În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00. Când te poți înscrie la Casa Verde, în funcție de județul în care locuiești: este nevoie să îți pregătești o serie de acte, care urmează să fie încărcate în platformă. Bisericile vor avea o zi dedicată în care se pot înscrie, scrie alba24.ro.
Sesiunea 2024 de finanţare pentru înscrierea solicitanţilor persoane fizice în cadrul Programului „Casa Verde Fotovoltaice” se va derula în perioada 27 septembrie – 8 octombrie.
Când te poți înscrie la Casa Verde: Vor fi etape de câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, informează Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), citată de Agerpres.
În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00.
Sesiunea poate continua și după ora 10, dacă mai sunt bani, până la epuizarea bugetului.
Casa Verde 2024: Buget record
„În anul 2024, Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei.
Publicitate
Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanţarea oferită prin acest program.
Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care îşi vor reduce costul facturii la energie electrică şi care vor utiliza energie verde.
Sesiunea din 2024 aduce noutăţi deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanţarea instalaţiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice.
O măsură esenţială pentru maximizarea eficienţei şi independenţei energetice a gospodăriilor.
Totodată, am crescut considerabil subvenţia, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.
Potrivit instituţiei, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, ceea ce le va permite acestora să se familiarizeze cu aplicaţia şi să fie pregătiţi în avans.
Astfel, în ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.
Când te poți înscrie la Casa Verde, în funcție de județul în care locuiești
Solicitanţii se vor înscrie personal în cadrul programului „Casa Verde Fotovoltaice 2024” prin intermediul aplicaţiei informatice, conform următorului calendar:
27 septembrie – Regiunea Nord Vest (judeţele: Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – buget de 274,290 milioane de lei;
30 septembrie – Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu), buget de 280,050 milioane de lei;
1 octombrie – Regiunea Nord Est (judeţele: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui), buget de 319,380 milioane de lei;
2 octombrie – Regiunea Sud Est (judeţele: Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea), buget de 242,730 milioane de lei;
3 octombrie – Regiunea Sud Muntenia (judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman), buget de 321 milioane de lei;
4 octombrie – Regiunea Bucureşti Ilfov, buget de 114,120 milioane de lei; 7 octombrie – Regiunea Sud Vest (judeţele: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea), buget de 199,2 milioane de lei;
8 octombrie – Regiunea Vest (judeţele: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş), buget de 229,110 milioane de lei.
În cazul unităţilor de cult, alocarea bugetară se ridică la valoarea de 20,1 milioane de lei.
Când te poți înscrie la Casa Verde: documentele necesare
Documentele pe care solicitantul persoană fizică trebuie să le încarce în aplicaţie sunt:
actul de identitate, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie;
copia cărţii funciare colective, dacă este cazul.
Potrivit sursei citate, solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil. Proiectul se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.
Pentru unităţile de cult, documentele solicitate la înscrierea în program sunt:
certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.
Şi în acest caz, unitatea de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.
AFM precizează că aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.
ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.
Luna traversează, în noaptea de vineri spre sâmbătă, zona de cer în care se află roiul stelar Pleiade, informează dr. Adrian Șonka, astronom la Observatorul „Amiral Vasile Urseanu”, scrie alba24.ro.
„În doar șase ore, Luna va trece peste cele mai strălucitoare stele din roi, iar noi vom putea observa cu ochiul liber, prin binoclu sau telescop, numeroase dispariții și reapariții de stele. Fenomenul nu se va mai repeta în 2025. (…)
Eu vă propun să stați comod și să priviți timp de câteva ore această trecere, începând cu ora 22:30, când Luna se află spre răsărit.
Nu trebuie să știți unde sunt Pleiadele: căutați Luna, pentru că se va afla chiar în dreptul lor”, a scris Adrian Șonka pe pagina sa de Facebook, potrivit Agerpres.
Într-o declarație pentru Radio România Actualități, astronomul a explicat că, prin trecerea Lunii în fața roiului stelar Pleiade, se produc mai multe ocultări succesive ale stelelor.
„Luna se mișcă pe cer și acoperă stelele din roi, care dispar și apoi reapar; și dispar, și reapar. Se numesc ocultații. Și se văd frumos, dacă e senin”, a precizat el.
Publicitate
De asemenea, Șonka a atras atenția asupra unui alt fenomen ce va putea fi observat doar prin telescop, în luna noiembrie, când inelele lui Saturn nu vor mai fi vizibile.
Astronomul a subliniat că fenomenul are loc o dată la 15 ani și a mai putut fi urmărit ultima dată în 2009.
„Saturn se va vedea fără inele. Acestea se vor observa doar din muchie – fiind foarte subțiri, nu se mai disting prin telescop. Deci, veniți la observator”, a precizat Adrian Șonka.
Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU) dezminte, vineri, afirmațiile Blocului Național Sindical (BNS) potrivit cărora s-ar pregăti concedieri în serviciile de ambulanță și creșterea costurilor de funcționare prin reorganizarea acestora, susținând că măsurile propuse nu au niciun impact asupra personalului operativ din cadrul serviciilor de ambulanță.
DSU a clarificat că nu se va face nicio concediere în rândul personalului operativ, care include pompierii și medicii SMURD. Măsurile propuse de DSU vizează doar posturile de conducere și pe cele din administrație, în vederea unei optimizări a structurii organizatorice.
DSU susține că prin aceste măsuri se dorește o mai bună eficiență a sistemului, fără a fi afectată activitatea de intervenție.Blocul Național Sindical susține că DSU vizează o restructurare care va duce la concedierea unui număr de 5.000 de angajați din sistem, inclusiv a celor operativi.
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) remintește că utilizatorilor de servicii de telefonie și de acces la internet au dreptul de fi informați atunci când consumă integral resursele incluse în abonament.
Același drept îl au și când acumulează costuri suplimentare de 250 lei (50 euro), fără TVA, peste valoarea abonamentului.
ANCOM a impus furnizorilor aceste obligații pentru a spori transparența și pentru a le permite utilizatorilor să își controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicații electronice, transmite autoritatea.
ANCOM: obligații pentru furnizorii de servicii de telefonie și internet
Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația legală de a informa utilizatorii în două situații critice de consum:
la epuizarea resurselor incluse în abonament – când volumul de servicii (minute, SMS, date mobile etc.) inclus în planul tarifar este consumat în totalitate
la atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (50 euro), fără TVA – atunci când utilizatorii depășesc valoarea abonamentului și acumulează costuri suplimentare în cuantum de 250 lei (50 euro), fără TVA, furnizorii sunt obligați să emită o notificare clară și promptă. În funcție de politica comercială a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include și costurile înregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adăugată.
Publicitate
Aceste obligații se aplică și utilizatorilor finali microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații nonprofit dacă aceștia nu au convenit în mod explicit să renunțe în tot sau în parte la aplicarea lor.
În cazul în care există neclarități cu privire la serviciile facturate, utilizatorii au posibilitatea de a consulta facturile detaliate, pe care furnizorii sunt obligați să le remită la cerere. Acestea trebuie să conțină o serie de informații minime, care să permită identificarea serviciilor utilizate și a tarifelor percepute.
Ce, cum și unde se poate reclama
Dacă aceste obligații de informare nu sunt respectate, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmând pașii descriși aici.
Prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de către centrala operatorului.
În cazul în care furnizorii nu respectă clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit se pot adresa mediatorilor autorizați sau instanțelor de judecată. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atribuții cu privire la sancționarea furnizorilor în astfel de situații.
Mâine, 13 septembrie, traficul rutier din municipiul Botoșani va fi restricționat temporar pentru buna desfășurare a activităților prilejuite de inaugurarea noului sediu al Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
Potrivit autorităților, restricțiile se vor aplica astfel:
între orele 08:00 – 12:00, pe strada Ștefan cel Mare;
între orele 11:00 – 12:00, pe strada Uzinei.
Șoferii sunt sfătuiți să circule cu prudență în zonă și să respecte indicațiile polițiștilor rutieri prezenți la fața locului pentru fluidizarea traficului.
Reprezentanții instituțiilor de ordine și siguranță publică transmit că măsurile sunt necesare pentru a asigura protecția participanților la eveniment și desfășurarea acestuia în condiții optime.