Connect with us

Eveniment

„Casa Verde Fotovoltaice 2024” pentru persoane fizice începe VINERI. Sunt finanţate şi sistemele de stocare a energiei

Publicat

Publicitate

Sesiunea 2024 de finanţare pentru înscrierea solicitanţilor persoane fizice în cadrul Programului „Casa Verde Fotovoltaice” se va derula în perioada 27 septembrie – 8 octombrie, cu etape de câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, a anunţat recent Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM).

În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00, sau până la epuizarea bugetului.

„În anul 2024, Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei. Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanţarea oferită prin acest program. Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care îşi vor reduce costul facturii la energie electrică şi care vor utiliza energie verde. Sesiunea din 2024 aduce noutăţi deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanţarea instalaţiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice, o măsură esenţială pentru maximizarea eficienţei şi independenţei energetice a gospodăriilor. Totodată, am crescut considerabil subvenţia, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Potrivit instituţiei, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, ceea ce le va permite acestora să se familiarizeze cu aplicaţia şi să fie pregătiţi în avans. Astfel, în ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.

Solicitanţii se vor înscrie personal în cadrul programului „Casa Verde Fotovoltaice 2024” prin intermediul aplicaţiei informatice, conform următorului calendar: pe 27 septembrie – Regiunea Nord Vest (judeţele: Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – buget de 274,290 milioane de lei; 30 septembrie – Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu), buget de 280,050 milioane de lei; 1 octombrie – Regiunea Nord Est (judeţele: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui), buget de 319,380 milioane de lei; 2 octombrie – Regiunea Sud Est (judeţele: Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea), buget de 242,730 milioane de lei; 3 octombrie – Regiunea Sud Muntenia (judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman), buget de 321 milioane de lei; 4 octombrie – Regiunea Bucureşti Ilfov, buget de 114,120 milioane de lei; 7 octombrie – Regiunea Sud Vest (judeţele: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea), buget de 199,2 milioane de lei; 8 octombrie – Regiunea Vest (judeţele: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş), buget de 229,110 milioane de lei.

În cazul unităţilor de cult, alocarea bugetară se ridică la valoarea de 20,1 milioane de lei.

Documentele pe care solicitantul persoană fizică trebuie să le încarce în aplicaţie sunt: actul de identitate, valabil la data înscrierii în aplicaţie; certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie; copia cărţii funciare colective, dacă este cazul.

Publicitate

Potrivit sursei citate, solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil, iar proiectul se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.

Pentru unităţile de cult, documentele solicitate la înscrierea în program sunt: certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF; certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local; extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.

Şi în acest caz, unitatea de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

AFM precizează că aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant. Sursa: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Titularizare 2025: Repartizarea candidaților cu medie cel puțin 7 și a titularilor prin detașare la cerere, în 26-27 august

Publicat

Publicitate

Titularizare 2025: în perioada 26-27 august se desfășoară ședințele de repartizare a candidaților cu medii de cel puțin 7 la concurs și a titularilor, prin detașare la cerere, potrivit calendarului.

Pentru a se angaja pe o perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină cel puțin nota 7 atât la examenul scris, cât și la inspecția la clasă în profilul postului.

Potrivit procedurii, prioritate au cei care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2025-2026, notează edupedu.ro.

Este vorba despre candidații ”care au obținut cel puțin media de repartizare 7 (șapte) la concursul național, sesiunea 2025, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare”.

Au prioritate ”candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2025-2026, în condițiile art. 63 sau art. 87 din Metodologia-cadru, în baza notei/mediei de repartizare minimum 7 (șapte) la concursurile naționale, sesiunile 2024 și/sau 2023, respectiv 2024, 2023, 2022 și/sau 2021 pentru învățători/profesori pentru învățământ primar; Perioada: 26-27 august 2025”, se arată în procedură.

Totodată se vor repartiza cadrele didactice titulare prin detașare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor.

Publicitate

Cu termen 27 august este și:

  • marcarea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate propuse pentru ocuparea de către candidații cuprinși în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfășura activități didactice în unități de învățământ preuniversitar situate în medii dezavantajate și reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră se face în perioada 27-28 august 2025.

Titularizare 2025: norma didactică

Noile norme didactice sunt:

  • pentru învățători și profesori de învățământ primar: 2 ore obligatorii de pregătire remedială pe săptămână
  • pentru profesorii de gimnaziu, liceu, postliceal și cei din clasele cu program integrat de artă și sport sau din unități extrașcolare: norma crește la 20 de ore pe săptămână, dacă aceștia au cel puțin licență în cariera didactică
  • excepție: profesorii cu grad didactic I sau titlul de profesor emerit, care desfășoară activitate de mentorat, vor avea normă redusă la 18 ore pe săptămână
  • profesorii de instruire practică și maiștrii-instructori: norma de 26 de ore pe săptămână (cu licență) / 22 de ore (gradul I și activitate de mentorat)
  • învățământul special: norma de 18 ore pentru profesori la predare și terapii specific / 22 de ore pentru educatori și maiștri instructori

Citeste mai mult

Eveniment

Foc pe câmp, lângă șosea, între Flămânzi și Prăjeni. Pompierii botoșăneni avertizează: Arderile de vegetație sunt interzise

Publicat

Publicitate

Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Flămânzi au fost solicitați, cu puțin timp în urmă, pentru stingerea unui incendiu izbucnit la vegetația uscată de pe marginea drumului județean 282B, între localitățile Flămânzi și Prăjeni.

Ajunse la fața locului, echipajele de intervenție au constatat că arde vegetație uscată pe o suprafață de aproximativ 500 de metri pătrați, cu posibilitate de extindere la culturile de floarea soarelui din imediata apropiere. Incendiul a fost localizat și lichidat în cel mai scurt timp, iar cauza probabilă a fost stabilită ca fiind folosirea focului deschis în spații deschise.

Reamintim faptul că potrivit legislației privind protecția mediului, este interzisă arderea miriștilor, a turbăriilor, a litierei pădurii, a stufului, a tufărișurilor sau a vegetației ierboase.

Atragem atenția asupra faptului că folosirea focului deschis pentru igienizarea terenurilor, arderea gunoaielor, a deșeurilor și a altor materiale combustibile pot avea consecințe grave, atât asupra mediului înconjurător, cât și asupra proprietății sau chiar vieții oamenilor.

În astfel de cazuri, flăcările se pot întinde cu repeziciune pe o suprafață mare, iar în condiții de vânt, incendiile de vegetație uscată sau de deșeuri menajere pot deveni și mai periculoase dacă se manifestă aproape de locuințe, de rețele de electricitate sau de locuri cu pericol de explozie.

Recomandăm fumătorilor să nu arunce resturile de la țigară la întâmplare (de exemplu pe geamul autoturismului) pentru că pot incendia vegetația uscată de pe marginea drumului sau copacii, iar incendiile pot ajunge la proprietăți sau, în cele mai grave situații, pot provoca și victime.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Descinderi la hoteluri și restaurante din Botoșani! Polițiștii de Imigrări au făcut controale

Publicat

Publicitate

Polițiștii de imigrări din Botoșani au verificat, pe 22 august, două unități cu profil hotelier și restaurante, într-o acțiune menită să prevină și să combată munca ilegală a străinilor.

La fața locului au fost găsite trei persoane, toate cetățeni români, cu vârste între 19 și 42 de ani. Potrivit autorităților, nu au fost depistați străini, cetățeni UE sau persoane aflate în ședere ilegală, iar controalele nu s-au soldat cu sancțiuni.

Chiar dacă acțiunea nu a scos la iveală nereguli, polițiștii spun că astfel de verificări au rol preventiv și vizează respectarea legislației privind munca și șederea străinilor, contribuind la un climat sigur pentru mediul economic local.

Inspectoratul General pentru Imigrări reamintește angajatorilor că respectarea regulilor în privința încadrarea străinilor la muncă este esențială pentru menținerea unui mediu de afaceri corect și responsabil.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Incendiu la Suharău! O femeie a încercat să curețe cotețul păsărilor cu o făclie și era să dea foc la casă

Publicat

Publicitate

În această după-amiază, un incendiu a izbucnit într-o gospodărie din localitatea Smârdan, comuna Suharău, după ce proprietara a încercat să igienizeze adăpostul pentru păsări cu ajutorul unei făclii. Flăcările au cuprins anexa, existând pericolul ca acestea să ajungă la locuința aflată la doar câțiva metri distanță.

 

La fața locului au intervenit, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Punctului de Lucru Darabani, cu o autospecială de stingere și un echipaj SMURD, sprijiniți de Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență din comună. Aceștia au constatat că ardea o suprafață de aproximativ 10 metri pătrați și au acționat pentru localizarea și lichidarea incendiului, împiedicând extinderea flăcărilor către casa de locuit.

 

Echipajul de prim ajutor SMURD a acordat îngrijiri medicale proprietarei în vârstă de 85 de ani, care a suferit un atac de panică. Aceasta a refuzat transportul la spital.

 

Publicitate

ISU recomandă cetățenilor să manifeste prudență atunci când utilizează focul deschis în gospodării și să respecte măsurile de siguranță pentru a preveni astfel de evenimente.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending