Connect with us

Actualitate

Care sunt MAȘINILE mai cele mai predispuse la ACCIDENTE. Studiu pentru posesorii de mașini cu motoare PUTERNICE

Publicat

Publicitate

Un studiu recent arată că mașinile cu motoare puternice sunt mai predispuse la accidente. De obicei, șoferii începători sunt sfătuiți să-și achiziționeze mașini mai ieftine, cu motoare mai mici, pentru a dobândi experiență în condus și pentru a reduce riscul de accidentare. Cu toate acestea, vehiculele puternice sunt echipate adesea cu sisteme de frânare mai avansate și au o manevrabilitate superioară, ceea ce le poate face mai ușor de condus în anumite condiții.

„carVertical, o companie de date auto, a efectuat cercetări pe baza datelor din rapoartele de verificare a istoricului mașinilor uzate pentru a afla dacă există o corelație între puterea medie a motorului unui vehicul și frecvența accidentelor.

Corelație directă între puterea motorului și rata daunelor

În cadrul studiului efectuat, carVertical a examinat rapoarte care prezintă istoricul vehiculelor pentru 43 de mărci de mașini. În toate cazurile analizate, mașinile cu motoare mai puternice erau mai predispuse la accidente.

46,4% dintre vehiculele Audi verificate pe carVertical cu puterea motorului de până la 100 kW au avut înregistrări de daune, în timp ce rata în rândul modelelor de peste 400 kW a fost mai mare – 55,6%.

Tendințe similare au fost observate și la mașinile Volkswagen unde 42,6% dintre modelele cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de 48,9% la motoarele de 300-400 kW.

45% dintre vehiculele Ford cu motoare de până la 100 kW au avut înregistrări de daune și 55% dintre cele cu motoare de peste 400 kW.

Publicitate

1 din 3 mașini Renault (36,3%) echipate cu cele mai mici motoare a suferit un accident minor sau major. Procentajul mașinilor avariate a fost mai mare în rândul vehiculelor care aveau 300-400 kW sub capotă – 42,9%.

carvertical

Toyota este una dintre mărcile la care fluctuațiile sunt minore: 36% dintre modelele cu motoare mici au fost avariate, față de 39,5% dintre mașinile cu motoare de 200-300kW. Cu toate acestea, Toyota nu are modele echipate cu motoare de peste 400 kW, ceea ce ar fi putut duce la rate de daune mai mari.

BMW s-a remarcat dintre toate mărcile de vehicule analizate în cercetare: 60,3% dintre mașinile cu motoare de până la 100 kW au fost avariate, față de un incredibil 68,6% dintre vehiculele cu o putere mai mare de 400 kW.

„Deși toate vehiculele trebuie să respecte regulile de circulație, se pare că mașinile mai puternice ignoră limitele de viteză, iar șoferii lor își asumă riscuri mai mari. Nu există nici măcar o singură marcă auto pentru care vehiculele mai puțin puternice să fie mai predispuse la accidente”, spune Matas Buzelis, expert în automobile și directorul departamentului de comunicații al carVertical.

Unele mașini sunt de până la 7 ori mai puternice decât altele

Dintre toate mărcile de vehicule verificate pe carVertical, Bentley a avut cea mai mare putere medie a motorului – 415 kW sau 564 CP. Producătorul de mașini de lux este urmat de Maserati (268 kW/364 CP), Cadillac (264 kW/359 CP), Tesla (263 kW/358 CP) și Porsche (257 kW/349 CP).

În timp ce cercetarea a arătat că cumpărătorii de vehicule second hand preferă să verifice istoricul mașinilor care au motoare mai puternice și mașinile mici cu motoare mai puțin puternice sunt inspectate pe carVertical.

Mașinile Smart au cea mai mică putere medie a motorului – 59 kW sau 80 CP. La mică distanță se află și Dacia (72 kW/98 CP), Lancia (77 kW/105 CP), Fiat (83 kW/113 CP) și Suzuki (87 kW/118 CP).

Potrivit domnului Buzelis, existența accidentelor grave în istoricul unei mașini poate fi un semnal de alarmă pentru cumpărători. Prin urmare, este important să consultați un mecanic profesionist și să aflați dacă daunele suferite de o mașină îi pot afecta pe termen lung fiabilitatea”, se arată în studiu.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Jandarm din Botoșani, „încercat” cu bani de doi tineri prinși la furat. Firul poveștii

Publicat

Publicitate

Luni, ofițerii de poliție judiciară din cadrul Direcției Generale Anticorupție – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au fost sesizați telefonic de către un jandarm din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi ,,General de brigadă TUDOR LUCHIAN” Botoșani, cu privire la faptul că, în timp ce se afla în timpul liber, a observat pe trotuarul din apropierea unui complex comercial din municipiul Botoșani, doi tineri în timp ce săvârșeau infracțiunea de furt din buzunare asupra unui bărbat.

Jandarmul a procedat mai întâi la identificarea victimei, care i-a relatat că tinerii i-au sustras mai multe bancnote din buzunar, fără a-i specifica suma cu exactitate. În acest context, subofițerul a plecat în urmărirea celor două persoane,  pe care le-a identificat în apropierea locului comiterii faptei, solicitându-le să rămână pe loc, până la sosirea unui echipaj din cadrul Jandarmeriei.

În această împrejurare, cunoscând faptul că este jandarm, cei doi tineri, i-au promis o sumă de bani nespecificată, prezentându-i mai multe bancnote, posibil din cele sustrase anterior, pentru ca acesta să îi lase să plece și să nu-i predea echipajului de jandarmi.

Autorii faptelor, cunoscuți cu antecedente penale, au fost preluați de către un echipaj din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Botoșani și conduși la sediul unității, în vederea întocmirii actelor procedurale.

Ofițerii din cadrul DGA – Serviciul Județean Anticorupție Botoșani au procedat la întocmirea procesului-verbal de consemnare a denunțului oral sub aspectul comiterii infracțiunii de dare de mită, cercetările fiind continuate sub coordonarea procurorului din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Botoșani.

Facem precizarea că punerea în mișcare a acțiunii penale este o etapă a procesului penal reglementată de Codul de procedură penală, având ca scop crearea cadrului procesual de administrare a probatoriului, activitate care nu poate, în nici o situație, să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție!

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Autovehicul radiat din Norvegia reținut la Rădăuți Prutx

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut efectuează cercetări cu privire la un cetățean R. Moldova, care a încercat să iasă din țară la volanul unui autovehicul radiat din circulație.

 

În data de 03 martie a.c.,  în Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți Prut – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare trecerii frontierei, un cetățean moldovean, în vârstă de 50 de ani, la volanul unui autovehicul înmatriculat în Norvegia.

Colegii noștri au efectuat verificări specifice, în urma cărora s-a concluzionat că mijlocul de transport figurează radiat din circulație din Norvegia, din noiembrie 2024. Bărbatul a declarat polițiștilor de frontieră că nu avea cunoștință că autovehiculul este radiat din Norvegia, el fiind achiziționat de la un conațional din Lituania.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de punerea în circulație sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat. La finalizarea cercetărilor, se vor lua măsurile legale care se impun.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Autoturism de peste 140.000 lei, furat din Austria, descoperit la PTF Stânca

Publicat

Publicitate

Poliţiştii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca efectuează cercetări în privinţa unui bărbat, cu dublă cetățenie, română și R. Moldova, care a încercat să treacă frontiera la volanul uni autoturism, semnalat ca fiind furat de autoritățile din Austria.

 

În data de 03 martie a.c., în jurul orei 21.25, în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca – ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control, la volanul unui autoturism, un bărbat cu dublă cetățenie română – R Moldova, în vârstă de 56 de ani.

Având suspiciuni cu privire la seria de șasiu a mașinii care prezenta urme de falsificare, colegii noștri au efectuat verificări suplimentare. Astfel, folosind tehnica specifică și cu sprijinul ofițerilor Frontex, au constatat faptul că autoturismul figurează în bazele de date ca fiind bun căutat pentru confiscare, semnalare introdusă de autoritățile din Austria.

Bărbatul aflat la volanul autoturismului a declarat că a achiziționat mașina de la un cetățean moldovean și nu are cunoștință despre faptul că aceasta este furată sau implicată în vreun litigiu.

Poliţiştii de frontieră efectuează cercetări în cauză pentru săvârşirea infracţiunii de tăinuire, iar autoturismul, în valoare de 140.000 de lei, a fost indispoibilizat în vederea continuării cercetărilor.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

ITM Botoșani: Egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi

Publicat

Publicitate

Prin egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi în relaţiile de muncă se înţelege accesul nediscriminatoriu la:

– alegerea ori exercitarea liberă a unei profesii sau activităţi;

– angajare în toate posturile sau locurile de muncă vacante şi la toate nivelurile ierarhiei

profesionale;

– venituri egale pentru muncă de valoare egală;

– informare şi consiliere profesională;

Publicitate

– promovare;

– condiţii de încadrare în muncă şi de muncă ce respectă normele de sănătate şi securitate în

muncă;

– beneficii, altele decât cele de natură salarială;

– organizaţii patronale, sindicale şi organisme profesionale;

– prestaţii şi servicii sociale.

Pentru prevenirea şi eliminarea oricăror comportamente, definite drept discriminare bazată pe criteriul de sex, angajatorul are următoarele obligaţii:

– să asigure egalitatea de şanse şi de tratament între angajaţi, femei şi bărbaţi, în cadrul relaţiilor

de muncă de orice fel, inclusiv prin introducerea de dispoziţii pentru interzicerea discriminărilor

bazate pe criteriul de sex în regulamentele de organizare şi funcţionare şi în regulamentele

interne ale unităţilor;

– să prevadă în regulamentele interne ale unităţilor sancţiuni disciplinare, în condiţiile prevăzute

de lege, pentru angajaţii care încalcă demnitatea personală a altor angajaţi prin crearea de

medii degradante, de intimidare, de ostilitate, de umilire sau ofensatoare, prin acţiuni de

discriminare;

– să îi informeze permanent pe angajaţi, inclusiv prin afişare în locuri vizibile, asupra drepturilor

pe care aceştia le au în ceea ce priveşte respectarea egalităţii de şanse şi de tratament între

femei şi bărbaţi în relaţiile de muncă;

– să informeze imediat după ce a fost sesizat autorităţile publice abilitate cu aplicarea şi

controlul respectării legislaţiei privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi.

Este interzisă discriminarea prin utilizarea de către angajator a unor practici care  

  dezavantajează persoanele de un anumit sex, în legătură cu relaţiile de muncă, referitoare

  la:

– anunţarea, organizarea concursurilor sau examenelor şi selecţia candidaţilor pentru ocuparea

posturilor vacante din sectorul public sau privat;

– încheierea, suspendarea, modificarea şi/sau încetarea raportului juridic de muncă ori de

serviciu;

– stabilirea sau modificarea atribuţiilor din fişa postului;

– stabilirea remuneraţiei;

– beneficii, altele decât cele de natură salarială, precum şi la securitate socială;

– informare şi consiliere profesională, programe de iniţiere, calificare, perfecţionare, specializare

şi recalificare profesională;

– evaluarea performanţelor profesionale individuale;

– promovarea profesională;

– aplicarea măsurilor disciplinare;

– dreptul de aderare la sindicat şi accesul la facilităţile acordate de acesta;

– orice alte condiţii de prestare a muncii, potrivit legislaţiei în vigoare.

 

Maternitatea nu poate constitui un motiv de discriminare.

Orice tratament mai puţin favorabil aplicat unei femei legat de sarcină sau de concediul de maternitate constituie discriminare în sensul prezentei legi.

Orice tratament mai puţin favorabil aplicat unei femei sau unui bărbat, privind concediul pentru creşterea copiilor sau concediul paternal, constituie discriminare în sensul prezentei legi.

 

Concedierea nu poate fi dispusă pe durata în care:

– o salariata este gravidă sau se află în concediu de maternitate;

– o salariata/salariatul se află în concediul pentru creşterea copiilor în vârstă de până la 2 ani,

respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilităţi;

– o salariatul se află în concediu paternal.

Constituie discriminare bazată pe criteriul de sex orice comportament nedorit, definit drept hărţuire sau hărţuire sexuală, având ca scop sau efect de a crea la locul de muncă o atmosferă de intimidare, de ostilitate sau de descurajare pentru persoana afectată.

Constituie discriminare şi este interzisă modificarea unilaterală de către angajator a relaţiilor sau a condiţiilor de muncă, inclusiv concedierea persoanei angajate care a înaintat o sesizare ori o reclamaţie la nivelul unităţii sau care a depus o plângere, la instanţele judecătoreşti competente, în vederea aplicării prezentelor reglementări şi după ce sentinţa judecătorească a rămas definitivă, cu excepţia unor motive întemeiate şi fără legătură cu cauza.                       

 

Importanța adoptării de către angajatori a unor măsuri interne pentru adaptarea salariaților la activitatea prestată în cadru organizațional, inclusiv pentru salariații care au prestat activitate în regim de telemuncă și revin fizic la locul de muncă organizat de către angajator

 

Salariații care revin la locul de muncă după încetarea concediului de maternitate, a concediului pentru creșterea copiilor în vârstă de până la 2 ani, respectiv 3 ani în cazul copilului cu dizabilități, a concediului paternal sau a concediului de îngrijitor, conform prevederilor art. 10 alin. (8) și alin. (9) din Legea nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și tratament între femei și bărbați, republicată, au următoarele drepturi:

  • De a se întoarce la ultimul loc de muncă ori la un loc ori la un loc de muncă echivalent, având

condiții echivalente ;

–  De a beneficia de orice îmbunătățire a condițiilor de muncă la care ar fi avut dreptul în timpul

absenței ;

  • La un program de reintegrare profesională, a cărui durată este prevăzută în regulamentul intern de organizare și funcționare, cu o durată de cel puțin 5 zile lucrătoare.

 

Nerespectarea prevederilor articolului mai sus menționat atrage răspunderea contravențională și se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 10.000 lei, iar constatarea și sancționarea contravențiilor se face de către Inspecția Muncii, prin inspectorii de muncă din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă .

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending