Connect with us

Actualitate

Calendarul de achitare a pensiilor la domiciliu și la Poștă

Publicat

Publicitate

Casa Națională de Pensii Publice a anunțat că va vira contravaloarea drepturilor de protecție socială, în conturile Poștei Române, cu o decalare de câteva zile.

Anunțul a fost făcut într-un comunicat al Poștei Române, ai cărei angajați au liber de sărbători, informează alba24.ro.

De asemenea, taloanele de pensie vor fi modificate, pentru că autoritățile doresc să tipărească pe ele o serie de informații legate de ajutoarele pentru pensionari.

Calendarul de achitare a pensiilor din sistemul public va fi următorul:

  • la domiciliu – în perioada 6 – 17 ianuarie 2023;
  • la ghișeele subunităților poștale – până pe data de 19 ianuarie 2023.

„Ca și anul trecut, salariații Poştei Române vor lucra la capacitate maximă pentru a finaliza distribuirea pensiilor într-un interval comasat de doar opt zile lucrătoare, față de intervalul obișnuit de distribuire a pensiilor, conform contractului, 1 – 15 ale fiecărei luni.

Este o situație specială pe care o întâmpinăm la fiecare început de an, având în vedere această perioadă în care angajații din toate domeniile de activitate au dreptul la zile libere pentru a le petrece alături de familie”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al Poștei Române.

Publicitate

Aproape 5 milioane de taloane trebuie tipărite

Aproximativ cinci milioane de cupoane de pensii trebuie tipărite rapid, pentru ca pensionarii să își primească banii din ianuarie.

„Sumele vor fi înscrise separat pe cuponul de pensie, astfel încât seniorii României să regăsească aceste sume acolo și să le fie simplu de identifica”, a precizat Marius Budăi.

Alternativă: talonul electronic

Alternativa la talonul clasic de pensie, este talonul electronic. Pensionarii îl pot obține încă de la începutul acestui an, dar, cu toate acestea, doar puțin peste 11.000 de persoane l-au solicitat.

Procentul este infim: nici măcar 1% dintre cei care își primesc pensia pe card nu au cerut talonul electronic.

Acest talon electronic, ar trebui să fie primul pas spre digitalizarea sistemului național de pensii.

Ține loc vechiului talon de pensie și, în plus, conține un cod QR pe care pensionarul îl poate prezenta la medicul de familie, la spital sau în călătoriile cu trenul.

Ce prevede legea talonului mov

Cei care au optat să-și încaseze drepturile prin bancă pot primi talonul mov prin e-mail.

Trebuie să facă o cerere la Casa Naţională de Pensii Publice.

Aceasta transmite, în format electronic, pe e-mail sau în contul on-line deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la suma plătită.

Opțiunea este pentru cei care primesc pensia în cont curent sau în cont de card.

Documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card.

Talonul în format electronic produce efecte juridice identice cu talonul clasic, transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard.

Talonul în format electronic este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice.

Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.

Talonul în format electronic conţine toate elementele de identificare unică de pe talonul mov.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Saloanele de înfrumusețare, service-urile auto și alți agenți economici din județ, luați la verificat de polițiști. Amenzi de peste 400.000 de lei

Publicat

Publicitate
Ofițerii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani,  au desfășurat timp de peste două săptămâni, un amplu plan de control care a vizat domenii ce nu fiscalizează veniturile.
Au fost verificate toate saloanele de înfrumusețare, service-urile auto și alți agenți economici din județ, cu scopul de a identifica neregulile și de a încuraja respectarea legislației în vigoare. Este important ca toți operatorii economici să funcționeze într-un cadru legal și corect, pentru a asigura un climat concurențial sănătos și pentru a proteja interesele consumatorilor.
Activitățile s-au desfășurat în perioada 21 mai –  15 iunie a.c. și au vizat identificarea  agenţilor  economici  care  desfăşoară  acte  de  comerţ  fără  autorizaţie  şi  cu  mărfuri  fără  a  fi  însoţite  de  documente  legale  de  provenienţă, identificarea  agenţilor  economici  care nu utilizează  casa  de  marcat  fiscală, respectarea  regulilor  generale  de  comerţ, înregistrarea  în  evidenţele  contabile  a  tuturor veniturilor  realizate.
În cadrul acțiunilor desfășurate au fost verificați 157 de agenți economici, cu obiect de activitate după cum urmează:
– întreținere și reparare auto=28
– coafură și alte activități de înfrumusețare=70
– comerț cu amănuntul al fructelor si legumelor=3
-comerț cu amănuntul în magazine nespecializate=12
– baruri și alte activități de servire a băuturilor=6
În urma neregulilor constatate au fost aplicate 39 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 400.000 de lei, 36 de sancțiuni fiind aplicate pentru nerespectarea obligației de a utiliza casele de marcat electronice și 3 sancțiuni pentru nerespectarea prevederilor legale privind registrul unic de control. (lipsa acestuia)
În același context au fost confiscați 23.449 lei reprezentând numerar nefiscalizat și a fost suspendată activitatea a trei operatori economic, întrucât aceștia nu dețineau aparate electronice fiscale.

Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un șofer de 44 de ani, din municipiul Botoșani, depistat la volanul unei mașini cu numere expirate

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul de Ordine Publică au oprit pentru control, pe strada Împărat Traian, un autoturism condus de un bărbat de 44 de ani, din municipiul Botoșani.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că autoturismul pe care îl conducea avea numere de înmatriculare provizorii expirate, din luna martie a.c.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere a unui autovehicul neînmatriculat.

Publicitate
Citeste mai mult

Educație

Rezultatele de la Bacalaureat 2025 au fost publicate. Listele cu notele și mediile candidaților

Publicat

Publicitate
Rezultatele de la examenul de Bacalaureat 2025 au fost publicate cu puțin timp în urmă de Ministerul Educației și Cercetării (MEC), pe portalul bacalaureat.edu.ro, și pot fi văzute în articol. Vezi listele cu notele și mediile obținute de absolvenții de liceu la examenul de Bacalaureat 2025 înainte de contestații.

Rezultate Bacalaureat 2025 în  Botoșani

Ministerul Educației a comunicat că rata cumulată de promovare (toate promoțiile) înainte de contestații este de 74,3% (76,4% – în prima sesiune a anului trecut). Astfel, au promovat, în total, 77.805 candidați (73.859 de candidați din promoția curentă, respectiv 3.946 din promoțiile anterioare) din numărul celor 104.675 de candidați prezenți.

Pentru promoția curentă, rata de succes este de 79,9% (81,5%: iunie – iulie 2024), în timp ce pentru promoțiile din anii trecuți, procentul se situează la 32,1% (31,9%: iunie – iulie 2024).

  • 24 de candidați au încheiat probele scrise cu media 10 (dintre aceștia, un candidat a susținut probele în sesiunea specială a examenului). Cei mai mulți candidați (13.598 – toate promoțiile) au obținut medii situate pe segmentul 9 – 9.49.
  • 3.281 de candidați nu s-au prezentat, iar 64 de candidați au fost eliminați

Numărul notelor de 10 pe probe/discipline de examen:

  • Limba și literatura română: 220;
  • Limba și literatura maternă: 24;
  • Proba obligatorie a profilului: 3.700 (Matematică: 2.551 + Istorie: 1.149);
  • Proba la alegere a profilului și a specializării: 3.221 (cele mai multe note de 10 au fost obținute la disciplina logică și argumentare : 914).

Rezultate Bacalaureat 2025: Când se depun contestații

Contestațiile pot fi depuse/transmise astăzi, în intervalul orar 14:00 – 18:00, respectiv în zilele de 23 și 24 iunie.

Candidații pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor proprii după afișarea rezultatelor inițiale, în conformitate cu prevederile procedurii stabilite de către Comisia Națională de Bacalaureat. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal.

Publicitate

Depunerea contestațiilor nu este condiționată de vizualizarea lucrărilor. În aceeași măsură, vizualizarea lucrărilor nu obligă candidatul la depunerea contestației.

Candidații care contestă rezultatul inițial al evaluării trebuie să completeze, să semneze și să depună/transmită prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere.

Comunicarea rezultatelor se face anonimizat, utilizându-se codurile individuale care înlocuiesc numele și prenumele candidaților. Aceste coduri au fost distribuite, pe bază de semnătură de primire, la prima probă pe care aceștia au susținut-o.

Rezultate finale

Rezultatele finale (după soluționarea contestațiilor) vor fi afișate în data de 30 iunie

Pentru a promova examenul, un absolvent de liceu trebuie să îndeplinească următoarele condiții (cumulat):

  • susținerea tuturor probelor de evaluare a competențelor lingvistice și digitale;
  • susținerea tuturor probelor scrise și obținerea notei 5 (cel puțin) la fiecare dintre acestea;
  • cel puțin media 6 la probele scrise (media notelor).

Citeste mai mult

Eveniment

Percheziții la Botoșani! Țigări confiscate de polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, cu sprijinul Serviciului pentru Acțiuni Speciale au pus în executare două mandate de percheziție domiciliară la locații situate pe raza municipiului Botoșani, ce sunt folosite de către persoanele vizate de anchetă, pentru comiterea infracțiunii de contrabandă.

În cadrul activităților desfășurate, la locațiile vizate au fost identificate și ridicate în vederea continuării cercetărilor, aproximativ 3.000 de pachete de țigarete, de diferite mărci, de proveniență Duty-free și Republica Moldova, ce nu aveau aplicate timbru de acciză –specific.

 

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul comiterii infracțiunii de contrabandă, urmând ca în funcție de rezultate, să fie dispuse măsuri legale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending