Connect with us

Eveniment

Casa Verde Fotovoltaice 2023: Din 2 mai începe înscrierea instalatorilor de sisteme de panouri fotovoltaice

Publicat

Publicitate

Administrația Fondului pentru Mediu organizează o sesiune de înscriere pentru validarea instalatorilor în cadrul Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum și livrării surplusului în rețeaua națională, în perioada 2 mai, ora 10:00 – 12 mai 2023, ora 23:59.

Înscrierea instalatorilor în program și transmiterea documentelor în vederea validării se fac prin intermediul aplicației, pusă la dispoziția acestora pe pagina de internet a AFM – www.afm.ro.

„În vederea participării în cadrul programului de anul acesta, toți instalatorii vor trebui să îndeplinească procedurile aplicabile în sesiunea din acest an, respectiv să se înscrie în aplicație și apoi să încheie contracte de participare cu AFM, inclusiv instalatorii care au fost validați în sesiunile anterioare.

De asemenea, anul acesta persoanele fizice se vor înscrie personal în cadrul programului prin intermediul aplicației informatice, conform graficului pe care urmează să îl publicăm pe site-ul instituției, fiind alocate câte trei zile lucrătoare pentru fiecare regiune”, a declarat președintele AFM, Laurențiu-Adrian Neculaescu.

Criteriile de eligibilitate pentru validarea instalatorului, conţinutul dosarului de validare și alte informații privind depunerea dosarului de validare se regăsesc în Ghidul de finanțare aferent sesiunii 2023, disponibil pe site-ul www.afm.ro.

Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică

Scopul programului îl reprezintă creșterea eficienței energetice, îmbunătățirea calității aerului și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, prin utilizarea sistemelor de panouri fotovoltaice cu o putere minimă de 3 kW, pentru producerea de energie electrică necesară consumului propriu și livrării surplusului în sistemul energetic național.

Publicitate

Solicitanți eligibili și cuantumul finanțării

Este eligibil în cadrul programului solicitantul:

a) persoană fizică;

b) unitate de cult, pentru clădirea care are ca destinație spațiu de locuit pentru personalul clerical sau clădirea care are ca destinație spațiu în care se celebrează slujbele religioase și se desfășoară activitățile religioase.

Finanțarea se acordă în cuantum de maximum 20.000 de lei, sub condiția suportării unei contribuții proprii a beneficiarului de 2.000 de lei.

Suma finanțată de AFM se scade de către instalatorul validat din valoarea totală a facturii, iar diferența până la valoarea totală a facturii se suportă de către beneficiar din surse financiare proprii.

Cheltuieli eligibile în cadrul programului

Sunt considerate cheltuieli eligibile următoarele:

a) cheltuielile cu achiziția sistemului complet de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3 kW;

b) cheltuielile cu montajul sistemului de panouri fotovoltaice;

c) TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după aprobarea finanțării de către AFM, pentru persoana fizică, și după semnarea contractului de finanțare, pentru unitatea de cult.

În situația în care AFM declară neeligibile anumite cheltuieli, acestea nu se finanțează/nu se plătesc/se recuperează de la beneficiar sau de la instalatorul validat, după caz, în funcție de persoana culpabilă.

Documente necesare solicitantului în vederea aprobării

Documentele pe care le încarcă solicitantul persoană fizică în aplicație sunt:

a) actul de identitate al solicitantului, valabil la data înscrierii în aplicație;

b) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în
termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;

c) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are domiciliul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;

d) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic;

e) copia cărții funciare colective, din care să rezulte maximum două unități individuale trecute pe aceeași carte funciară care adunate să fie egale cu 1 (un) întreg, în cazul imobilelor-construcții, dintre care unele părți sunt comune, iar restul sunt proprietăți individuale, pentru care se întocmesc o carte funciară colectivă și câte o carte funciară individuală.

Documentele pe care le încarcă solicitantul unitate de cult în aplicație sunt:

a) certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanțelor, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;

b) certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială își are sediul solicitantul, în termen de valabilitate la data înscrierii în aplicație;

c) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcție deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanțarea; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deservește construcția se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus față de extrasul de carte funciară aferent construcției, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicație, din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deține un drept de folosință asupra imobilului teren; acesta poate fi obținut de solicitant și în format electronic.

Documentele încărcate la momentul înscrierii în aplicație nu vor mai putea fi modificate sau reîncărcate ulterior.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Crin Antonescu şi-a depus candidatura la prezidenţiale: Vreau să fiu preşedintele tuturor

Publicat

Publicitate

Crin Antonescu şi-a depus duminică, la sediul BEC, candidatura pentru alegerile prezidenţiale din luna mai. El a depus peste 1,7 milioane de semnături, relatează mediafax.ro.

În faţa sediului BEC, Crin Antonescu le-a mulţumit liderilor partidelor care îl susţin în cursa electorală.

Le-a mulţumit şi celor peste 1,7 milioane de oameni care au semnat pentru candidatura lui.

„Ştiţi că au existat chiar şi în ultima perioadă efctrturile multora pentru ca această candidatură să fie împiedicată. Cu toţi aceşti oameni alături de mine, am mers înainte”, a spus Crin Antonescu.

El a declarat că vrea să fie preşedintele fiecărui român: „Vreau să fiu preşedintele tururor”.

„Împreună vom avea grijă ca cei puternici să poata lucra pentru această ţară şi cei slabi să fie apăraţi şi ajutaţi. Împreună vom aduna energiile acestei ţări, împreună vom apăra tot ce trebuie apărat şi vom schimba ceea ce trebuie schimbat. Voi uni această naţiune, voi întări această naţiune, voi fi pentru fiecare român un om care îi va vorbi şi un om care îl va asculta”, a spus Antonescu.

Publicitate

El susţine că România are în acest moment nevoie de un lider.

„România este din nou la răscruce şi stă în puterea noastră să apăram ce am obţinut în 30 de ani. (…) România nu are nevoie doar de un şef de stat, ci naţiunea româna are nevoie de un lider”, a mai declarat Antonescu.

Crin Antonescu a fost întâmpinat la sediul BEC de proprii susţinători.

Citeste mai mult

Eveniment

Județul Botoșani, pe locul doi în țară la numărul de pensionari agricultori care trăiesc din indemnizația socială de 342 de lei pe lună

Publicat

Publicitate

În luna februarie 2025, numărul total al beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari din România a ajuns la 916.293 persoane la nivel național, în creștere cu 1.116 persoane față de luna precedentă, conform datelor publicate recent de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), relatează agerpres.ro.

În județul Botoșani, situația pensionarilor care beneficiază de indemnizația socială se remarcă în mod special în cazul celor proveniți din fostul sistem de pensii al agricultorilor. Județul Botoșani ocupă locul al doilea în țară, cu un număr de 5.783 beneficiari, fiind devansat doar de județul Iași (6.119 beneficiari). În topul județelor cu cei mai mulți pensionari agricultori beneficiari ai acestei indemnizații se mai află Dolj (5.536), Olt (5.072) și Teleorman (5.003).

La nivel național, indemnizația medie pentru pensionarii din fostul sistem al agricultorilor a fost de 342 lei. Județele cu cele mai mari indemnizații medii din această categorie au fost Ilfov (482 lei), Gorj (443 lei), Hunedoara (423 lei) și Sectorul 2 din București (442 lei).

În ceea ce privește pensionarii din sistemul public, valoarea medie națională a indemnizației a fost de 529 lei, cele mai mari valori fiind înregistrate în județele Maramureș (613 lei), Hunedoara (596 lei), Bistrița-Năsăud (591 lei) și Cluj (587 lei).

În schimb, județul Botoșani nu se află în topul județelor cu cele mai mari indemnizații medii sau număr total de beneficiari ai sistemului public, cele mai mari cifre înregistrându-se în București și în județele Suceava, Iași, Dolj, Prahova și Bacău.

Potrivit CNPP, indemnizația socială pentru pensionari este destinată persoanelor din sistemul public de pensii ale căror venituri totale lunare din pensii și indemnizații se află sub nivelul pragului minim de 1.281 lei, conform prevederilor Legii nr. 196/2009, cu modificările și completările ulterioare.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Vouchere de 4.000 de euro pentru persoanele cu dizabilități. Cine poate beneficia și ce pot cumpăra cu acești bani

Publicat

Publicitate

Persoanele cu dizabilități din România, atât adulții cât și copiii, vor putea beneficia de vouchere în valoare de 4.000 de euro pentru achiziționarea de tehnologii asistive. Anunțul a fost făcut recent de Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD).

Președintele ANPDPD, Romi Mihăescu, a precizat că aceste vouchere pot fi accesate indiferent dacă beneficiarii sunt copii sau adulți și independent de statutul acestora, respectiv dacă sunt angajați, elevi sau studenți. Astfel, măsura vine în sprijinul tuturor persoanelor cu dizabilități care au nevoie de tehnologii speciale pentru îmbunătățirea calității vieții și facilitarea integrării în societate.

„Sunt vouchere de maxim 4.000 de euro. Nu contează dacă persoana lucrează, este la școală, este copil sau adult”, a explicat Mihăescu în cadrul unei dezbateri organizate de DC Media Group.

Când va fi implementat proiectul?

Registrul necesar pentru accesarea fondurilor va fi operațional la sfârșitul lunii mai.

Suma totală alocată proiectului depășește 30 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că peste 8.000 de persoane pot beneficia de acest sprijin financiar.

Voucherele vor putea fi folosite pentru achiziția oricărui tip de tehnologie asistivă, scrie Newsweek.

Publicitate

De exemplu, în cazul implanturilor cohleare (parte a urechii interne), costurile pot ajunge la aproximativ 23.000 de euro, iar acest sprijin de 4.000 de euro poate contribui semnificativ la achiziția dispozitivelor necesare.

Vouchere de 4.000 de euro. Cine poate beneficia?

Atât copiii, cât și adulții cu dizabilități pot accesa aceste fonduri, indiferent de statutul lor profesional sau educațional.

„Au mai existat astfel de proiecte în trecut, dar abordarea este diferită acum. Se pornește de la nevoia beneficiarului, nu de la oferta furnizorului, așa cum se întâmpla anterior”, a precizat Mihăescu.

În prezent, se lucrează la stabilirea procedurilor prin care persoanele eligibile se vor putea înscrie în program.

Totodată, sistemul informatic necesar pentru gestionarea voucherelor este în curs de dezvoltare și se estimează că va fi finalizat până la sfârșitul lunii mai.

Proiectul are o durată de implementare de 36 de luni, începând cu 1 septembrie 2024 și finalizându-se la 31 august 2027.

În această perioadă, vor fi organizate întâlniri atât cu beneficiarii, cât și cu furnizorii de echipamente asistive, pentru a asigura o implementare eficientă a programului.

Citeste mai mult

Economie

Comercianții din Piața Centrală Botoșani nu prea afișeză prețurile: Polițiștii au dat amenzi după ce consumatorii nu au fost corect informați

Publicat

Publicitate

Nu mai puțin de cinci comercianți din Piața Centrală au fost sancționați de polițiștii locali pentru că nu aveau afișate prețurile produselor expuse la vânzare. Amenzile, aplicate în baza Legii nr. 145/2014 privind reglementarea piețelor, au însumat 1.100 de lei.

Conform legislației în vigoare, comercianții sunt obligați să afișeze vizibil prețurile produselor pe care le vând, astfel încât consumatorii să fie corect informați. Nerespectarea acestei obligații constituie contravenție și este sancționată cu amenzi.

Lipsa afișării prețurilor poate crea confuzii și poate duce la practici comerciale neloiale, afectând atât cumpărătorii, cât și ceilalți comercianți care respectă regulile. Poliția Locală atrage atenția că transparența în comercializare este un aspect esențial al protecției consumatorilor și că astfel de verificări vor continua în mod regulat.

Comercianții sunt îndemnați să se conformeze reglementărilor pentru a evita sancțiunile și pentru a contribui la un mediu comercial echitabil și corect. Poliția Locală reamintește că aceste măsuri au ca scop asigurarea unei piețe sigure și funcționale pentru toți participanții la actul comercial.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending