Connect with us

Actualitate

Casa Verde: Cum te poți înscrie în funcție de județul în care locuiești. Calendar, buget, condiții și acte necesare

Publicat

Publicitate

În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00. Când te poți înscrie la Casa Verde, în funcție de județul în care locuiești: este nevoie să îți pregătești o serie de acte, care urmează să fie încărcate în platformă. Bisericile vor avea o zi dedicată în care se pot înscrie, scrie alba24.ro.

Sesiunea 2024 de finanţare pentru înscrierea solicitanţilor persoane fizice în cadrul Programului „Casa Verde Fotovoltaice” se va derula în perioada 27 septembrie – 8 octombrie.

Când te poți înscrie la Casa Verde: Vor fi etape de câte o zi pentru fiecare regiune sau până la epuizarea bugetului aferent fiecărei regiuni, informează Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), citată de Agerpres.

În acelaşi timp, unităţile de cult se vor putea înscrie în program pe data de 9 octombrie 2024, de la ora 10:00.

Sesiunea poate continua și după ora 10, dacă mai sunt bani, până la epuizarea bugetului.

Casa Verde 2024: Buget record

„În anul 2024, Administraţia Fondului pentru Mediu lansează sesiunea de înscriere cu un buget record de aproximativ două miliarde de lei.

Publicitate

Scopul nostru este să facilităm accesul unui număr cât mai mare de beneficiari la finanţarea oferită prin acest program.

Ne dorim să asigurăm resursele necesare pentru a sprijini implementarea sistemelor de panouri fotovoltaice în alte aproximativ 67.000 de gospodării, astfel că, după această sesiune vom putea discuta despre aproximativ 200.000 de gospodării care îşi vor reduce costul facturii la energie electrică şi care vor utiliza energie verde.

 

Sesiunea din 2024 aduce noutăţi deosebit de importante în cadrul Programului. Este vorba despre finanţarea instalaţiilor pentru stocarea energiei electrice produse de panourile fotovoltaice.

O măsură esenţială pentru maximizarea eficienţei şi independenţei energetice a gospodăriilor.

Totodată, am crescut considerabil subvenţia, de la 20.000 lei la 30.000 lei, oferind astfel un sprijin financiar mai mare pentru cei care doresc să investească în energia verde”, a declarat preşedintele AFM, Laurenţiu-Adrian Neculaescu.

Potrivit instituţiei, conturile utilizatorilor pot fi create înainte de deschiderea oficială a sesiunii de înscriere, ceea ce le va permite acestora să se familiarizeze cu aplicaţia şi să fie pregătiţi în avans.

Astfel, în ziua dedicată înscrierii va fi necesară doar încărcarea documentelor solicitate.

Când te poți înscrie la Casa Verde, în funcție de județul în care locuiești

Solicitanţii se vor înscrie personal în cadrul programului „Casa Verde Fotovoltaice 2024” prin intermediul aplicaţiei informatice, conform următorului calendar:

  • 27 septembrie – Regiunea Nord Vest (judeţele: Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş) – buget de 274,290 milioane de lei;
  • 30 septembrie – Regiunea Centru (judeţele: Alba, Braşov, Covasna, Harghita, Mureş şi Sibiu), buget de 280,050 milioane de lei;
  • 1 octombrie – Regiunea Nord Est (judeţele: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui), buget de 319,380 milioane de lei;
  • 2 octombrie – Regiunea Sud Est (judeţele: Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Vrancea şi Tulcea), buget de 242,730 milioane de lei;
  • 3 octombrie – Regiunea Sud Muntenia (judeţele: Argeş, Călăraşi, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Prahova şi Teleorman), buget de 321 milioane de lei;
  • 4 octombrie – Regiunea Bucureşti Ilfov, buget de 114,120 milioane de lei; 7 octombrie – Regiunea Sud Vest (judeţele: Dolj, Gorj, Mehedinţi, Olt şi Vâlcea), buget de 199,2 milioane de lei;
  • 8 octombrie – Regiunea Vest (judeţele: Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş), buget de 229,110 milioane de lei.

În cazul unităţilor de cult, alocarea bugetară se ridică la valoarea de 20,1 milioane de lei.

Când te poți înscrie la Casa Verde: documentele necesare

Documentele pe care solicitantul persoană fizică trebuie să le încarce în aplicaţie sunt:

  • actul de identitate, valabil la data înscrierii în aplicaţie;
  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie;
  • copia cărţii funciare colective, dacă este cazul.

Potrivit sursei citate, solicitantul se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni de înscriere, pentru un singur imobil. Proiectul se implementează la adresa menţionată ca domiciliu în cartea de identitate.

Pentru unităţile de cult, documentele solicitate la înscrierea în program sunt:

  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat de la ANAF;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local;
  • extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data înscrierii în aplicaţie.

Şi în acest caz, unitatea de cult se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru un singur imobil.

AFM precizează că aplicaţia informatică nu permite modificarea/înlocuirea/eliminarea documentelor încărcate de către solicitant.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


LIFESTYLE

Trei persoane din Dorohoi, care vindeau detergent contrafăcut, luate la întrebări de jandarmi în Piața Centrală

Publicat

Publicitate

Trei persoane depistate de jandarmi cu detergenți posibil contrafăcuți

 

În dimineața zilei de sâmbătă, 13 decembrie a.c., în zona Pieței Centrale din municipiul Dorohoi, jandarmii botoșăneni au depistat trei persoane care ofereau spre comercializare aproximativ 150 de litri de detergent de rufe, pentru care nu au putut prezenta certificate de conformitate, existând suspiciuni privind autenticitatea acestora.

Cele 25 de bidoane purtând etichetele unor mărci cunoscute au fost ridicate în vederea confiscării, iar vânzătorilor le-au fost întocmite actele de sesizare a organelor de urmărire penală sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punere în circulație a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată, conform prevederilor Legii nr. 84/1998 privind mărcile și indicațiile geografice.

Actele procedurale întocmite de jandarmi vor fi înaintate către Serviciul de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani, în vederea continuării cercetărilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Momente de panică la ieșirea din Botoșani: Copil de 11 ani, rănit într-un accident rutier

Publicat

Publicitate

O persoană a avut nevoie de îngrijiri medicale în urma unui accident rutier care s-a produs, în urmă cu puțin timp, la ieșirea din municipiul Botoșani spre Suceava. În eveniment au fost implicate două autoturisme și o autoutilitară.

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare, precum și un echipaj aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

Aceștia au constatat faptul că nu erau persoane încarcerate. Un copil, în vârstă de 11 ani, a fost preluat de echipajul SAJ Botoșani și transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate.

Pompierii au asigurat măsurile de prevenire a incendiilor și au deconectat bornele bateriilor .

Citeste mai mult

Eveniment

Rabla Auto 2025: o nouă sesiune a programului pentru persoane fizice începe marți, 16 decembrie. Valoarea ecotichetelor

Publicat

Publicitate

Rabla Auto 2025: Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a anunțat o nouă sesiune de înscrieri în program pentru persoane fizice. Aceasta începe marți, 16 decembrie, la ora 10.00, scrie alba24.ro.

Sesiunea de înscrieri este deschisă până în 31 decembrie ora 23.59 sau până la epuizarea fondurilor disponibile.

Persoanele fizice care nu au reușit să se înscrie anterior vor avea posibilitatea de a se înscrie în Programul Rabla Auto 2025.

Cererea de finanțare rămâne activă și este disponibilă în aplicația informatică, potrivit AFM.

Rabla Auto 2025: buget pentru noua sesiune de înscrieri

Bugetul disponibil pentru noile înscrieri provine din dosarele respinse, precum și din sumele rezervate pentru care nu au fost parcurși toți pașii procedurali prevăzuți în ghidul de finanțare, precizează AFM:

  • 22.264.000 lei pentru achiziția de autovehicule noi cu motorizare termică
  • 14.510.000 lei lei pentru achiziția de autovehicule electrice noi.

Rabla Auto 2025: valoarea ecotichetelor

Valoarea ecotichetelor acordate în cadrul programului Rabla Auto pentru persoanele fizice este următoarea:

Publicitate
  • 18.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen
  • 15.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plugin hibrid sau a unei motociclete electrice
  • 12.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie hibrid
  • 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau a unei motociclete.

Rabla Auto 2025: înscrieri

La finalizarea procesului de înscriere în program a solicitantului, persoană fizică, aplicaţia generează automat un număr de înregistrare şi rezervă valoarea ecotichetelor solicitate, în limita bugetului disponibil.

În termen de 10 zile zile de la obţinerea numărului de înregistrare, solicitantul completează seria de şasiu a autovehiculului uzat şi încarcă în aplicaţie documentele prevăzute în ghidul de finanțare.

De asemenea, în termen de maximum 10 zile de la obţinerea numărului de înregistrare, solicitanţii sunt obligaţi să selecteze un producător validat, prin intermediul aplicaţiei.

Citeste mai mult

Eveniment

Vehicul cu document fals descoperit la Frontiera Stânca

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca efectuează cercetări în privința unui cetățean R. Moldova care a încercat să intre în țară cu un autoturism având certificat de înmatriculare fals.

 În data de 12 decembrie a.c., în jurul orei 21.10, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca-ITPF Iaşi s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, pentru a intra în țară, un bărbat, cu cetățenie Republica Moldova, în vârstă de 28 de ani, în calitate de conducător auto al unui microbuz înmatriculat în R. Moldova.

La controlul de frontieră, persoana a prezentat pentru mijlocul de transport un certificat de înmatriculare cu însemnele autorităților din R. Moldova, pentru care polițiștii de frontieră au avut suspiciuni cu privire la autenticitatea lui.

În urma verificărilor efectuate s-a constatat că documentul nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale unui document autentic, fiind fals. Conducătorul auto a declarat polițiștilor de frontieră că a achiziționat certificatul de înmatriculare în schimbul sumei de 200 de euro, deoarece documentul original a fost reținut de către autoritățile din Italia.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracțiunilor de uz de fals și fals material în înscrisuri oficiale, la finalizare urmând a fi luate măsurile legale care se impun.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending