Connect with us

Administratie

Care sunt criteriile și punctajele care aduc bani la primării pentru documentațiile de urbanism

Publicat

Publicitate

Primăriile primesc bani de la stat pentru documentațiile de urbanism. Unităţile administrativ-teritoriale vor fi sprijinite prin acordarea multianuală a finanţării în acest scop, scrie alba24.ro.

Normele metodologice sunt pe masa Guvernului.

Potrivit notei de fundamentare, au existat primării care nu au putut asigura fonduri de la bugetul local pentru aceste categorii de cheltuieli.

S-a constatat de asemenea insuficienţa anuală a fondurilor pentru finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism. Din acest motiv,e este necesar un program cu finanţare multianuală.

Surse de finanțare

Programul național multianual va fi finanţat din bugetele locale ale unităților administrativ-teritoriale, ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale și din bugetul de stat. Finanțarea se face în limita creditelor de angajament și a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinație. De asemenea, se iau în calcul estimările pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală.

Finanțarea se asigură prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și din venituri proprii ale persoanelor juridice și fizice interesate în dezvoltarea unei localități sau a unei zone din cadrul acesteia, precum și din alte surse legal constituite sau atrase.

Publicitate

Programul va fi coordonat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei. Are ca obiectiv general susținerea autorităților administrației publice locale în demersul de elaborare și/sau actualizare a documentațiilor de planificare și reglementare a modului de utilizare a teritoriului.

Ce se poate finanța

Prin Program se pot finanța:

  • activitățile privind realizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism
  • servicii noi și servicii în continuare privind elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism
  • activitățile de elaborare a planului urbanistic general, de la etapa de inițiere până la avizare și aprobare
  • În vederea derulării Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației pune la dispoziție beneficiarilor platforma digitală „investitii.mdlpa.ro”.

Toate activitățile specifice Programului, inclusiv comunicările, notificările și altele asemenea emise de minister se desfășoară prin intermediul platformei.

Procedura pentru primării

Finanțarea elaborării și/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism

Primăriile solicită finanțare și estimează banii necesari de la bugetul de stat – pentru anul în curs și următorii ani.

Consiliile județene întocmesc cererea de finanțare.

Primăriile transmit următoarele documente:

  • hotărârea consiliului local de aprobare a indicatorilor
  • contractele cu operatorii economici pentru elaborarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism, după caz
  • evidențe contabile în baza cărora sunt identificate plățile efectuate din bugetul de stat și/sau bugetul local
  • hotărârea consiliului local de aprobare a cofinanțării, după caz
  • devizul general, cu identificarea categoriilor de cheltuieli care se finanțează de labugetul de stat și a celor suportate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, aprobat prin hotărâre a consiliului local.

Criterii de acordare a fondurilor

Fondurile asigurate de la bugetul de stat pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism se vor prioritiza în baza unui punctaj agregat.

Criterii

  • gradul de finalizare a lucrărilor, conform devizului estimativ
  • vechimea planurilor urbanistice generale
  • autorizațiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor
  • categoria unității administrativ-teritoriale
  • existența monumentelor istorice
  • prezența resurselor turistice naturale și antropice
  • prezența așezărilor informale pe teritoriul administrativ
  • prezența siturilor din rețeaua europeană Natura 2000

Cum se acordă punctajul pentru primării

Pentru unitățile administrativ-teritoriale în care sunt începute lucrările pentru elaborarea și/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităților și a regulamentelor locale de urbanism

  • se acordă un punctaj de cel mult 20 de puncte, direct proporțional cu procentul de finalizare a lucrărilor.

Procentul de finalizare a lucrărilor se calculează ca raport între valoarea decontată și valoarea totală a lucrărilor, conform devizului estimativ.

Punctajul pentru procentul de finalizare a lucrărilor se acordă luând în considerare următoarele praguri:

  • pentru un procent mai mic sau egal cu 20% se acordă 4 puncte;
  • pentru un procent mai mare de 20% și mai mic sau egal cu 40% se acordă 8 puncte;
  • pentru un procent mai mare de 40% și mai mic sau egal cu 60% se acordă 12 puncte;
  • pentru un procent mai mare de 60% și mai mic sau egal cu 80% se acordă 16 puncte;
  • pentru un procent mai mare de 80% se acordă 20 puncte.

Punctaj după vechimea planurilor de urbanism

Luând în considerare vechimea planurilor urbanistice generale, unitățile administrativ-teritoriale pot primi un punctaj de cel mult 20 de puncte.

Vechimea documentației de urbanism se calculează în ani întregi, de la data hotărârii consiliului local pentru aprobarea ultimei documentații de urbanism aflată în vigoare și până la data de 1 ianuarie a anului începând cu care se solicită acordarea finanțării.

Punctajul pentru vechimea documentației de urbanism este repartizat luând în considerare următoarele praguri:

  • pentru vechime mai mică sau egală cu 12 ani se acordă 5 puncte;
  • pentru vechime mai mare de 12 ani și mai mică sau egală cu 15 ani se acordă 10 puncte;
  • pentru vechime mai mare de 15 ani și mai mică sau egală cu 20 de ani se acordă 15 puncte;
  • pentru vechime mai mare de 20 de ani se acordă 20 de puncte.

Punctaj după numărul de autorizații de construire

Având în vedere criteriul referitor la autorizațiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor, unitățile administrativ-teritoriale pot primi un punctaj de maxim 20 de puncte.

  • pentru numărul de autorizații de construire se utilizează indicatorul statistic „Autorizații de construire eliberate pentru clădiri pe tipuri de construcții, județe și localități”, pentru ultimul an raportat de Institutul Național de Statistică la momentul alocării fondurilor
  • pentru numărul de locuitori se utilizează indicatorul statistic „Populația după domiciliu la 1 iulie pe grupe de vârstă și vârste, sexe, județe și localități”, pentru ultimul an raportat de Institutul Național de Statistică la momentul alocării fondurilor

Formular de calcul: Px = (Rx/Rm)*20, unde:

  • a) Px este punctajul acordat pentru o unitate administrativ-teritorială oarecare;
  • b) Rx reprezintă raportul dintre numărul autorizațiilor de construire eliberate și numărul de locuitori din unitatea administrativ-teritorială pentru care se calculează punctajul
  • c) Rm reprezintă cea mai mare valoare a raportului dintre numărul autorizațiilor de construire eliberate și numărul de locuitori, luând în considerare toate unitățile administrativ-teritoriale care au solicitat finanțare în anul respectiv;

Punctajul se înregistrează prin rotunjire la două zecimale.

Punctaj fix după categoria localității

Pentru categoria unității administrativ-teritoriale se acordă un punctaj fix de cel mult 20 de puncte. Se iau în considerare prevederile anexei nr. 1 din Legea nr. 246/2022 privind zonele metropolitane, cu modificările ulterioare.

Punctajul pentru categoria unității administrativ-teritoriale va fi repartizat după cum urmează:

  • pentru comunele cuprinse în teritoriul metropolitan al municipiilor reședință de județ și al altor municipii se acordă 20 de puncte
  • pentru comunele din afara teritoriului metropolitan al municipiilor reședință de județ și al altor municipii se acordă 15 puncte
  • pentru unitățile administrativ-teritoriale cu statut de oraș se acordă 10 puncte
  • pentru unitățile administrativ-teritoriale cu statut de municipiu se acordă 5 puncte.

Punctaj în funcție de monumente istorice

Pentru unitățile administrativ-teritoriale care au monumente incluse pe Lista monumentelor istorice

  •  se acordă un punctaj fix necumulativ de cel mult 7 puncte, după cum urmează:
  • pentru unitățile administrativ-teritoriale care au cel puțin un monument istoric din grupa A – monumente istorice de valoare națională sau universală care se află și în patrimoniul mondial UNESCO, se acordă 7 puncte
  • pentru unitățile administrativ-teritoriale care au cel puțin un monument istoric din grupa A – monumente istorice de valoare națională se acordă 4 puncte
  • pentru unitățile administrativ-teritoriale care au cel puțin un monument istoric din grupa B – monumente istorice reprezentative pentru patrimoniul cultural local, se acordă 1 punct.

Punctaj în funcție de zone cu resurse turistice

Pentru unitățile administrativ-teritoriale – zone cu resurse turistice, se acordă următorul punctaj:

  • pentru unitățile administrativ-teritoriale cu resurse naturale și antropice foarte mari se acordă 5 puncte
  • pentru unitățile administrativ-teritoriale cu resurse naturale și antropice mari se acordă 3 puncte.

Pentru unitățile administrativ-teritoriale care au raportat către consiliile județene sau către ministerul de resort prezența așezărilor informale pe teritoriul administrativ se acordă 5 puncte.

  • pentru acordarea punctajului este necesar ca pe teritoriul administrativ al unității administrativ-teritoriale să existe cel puțin o așezare informală (art. 383 alin. (10) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001)
  • raportarea privitoare la existența așezărilor informale s-a realizat în acord cu prevederile de mai sus
  • raportarea prezenței așezărilor informale a fost realizată cel târziu până la data depunerii cererii de finanțare sau în anul calendaristic anterior.

Punctaj – rețeaua Natura 2000

Pentru unitățile administrativ-teritoriale care au pe teritoriul administrativ situri din rețeaua europeană Natura 2000 (arii de protecție specială avifaunistică) se acordă 3 puncte.

Punctajul se acordă indiferent de numărul și tipologia siturilor identificate.

Alocarea fondurilor

Alocarea fondurilor disponibile se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului total obținut.

În cazul în care există unități administrativ-teritoriale cu punctaj total identic, se acordă prioritate la finanțare celor care au emis hotărârea consiliului local pentru aprobarea documentației de urbanism la o dată mai veche.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Esre oficial. Decontarea voucherelor de vacanță, după reguli noi: Declarație pe propria răspundere și factură de 1.600 de lei

Publicat

Publicitate

Guvernul a adoptat un noul mecanism pentru decontarea voucherelor de vacanță. Beneficiarii trebuie să prezinte o declarație pe propria răspundere, prin care confirmă că au contribuit cu suma de 800 de lei din fonduri proprii, că au utilizat și cei 800 de lei oferiți de stat și să depună o factură de minimum 1.600 de lei, care urmează să fie decontată.

Modificări esențiale în sistemul de decontare a voucherelor de vacanță:

Valoarea voucherelor și condiții de eligibilitate

– Angajații din instituțiile publice cu salarii nete de până la 8.000 lei vor beneficia de vouchere de vacanță în valoare de 800 lei.
– Voucherele pot acoperi maximum 50% din valoarea unui pachet turistic, ceea ce înseamnă că beneficiarul trebuie să achiziționeze un pachet de cel puțin 1.600 lei și să contribuie cu diferența de 800 lei din fonduri proprii

Cum se decontează voucherele de vacanță

Achiziționarea pachetului turistic: Angajatul achiziționează un pachet turistic în valoare de minimum 1.600 de lei.

Declarație pe propria răspundere: După achiziție, angajatul completează o declarație pe propria răspundere, confirmând că a contribuit cu 800 de lei din fonduri proprii și că a utilizat voucherul de 800 de lei oferit de stat.

Prezentarea facturii: Angajatul prezintă factura de minimum 1.600 de lei care atestă achiziția pachetului turistic.
Decontarea: Pe baza declarației și a facturii, angajatul primește suma de 800 de lei de la stat.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

COD GALBEN de vânt pentru județul Botoșani

Publicat

Publicitate

Nu scăpăm de vânt ! Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o nouă atenționare meteorologică de tip cod galben de vânt, pentru județul Botoșani, valabilă mâine între orele 11:00 – 23:00. Potrivit acestora, vântul va prezenta intensificări cu viteze de 50…60 km/h.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

✔ fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

✔ nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt și nu vă adăpostiți aproape de construcții improvizate;

✔ parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

✔ îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

Publicitate

✔ nu atingeți firele căzute la pământ.

Reamintim faptul că, în condiții de vânt puternic, folosirea focului deschis în gospodării este foarte periculoasă, fiind interzisă. Vântul poate propaga focul, într-un timp foarte scurt, la locuințe, anexe gospodărești, păduri, rețele de electricitate etc.

Pentru a preveni incendiile, nu trebuie aruncate resturi de țigară sau bețe de chibrit aproape de căpițele de fân sau de locurile în care sunt depozitate furaje, lemne de foc, substanțe inflamabile sau alte materiale combustibile și nici pe terenuri cu vegetație uscată.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult

Eveniment

Paște 2025: Când se prepară cozonacii și pasca de sărbători. Rețete și recomandări

Publicat

Publicitate

Paștele 2025: Care este momentul potrivit pentru prepararea cozonacilor și a pascăi. Joia Mare – o zi cu semnificație profundă în Săptămâna Patimilor. În această zi, credincioșii participă la denii, unde sunt evocate evenimente esențiale, precum Cina cea de Taină, scrie alba24.ro.

Tot în această zi, gospodinele vopsesc ouăle, de regulă în roșu – simbol al sângelui lui Hristos – și prepară pasca, cozonacul și alte bucate tradiționale. Joia Mare este, de asemenea, ultima zi în care se pomenesc morții.

Familiile vor continua pregătirile pentru masa de Paște sâmbătă. Așadar, cozonacii, pasca, drobul de miel și alte mâncăruri de sărbători pot fi pregătite joi sau sâmbătă.

Rețete de Paște 2025. Cozonaci cu nucă – varianta 1

Unele dintre preparatele tradiționale pregătite de sărbători sunt cozonacii. O rețetă este prezentată de Sanda Marin, pentru Mediafax.

Ingrediente:

1 kg făină, 7 gălbenusuri, 4 albusuri, 300 g zahăr, 250 g unt (80% grăsime), 2 linguri ulei, lapte cât se cere, (circa 1/2 litru), 1 lingură rom, vanilie, 50 g drojdie, 1 linguriţă rasă de sare, 100 – 200 g stafide (după gustul fiecăruia).

Publicitate

Mod de preparare:

Se înmoaie drojdia cu puţin lapte călduţ și o bucăţică de zahăr. Se opăresc într-o oală mică 3—4 linguri de făină cu puţin lapte clocotit, amestecând bine. Când s-a răcorit, se amestecă cu drojdia și apoi se bate bine până se fac bășici mari. Se presară puţină făină, se acoperă cu un servet si se pune la un loc cald să crească.

În acest timp, se freacă gălbenușurile, întâi cu sare, ca să-se închidă la culoare, apoi cu zahărul tos sau zahăr pudră cernut printr-o sită fină.

Când plămădeala a crescut destul, se toarnă peste restul de făină cernută într-un vas larg si ţinut la cald. Se amestecă adăugând gălbenuşurile, puţin lapte călduţ si albusurile bătute spumă. Se frământă cel puţin o jumătate de oră, aducând aluatul de pe margini spre mijloc. Se pune uleiul, romul, puţin câte puţin, untul topit, cald. Dacă aluatul pare prea tare, se mai adaugă puţin lapte călduţ. La frământat se adăugă şi stafidele, după ce au fost alese, spălate şi şterse întrun şervet.

Se adună aluatul în vas, se acoperă cu un prosop uşor, se asază la cald şi se lasă să crească circa două-trei ore.

Când a crescut destul, se unge mâna cu unt, se iau bucăţi din el, se împletesc pe masa de aluat presărată cu făină și se pun în forme unse cu unt. Aluatul nu trebuie să ajungă la jumătatea formei. Se mai lasă să crească tot la cald, se unge cu ou, se presară deasupra zahăr tos şi nuci sau stafide. Se pun la copt la foc potrivit şi se ţin circa o oră. Când sunt gata, se scot din forme şi se lasă să se răcorească.

Rețete de Paște 2025. Cozonaci cu nucă – varianta 2

Ingrediente:

600 g făină, 1 cească lapte, 2 ouă întregi, 2 gălbenuşuri, 1/2 linguriţă sare, 140 g unt proaspăt, 2 linguri zahăr, 20 g drojdie, vanilie. Umplutura: 500 g nuci măcinate, 350 g zahăr pudră, un praf de sare, 1/2 cească lapte.

Mod de preparare:

Se înmoaie drojdia cu o linguriţă de zahăr şi puţin lapte călduţ. Se freacă untul spumă cu două linguri de zahăr. Se cerne într-un vas larg făina, se face loc la mijloc şi se toarnă plămădeală, o cească de lapte, două ouă întregi si două gălbenusuri frecate cu 1/2 linguriţă de sare; se frământă, adăugând şi untul frecat spumă, până face aluatul băşici şi se desprinde de pe mână. Coca trebuie să fie ceva mai tare decât la cozonacul obişnuit (simplu). Se lasă să crească.

Umplutura:

Se amestecă nucile măcinate cu zahărul pudră şi cu un vârf de linguriţă de sare. Se opăreşte cu 1/2 ceaşcă de lapte clocotit şi se freacă până se face pasta potrivit de consistentă (dacă este necesar, se mai adaugă lapte, dar cu grijă, deoarece pasta devine uşor prea moale). Aluatul crescut se desparte în două, se întinde prima foaie pe masa presărată cu făină, deasupra se întinde jumătate din nucă, într-un strat cât mai egal, se rulează şi se pune în forma  unsă cu unt. Acelaşi lucru se repetă cu a doua bucată de aluat. Se ung cu ou si se dau imediat la cuptor, fără să se lase aluatul în formă să crească, deoarece se fac goluri între nucă şi aluat. Se coace la foc potrivit.

Rețete de Paște 2025: pască cu brânză

Ingrediente: 400 g aluat de cozonac, unt pentru uns tava.

Umplutura: 500 g brânză de vaci, 3 ouă, 100 g zahăr, 50 g unt (80% grăsime), 40 g făină, 1 cească lapte, 1 linguriţă esenţă vanilie, coajă de lămâie, 25 g stafide, 1/2 linguriţă sare.

Din aluatul de cozonac se întinde o foaie groasă de circa 0,5 cm şi de forma tăvii în care se coace. Se unge tava cu unt, se asază foaia de aluat pe fund. Din alte două bucăţi se fac pe masa de aluat suluri de grosimea creionului, se împletesc şi se asază de jur împrejur, lipite de marginea tăvii, apăsând capetele, ca să se unească între ele. Se lasă să crească.

Se freacă împreună brânza cu untul si zahărul. Se adaugă ouăle pe rând, sare, apoi făina si laptele. La urmă se pune vanilia, coaja de lămâie si stafidele alese si spălate. Se toarnă în formă. Se ung cu ou atât aluatul, cât si brânza si se dă la cuptor. Când este gata, se scoate din formă după ce s-a răcit.

Rețete de Paște 2025: pască fără aluat

Ingrediente: 600g de brânză de vaci, 500 g de smântână grasă, 6 ouă; 150 g de unt, 150 g de zahăr, 50 g faină, 50 g de griş, 100 g stafide, coaja rasă de la o lămâie/portocală

Mod de preparare: Sparge ouăle şi amestecă-le cu mixerul. Topeşte untul într-o crăticioara pe foc, fără ca acesta să-şi schimbe culoarea. Adaugă zahărul şi untul şi mixează bine totul. Adaugă smântana, făina şi grişul. La final incorporează cu atenţie, la o viteză mică, branza, stafidele şi coaja rasă de lămâie sau portocală.

Toarnă compoziţia într-o tavă rotundă cu fundul detaşabil, unsă cu unt şi tapetată cu făină. Coace pasca 40-45 de minute în cuptorul încins la 180 de grade Celsius. Lasă pasca să se răcească la temperatura camerei.

Rețete de Paște 2025: Pască italiană cu orez

Ingrediente:

Aluatul: 570 de grame de făină, o lingură de praf de copt, 60 de grame de unt, o jumătate de cană de zahăr, 3 ouă, două pliculeţe de vanilie;

Umplutura: o cană de apă, o jumătate de cană de orez, un litru de lapte, o cutie de 425 de grame de brânză ricotta, o cană şi jumătate de zahăr, o lingură de suc de lămâie, coaja rasă de la o lămâie, 6 ouă

Mod de preparare:

Într-un bol, amestecaţi făina cu praful de copt. În alt bol mai mare, amestecaţi cu mixerul untul cu jumătate de cană de zahăr, până ce compoziţia devine pufoasă. Adăugaţi pe rând ouăle şi vanilia. Treptat, adăugaţi făina, pentru a obţine un aluat moale. Împărţiţi aluatul în două şi formaţi două mingi. Întindeţi fiecare minge de aluat pe o suprafaţă de lucru presărată cu făină, în formă de disc, astfel încât să încapă într-o formă de copt cu diametrul de 25 de centimetri.

Puneţi discurile de aluat în forme şi daţi la frigider.

Daţi apa în clocot într-o oală şi adăugaţi orezul. Daţi focul mai mic, acoperiţi oala cu un capac şi fierbeţi 20 de minute. Adăugaţi laptele şi fierbeţi ingredientele, amestecând încontinuu, până când amestecul se îngroaşă. Apoi luaţi oala de pe foc şi lăsaţi să se răcească.

Încălziţi cuptorul la 165 de grade Celsius.

După aceea, amestecaţi într-un bol brânza ricotta, zahărul, sucul şi coaja de lămâie şi 6 ouă, până ce obţineţi o compoziţie omogenă şi spumoasă. Adăugaţi amestecul rece cu orez şi amestecaţi până ce ingredientele se omogenizează. Turnaţi amestecul în forma de tartă, apoi acoperiţi-o cu discul de aluat din cealaltă formă.

Coaceţi pasca în cuptorul preîncălzit până ce aluatul de deasupra capătă o culoare aurie, aproximativ 60 de minute, apoi lăsaţi să se răcească pe un grătar.

Citeste mai mult

Eveniment

Moartea celor doi medici și a unui brancardier, angajați la un spital din Iași, bagă în priză inspectorii de Muncă

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Iași va demara ample controale în toate spitalele din județ pentru a verifica respectarea legii securității și sănătății în muncă.

‘Noi, ca Inspectorat Teritorial de Muncă, ne-am propus ca anul acesta să facem controale ample în spitale, controale privind securitatea și sănătatea în muncă, condițiile de muncă și controalele de fond privind relațiile de muncă, având în vedere anumite riscuri’, a declarat joi, pentru AGERPRES, inspectorul șef al ITM Iași, Costel Grojea.

Un prim control este deja în desfășurare la Spitalul ‘Sf. Spiridon’ din Iași, după ce conducerea ITM afirmă că s-a autosesizat în urma informațiilor apărute în spațiul public privind decesele a trei persoane – doi medici rezidenți și un brancardier.

‘Vom face un control mai amplu privind respectarea regulilor din Legea 319/2006, legea securității și sănătății în muncă’, a declarat Costel Grojdea.

El a adăugat că de la Spitalul ‘Sf. Spiridon’ nu au fost primite sesizări în ultimul an.

‘Din zona Spitalului ‘Sf Spiridon’ nu am avut sesizări în ultimul an. Din alte spitale au fost sesizări în ceea ce privește condițiile de muncă și relațiile de muncă. Nu au fost multe’, a afirmat Grojdea.

Publicitate

Declarația a fost făcută în contextul în care, la Spitalul Clinic Județean de Urgență ‘Sf. Spiridon’ Iași, doi medici rezidenți la Institutul de Gastroenterologie și Hepatologie, în vârstă de 28 și 31 de ani, au murit la interval de aproximativ două săptămâni, în localități diferite, din cauze diferite.

Unul dintre medicii rezidenți decedați este George Ștefan Tilă, în vârstă de 31 de ani, din municipiul Bârlad. Medic rezident în anul V fiind, acesta trebuia să facă gărzi la secția Medicină internă de la Spitalul ‘Elena Beldiman’ din luna martie. Acesta a murit la câteva zile după prima gardă, pe 28 martie.

Cel de-al doilea caz de deces înregistrat în rândul rezidenților de la Institutul de Gastroenterologie și Hepatologie este al lui Emanuel Mirel Luca, în vârstă de 28 de ani, din localitatea Darabani, județul Botoșani. Acesta a fost găsit mort, duminică, într-un apartament din Iași în care locuia cu chirie.

În urmă cu două zile, un brancardier în vârstă de 52 de ani, care lucra la același spital, a făcut infarct la scurt timp după ce a ieșit din tură.

După moartea celor doi, mai mulți rezidenți din cadrul Institutului de Gastroenterologie și Hepatologie au postat pe grupurile de socializare mesaje conform cărora sunt suprasolicitați, iar programul de lucru nu este respectat. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending