Connect with us

Actualitate

Calendarul testărilor pentru elevi, martie-aprilie, la SIMULAREA pentru Bacalaureat și Evaluarea Națională 2022. Modele subiecte

Publicat

Publicitate

Sesiunile de simulare a examenelor de Bacalaureat 2022 și Evaluare Națională se vor desfășura la finalul lunii martie, respectiv începutul lunii aprilie, relatează alba24, iar prima sesiune de simulare va fi la Bacalaureat, în perioada 28-31 martie. Urmează testările pentru elevii de clasa a VIII-a – simularea Evaluării Naționale, în 4-6 aprilie.

Rezultatele la simulări sunt discutate individual cu elevii, prin dezbateri la nivelul clasei, în ședințe cu părinții, în consiliul profesoral, pentru măsuri de îmbunătățire a performanțelor școlare.

Calendar SIMULARE examen BACALAUREAT 2022

– 28 martie 2022: Simulare proba E a) – Limba și literatura română

– 29 martie 2022: Simulare proba E c) – Matematică sau Istorie

– 30 martie 2022: Simulare proba E d) – Disciplina la alegere a profilului și specializării

Publicitate

– 31 martie 2022: Simulare proba E b) – Limba și literatura maternă

– 14 aprilie: Afișarea rezultatelor (se comunică elevilor).

Bacalaureat 2022 – simulare examen – programa/conținuturi exceptate

Pentru simularea probelor scrise la Bacalaureat, este valabilă programa aprobată prin OME 3237/5 februarie. Sunt exceptate următoarele conținuturi:

Limba și literatura Română – niciun conținut exceptat

Matematică: din ”Inele și corpuri”, ”Integrala definită”; la pedagogic – din ”Sisteme de ecuații liniare”

La Istorie sunt exceptate conținuturi din ”Relațiile Internaționale”:

– Spaţiul românesc între diplomaţie şi conflict în Evul Mediu şi la începuturile modernităţii.

– România şi concertul european; de la „criza orientală” la marile alianţe ale secolului XX – cu excepția aspectelor referitoare la faptele istorice desfășurate după 1920 din acest conținut.

La Filosofie – conținuturi exceptate:

– Teorii politice moderne și contemporane

– Cunoaşterea: forme de cunoaştere şi tipuri de adevăr; adevăr şi eroare.

Calendar SIMULARE examen Evaluare Națională 2022, clasa a VIII-a

– 4 aprilie 2022: Simulare proba Limba şi literatura română

– 5 aprilie 2022: Simulare proba Matematică

– 6 aprilie 2022: Simulare proba Limba maternă

–  14 aprilie 2022: Afișarea rezultatelor (se comunică elevilor)

Pentru simularea probelor scrise la Evaluare Națională clasa a VIII-a, este valabilă programa aprobată prin OME 3237/5 februarie. Sunt exceptate următoarele conținuturi:

Limba și literatura Română – EN VIII simulare 2022 – conținuturi exceptate

Domeniul de conținut: Elemente de construcție a comunicării

– Construcții impersonale; construcții cu pronume reflexive; construcții incidente;

– Realizări propoziționale ale unor funcții sintactice: completiva directă, completivă indirectă și completiva prepozițională.

Matematică– EN VIII simulare 2022 – conținuturi exceptate

Domeniul de conținut: Algebră – Subdomeniul: Funcții

Reprezentarea și interpretarea unor dependențe funcționale prin tabele, diagrame și grafice

Funcții de forma f:R→R, f(x)=ax+b, unde a și b sunt numere reale, graficul acestor funcții, reprezentarea și interpretarea geometrică a graficului acestor funcții, lecturi grafice

Domeniul de conținut: Geometrie – Subdomeniul: Corpuri geometrice

Perpendicularitate: plane perpendiculare; unghi diedru, unghi plan corespunzător diedrului; unghiul a două plane; teorema celor trei perpendiculare

Arii și volume ale unor corpuri geometrice: piramida regulată (cu baza triunghi echilateral sau pătrat), prismă dreaptă (cu baza triunghi echilateral sau pătrat).

Calendarele examenelor propriu-zise – Bacalaureat și Evaluare Națională 2022

Calendar BACALAUREAT 2022 (examen)

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 (examen)

30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională

3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă

16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă

17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă

23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor

30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2021-2022 – Semestrul al II-lea (17 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022)

Cursuri: luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022

Cursuri: luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023.

Anul școlar 2021 – 2022 a început la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

Cursurile anului școlar 2021 – 2022 au început la data de 13 septembrie 2021.

Prin excepție de la prevederile acestea, se stabilesc următoarele:

– pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;

– pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022

– pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Rata șomajului a coborât la 3,33% în luna martie 2025

Publicat

Publicitate

Rata șomajului înregistrată la nivel național, la sfârșitul lunii martie 2025, a fost de 3,33%, în scădere cu 0,04 puncte procentuale raportat la cea din luna anterioară, informează luni Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM).

Potrivit instituției, numărul total de șomeri la finele lunii februarie 2025 a fost de 265.869 de persoane.

Din totalul șomerilor înregistrați, 56.766 au fost șomeri indemnizați și 209.103 neindemnizați. Numărul șomerilor indemnizați a scăzut cu 1.653 de persoane, iar numărul șomerilor neindemnizați a scăzut cu 871 de persoane față de luna precedentă.

Pe medii de rezidență, numărul șomerilor la finele lunii martie se prezintă astfel: 70.126 șomeri provin din mediul urban și 195.743 șomeri provin din mediul rural.

Numărul șomerilor femei la 31 martie 2025 era de 123.435 de persoane, în timp ce numărul șomerilor bărbați era de 142.434 de persoane.

Cei mai mulți șomeri aveau între 40 – 49 de ani (67.955), urmați de cei cu vârsta peste 55 ani (61.773), la polul opus aflându-se persoanele între 25 – 29 de ani (15.463).

Publicitate

Referitor la structura șomajului după nivelul de educație, șomerii fără studii și cei cu nivel de educație primar au o pondere însemnată în totalul șomerilor înregistrați în evidențele ANOFM (31,74%).

Șomerii cu nivel de educație gimnazial reprezintă 34,26% din totalul șomerilor înregistrați, iar cei cu studii universitare 4,45 %. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Polițiștii botoșăneni au fost prezenți în biserici. Activitatea vizează Campania de prevenire a violenţei în familie „Te ajutăm să fii în siguranţă!”

Publicat

Publicitate

În intervalul 23-25 aprilie a.c. , poliţiştii din cadrul Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii au fost prezenţi la Biserica Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavril Albeşti şi la Biserica Sfantul Gheorghe Săveni cu ocazia slujbelor prilejuite de sărbătorile religioase din această perioadă.

 

Activitatea se încadrează în cadrul Campaniei de prevenire a violenţei în familie  Te ajutăm să fii în siguranţă!, campanie ce are drept scop informarea grupurilor vulnerabile cu privire la prevederile legale şi măsurile de protecție ce trebuie adoptate pentru prevenirea/sesizarea  faptelor de violență în familie/în cuplu.

 

Cu sprijinul protopopiatelor locale şi cu suportul preoţilor slujitori, poliţiştii de prevenire au informat persoanele prezente pe tema drepturilor victimelor violenţei în familie , accentul punându-se în special pe promovarea prevederilor Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea şi combaterea violenţei în familie.

 

Publicitate

Activităţile au vizat  transmiterea unor sfaturi utile în situaţia în care aceştia din urmă sunt implicaţi în situaţii conflictuale intrafamiliale, ce pot face în astfel de situaţii, dar şi informații referitoare la modificările legislative apărute în situațiile de violență în familie.

 

Astfel,  cetăţenii au primit materiale tipărite în cadrul parteneriatului inițiat de IPJ Botoșani cu Autoritatea Teritorială de Ordine Publică , material informativ care precizează condiţiile în care se poate solicita un ordin de protecţie, serviciile de care poate beneficia o victimă şi o serie de recomandări pentru persoanele care sunt supuse abuzurilor intrafamiliale.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Elevii din Botoșani au umplut podiumul la etapa națională a Olimpiadei de Limba Franceză

Publicat

Publicitate

Etapa națională a Olimpiadei de Limba Franceză, s-a desfășurat la Ploiești, în perioada 22–26 aprilie 2025, fiind organizată de Ministerul Educației și Cercetării din România și Inspectoratul Școlar Județean Prahova.

Județul Botoșani a fost reprezentat de zece elevi, însoțiți de prof.  Ichim Daria de la Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani:

  • PURICE L. Laura Alexandra – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani, clasa a IX-a, intensiv/ bilingv, îndrumători, prof. Mangîr Gabriela și prof. Rusu Alina Diana
  • ROTARIU I. Alexandra Ioana – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani, clasa a X-a, intensiv/ bilingv, îndrumători, prof. Ichim Daria și Rusu Alina Diana
  • COTRUȚĂ I.E. Vladimir – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani, clasa a XI-a, intensiv/ bilingv, îndrumători, prof. Mangîr Gabriela și prof.  Constantin Mariana
  • CAZACINCU M. Bianca Maria – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani, clasa a XI-a, intensiv/ bilingv, îndrumători, prof. Mangîr Gabriela și prof.  Constantin Mariana
  • SOCIANU G. Larisa Maria – Liceul „Regina Maria”, Dorohoi, clasa a IX-a, studiu Normal, îndrumător, prof. Ciobanu Iluca Cristina
  • HUMELNICU C. Alexandru Constantin  – Școala Gimnazială „Elena Rareș”, Botoșani, clasa a VIII-a, prof. îndrumător, Luțuc Nicoleta
  • AZOICĂI Gh. Ilinca Elena – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani clasa a X-a, studiu normal, îndrumător, prof. Mighiu Rodica
  • SIMION M. Ilinca – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani, clasa a XI-a, studiu normal, îndrumător, prof. Ichim Daria
  • TOPALĂ V.S. Iosua Emanuel – Colegiul Național „Grigore Ghica”, Dorohoi, clasa a XI-a, studiu normal, îndrumător, prof. Jîșcanu Daniela Claudia
  • SĂVESCU V. Raluca – Colegiul Național „A.T. Laurian”, Botoșani, clasa a XII-a, studiu normal, îndrumător, prof. Mighiu Rodica

Rezultate deosebite au obținut următorii elevi:

  • Premiul ILaura Purice, de la Colegiul Național „A.T. Laurian”, profil bilingv franceză, clasa a IX-a;
  • Premiul al III-lea și Mențiune specială „Pour la pertinence de l’argumentation et le style élégant” – Vladimir Cotruță, de la Colegiul Național „A.T. Laurian”, profil bilingv franceză, clasa a XI-a;
  • Mențiune specială – Alexandra Ioana Rotariu, de la Colegiul Național „A.T. Laurian”, profil bilingv franceza, clasa a X-a.

„Felicitări tuturor elevilor participanți! Ați reprezentat cu cinste județul și ne mândrim cu voi!” a declarat Bogdan Gheorghe SURUGIUC, inspector școlar general.

Citeste mai mult

Eveniment

Legea privind cooperarea polițienească internațională, promulgată

Publicat

Publicitate

Legea privind cooperarea polițienească internațională și pentru modificarea unor acte normative în domeniu a fost promulgată, luni, de președintele interimar Ilie Bolojan.

Actul normativ prevede crearea unui cadru legislativ și instituțional pentru prevenirea și investigarea infracțiunilor, conform reglementărilor naționale sau tratatelor la care România este parte și instrumentelor juridice ale Uniunii Europene.

Potrivit legii, cooperarea polițienească internațională se va desfășura în conformitate cu mai multe principii ale legalității, accesului echivalent, disponibilității, confidențialității, proprietății datelor, fiabilității datelor, prevalenței cooperării judiciare.

Actul normativ prevede că se va desemna un punct unic de contact pentru cooperarea polițienească internațională – Centrul de Cooperare Polițienească Internațională (CCPI), structură fără personalitate juridică din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române. CCPI va fi autoritatea competentă responsabilă la nivel național de coordonarea și facilitarea schimbului de informații în temeiul acestei legi, cu excepția cazurilor în care prin acte normative se stabilesc atribuții specifice în sarcina altor autorități desemnate ca puncte naționale de contact în domeniul propriu de competență.

CCPI va avea acces la informațiile disponibile ale autorităților competente române în îndeplinirea scopului și asigură schimbul de informații, 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

Autoritățile competente române vor putea detașa la Inspectoratul General al Poliției Române, în cadrul CCPI, în condițiile legii, personal specializat pentru asigurarea schimbului adecvat și rapid de informații, conform competențelor specifice. CCPI va cuprinde următoarele structuri, fără a se limita la acestea: Unitatea Națională Europol; Biroul Național SIRENE; Biroul Național Interpol; Punctul Național Focal; Serviciul Suport Operațional.

Publicitate

În desfășurarea activităților specifice, la nivelul CCPI se va constitui sistemul electronic unic de gestionare a cazurilor.

Actul normativ mai prevede, printre altele, și reglementări în privința urmăririi transfrontaliere pe teritoriul statului român. Conform acestora, autoritățile competente ale unui stat Schengen, care, pe teritoriul statului lor, urmăresc o persoană aflată în situațiile de a fi surprinsă în flagrant în timpul comiterii infracțiunilor sau a evadat, vor putea continua urmărirea pe teritoriul statului român, fără informarea prealabilă a autorităților competente române, dacă sunt îndeplinite mai multe condiții. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending