Connect with us

Actualitate

Când se întorc copiii la școală. Calendarul ultimului modul, al evaluărilor naționale, Bacalaureatului și Admiterii la liceu

Publicat

Publicitate
Școala începe pe 8 mai, după vacanța de primăvară și după sărbătorile de Paște pentru creștinii ortodocși, conform calendarului anului școlar 2023-2024.

Cursurile din modulul 5 de școală încep în mijlocul săptămânii, miercuri, 8 mai, și durează până pe 21 iunie 2024. Modulul 5 este cel în care au loc Evaluările Naționale de la clasele II-VI.
Cursurile acestui an școlar se încheie pe 21 iunie 2024, potrivit structurii publicate în Monitorul Oficial pe 15 martie 2023.

Dar elevii din anii terminali încheie cursurile mai repede ca ceilalți. Astfel, elevii de clasa a VIII-a termină anul școlar pe 14 iunie și susțin Evaluarea Națională pe 25 iunie. Elevii de clasa a XII-a termină pe 7 iunie și au prima probă de BAC 2024 pe 1 iulie 2024.

Calendarul anului școlar 2023-2024 pentru fiecare jude

ț, în format printabil, poate fi descărcat de aici.

Structura anului școlar 2023-2024 este următoarea:

  • Modulul 1: 11 septembrie 2023 – 27 octombrie 2023
    • Vacanță de toamnă: 28 octombrie 2023 – 5 noiembrie 2023
  • Modulul 2: 6 noiembrie 2023 – 22 decembrie 2023
    • Vacanță de iarnă: 23 decembrie 2023 – 7 ianuarie 2024
  • Modulul 3: 8 ianuarie 2024 – 9/16/23 februarie 2024
    • Vacanță de schi: o săptămână, în perioada 12 februarie 2024 – 3 martie 2024
  • Modulul 4: 19/26 februarie/4martie 2024 – 26 aprilie 2024
    • Vacanță de primăvară: 27 aprilie 2024 – 7 mai 2024
  • Modulul 5: 8 mai 2024 – 21 iunie 2024
Calendar Evaluări Naționale II-IV-VI

Dacă în modulul 4 s-au susținut simulările examenelor naționale, Evaluarea Națională și Bacalaureatul 2024, modulul 5 cuprinde Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Acestea încep pe 13 mai și se încheie pe 29 mai 2024, potrivit structurii aprobate. Iată calendarul lor:

Publicitate
Calendar Evaluare Națională clasa a II-a
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română
  • 13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă
  • 14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română
  • 15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă
  • 16 mai – Matematică și Științe ale naturii
  • 17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit – Limba română pentru minoritățile naționale
Calendar Evaluare Națională clasa a IV-a
  • 21 mai – Limba Română
  • 22 mai – Matematică
  • 23 mai – Limba maternă
Calendar Evaluare Națională clasa a VI-a
  • 28 mai – Limbă și comunicare
  • 29 mai – Matematică și Științe ale naturii
Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2024

Evaluarea Națională 2024 are loc în perioada 25-28 iunie. Proba la Limba română se va desfășura pe 25 iunie, iar proba la Matematică este programată pe 27 iunie. Rezulatele finale pentru Evaluarea Națională 2024 vor fi publicate pe 9 iulie, conform calendarului.

  • 11 – 14 iunie 2024: Înscrierea la Evaluarea Națională
  • 14 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
  • 25 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba română
  • 27 iunie 2024 – Proba scrisă la Matematică
  • 28 iunie 2024 – Proba scrisă la Limba maternă
  • 3 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
  • 3 iulie (orele 16 – 19) și 4 iulie 2024 (ora 08:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 4 – 9 iulie 2024 – Soluționarea contestațiilor
  • 9 iulie 2024 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Admiterea la liceu 2024

Înscrierile pentru admiterea la liceu, în 2024, vor începe pe 11 iulie, iar repartizarea candidaților are loc pe 24 iulie, potrivit calendarului oficial stabilit prin ordin de ministru. Același ordin stabilește – fără ca schimbarea să fie anunțată de Ministerul Educației – că media gimnazială va fi primul criteriu de departajare pentru elevii cu medii egale de admitere.

11 – 12, 15 – 22 iulie 2024: Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a

11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Introducerea în baza de date computerizată (în aplicația informatică centralizată) a datelor din fișele de înscriere

11 – 12, 15 – 19 iulie 2024: Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată

22 iulie 2024: Termenul-limită pentru transmiterea bazei de date de la centrele de înscriere la centrul de admitere județean/al municipiului București, precum și a listei absolvenților care nu participă la repartizarea computerizată, prin confirmarea operațiunilor specifice în  aplicația informatică centralizată

Predarea/transmiterea de către comisia din centrul de înscriere a fișelor de  opțiuni  originale la centrul de admitere județean/al municipiului București

22 iulie 2024: Transmiterea bazei de date de la centrele de admitere județene/al municipiului București la Centrul național de admitere prin confirmarea, de către acestea, a finalizării operațiunilor specifice, în aplicația informatică centralizată

23 iulie 2024: Verificarea și corectarea eventualelor erori din bazele de date, precum candidați aflați în baza de date pentru admiterea computerizată și care au fost deja admiși la liceele la care se susțin probe de aptitudini etc., de către Comisia națională de admitere și comisiile de admitere județene/a municipiului București; transmiterea modificărilor la comisia națională

23 iulie 2024: Corectarea erorilor și confirmarea încheierii modificărilor în aplicația informatică centralizată

24 iulie 2024: Repartizarea computerizată în învățământul liceal a absolvenților clasei a VIII-a care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025

24 iulie 2024: Comunicarea rezultatelor candidaților repartizați computerizat în învățământul liceal 

Afișarea în unitățile de învățământ gimnazial a listei cu locurile neocupate în unitățile de învățământul liceal din județ/municipiul București

25 – 30 iulie 2024: Depunerea dosarelor de înscriere la școlile la care candidații au fost repartizați

30 iulie 2024: Transmiterea de către unitățile de învățământ liceal a situației locurilor rămase libere în urma neînscrierii candidaților admiși în această etapă de admitere

31 iulie – 2 august 2024: Rezolvarea de către comisia de admitere județeană/ a municipiului București, a situațiilor speciale apărute după etapa de repartizare computerizată

Bacalaureat 2024

Elevii de clasa a XII-a încheie cursurile pe 7 iunie 2024, conform calendarului oficial. Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen se face în perioada 3 – 7 iunie, iar de pe 17 iunie încep probele ”orale”, adică cele de certificare a competențelor în limba română și la o limbă străină, dar și de competențe digitale.

3 – 7 iunie 2024: Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

7 iunie 2024: Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

  • 17 – 19 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 19 – 20 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 19 – 21 iunie 2024: Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 25 – 27 iunie 2024: Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 1 iulie 2024: Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 2 iulie 2024: Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 4 iulie 2024: Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 5 iulie 2024: Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

8 iulie 2024: Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12.00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12.00 – 18.00

9 – 11 iulie 2024: Rezolvarea contestațiilor

12 iulie 2024: Afișarea rezultatelor finale

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Copiii din Todireni au transformat vacanța în sărbătoare la prima ediție a Școlii de vară „Din inima satului”

Publicat

Publicitate

În primele zile ale lunii iulie, curtea Școlii Gimnaziale din Todireni a devenit un adevărat atelier de culoare și descoperire. Lansată cu emoție de profesorii coordonatori Elena Liliana Brașoveanu și Marineta Ciobanu, Școala de vară „Din inima satului” a reunit zeci de copii dornici să îmbine joaca, tradiția și experimentul într‑o experiență educativă cât o vacanță întreagă.

Aventură, tradiție și știință – în aceeași grădină

Sprijinite de Asociația „Nectarie & Prietenii”, de Florentina Doroftei și Alexandra Gîtman, gazdele i‑au provocat pe cei mici la activități care au trecut, cu ușurință, de la artă la știință:

  • Pictură pe asfalt și pe pânză – curtea s‑a transformat într‑un covor multicolor, decorat cu inimi, flori și mesaje pentru comunitate.
  • Ateliere de lucru manual cu spice de grâu – copiii au împletit simboluri ale recunoștinței față de natură, readucând la viață tradiții locale.
  • Flori din sârmă plușată și colaje din materiale reciclate – exerciții de dexteritate și de imaginație care au scos la iveală mici artiști.
  • Experimentele „Bubble Snake” – momentul preferat al „micilor savanți”, în care spuma colorată și exclamațiile de uimire au umplut curtea de veselie.
  • Personaje din baloane și carton – moștruleți și vulpițe poznașe care au îmblânzit timiditatea și au stârnit râsete în cor.

Voluntariat cu model pedagogic

Întreaga desfășurare a fost sprijinită de voluntara Maria Brașoveanu, elevă la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” din Botoșani, profil „Învățători/Educatori”. Cu răbdare și entuziasm, Maria a devenit nu doar ajutor de nădejde pentru profesori, ci și exemplu de implicare pentru copiii care își descoperă, la rândul lor, spiritul comunitar.

„Am văzut cum timiditatea se topește după primul penson înmuiat în culoare”, a remarcat profesoara Elena Liliana Brașoveanu, impresionată de curajul cu care participanții au îmbrățișat fiecare provocare.

Publicitate

O vacanță care continuă să crească
Prima săptămână a dovedit că satul poate fi un laborator viu de idei și prietenie. Urmează încă multe zile în care copiii din Todireni vor învăța să bată toaca, să coasă motive tradiționale sau să construiască mici roboți din materiale refolosite.

Organizatorii le mulțumesc partenerilor și sponsorilor „pentru generozitatea cu care au înțeles că bucuria copilăriei merită investită”. Iar promisiunea lor este clară: până la finalul verii, fiecare participant va pleca acasă cu un set nou de abilități, cu prieteni de nădejde și cu amintirea unui sat care a bătut, pentru câteva săptămâni, în ritmul inimii copiilor.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava deschide o extensie universitară la Botoșani

Publicat

Publicitate

Botoșani, 3 iulie 2025 – Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava (USV) va deschide, începând cu anul universitar 2026–2027, o extensie universitară la Botoșani, marcând un moment semnificativ pentru dezvoltarea educației superioare în regiune.

Evenimentul a fost precedat de o întâlnire de lucru desfășurată joi, 3 iulie, la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani, la care a participat rectorul USV, prof. univ. dr. Mihai Dimian, alături de reprezentanți ai învățământului preuniversitar și ai autorităților locale. Scopul întâlnirii a fost consolidarea parteneriatului educațional dintre Suceava și Botoșani, precum și stabilirea etapelor pentru lansarea noii extensii universitare.

Noua structură educațională va găzdui atât programe de studii deja consacrate în oferta USV, cât și specializări noi, adaptate nevoilor pieței muncii locale și regionale. Inițiativa face parte dintr-un proiect amplu ce urmărește nu doar furnizarea de educație universitară în Botoșani, ci și dezvoltarea unui campus universitar integrat, în colaborare cu autoritățile locale.

Noua extensie universitară, aprobată de Senatul USV în luna martie a acestui an, se înscrie într-o strategie mai amplă de susținere a învățământului dual și de atragere a cadrelor didactice universitare calificate în județul Botoșani.

Această inițiativă va crea oportunități semnificative pentru tinerii botoșăneni, oferindu-le acces la studii universitare de calitate, aproape de casă, și contribuind totodată la dezvoltarea durabilă a comunității prin formarea de specialiști în domenii de interes strategic pentru regiune.

Conducerea Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava este felicitată pentru viziunea și deschiderea de care a dat dovadă, această colaborare promițând să devină un pilon solid în formarea profesională a noilor generații de botoșăneni.

Publicitate

„felicit conducerea Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava pentru deschiderea și viziunea de a extinde oferta educațională în județul nostru și îmi exprim încrederea că acest parteneriat va continua să crească și să aducă roade în beneficiul elevilor, părinților, profesorilor și al întregii comunități botoșănene”, a declarat șeful Inspectoratului Școlar Botoșani, Bogdan Suruciuc.

Citeste mai mult

Educație

Grădinița „Ștefan cel Mare și Sfânt” Dorohoi a adus vara în culori pentru preșcolari prin proiectul educațional „Grădi 9 în culori”

Publicat

Publicitate

În debutul vacanței de vară, Grădinița cu Program Prelungit „Ștefan cel Mare și Sfânt” din Dorohoi a desfășurat proiectul educațional „Grădi 9 în culori” – un program special dedicat copiilor de vârstă preșcolară, realizat în colaborare cu mai multe instituții locale.

Derulat într-un mediu sigur și primitor, proiectul a urmărit stimularea creativității, dezvoltarea personală a celor mici și menținerea unei conexiuni active și plăcute cu grădinița, chiar și în afara anului școlar. Copiii au participat cu bucurie la ateliere tematice, jocuri educative și activități de explorare adaptate vârstei lor.

„Grădi 9 în culori” s-a dovedit a fi o inițiativă valoroasă de învățare nonformală, care a contribuit la consolidarea legăturilor dintre instituția de învățământ, comunitate și partenerii locali.

„Felicităm cadrele didactice pentru implicarea și dedicarea de care au dat dovadă în organizarea acestui proiect. Prin eforturile lor, experiența de învățare a copiilor a fost îmbogățită, aducând un plus de valoare și culoare vacanței de vară”, a transmis șeful Inspectoratului Școlar Botoșani, Bogdan Suruciuc.

 

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Ministerul Agriculturii anunță un apel de proiecte de 54 de milioane de euro pentru sprijinirea comunităților pescărești

Publicat

Publicitate

Ministerul Agriculturii, prin Autoritatea de Management pentru Programul pentru Acvacultură și Pescuit (AM POPAM), lansează un apel de proiecte în valoare de 54 de milioane de euro. Acest apel vizează sprijinirea dezvoltării locale în comunitățile în care se desfășoară activități de pescuit și acvacultură, cu scopul de a stimula economia locală și de a încuraja implicarea activă a locuitorilor prin inițiative de tip DLRC (Dezvoltare Locală sub Responsabilitatea Comunității).

Astfel, potrivit unui comunicat MADR, suma maximă totală care poate fi accesată de Grupurile de Acțiune Locală (GAL) este de 13,4 milioane de euro pentru activități de funcționare și animare a strategiilor de dezvoltare locală.

Solicitanții eligibili pot fi:

  • Parteneriate formate din reprezentanți ai intereselor socio-economice locale din sectoarele public și privat, constituite în baza Ordonanței Guvernului nr. 26/2000 privind asociațiile și fundațiile, cu modificările și completările ulterioare.

Prioritățile apelului vizează: 

  • Dezvoltarea unei economii albastre durabile
  • Sprijinirea inițiativelor conduse de comunitate
  • Diversificarea activităților din sectorul pescuitului și acvaculturii

„Prin sprijinirea acestor grupuri de acțiune locală, MADR investește în viitorul comunităților pescărești, urmărind dezvoltarea economică sustenabilă, adaptată specificului fiecărei regiuni, inclusiv al celor de coastă”, se arată în comunicatul MADR.

Apelul se concentrează pe sprijinirea strategiilor care:

Publicitate
  • Implică comunitățile locale în luarea deciziilor.
  • Răspund nevoilor și valorifică oportunitățile din domeniul pescuitului și acvaculturii.
  • Contribuie la dezvoltarea unor economii locale durabile și reziliente.
  • Termenul limită pentru depunerea propunerilor de proiecte este 28 august 2025.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending