi absolut, în limitele legii. Proprietarul unei parcări private are dreptul de a desemna cine poate folosi acea locaţie şi sub ce condiţii. Prin urmare, un proprietar poate include reguli şi regulamente pentru o parcare privată care poate include o interdicţie de utilizare sau fixarea unor tarife. Dacă o proprietate privată, cum ar fi o parcare, este ocupată împotriva voinţei sale, proprietarul poate solicita evacuarea persoanelor în mod legal.

Parcările publice și private, reglementate în Codul rutier

Proiectul înregistrat la Senat prevede modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

„Parcarea publică este un spaţiu destinat staţionării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată şi reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate.

De asemenea, cazurile și condițiile în care oprirea, staționarea sau parcarea pe drumul public este permisă se stabilesc prin regulament, în conformitate cu prevederile OUG 195/2002.

Regulile se aplică și parcărilor private.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: 21 de percheziții într-un dosar privind introducerea ilegală în țară a unor arme de vânătoare, la Suceava

Publicat

Publicitate

Polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava efectuează, miercuri, 21 de percheziții domiciliare la persoane din mai multe localități din mediul rural cercetate pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor.

Potrivit IPJ, perchezițiile se desfășoară într-un dosar complex, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava, privind arme de vânătoare introduse ilegal în țară și utilizate pentru acte de braconaj, în perioada 2024 – 2025.

 

Foto: IPJ Suceava


 

Publicitate

Activitățile beneficiază de sprijinul polițiștilor Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Serviciului Ordine Publică, Serviciului Investigații Criminale și Serviciului Criminalistic din cadrul IPJ Suceava, precum și de sprijinul polițiștilor din cadrul serviciilor arme, explozivi și substanțe periculoase Iași, Bacău, Neamț, Bistrița, Maramureș și Serviciului pentru Intervenții și Acțiuni Speciale.

La acțiunea de amploare participă polițiști suceveni și din județele limitrofe, sprijiniți de grupe cu luptători din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Constructor desemnat pentru Linia Electrică Aeriană de 400 KV care va traversa sudul județului

Publicat

Publicitate

Proiectul construirii Liniei Electrice Aeriene (LEA) de 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa sudul județului nostru, a intrat în linie dreaptă. După trei luni de la stabilirea ofertei câștigătoare, comisia de achiziție din cadrul CNTEE „Transelectrica” a semnat contractul pentru proiectarea și execuția acestei linii de interconectare a sistemului energetic național cu cel din Republica Moldova.

„Realizarea LEA 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa sudul județului, este un proiect foarte important pentru Botoșani. La începutul lunii trecute am solicitat Secretarului General al Guvernului și ministrului Energiei detalii despre acest proiect major care poate contribui la dezvoltarea județului, iar vestea bună vine de la Transelectrica și, anume, semnarea contractului pentru proiectarea și execuția acestei linii de interconectare”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Oferta declarată câștigătoare aparține asocierii conduse de firma Electromontaj și se ridică la aproximativ 35 de milioane de euro, fără TVA.

Durata de realizare a contractului este de 52 luni de la data de emitere a ordinului administrativ de începere a activităţii de proiectare. 16 luni sunt alocate proiectării și obținerii autorizațiilor necesare, iar 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Proiectul LEA 400 kV Suceava – Bălți, care va fi realizat din bugetul CNTEE „Transelectrica”, constă în construirea liniei propriu-zise, cu o lungime totală de 142 km, între cele două localități, dintre care 93 km pe teritoriul României (302 stâlpi metalici în România, 157 în Republica Moldova), a unei celule de linie de 400 kV în stația de la Suceava și unei stații de sistem de 400/330kV Bălţi, în Republica Moldova, lângă stația existentă Bălți.

În Planul de Dezvoltare a Rețelelor Electrice de Transport pentru perioada 2024–2033, CNTEE „Transelectrica” a prevăzut o analiză pentru „realizarea unei stații în zona Botoșani pentru racordarea centralelor electrice din surse regenerabile”.

Publicitate

Comunicat de presă

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Elevii Liceului Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” Săveni s-au întâlnit cu jandarmii

Publicat

Publicitate

Activităţile în spațiul public prilejuite de aniversarea, în ziua de 3 aprilie, a celor 175 de ani de la înfiinţarea Jandarmeriei Române, au debutat ieri dimineață la Liceul Teoretic ,,Dr. Mihai Ciucă” Săveni.

Jandarmii le-au prezentat elevilor autospecialele din dotare, mijloacele de intervenție și, nu în ultimul rând, câinii de serviciu, care au executat, împreună cu conductorii lor, exerciții de disciplină și intervenție.
De asemenea, elevii au primit informații despre cariera de militar jandarm și pliante cu aspecte de interes privind admiterea la Academia de Poliție ,,Alexandru Ioan Cuza” București și Școlile Militare de Subofițeri Jandarmi Fălticeni și Drăgășani, dar și flyere preventive în cadrul campaniei ,,Școli în siguranță”.

Doritorii au avut ocazia să relaționeze direct și cu doi elevi jandarmi, aceștia fiind cei mai în măsură să le povestească cum au decurs probele de concurs în cadrul admiterii sau cum se desfășoară o zi de studiu în Școala Militară de Subofițeri Jandarmi Fălticeni.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending