Connect with us

Eveniment

Care sunt ZILELE în care au loc cele mai MULTE și care sunt principalele CAUZE ale accidentelor rutiere

Publicat

Publicitate

Cele mai multe accidente de circulaţie s-au produs anul trecut în România pe DN1, DN2, DN6 şi DN7, iar iunie a fost luna în care s-au consemnat cele mai multe astfel de accidente, a afirmat, marţi, Horaţiu Pop, Poliţia Rutieră, care a mai adăugat că din punct de vedere al consecinţelor, pe DN2 au fost mai multe persoane decedate decât pe DN1, relatează agerpres.ro.

Despre zilele săptămânii în care au fost înregistrate accidente, acesta susține că se constată că în ziua de vineri au fost consemnate cele mai multe accidente, iar cele mai multe persoane decedate au fost înregistrate în ziua de luni.

„Deci, vedem că se leagă cumva de weekend, ceea ce trebuie să ne dea de gândit şi de aceea noi încercăm pe baza acestor analize să acţionăm, să facem nişte planuri de măsuri tocmai pe sectoare, intervale orare şi zile când sunt înregistrate astfel de evenimente rutiere. Este interesant de văzut şi categoriile de drum pe care se întâmplă accidentele. Cele mai multe accidente se întâmplă pe străzi din interiorul localităţilor şi municipiilor, formate de drumurile naţionale, apoi drumurile judeţene, comunale, alte categorii de drumuri şi cele mai puţine accidente sunt înregistrate, normal, pe autostrăzi care au un confort din punct de vedere al circulaţiei şi au mai multe elemente de protecţie”, a explicat el.

Potrivit acestuia, cauzele care conduc la accidente rutiere au rămas neschimbate, pe primele locuri fiind indisciplina pietonilor, viteza excesivă şi indisciplina bicicliştilor.

„Trebuie să revenim asupra cauzelor care din păcate au rămas de-a lungul timpului neschimbate şi pe primul loc se află indisciplina pietonilor. De multe ori în localităţile rurale nu avem condiţiile necesare desfăşurării traficului pietonal, adică nu avem trotuare, se circulă adesea şi pe timpul nopţii pe partea carosabilă. A doua cauză este viteza, fiind vorba de viteza neadaptată la condiţiile de drum sau viteza excesivă. A treia cauză: indisciplina bicicliştilor, a patra cauză: neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi a cincea cauză: neacordarea priorităţii de trecere pietonilor. Aceste cinci cauze reprezintă 63,6% din totalul accidentelor înregistrate pe un an de zile, ceea ce înseamnă foarte mult”, a atras atenţia Pop.

Horaţiu Pop a prezentat situaţia accidentelor, dar şi a demersurilor pe care Poliţia Rutieră le face în permanenţă pentru a reduce riscul rutier şi pentru „a distruge acest flagel care se întâmplă în permanenţă pe drumurile publice”.

Publicitate

„Din fericire, până în ziua de astăzi zicem că am reuşit să reducem numărul de accidente în circulaţie la nivel naţional şi numărul victimelor prin accidente de circulaţie. Avem afişată situaţia în anul 2023. (…) Se poate observa că în luna iunie au fost cele mai multe accidente de circulaţie pe parcursul anului trecut. Probabil că este sezonul de vacanţă când conducătorii auto circulă un pic mai hazardat şi tocmai nesocotirea legislaţiei – legislaţie pe care nu o creează şi nu o generează Poliţia Rutieră, ci doar o aplică – poate să ducă la tragedii. Am făcut o situaţie comparativă cu anul 2022 şi se poate constata că avem scăderi la numărul de accidente, cu 190 de accidente, cu 88 de persoane decedate şi cu 160 de persoane rănite grav. Dacă e să comparăm cu anul 2019, anul de referinţă, întrucât în 2020 a început pandemia, avem scăderi substanţiale”, a declarat Pop, la conferinţa „Drumurile sigure salvează vieţi”, organizată de Deltabloc.

În ceea ce priveşte coerciţia, situaţia sancţiunilor aplicate pentru nerespectarea prevederilor Codului rutier arată că principalele cauze sunt: indisciplina pietonilor – peste 80.000 de sancţiuni contravenţionale; viteza – peste 660.000 de sancţiuni contravenţionale; indisciplina bicicliştilor – 75.000 de sancţiuni contravenţionale; neacordarea priorităţii de trecere pietonilor – peste 16.000 de sancţiuni contravenţionale.

„Trendul este descendent din punct de vedere al numărului de accidente. Cu voia sau fără voia dumneavoastră, asta este sarcina Poliţiei Rutiere. Trebuie să aplicăm sancţiuni contravenţionale ca să disciplinăm. Poate e o măsură foarte bună, poate unii sunt nemulţumiţi, însă sarcina noastră, pe lângă faptul că mai sunt situaţii punctuale care duc la situaţii discutabile, în principal noi la nivelul Inspectoratului General al Poliţiei Române ne dorim să aplicăm sancţiuni contravenţionale tocmai pentru a preveni producerea de tragedii pe drumurile publice. La nivelul Direcţiei Rutiere am desfăşurat acţiuni punctuale, pe principalele cauze generatoare. Numărul total de acţiuni organizate de Poliţia Rutieră la nivel naţional a depăşit 58.000 şi, totodată, pentru o mai bună intervenţie, atât la evenimente, dar şi pentru a fi prezenţi pe drumurile publice, noi am desfăşurat activităţi în cadrul unor proiecte pe fonduri europene – Mixt mobil – care au vizat dotarea poliţiei cu aparatură, autospeciale, teste de drog, teste de alcoolemie şi alte mijloace – tablete sau imprimante mobile – şi în cadrul altui proiect pe fonduri europene mai avem, tot aşa, dotarea Poliţiei Rutiere la nivel naţional cu aparatură, ca să putem să acţionăm eficient şi să fim la un nivel optim pentru a ne face datoria. Ca măsură de prevenţie, am avut şi activităţi de educaţie rutieră, campanii, intervenţii la radio şi la televiziune şi am colaborat cu Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii şi cu Centrul de Informaţii şi Relaţii Publice. (…) Poliţia Rutieră are atribuţii şi în ceea ce priveşte avizarea proiectelor de sistematizare a circulaţiei, fie că este vorba despre proiecte cu semnalizare definitivă sau efectuarea de lucrări în zona drumului public şi, la nivelul Direcţiei Rutiere, au fost emise anul trecut, peste 1.000 de avize”, a mai spus Horaţiu Pop.

Anul trecut, la nivel naţional, s-au înregistrat 4.525 de accidente rutiere grave, soldate cu decesul a 1.545 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.535. Cele mai multe accidente s-au înregistrat în luna iunie, 449, urmată de octombrie, cu 440, şi de iulie şi decembrie, cu 432 şi, respectiv, 430. Cele mai puţine accidente au fost în luna februarie – 251 şi aprilie – 322.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un nou serviciu online pentru cetățenii români. Cum poate fi obținut certificatul pentru atestarea domiciliului sau reședinței

Publicat

Publicitate

Un nou serviciu online pentru cetățenii români. Certificatul pentru atestarea domiciliului poate fi obținut online (semnat electronic) începând de marți, 10 iunie, de către utilizatorii care au cont pe hub-ul MAI – hub.mai.gov.ro.

Certificatul privind domiciliul înregistrat în Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor atestă în România ori, după caz, în străinătate, domiciliul și/sau reședința cetățenilor români, în vederea obţinerii unor drepturi sau apărării intereselor acestora.

În situația în care serviciul nu este disponibil, cetățenii pot obține formularul multilingv pe baza unei solicitări transmise pe adresa de poștă electronică dgep@mai.gov.ro. Cererea online va fi însoțită de certificatul obținut prin intermediul platformei hub de servicii al MAI.

Acest serviciu vine în continuarea celorlalte servicii publice electronice-online disponibile prin HUB-ul MAI.

Citeste mai mult

Eveniment

BAC 2025: La ora 9 a început proba obligatorie – Matematică sau Istorie. Timpul de rezolvare este de 3 ore

Publicat

Publicitate

Marți, 10 iunie, candidații au susținut proba obligatorie la Limba și literatura română. Au fost 98.542 de candidați prezenți dintr-un total de 99.823 înscriși la această probă, potrivit Ministerului Educației și Cercetării.

Accesul în săli este permis doar cu act de identitate – carte de identitate („buletin”) sau pașaport – și instrumente de scris. Înainte de a intra în sala unde au fost repartizați, pe care o pot verifica la avizierul liceului sau pe ușile sălilor, elevii pot lăsa bagajele: ghiozdane, umbrele, telefoane și alte haine într-o sală special destinată din liceu.

Acolo bagajele vor fi puse de regulă într-un dulap sau sac și tinerii primesc un autocolant cu număr de identificare, pe baza căruia își vor recupera lucrurile la finalul probei.

În sală, este permis accesul cu o sticlă de apă și eventual un penar transparent. Elevii trebuie să aibă pix sau stilou cu pastă albastră cu care să redacteze rezolvarea pe foaia de examen, dar pot avea și un creion (cu care pot scrie doar pe ciornă).

După închiderea accesului în săli, la ora 08:30, profesorii asistenți fac instructajul și le cer elevilor să completeze prima filă tipizată cu datele personale și cele ale probei. Se oferă toate indicațiile de organizare înainte de începerea propriu-zisă a examenului. La prima probă, cea de limba și literatura română (10 iunie), candidații primesc și codul unic alocat cu care pot să se uite în rezultate pentru a vedea ce note au obținut ei la probe.

În timpul examenului, candidații nu au voie să comunice prin nicio modalitate cu exteriorul sau să aibă asupra lor notițe, dicționare ori alte feluri de materiale.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Copii operați fără un diagnostic clar. Medicina de război în România anului 2025

Publicat

Publicitate

Într-un spital din România, mulți copii ajung să suporte intervenții chirurgicale inutile. Asta pentru că, medicii sunt nevoiți să meargă pe bâjbâite, doar cu suspiciuni de diagnostic, din cauza lipsei de suport imagistic. Criza de radiologi se menține în toată țara, scrie ADEVĂRUL

Spitalul Județean „Mavromati” din Botoșani este cea mai mare unitate spitalicească cu paturi din zona Moldovei. Cu toate acestea, spitalul înregistrează o criză deosebită de medici radiologi. Deși există aparatură modernă, achiziționată pe diferite axe de finanțare, aproape că nu are cine să o opereze. Sunt doar trei medici radiologi care asigură toate investigațiile de radiografie, ecografie, tomografie computerizată și RMN. Din această cauză, mulți medici rămân descoperiți pe partea de imagistică în timpul unei gărzi. Sunt nevoiți să lucreze pe bâjbâite, adică cu suspiciuni de diagnostic, până la posibilitatea efectuării unor investigații radiologice.

„Diagnosticul de certitudine apare abia post-operator”

Situația afectează atât medicii, cât și pacienții. S-a ajuns la situația în care micuții pacienți de la Pediatrie ajung să sufere intervenții chirurgicale deși nu era neapărat nevoie. Medicii fac intervenții de explorare pentru a afla diagnosticul. Aceștia recunosc că dacă ar fi avut suportul radiologiei, nu ar mai fi fost nevoie să intervină chirurgical. În tot acest timp, pacientul este nevoit să sufere intervenția, dar și perioada de recuperare post-operator, deși situația ar fi putut fi rezolvată doar cu medicație.

„Stăm foarte prost la partea de imagistică. Suntem descoperiți în timpul unei gărzi. Din lipsa personalului, știe toată lumea nu mai este un secret. Pacienții ajung să fie internați cu suspiciune de diagnostic. Nediagonisticați. Adică nu ai un diagnostic de certitudine. Și diagnosticul de certitudine apare abia în post-operator, fie prin explorare laporoscopică, fie prin abort deschis, depinde de particularitatea cazului. Un examen radiologic ar ușura mai mult situația. Dacă am avea partea de explorare. Vă dau un exemplu: patologia acută scrotală. Atunci când pacientul vine cu scrotul roșu, inflamat, dacă ai certitudinea unui diagnostic, îți exclude torsiunea testiculară, și îți spune că are o torsiune de hidatida, o patologie frecventă pacienții de vârstă pediatrică, atunci îți exclude riscul de a interveni chirugical. Adică poți alege varianta de tratament conservator. Dar marea majoritatea ajung la intervenție chirurgicală de explorare, pentru că nu ai certitudinea diagnosticului”, precizează medicul Simona Bordiciuc, șeful Compartimentului de Chirurgie de la Secția de Pediatrie a Spitalului Județean „Mavromati”.

„Pentru noi burtica unui pacient este ca un ou kinder cu surprize”

Publicitate

Situația este și mai complicată pentru chirurgii de la pediatrie. Și asta în condițiile în care oricum intervențiile și patologiile oferă destule surprize, chiar și atunci când medicul are un plan bine stabilit.

„Pentru noi burtica unui pacient este ca un ou kinder cu surprize. Când deschizi pacientul poți să-ți faci un plan de bătaie, dar te trezești că intra-operator se schimbă conduita. Găsești în loc de un apendic, un diverticul, sau ambele patologii concomitente care te forțează automat și la al doilea punct operator. Sau varianta când intri pentru o peritonită generalizată, nu ți-o explici de ce și găsești un ulcer perforat. Adică sunt mai multe patologii.  Nu poți pleca țintit, în chirurgie trebuie să ai o viziune largă”, adaugă medicul Simona Bordiciuc. Tocmai de aceea, examenele radiologice sunt foarte importante pentru medici, dar și pentru pacienți. Pe de o parte, ar putea fi evitate o serie de intervenții chirurgicale, dar în același timp există mai multe date pentru medic atunci când abordează o patologie.

Criza de radiologi este prezentă la nivel național. Un medic cu o specializare pe imagistică a devenit aproape un lux în spitalele publice. În 2023 erau 1800 de radiologi la peste 500 de spitale (300 de stat și 200 private). Mulți tineri preferă să lucreze în privat. În plus, sunt preferate centrele universitare în detrimentul spitalelor de provincie.

Sursa: ADEVĂRUL

Citeste mai mult

Eveniment

Reguli noi pentru zborurile din 2026: Ce este ETIAS și când intră în vigoare. Modificări privind bagajele și transportul lichidelor

Publicat

Publicitate

Din 2026, se aplică noi reguli pentru călătoriile cu avionul: reglementările Uniunii Europene impun restricții mai stricte privind lichidele din bagaje și introduc sistemul ETIAS (European Travel Information and Authorization System – Sistemul European de Informații și Autorizare pentru Călătorii), informează alba24.ro.

Noi reguli pentru călătoria cu avionul, din 2026: reglementările UE privind călătoriile aeriene includ reguli mai stricte privind lichidele din bagaje și introducerea ETIAS (European Travel Information and Authorization System – Sistemul european de informații și autorizare privind călătoriile).

ETIAS, un sistem de autorizare a călătoriilor pentru călătorii exonerați de viză, va fi lansat în ultimul trimestru al anului 2026.

După introducerea ETIAS, va trebui călătorul va trebui să solicite online o autorizație de călătorie, înainte de plecare.

Singura modalitate de a trimite cererea va fi direct pe site-ul oficial ETIAS sau prin intermediul aplicației mobile. De asemenea, călătorul poate autoriza pe altcineva să facă acest lucru în numele său.

Noi reguli pentru călătoria cu avionul, privind bagajele și lichidele:

Publicitate

Pentru bagaje:

Toate companiile aeriene din UE aplică o regulă standardizată de 100 de ml pentru lichide, scrie corptraveler.com.

De asemenea, există reguli pentru dimensiuni maxime ale bagajului de mână (55x40x20 cm) și o limită de greutate combinată de 10 kg pentru bagajul principal de mână și articolul personal.

Lichide:

Regula de 100 ml pentru lichidele din bagajele de mână revine, toate lichidele trebuind să fie într-o singură pungă de plastic transparentă, resigilabilă, de 1 litru.

Dimensiuni bagaj de mână:

Bagajele principale de mână sunt limitate la 55 x 40 x 20 cm, inclusiv mânerele și roțile.

Gențile de sub scaun sau obiectele personale, cum ar fi gențile pentru laptop sau gențile de mână, nu trebuie să depășească 40 x 30 x 15 cm.

Restricții de greutate:

Greutatea combinată a bagajului principal de mână și a obiectului personal nu poate depăși 10 kg.

Aceste noi norme vizează crearea de consecvență și uniformitate între aeroporturile și companiile aeriene din UE, simplificând experiența de călătorie și contribuind la securitatea aeroporturilor.

ETIAS este conceput pentru a spori securitatea prin solicitarea călătorilor exonerați de viză să obțină o autorizație de călătorie înainte de a intra în UE.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending