Connect with us

Eveniment

Când se plătesc pensiile în septembrie 2025: Nu sunt motive de întârzieri în această lună

Publicat

Publicitate

Când se plătesc pensiile în septembrie 2025: Nu sunt motive de întârzieri în această lună, întrucât atât data de la care sunt aduse de poștaș, cât și data la care sunt virate pe carduri, sunt zile lucrătoare, scrie alba24.ro

Reamintim că începând cu 1 august 2025, s-a aplicat o contribuție de asigurări sociale de sănătate (CASS) de 10% pentru partea din pensie care depășește pragul de 3.000 de lei. Septembrie este a doua lună în care unii pensionari au venituri diminuate.

Plata efectivă a acestei contribuții a fost resimțită de toți pensionarii cu pensii mai mari de 3.000 de lei, odată cu virarea pensiei aferente lunii august.

Contribuția este reținută la sursă, oamenii nu trebuie să facă nimic.

Când se plătesc pensiile în septembrie

Astfel, zilele în care se plătesc pensiile în septembrie 2025 nu ar trebui să sufere întârzieri. Plata pensiilor se face conform calendarului de plăți, după cum urmează:

  • în intervalul 01-15 ale lunii pentru beneficiarii care au optat pentru plata prin intermediul Companiei Naționale Poșta Română SA;
  • în data de 11 ale lunii în cont curent/card, pentru cei care au optat pentru plata prin intermediul băncilor cu care CNPP are încheiate convenții.

Ziua de 1 septembrie cade într-o zi de luni, deci nu fluxurile de bani nu vor fi afectate.

Publicitate

La fel, data de 11 septembrie este într-o zi de joi, lucrătoare, astfel încât nu vor fi probleme sau amânări ale datei la care se virează.

Casa Națională de Pensii dă asigurări că nu vor exista întârzieri la plata pensiilor.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Festivalul Instituțiilor de Cultură din Botoșani va fi supravegheat de efective importante de jandarmi

Publicat

Publicitate

În perioada 20 – 22 august, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani va asigura ordinea și siguranța publică în Centrul Istoric – Piața 1 Decembrie din municipiul Botoșani, cu prilejul desfășurării celei de-a IV-a ediții a Festivalului Instituțiilor de Cultură, eveniment cultural-artistic organizat de Primăria municipiului Botoșani, în parteneriat cu Filarmonica de Stat ,,George Enescu”, Teatrul ,,Mihai Eminescu” și Teatrul pentru Copii și Tineret ,,Vasilache”.

Jandarmii, în cooperare cu efective din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani și Poliției Locale Botoșani vor acționa pentru prevenirea și combaterea faptelor antisociale de natură penală și contravențională, precum și pentru fluidizarea traficului rutier și pietonal, conform competențelor instituționale.

Pompierii botoșăneni vor fi prezenți cu o autospecială de intervenție, precum si cu un echipaj medical de urgență, pentru prevenirea și stingerea incendiilor și acordarea primului-ajutor de specialitate.

Accesul spectatorilor în zona delimitată va fi permis de către reprezentanţii organizatorului doar pe bază de invitație, prin porțile de acces amplasate atât în apropierea Grupului Statuar ,,Compania de mitraliere maior Ignat în atac”, înspre biserica Uspenia și fostul cinema Luceafărul, cât și în proximitatea scenei, dinspre strada Victoriei.

În cele trei zile, circulația rutieră va fi restricționată de polițiștii rutieri pe strada Victoriei, în zona de desfășurare a evenimentului, cu excepția riveranilor, astfel: în zilele de miercuri, 20 august și vineri, 22 august, începând cu ora 19.00 și până la terminarea spectacolului (aproximativ ora 22.30), iar în ziua de joi, 21 august, în intervalul orar 17.00 – 22.30.

În vederea desfășurării în condiții de siguranță a acestei manifestări publice și având în vedere numărul mare de participanți, recomandăm spectatorilor:

Publicitate

– să vină pe jos la spectacol, mai ales dacă locuiesc în apropiere, luând în considerare numărul limitat de locuri de parcare din zonă;

– să traverseze doar pe trecerile de pietoni marcate și după o asigurare temeinică;

– să se prezinte din timp la punctele de acces pentru a fi evitată aglomerația în zona acestora și să manifeste răbdare și înțelegere;

– să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine;

– să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc și bunurilor personale de valoare;

– să nu lase copiii nesupravegheați și să stabilească împreună cu aceștia un punct de întâlnire în cazul în care se rătăcesc;

– să nu blocheze căile de acces pentru a permite intervenția autospecialelor și accesul la hidranți;

– în cazul producerii unui incendiu, să își păstreze calmul și să părăsească locul în care se află, în mod organizat;

– să solicite ajutorul echipajului medical în cazul unor urgențe;

– să solicite intervenția jandarmilor aflați în dispozitivul de misiune în cazul producerii unor fapte de tulburare a ordinii și liniștii publice care îi afectează pe ei sau pe cei din jur, în cel mai scurt timp.

Măsurile proactive adoptate de organizatori și de forțele de ordine (jandarmi, polițiști, polițiști locali și pompieri ) au scopul de a asigura desfășurarea în condiții de siguranţă a evenimentului pentru spectatori și de a preîntâmpina apariția unor incidente nedorite, care i-ar putea afectate pe aceștia.

Citeste mai mult

Eveniment

Garda Națională de Mediu lansează 12 ghiduri utile pentru operatorii economici

Publicat

Publicitate

Garda Națională de Mediu (GNM) a lansat marți, pe site-ul oficial www.gnm.ro, un set de 12 ghiduri practice destinate operatorilor economici, în special companiilor noi, care desfășoară activități cu impact asupra mediului. Este pentru prima dată în istoria GNM când agenții economici au acces la informații structurate și centralizate, menite să faciliteze conformarea cu legislația de mediu și să reducă impactul activităților asupra mediului.

„Ghidurile elaborate de experții GNM reprezintă o linie de suport pe care o oferim operatorilor economici. Obiectivul nostru nu este de a aplica sancțiuni sau contravenții, ci de a proteja atât mediul cât și populația prin prevenție, informații corecte și educare publică. Îndemn toți agenții economici, în special cei care intră acum pe piață, să studieze aceste ghiduri utile”, a declarat comisarul general al GNM, Andrei Corlan.

Ghidurile oferă detalii esențiale, de la alegerea locației și codurilor CAEN, la gestiunea deșeurilor, taxe, autorizații și conformitatea cu reglementările naționale și europene. Acestea includ și informații despre autorizațiile emise de alte instituții, precum autoritățile locale, ISU sau DSP, precum și aspectele verificate de GNM în controale, reducând riscul sancțiunilor pentru operatorii care respectă recomandările.

Domeniile acoperite includ distribuția de carburanți, service-urile auto, șantierele de construcții, fabricarea cimentului, comerțul cu gaze fluorurate, gestiunea deșeurilor (inclusiv baterii, acumulatori, deșeuri periculoase, echipamente electrice și vehicule scoase din uz), transferul și incinerarea deșeurilor.

Inițiativa se înscrie în angajamentul GNM de a sprijini aderarea României la OECD, răspunzând recomandărilor acestei organizații. Ghidurile sunt disponibile gratuit pe site-ul GNM, la adresa https://www.gnm.ro/ghid.php.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

VIDEO: Cartea electronică de identitate: Cum se poate obține certificat de atestare a domiciliului, în format digital

Publicat

Publicitate

Cartea electronică de identitate: cum se poate obține certificat de atestare a domiciliului, în format digital. Ministerul Afacerilor Interne a făcut precizări despre procedura prin care poate fi disponibil acest document digital.

”Nu mai vezi adresa pe noua Carte Electronică de Identitate?

Poți obține rapid și simplu un certificat de atestare a domiciliului, valabil în format digital, de câte ori ai nevoie, direct de pe HUB-ul MAI”, este mesajul MAI.

Certificat de atestare a domiciliului. Cum se obține

Certificatul de atestare a domiciliului, în format digital, poate fi obținut prin accesarea hub.mai.gov.ro.

Autentificarea se face cu cartea electronică de identitate sau cu contul creat în hub-ul MAI.

La secțiunea ”Eliberare Certificat privind domiciliul înregistrat în Registrul Național de Evidență a Persoanelor, cererea se va completa automat.

Publicitate

Apoi certificatul va fi primit instant, în format PDF. Acesta poate fi transmis pe mail oriunde solicitantul are nevoie.

Acest certificat poate fi folosit numai în format digital.

MAI susține că domiciliul nu mai apare pe CEI, astfel încât datele să fie mai bine protejate, iar în cazul schimbării adresei aceasta se actualizează pe CIP fără să mai fie nevoie de schimbarea documentului de identitate.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Doar unul din trei copii cu părinți plecați la muncă în străinătate își revede familia în această vară

Publicat

Publicitate

Părinții a 36% dintre copii intenționează să vină în vacanța de vară în România, în timp ce părinții a 41% nu vor putea veni, invocând în proporție de peste 75% motive financiare, dificultatea de a-și lua concediu în această perioadă sau faptul că au fost acasă de Paști sau urmează să vină de Crăciun. Restul de 23% sunt indeciși, arată datele colectate în cadrul anchetei în rândul beneficiarilor programului Salvați Copiii România, destinat copiilor cu părinți plecați la muncă în străinătate realizată în luna iulie. Aproape 10% dintre copii vor merge ei în vacanță la părinți, peste hotare.

În ceea ce privește provocările cu care se confruntă părinții, un alt sondaj efectuat de Salvați Copiii[1], a arătat că puțin peste trei sferturi (77,5%) dintre respondenți consideră că menținerea legăturii emoționale cu copilul/copiii din România reprezintă principala provocare pe care o întâmpină ca părinte aflat la muncă peste hotare. Pe locul doi sunt indicate problemele de integrare culturală și adaptare în țara de rezidență, menționate de aproximativ 25% dintre părinți, urmate de comunicarea cu instituțiile din România (școala/grădinița copilului, primărie, instituții fiscale etc.), specificată de 18% dintre respondenți.

În ceea ce privește aspectele care cred că ar îmbunătăți comunicarea dintre părinți și copiii rămași acasă, 81% dintre părinți indică necesitatea de a avea timp mai mult dedicat comunicării cu copilul/copiii, 21% timp mai mult dedicat comunicării cu persoanele în grija cărora se află copilul/copiii, 19% necesitatea suportului psihologic pentru copii, iar 12,4% necesitatea de resurse educaționale legate de comunicare eficientă.

Necesitățile pe care le resimt părinții plecați la muncă în străinătate cu privire la creșterea copiilor (au fost rugați să evidențieze maxim 2 opțiuni) constau în: resurse pentru menținerea unei relații sănătoase și apropiate cu copiii de la distanță – menționate de 57% dintre părinți, suport pentru gestionarea relațiilor cu persoanele care au grijă de copii (bunici, rude) – 29% dintre părinți, resurse educaționale pentru copii – 26% dintre părinți, consiliere psihologică pentru părinți – 18%, informații despre drepturile și serviciile disponibile în țara de rezidență – 15%, alocația europeană pentru copii – 15%, grupuri de suport pentru părinți din diaspora – 15%, consiliere juridică privind drepturile și obligațiile parentale – 8% dintre părinți.

Menținerea unei legături constante cu copiii rămași în țară este esențială, fiind o ancoră emoțională și psihologică ce le oferă stabilitate și încredere. Lipsa acesteia îi poate face să se simtă pierduți și nesiguri. Această preocupare se află în centrul eforturilor specialiștilor Salvați Copiii implicați în programul dedicat lor, motiv pentru care, pe lângă serviciile oferite copiilor și persoanelor care îi au în grijă, intervenția Salvați Copiii urmărește să întărească aceste legături. Proiectul derulat cu sprijinul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni vizează în mod direct părinții aflați peste hotare.”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

În acest context, Salvați Copiii anunță proiectul „Sună-i zilnic! Conexiune dincolo de granițe”, finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni și destinat părinților români care muncesc în străinătate. Inițiativa face parte din campania națională cu același nume, demarată recent de organizație, care reunește mai multe acțiuni sub același concept, adresându-se nu doar părinților din diaspora, ci și persoanelor în grija cărora rămân copiii, membrilor comunității și specialiștilor din asistență socială și educație, cu scopul de a sprijini bunăstarea emoțională a celor mici. Campania se bucură de susținerea Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție,  Poliţiei de Frontieră Române, DIGI România.

Publicitate

Scopul proiectului este creşterea gradului de conştientizare a părinţilor români care muncesc în alte state cu privire la nevoile copiilor rămaşi acasă, necesitatea menţinerii comunicării cu aceştia şi cu persoanele în grija cărora au rămas şi a legăturii cu comunitatea de proveniență.

Date proiectSună-i zilnic! – Conexiune dincolo de granițe. Program pentru părinții români din străinătate

Proiect finanțat de Departamentul pentru Românii de Pretutindeni

Grupul-țintă principal al proiectului:părinții români plecați la muncă în străinătate

Perioadă derulare: iulie-octombrie 2025

Buget aprobat: 137.557 lei

Proiectul include următoarele activități:

– Realizarea unui studiu la nivel european privind patternurile de relaționare și nevoile de sprijin ale părinților plecați la muncă în străinătate, cu copiii rămași în țară.

– Campanii de informare și conștientizare cu privire la nevoile copiilor rămaşi acasă, necesitatea menţinerii comunicării cu aceştia şi cu persoanele în grija cărora au rămas copiii şi a legăturii cu comunitatea de proveniență pentru peste 900.000 de români care muncesc/trăiesc în alte state.

– Servicii de informare şi consiliere pe teme psiho-emoţionale şi juridice pentru 1.500 de părinţi români care muncesc în alte state – prin intermediul secțiunii interactive a site-ului www.copiisinguriacasa.ro, liniei telefonice dedicate, activităţi de informare și consiliere a părinţilor la puncte de trecere a frontierei, prin caravane organizate în mediul rural și urban mic.

Context

Amploarea fenomenului copiilor cu părinții plecați la muncă în străinătate a făcut necesară dezvoltarea unei rețele de servicii specializate destinate acestor copii. Organizația Salvați Copiii a creat astfel de servicii, adresate atât copiilor, cât și părinților lor și persoanelor în grija cărora au rămas copiii, începând cu anul 2010.

  • Peste 16.000 de copii şi 10.500 de adulți, persoane în grija cărora au rămas sau părinți, au beneficiat până acum de servicii de intervenție directă (consiliere psihologică şi socială, activități de suport școlar şi activități de socializare pentru copii; educație parentală, consiliere socială şi îndrumare juridică pentru adulți).
  • Peste 130.000 de persoane, părinți, copii și specialiști, au fost informate cu privire la impactul negativ pe care plecarea părinților îl are asupra copiilor rămași acasă şi la obligațiile ce le revin părinților la părăsirea țării prin activități directe, iar peste 5.000.000 de persoane prin campanii media și online.

Serviciile de consiliere psihologică și juridică pot fi accesate prin linia telefonică 021.224.24.52 și prin platforma www.copiisinguriacasa.ro.

Persoană de contact: Anca Stamin, Manager proiect, Organizația Salvați Copiii, email – anca.stamin@salvaticopiii.ro, tel. – 0745.039.084


[1] Sondaj efectuat în rândul părinților din străinătate ai căror copii rămași în România în grija rudelor sunt incluși în programul de suport al organizației la finalul anului 2024

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending