Connect with us

Eveniment

Când NU se vor oficia căsătorii în comuna Mihai Eminescu. Anunțul făcut de Compartimentul de Stare Civilă din cadrul primăriei

Publicat

Publicitate

Primăria Comunei Mihai Eminescu, vă aduce la cunoștință faptul că în cadrul Compartimentului de Stare Civilă au avut loc anumite modificări, în ceea ce privește modalitatea de desfășurare a activităților pe linie de stare civilă, ca urmare a implementării, la nivel național, de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI) în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) și Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), a proiectului „Sistem Integrat Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” – S.I.I.E.A.S.C., proiect considerat a fi de o importanță deosebită pentru autoritățile publice locale, având ca scop digitalizarea sistemului de depunere a cererilor pentru înregistrarea și eliberarea efectivă a documentelor de stare civilă.

Comuna Mihai Eminescu este angrenată, de asemenea, prin personalul din subordine în acest proiect, desfășurându-se în prezent, exclusiv electronic, activitatea de întocmire a actelor de stare civilă privind nașterea, decesul, respectiv validarea actelor de stare civilă, eliberarea duplicatelor certificatelor de naștere și deces.

Ca urmare a comunicării transmise de către Direcția Generală de Evidența Persoanelor (D.G.E.P.), începând cu data de 10.09.2024, toate cererile ce urmează a fi primite la compartimentul de stare civilă vor fi preluate exclusiv prin Sistem Integrat Informatic pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă (S.I.I.E.A.S.C.).

În acest context, adresăm rugămintea persoanelor ce urmează a se prezenta în vederea solicitării înscrierii sau înregistrării evenimentelor sau faptelor de stare civilă, respectiv eliberarea oricăror altor tipuri de documente (ex.: duplicate, extrase multilingve, schimbare de nume, rectificări, etc.), să dețină asupra lor, pe cât posibil, actul de identitate, certificatele de stare civilă, sau orice alte înscrisuri pe care le consideră utile de anexat în susținerea solicitărilor adresate compartimentului de stare civilă.

Odată cu înregistrarea în sistemul informatic a întregii activități în materie de stare civilă, registrele de stare civilă în format fizic, pe care, până în prezent s-au întocmit actele de stare civilă (naștere, căsătorie, deces) vor fi închise la nivelul tuturor oficiilor de stare civilă din România.

Având în vedere faptul că, acest proiect este în faza de început a implementării și pentru că încă se mai desfășoară activități de optimizare a bunei funcționări a sistemului, în vederea evitării unor situații de ordin tehnic care să facă imposibilă atât înregistrarea actelor, cât și eliberarea documentelor sau a certificatelor de stare civilă, ținând cont de faptul că în zilele lucrătoare (luni-vineri) este mai facilă solicitarea sportului tehnic instituțiilor abilitate în vederea remedierii eventualelor erori transmise de sistemul informatic, la nivelul U.A.T. Mihai Eminescu s-a dispus prin Dispoziția Primarului Nr. 174 din data de 04.09.2024, modificarea desfășurării activității privind oficierea căsătoriilor, întocmirea actelor și eliberarea certificatelor de căsătorie, respectiv înregistrarea deceselor, întocmirea acelor și eliberarea certificatelor de deces.

Publicitate

Activitatea Compartimentului de Stare Civilă, începând cu data de 10.09.2024, se va desfășura doar în zilele lucrătoare astfel:

Zile Ore
Luni – Joi 08:00 – 16:00
Vineri 08:00 – 14:00
Sâmbătă ÎNCHIS
Duminică ÎNCHIS

 

În zilele de sâmbătă și duminică sau sărbători legale:

  • NU se vor oficia căsătorii;
  • NU se vor înregistra acte de deces, cu excepția situațiilor care impun înhumarea urgentă a defunctului/ei.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Absolvenții din 2025 interesați de piața muncii pot beneficia de primă de inserție sau indemnizație de șomaj. Iată cum

Publicat

Publicitate

Absolvenții din 2025 pot opta pentru primă de inserție sau indemnizație de șomaj. Află cum poți beneficia de aceste drepturi. Prima de inserție este prevăzută de art.731  din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, scrie alba24.ro.

În temeiul art.731 din lege, absolvenţii instituţiilor de învăţământ şi absolvenţii şcolilor speciale, în vârstă de minimum 16 ani, care, în termen de 60 de zile de la absolvire, se înregistrează la agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă şi se angajează cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de o primă de inserţie egală cu de 3 ori valoarea indicatorului social de referinţă al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare la data încadrării.

În 2025 ajunge la 1.980 de lei.

  • Important: de stimulent de inserție pot beneficia mai multe categorii. Detalii AICI.

Prima de inserţie se acordă în două tranşe, astfel:

a) o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, la data angajării;

b) o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare

Publicitate

Prima de inserţie se acordă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

– La data absolvirii studiilor absolventul nu are raport de muncă sau de serviciu

– Absolventul este înregistrat în evidenţele agenţiei în termen de 60 zile de la absolvire

– Încadrarea în muncă a absolventului este în termen de 60 zile de la data absolvirii, ulterior înregistrării la agenţie

– Nu a mai fost angajat după data absolvirii studiilor la un alt angajator

– Angajarea este cu normă întreagă, conform prevederilor legale şi pe o perioadă mai mare de 12 luni

– Absolventul se încadrează la angajator cu care nu a fost în raport de muncă sau de serviciu în ultimii 2 ani

– Absolventul se încadrează  la angajatori care nu au obligaţia, potrivit legii, de a-l angaja.

Primă de inserție sau indemnizație de șomaj pentru absolvenții din 2025

Absolvenții pot opta pentru șomaj. ANOFM anunță că absolvenții instituțiilor de învățământ beneficiază de indemnizație de șomaj dacă îndeplinesc următoarele condiții:

a) sunt absolvenți ai instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;

b) sunt absolvenți ai școlilor speciale pentru persoane cu handicap în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale;

Pentru a beneficia de indemnizație de șomaj, absolvenții prevăzuți la lit.a) trebuie să se înregistreze, în termen de 60 de zile de la data absolvirii, în evidențele AJOFM sau a unui furnizor acreditat, pentru căutarea unui loc de muncă.

â

Actele necesare înregistrării în evidenţele AJOFM:

  • actul de identitate
  • actele de studii și de calificare în original
  • curriculum vitae, întocmit conform modelului comun aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae
  • declarație pe proprie răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricţii medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricţii medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform modelului prevăzut în Anexa nr. 11 din Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă cu nr. 286/17.02.2020 privind modificarea şi completarea Procedurii de primire şi de soluţionare a cererilor de loc de muncă sau indemnizaţie de şomaj, aprobată prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă nr. 85/2002.
     

Citeste mai mult

Eveniment

Eliminarea pensiilor speciale pentru corupți: Propunere legislativă pentru stoparea privilegiilor acordate condamnaților

Publicat

Publicitate

USR propune eliminarea pensiilor speciale pentru corupți: Proiect de lege în Parlament pentru tăierea privilegiilor condamnaților definitiv. Un deputat USR a depus în Parlament un nou proiect legislativ care urmărește eliminarea pensiilor speciale pentru persoanele condamnate definitiv pentru fapte de corupție, scrie scrie alba24.ro.

Inițiativa este descrisă ca un gest de „bun-simț și justiție publică”, menit să restabilească încrederea în instituțiile statului.

Ce prevede propunerea legislativă
Potrivit proiectului de lege:

Orice persoană condamnată definitiv pentru fapte de corupție își va pierde automat dreptul la pensia specială.
Decizia de pierdere a pensiei va fi menționată expres de judecător în sentința definitivă.
Dacă sentința este anulată ulterior, persoana va fi repusă automat în drepturi.
Guvernul va transmite anual Parlamentului un raport privind toate sentințele definitive care au dus la pierderea pensiilor speciale.

Măsura nu se aplică retroactiv, respectând astfel principiile constituționale și jurisprudența Curții Constituționale a României, care a interzis tăierea retroactivă a pensiilor speciale.

Toate categoriile vizate, inclusiv magistrații

Publicitate

Inițiativa se deosebește de alte proiecte similare prin aria largă de aplicare:

Se aplică tuturor beneficiarilor de pensii speciale: parlamentari, magistrați, militari, polițiști, diplomați, foști angajați SRI etc.

Vizează atât faptele de corupție din Codul Penal, cât și cele din legi speciale precum Legea 78/2000.

„Scopul acestui demers este de a transmite un semnal clar că privilegiile speciale nu pot fi păstrate de cei care au trădat încrederea statului și a societății”, a declarat inițiatorul proiectului de lege, deputatul Ștefan Tanasă.

Pușcăriași cu pensii speciale

Tema pensiei speciale pentru condamnații penal este una sensibilă și de mare interes public. În trecut, mai multe persoane aflate în închisoare pentru corupție au continuat să beneficieze de pensii de serviciu, unele chiar de peste 10.000 lei lunar.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Municipiul Dorohoi rămâne în continuare fără apă. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani revine cu informații suplimentare privind sistarea furnizării apei potabile și informează consumatorii că, din cauza imposibilității de a asigura un debit suficient pentru alimentarea întregului sistem, va fi necesară întreruperea furnizării apei potabile începând din seara de 14 iunie 2025 și în municipiul Dorohoi, pentru o perioadă estimată de 24 ore.

Această măsură este necesară pentru refacerea stocurilor din rezervoarele de înmagazinare și stabilizarea presiunii în sistemul de alimentare. Inițial s-a încercat menținerea alimentării municipiului Dorohoi, însă consumul ridicat și rezervele insuficiente au impus extinderea întreruperii.

Estimăm că, după cele 24 de ore necesare refacerii stocurilor și echilibrării sistemului, vom putea relua alimentarea cu apă în condiții optime de siguranță pentru întreaga zonă supusă restricțiilor.

Rămân afectate în continuare localitățile: Dealu Mare, Broscăuți, Corlăteni, Șendriceni, cărora li se adaugă temporar și municipiul Dorohoi.

„Ne cerem scuze pentru diconfortul creat și mulțumim pentru răbdare și înțelegere”, a transmis conducerea operatorului de apă botoșănean.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Românii de peste 40 de ani beneficiază anual de analize gratuite de prevenție. Cei mai mulți nu le folosesc

Publicat

Publicitate

Persoanele de peste 40 de ani beneficiază anual, gratuit, de analize și consultații medicale oferite de stat, cu scopul de a preveni apariția unor afecțiuni grave, scrie alba24.ro

Casa Națională de Sănătate vrea să schimbe regulile, astfel încât mai multe persoane să beneficieze de investigațiile care pot depista din timp boli grave. În alte țări, acest set de analize este obligatoriu.

Pachetul anual de prevenție pentru persoanele asimptomatice care au depășit vârsta de 40 de ani include până la 3 consultații pe an și 16 analize medicale.

În cadrul acestora se evaluează:

  • stilul de viață
  • riscul cardiovascular (tensiune arterială, colesterol, glicemie)
  • riscul oncologic
  • riscul unei boli cronice de rinichi
  • riscul privind sănătatea mintală
  • riscul privind sănătatea reproducerii
  • riscul de melanom malign

Anul trecut, mai puțin de 250.000 de persoane peste 40 de ani au beneficiat de analizele incluse în pachetul gratuit de prevenție.

Aceasta în condițiile în care reprezentanții Casei Naționale de Asigurări de Sănătate susțin că nu există nicio limitare de buget pentru aceste servicii, potrivit PRO TV.

Publicitate

Românii de peste 40 de ani pot beneficia anual de analize gratuite

Medicii de familie spun că trebuie să facă aceste consultații printre urgențe și pacienții cu boli cronice.

Dr. Mihaela Udrescu, medic primar medicină de familie: „O astfel de examinare, o primă examinare de exemplu, durează o jumătate de oră. Trebuie evaluat, cântărit, măsurat, circumferința abdominală, făcut interviu, completată o riscogramă, lucruri care durează”.

Dr. Horațiu Moldovan, președintele CNAS, a declarat că intenția este ca aceste consultații să fie realizate în afara programului obișnuit al medicului de familie, astfel încât să poată fi plătite suplimentar în medie 2-3 consultații de prevenție pe zi, ceea ce ar crește motivarea medicilor de familie.

Așadar, analizele preventive ajută la depistarea din timp a bolilor și pot preveni complicații serioase.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending